Adatok
OmegaMale
0 bejegyzést írt és 403 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ezúttal a Főfotó archívumából került fel több, mint 2500 fotó a fortepan.hu-ra. Ezek között persze bőven akadnak olyan képek is, amelyeknél nem tudni, hogy hol készültek, mit ábrázoltak. Ebből mutatok be most 30 felvételt. (Fontos: a fotók nem feltétlenül Budapesten készültek, bár a nagy részük…..
OmegaMale
2021.04.09 17:08:16
@hgap:
Ez a kettő is csak egy pár utcára van. :)
206719, 206806:
https://www.google.com/maps/@47.540644,19.145092,62a,35y,359.24h,66.5t/data=!3m1!1e3
Ez a kettő is csak egy pár utcára van. :)
206719, 206806:
https://www.google.com/maps/@47.540644,19.145092,62a,35y,359.24h,66.5t/data=!3m1!1e3
Mindenki nyugodjon meg, a Kolibri Űgyfelszolgalat kérdés esetén reagál a levélre 5 órán belül. A posztban azt is meg lehet nézni, milyen stílusban.
Érdekes történettel fordulok Önökhöz! Egy internetes parfümöt áruló cégről szeretnék írni, a…..
OmegaMale
2017.03.27 12:36:12
Cím: 89 New Bond Street, London
Székhely hosting-nek (cégtemető?) tűnik.
beta.companieshouse.gov.uk/company/OC391498
El vannak maradva némi papírmunkával. Náluk az ügyfél az első!
XDDDDDDD
Székhely hosting-nek (cégtemető?) tűnik.
beta.companieshouse.gov.uk/company/OC391498
El vannak maradva némi papírmunkával. Náluk az ügyfél az első!
XDDDDDDD
Onnan indult az egész, hogy múltkor a Bud Spencer emlékposzt után egy cimborám megkérdezte, miért neveztem a posztban az öreg pofonfa kocsiját piskóta-Escortnak. Miután elmagyaráztam neki, miért lett ez az első generációs Escort ragadványneve, sorra jöttek elő a hasonló, autókat azonosító…..
OmegaMale
2016.07.29 14:51:41
OmegaMale
2016.07.29 14:55:56
@Cariotis: @gigabursch:
:D
"rendőrasztra" +1 :)
Én a Spash-t csak placcs-nak hívom (splash = csobban) XDDDDDD
:D
"rendőrasztra" +1 :)
Én a Spash-t csak placcs-nak hívom (splash = csobban) XDDDDDD
Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon hamar következnek az elhagyott luxusautók. Évek óta kering a neten egy sorozat mindenféle drága, és különleges gépről, ahogy leeresztett kerekeiken szívja őket a…..
Tegnap este Budapesten, a Szabadság híd budai hídfőjénél ellenőrizték a robogósokat a rendőrök. Két motoros járőrrel találkoztam, akik éppen egy ötvenesként, tehát rendszámtábla nélkül használt Vespa ET4 125-öt nézegettek. Aki azt hiszi, hogy egy ilyen rendőri…..
OmegaMale
2014.10.02 13:55:07
@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Hátmegugye rendszámmal már nem olyan magabiztos és bevállalós a zember, ha már a saját és mások anyagi/testi épsége nem visszatartó erő.
Rendszámot minden robogóra!
Hátmegugye rendszámmal már nem olyan magabiztos és bevállalós a zember, ha már a saját és mások anyagi/testi épsége nem visszatartó erő.
Rendszámot minden robogóra!
Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor a legjobb fejek sem beszédesek. De néha kicaplatunk a konyhába, csak egy kávéért, egy pohár vízért, beszélgetni öt percet. Ma összesen kétszer voltam kint, és mind a…..
OmegaMale
2014.09.12 08:43:43
@Xebu: "Megoldás: ha csúszik az orra, akkor vegyél vissza a gázból.."
Ha már nyitni kell a kormányon, akkor már kuplung is kell hozzá. Ahol nincs oldalvezető erő, ott nincs már nincs gázelvétel se.
Ha már nyitni kell a kormányon, akkor már kuplung is kell hozzá. Ahol nincs oldalvezető erő, ott nincs már nincs gázelvétel se.
OmegaMale
2014.09.12 09:03:18
@bigpond: "dinamikusan, sportosan vezetek" = összekeverem a hobbimat a mindennapi élettel, nincs pár ezer forintom gokartra.
Brutálisan nagyok lettek az autóink, és nem a BMW X6-osokra és egyéb, a kulturált együttélésre alkalmatlan szörnyekre gondolok, csupán a köznapi dobozkákra. Hol rontottuk el?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2014.08.13 12:53:40
@Voodookoop:
Nekem az a tapasztalatom, hogy egyes SUV-tulajok pont annyival vállalnak több rizikót a forgalomban, amennyivel látszólag több az esélyük adott forgalmi helyzet és magatartás mellett, egy kisebb/régebbi autóban. Így a tűlélsi esélyük pont ugyanakkora, mint másoknak, csak arra nagyobb az esélyük, hogy gyilkoljanak.
