Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dassler

0 bejegyzést írt és 124 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rendszeresen átmennek a piroson, járdáznak, és szembemennek a kijelölt forgalmi iránnyal a brit biciklisek. Yorkban egy szabálytisztelő sporttárs meg is elégelte, hogy egyedül kell álldogálnia a lámpás kereszteződésekben, és videó-összeállítást készített a fejkamerás…..
Dassler 2014.04.17 13:56:23
@közösperonos átszállás:

"De te betartod az 50-et; ha sárgára vált a lámpa, első gondolatod a fékre lépés; és lakott területen belül dudálni kizárólag közvetlen balesetveszély elkerülése érdekében szoktál (mint az említett példában), úgy-e? "

Bár nem nekem szólt, de a válasz: igen, betartom az 50-et, sőt a 90-et meg a 130-at is, nem dudálgatok össze vissza, csak ha satuféket kell nyomnom (kb 3x eddig) és sárgánál vagy átmegyek vagy megállok, attól függ, hogy jön ki, mint ahogy a KRESZ is megfogalmazza, de a sárga az nem piros és most nem a "pesti sárgára" gondolok.
Amúgy a sok idegbeteg, nyomulós gyökér pont olyan idegesítő autóval, mint motorral vagy kerékpárral. Nem ezen múlik. Autóval is rengeteg a suttyó, szabálytalankodó, tény, hogy nagyobb eséllyel büntetik meg, mint egy kerékpárost.
Amúgy a Kolossy térnél egyszer majdnem megvolt egy drótszamár, ugyanis emberünk simán áthúzott kersztben, lassítás nélkül úgy 30 km/h-val a Pacsirtamezőn a Szépvölgyiről a Pacsirtamezőre kikanyarodó autók között. Nem lett volna nagy lelkiismeret furdalásom, ha ott marad. Persze még ott is neki állt feljebb, hogy 3-an is rádudáltak.
TComment Így neveljünk barmot 2014.03.26 06:15:00
Létezik egy dolog, ami ha nincs, akkor bunkó vagy, ellenben ha túlzásba viszed, akkor is bunkó vagy. Előzékenységnek hívják és így irtják ki a kezdőkből. Azonos című írásunk kommentposztja...
Dassler 2014.03.26 10:26:15
@230e: A kerékpár kötelező tartozékait valóban rögzíti jogszabály. Én arra a kvázi joghézagra avagy nem rendezett kérdésre akartam rávilágítani, hogy a KRESZ szerint kell közlekedni úgy egy közlekedési eszközzel - jelenesetben kerékpárral -, hogy annak ismeretéről nem kell számot adni. (Mondjuk ez igaz a gyalogos közlekedésre is, cska ott a láb a közlekedési eszköz). Sztem ez probléma.
A Chevrolet eltűnik Magyarországról, most érdemes figyelni a hirdetéseket. Vajon tartja az árát használtan? És honnan lesz alkatrész? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
  A BMP-2 gyalogsági harcjármű (A főbb szovjet változatok)       A BMP-2 szinte naponta tűnik fel a mostanában a Szíriában készült felvételeken is, ezért megérdemli, hogy írjunk róla néhány szót. (A teljesség igénye nélkül.)    ..
Azt tudjuk, hogy a márka egy zseni, Honda Szoicsiró nevét viseli. Az ő sikerterméke a Cub volt, melyet rengetege motor, autó követett, bár még robot is volt a sorban. ..
Dassler 2013.07.04 19:04:33
Melyik az a termék, amiből egyre több van, néha feleslegesen sok is, mégis nagyon tartja az árát? Nem fogják elhinni: a villamos áram. El tudnak önök képzelni olyan szituációt, hogy kimennek mondjuk a Lehel-piacra, és az ott árusító zöldségesek egymás lábára taposva…..
A telefon ismét megszólalt, és ekkor a vonalban lévő illető kicsit határozottabban, de ugyanígy kezdte. Tényleg ő volt Orbán Viktor. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Dassler 2012.08.08 08:27:32
