Adatok
ben1988
1 bejegyzést írt és 63 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Néhány hete találkoztam Péterrel, mert itt a blogon szóba került, hogy van neki egy 93.000 km-t futott S51-es Simsonja. Mivel az én egykori spenótzöld Simsonomról csak rosszat…..
ben1988
2015.10.13 18:27:33
@Bxx: Nem ismerem, ahham. Pont azért cseréltem le régebbi technikára, mert nagyon is jól ismertem. Melegedős, hamar széthullós, kényes konstrukció. Lehet hogy a 40-es tempó a hosszú élet titka.
Volt s51-esem, 15e után még a legdrágább skf főtengelycsapágy is lógni kezdett benne. Ha úgy hagyod, kiveri a szimeringet, meg a lendkerék a gyújtást, elállítódik a hézag, stb.
A gyári jó minőségű hajtókar két csapágygarnitúrát bír ki, utána csere.
Egy fúrással 20-25e-t megy úgy hogy marad is benne még erő.
Ezt normális használatban, közepes olajakkal. Ebben valóban van teligáz is, hiszen mégis csak egy 50-es. Pont ezt untam meg, hogy szezononként a fél blokkot ki kell hajítani.
Ha még ezt mind megduplázod, akkor is 60e után gyakorlatilag minden cserés a gyári blokkban. Talán a váltó csapágyait nem.
De ahogy én tapasztaltam az s51 pont a fele futást bírja mindenben mint a régi star/schwalbe blokk.
Mindenesetre ha egyszer szétborítod, kíváncsian várom a fotókat.
Volt s51-esem, 15e után még a legdrágább skf főtengelycsapágy is lógni kezdett benne. Ha úgy hagyod, kiveri a szimeringet, meg a lendkerék a gyújtást, elállítódik a hézag, stb.
A gyári jó minőségű hajtókar két csapágygarnitúrát bír ki, utána csere.
Egy fúrással 20-25e-t megy úgy hogy marad is benne még erő.
Ezt normális használatban, közepes olajakkal. Ebben valóban van teligáz is, hiszen mégis csak egy 50-es. Pont ezt untam meg, hogy szezononként a fél blokkot ki kell hajítani.
Ha még ezt mind megduplázod, akkor is 60e után gyakorlatilag minden cserés a gyári blokkban. Talán a váltó csapágyait nem.
De ahogy én tapasztaltam az s51 pont a fele futást bírja mindenben mint a régi star/schwalbe blokk.
Mindenesetre ha egyszer szétborítod, kíváncsian várom a fotókat.
Olajkályha kirakat managereknek
Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy csepp ítélőképessége (nekem nem volt)az nyugodtan számoljon utána, hogy az év 365 napjából hány napon tudja ezt igénybe venni, a többin viszont marad a plusz egy liter,…..
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
Az úgy volt... van a családban ez a kis Colt, ami igazából Mirage, mert amerikai piacos. Városi rohangászósnak vettük vagy tíz éve. Kimondottan automataváltós kisautót kerestünk, mert anyukám már rég leszokott a kézzel váltogatásról, apámnak a betegsége miatt az utolsó autói…..
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ben1988
2014.05.09 07:25:04
Zörög, morog, lelke van. De mindent kibír
A dolog úgy kezdődött, hogy kitaláltunk, indulunk a Bamakón. Oda Toyota kell és régi. Így lett ő, az egykori dán katonai mentő.
Hihetetlen, hogy mit tud! Szeretnivalo kabrió
Miután a Totalcaron olvastam egy tesztet az 1000-es motorú…..
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az állam idén közel 3 milliárd forinttal többet húz ki az autóvásárlók zsebéből. Íme a módszer.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ben1988
2014.01.29 09:32:56
@c231737: mert nem belföldön történt a vagyonszerzés, tehát közük nincsen hozzá. Regadó nem elég szerinted?
Kezdésnek álljon itt egy régebbi írásom némileg javított változata, még a v8cars fórumára tettem fel.
Szóval, ő egy 2011 Chevrolet Impala 3.5 v6 LS, 2011 őszén béreltem Kanadában.
Előre szólok, hogy 20 évnél fiatalabb autót nem sűrűn szoktam vezetni, így lehet hogy…..
Szombaton Trabant-Wartburg találkozón voltam Alsóörsön, úgy terveztem, vasárnap Komárom felé kerülök, és megnézem végre a nagy amerikai autós találkozót. Mindig emlegették a haverok, hogy sokan vannak, meg látványos, meg minden, de valahogy nem vitt le a lélek.
Gyönyörű…..
ben1988
2013.08.17 14:24:46
Külföldre költözni még akkor is macerás lehet, ha a létező legtöbb segítséget kapjuk meg régi-új munkahelyünktől. Az ügyintézés, lakáskeresés ebben az esetben is sokáig eltarthat – derül ki egyebek mellett ez is Gergely Egyesült Államokból érkezett írásából. (A kép…..
„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre,…..
