Adatok
Missa
0 bejegyzést írt és 507 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Említettem a járó korlátján vadászó keresztespókot, akinek akkor még nem volt neve, de úgy döntöttem, hogy ő Elvira.
Éjszaka amikor mentem ki a hajóra aludni megörökítettem. (pirossal bekarikázva)
Ez egy közelkép a mestermű hálója közepén őrködő Elvira/Arakhné keresztespókról.
Elég nehéz…..
Missa
2024.08.13 13:22:06
Pont Elvira? :-) Miért nem inkább Maud, a csodapók. Karinthy után szabadon. :-)
Pénteken kölcsönkértem a szomszédasszony autóját, mert másképpen nem tudtunk volna elmenni Maklárra. Pedig már nagyon régen készültem oda, egy kedves tengerészkollégám, Dobozi Gábor csinált ott a saját kezével egy múzeumot. http://www.tengereszmuzeum.hu/hu/ Így hát reggel útnak indultunk. Kalandos…..
Ismét néhány régi kép. Ez itt Malakka városa. A XIV. században gyarmatosították a portugálok, de később holland gyarmat lett, a végén a mindent felfaló brit oroszlán erre is rátette világbirodalmi mancsát.
Ez egy holland telepesek által épített templom volt. Tele volt a fala az "örök nyugalomra"…..
Missa
2018.03.18 19:00:00
@A Tengerész: Köszi, de nekem még 10-12 évem van a nyuggerkedésig. Feltéve ha marad a mostani korhatár, és 3 év korkedvezményemet igénybe vehetem. :-)
Bár a mélytengeri rejtőzködés királya továbbra is Godzilla (I want to believe), azért nem árt lecsekkolni, milyen más állatok lapulnak még odalent - van egy pár bizarr darab. Most pontosan tizenkettő, plusz egy. Az egyik úgy néz ki, mint egy mérges vécécsésze fogakkal és…..
Idén nyáron lesz éppen tíz éve, hogy megérkezett hozzám az első minőségi 1:18-as modellautó, azóta a téma teljesen magával ragadott és megszámlálhatatlan kisautót láttam, rengeteg embert ismertem meg, akikkel együtt új gyártók felemelkedését és régiek bukását néztük végig az első sorból. Egy dolog…..
Missa
2016.04.14 13:31:56
Érdekes cikk. Több külföldi fórumon megkritizálták a modell vonalvezetését. Több fórumon a Kyosho változat mellett voksoltak. Tény, részletekben gazdagabb a CMC, az anyag választásuk is sokkal "fém központúbb" mint bármelyik másik modellgyártónál. Ez a régebbi CMC-nél is így volt. Ellenben nagyon sok kritikát kapott a modell (a 250 GTO) a kivitelezésre. Itt van egy ebay-es link, érdemes a fotókat megnézni, hullámos szélvédő, szélvédő keret, az ablaktörlő a karosszérián, eléggé lehangoló kinézetű Ferrari logó az orron, stb. www.ebay.de/itm/NEW-CMC-1962-FERRARI-250-GTO-1-18-/371574065502?nma=true&si=Cp5w37NNHIPr%252B13YviGWl8mM%252B%252FU%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
De szintén képpel illusztrálták egy másik, már piaci, nem kiállítási darabjukat, ahol a kipufogó végek össze-visszaálltak, a kis nyiló fedelek erősen lehangoló minőségben voltak a karosszériára rögzítve. Valaki konkrétan egy tyúkól ajtó rögzítéshez hasonlította. Meglepő volt a hasonlat egy külföldi tollából, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra sem a precizitás jelképe a tyúkól ajtó zsanér. :-)
Magam is birtoklok néhány CMC terméket és nagyon kevés dolog amibe bele lehetne kötni. Sőt amibe bele lehet, az már inkább kekeckedés. Véleményem szerint a magasabb GDP-vel rendelkező országok gyűjtőinél is kiverte a biztosítékot a modell ára és a hozzá adott minőség. Kint is emlékeznek rá, hogy egy-egy CMC-t a mostani 250 GTO árának töredékéért meg lehetett szerezni és nem nagyon lehetett a minőségben kifogást találni. Nem akarnék az ár témába nagyon belemerülni, tudjuk, 1-2 éve nagyon megindult a modellek ára fölfelé irányban. Ennek is biztos meg vannak az okai. De azért egy 500 € körüli árú terméknél már joggal elvárható, hogy ne essen szét, ne legyen hullámos, ne álljon kajlán, stb. Sajnálom, hogy ilyen, mert a megjelenésekor megdobbant a szívem iránta, hogy a jelenlegi Kyosho-mat is lecserélhetem CMC-re. De immáron féléve forgalmazzák, és bizony jönnek a kritikák róla amik egyenlőre elvették a kedvem a beszerzésétől. Pedig a négy alapszínen (vörös, kék, sárga, ezüst) tudtommal lesz még pár látványosabb verseny változat is.
