Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sandrew

0 bejegyzést írt és 178 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves olvasók! A kommentekben többen is kérdeztétek, az elmúlt két hétben miért nem került ki új poszt. Ennek az az oka, hogy a vírushelyzet kirántotta az eddig biztos talajt a lábunk alól, és egyik pillanatról a másikra kétségessé vált a blog jövője. 15 év nagyon sok idő, és sok munkánk van a…..
"Állandó szerzőnk DDQ - az Arcanum elképesztő gyűjteményéből építkező - remek sorozatának újabb darabjával érkezik, az eddigieknél is ütősebb válogatással! Jómagam több képnél is megborzongtam pedig a bulvár még nem volt olyan naturális mint manapság, de a "kis…..
sandrew 2018.09.21 18:35:36
@SzocsO: Én sok éve ebben a bizonyos skót városban dolgozom, ahol ez a mozikatasztrófa történt. Az eset máig a helybéliek köztudatában van, rendszeresek a megemlékezések. Az esetnek kb. 900 túlélő szemtanúja volt és ay évek során senki nem vonta kétségbe a hivatalos vizsgálat megállapításait: sem robbanás, sem tűz nem volt a moziteremben. A gépházból beszivárgó füst miatt többen bepánikolva, kiáltozva menekülni kezdtek. Miattuk még többen bepánikoltak (nagy többségben gyerekek voltak az előadáson) és egymást taposva követték őket a kijáratok felé, amiből a vészkijárat - a rendszeresen ingyen besurranók miatt - le volt lakatolva. Az itt egymásra toluló tömegben vesztették életüket az áldozatok, egyszerűen agyonnyomta a tömeg a szerencsétleneket. A mozi sosem nyitott ki többé, de az épület máig áll, a falán emléktábla. Maga a moziterem több üzletnek ad helyet. A Magyarság néven megjelenő napilap archívumába beleolvasva nem csodálkozom a cikk stílusán és valóságtartalmán. Gondolom a hozzájuk hasonló, "objektív és jó minőségű" angol nyelvű forrásból fordították a fertelemes irományukat.
sandrew 2018.09.22 17:51:36
@Fotósképző: Szóval akkor bármit leírhatnak az újságok kedvük és érdekük szerint... Majd azt mondják sajnáljuk, mi nem tudhattuk igaz-e, nekünk ezt mondták, sorry. Nyilván nem lehet mindent tudni és 100 százalékben "igazat" írni, mert vannak szubjektív témák, előrejelzések és lehet egy egészséges mértékű politikai hovatartozás. De arra nincs mentség, hogy már bekövetkezett eseményekről való tudósítás ennyire valótlan legyen, ez a "Jereváni Rádió" kategória: ...a hír igaz, csak... minden durva és kegyetlen részlet részben vagy teljesen valótlan. Teljesen mindegy hogy ez egy átvett cikk fordítása, egy hazug pénzéhes informátor műve, vagy saját maguk színezték ki a történetet. Igenis gusztustalan és fertelmes mások szerencsétlenségéből hasznot húzni. Pont az ilyen szívbe markoló és borzongató hírekkel lehet eladni valamit, mert a valóság sajnos sokszor prózaibb és unalmasabb. Ha azt kiabálja a rikkancs a sarkon, hogy "borzalmas mozirobbanás és tűzvész, több tucat gyerek meghalt" arra odakapják a fejüket az emberek, többen megveszik a lapot és nagyobb lesz a hirdetések értéke is, ráadásul minél nagyobb a távolság annál kisebb eséllyel fog kitudódni a valódi igazság. Ugyanez van ma is, csak az elektronikus médiát már nyílt manipulációra is használják. Az igazság sosem volt kifizetődő. Nincs mentség, 1930-ban az internet kivételével már minden a rendelkezésére állt a szerzőnek, hogy leellenőrizze a forrását de ezt valamiért nem tette meg. Pedig a vezető brit lapok az eset másnapján már megírták a tényeket, ami egybehangzik a szemtanúk későbbi visszaemlékezésével és a hivatalos rendőrségi vizsgálatok eredményével. news.google.com/newspapers?id=6qNAAAAAIBAJ&sjid=oqUMAAAAIBAJ&pg=4000,90882&dq=glen-cinema&hl=en
Az épületben magam is jártam. Van aki ott is, ahol megállt az idő
www.scottishcinemas.org.uk/scotland/glen_paisley/glen_june04/Pages/DSCF0006.html
A Magyarság újság cinikus és kegyetlen hangvételét nagyszerűen lepecsételi az utolsó, 1944 november 24-én megjelent pár sor: "Budapestről keletre győzelmesen visszavertünk minden bolsevista támadást Örömteli percek – végveszélyes órákban Budapesttől keletre szerdán teljes elhárító sikert aratott a védelem" "...még a halálnál is rosszabb szégyensors áll itt közvetlenül előttünk és az ország felét már el is érte. A végveszéllyel állunk szemben… Élezhetjük bízvást az örömteli perceket, melyeket a jelen végveszélyes órák nyújtanak, de el ne bízzuk magunkat, s akkor bizonyos csak a végső siker.”