Van egy cég, amely szinte kívülállóként nézi, hogy mi zajlik az autópiacon: a Suzuki. Kis túlzással azt is mondhatnám, hogy a világot olyan autókkal akarják meghódítani, amelyek Indában beváltak. Aztán ha nem jön be, koppannak.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A világ végére is ezzel!
Megjelent a kivánt gépsárkány a használtautón. 1979-es model megkímélve jó állapotban korrektül megcsinálva. Rozsda mentes kasznival, 100e km-et futott 1994-es motorral. Semmi kokány tuning egyszerű gyári állapotban karbival, 120LE-vel.
Az idős 2.0…..
Csikorgás, csikorgás, csatt. Így kezdődött az a napfényes, de hűvös szeptemberi reggel, amikor szertefoszlott az álmom, hogy hagyhatom tisztességben megöregedni az autómat. 518i-t, 1984-ből. Pedig azt szerettem volna, ha kellemes rozsdapöttyökkel, de a tartóelemek épségét szem…..
ben1988
2012.03.25 19:49:13
@Gyurma73: Egy szebb e28-as 7-800 ezer ft, és kevesebbet nemigen fognak érni már ezek az autók.
Ez az az árszint, ami valószínűleg tömegeket érdekel majd. Autók kezdőknek, mindenféle igényhez, mindenféle spektrumban. Nagy tanácsadónk második része.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ben1988
2012.03.25 16:37:40
@hartyi: Lancert választanám, ez már faceliftes és glxi (újfajta hátsó lámpa, nagy lökösök, 14-es kerék, 4 tárcsafék, szervó, újabb belső, masszívabb futómű, stb.)
Ez az 1.6-os motor nagyon jól viszi, jó vezetni. Kuplung-váltó mint a vaj.
Amire ennél a motornál figyelni kell vételnél az az hogy a hengerfejtömítés egy idő után kikeményedik és szivárogtatja az olajat a blokkra, ekkor cserélni kell előbbutóbb mert egy erősebb sztrádás menetnél szétmegy belül is. Nem olyan nagy mutatvány, ha nem főzöd meg a motort.
Kézifék szokott még rossz lenni ezeken, rárohad a sok kosztól a behúzószerkezet a csapjára.
Alkatrész van minden bontottan, jó sok az osztrák donor itthon.
Boltból újonnan csak szíjakat, és társait érdemes venni (horror árak)
Ennyiért már kapsz gömbölyű lancert is ugyan de ezek a kései csíklámpásak jobbak szerintem.
Ez az 1.6-os motor nagyon jól viszi, jó vezetni. Kuplung-váltó mint a vaj.
Amire ennél a motornál figyelni kell vételnél az az hogy a hengerfejtömítés egy idő után kikeményedik és szivárogtatja az olajat a blokkra, ekkor cserélni kell előbbutóbb mert egy erősebb sztrádás menetnél szétmegy belül is. Nem olyan nagy mutatvány, ha nem főzöd meg a motort.
Kézifék szokott még rossz lenni ezeken, rárohad a sok kosztól a behúzószerkezet a csapjára.
Alkatrész van minden bontottan, jó sok az osztrák donor itthon.
Boltból újonnan csak szíjakat, és társait érdemes venni (horror árak)
Ennyiért már kapsz gömbölyű lancert is ugyan de ezek a kései csíklámpásak jobbak szerintem.
ben1988
2012.03.25 17:23:25
@MrTinkertrain: Nekünk is van egy ng900, azért tényleg elég problémás tud lenni és jó drága az alkatrész is hozzá. Már amit kapni. Ha nem én csinálgatnám már brutálisan sokban lenne. Nagyon jó hogy olyan tankszerű meg ott van az úton, de csak nagyon jó állapotút szabad megvenni belőle.
Miénk közepesen volt szar csak, mégis nagyon elszállt a költségvetés. 200 ezer volt az ára, most lassan 500-nál járunk és még nincs "kész".
Belül a műanyagok állandóan törnek, hullanak lefele. Check engine lámpa minden apróságért világít. Első futómű rettentő érzékeny és drága, 1 lengőkar kedvezménnyel 25 ezer és 4 darab van az autón. Kuplung iszonyat nehéz mindegyiken, az is 90 ezer volt. Működő kéziféket még nem láttam 900ng-n.
Váltórudazat kis gumimicsodái kikopnak, nehéz lesz tőle a váltás.
Ezen a télen a fél oldala lerohadt, szó szerint! Na nem is folytatom inkább.
A motorjához viszont soha nem kellett még hozzányúlni, tényleg örök darab az autó többi részéhez képest, és soha sehol nem hagyott ott, mindig indult a legnagyobb hidegben is.
Jól megszivattam magam vele, de ez részben a saját hülyeségemnek is köszönhető, nem néztem utána mibe vágok bele.
Miénk közepesen volt szar csak, mégis nagyon elszállt a költségvetés. 200 ezer volt az ára, most lassan 500-nál járunk és még nincs "kész".