De szintén képpel illusztrálták egy másik, már piaci, nem kiállítási darabjukat, ahol a kipufogó végek össze-visszaálltak, a kis nyiló fedelek erősen lehangoló minőségben voltak a karosszériára rögzítve. Valaki konkrétan egy tyúkól ajtó rögzítéshez hasonlította. Meglepő volt a hasonlat egy külföldi tollából, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra sem a precizitás jelképe a tyúkól ajtó zsanér. :-)
Magam is birtoklok néhány CMC terméket és nagyon kevés dolog amibe bele lehetne kötni. Sőt amibe bele lehet, az már inkább kekeckedés. Véleményem szerint a magasabb GDP-vel rendelkező országok gyűjtőinél is kiverte a biztosítékot a modell ára és a hozzá adott minőség. Kint is emlékeznek rá, hogy egy-egy CMC-t a mostani 250 GTO árának töredékéért meg lehetett szerezni és nem nagyon lehetett a minőségben kifogást találni. Nem akarnék az ár témába nagyon belemerülni, tudjuk, 1-2 éve nagyon megindult a modellek ára fölfelé irányban. Ennek is biztos meg vannak az okai. De azért egy 500 € körüli árú terméknél már joggal elvárható, hogy ne essen szét, ne legyen hullámos, ne álljon kajlán, stb. Sajnálom, hogy ilyen, mert a megjelenésekor megdobbant a szívem iránta, hogy a jelenlegi Kyosho-mat is lecserélhetem CMC-re. De immáron féléve forgalmazzák, és bizony jönnek a kritikák róla amik egyenlőre elvették a kedvem a beszerzésétől. Pedig a négy alapszínen (vörös, kék, sárga, ezüst) tudtommal lesz még pár látványosabb verseny változat is.
Olyan hamar eltelt ez a 2015, hogyha nem állna karácsonyfa a nappaliban - alatta a Norev BMW X6 M-jével -, akkor azt hinném, még csak most léptünk az utolsó harmadba. A mélyen fű alatt pezsgő hazai gyűjtői életnek köszönhetően idén minden eddiginél többször volt a kezeim között olyan modell, ami…..
Missa
2015.12.30 18:53:17
"a Kyosho Testarossa az, amivel mindig lyukra futok. mindegy, hogy HE, vagy sima mezei, mindig várom, hogy jöjjön, aztán, amikor kibontom, akkor szembesülök vele. nem tudok őszintén örülni neki, ezért eladom. hogy miért? mert maga a modell sem sikerült olyan jól, alapjaiban. az én…..
Missa
2015.10.09 21:04:50
A 90-es évek elején született pár olyan izgalmas formatervű autó, amelyek számomra az eltelt negyedszázad ellenére sem vesztettek szépségükből és vonzerejükből. Ezek egyike a 850-es BMW, mely megjelenésekor -nem túlzás talán ezt állítani- nemcsak a BMW, de az egész német…..
Missa
2015.08.03 12:58:08
Bocsánat, rosszul írtam! A Youngtimer - Oldtimer újság e havi számában van róla cikk: www.oldtimer-youngtimer.hu/
Nem vagyok az a kimondott BMW rajongó, de a 850i az mindig is tetszett.
Nem vagyok az a kimondott BMW rajongó, de a 850i az mindig is tetszett.
A Middlemist Red az egyik legautentikusabb hazai pszichedelikus/garage zenekar, (korábban ITT említettük már őket) a tagok szemtelenül fiatal kora (átlag 20 év) ellenére. Ezzel önmagában egy nagy űrt töltenek be. Németh Juci szavaival élve "Magyarországnak három dolog kell:…..
