Regisztráció Blogot indítok
Adatok
WhiteEagle

0 bejegyzést írt és 59 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy különleges interjút készítettem. A beszélgetőpartnerem Kriván Anita, aki szabadidejében hegyeket hódít meg szerte a nagyvilágban. Nagyon izgalmas beszélgetésen vagyunk túl, kalandos életet él a civilben orvoslátogatóként dolgozó hölgy, akivel személyes ismeretség is összeköt, nyolc évig voltunk…..
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja. Reggel hívtuk az alvállalkozónkat, hogy kell még egy markoló. Be is futott az áhított szerkezet. Amikor megláttam, a kezembe temettem az arcomat és magamhoz intettem a…..
A minap bekövetkezett. Igen, a számláló átlépte a 150 ezret, ami igazából nem sok egy tizennégy éves kocsitól. Ebből úgy 57 ezret nyomtam bele én, mert hát nem vagyunk nagy menőkések. A nagy pillanat: megvan a 150 ezer! Bocs, hogy poros a műszer, spontán fotó, nem…..
WhiteEagle 2013.08.14 21:09:38
@WhiteEagle: Meg annyit, hogy ahogy a Nepiteletben latom, valamiert MO-ra nem kerultek az 1.8-as benzines "szegenykeverekes"-bol. Pedig jo kis motor. Egyetlen ami kicsit hianyzik, egy hatodik, hosszabb sebessegfokozat.
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
WhiteEagle 2011.12.30 20:53:47
Én tényleg nem értem miért akar a magyar 80 ezret futott autót, illetve miért nem vesz 120 ezer felett futott autót. Lenne talán 80K-nál vagy 120K-nál valami csodahatár ami után hirtelen jön a gonosz manó és elrontja minden részében az autót?

Én külföldön élek, itt nem divat az óra tekergetés. Lehet látni szép számmal 300000, sőt néha még 400000 feletti futásteljesítményű autókat is (sőt, taxiban (mert a volt taxikról itt bevallják hogy taxik) 500000 felettiek is vannak szép számmal). És senki nem röhögi körbe az eladót. Mitöbb jómagam is 10-15 éves használt autókat veszek, azok itt meglehetősen olcsók, én meg úgy vagyok vele, hogy nincs kedvem új vagy pár éves autón néhány év alatt milliókat bukni az értékvesztésen. A mostani autóm egy 98-as Avensis, 1.8-as benzinmotorral. Mikor megvettem 225000 km volt benne. Ez két éve volt. Azóta is megy szépen. Igen, cseréltettem benne vezérműszíjat, gyertyákat, akkut, fékbetéteket, fékolajat, fékcsöveket, légszűrőt, pollenszűrőt, kipufogót+katalizátort, légkondit feltölteni gázzal stb. és pár hasonló dolgot, de hát ezeket idővel minden autón kell, amit használnak. És igen, voltak rajta itt-ott pici horpadások, az ajtók szélén festék lekopva ahogy nekivagdosták a parkolóban álló más autóknak, elején, motorháztetőn és szélvédőn jópár tucat kis kőfelverődés, de kit érdekel? Miért kellene egy 12 (most már majdnem 14) éves kocsinak úgy kinézni mint egy újnak? Hibajavító festék elő, aztán ahol levitte a fémig a kőfelverődés, ott kijavítottam és kész. Ettől még teljes értékű autó, elvisz A-ból B-be, biztonságos, kényelmes. A kocsi (szerintem) használati eszköz, nem pedig műtárgy ami a ház elé/parkolóba kiállítva hirdeti hogy én ilyen és ilyen gazdag vagyok (kit érdekel?). (Talán ezért imád a magyar minél nagyobb autót venni minél kisebb motorral, mert a motor nem látszik, csak az hogy nagy az autó=>drága. Előző autóm egy sima mezei Astra volt, előtte meg egy (elég bénán kinéző) Rover 100-as. Senki nem nézett le érte...).