Vagy ami ennél rosszabb: a SUV biztonságát arra használja, hogy a saját abszolút értéken is elégtelen képességét akarja 'elboltolni', vagyis 19-re húz minden nap lapot, de mivel neki nem eshet baja, így akkor nincs is probléma, nincs következmény.
Rezesova tudna erről mesélni.
Nekem az a tapasztalatom, hogy egyes SUV-tulajok pont annyival vállalnak több rizikót a forgalomban, amennyivel látszólag több az esélyük adott forgalmi helyzet és magatartás mellett, egy kisebb/régebbi autóban. Így a tűlélsi esélyük pont ugyanakkora, mint másoknak, csak arra nagyobb az esélyük, hogy gyilkoljanak.
Vagy ami ennél rosszabb: a SUV biztonságát arra használja, hogy a saját abszolút értéken is elégtelen képességét akarja 'elboltolni', vagyis 19-re húz minden nap lapot, de mivel neki nem eshet baja, így akkor nincs is probléma, nincs következmény.
Rezesova tudna erről mesélni.
OmegaMale
2014.08.13 13:10:59
@okta:
B Omega és hasonló autóknál még bowdenes volt a gáz, azt csinálta, amit nyomtál neki.
Akkor is ha nem volt értelme (pl. nagy sebességi fokozatban kis fordulatról padlót nyomni). Viszont annak idején még a padlógáz mindent felülírhatott, kickdown = feltekerni mindent ami van, a bébifókák most ne nézzenek ide. Autópályára való autó volt, ott evett jól.
Bizonyos szempontból jó volt, hogy nagy volt, mert városban kétszer is meggondoltad, hogy elidnulsz-e (nem jobb-e BKV v. más), ellentétben a mai hazugsággal, hogy könyezetbarát kisautóval nem környezetszennyezés a FÖLÖSLEGES utazás, dafke alapon dugóban ücsörgés stb.
Régen a komputerrel sem mertek annyit kozmetikázni, mint ma (pl. egy SX4-es fedkompja sose mutat egy adott étéknél többet).
B Omega és hasonló autóknál még bowdenes volt a gáz, azt csinálta, amit nyomtál neki.
Akkor is ha nem volt értelme (pl. nagy sebességi fokozatban kis fordulatról padlót nyomni). Viszont annak idején még a padlógáz mindent felülírhatott, kickdown = feltekerni mindent ami van, a bébifókák most ne nézzenek ide. Autópályára való autó volt, ott evett jól.
Bizonyos szempontból jó volt, hogy nagy volt, mert városban kétszer is meggondoltad, hogy elidnulsz-e (nem jobb-e BKV v. más), ellentétben a mai hazugsággal, hogy könyezetbarát kisautóval nem környezetszennyezés a FÖLÖSLEGES utazás, dafke alapon dugóban ücsörgés stb.
Régen a komputerrel sem mertek annyit kozmetikázni, mint ma (pl. egy SX4-es fedkompja sose mutat egy adott étéknél többet).
Szabad az út az ittas kerékpárosok előtt. A rendőr nem büntethet, de döntöd el, alkalmas vagy-e.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Az ember hozzá van szokva az olyan alapigazságokhoz, mint hogy a nagy játékkiadók csak újra és újra megnyúzzák a sikerjátékaikat, a végén már igazi tartalmat sem tesznek bele, csak új borítóképet nyomtatnak, és hozzáadnak egyet az előző évben megjelent cím végén lévő…..
OmegaMale
2014.07.21 09:17:45
@VAN MASIK:
"Kuvaanyukat, hogy ma mar nincsennek demok. "
Minek a demó, ha egyesek fizetnek azért, hogy ingyen bétatesztelhessenek early access-szel?
Aztán a kiforott game-et a kiadás után egy évvel fél-negyed bárki megveheti és nem nem hullik ki a haja.
Egy piaci környezeben egy eladó mindent megtesz, amit a vevői megengednek neki.
"Kuvaanyukat, hogy ma mar nincsennek demok. "
Minek a demó, ha egyesek fizetnek azért, hogy ingyen bétatesztelhessenek early access-szel?
Aztán a kiforott game-et a kiadás után egy évvel fél-negyed bárki megveheti és nem nem hullik ki a haja.
Egy piaci környezeben egy eladó mindent megtesz, amit a vevői megengednek neki.
Ugye volt ez a hír egy hónapja, hogy a Microsoft támogatásával dokumentumfilmesek megkapargatták azt az új-mexikói szemétlerakatot, ahova a nyolcvanas években, a Nagy Videojátékkrach idején az Atari elkapart pár százezer játékot. Azóta több mint ezer példány került elő,…..
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2014.06.10 08:51:37
@sub_og: Ha a hiba a bicikliutakkal van, akkor miért nem abban látod a megoldást, hogy a bicikliút problémáit kijavítsák?