Tavaly év végén került nálam képbe a BoS márka, melyről addig semmilyen információm nem volt. Kezdésnek nem aprózták el, hiszen a KGST korszak talán legkülönlegesebb batárját formázták meg. A Tatra érkezésekor persze rögtön kiderült a rokonság. A málló hungarocell doboz…..
A 2014-es év modellgyűjtés szempontjából kicsit visszaesés a korábbi évekhez képest (2011 - 17 db, 2012 - 13 db, 2013 - 16 db), hiszen "mindössze" 10 db 1:18-as modell került a gyűjteménybe. Igaz van köztük egy-két nagyobb durranás, amelyek bőven feledtetik a relatíve alacsony…..
Nagyon régen nem láttam Frizbit, Hajdú Péter műsorát ugyanis önszántamból nem vagyok hajlandó végignézni, az Index meg van annyira jó fej, hogy nem kötelez rá. A Pataky Attilával ezen a héten készült beszélgetés láttán azonban meginogtam, lehet volna értelme nézni ezt a…..
"Nagyon csendesek most az utcák, csendesek nagyon a léptek."
nem történik semmi. tényleg. beállt egy napi rutin, ami valahol jó, de egy kicsit lélekölő is. a városban csend van. vége a nyárnak, reggelente 10 fok fogad, délutánra lehet belőle akár 17 is. fura volt augusztus 20-án…..
Missa
2014.08.22 22:07:12
majdnem két hónap. piszok hosszú idő. ráadásul majdnem két nyári hónap. a Nap korán kel, szinte le sem nyugszik éjjel, még lassabban telik itt az idő. a végén már vágtam a virtuális cetlit, számoltam a napokat, nézegettem a naptárat. nehezen telt az idő, de tudtam, hogy egyszer…..
Missa
2014.08.13 21:05:05
Missa
2014.08.13 22:53:13
@Labdacs: Hülye egy érzés amúgy... Amikor a MAHART-nál dolgoztam, 2 hónap meló, 1 hónap pihenő volt a munkaidő leosztás. Volt amikor a 2 hónapból 3, 4 is lett. A vége felé már alig várta az ember , hogy haza mehessen. Aztán vagy 2 hete voltam otthon, és elkezdtem csomagolni, meg telefonálgattam a forgalmiba, a beosztómhoz, hogy mit tudtok, mikor jön már a hajóm, mikor szállhatok be? :-)
Épp a 2013-as évzáró posztban írtam néhány hete, hogy a maranellói autók kezdenek egyre nagyobb túlsúlyba kerülni, erre 2014 első modellje is onnan érkezett a gyűjteménybe. Az oka persze egyszerű, mert ha valamire a ritka jelző illik, az a Kyosho 512 BBi. Egy ilyen modell…..
Missa
2014.01.18 20:25:08
Missa
2014.07.14 21:14:40
Na végül is meg lett véve a piros! Állati szép ez a modell! Eddig nem nagyon rajongtam a típusért. Valahogy olyan átlagos '70-es, '80-as évek beli sport járgánynak tudtam be. De már kézbe fogva gyökeresen megváltozott a véleményem. Állati szép autó, állati szép modell! Most már szinte biztos, hogy a sima 512 BB-t és 365 BB-t is valahogy beszerzem. Bár állítólag a 365 kicsit primitívebb kivitel mint ez a BBi. Amúgy egy javítás a hozzászólásodban. Ennek a típus családnak nem boxer motorja volt. Akár mennyire is egymással szemben fekszenek a hengerek. A Ferrariban úgy nevezett 180°-os V12-es, vagy más néven Flat12-es van. A boxernél a dugattyúk egymástól "el" dolgoznak, minden dugattyú külön-külön hajtókarcsapra van felfűzve: www.youtube.com/watch?v=OpJtfqTbId8 A 180°-os V motor, vagyis a flat, egy kiterített V motor. A dugattyú párok azonos forgattyús csapra vannak felfűzve. www.youtube.com/watch?v=IEgXUt1PSgg
Missa
2014.07.15 19:21:53
@MT21013: Hááát, őszintén nem egy stabil a motortér zsanérja. Fura megoldás... Az enyémnek nincs gondja, de néztem, állati könnyen ki lehet akasztani, félre csukni, meg ilyesmi.