Előző autómnak meg egy kisebb karambolnak megsérült a bal eleje, oldalsó lemezt, elülső lemezt, lámpatestet cserélték, motorháztetőt helyreigazították, lefestették, kész. Amikor eladtam, mindezt elmondtam a vevőnek, semmi baja nem volt vele. Ja, a kocsiban 272K volt, a vevőnek ezzel sem volt baja. Mondtam, hogy lassan csereérett lesz a lengéscsillapító, ezzel sem volt gond. Hát istenem, öreg autó, ezt és azt cserélni kell rajta.

Szerintem ez kultúra kérdése, és minden fél érintett. Az eladónak nem kellene órát tekergetnie, és nem kellene azt állítani a kocsiról hogy minden hiper-szuper rajta, hanem bevallani a hibákat. A vevőnek meg nem kellene elvárnia, hogy 15 éves kocsiban 120K legyen (vagy 80...), meg hogy sérülésmentes legyen és minden tökéletes legyen rajta. Ha egy 15 éves kocsiban TÉNYLEG 80 vagy 120K van, és TÉNYLEG minden jó rajta, akkor ki az a hülye aki eladná aprópénzért? ... ...
WhiteEagle 2011.12.30 21:40:31
@velocista: Na igen, ez nálunk nagyjából úgy van ahogy írod, jelentős (mondjuk 1.5x-2x) különbség van árban egy 8 éves 80K-t futott meg egy 8 éves 250K-t futott között.

Bár hogy meddig lesz így nem tudom, az új "tevezetten elavuló" kocsikkal nagyon sok embernek tele a hócipője, úgyhogy szerintem egyre-inkább megbecsülik majd a régi "őskövület-technológiás" autókat is. Pár évig olyan helyen dolgoztam ahol szinte mindenki valamilyen szintű (project)manager volt, szóval a parkoló tele volt új-5 éves közép, felső-közép és luxus autókkal (Range Rover V8, Mercedes S Klasse és hasonlók is). A titkárnőknek, koordinátoroknak és hasonló alacsonyabb beosztásúaknak voltak kicsi és kompakt autóik, de azok is jellemzően új-6 éves közötti (egyedül én, egyik öregautó-kedvelő volt kollégám, meg a kocka-kombi-Volvó mánáis főnököm lógtunk ki a sorból :-)) Hát mit mondjak, ritka volt az olyan hét, hogy legalább 1x ne láttuk volna a sárga angyalt a parkolóban (ami azért elég rossz arány kb. 100-120 új vagy pár éves autónál, hogy minden héten bedöglik egyik-másik, úgy, hogy szerelőt kell kihívni). És bizony sokszor nem is tudták megjavítani helyben az autót, ott állt napokig míg megjött az alkatrész vagy éppen el kellett vontatni. Nagy Peugeot/Citroen esetében ugyanúgy mint nagy Ford/Audi/BMW/Merci. (A "legjobb" egy kb. 2 hónapos Jaugar volt, azt mondjuk maga a Jaguar szervíz vitte el és hozta vissza saját költségén másnap). A mostani munkahelyemen a termelési menedzserünknek döglött be a céges csoda-turbódízel autója, elszállt a turbó meg még valami, gyakorlatilag tréleren hozták vissza - nem volt olcsó, merthogy éppen üdülni volt vele a családjával az illető, kb. 800km-et hozták tréleren... Az autót nem is csináltatták meg, túl drága lett. De volt egy Opeles is, ahol 5 évesen teljes motort kellett volna cserélni (nem tudom okát), az illető inkább eladta és vett egy új - Opelt (nem tanult belőle, ez az igazi márkahűség :-))
WhiteEagle 2011.12.30 22:21:04
@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Minden a tervezéstől függ. Ha "használd és dobd el"-szellemben tervezik, akkor tíz évesen kuka. Vagy még hamarabb. Lényeg hogy fogyasszon a fogyasztó. És ilyen szempontból rosszabbak lesznek mint a régi amerikai benzintemetők V8-asok, mert egy olyan túlél három-négy ilyen csudamodern kisautót, úgyhogy hiába fogyasztanak az utóbbiek kevesebbet, ha belevesszük hogy a kocsit elő is kell állítani, akkor az új hipermodern autók (ha "használd és dobd el"-szellemben készülnek) környezetszennyezőbbek mint a benzinzabáló régi V8-asok...