Belül a műanyagok állandóan törnek, hullanak lefele. Check engine lámpa minden apróságért világít. Első futómű rettentő érzékeny és drága, 1 lengőkar kedvezménnyel 25 ezer és 4 darab van az autón. Kuplung iszonyat nehéz mindegyiken, az is 90 ezer volt. Működő kéziféket még nem láttam 900ng-n.
Váltórudazat kis gumimicsodái kikopnak, nehéz lesz tőle a váltás.
Ezen a télen a fél oldala lerohadt, szó szerint! Na nem is folytatom inkább.
A motorjához viszont soha nem kellett még hozzányúlni, tényleg örök darab az autó többi részéhez képest, és soha sehol nem hagyott ott, mindig indult a legnagyobb hidegben is.
Jól megszivattam magam vele, de ez részben a saját hülyeségemnek is köszönhető, nem néztem utána mibe vágok bele.
Szűnni nem akaró szeretettel köszöntünk mindenkit, hosszú kihagyás után ismét kapcsoljuk a gépházat.
Először is egy szolgálati közleménnyel szeretném kezdeni. A fék jó. Biztosan, véglegesen, nagyon. Nem ereszt, nem szivárog, nem nyúlik a pedál, a fék harap, adagolható,…..
Ezek megvesztek. Ezerháromszáz kilós autóba ezres motor? Gyomorforgató élmény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Ákos egy kéréssel küldte a képeket az autójáról. El szeretné adni, és szeretné, hogy segítsünk neki ebben. Rajtunk nem múlik, íme Ákos 900 Turbo-ja, és története.Az autó egy 1988-as évjáratú Saab 900 Turbo 8v. Kb. hét éve van nálam. Mindig is hobbi jelleggel használtam,…..
Hogyan drágul az olcsónak hirdetett jogosítvány, miért kötelező a pótóra, és miért fontos, hogy elnyerjük a vizsgabiztos bizalmát?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mint ilyenkor mindig, most is letaglóz, mennyire komikusan drága lett itthon az autó.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ben1988
2012.02.13 08:51:16
A Suzuki Idi Hyper Runner volt az első olyan robogóm, ami szinte gyorsult is. A kilencvenes évek közepén jártunk, futárkodtam. Yamaha Mint, Simson, Suzuki Bara és hasonló fosok kerültek a kezem közé. A 3KJ Yamaha Jog akkor még elérhetetlen szuperrobogónak számított, és ne…..
Minek is? Csak rablás, pénzkidobás, semmi értelme blablabla, a téligumi-ellenesek n+1 számú érvet tudnak felhozni ellene, lelkük rajta. De azért álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg ezt az alig négynapos videót egyenesen az Újvilágból. Seattle nem egy mediterrán…..
ben1988
2012.01.19 18:51:01
Seattle az jó eséllyel Washington állam, nyugati part. Errefelé párás a levegő a tenger közelsége miatt, tehát gyakran jeges az út. A többség nem használ téligumit, max 4 évszakosat ugyanis a nyárigumik arrafelé sokkal puhább anyagból készülnek. Az ottani jobb télinyári gumival 10 centis hóban boldogan el lehet közlekedni, HA nincs alatta jég mint a videón.
Ettől függetlenül bénáznak, de próbáld ki milyen is jégen menni automata váltóval.
www.flickr.com/photos/66221919@N04/6321313774/sizes/l/in/photostream/
Ez albertában készült, az impalán nyári gumi volt, sehol nem akadt el a hegyekben sem.
Én is vertem az asztalt a bérlőnél hogy hol a téligumi, azok meg nem értették. Hát ezért.
Ettől függetlenül bénáznak, de próbáld ki milyen is jégen menni automata váltóval.
www.flickr.com/photos/66221919@N04/6321313774/sizes/l/in/photostream/
Ez albertában készült, az impalán nyári gumi volt, sehol nem akadt el a hegyekben sem.
Én is vertem az asztalt a bérlőnél hogy hol a téligumi, azok meg nem értették. Hát ezért.
A Motowell márka egy ideje már létezik, de én csak tavaly, a mopedrally előtt botlottam bele – akkor tértem vissza ugyanis a robogózásba. Igaz, áll a házunk előtt jó ideje egy ilyen, külsőre meg voltam győződve, hogy valami über menő márka. Aztán amikor megláttam a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ment volna talán többet, de csörgött zörgött már a végére. Mondjuk nem is tötymörögtem negyvennel, mindenhol nyélgázon mentem vele a 4 felömlős 50-es hengerrel.
Volt hogy 3 órán keresztül, sose melegedett túl hála a ventis hűtésnek.
Fogyasztást én sem hiszem el. 4-5 liter volt az átlag, 4 alá sztem. sosem ment.
Az s51 egy rakás szemét ehhez képest, egyetlen jó a 4. sebesség meg kicsit nyomatékosabb. Egyszer mentem valami simsonos bandával BP-Kaposvár távot, a dombokon hullottak kifelé a gyertyaslusszos, megszorult 51-esek.