Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tsaby601S

4 bejegyzést írt és 62 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 65 éves színész nem akármilyen autóval dönget Beverly Hills környékén, hiszen a Mercedes-Benz SLS AMG Roadstert még véletlenül sem neveznénk átlagosnak. A jelek szerint a magánéleti botrányok ellenére Arnold Schwarzenegger élvezi a kaliforniai kormányzóságot követő…..
Jelen tanulmány rövidített változata az Élet és Irodalom, LVI. évfolyam, 10. számában jelent meg 2012. március 9-én. Előfizetéssel letölthető EZEN A LINKEN. A tanulmány publikálását a Publius blogon az Élet és Irodalom szerkesztősége jóváhagyta. Köszönet érte.   *…..
Tsaby601S 2012.03.14 22:38:21
"Alapvetően akkor jött létre a probléma mikor kialakult a nemek közötti egyenlőség, és a jóléti állam."

Zsupsz! Elvileg ez lenne a fejlődés egyik alapeleme. Erre csökken a népesség... Minden amit még leírtál ezzel kapcsolatosan szintén helytálló.
Azaz ahol kitör a "fenntartható fejlődés" nevű vízió a legalapvetőbb erőforrás, az emberi potenciál elkezd csökkenni. ZSÁKUTCA!

"...mivel az ember faj így is túlszaporodott..."

Tipikus mai "liberális érv":)
Mely részein tapasztalható a világnak a túlszaporodás? Segítek. Azon társadalmakban ahol mindig is alacsony volt az életszínvonal és a termelékenység. Azaz pont azok az emberek szaporodnak akiknek folyamatos segítségre volt mindig is szükségük az egyre inkább fogyó "fejlett" világtól. Tehát ez a hatás is inkább aggasztó, mint megnyugtató jelenség. Magyarul az ilyenfajta demográfiai növekedés nem erőforrásokat teremt, hanem egyre többet von el. ZSÁKUTCA!

"Én alapvetően a mai társadalmunk (nyugati) problémáit a jóléti állam kitalálásában látom, mikor azt mondták, neked jogod van mindenhez és ezért semmit sem kell tenned (itt alapvetően ingóságok tulajdonlását értem)."

Igen ez a mai "liberális kapitalizmus" reális definíciója.
Tehát lehet, hogy a rendszer egyes elemei "elméletben jók", de egyrészt egy rendszernek egységesen működőképesnek kell lenni (ez teszi rendszerré), másrészt a gyakorlati megvalósulása a mai "liberális" felfogás miatt úgy ahogy van önmagát emészti fel.
És ahogy a technológiai újításoknak is időre van szüksége a valóban értékteremtő mértékű elterjedéshez úgy ahhoz idő kell, hogy újra rend legyen a mai "modern" emberek fejében.

Cirka 3 generáció mire "kimosódna" a társadalmakból mindaz ami manapság a gondjaink fő okait okozza. Még akkor is, ha holnaptól alapvetően új szelek fújnának akár a közgazdaságban akár az alapvető emberi értékekhez való viszonyulás terén.

A "liberális kapitalizmus" polgára egész egyszerűen túlságosan sok időt kénytelen anyagi javak hajszolására fordítani és alig marad ideje élni. De sajnos a maradék időt is felszínes élvhajhász, időtlen emberi értékeket nélkülöző tevékenységek töltik ki. És ami a legszörnyűbb az egészben a többség nincs ennek tudatában, nem is képes már másabb, emberibb alternatívákat felfedezni/elképzelni sem saját magában, sem másokban.
Tsaby601S 2012.03.14 22:53:48
@Bambano: Igen. Ezért szoktam nyíltan kijelenteni, hogy a XXI. századi "modern" ember leggyakoribb és legerősebb érzelme a permanens FÉLELEM.

Mert félsz, hogy lemaradsz, kimaradsz, elmaradsz. Hajsza a végtelenségig anélkül, hogy akár egy percig is megélnénk mi az, hogy emberhez méltóan létezni, érezni, élni.
Leélsz egy életet félelemben, hajszában.