De nem kötelező hogy így legyen. Még a kilencvenes évek közepém apámnak volt egy kis Fiat Uno Turbo-ja, 1.3-1.4 körüli motor, gyári tuningos 133 lóval. Ment mint a veszedelem (800kg körül volt, 210km/h volt a vége, 8mp körül ugrott százra két személlyel), és hiába taposta ki az ember a belét neki, csak nem rohadt le sose. Pedig a Fiat azért (pláne akkoriban) nem volt egy minőségéről híres autógyár. Szóval ha akkor tudtak jó kis turbót csinálni, akkor most is tudniuk kellene. Illetve ott volt a 750-es régi Fiat Panda, na abban aztán tényleg kicsi hengerek voltak, de van Panda-őrült ismerősöm, aki ilyennel már megjárta Barcelonát, és már túl van a negyed millión (vagy talán már 300 ezren?) és csak megy és megy... Szóval kis motor se kellene hogy gondot jelentes. Hogy a Fiat kis új kéthengere (0.9 literes?) motorja milyen nem tudom, mintha itt a Totalcaron is lett volna cikk róla, hogy nem voltak tőle elájulva, se vezethetőségbe, se teljesítménybe, se fogyasztásba...
Egy néni ott ténfereg, nyilván buszra vár, benéz oda, ahonnan én jövök, nincs köztünk több, mint tíz méter, aztán hátat fordít, és ott marad az átjáróban. Mai cikkünk blogposztja...
WhiteEagle 2011.05.25 21:01:14
Nekem az a halálom, amikor a járdára rakott bicikliút van. Hát az kész, bár ne is lenne inkább. Mert ugyebár ha van bicikliút akkor azon KELL menni biciklivel. Igen ám, csakhogy ha a járádra van intergrálva a bicikliút (fele "járda" biciklinek, fele gyalogosnak), akkor a gyalogos richtig ott fog menni, a szerelmespárból az egyik fél biztos ott fog andalogni, a kétgyerekes anyuka minimum egyik gyereke ott fog téblébolni, a kukát oda tolják ki, a járdára félig felparokoló kocsi oda lóg be, a járda mellé ültetett fa gyökere ott nyomja fel a burkolatot, a buszmelgállóban a néni ott fog várakozni... és minden bicikliúton gyalogló (vagy álldogáló) gyalogos csúnyán néz rám ha meg merem csengetni... Mi az hogy én a bicikliúton biciklizem? És ha esetleg 20 km/h felett merek menni, akkor különösen szúrós tekinteteket kapok, "ki ez a járdán száguldó őrült"-pillantásokat... Továbbá... Vegyünk egy belvárosi járdás bicikliutat: 50 méterenként útkereszteződés! Tehát: tekerek 50 métert, várok két percet. Tekerek 50 métert, várok két percet. Ha nem lenne bicikliút mennék az úton. Jó erőben vagyok, 40 km/h-t tudok tartani a kérdéses szakaszon, 4-5 lámpán át végig lehet haladni zöldhullámban. De a járdás-bicikliúton! 3x annyi ideig tart a sok útkereszteződés miatt. Szóval szerintem vagy rendes bicikliutat, vagy inkább semmit. (Továbbá örülnék városon kívüli bicikliutaknak is. Pl. valaki le akar menni Bp-ről bicilivel Balatonra. Milyen jó lenne, ha lenne valami úttestől elszeparált bicikliút végig...) Egyébként majd' öt éve külföldön élek, "nyugaton" (sajna nem Hollandiában...), hát itt se sokkal jobb a helyzet bicikliút tekintetében, egy-két helyet/várost leszámítva. Annyi talán a különbség, hogy itt néhány öltönyös manager-t is látni biciklin, többen tekernek. De a szívás itt is megy...
Kedvenc mentségem: a BKV járathat okádék buszokat, mert hát annyi embert szállít. Ilyen alapon a nagy éttermek főzhetnének lejárt szavatosságú húsból, hiszen annyi embernek adnak enni, nem? Vélemények az azonos című írásunkról...
WhiteEagle 2011.03.09 10:32:11
Hamar túlfutunk azon a ponton, ahol még az emberre bízhatjuk a vezetést. Vélemények az azonos című írásunkról...