Vajon hány szerencsétlen magyar embert küldött ezzel a biztos halálba?
Nemrég írtunk először a LOT-ról a májusban indított közvetlen New York-járata miatt, erre tessék, már itt is a következő panasz, ahol nem a járatkésés a fő probléma, hanem - hát gyakorlatilag minden más.   Tisztelt Homár,  A nemrégiben (május környékén) a LOT légitársaság által indított…..
sandrew 2018.09.16 17:28:09
@Kenderice: Nyilván aggályosak az ilyen feltételek, egyetértek. De ez egy összetett és bonyolult rendszer, nem egy moziterem. A légiközlekedés minden ága felfoghatatlan anyagi befektetést igényel aminek nagyon hosszú a megtérülési ideje, az egész modell pedig sérülékeny mert teljen a mindenkori politikai és gazdasági helyzettől függ. A hagyományos légitársaságokkal utazási szerződést kötsz, azaz vállalják, hogy elfuvaroznak a jegyen szereplő útvonalon, szándékuk szerint a jegyen szereplő járatokkal. Ha ez valami miatt nem lehetséges, akkor is kötelesek valahogy eljuttatni a célállomásra, más időpontban, más útvonalon, másik légitársasággal stb., sőt a köztes állomásokon (retúrjegy esetén ez maga a célállomás) megoldja az elhelyezésedet is, ha szükséges. Az útnak van egy magas alaptarifája, de a verseny miatt ebből adnak kedvezményt, amelyeket olyan feltételekhez kötnek, hogy például ha a kedves utas nem jelenik meg az utazás KEZDETÉN akkor az útját törlik és nem adják vissza a pénzét, a helyét pedig újra áruba bocsátják. A nem flexibilis és nem visszatéríthető jegyeket is át lehet foglalni, nyilván pénzbe kerül, de csak az igazán filléres jegyek esetén szokta megérni “no show”-val veszni hagyni. Ha az utas önhibáján kívül kési le a járatot, akkor ezt bizonyítani kell és ha a légitársasággal nem sikerül időben felvenni a kapcsolatot, akkor (ha van) az utasbiztosítás nagy eséllyel megtéríti a kárt. Az útvonalra árult jegy profitja valamennyi igénybevett járat bevételéből jön össze, a légitársaság ezért a várhatóan kevésbé telített időszakban hajlandó “engedni” a járatonkénti árból, ezáltal összességében több bevételhez jut mert az is lehet, hogy el sem adná azokat. Az ilyen olcsósított jegyek csökkentett (vagy 0) profitját próbálja visszaszerezni a megszabott feltételekkel, mert mindig lesznek figyelmetlen vagy trükközni próbáló utasok. Olyanok, akik a kiindulási pontjukat szándékosan célállomássá próbálják tenni egy ilyen “kamu” retúrjeggyel, hogy még kedvezőbb árakat és plusz jogokat érjenek el. Az alkalmazottak hozzáállására azonban nincs mentség.
