Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zselé_j

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Naiv autós vasárnap délután esett be ékszíjat cserélni a 4Tölgyesi Autójavítóhoz, de kiderült, hogy további problémái vannak. Amikor a szervizben megtudták hogy ő olcsóbban hozza az alkatrészeket, váratlanul felmerült, hogy akkor alapból másfélszer annyi lesz az óradíj,…..
  Pár éve még a város egyik megmenőbb kereskedésének számított, ma már csak szervizként vegetál. A Chevrolet-Opel Horvath és pórul járt ügyfeleinek története.  Vélemények az azonos című írásunkról...
Zselé_j 2009.06.16 10:16:57
@Dr. Zerge:
Ja. Újabb 2 év pereskedéssel lehet kártérítgetni.

Nem a közigazgatással volt problémám.

Simán az Ügyfelem nem fizette ki, amit megrendelt.
És a jogos(nak vélt) tulajdonomhoz 2 év múlva jutattam hozzá újra.

Szerinted csak a kereskedésnek van "úri kedve"

A vevőnek nincs "úri kedve"?

Mi lenne, ha minden autót forgalomba helyeznék pénz nélkül, és a vevők meg akkor mondanák vissza az átvételt, amikor csak úgy gondolnák? He?

Milyen jó kis blog lenne abból?
Zselé_j 2009.06.16 11:40:57
@topofthecat:

Próbálom érthetően:

A tulajdonjogot megtestesítő okirat nem az én nevemre szólt, így az autóval (bár a szalonban állt) nem rendelkeztem szabadon. Nem adhattam el, nem csinálhattam vele semmit.
A tulajdonjogot visszaadta(!) a bíróság, mert nagy nehezen bizonyítottam, hogy nem jött létre az üzlet.
Mondom a tulajdonjogot visszakaptam. Amíg nem kaptam vissza, addig az autó (ha kifizette, ha nem) a vevőmé volt.
Papírom van róla.

Mondom, higgyél!
  Túltárolt autók-motorok közepesen olcsón. Új Aston Martin V8 akciósan, 33,9 milláért, valaki?  Vélemények az azonos című írásunkról...
Zselé_j 2009.05.01 13:30:12
Helló Ciri, Helló TóthZé!

Én magam is autókereskedő vagyok. Vidéki. Több márkás. Régóta.

A véleményem a következő:
Az alaphelyzet az, hogy a magyar kereskedői hálózatot (800 tul., 1100 értékesítési pont) olyan állapotában érte 2008 nyár végén – ősz elején a válság, amely következtében nagyon jelentősek lesznek a változások.

Kezdjük azzal a ténnyel, hogy ennek a hálózatnak a kapacitása bőven meghaladta a 300.000 db/év új gk. értékesítést. A legjobb időszakban is (2004-2005) csak 75%-ban volt ez a kapacitás kihasználva, 2008-ban 175.000 db-nál valamivel kevesebb új szgk. és kis tgk. talált gazdára.
Ugye itt már közelítünk az 50%-os kihasználtsághoz.
2009. első 4 hónapjának a visszaesése 2008 ugyanazen időszakához képest további 45-48%.
Azaz, a jelenlegi kihasználtság (az időközbeni, szerény mértékű értékesítési pont csökkenéssel is korrigálva) kb. 25-30%.

Ha ez a tény sem győz meg valakit arról, hogy a márkakereskedések jó része bizony tönkre fog menni, akkor az már beteges optimizmus. A 30-40%-os arány egyátalán nem túlzó.

Ciri drága. Ez van. Még olyanokkal is meg fog történni a baj, akikre nem is mersz gondolni!

Tehát ez a probléma igenis létezik. Elméletileg is, meg gyakorlatilag is. Egyébként az egy kicsit furcsa, hogy aki ebben a szakmában dolgozik, az ezt nem látja…

Mindezeken túlmenően is vannak problémák, melyek a szakmát érintik. A kereskedések üzletpolitikája nagy részben épült a hitelpiacra. Itt 75-80%-os a visszaesés. Ezidáig ebből a tevékenységből származott a kereskedők értékesítéshez kapcsolódó bevételi forrásának jó része. Ez most – tulajdonképpen – eltűnt. Mi ez, ha nem probléma?

Azt azért nem ajánlom senkinek, hogy ennek olyan nagyon örüljön, ugyanis ennek köszönhetően voltak annyira olcsók az autók.
Hogy is van ez? Hát úgy, hogy már az importőr úgy kalkulált az árképzésnél, hogy tulajdonképpen nem maradt a kereskedőnek árrése, de ezt ugyebár eddig kompenzálta a hitelek utáni jutalék.

Most, hogy nincs hitel jutalék, meg kell emelni a kisker árakat, hogy legalább arra a szintre jusson az autókon az árrés, amely elegendő a kereskedés költségeinek fedezetére.
Az ugye természetes, hogy, szépen felszerelt szalonok, széles spektrumot átfogó új gépkocsi készlet, jól felszerelt tesztautók, színes prospektusok, teljes körű ügyintézés, felkészült értékesítők állnak a vevők rendelkezésére. Ez ingyen van? Nincs. Ezt bizony az árrésből kell finanszírozni.

Mindeneken túl (a kereskedések jelenét-jövőjét érintő kérdésekben) még akár 10 oldalt is írhatnék.

Azt azért még hozzáteszem. TóthZé féle interpretálása a Csiki-Bege féle témának nem túl szerencsés, ráadásul abszolút nem is teljeskörű, néhol kifejezetten „amatőr”, de a lényeget láttatja.

És azt nem mondhatjuk, hogy ez a probléma nincs.

Ha meg van, akkor ne csodálkozzunk, ha a média foglalkozik vele…!
Zselé_j 2009.05.10 21:25:05
@ommm: TZ elbújt, vagy még külföldön van?