Tőlünk, autósoktól elvárják – és nem egyszer kényszerítenek -, hogy ésszel, takarékosan és minél kevesebbet közlekedjünk, ideje bizonyítania a nép választott képviselőinek.Tessék spórolni, erre jó a Skoda Superb.Mai cikkünk blogposztja...
WhiteEagle 2011.02.15 13:22:05
@Akos_79: Igen, szerintem Toyoták (mindenféle visszahívási akciók dacára) jók. Nekem egy régi Toyota Avensis-em van, az 1.8-as szegénykeverékes benzines (valóban meglepően keveset fogyaszt), hatalmas (sokszor cipekedünk ezt-azt, nagy benne a hely hátul és nagyra nyírik az ötödik ajtó továbbá használatan olcsóbb volt mint egy hasonló korú Yaris :-)), és a 232000 benne lévő km ellenére semmi baja... Ha most egy új Toyotát nézünk, szinte bármelyik Audi A8-as árából kijön minimum három Toyota :-) És azért annyival nem jobb az A8. Persze a "presztízs"...
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
WhiteEagle 2011.01.23 17:39:56
@_krampampuli_: Ne tudd meg itt mi van, rendszeres, hogy autósok ködfénylámpát használnak tompított helyett... Illetve sokan minden létező lámpát (hátsó ködlámpát is) bekapcsolnak, ha nincs semmiféle köd, akkor is. Mások ugyanakkor helyzetjelzővel vagy világítás nélkül mennek...
WhiteEagle 2011.01.23 17:41:16
@WhiteEagle: Angliainál "jobbat" csak Egyiptomban tapasztaltam, ott éjszaka közepén is helyzetjelzővel illik közlekedni - komolyan. Ha mégis tompítottal mész, minden harmadik-negyedik szembejövő megvillog, hogy vedd már le a tompítottat (nem a refit!), mert túl fényes neki...
WhiteEagle 2011.01.23 18:01:18
@sajt: Fiat Doblómban volt ilyen: slusszkulcs ki, világítást lekapcsolja. Slusszkulcs be, világítás bekapcsolja. Amior megvettem, bekapcsoltam a tompítottat, aztán úgyhagytam. Vagy három évig, míg el nem adtam :-)
Belsőség Kilométer FAIL! 2010.12.26 12:50:00
Autót hirdetni trükkös kilométeróra-állással úgy, hogy közben egy bárki által elérhető aukciós oldalon ott van ugyanaz az autó lényegesen több kilométerrel: FAIL! Persze, tudjuk, több lehetőség is van: 1. Az aukciós szándékosan állította többre, hogy olcsóbban…..
WhiteEagle 2010.12.26 17:52:14
@yenoee:
Én Angliában élek, itt így csinálják, mármint hogy a vizsgapapíron minden évben ott van a mérföldóra-állás. Itt nem is nagyon szokás tekergetni, lehet is látni szép számmal 200+ ezer mérföldet (320+ ezer km-et) futott kocsikat. De nincs azokkal semmi baj, működnek. Nem tudom Magyarországon miért várja el mindenki/miért akarja mindenki azt hinni, hogy egy tizenéves kocsiban is maximum 120 ezer km van...
WhiteEagle 2010.12.26 18:02:53
@XGyurmaX: Na, az bizony meglehet... Bár nem támasztom alá a 120000-nél széteső szocialista autó legendáját... Na jó, a Daciák és Wartburgok talán. :-) Mindenesetre Zsiguliból volt egy 75-ös példányom, mikor eladtam 95 tájékán már 200K km környékén járt, és nem volt vele semmi gond. Kicsit rohadt az alváz itt-ott, de semmi vészes, még tíz évet elment szerintem...
Jó pár hete nem sikerült kitennünk Mekler Laciék Mongólia felé vezető, mind vadregényesebbé váló útjának újabb fejezeteit – szolgáljon számunkra mentségül, hogy a nyári emberhiány, szabadságolások jobban megcsapolják a Totalcar erőit, mint Mekiékét az olykor…..