Sérülékeny, még hibátlanállapotában is, óvatosan kell bánni vele.
Sérülékeny, még hibátlanállapotában is, óvatosan kell bánni vele.
Másodszor került megrendezésre a Retropartyzánok nevű kiállítás, mely a Veterán Zsiguli Klubnak köszönhetően jött létre. A Vukmann Attila, Meleg Norbert, Rónai Márton és társaik fémjelezte csapat pár éve kezdte bontogatni szárnyait, de olyan tempóval tették le névjegyüket a…..
Tavaly decemberben az IST 353-as Wartburg bemutatóját egy hosszas kívánságlistával fejeztem be, mintegy kérlelve a gyártót újabb béketáborlakók 1:18-as megmintázására. Missa gyűjtőtársam első kommentjében ezt kiegészítette a Volgákkal. Minden kívánsága így teljesüljön!…..
Missa
2014.06.09 19:15:57
@MT21013: De még lenne pár ötletem. Skoda 110 R Coupe, Moszkvics 403, 407, 408, 412, Tatra 603, 613, Zil 111-111G, 114, Gaz 13 (Csajka). Na ez utóbbi a legfőképp jöhetne! De bájos lenne egy Zaporozsec, vagy Zastava 750 is. Na és persze a Zsigákról is jó pár bőrt le lehetne húzni.
Az eredeti mérnöki megoldások, a luxus és a szépség keveredik majd abban a két új óceánjáróban, amelynek építéséhez hamarosan hozzálát az olasz Fincantieri hajóépítő.
Nem is elsősorban a méretével hódít majd a két új óceánjáró (noha a 323 méteres hossz, a 41…..
Missa
2014.06.01 17:16:24
Végre egy olyan Elite modell került hozzám, ami a mostanság jellemző, kicsit ihlethiányos, kicsit egykaptafa Hotwheels Ferrari bemutatók után üdítő unikumként hatott rám. Egy kedves modellgyűjtő ismerősöm erőteljes gyűjtemény ritkításba kezdett és még az ilyen…..
Missa
2014.04.23 09:30:22
@MT21013: :-) Igen, ez már a harmadik volt. :-) Azért az a jó, hogy mindig van gyorsan ami megvígasztal.
Előre mondom, ez egy újabb panaszkodós börzei poszt lesz. Pedig az eladás is viszonylag sikeresnek mondható és a vétel is, utóbbit mondjuk csak Garva gyakorolta egy szép, zöld Mustang erejéig. Az ingyenes kisbörze utáni egyik legsikeresebb összeröffenés volt.Aztán az asztalbérlők kezébe nyomta a…..
Eltelt a 2013-as év, ilyenkor szinte minden modellgyűjtő kolléga készít egy kis számvetést. Nálam egyfajta önmérsékleti korlát a havonta 1 modelles limit. 2012-ben ezt majdnem tartottam is a 13 db modellel, idén nem sikerült, 16 új lakója lett a gyűjteménynek. Persze ennek…..
Lassan két éve már, hogy a béketáborbeli járműveket 1:43-as méretarányban megformázó, jó megítélésnek örvendő IST bemerészkedett az 1:18-as modellek közé. Elsőként az 1200-es Ladával jelentek meg, majd lehúztak róla pár bőrt, Fiat 124, Seat 124, vagy éppen NDK-s…..
Missa
2013.12.14 17:59:11
Nem volt semmi különösebb szándékosság benne, de idén 8 új Ferrari modell került a gyűjteményembe. Ebből 3 db 2013-as újdonság volt (355 Berlinetta / 458 Spider / F12 Berlinetta), a többi 5-öt az élet, a gyűjtőtársak vagy épp a vatera sodorta utamba. Alapvetően a Ferrari a…..
Ahogy nézem jó két hónapja volt utoljára modell bemutató, ideje újra visszatérni az 1:18-as témakörhöz. Ez a 410 Superamerica nem túl gyakori vendég az eladó modellek között, jószerivel ezt az egyetlen példányt láttam hosszú ideje az ismert aukciós oldalon. Azon kevés Ferrari…..