A gyalogos-biciklis konfliktus is a rossz kialakítás miatt van. De vicces módon a bicósoknak konfliktusa van mindenki mással és pl. a gyors-lassú bicósoknak is egymással. A kerékpárosok egy része azzal a vélelemmel indul el, hogy Őt a haladásban senki nem zavarhatja, akadályozhatja. Ez minden konfliktus forrása.
Pont annyira megoldás a bringásokat az úttestre leküldeni, mintha a gyalogosokat küldenéd le. Arra az vágyvezérelt gondolatra épül, hogy a Tőled lassabbakat el akarod rakni az utadból, de valaki MÁS útjába. Mert így akkor nem a Te problémád.
A gyalogos-biciklis konfliktus is a rossz kialakítás miatt van. De vicces módon a bicósoknak konfliktusa van mindenki mással és pl. a gyors-lassú bicósoknak is egymással. A kerékpárosok egy része azzal a vélelemmel indul el, hogy Őt a haladásban senki nem zavarhatja, akadályozhatja. Ez minden konfliktus forrása.
Pont annyira megoldás a bringásokat az úttestre leküldeni, mintha a gyalogosokat küldenéd le. Arra az vágyvezérelt gondolatra épül, hogy a Tőled lassabbakat el akarod rakni az utadból, de valaki MÁS útjába. Mert így akkor nem a Te problémád.
Az autósportban mindig is voltak úrversenyzők – kezdetben grófok, ma IT- és olajmilliárdosok keresnek maguknak ülést a kis csapatok autóiban. Ez mindig is egy drága sport volt, a gazdag hobbisták pénzinjekcióira bármikor akad igény. Kicsit szánalmas ez, de most őszintén, ki ne…..
OmegaMale
2014.05.05 11:29:06
@rapitzsuakoloh: Az különbség, hogy a többi versenyző versenyezni megy ki a pályára, Vagyim pedig TÚLÉLNI. És ahogy elnézem, Vagyim nem igazán nézi, hogy kit öl meg, amíg Ő megpróbál túlélni. A kommentátor is kb. elénekli, hogy egy közúti úrvezető reflexeiből próbál a pályán túlélni Vagyim.
Vagyimnak alapvetően előbb gokarton és alsóbb géposztályokban kellett volna szocializálódnia.
Vagyimnak alapvetően előbb gokarton és alsóbb géposztályokban kellett volna szocializálódnia.
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba.
Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
OmegaMale
2014.04.13 16:20:15
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "nem tudom, miért kell még 2 ellenállás és egy elkó."
Azért kell bele, hogy ne kezdjen azonnal világítani. Mert ha azonnal világítana, akkor okkal gyanakodhatnál, hogy tényleg csak egy LED van benne XD.
Azért kell bele, hogy ne kezdjen azonnal világítani. Mert ha azonnal világítana, akkor okkal gyanakodhatnál, hogy tényleg csak egy LED van benne XD.
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.
Azonos című írásunk kommentposztja...
OmegaMale
2014.04.02 12:05:04
@papptibi: "hisz a kéros anygok a tüzelőanyagból vannak, és nem a zoxigénből."
1. Amit mi fogyasztásként értelmezünk a hétköznapokban (l/100 km), az valójában FAJLAGOS fogyasztás. A hibrid célja pedig nem a FAJLAGOS fogyasztás csökkentése, hanem a legrosszabb emissziós terhelést okozó üzemállapotok (bemelegítés, elindulás, gyorsítás) optimalizása (pl. ugyanannyi dízel fog elégni, csak kisebb motorterhelésen -> kevesebb levegő, kevesebb korom, kisebb NOx). Egy hibrid az autópályán simán fogyaszthat rosszabbul, ha elkezdi ICE-ről tölteni az akkumulátorát. Az más kérdés, hogy a fenti törekvések okozhatnak fajlagos fogyasztás csökkenést (városban), de nem ez a céljuk. Az emissziós normák betartása, különösen a dízeleknél és GDI benzineseknél a fajlagos fogyasztás NÖVEKEDÉSÉT eredményezik ahhoz képest, amire az adott technológia kontroll nélkül képes lenne. Nem véletlen, hogy régen voltak GDI-k, amik szegény keverékkel mentek, ma meg már nincsenek -> nem lehetett velük a normákat hozni.
2. A két legsúlyosabb légszennyező tényező ma az NOx és a PM10 részecske. Mindkettő a nagy légfelesleggel dolgozó égés (NOx -> nagy hőmérséklet, korom -> tökéletlen égés) eredménye, kevesebb üzemanyag felhasználásával nem hogy nem javul, de romlik mindkettő.
Ha figyelembe veszed, hogy a LEVEGŐ 78%-a nitrogén és csak 21%-a oxigén, akkor remélem nem lesz vita köztünk arról, hogy az NOx nem a tüzelőanyagból, hanem a hőmérsékletből keletkezik.