Hasznos lenne, ha valahogy a közlekedés aktív résztvevői lennének a rendőrség alkalmazottai és a szlalomozós nem indexszelős jobbról előzős tényleg veszélyes egyéneket kiszedné. Sokkal veszélyebbek, mint a tartósan 90 helyett 100-al hajtók. Ugyanez igaz az "azt sem tudom, hogy hol vagyok" típusú "sofőrökre". Nem azt mondom, hogy rögtön meg kell büntetni, de legalább szóljon rá, hogy haladjunk már. Tudom, hogy ez sokkal drágább és macerásabb, mint az egyhelyben trafizás, de ez talán tényleg a közlekedés biztonságát szolgálná.
Aztán néhány esetben nem kéne rögtön büntetni. Gondolok itt pl. állítson meg kiégett hátsó lámpáért, figyelmeztessen, aztán regisztrálja, aztán mondjuk ha 5 munka nap alatt nem cseréltetem ki, és úgy közlekedek,akkor büntessen meg. Ezt lehetne alkalmazni kisebb szabálysértéseknél, ami nem okoz közvetlen balesetveszélyt, pl körforgalomban indexelés elmulasztása - amúgy baromi idegesítő sztem, amikor nem csinálják - elfelejtetett világítás stb.
Aztán a büntetéseket is amolyan svájci módra alkalmaznám. Nyilván, aki megengedheti magának, hogy több 10 milióért vegyen szeméylautót, az nem fog hasra esni 200e Ft-os büntetéstől. Nem visszatartó számára. Viszont egy autópályán "kint felejtett" 60-as táblánál haladó átlagos melós 130-al száguld, annak nyilván jelentős kiadás a 300k-s büntetés a 10 év hitelre vett autólyával. Szóval itt is mérlegelni kéne, az mellett, hogy az iylen nyilvánvaló lehúzásos helyzetek megszüntetésére kéne törekedni. pl Eurotax érték szorozva valamivel szabálysértéstől függően, durva helyzetekben autó elkobzás több napra, naponta x Ft a tárolás stb. Ez azért mindenkinek macera, ha pl 5 napra autó nélkül marad, vagy legalábbis mire szerez másikat, az is 1-2 óra.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Az Egyesült Államok derék polgárainak idegeit is borzolja a magas benzinár. Náluk éppen most fenyeget annak a veszélye, hogy a gallononkénti 4 dollárt is elérheti az üzemanyag ára. Ez magyar mértékegységekre átszámolva azt jelenti, hogy az amerikaiakat 230 forintos literenkénti…..
Dassler 2012.03.20 12:16:37
@determ:
Mert itthon mozdulj ki tömegközlekedéssel, ha 30km-nél odébb vagy akármiylen várostól, itt is kell az autó. Nekem 35 km a munkahelyem, tömegközlekedés 2 óra 45-50 perc, autóval 30-35 perc.
no emisszió Stresszteszt, rajtunk 2011.08.02 06:41:06
Igaztalanul vádolják sokan azzal a Nemzetközi Atomenergia Ügynökséget és a mögötte álló kormányokat, hogy a japán atomkatasztrófa után elvégzett úgynevezett stressztesztek nem érnek semmit, és nem lehet belőlük komoly következtetéseket levonni. Nekem viszont kifejezett…..
 Érdemtelen elkezdeni a prémium-nem prémium vitát, pontosan definiálni úgysem tudja senki, de az vitán felüli, hogy a DS4 minőségben, kidolgozásban és kifinomultságban messze túlmutat a Golf–C4–Astrán és bátran vállalható egy…..
  Jó pár hónapja ping-pongoznak a sajtóban a nyolcvanas nemzedék témájával, és minden érintett társaságban előkerült már a vitatéma, a „már megint kirúgtak tőlünk két embert” kezdetű blokkhoz kapcsolódva. A nyolcvanas nemzedék tagjai – meg a kicsit…..
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Ma még felmérhetetlen a japán atomkatasztrófa áldozatainak száma és következményeinek mértéke. Egyelőre csak egy dolog bizonyos: ahogy annak idején Csernobilban és a világ más pontjain történt kisebb atombalesetek során, most is össze-vissza hazudoznak az áldozatok, a…..
Dassler 2011.03.21 08:33:15
@gigabursch:

1. Magyarországon villamos energia termelésre használható szélsebesség (>8km/h) eleve 50m felett kezdődik, és az ország egyes elszigetelt területein (Soproni kiszögellés, Balaton nyugati része stb.) fordul elő az év legalább akkora részében, hogy megérje telepíteni szélerőmű parkot. Ugyanakkor ezek még mindig nem versenyképes áron állítanának elő energiát, tekintve, hogy a telepítésük ugyan annyiba kerül, mint akárhol máshol a világon, csak egyszerűen fele annyi időt fúj a szél, tehát olcsóbb import áramot venni.
2. A szél legnagyobb problémája a kiszabályozás. Ha hirtelen kiesik pl 200 MW beépített teljesítmény, mert eláll a szél, akkor jelenlegi technikai feltételek mellett gyors kiszabályozása lehetséges: gázturbinával, SET-tel (víztározó), ill. elméletileg vízi erőmű segítségével – ez utóbbira nem igen van példa, mert egy vízi erőmű is igen nagy teljesítményű és olcsó, így forgó tartaléknak pazarlás -. Magyarország természeti adottságait figyelembe véve a SET még csak csak megvalósítható lenne – de ezt is feszt támadják a zöldek, úgyhogy marad a gázturbina. Az meg jelenlegi gázárak mellett nem a leg olcsóbb megoldás.
3. A szél egyszerűen nem való alaperőműnek, költséges, karbantartás igényes és kiszámíthatatlan -> drága. Kb 120-130 HUF/kWh szerepelne legjobb esetben is a villanyszámlán. Közgazdasságilag nézve, ha csak importálnánk, olcsóbb lenne. Stratégiai szempontból alaperőműnek marad az atom és a szén. abba most had ne menjek bele, hogy hogy épül fel egy elekromos hálózat (alap erőmű, forgó tartalék, secunder erőmű, kiszabályozás, rendszerirányítás stb., akit érdekel, tudom ajánlani Gerse Károly úr előadás sorozatát a témában, neten biztos elérhető) de lényeg, hogy a MAVIR-nak biztosítania kéne tartalékot a szél mellé – nemzetközi előírásoknak megfelelően – ami nem olcsó dolog, mivel az erőművek ezt a képességüket drágán mérik, mivel nekik is sokba kerül így működni, így megint csak beköszönne a 2x-3x költségű villanyszámla.
Mielőtt már a bevezetés pillanatában elszúrnák a budapesti dugódíjat, érdemes egy kicsit áttekinteni, mit változtattak a már meglévő rendszeren most januártól Londonban, ahol annak idején a világ nagyvárosai közül elsőként korlátozták ezzel az eszközzel a belváros…..
Dassler 2011.01.27 15:25:44
@a-kis-herceg:

Volán bérlet 45 km (41,6 km-re lakok a busz útvonala szerint) 31.600 + BKV 9.800 = 41.400, bocis, 6.00 Ft-ot tévedtem.
Dassler 2011.01.27 17:20:12
@a-kis-herceg: hát ez van....szerencsére attól bőven jobban keresek, h otthon maradjak.
Dassler 2011.01.27 17:28:28
@heliox: nyelvtanból soha nem voltam erős....szóval ahogy tetszik.
Jánošík becenevet is kapott Orbán Viktor keddi, pozsonyi szereplése után a szlovákiai internetes kommentelőktől. Az ATV törzsközönsége által unalomig ismételt elnevezéseken kívül jó néhány, új becenévvel is találkoztunk. Legdurvább kétségkívül az a fórumozó volt, aki…..
Négytagú család elfogadható árú, olcsón fenntartható, jól felszerelt, tágas autót keres ötmillió forint alatt. Használtautó-spekulánsok kíméljenek! Vélemények az azonos című írásunkról...
Dassler 2010.12.02 09:07:01
@keletisarok.hu: Abban igazad van, hogy relatív, hogy mi a drága. Én az autó szemszögéből néztem, tekintve, hogy az nézegeti, akiknek van 5-6 miliója erre az autóra.
Egy csöveesnek egy kifli is drága adott esetben.
Dassler 2010.12.02 09:42:27
@záporjózsi: Hát azért nem mindegy, hogy honnan hová jár egyedül. Én esetemben hiába 40km-re lakozok a munkahelyemtől, kb 2-2,5 óra bejutni tömegközlekedéssel, autóval meg egy fél...
Dassler 2010.12.02 09:45:15
@SpencerBarnes: detto. Nekem Accord volt, szerettem, de nőtt a család, most egy Grand Picasso és ezt is nagyon szeretjük, és igen, vehetnék 20 milláért mondjuk 5-ös bömöst, csak pont nem felelne meg arra, amire most egy autó kell nekem.
Ha holnap kéne családi autót vennem, egy ilyenHyundai is ejönne az opciók közé.
Belsőség Nicsak, ki beszél 2010.11.24 06:30:00
Nagyon bántanánk, odaszólnánk már úgy szívből. Ahhoz azonban el kéne rontani és drágán adni. De sajnos az van, hogy ez se nem rossz, se nem drága. Vélemények az azonos című írásunkról...