Regisztráció Blogot indítok
Adatok
postiro

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Teszkós tolatóradar 2009.04.28 01:24:00
Ahogy a múltkori tempomatos posztban ígértem, a „Barkácsolj magadnak fullos Audit” sorozat következő része a teszkós tolatóradar beépítése lesz. Amire semmi szükség, de tényleg. Az autóból hátra jól ki lehet látni, és ha 2-3x kiszáll az ember, hogy utánanézzen,…..
Amikor Ferenc történetét elkezdtem olvasni, felkiáltottam magamban - ezt mindenki képzelje maga elé -, hogy na, megint egy hülye BMW-s. Aztán jött a fordulat, mindenki értékelje át a pozitív és negatív előítéleteit. Az eset április 25-én reggel 9:50 körül történt velem az…..
János már nem először ír nekünk az elméletileg üdölő-, valójában lakóövezetről, ahol az évek során elképesztő mértékben megnőtt a forgalom és a 30-as táblák ellenére az autósok többsége megy, mint az őrült, nem egyszer gyalogost is gázolva. Az önkormányzat meg hol…..
Ákos próbált előzékeny lenni egy szirénázó mentőautóval szemben, de úgy tűnik a mentős nem egészen úgy gondolta ennek megoldását, ahogy azt levélírónk szerette volna kivitelezni. Vajon a sztori alapján kinek van igaza? Mi a helyes viselkedés ilyen helyzetben? Eddig abban a…..
postiro 2009.03.06 17:42:17
@Lacaca 2009.03.04. 16:26:07
"Aki ennyire hülye, annak mindegy hányan magyaráznak."
Teljesen igazad van.
A langlovagok oldalon is megkerdeztem, es az ottani valaszok alapjan a kovetkezore jutottam:
Ket hibat kovettem el, az elso az volt hogy amikor mogem erkezett a mento, akkor nem raktam ki azonnal az indexet, hogy "igen latlak amint tudlak elengedlek"
ebbol kifolyolag a mentos nem tudta (nem tudhatta) hogy eszleltem, ezert ramvillantott, hatha akkor meglatom.
Itt kovettem el a masodik hibat, azt hogy erre bepanikoltam, azonnal lassitottam, lehuzodtam es megalltam. (azaz pont azt tettem amit te papolsz hogy kell _minden_ esetben tenni) Ezzel nem hagytam neki mas valasztast, mint hogy engem kikeruljon ami majdnem vegzetes lett, hiszen a szemben jovo nem lathatta hogy a kanyar utan szembemento van az o savjaban.

Amit tennem kellett volna, az indexelni azonnal, az elottem haladotol kicsit jobban lemaradva tovabbhajtani, majd az elso adando alkalommal lehuzni az utrol, ill. ha a mento elozni kezd akkor fekezessel segiteni hogy minel hamarabb be tudja azt fejezni!

@Circus 2009.03.04. 22:00:08
"Irány/ellankadásjelző bekapcs, jobbra lehúz, padkára, ha kell. Szemből dettó."
Mint irtam, padka nem volt, szembejovo meg a kanyar miatt nem lathatta hogy neki le kellene huzodnia. Mit nem lehet ezen erteni?
Ami hiba volt, hogy nem indexeltem annak ellenere hogy ott es akkor nem tudtam lehuzodni az utrol.

@BJani 2009.03.04. 22:44:21
"több mentő / rendős stb. autóban szerintem alapértelmezetten villognak a lámpák, ha megy a megkülönböztető jelzés."
Igen villogtak de volt egyeb tavolsagija is amit tudott fenykurtnek hasznalni.

"1, szerintem jobbra kell húzódni, lassítani. A mentőautó vezetője mérlegel, s meg fog előzni."
Igen, hiba volt meg is allni. Csak lassitani kellett volna.

"2, ha tényleg annyira extrém szűk az út"
Nem annyira extrem szuk volt inkabb belathatatlan.
Ha mindenki teljesen lehuzodik, akkor elfer harom auto, de ha a szembejovo nem latja hogy le kell huzodnia akkor nem.

"Ezt szerintem érdemes egyértelműen jelezni előre, mit fogsz csinálni"
Igen ez volt az elso hiba, hogy nem indexeltem hogy majd ha a korulmenyek megfeleloek lesznek akkor elengedem.

@hatesz 2009.03.06. 00:49:25
"Amugy olvasd végig amit posztíró írt (remélem az olvasással nincs annyi gondod, mint az írással), hogy százzal száguldott egy kanyargós szűk beláthatatlan úton, elötte meg kocsisor"
Latom neked van az olvasassal (pontosabban a szovegertessel) gondod.
En olyat nem irtam, hogy szazzal szaguldottam!
Az eredeti levelben ezt irtam:
"Hazafelé mentem egy nagyon kanyargós, keskeny, beláthatatlan (záróvonal szinte végig) úton, előttem kocsisor, pár km/h-val a sebességhatár fölött haladtunk (gps szerint).", majd kesobb pont neked valaszoltam a kovetkezot:
"A sebesseghatar ott kb 80, es annyival ment a kocsisor."