A koromképződés szintén nem a tüzelőanyag létéből fakad, hanem a működési elvből (pl. Otto-motor homogén sztöchiometrikus keverékképzéssel egyáltalán nem termel kormot).
1. Amit mi fogyasztásként értelmezünk a hétköznapokban (l/100 km), az valójában FAJLAGOS fogyasztás. A hibrid célja pedig nem a FAJLAGOS fogyasztás csökkentése, hanem a legrosszabb emissziós terhelést okozó üzemállapotok (bemelegítés, elindulás, gyorsítás) optimalizása (pl. ugyanannyi dízel fog elégni, csak kisebb motorterhelésen -> kevesebb levegő, kevesebb korom, kisebb NOx). Egy hibrid az autópályán simán fogyaszthat rosszabbul, ha elkezdi ICE-ről tölteni az akkumulátorát. Az más kérdés, hogy a fenti törekvések okozhatnak fajlagos fogyasztás csökkenést (városban), de nem ez a céljuk. Az emissziós normák betartása, különösen a dízeleknél és GDI benzineseknél a fajlagos fogyasztás NÖVEKEDÉSÉT eredményezik ahhoz képest, amire az adott technológia kontroll nélkül képes lenne. Nem véletlen, hogy régen voltak GDI-k, amik szegény keverékkel mentek, ma meg már nincsenek -> nem lehetett velük a normákat hozni.
2. A két legsúlyosabb légszennyező tényező ma az NOx és a PM10 részecske. Mindkettő a nagy légfelesleggel dolgozó égés (NOx -> nagy hőmérséklet, korom -> tökéletlen égés) eredménye, kevesebb üzemanyag felhasználásával nem hogy nem javul, de romlik mindkettő.
Ha figyelembe veszed, hogy a LEVEGŐ 78%-a nitrogén és csak 21%-a oxigén, akkor remélem nem lesz vita köztünk arról, hogy az NOx nem a tüzelőanyagból, hanem a hőmérsékletből keletkezik.
A koromképződés szintén nem a tüzelőanyag létéből fakad, hanem a működési elvből (pl. Otto-motor homogén sztöchiometrikus keverékképzéssel egyáltalán nem termel kormot).
OmegaMale
2014.04.02 15:38:56
@Schütii: Kétségtelen, mert GDI-nél ha homogén lambda=1.0 módban is vagyunk, akkor is ott van az EGR... Nagy nyomás + EGR = korom... CSerébe a kisebb NOx-ért... :S.
Ezért is egyszerűbb már a hibrid, mert a nyomatéki rugalmasságot sokkal egyszerűbb villanymotorral hozzáadni egy EURO6-os ICE-hez, mint a megfelelően rugalmas ICE-t EURO6-ossá tenni. :D
Ezért is egyszerűbb már a hibrid, mert a nyomatéki rugalmasságot sokkal egyszerűbb villanymotorral hozzáadni egy EURO6-os ICE-hez, mint a megfelelően rugalmas ICE-t EURO6-ossá tenni. :D
OmegaMale
2014.04.02 21:58:37
@kisörDög: volt olyan év, amikor évi 30 ezer km-t ingáztam osztrák-német viszonylatokban. Nagymotoros (2.5+) benzines autóval, 90-110-es tempóval (simán 8 liter alatt). Nem ugyanannyit vesz ki az emberből 90-110-es tempónál a vezetés, mint 130-150-es tempóval. Feltéve, hogy vki vezetésre alkalmas éberségi szinten ül autóba és nem közúti veszélyeztetéssel próbálja magát ébren tartani, a lassabb stacioner tempó kifejezetten pihentető tud lenni. Unalom ellen ott a zene, rádió, utastárs.
Egyszer pár kollégával utaztam, prémium bérautó, péntek délután németből haza, jaj de sietünk.
Ki a pályára, 170-re a tempomat, kb. 1 percen belül megérkezik a pénteki csúcsforgalom 110-zel az állítólag húdegyors német Bahn-on... Fék. Kivár, levillog stb. Aztán megint tempomat 170-re, majd megint fék és így tovább. 45 perc után kolléga kiáll a kútra, hogy Ő elfáradt... Ketteske váltja, Ő már csak 150-nel éri utol a tömött kocsisorokat. Ugyanúgy 110-es tempót autóztak, legkésőbb két óra után minden kolléga elfáradt... Nem értünk haza előbb, mintha akár csak 130-at mentünk volna. Pedig nem Magyarország volt.
Amikor nincs nagy kamionforgalom, akkor 100-110-zel szépen lehet haladni. Kamiont kielőzni 130-cal és vissza 100-ra a külső sávban. A személyautók a külsőben kb. ennyivel mennek. Aki szeret "egyedül" lenni, addig gyorsít, míg "légüres" térbe nem ér és szépen visszaáll 110-re. Előttem-utánam persze ugyanúgy ott van a tömött sor, mégse látom így nem is zavar.
Egyszer pár kollégával utaztam, prémium bérautó, péntek délután németből haza, jaj de sietünk.