Régen volt már magyar tematikus poszt, itt az ideje bepótolni a hiányosságot. Kivételesen 30 fotót nézhettek meg országunk múltjából. Ígérem a jövőben sokkal több magyar képet nézhettek meg. SOKKAL többet. Csak meg ne unjátok :) "Szerecsen honvéd a körúton, arab betűs transzparensek május elsején,…..
Az interwebz tele van a legrosszabb autók valahanyas listáival. Akár "A 10 legrosszabb lista a legrosszabb autókról" címmel is lehetne listát írni, és akkor kevés munkával lefedtem a teljes szaksajtó véleményét a témában. Talán nem meglepő, de én is akartam egy ilyen listát írni, mert nem voltam…..
sandrew 2017.08.06 00:08:48
@röf: komolyan mondom, nem értem. Ez csak egy dicséret akart lenni, semmi több. Csikóst lehet nem szeretni, de azt nem tudjátok elvitatni tőle, hogy ő egy vérbeli profi öreg róka, aki nem a neten kezdte az újságírást. Cikkei jól olvashatóak, nyelvhelyesek. Autótörténeti anyagai érdekesek, alaposak és az adatok, tények tekintetében nehéz hibát találni bennük. Ugyanezek igazak a fenti írásta is, csak ennyi lett volna. Mindig megbánom a hozzászólogatást, mert folyton akad valami okostojás aki mindenbe képes belekötni, meg 1-2 másik kontrázó. Grat urak, levettétek a lényeget: vesszen a "csikóséltető kö***g"
Próbálkozhattunk volna azzal, hogy összeállítsunk egy listát minden idők tíz legjobb klasszikus, veterán autójáról, de eddigi tapasztalatunk alapján nem lenne sok értelme. Ugyanis az 50 évnyi szovjet agymosásnak és a legendás magyar mentalitásnak köszönhetően úgyis fanyalgás lenne a vége. „Kinek van…..
Épp ma ötven éve, 1967. május 19-én, reggel kilenckor nyitotta meg kapuit a Budapesti Nemzetközi Vásár (BNV) a Városligetben. Itt mutatták be először az Ikarus 250-es prototípusát, amelyről akkor még biztosan nem tudhatták az alkotók, hogy fél évszázaddal később, sok országban még mindig forgalomban…..
sandrew 2017.05.21 22:19:38
@gyuszaq: én ugyan nem értek a régi robogókhoz, de egy sima guglizással kizárható a Tünde és a Panni és egyértelmű, hogy neked van igazad, tehát egy Tatran 125 parkol a csodálatos Ikarus prototípus mögött.
Az elmúlt hetek intenzív taxis-uberes tematikája után az biztos, hogy az Uber népszerűsége nőtt (amitől a rendszernek köszönhetően persze drágult a fuvar), a NAV megkezdte az adóügyi rendszabályozást, a taxis társaságoknak pedig muszáj lesz felvenniük az appversenyt, ha…..
sandrew 2016.02.13 21:33:30
@Semmitnemérszakitiltással: Szóval Newcomen és Watt bácsik egy nap nekiindultak a pusztának és csak mentek, mendegéltek. Aztán egyszer csak nagy, fekete füstöt láttak. Arra felé vették az irányt, hát egy erdő mélyén egyszer csak ott volt a modern gőzgép, teljes életnagyságban. Nosza, Watt bácsi ki is tűzte rá a skót zászlót, amit Newcomen igen csak zokon vett, s hókon pászította őt az angol zászló rúdjával, de ez mellékes, mert ettől a naptól kezdve a gőzgép fel volt fedezve, felkerült a térképre, sőt! A Mengyelejev még a periódusos rendszerébe is bevette. Ha nem hiszed nézd meg, ott van 62-es rendszámmal Sm azaz Steam Machine!
sandrew 2016.02.14 20:23:03
@Semmitnemérszakitiltással: Nem kedves barátom, nem "vágom". Te viszont bizonyos -általános iskolás- fogalmak jelentését nem vágod, ami hiteltelenné teszi a magasröptű filozofálásodat. Ez nem nyelvtan-nácizmus, hogy z-vel vagy sz-szel írod-e azt a bizonyos kötőszót, hanem hűen tükrözi a műveltséged szintjét. Az anyám pedig kösz, jól van.