WhiteEagle 2010.07.13 22:52:20
Belsőség Papír? Pénz! 2010.07.04 07:00:00
Sarc. Ez a szó jut eszembe elsőként. Minden egyes autó megvételekor újra és újra megdöbbent, hogy micsoda elcseszett aratógép kapja el az ember lengedező kabátujját abban a pillanatban, amikor a nevét az adásvételi aljára karcolja. Egy teljesen mezei kétütemű Trabant, amelynek a…..
WhiteEagle 2010.07.04 23:07:58
@Gyurma73: Tudom, nem éltem mindig külföldön :-) Az eredetiségvizsgálatnak nevezett színjáték van még, vagy már eltörölték?
WhiteEagle 2010.07.04 23:19:57
@Gyurma73: Nem, nem vészes. Egy 1998-as 1.8-as Toyota Avensis-em van, erre az útadó 210-220 font évente (de ezt a pénzt tényleg utak építésére és karbantartására fordítják, meg is látszik, épülnek az utak ezerrel, a GPS navigáción a térképfrissítések is alig győzik követni). De például 1.7-es TDI Vauxhall (Opel) Astrára 170 font körül van, 1.1-es Rover 100-ra 140-150 font. Persze a bálnamercikre meg bömösökre több, de hát akinek olyan kell, az fizessen :-)A biztosítás egyéntől függ legfőbbképp (ami normális is, hiszen nem az autó csinálja a balesetet, hanem a vezető...), nekem speciel 4 év no claim bonuszom van, 30 elmúltam, vidéki kisvárosban élek, szóval nagyjából 50 font havonta a kötlező biztosítás, ami viszont comprehensive, tehát benne van ingyen szélvédőkárjavítás, saját hibából történt kár fedezete (minimális önrésszel), lopás, tűzkár, vízkár, jégeső, vandalizmus stb. szóval olyan mint Magyarországon egy kötelező fullos Cascoval (ha még van olyan). A benzin és dízel egyarán 1.2 font körül van, ami most tényleg 408 forint, de pár hónapja meg amikor csak 300 forint volt egy font, akkor meg csak 360 forintra jött ki és annyi Mo-n is van (volt?). Sőt volt tavaly 280 forint körül is a font... Szóval nem látom annyira vészesnek a dolgot. Mellesleg a használtautó árak sokkal emberibbek, három-négy évesen félár, hat-hét évesen negyedár, tíz+ évesen tized-huszadár. Pl. az Avensisem amit idén vettem 12 évesen használtam nem egész 900 fontba került, ami nagyjából 300K forint, és tökéletes állapotban van, új vezérműszíj, új akksi, új gumik, új kipufogó, új fékek, egy év műszaki, minden működik rajta, és 3 hónap garanciát is kaptam az eladótól (autószalon). Szóval szerintem Magyarországon egy ilyen azért drágább lenne. De 300 fontért lehet kapni 12-15 éves tökéletesen működő autókat, pl. kis Citroen-Peugeot-Renault-ok nagyon olcsók, Roverek még inkább, de tavaly majdnem megvettem egy 13 éves sokat futott de kifogástalan állapotú Volvot 240 fontért... (De volt 12 éves Renault Lagunám is 220 fontért... igaz azon volt egy-két javítandó dolog...) :-))
WhiteEagle 2010.07.04 23:26:53
@WhiteEagle: Ja még a kötelezővel kapcsolatban... Tetszik a differenciáltsága... Pl. a főnököm, kb. 50 éves nő 15 év no claim bónusszal és három gyerekkel (állítólag a gyerekesek kevesebb balesetet csinálnak) szintén vidéki kisvárosban mindössze 13-14 font körül fizet havonta (<5000 forint! ). Viszont London külvárosában, forgalmas helyen lakó, 19 éves srác nulla no claim bónusszal (sőt asszem egy kisebb balesete volt is, egyik volt kolléga gyereke) valami 200 fontokat fizet havonta, igaz neki nagyobbacska teljesítményű Audi A4-ese van... Akinél több az esély a balesetre (férfi, egyedülálló, ifjonti hév, forgalmas környék, vandalizmusilag-lopásilag magas rizikójú környék, erős és drága autó stb.) ott sokkal több a biztosítás. És szerintem ez így is van rendjén.
Belsőség Még a Swift sem... 2010.01.01 17:45:00
Apró gyerek voltam, és sikongattam a Škoda 120L hátsó ülésén. Követeltem, hogy adjuk el: rossz a hangja, rossz a szaga és rosszul is megy. Tudtam és éreztem, hogy előző autónk sokkal jobb volt; az öntudatra ébredésem egyik helyszínévé a Fiat 850 vált. A malacka. Egyre csak…..
  Új, amerikai autókat árultam a rendszerváltás utáni zűrös világban. Érdekes volt… Vélemények az azonos című írásunkról...
  Mi a közös a családját kiirtóban, az ittasan balesetet okozóban, meg abban, aki elkártyázza a családi birtokot? Nem tudnak veszíteni. Vélemények az azonos című írásunkról...
WhiteEagle 2009.10.08 13:54:03
@WhiteEagle: Meg csak annyit tennek hozza: nagyon idegesito, amikor "toljak" az embert hatulrol, a lokharitojan autoznak. Felesleges, mert az autosok tobbsege gyorshajtani es balesetet/birsagot kockaztatni akkor sem fog, viszont balesetveszelyes, mert ha valami miatt erosebben fekeznie kell az elol haladonak, a hatso szepen belemegy, mert nemhogy a fektav nincs meg, a reakcioidonyi tav sincs meg, amikor 2-3 meterre az ember mogott mennek orszaguton... Szoval en bizony kikuldenek extra rendorallomanyt az utakra, es buntessek a tartosan a masik lokharitojan autozokat... (Meg az index nelkul kanyarodokat, meg az egyenesen halado jarmu ele durvan bevagokat stb...)
WhiteEagle 2009.10.01 20:53:14
@BUBISBUBLEK:
Bizony, nekem is. Vagy az egykori USA-beli "boldog békeidők" érzés. Bár túl fiatal vagyok hogy tudjam, milyen volt az, de az öregebbek elmondása alapján valami olyasmi, mint amit akkor éreztem, amikor egy ilyent: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/83-87_Mercury_Grand_Marquis_2.jpg volt szerencsém vezetni. A kocsi egész lényéből áradt a "nyugi, csak lassan, tömérdek időd van" érzés. Ugyanúgy mint a Roadmaster-ből, az is nagyon nyugis volt. Pont az ellentéte a BMW-s "gyerünk, siess, előzd meg, mit tötymörög ez a mazsola előttem, villogd le, szorítsd le, még átérsz ezen a nagyon sárgán"-feelingnek.
Lenyomtuk egész Európát, nnna. Még hogy olyanokat mondanak ránk, hogy lassú mifelénk a fejlődés. Sztálin és Rákosi pajtás ütemesen tapsolva ünnepelné népünket, ha látná e szép eredményeket, kár, hogy nem lehetnek itt, közöttünk. 77,4 százalék, ízlelgessük e nagy…..
WhiteEagle 2009.09.18 00:50:50
@j311: Ehhez még: Na meg a környezetvédelem is elég érdekesen van támogatva. Nálunk például több autótípusra nincs útadó, mert hogy azok annyira környezetkímélők (az egyik ilyen jeles dízel képviselőt minap láttam magam előtt az úton, nagy gáz adásakor ugyanúgy füstölt az is mint bármelyik más hasonló TDI)... Na de álljunk csak meg egy pillanatra. Még ha fel is tesszük hogy az új autó tényleg annyival környezetbarátabb a kipufogógázokat tekintve, mi van az autó előállításával? Magyarul, ha csak azért lecserélem az 5 éves autót egy újabbra, mert hogy annak kedvezőbb a károsanyag-kibocsátása, akkor most jót teszek a környezettel vagy rosszat, mert több károsanyagot sprólok meg a tisztább kipufogógázzal mint amennyi káros anyagot az új kocsi előállítása létrehoz?? Volt valahol egy elemzés, hogy egy átlagos személyautó előállításhoz mennyi kilowattóra áram fogy el, mennyi mérgező vegyület szabadul fel, a szükséges fém kibányászásához hány köbméter földet kell megmozgatni stb. Hát döbbenetes számok voltak, érzésem szerint ha azt átkonvertáljuk CO2-be vagy koromba, akkor az a kocsi pár éves teljes károsanyag kibocsátását befedi... Ha tudtok angolul érdemes ezt megnézni, érdekes (elborzasztó?) látni, hogy mi is történik addig amíg a termék (nem csak autó, bármi) a "bolt polcára" (vagy autószalonba) kerül: www.storyofstuff.com/ Valahol létezik állítólag magyar verzió is, még nem találtam rá.
WhiteEagle 2009.09.18 01:03:56
@BPBP: Így van. Sajnos az van, hogy mindent csak a pénz (és semmi más) mozgat. Brutális, hogy ez milyen mértékben így van. Ha egy olajjal rendelkező ország makacskodik, akkor ott felbukkan majd egy gonosz diktátor, akit meg kell dönteni. Ha rosszul megy pár fontos gyógyszercégnek, akkor felbukkan egy sertésinfluenza, ami bár tizedannyira sem halálos mint a normál influenza, mégis több százmilliós (leteszteletlen) vakcina megrendelést hoz illető cégeknek. Ha kell egy casus belli, hát gonosz keleti népek nem repülőt vezetnek a WTC-be? Vagy autóra fordítva a szót: ha elkötelezték magukat a törvényhozók a környezetvédelem mellett, ugyanakkor az autógyárak nem tudják teljesíteni az előírásokat, akkor hogyan maradjon meg az autógyárak profitja is és hogyan védjék látszólag a környezetet is - hát bevezetik a tömeg alapú károsanyag kibocsátást, lást TotalCar cikkjét, aminek következtében ha egy kocsi túl sok káros anyagot produkál, akkor nem tisztábbá tesszük sok-sok millió euró fejlesztésbe pumpálásával, hanem rárakunk pár száz kiló pluszsúlyt és máris belefér a kvótába - és erre törvényt is hozunk... (Mellesleg ha már károsanyag kvótánál vagyunk. Az egész Kiotó is egy röhej, olyan mintha lenne egy medencénk, és valaki elekezdene belepisilési jegyeket osztani - aki többet akar belepisilni, az vegyen több jegyet, fizessen többet, aki kevesebbet, az eladhatja a kvótáját annak, aki többet akar... Pénz ez is...) Vagy a RoHS szabvány azért csökkentette/száműzte hat kiemelten káros anyag felhasználását elektronikai termékekből, hogy az az újrahasznosítás során nehogy károsítsa az egyszeri polgár egészségét? Nem, hanem azért mert merő véletlenül pár veszélyes-anyag-gazdálkodással/kezeléssel foglalkozó cég lobbizni kezdett bizonyos US és európai illetékeseknél hogy ezeket nyilvánítsák fokozottan veszélyes anyagoknak (azok is egyébként) és így máris sokkal több munkájuk (és profituk) lett, hiszen a megrendelésekre jobbára csak nekik volt illető országokban kapacitásuk... Nincs véletlen. Csak pénz. Minden mögött. És ez undorító. Semmi sem szent. A Te egészségedet, életed is eladják, ha abból hasznot lehet kovácsolni. Az eperjoghurtba ausztrál fa kérgéből készül aromát tesznek, mert így pár fillérrel több a haszon egy dobozon. Hogy neked az jó vagy sem, az mellékes. A PROFIT a lényeg. Csak, és semmi más... Borzasztó... Na megint off topic... bocsi...
WhiteEagle 2009.09.18 02:42:24
Emlékeznek még tán, nem is olyan régen történt, hogy ellopták Robertó Honda CR-V-jét a házuk előtt, korán reggel, a térfigyelő kamera alól. Nincs is ebben semmi különös, Budapesten reggelente többen is ébrednek úgy, hogy aznap nem autóval indulnak a munkahelyükre, bár ekkor…..
Néhány uniós képviselőnek nagyon bögyében lehetnek a motorok: több ország küldötteinek közös munkájaként tervezet készül, miszerint az Európában forgalomba helyezendő gépek ne lehessenek száz lóerőnél erősebbek. Korábban már volt próbálkozás hasonló intézkedések…..