Ki a pályára, 170-re a tempomat, kb. 1 percen belül megérkezik a pénteki csúcsforgalom 110-zel az állítólag húdegyors német Bahn-on... Fék. Kivár, levillog stb. Aztán megint tempomat 170-re, majd megint fék és így tovább. 45 perc után kolléga kiáll a kútra, hogy Ő elfáradt... Ketteske váltja, Ő már csak 150-nel éri utol a tömött kocsisorokat. Ugyanúgy 110-es tempót autóztak, legkésőbb két óra után minden kolléga elfáradt... Nem értünk haza előbb, mintha akár csak 130-at mentünk volna. Pedig nem Magyarország volt.
Amikor nincs nagy kamionforgalom, akkor 100-110-zel szépen lehet haladni. Kamiont kielőzni 130-cal és vissza 100-ra a külső sávban. A személyautók a külsőben kb. ennyivel mennek. Aki szeret "egyedül" lenni, addig gyorsít, míg "légüres" térbe nem ér és szépen visszaáll 110-re. Előttem-utánam persze ugyanúgy ott van a tömött sor, mégse látom így nem is zavar.
Torkig vagyok azzal az egyre terjedő itthoni közvélekedéssel, mely szerint a hanyatló Nyugatot, amerikástul és európai unióstól lassan megelőzi, kiüti, lenyeli, legyőzi, lehagyja a putyini Oroszország. Mely szerint nekünk lihegve ki kéne szolgálni Vlagyimir nagyurat, mert a jövő…..
OmegaMale
2014.03.06 08:59:14
@Doomhammer: "Majd amikor a fordulékony Mig-29-esek leradírozzák az égről a mindenféle elektronikával teletömött, de korántsem olyan jó pilóták által vezetett F-16-osokat, akkor lesz meglepetés!"
F-16? Mig-29?
Fizess elő valami jobb TV-csomagra, mert a Spektrum TV-n húsz-harminc éves dokumentumfilmek mennek.
OMFG Mr. Katonai Tanácsadó XD
F-16? Mig-29?
Fizess elő valami jobb TV-csomagra, mert a Spektrum TV-n húsz-harminc éves dokumentumfilmek mennek.
OMFG Mr. Katonai Tanácsadó XD
OmegaMale
2014.03.06 09:07:00
@Horgos Eszter: Valószínűleg itt is van a harckocsiknak "krém"-je a területfoglalásra és van a mennyiségi állomány, amik a már ellenőrzött területekre használhatók. Gyalogsági járművekkel és fegyverekkel szemben akár két generációval öregebb harckocsik is összeengedhetők, mert a két kategória között akkora a különbség páncélzatban és tűzerőben.
Kamu kötelezővel, regadómentesen juthat kocsihoz, nem kerül be semmilyen nyilvántartásba és a rendőrtől se tartson.
Azonos című írásunk kommentposztja...
OmegaMale
2014.03.04 08:32:49
@x: Arról szólt a cikk és nem többről, hogy
KERESKEDŐKÉNT NE CSINÁLTASS ÉS ADJ EL ILLEGÁLIS P-S RENDSZÁMOT ARRA ILLETÉKTELENEKNEK.
Egy egyszerű példa csak Neked. Ha eltiltottak a vezetéstől, de nem vették el a jogsidat (előfordul), attól még TILOS vezetned. Lehet, hogy megállítanak és a kisrendőr nem veszi észre, hogy el vagy tiltva. A fenti P-s rendszám ÉRVÉNYTELEN hatósági jelzés. Pont.
KERESKEDŐKÉNT NE CSINÁLTASS ÉS ADJ EL ILLEGÁLIS P-S RENDSZÁMOT ARRA ILLETÉKTELENEKNEK.
Egy egyszerű példa csak Neked. Ha eltiltottak a vezetéstől, de nem vették el a jogsidat (előfordul), attól még TILOS vezetned. Lehet, hogy megállítanak és a kisrendőr nem veszi észre, hogy el vagy tiltva. A fenti P-s rendszám ÉRVÉNYTELEN hatósági jelzés. Pont.
OmegaMale
2014.03.04 08:51:59
@Schütii: Elsősorban a kötelező dominál a költségekben. Pl. Ausztriában egy 90-es évek végén gyártott verdával, nagy motorral simán 1000 EUR fölé jön meg egy évre...
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2014.02.26 08:48:08
@Pufibá: Az Omega négy tárcsafékes,a C20-as motornak 2600-5000 közötti a nyomatéktartománya és vezérműszíj szakadáskor nem ér össze semmi semmivel. Autópályán pedig igen kényelmes hatsókerékhajtással kanyarogni. Mai is jól használható autópályázni.
Valószínűleg több ilyen autó jár, mint amennyi eladó, csak a nagyobb becsben tartott példányok (amik értelemszerűen jobb álapotban is vannak) nyilván nem eladók.
Valószínűleg több ilyen autó jár, mint amennyi eladó, csak a nagyobb becsben tartott példányok (amik értelemszerűen jobb álapotban is vannak) nyilván nem eladók.