Missa
2013.10.19 20:04:12
Gratulálok a modellhez és az íráshoz is! Régen olvastam már Tőled! :-)
Kis kiegészítés, a Tied 1957-es változat. Volt ebből az Elite-nek '56-os változata is. Nem sok mindenben különbözik az '57-estől és mégis más. Lásd itt: missa-aquaristic.blogspot.hu/2011/08/hot-wheels-elite-ferrari-410.html
Sajnos a képen látható burgundy színű modellemet a nevelt fiam, úgy mond megsemmísítette. De azóta pótoltam egy repperes kinézetű arany-bordóval: www.abload.de/gallery.php?key=rGQBGQsY
De szeretnék egy '57-est is beszerezni. Lehetőleg a Super Elite verziót.
Kis kiegészítés, a Tied 1957-es változat. Volt ebből az Elite-nek '56-os változata is. Nem sok mindenben különbözik az '57-estől és mégis más. Lásd itt: missa-aquaristic.blogspot.hu/2011/08/hot-wheels-elite-ferrari-410.html
Sajnos a képen látható burgundy színű modellemet a nevelt fiam, úgy mond megsemmísítette. De azóta pótoltam egy repperes kinézetű arany-bordóval: www.abload.de/gallery.php?key=rGQBGQsY
De szeretnék egy '57-est is beszerezni. Lehetőleg a Super Elite verziót.
Missa
2013.10.19 22:12:45
@MT21013: Hát, gondolhatod, én is majd nem agyvérzést kaptam, amikor "hazavágta"...
Ami dühített, hogy nem kis gyerek... 21 éves volt akkor... Kifejezetten a burgundy-t választottam annak idején, amikor beszereztem. "Hivatalosan" a feleségemtől kaptam, születésnapomra. Szóval volt érzelmi értéke is. Ez az arany nem is áll annyira közel hozzám, még ha jól is néz ki...
Ami dühített, hogy nem kis gyerek... 21 éves volt akkor... Kifejezetten a burgundy-t választottam annak idején, amikor beszereztem. "Hivatalosan" a feleségemtől kaptam, születésnapomra. Szóval volt érzelmi értéke is. Ez az arany nem is áll annyira közel hozzám, még ha jól is néz ki...
Urbanista
Mit keres egy lakótelepen egy három méteres vasmacska? Kedvenc pesti legendám a hajóskapitányról, aki utálta a focit
2013.09.27 09:15:07
Van a Kerepesi úton egy kis panelház tövében egy hatalmas vasmacska. A buszból saccolva olyan három méter lehet. Ott van már vagy 25-30 éve, legalábbis én bennem még él, hogy egyszer csak odakerült. Nem szobor, még a Köztérképen sem szerepel, pedig az ilyen kortárs alkotásokról…..
Missa
2013.09.30 21:37:39
@~dá~: Hajózási szakközépben érettségiztem, majd 25 évet hajóztam is. 2. osztályban volt egy olyan tantárgyunk, hogy Hajófelszerelés és művelettan. Amikor a horgony témakörhöz értünk, a tanárunk ezzel kezdte: "- Ha valaki felelésnél a horgony helyett vasmacskát mond, akár milyen jól is felelt addig, egyest kap! Jegyezzék meg! vasmacska van a falusi portákon és a tűzoltóknál! Annak idején, amikor a nád-, vagy zsuptető lángra kapott, azzal húzták le az égő nádat a tetőszerkezetről. A hajókon horgony van! Mondhatják ankernek, becézhetik ankurának, de egy hajós nem mondja soha, hogy vasmacska!"
Hát szóval ennyi a különbség. Tulajdonképpen csak hagyomány tiszteletből nem mondják a hajósok, hogy vasmacska. :-) Amúgy egy korábbi hozzászólót kijavítanék, nem 3 kapás, hanem 4 kapás a horgony. 3 kapás horgony nem létezik, talaán az említett vasmacska lehet 3 kapás. vagy körmű? :-)
Hát szóval ennyi a különbség. Tulajdonképpen csak hagyomány tiszteletből nem mondják a hajósok, hogy vasmacska. :-) Amúgy egy korábbi hozzászólót kijavítanék, nem 3 kapás, hanem 4 kapás a horgony. 3 kapás horgony nem létezik, talaán az említett vasmacska lehet 3 kapás. vagy körmű? :-)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz