Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SA22c

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor a most következő kiállított autónk megjelent a piacon a hetvenes évek elején, értetlenül néztek össze az újságírók, a vidéki gazdák, a tűzoltók-katonák és a gazdag arisztokraták: mit akarnak ezek? Eddig jóformán munkagépeket árultak, szétverhetetlen traktorokat,…..
SA22c 2010.04.10 23:54:59
@Tie: Szép (nagy) vas. :) Abban azért nincs igazad, hogy a többi kocsi mind restaurált. Egyről biztosan állíthatom, hogy nem. :)
SA22c 2010.04.11 00:40:51
@Tie: És nem is 500km-t fut évente. :)
Belsőség Tízéves a Totalcar 2010.03.12 17:44:00
  Oké, még nem, de mindjárt. Konkrétan 2000. július 14-én, péntek délután 14.49-kor jelent meg első cikkünk, nem hivatalosan, de precízen tehát akkor, mármint 2010. július 14-én leszünk tízévesek. Az évfordulót mindenképpen szerettük volna megünnepelni. Gondolkoztunk sok…..
SA22c 2010.03.22 00:47:03
SA22c 2010.03.27 09:07:02
Sziasztok, egy kis komment az autómhoz (indafoto.hu/sa22c):
A Mazda 1978-ban (Európában 1979-ben) mutatta be Wankel-motoros sportkocsiját, az SA22c kódú, első generációs Rx-7-et (japán piacon: Savanna). A kocsi, mely a 12A kódú, 1146cm3-es, 105 LE-s, 4-torkú Nikki karburátoros motort kapta, a hazai és az ausztrál piac után az amerikaiakat is hamar meghódítja. A modell két ráncfelvarráson megy keresztül. Először 1981-ben (Mark II), mikor a fém lökhárítókat a kor divatjának megfelelően műanyag borításúak váltják, a legtöbb piacon alap lesz a hátsó tárcsafék, a kis hátsó lámpák helyett nagyobbakat és új üléseket kap, valamit a műszerfalon és a középkonzolon is kisebb módosításokat végeznek, végül a teljesítményt 115 LE-re tornázzák fel. A második, visszafogottabb módosítás alkalmával 1983 második felében (Mark III) újragondolják a belső teret, 13 colos helyett 14-es kereket kap és a teljesítmény 113 LE-re csökken. A Mark III-t 1985-ben váltja az második generációs Rx-7. Az első generációból összesen 471.018 db talált gazdára – ebből 377.878 db az Egyesült Államokban.
Míg az európai piacon hivatalosan végig csak egyféle („közepes”) felszereltséggel volt elérhető és csak néhány extra közül választhattak (el. ablak, kivehető tető), addig az amerikai és japán vásárlók számára rengeteg verzió állt rendelkezésére (S, GS, GSL, Limited, GSL-SE, GT-J, GT, GT-X, SE, SE-GT, stb.) és az elérhető opciók száma is jóval nagyobb volt. A japán (bel)piacon pedig még motorok terén is választhattak a vásárlók. Az alap motor mellett 1981-től elérhető volt a 12A 6PI motorral (tárcsánként a 2-2 helyett 3-3 szívónyílással), 1983-tól pedig az első befecskendezéses, turbós wankel motorral a 12AT-vel (165 LE), azonban a motorblokk kisebb módosításokkal ugyan, de végig a 12A maradt. Az amerikai piac az első generáció utolsó nagy dobásaként 1984-ben megkapta a következő generáció blokkját (13B) a GSL-SE verzióban 135 LE-vel.
A gyári verziók mellett sportkocsi lévén kisebb műhelyeknél elérhetőek voltak készletek mind az erőforrás, mind a hajtáslánc, mind a karosszéria módosításához. Az egyik angol forgalmazónál, az Elford Engineering-nél, blow-thru rendszerű, SU-karburátort és Garrett turbót (160LE), különleges Wolfrace felniket és spoiler-készletet, valamint erősebb első fékeket kapott az alap Rx-7-es.

A nevezett autó (indafoto.hu/sa22c) egy eredetileg Németországban forgalomba helyezett 1983. májusi gyártású modell. A két első ülésen kívül (melyek típus azonosak, csak két évvel későbbi autóból valók) eredeti gyári állapotú.

Adatok:
Hengerűrtartalom: 1146 cm3
Teljesítmény: 115 LE
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás: 0-100 km/h: 8,8 sec
Tömeg: 1040 kg
Abroncs mérete: 185/70 R13
Csomagtér 112 l / 448 l
Fogyasztás: 14,5 l / 7,7 l / 9,1 l város / 90 km/h / 120 km/h

Főbb felszereltsége:
-Gyári Clarion rádió elektromos antennával
-Elektromos tükör
-Elektromos csomagtér és tanksapka nyitás
-Lámpamosó
-Nyitható / kivehető fém- és üvegtető tokkal, mely rögzíthető a csomagtérben

Üdv,
SA22c