Nem lennék a Tchibo-ügy felelősének a helyében, lehet, hogy ő sincs már ott. Mindenesetre a háttérben tovább zajlik az ügy, egyre jobb részekkel. Ezúttal nem egy megrendelt, de ki nem vitt, vagy kivitt, de oda nem adott cuccról van szó, hanem egy konkrétan leszállított darabot kér…..
Belsőség Heti merítés 2015.02.22 08:49:13
A megbízhatóság mintapéldánya Átültem az Accordba és megmozgattam a váltót. OTT ELDŐLT MINDEN, de nem szóltam senkinek. Munkatársam is beült és hasonlóan kezdte. Rám nézett... tudtam mi játszódik le benne, hiszen 1 perccel előtte én is átéltem. Jó volt, szép volt,…..
sandrew 2015.02.22 14:21:33
@kapitális: Igen, jó lenne. De mások tudatlansága, nemtörődömsége vagy szándékos provokációja még nem ok arra, hogy a szintjükre, vagy az alá süllyedjek. Azért nem érdemes disznókkal birkózni, mert mindketten sárosak lesztek. Csak a disznók élvezik is. A konkrét példánál maradva: nincs olyan szabály a KRESZ-ben, hogy az autóúton a szuzukis papa nem előzhet 80 kilométeres sebességgel egy 70-nel haladó kamiont. Azzal viszont egyetértek, hogy amikor az előzést megkezdi, a feltételeknek adottnak kell lennie. Ha veszélyeztet, nyilván jogos egy figyelmeztetés neki. De ez ne leszorítás, előtte befékezés legyen. Korábban velem is előfordult, hogy annyira felbosszantott valaki, hogy eldurrant a fejem. Nem vagyok rá büszke és mára megtanultam uralkodni magamon és elintézem magam elé beszélve:)
sandrew 2015.02.22 19:35:45
@smax: No, miket tud meg az ember. Ezek szerint ez városi legenda. Mentségemre szolgáljon, hogy ezt kint hallottam helyiektől jó sok éve. De ettől még az Autobahn-on én nem látok villogókat. Sőt! Az elmúlt 20 évben beautóztam egész nyugat-európát és a szigeteket és igazából elvétve láttam villogást, azt is inkább délen. Csak a volt szocialista országokban gond az embereknek, hogy el kell venniük az amúgy legtöbbször szabálytalan tempójukból, netán a fékre lépni.
sandrew 2015.02.22 19:50:39
@Thanathos: Az általad említett társadalom egyénekből áll, akik ugyanazt a dolgot különböző megközelítésből adódóan másképp értelmezhetik. És joguk van hozzá. Neked is szép estét!
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
sandrew 2015.02.21 12:10:09
@Sword: Veterán mellé mindenképpen. De azért egy szép állapotú, egyszerű technikájú, gépészetileg gondosan karbantartott 25-30 éves youngtimer simán vállalható a mindennapokban. Vannak olyan autóbuzik, akik egyáltalán egyáltalán nem szeretnek milliós, lelketlen, digitális vackokban unatkozni. A mai trend alapján előbb-utóbb elfogynak a klasszikus autók és csak önvezető villanyautók lesznek, mert a nagy többség csak közlekedni akar. Ezért kell még kihasználni ezt az időszakot, amig ez viszonylag egyszerűen élvezhető annak akinek ilyen beütése van. Az ilyen beütés pedig nyilván egy kortünet, a mai generációból lehet, hogy sokkal kevesebben lesznek fertőzöttek. A hétvégi veterános aki aukciókon veszi a milliós csodákat és mellette új X6-tal jár, az teljesen más lapra tartozik.
Pizzagirl-ös posztunk volt már, de ez most sokkal jobb. Nem akarom lelőni a poént, de senki nem dőljön be az első bekezdésnek: nem egy sima későn jött az ehetetlen pizza típusú ügyről van szó. Kedves Homár!   Az alábbi levelet a Pizzagirl vezetőségének küldtem. Meg…..
Belsőség Heti merítés 2015.02.01 08:20:55
Ennyi pénzért nincs jobb Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk. Saab - Född från…..
sandrew 2015.02.03 15:29:23
@kowee: Szerintem én ilyesmit nem írtam. Valaki másnak szántad ezt, ugye?
sandrew 2015.02.04 17:50:03
@kowee: Ezt teljes mértékben meg tudom érteni. Csakhogy a népítéletben nem ezeket írtad le okként hanem azt, hogy azért cserélted le, mert a többiek is. A fentiek szerint azonban mégsem vagy ilyen, de azért biztos ismered azt a fajta gondolkodásmódot. Sajnálom az olyan értékrendű embereket, mert sose boldogok. Aztán lehet, hogy én is félreértelmeztem kicsit a dolgot és arról van szó, hogy aki megtehette akkor cserélt, mert MÉG jó áron lehetett eladni az előzőt és MÁR megjelentek a megfizethető újabbak, ez így érthető is. Sok balesetmentes Prius-kilométert kívánok!
Härtlein Károlyt már talán jól ismerik a Totalcar-olvasók is. Azon felül, hogy a Brutális Fizika-sorozat kapcsán együtt dolgoztunk még olykor-olykor besegít nekünk, pláne ha tévhit-oszlatásról vagy selejtes vackok képességeinek bemutatásáról van szó. Mindennél jobban utálja…..
sandrew 2014.10.29 12:36:40
@Rónarider: Szimpatikus a gondolkodásmódod. A fogyasztói-kapitalizmus elvével ellentétes fogalmak: gondolkodni akarás, széles látókörűség, magas alapműveltség, nemzeti öntudat, hit. A fogyasztói-kapitalizmusnak szakbarbárokra van szüksége, az azt kiszolgáló politikai csoportoknak pedig csőcselékre. Szerinted érdekében áll - sőt, valaha állt érdekében valakinek bármely XX. századi rendszerben megtanítani az embereket gondolkodni, kételkedni, önmaguk által bizonyságot szerezni? A "modern" emberek egyre messzebb kerülnek a valóságtól, természettől, egymástól, istentől (vagy mindeki nevezze ahogy akarja). Néha valaki úgy érzi, öntudatra ébredt és legyárt egy populista összeesküvés-elméletet, követőkre talál és maximum palotaforradalomig képes eljutni, mielőtt végleg nevetségessé válik. A félművelteknek bármit be lehet bizonyítani és az ellenkezőjét is, ezért nem jelentenek valódi veszélyt a rendszerre. Akik esetleg úgy gondolják, hogy nem a vagyonszerzés vagy a dorbézolás az élet egyetlen célja és értelme, azok minden átmenet nélkül maradi, ókonzervatív és hasonló jelzők mellett kommunista vagy fasiszta bélyeget kapnak, hogy harcolni lehessen ellenük.
Belsőség Heti merítés 2014.10.26 09:15:28
Végre japán! Egy 1993-as Renault Clio 1.9 szívóDéből ültem át, ég és föld, de szerencsére elég sokféle típust kipróbáltam már, így megpróbálok objektív maradni, bár ez elég nehéz, tekintve, hogy mindig is szerettem volna egy pörgős régi vágású japán autót. 205…..
sandrew 2014.10.26 20:24:05
@nick papagiorgo: Allj mar le a suletlensegeiddel! Ennel tobb butasagot, feligazsagot regen lattam osszeirva 2-3 kommentben. Ne vedd rossz neven, hogy "beszoltam" erte, hanem inkabb olvass meg reszletesebben ezekrol a dolgokrol amikrol irni probalsz.
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
sandrew 2014.10.05 21:49:31
@Cooper911: "Az autógyártásban használt alkatrészek minőségi elvárásai nem sokban maradnak el a repülőgépgyártásban használt alkatrészek minőségi elvárásaitól."