"Hol van az életszerűség ebben???"
Valoban. Hol az eletszeruseg abban hogy kanyargos az ut, belathatatlan, az ut szele olyan hogy nem lehet lehuzodni, es esti csucsidoben a sebesseghatar korul hosszu folyamatos kocsisor halad?
Miota vezetsz hogy nem talalkoztal meg ilyennel?
postiro 2009.03.07 11:38:52
@Lacaca 2009.03.06. 18:07:04
"Tévedsz. A hiba az volt, hogy autóba ültél kormány mögé."
Mar ne haragudj, de ilyen valaszt irni egyedul akkor van jogod, ha te az osszes letezo kozlekedesi helyzetet hiba nelkul kezeled a kresz betuszerinti betartasaval.
Marpedig ha ilyet allitasz akkor ket eset lehetseges:
1) Ha hibazol is azt soha nem ismered el, neked mindig igazad van, te mindent jobban tudsz.
2) Egyszeruen hazudsz.

En - veled ellentetben - kovetek el hibakat, es altalaban mindent megteszek azert hogy kideritsem hol hibaztam, es mit kell legkozelebb hasonlo helyzetben tenni.
Sajnos ilyen szituaciora nem keszultem fel.
Volt mar olyan, hogy eleg szeles volt az ut igy annyira le tudtam a padkara huzodni hogy a mento az en savomban elfert mellettem minimalis lassitassal.
Olyan is volt, hogy padka nuku, de nem volt elottem senki, igy elore menekulve es az elso megfelelo helyen felreallva el tudtam engedni a szirenazo rendorautot.Itt minden osszejott es bepanikoltam. Legkozelebb nem fogok.

"mint már többen kifejtettük a kresz eloírja a lassítást és lehúzódást."
Az hogy tobben kifejtettetek meg nem jelenti azt hogy tartalmazza is!
Tartalmazza, hogy _minden_ helyzetben elsobbseget kell adni.
Tartalmazza a felrehuzodast es hogy _szukseg_szerint_ meg kell allni.
Tartalmazza az akadalytalan tovabbhaladas biztositasat is.
Azonban en sehol nem latom azt a szot hogy _lassitas_.
Mutass mar ra o langelmeju hogy hol kellene azt latnom :-o
En ezt ugy ertelmezem, hogy ha az akadalytalan tovabbhaladas biztositasa gyorsitassal biztosithato csak akkor az a megoldas.

"Egyébként meg ha kocsisor halad, akkor azokat utol érve nem biztos, hogy a legelso is észre veszi a mentot"
Teljesen igaz, ettol fuggetlenul hiba volt ott es akkor megallni, mert azzal hatraltattam es nem elosegitettem a mento haladasat.
Kesobb kellett volna - ahol az utviszonyok megengedik - a mento elozeset elosegiteni, ill. ha a parkoloig nem tud megelozni akkor ott felreallni.

"nem jogosít fel arra, hogy átlépd a megengedett sebességet, ezzel szemben o átlépheti."
Mondok egy peldat, old meg:
Egyiranyu ut, szembe veled befordul egy nenoauto. Az egyiranyu utcaban a forgalommal szemben haladast ugye a kresz nem nezi jo szemmel, akkor mit csinalsz?
A kreszt megszegve visszatolatsz, vagy feltartod a nenot?
Es erre nem valasz a "hat ez teljesen hulye", azzal csak elismered hogy nem tudsz ebbol a helyzetbol a kresz megsertese nelkul kikecmeregni. (irany az elso kapitanysag a jogositvanyt leadni :-o )

De persze ez nem eletszeru hogy mento szembemenjen az egyiranyu utcaban.
Nezzunk akkor egy masik peldat.
Szinten egyiranyu, az utca vegen jelzolampa, pont pirosat kaptal.
Egyszercsak nenozas mogotted, villogva szirenazva moged er egy neno.
Mit csinalsz? Ha a keresztforgalom megengedi lassan becsorogsz a keresztezodesbe, vagy megvarod amig zoldre valt a lampa?
Sot talan a zoldre sem mozdulsz, a kresz a megallast irja elo neno eseteben te allsz, o meg oldja meg?

Ugye hogy nem betu szerint kell a kreszt betartani, hanem azt ertelmezni kell, foleg ellentmondasos helyzetben.

@hatesz 2009.03.06. 20:46:35
"A sebesseghatar ott kb 80, es annyival ment a kocsisor." Olyan tábla van kitéve, hogy piros szélu fehér kör alakú tábla, amibe az van beleírva, hogy kb. 80 km/h???"
Hat ez a hozzaszolas kotekedesen kivul mire volt jo?
Igen, kb 80 ott a megengedett.
A tabla pedig kiros karikas feher benne hogy 50.
50 mph = 80.4672 km/h, ami nalam a kb 80 eset.

Jeeee, elofordul hogy nem mindig neked van igazad?

postiro 2009.03.09 20:03:06
@Lacaca 2009.03.08. 10:43:57
"A többire nem is reagálok, mert egy funkcionális analfabétát nem lehet meggyőzni érvekkel."
Idezek az erveidbol:
"Barátom, ennyire nem lehet hülye, hogy újra megkérdezed!"
"Aki ennyire hülye, annak mindegy hányan magyaráznak."
"A hiba az volt, hogy autóba ültél kormány mögé."

Hat ez nekem tenyleg nem tul meggyozo.

"Próbáld összevetni. Valóban nincs szó szerint benne a lassítás, viszont benne van, hogy szükséghez képest megállással."
Nem kell megallni, csak ha szukseges, igaz?
Irok egy par peldat ahol lassitani es ha szukseges megallni kell:
24. § (3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni.

Benne van a lassitas?

32. § (3) Ha az úttest mindkét irányból belátható szakaszon egy forgalmi sávra szűkül és a közúti jelzésekből más nem következik, a szembejövő járművek közül annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik útját irányváltoztatás nélkül tudja folytatni; a másik jármű vezetője az áthaladást lassítással, illetőleg - a szükséghez képest - megállással biztosítani köteles.

Benne van a lassitas?

43. § (2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

Benne van a mersekelt sebesseg?

Mint irtam, az nem valasz, hogy "ez teljesen hulye"!

"Gondolom te meg tudsz állni lassítás nélkül."
Nem tudok, de nem is kell.
Megallni csak lassitassal lehet, de ha lassitok az nem feltetlen jelenti hogy meg is allok.
Ha szukseges megallni, akkor lassitok es megallok.
Ha nem szukseges megallni, akkor nem kotelezo lassitani.

@hatesz 2009.03.07. 12:31:52
"Ok, én vagyok a hülye, de elkerülte a figyelmemet a posztodban, hogy nem Magyarországon történt. Ja mert nincs benne..."
Az eredeti levelben valoban nincs benne, csak az elso valaszomban.

"Itt jön mindenki a KRESZ-szel, de ott más szabályok vonatkoznak a közúti közlekedésre,"
Teljesen lenyegtelen hogy hol tortent, a villogo szirenazo nenoautonak mindenhol utat kell adni!

Amugy az angol kresz ezt irja:

219:
Emergency and Incident Support vehicles. You should look and listen for ambulances, fire engines, police, doctors or other emergency vehicles using flashing blue, red or green lights and sirens or flashing headlights, or Highways Agency Traffic Officer and Incident Support vehicles using flashing amber lights. When one approaches do not panic. Consider the route of such a vehicle and take appropriate action to let it pass, while complying with all traffic signs. If necessary, pull to the side of the road and stop, but try to avoid stopping before the brow of a hill, a bend or narrow section of road. Do not endanger yourself, other road users or pedestrians and avoid mounting the kerb. Do not brake harshly on approach to a junction or roundabout, as a following vehicle may not have the same view as you.

Nyers gyorsforditasban:
Surgossegi es baleset biztosito jarmuvek:
Figyelni es fulelni kell mento, tuzolto, rendor, orvos es egyeb kek, piros vagy zold villogo lampat es szirenat hasznalo jarmuvere vagy az utkezelo es baleset biztosito sarga fenyu villogot hasznalo jarmuveire.
Ha ilyen kozeledik ne panikolj.
Fontold meg az ilyen auto utvonalat es vegezd el a megfelelo manovereket hogy el tudd engedni, mikozben az osszes kozlekedesi jelzesnek eleget teszel.
Ha szukseges huzodj le az ut szelere es allj meg, de probald meg elkerulni a megallast emelkedo teteje elott, kanyarban vagy szuk uton. Ne veszelyeztesd magad, mas kozlekedot vagy gyalogost es keruld el hogy az utpadkara felhajts.
Ne fekezz elesen keresztezodes vagy korforgalom elott mivel a mogotted jovo jarmu nem biztos hogy latja azt amit te.
Belsőség Barom, kamionnal 2009.03.05 12:16:00
Alapjában véve nincs bajunk a kamionsofőrökkel, sőt, vannak köztük mega jó arcok, mint pl. az örökifjú Géza és persze vannak hőzöngők is, akik magyaráznak. De biztosak vagyunk benne, hogy nincs az a fuvarozó, aki ezt a barmot védelmébe venné. Romániában már felkavarta a…..