Aztán koporsó (amin ugye nincs csomagtartó) és irány a föld alá.
Van ennek így értelme?
Robogó A csajokért dolgozni kell 2012.03.03 09:14:00
Évek óta a Totalcar szerkesztőségben áll három Briggs motor. Ha jól emlékszem, valami üzemanyag- vagy adalékteszthez szereztük be őket, ám sosem lettek felhasználva, letámasztva várják a semmit. Már rég beépítettük volna őket, ha vízszintes főtengelyűek lennének, de ezek…..
Utálom a városi legendákat, amelyek szinte alap nélkül terjednek szájról szájra, apáról fiúra. Amikor a Lada fűtése szóba került, heves vita robbant ki a szerkesztőségben. Szerintem a Lada jó fűtése csak egy sztereotípia, de most kiderül az igazság Kapcsolódó cikkünk…..
Tsaby601S 2012.02.02 08:00:34
@anyahajókabinajtóhajtogató: A Trabant kombit megvédeném :)

Nekem is van, sok-sok évet használtam télen-nyáron. Marha fázós ember vagyok, mégsem fáztam benne soha. A 2T fűtés titka a jól tömített rendszer. Ha a ventillátor-motorburkolat csatlakozásnál a kis gumicső a gyári helyett egy szövetbetétes csődarabbal van helyettesítve és a fűtődob is normális állapotban, akkor másodpercek alatt elkezd fűteni a jószág. Mivel nincs lassan melegedő hűtőfolyadék a kipufogóról levett hő szinte azonnal képes a befagyott ablakot is leolvasztani. Mindig kérdezgetik, hogy mit raktam bele, hogy ilyen jó meleg van benne? Pedig gyári az egész csak nem kell elhanyagolni. És nem akarom ezt az öreg konstrukciót az egekbe magasztalni, de pl. a lábtér fűtés messze jobb, mint sok mai kocsinál.
Tsaby601S 2012.02.02 08:38:36
@Hauzer: Ezek nem régi emlékek. De természetesen mindenki csak abban hisz amit megtapasztalt.
Belsőség Autót a semmiből 2011.10.08 08:00:00
A formája remek, majd meglátjuk, mi lesz belőle Minden valószínűség szerint ön egy folytatásos reality-show első részét olvashatja/láthatja most, érezze át a pillanat nagyszerűségét, főszerepben egy autóra emlékeztető tárgy, két hülye és kazalnyi szórakozás. - Arra…..
Egy rendesen működő vállalat életében eljő a pillanat, amikor elengedhetetlenné válik egy teherautó. Hozni-vinni a marketing anyagokat, a remittendát a Lapkertől, költöztetni a kollégákat, kiszállni rendezvényekre. A Totalcar most érte el a fejlettségnek azt a fokát, hogy…..
A Frankfurti Autószalonra készült el annak idején (1980) ez a teljesen gyárinak mondott E23 Touring (mert a BMW-sek ugyanolyan idegrángást kapnak, ha lekombizzák a touringot, mint a mercisek). Párjával együtt mindösszesen két darab pontosan ilyen autó létezik a világon, 735i-ből…..
Tsaby601S 2011.01.06 22:53:20
@TVR Sagaris: Aha, úgy látom egyazon szemmel néztük a képeket :)

Igen, nagyon valószínű, hogy egy 123-as Mercedes kombi volt a donor az új hátsóhoz.
Fából vasparipa: Költözés haza 2011.01.01 18:29:00
   A két autó terveimnek megfelelően nem várta meg az első hó eljövetelét a nyílt ég alatt, ahogy sajnos korábban évtizedekig tették.   A korábban kinézett telekre sikerült megkötnöm az előszerződést ha még egyelőre akkor nem is került a tulajdonomba…..
   Mikor a hazaszállítás leszerveződött és az első autó hazakerült már fenn volt a Veterán újság szeptemberi számában egy hirdetésem, mely szerint komplett P70-est és/vagy P70 alkatrészeket keresek megvételre.    2 nappal az első gép elhelyezése után jött…..
   Nos, a korábban említettek után igencsak zavaros évek következtek az életemben. A lényeg, hogy 25 évesen addigi életemet mindenestől hátrahagyva egy szál hátizsákkal kezdtem újra teljesen egyedül. Nem a nulláról, hanem rendes mínuszból. Nem idevaló…..
Fából vasparipa: A kezdetek 2010.11.28 22:44:00
   Tősgyökeres Trabantos család sarjaként már pici gyermekként megcsapott az a bizonyos kékes füst illata. Nekünk 601-esünk volt, de ismerősi körben 600-as kombi is előfordult. Nagyon tetszett az egész "különlegessége" a Trabantozásnak. A motortérbe…..
Bajban vagyunk. Egy hét múlva indulnunk kell Balatonlellére, az Ágyúgolyófutamra. A benevezett "versenyautó", a Fiat-motoros Tramp azonban jelenleg a garázsban áll, alaposan szétbontva. A motor például az autó elejétől nagyjából egy méterre pihen. Na jó, a motornak…..
Múlt héten azon sopánkodtam, hogy a patent állapotú Robi-55, ami anyósomék garázsából kacsintott rám, nem akart menni. Tettem bele új benzint, kapott új gyertyát, meg csavarhúzót, mégsem pörgött fel. Csavarhúzó az alapjárati keverékcsavar és az alapjárati csavar beállításához kellet. Nem a…..
Tsaby601S 2010.07.11 16:28:12
@xerxesz:

Pontos típusszám?

Azon belül: ejtőtartályos az üzemanyagtank, vagy lemeztankos aminek a tetején csücsül a karburátor?
Szívató gumigomba van-e rajta? Stb.
Tsaby601S 2010.07.11 17:07:34
@scheerti: "viszont ilyen hibánál szerintem eleve nem veszi a fordulatot, még félgázig se. "

Pedig de! :o)

A Babetta és a Simson félvezetős gyújtás is ezzel szívatja a dolgozót sokszor.
A szegény tulaj meg szedi szét rutinból a karburátort.

Van fordított helyzet is. Pl. a 4T Trabant porlasztója képes olyan bolondozásra, hogy simán gyújtáshibának tűnik. Stb, stb...
Tsaby601S 2010.07.11 17:22:09
@xerxesz: Ha a levegőszűrője jó és nem nagyon kopott a motor akkor a legvalószínűbb, hogy csak a keverékszabályozó csavaron kell egy kicsit állítani. A haladási irányban, azaz szemből hozzáférhető vízszintes csavar. Kifelé tekerve több kaját kap, befelés értelemszerűen kevesebbet. Szintén lehet gond a buherált terhelés szabályozó rugó. Ez egy laza rugó ami a terhelés szabályozó széllapát és a fojtószelep rudazata között van beakasztva. Filléres darab, kisgépboltokban minta után polcról adnak.
A teljes Citroën-hét eddig Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana… Szép dolog a hagyomány. Az Audi elmúlt száz éves (bár ilyen alapon a Trabant is), az Opel…..
Tsaby601S 2010.06.23 15:47:59
Autófília Katonák voltunk... 2010.06.18 10:00:00
Soha nem gondoltam volna, hogy 30 éves koromra eljutok oda – mint a fater – hogy egyfajta kellemes romantikával gondolok majd a katona éveimre. 2001-ben soroztak be. Akkoriban már nem volt akkora divat a katonásdi. Sőt! Kimondottan vegyes érzelmek émelyítették a gyomrom.…..
Tsaby601S 2010.06.18 18:09:17
1999-ben vonultam 25 évesen másoddiploma után. Szívatás? Nos, a MG által említett gyökerek természetesen mindehol megteremnek 18,5 éves "öregként" pofázva pl. nekem a 25 éves "kopasznak". Remek stratégiát alkalmaztam. Játszottam a szerepemet, a tudatlan kopaszt. Kérdeztem. Sokat, sokszor... A katonasi szabályzatról, konkrétam megnevezve a szabályzat pontjait amire konkrét magyarázatot vártam :o) Mondanom sem kell, hogy az említett gyökerek akik 8-10 felszólítómódban bemagolt tőmondatra korlátozták kommunikációjukat ("Előre kamerázzon!", "Csuplis banda vigyázz!!!", stb.) egy idő után úgy kerültek mint a tüzet nehogy beégjenek válaszadás helyedtt.
A belterjes szokások, magyartalan kifejezések persze ragadósak. Pár földimmel rendszeresen teszteltük egymást, pár hét alatt mérhetően hülyültünk, visszafejlődtünk kommunikáció szintjén...:o)