Milyen tipusu repulogep melyik alkatresze? Ez egyaltalan nem ilyen egyszeru.

"Ez biztos hihetetlenül hangzik, de gondolj bele mi pénz kicserélni egy apró alkatrészt mondjuk 1000 repülőn és mi pénz ugyanezt az alkatrészt kicserélni 100000 autón"

En erre nem vennek merget! De nagyon nem, ha pl. egy B747-rol, vagy akar csak egy A320-rol lenne szo.
(Elnezest az OFF miatt)
sandrew 2014.10.06 00:00:23
@Photopolymer:
Azert ez a "mindenbol ketto van" kijelentes igy eleg demagog. A repules biztonsagat befolyasolo rendszerek (ide ertve azok szoftvereit is), berendezesek illetve alkatreszek eseten a "fail-safe" tervezesi filozofiat kotelesek alkalmazni, ami akar tobbszoros redundanciat is jelenthet. Az A320 tipuson az oldalkormanyt 3 kulonbozo hidraulika-rendszer 3 kulonbo hidraulikus erositon keresztul lehet mozgatni. Ellenben futomu-behuzo munkahengerbol csak egy van (futomuvenkent).

@Kisamotors:
Sajnos a mai napig vannak a piacon hamisitott alkatreszek. Vagy maga az alkatresz is eleve hamis (pl. GE fenyszorok kinai utanzata) vagy csak a papirjai hamisak (pl. bizonytalan forrasbol szarmazo "nagyjavitott" berendezesek, amik valojaban leselejtezett, guberalt holmik amiket engedely nelkul javitottak meg.) Komoly uzemelteto es karbantarto cegeknel hamar kiszuri a rendszer, nem kell felni. En konkret esetrol nem tudok hogy balesetet okozott volna, de nem tudom kizarni. Kisgepes vilagot nem ismerem, nem tudom ott mi a helyzet.

Mindezt csak azert batorkodtam ide leirni, hogy erzekeltessem azt, hogy laikuskent nem mindig erdemes tenyeket kinyilatkoztatni. En sem teszem a turbofeltoltok tekinteteben, (hogy temanal maradjak) mert nem ertek hozza es konnyen hulyet csinalnek magambol.
sandrew 2014.10.06 14:21:45
@Kisamotors: Nehogy magadra vedd! Meg veletleneul sem rad gondoltam! Nem all szandekomban osztani senkinek az eszt.
Igen, emlékeztek, volt nekem az a hülye barátom, aki rendszám nélkül vezette a frissen vásárolt Voyagert. Utóélete is lett a történetnek, és ahogy ezt kommentben többen is megjósolták, meg is büntették. A német autópálya-rendőrség vészjósló borítékja jó egy hónap…..
sandrew 2014.09.14 22:18:19
@Antony Mann: attol tartok nem jol tudod. "Failure to display tax disc" offence (szabalysertes) akkor alkamazando ha az ado be van fizetve de a korong nincs kiarkva. Regebben asszem £30 volt a ticket ezert. Az igaz, hogy az ANPR kamera nem veszi eszre, de a rendorok eloszeretettel skubizzak parkolo kocsikon, lampanal, dugoban, a kikotok ellenorzesi pontjain stb. Ha kiszednek akkor 101% kiderul a hamis rendszam es a tobbi, onnantol pedig criminal offence azaz buncselekmeny oszt' viszik is befele.
Tovabba a rendszamot akarhol csinaltatja, az akkor is hamis rendszam lesz. 1. Mert nincs joga megcsinaltatni 2. Ha megcsinaljak is neki a gyartoi postcode nem fog stimmelni, vagy nem is lesz rajta, azaz nem "road legal".
sandrew 2014.09.14 22:56:00
@Antony Mann: az az 50 hely V5 nelkul mind csak "show plate"-et keszit, azaz nem kerul bele a rendszerbe (nem lesz rajta gyartoi postcode) csak ezt "elfelejtik" elmondani. Es abban igazad van, hogy az itteni rendorok ezzel magaban nem nagyon torodnek, ha rendszammal es a tulajjal amugy minden o.k. De ha valami gyanu felmerul, meg fogjak nezni es onnantol borul a bili.
sandrew 2014.09.15 08:41:37
@VHB: igen, utaltam is az elso commentemben ra. Sajnos ezzel kivesznek egy biztonsagi elemet a rendszerbol, amivel az Antony ismerose fele gusztustalan csaloknak kedveznek. Az a magyar szelvedomatrica nem is akkora hulyeseg...