A Kúria a decemberben meghozott jogegységi határozatában függőben hagyta az árfolyamrés tisztességtelenségével kapcsolatos döntést, mivel egy konkrét ügyben már előzetes döntéshozatali eljárást kezdeményezett az Európai Bíróságnál. Ítélet még nincs, a főtanácsnok…..
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2014.02.12 11:33:56
@huszi92: "Az legyen az ÉN döntésem, azzal senkit nem veszélyeztetek..."
Ha van családod, gondold meg ezt még egyszer. Hogy tényleg Rád tartozik-e, hogy bekötöd-e magad.
Ha van családod, gondold meg ezt még egyszer. Hogy tényleg Rád tartozik-e, hogy bekötöd-e magad.
OmegaMale
2014.02.12 11:36:07
@Mostly Harmless: +1. Sokan tényleg azt hiszik, hogy vezetni jog és nem kiváltság.
OmegaMale
2014.02.12 11:37:53
@Egyallampolgar: Nekem azt tanította az oktató, hogy jobbkezes utcában jobbra nézni kötelező.
Balra pedig ajánlott.
Balra pedig ajánlott.
Magyarországon az a reflex, hogy, ha például nukleáris technológiát veszünk az oroszoktól, akkor a közvélemény ezt „oroszbarátságként”, „szovjetbarátságként”, „kommunizmus- antikommunizmus” szempontokból teszi mérlegre - keverve a russzofil és russzofób érzelmeket…..
OmegaMale
2014.02.12 09:13:01
@Doberdo: Az utolsó bekedzés volt a vélemény.
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2014.02.04 08:21:31
@Mamagaio: "Egy modern dízelben ugyanúgy benne vannak azok a részecskeszűrők, mint a benzinesekben, hisz az EU előírások amúgy is mindent korlátoznak."
A benzinesben nincs részecske szűrő, mert nem termel kormot...
Egy jó DPF (nem a korai fajták, amikkel tele az ország), max a teljes korom mennyiség 70-80%-át képes hatátalanítani, a maradék ugyanúgy meg a levegőbe. Nem beszélve az átalakított mennyiségről, ami elvileg méréshatáron alul van, gyakorlatilag ugyanúgy megvan, csak kisebb a szemcseméret és nagyobb felület.
Konkrétan az EU normákról annyit, hogy EURO-6 ellen lobbiznak a gyártók, mert csak AdBlue-s rendsezrekkel lehetne hozni dízelre...
Ha szereted a dízel karakterét, azt ne keverd össze azzal, hogy ismeretek hiányában hinni akarsz a dízel környezetbarátságában.
A benzinesben nincs részecske szűrő, mert nem termel kormot...
Egy jó DPF (nem a korai fajták, amikkel tele az ország), max a teljes korom mennyiség 70-80%-át képes hatátalanítani, a maradék ugyanúgy meg a levegőbe. Nem beszélve az átalakított mennyiségről, ami elvileg méréshatáron alul van, gyakorlatilag ugyanúgy megvan, csak kisebb a szemcseméret és nagyobb felület.
Konkrétan az EU normákról annyit, hogy EURO-6 ellen lobbiznak a gyártók, mert csak AdBlue-s rendsezrekkel lehetne hozni dízelre...
Ha szereted a dízel karakterét, azt ne keverd össze azzal, hogy ismeretek hiányában hinni akarsz a dízel környezetbarátságában.
OmegaMale
2014.02.04 08:24:13
@becseit: régen nem voltak 'akadályok' a kipuff gáz útjában (pl. katalizátor), így az összetevők maradványai is egyből oda jutottak ki.
OmegaMale
2014.02.04 08:32:18
@becseit: most is annak van a legjobb illata ;D
A képlet egyszerű: valaki csekkett hamisított, amivel átíratta az autómat, és én még ezért fizettem is neki ezért. Kár, hogy elévült a bűne.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2014.01.15 09:38:09
@froton: "Minden normálisan gondolkodó ember azt az utat járná, hogy fizessen a felelős és a hivatal azon hajtsa be a tartozást, aki csalt."
Ha jól belegondolsz, pontosan ez történik. Csak ez nem az eljáró (adó)hivatal, hanem az igazságszolgáltatás feladata.
Igazából Te MEGHATALMAZOL vkit, hogy HELYETTED járjon el. A hivatal Téged vonhat felelősségre, Te pedig azt, akivel Te vagy szerződéses viszonyban.
A defenzív hozzáállás az, hogy Te ellenőrzöd az Általad megbízott embert, hogy feléd mindent teljesített-e. Ha vmi nem stimmel, akkor polgári úton tudod érvényesíteni a jogaidat. Ilyen valóságban élünk, a vállalkozók valójában PRÓBÁLKOZÓK, néha kiderül, hogy csalók. Ha megpróbálnak becsapni, azónnal szóba kell hozni, rendőrt hívni, feljelenteni. A teljesítés ellenőrzése alól az sem mentesít senkit, hogy kényelemből vette igénybe a szolgáltatást és emiatt ezzel sem akar fáradni.
Pl. Papp Tibi nem kapta vissza csekkjét, v. nem stimmel a szám. A csekk fénymásolásával azonnal ki lehet védeni/időben észrevenni.
Ha jól belegondolsz, pontosan ez történik. Csak ez nem az eljáró (adó)hivatal, hanem az igazságszolgáltatás feladata.
Igazából Te MEGHATALMAZOL vkit, hogy HELYETTED járjon el. A hivatal Téged vonhat felelősségre, Te pedig azt, akivel Te vagy szerződéses viszonyban.
A defenzív hozzáállás az, hogy Te ellenőrzöd az Általad megbízott embert, hogy feléd mindent teljesített-e. Ha vmi nem stimmel, akkor polgári úton tudod érvényesíteni a jogaidat. Ilyen valóságban élünk, a vállalkozók valójában PRÓBÁLKOZÓK, néha kiderül, hogy csalók. Ha megpróbálnak becsapni, azónnal szóba kell hozni, rendőrt hívni, feljelenteni. A teljesítés ellenőrzése alól az sem mentesít senkit, hogy kényelemből vette igénybe a szolgáltatást és emiatt ezzel sem akar fáradni.
Pl. Papp Tibi nem kapta vissza csekkjét, v. nem stimmel a szám. A csekk fénymásolásával azonnal ki lehet védeni/időben észrevenni.
Na, ünnepi leárazások, csomagban árult játékok, humble bundlék megvoltak, gondolom, a blog olvasói közül sokan vettek a napokban egy-két – vagy inkább egy-két tucat – játékot itt-ott, Steamen, GOG-on, meg ahol még volt holiday sale. Aki mondjuk tíznél többet vett, főleg annak…..
OmegaMale
2014.01.09 08:23:07
@Secnir: Itt a jogtiszta vásárlás volt a téma.
Attól, hogy megveszed a játékot és megjelenik a my games listádban, még nem töltöd le.
Nekem is van legalább 5-10 játékom, amit megvettem (HumbleBundle-ön v. Steam-en), de még soha sem láttam.
Olyan is akad, ami dobozosban már megvolt, de 1-2 EUR nem volt sok érte, hogy a doboz a polcon maradhasson (vagy pl. kölcsön lehet adni másnak próbálni).
Van olyan Humble Bundle-ös csomag, amit egy meglévő game +1 multiplayer licenszért vettem meg (így tudok +1 baráttal játszani), a többi játék a csomagban érdektelen -> soha nem fogom felrakni. De vannak olyanok is, amik érdekelnek, jó áron vettem, (ahogyan mások is írják) nincs idő mindent kipróbálni/végigvinni. Extrém eset, de egy steam bundle-ben van olyan game, amit azért nem tudtok játszani, mert az újabb Windows verziókkal már nem műxik XD.
Attól, hogy megveszed a játékot és megjelenik a my games listádban, még nem töltöd le.
Nekem is van legalább 5-10 játékom, amit megvettem (HumbleBundle-ön v. Steam-en), de még soha sem láttam.
Olyan is akad, ami dobozosban már megvolt, de 1-2 EUR nem volt sok érte, hogy a doboz a polcon maradhasson (vagy pl. kölcsön lehet adni másnak próbálni).
Van olyan Humble Bundle-ös csomag, amit egy meglévő game +1 multiplayer licenszért vettem meg (így tudok +1 baráttal játszani), a többi játék a csomagban érdektelen -> soha nem fogom felrakni. De vannak olyanok is, amik érdekelnek, jó áron vettem, (ahogyan mások is írják) nincs idő mindent kipróbálni/végigvinni. Extrém eset, de egy steam bundle-ben van olyan game, amit azért nem tudtok játszani, mert az újabb Windows verziókkal már nem műxik XD.
OmegaMale
2014.01.09 09:38:01
@RobertThorn_: Szvsz az újabb game-ek single player sztorijai egyre rövidebbek, lassan csak a multi meg online játékmenet megismerését szolgálják... :(.
Egy sorozatban tipikusan az első rész a leggazdagabb content-ben és játékidőben, a folytatások egyre rövidebbek, azokat rendszerint abban a hitben vesszük meg, hogy 'az előző is egy átkúrás volt de most megígérték, hogy nem így lesz'... Ez a függőséghez hasonló felhasználói várakozás, minden következő résznél azt az élményt akarjuk újraélni, amit az első alkalommal éreztünk, pedig az eszünk tudja, hogy az első rész 2 évig készült, a legújabb meg 1 évig.
Tipikus példa erre a játékmenet közepén egy nehéz bevetés, ahol ott lehet hagyni 1-[végtelen] óra játékidőt a folyamatos próbálkozással. Ebből a fejlesztők mondjuk min. 2 órát beszámolnak, mint nettó játékidő és akkor ezzel együtt már oda lehet írni a feature listába, hogy 8+ óra single player játékélmény...