Sofőrszázadban kaptam kiképzést ZIL-131-esre. Beleszerettem. A kiképzés Szabadszálláson volt...húúú micsoda környék... Aztán a kiképzés után Nyíregyháza, javító zászlóaljban zászlóalj írnokként. Mit mondhatnék? Az már szó szerint aranyélet volt.
Zöld katonaruha helyett fekete szerelőruha és mindennap kimenő reggelig. Hétvégék szintén szabadok állandó jelleggel. 2 körletelhagyásim telt meg leszerelésig.
Végig remek csapatban lehettem, jó arcok voltak, sok ott köttetett barátság mind a mai napig él. A tiszti állomány is tele volt remek fickókkal. Minden elérhető technikát vezethettem, belebújhattam, elvégre "javítós" voltam.

Miniszteri látogatás is volt, no az még az "Angyalbőrben" sorozatban is megért volna egy részt. Többek között a semmiből meg kellett teremtenünk egy sohasem létezett századot ami csak papíron létezett a laktanyában a tiszti helyek fenntartása miatt. Nem vicc! És ezt a "Láthatatlan Légiót" le kellett papírozni, egy üres lezárt folyosót ki kellett nyitni, szekrényekre lakat, fektetési anyag kioszt, kamu Alegység, kamu bútor, kamu telefon, kamu faliújság, stb. Hetekig gyártottam olyan paírokat, naplókat, "kikterveket, amés egyéb iratokat amikér simén egyenként járt volna a hadbíróság. És ha kérdezik: Hol a század? A válasz: Jelentem terepgyakorlaton! És mindezt néhány pohos tiszt seggének védelmében.
Meg ilyenek :o) És megúsztuk... Ennyit a Magyar Honvédségről a rendszerváltozás utáni állapotokról.

Lehet vitatkozni jó volt-e, kellett-e? Nekem igen mindkét válasz. Épp olyan időszaka volt az életemnek amikor kellett az a 9 hónap kicsit kivonulni szürke hétköznapokból.
Ami pedig el akar porladni, azt hagyni kell, hadd porladjon. Másnál. Ha nem egy Ferrarilamborghini, akkor lesz még olyan jobb is.És így az, ami megmarad, előbb-utóbb tényleg többet is ér. Már ha valakinek számít a befektetés is, és nem csak a pénzszórás egy zseniális…..
A második bónusz. Kihagyhatatlan, hiszen még Csikós, ez a bokáig tört műanyagban gázoló, bevérzett szemű öregautó-imádó is cukrozott takonyként folyt végig az oldalán. Pedig picike, ezer köbcentis (bár turbós) varrógép, ráadásul jobbkormányos és japán. Ennek ellenére…..
Autófília Sosem látott OHC 2010.03.19 09:26:00
Veterán börzére járni jó. A régi fotóalbumokat újra megnézegetni pedig hasznos. Talán tanulságos is. Sosem látott megoldást láttam szelepvezérlés témában egy régi (talán) angol motorblokkon. A mai ember, még ha autóbuzi is, élőben csak OHV, OHC és DOHC szelevezérlést…..
Autófília Már megint Pannónia! 2010.03.30 14:51:00
Kedves mázló úr! Elnézést, amiért az Ön Nevét Kisbetűvel Írjuk, de ellenkező esetben az "úr"-nak kellett volna lemaradnia - mégis jobb ez így. Az igen nagybecsű Autófília Blog egyik szkepti... szerkesztőjeként írok önnek. Technikabuziként nagy örömmel olvastam,…..
Nem túl régen Sanyi megaposztjában arra kereste a választ, mi az igazán megfelelő "válságautó" azoknak, akiknek feltétlen szükségük van autóra, de a lehető legkevesebb ráfordítással szeretnék megúszni. Konklúzióként eredményt hirdetett, képzeletben az én nyakamba…..
Az egyik legalapvetőbb szerszám. Vannak olyan műveletek, ahol sem a krova, sem a légkulcs, sem bármilyen alternatív megoldás nem jó, ilyenkor jöhet a klasszikus csillag-villás kulcs. A legjobb persze, ha komplett szettünk van, monjuk ötöstől negyvenhatig, de valljuk be, ez egy átlag…..
Tsaby601S 2010.02.08 12:03:43