@Antony Mann: itt fent eszakon nem sok honfitarssal talalkozom. Az altalad emlitett iparagakat nem ismerem, de a munkaja miatt nem nezek le senkit, a masok szemelyes adataival csalo ugyeskedoket viszont nemzetisegtol fuggetlenul elitelem. Nem nagyon irok be forumokra, de ezen felkaptam a vizet, bocs.
Összehasonlítjuk a főváros két legújabb szólóbuszát az Ikarus-BKV V127 PKD-t és az MAN Lion's City-t. Ez utóbbi valójában inkább német-lengyel, mivel a hajtásláncon kívül a kocsi teljes egészében Lengyelországban készül.  A hírekben hallhattuk, hogy a BKV tíz év után…..
sandrew 2014.06.28 10:04:42
@jack o'neill: aha, most már értem miért volt minden olyan semmire való ami a Ganzban készült! Az ott tárolt túszokkal dolgoztattak azok a rafkós komancsok. Bezzeg Svájc, ott a szar is aranyból van és rózsaillatú...
A mai rész garantáltan tetszeni fog annak, aki ide kattintott. :) Az amerikai vasutaknál szolgáló hatalmas gázturbinás mozdonyok bő 20 éves történetét ismerhetitek meg. Ezek a mozdonyok máig a legerősebb, fedélzeti erőforrással felszerelt vasúti vontatójárművek közé…..
sandrew 2014.04.12 01:00:00
@camell: Az ipari gázturbinák és repülőgép-hajtóművek építési filozófiája és üzemkörülményei nagyon különböznek. Az amerikai mozdonyokban alkalmazott GE Frame 5 típus ipari célokra kifejlesztett gázturbina, sokkal nagyobb, robosztusabb szerkezet és a tüzelőanyaga is más, mint már a korabeli repülőgép-gázturbinákban használt kerozin (alapú) tüzelőanyag. A repülőgépeken alkalmazott gázturbináknak a méretükhöz képest is könnyűnek és erősnek kellett lennie, emiatt jóval gyorsabban is koptak. Az 50 évvel ezelőtti repülőgép-hajtóműveknek a nagyjavításközi üzemideje katonai gépek esetén párszáz, a civil szférában párezer óra volt. Ugyanez a ma is sok helyen üzemelő GE Frame 5 esetén kb. ötvenezer óra. A fő alkatrészek biztos nem egyeznek repülőgép-gázturbinákéval, persze kisebb alkatrészeket esetleg a GE felhasználhatott több eltérő termékében. Repülőgépek esetében akkor beszélünk sugárhajtóműről, ha a gázturbinából kiáramló égéstermék és levegő maga képzi a mozgási energiát, tehát a sugárhajtómű egy motor (gázturbina) és egy hajtószerkezet (fúvócső, de tulajdonképpen a fan fokazat is ide sorolható) együttese. Azonban általánosan nem minden sugárhajtómű gázturbinás és nem minden gázturbina sugárhajtómű. Valójában kétáramú gázturbina nem létezik, csak kétáramú sugárhajtómű -pont ahogy írtad- és ezeknek nem sok közük van a mozdonyban alkalmazott erőforráshoz ahol a gázturbina egy tengelyen keresztül generátorokat hajt meg és villamos áramot termel.
sandrew 2014.04.12 01:13:23
@walter sobchak: Csak maradjon minden ilyen szép részletes, mert mint azt tudjuk, a lényeg pont a részletekben rejlik. A részletes technikatörténeti írások hiánypótlóak, szerintem előbb-utóbb könyvben lenne a helyük!