Sztem akkor jár legjobban az ember, ha más-más game első részét játssza végig, így kap a legtöbbet adott idő alatt. Ha még mindig van máshogy el nem tölthető ideje, akkor irány a csalódás a folytatásokban.
Egy sorozatban tipikusan az első rész a leggazdagabb content-ben és játékidőben, a folytatások egyre rövidebbek, azokat rendszerint abban a hitben vesszük meg, hogy 'az előző is egy átkúrás volt de most megígérték, hogy nem így lesz'... Ez a függőséghez hasonló felhasználói várakozás, minden következő résznél azt az élményt akarjuk újraélni, amit az első alkalommal éreztünk, pedig az eszünk tudja, hogy az első rész 2 évig készült, a legújabb meg 1 évig.
Tipikus példa erre a játékmenet közepén egy nehéz bevetés, ahol ott lehet hagyni 1-[végtelen] óra játékidőt a folyamatos próbálkozással. Ebből a fejlesztők mondjuk min. 2 órát beszámolnak, mint nettó játékidő és akkor ezzel együtt már oda lehet írni a feature listába, hogy 8+ óra single player játékélmény...
Sztem akkor jár legjobban az ember, ha más-más game első részét játssza végig, így kap a legtöbbet adott idő alatt. Ha még mindig van máshogy el nem tölthető ideje, akkor irány a csalódás a folytatásokban.
OmegaMale
2014.01.09 09:55:02
@WoodrowWilson: Megváltozott a game mint termék ár-összetétel aránya. Nincs kemény papírdoboz meg 100 oldalas kézikönyv, meg csupa haszontalan repi szar (pl. matricák, térkép stb.). Ami pénzt a game-re szánnak, az nagyrészt magába a programba megy. Nem érzi úgy az ember, hogy csupa felesleges vackot fizettetnek ki vele, így könnyebb fizetni és megérteni, hogyan tudnak az egyéves játékárak steam-es akcióknál elolvadni. Cserébe van hivatalos support, van jogod reklamálni és nem kell azért idegeskedni, hogy egyszer majd valaki becsönget és egy X évvel ezelőtti letöltésről fog kínos kérdéseket feltenni.
A kései szakaszban megvett game gépigénye kisebb, olyannak láthatod a game-et, ahogyan annak idejen a fejlesztők megálmodták, nem kell minden setting-et low-ba tenni. A hibákat kipatch-elték, a szerverek már nincsenek csúcsra terhelve. A csalókat valszeg már jobban szűrik v. elrettentő jelleggel már rég kiszabtak egy nagy adagot.
Egy új game a launch napján bug-os hulladék, a vevők fele be sem jut, mert nincsenek szerverek, vagy fagynak, dadognak. Online játéknál a panaszok miatt a játékmenet/mechanika napról napra más, új szabályok, átskálázások stb. Megutálod v. félrerakod 2-3 hónapig.
Szóval ha túljut az ember azon, hogy olyan dolgokért is kell fizetni, amit nem tudunk a kezünkbe venni, már soha nem vágyik vissza warez-olni.
A kései szakaszban megvett game gépigénye kisebb, olyannak láthatod a game-et, ahogyan annak idejen a fejlesztők megálmodták, nem kell minden setting-et low-ba tenni. A hibákat kipatch-elték, a szerverek már nincsenek csúcsra terhelve. A csalókat valszeg már jobban szűrik v. elrettentő jelleggel már rég kiszabtak egy nagy adagot.
Egy új game a launch napján bug-os hulladék, a vevők fele be sem jut, mert nincsenek szerverek, vagy fagynak, dadognak. Online játéknál a panaszok miatt a játékmenet/mechanika napról napra más, új szabályok, átskálázások stb. Megutálod v. félrerakod 2-3 hónapig.
Szóval ha túljut az ember azon, hogy olyan dolgokért is kell fizetni, amit nem tudunk a kezünkbe venni, már soha nem vágyik vissza warez-olni.
Napjaink új autója frissen importált használt. Mire cserélik a magyarok húsz éves romjaikat?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
OmegaMale
2013.09.16 16:46:15
@KevinMulder: "Osztrák független szervíz, 10 éves kocsi jobb első rugócsere rugóval együtt: 260 EUR. Első 2 rugó cseréje: 440 EUR.
Magyarországon ennek a feléből meg lehet oldani."
Olvasd már el a cikket és posztomat.
Márkaszervízről volt szó. Számlával, garanciával.
Magyarországon ennek a feléből meg lehet oldani."
Olvasd már el a cikket és posztomat.
Márkaszervízről volt szó. Számlával, garanciával.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
https://www.google.com/maps/place/Budapest,+B%C3%A9k%C3%A1smegyer/@47.5951652,19.057093,52a,35y,45.19h,71.69t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4741d9d8bc70bbcd:0x1c26347858a7ca9a!8m2!3d47.6031662!4d19.0530305