Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vizesnyolcas

0 bejegyzést írt és 278 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokak talán erős túlzásnak tarthatják az olyan, időnként újra és újra napvilágot látó kijelentéseket, melyek a világpolitikai alakulások értelmi szerzőit és kivitelezőit túlnyomó részt a szabadkőműves zsidóság köreiben vélik megtalálni, és az eseményeket olyan…..
Már nevetni sincs rajta kedvem, amikor a "rendszerváltás" a téma egy-egy asztaltársaságnál és a jelenlevők odáig érnek "agyilag", hogy a rendszerváltás az, ha Orbán megy, vagy ha a Fidesz (Mszp, Dk, stb.) elitje sitten ül. Egyesek ettől kicsit vadabb dolgokat is megfogalmaznak, de nem kívánom most…..
vizesnyolcas 2019.02.28 20:48:57
Néha egyetértenék valamely mondatoddal, de aztán egy újabb mondatoddal cáfolod sajátmagadat. - Ez azért van, mert nem józan racionalitással, hanem átgondolatlanul -
alapvetően indulatból - fogalmazol.
Az 1. ponttal egyetértenék, mert abban még úgy tűnik, te is tisztában vagy vele, hogy a demokrácia fogalma és demokrácia minősége két különböző kategória: A demokrácia fogalmából nem következik a minőség, a demokrácia minőségét az abban élő emberek adják. Aztán a postod utolsó mondata mégis összetéveszti a demokrácia fogalmát és demokrácia minőségével: "amíg mi magyarok nem leszünk jobb, okosabb, jellemesebb emberek, nem lesz [...] demokrácia". Pedig az 1. pontod szerint, igenis lehet demokrácia, csakhát olyan, amilyen.

Amivel egyetértek: a demokrácia minősége (és általában az intézmények minősége) a közösségben élő emberek minőségén (az intézményeket működtető emberek minőségén) múlik. - Magában a demokrácia (vagy magukban a demokrácia intézményei) nem garantál(nak) semmilyen minőséget.

Ahelyett, hogy a demokráciát misztifikálnánk, tisztázzuk: a demokrácia mindössze azt a konszenzust jelenti, hogy egy közösség a döntéseit nem véres fegyveres ütközetekben hozza, hanem békés szavazás útján megállapítható többségi akaratra bízza. Ennyi, és semmi több. - Következésképpen a 9. pontod ("a demokrácia nem érhető el választással") szimplán marhaság. Ha azt mondtad volna, hogy magában (az akármilyen tiszta) választás nem garantálja a demokrácia minőségét, vagy még pontosabban a demokratikus úton hozott döntés minőségét, akkor igazat adnék neked: Adott témára vonatkozóan a témában inkompetens tömegektől miért is kellene okos döntést várni.

"Az emberi civilizáció a csoportos létezéstől lett azzá, aminek ma ismerjük." Ezzel teljesen egyetértek, hiszen a civilizációs eredmények eléréséhez együttműködő emberek egyre nagyobb közösségére (egyre nagyobb közösség összehangolt teljesítményére) volt szükség. Végül az emberek olyan méretű sokaságát kellett együttműködésre bírni, amelyben (az állatok falkáitól eltérően) az egyedek már nem is ismerhetik egymást. Mindez egy különlegesen erős "kötőanyagot" feltételez, a közösen vallott értékrendet. - Csak azért kalandoztam el ide, mert ugye nálad is megjelenik/megjelennek az "értéklátás" vagy "a társadalmi akarat által kimondott és képviselt értékek". Azonban sietek hozzátenni, az a feltételezés, hogy ki lehet majd alakítani egy "igazságos", konszenzuszos értékrendet, és akkor minden nagyon szuper lesz, csupán naív utópia. Erre a teljesség igénye nélkül csak néhány érvet hozok fel:
1. A közösség értékrendje csak absztrakció. Nincs olyan, hogy a közösség minden tagja minden időpontban aszerint élne, cselekedne. Automatikusan csak tendencia jelleggel és csak a közösség "normál üzemmódját" lehetővé tevő (nem szélsőséges) körülmények között érvényesül. Egyébként pedig csak kényszerítő mechanizmusokkal érvényesíthető.
2. Speciálisan az atomizálódó világunk és a "progresszió" nem a közösségi értékrend építéséről, hanem annak erodálódásáról szól.
3. Vannak olyan, a társadalmi igazságtalanságok irányába ható törvényszerűségek, amelyek semmilyen értékrenddel nem kapcsolhatók ki, mert érvényességük hasonló a gravitációéhoz. Például ilyen a teljesítmény és a siker egymáshoz való viszonya. (Itt jut eszembe - azért is, mert csak a magyarországi viszonyokon szoktál szörnyülködni: Mit gondolsz, az USA elit egyetemein az alkalmazottak között melyik poszt szakítja a legnagyobb fizetést?) - Itt nem azt akartam magyarázni, hogy miért nem lehetséges javítani a helyzeten, hanem csak azt akartam érzékeltetni, hogy olyan környezetben, ahol hat a gravitáció, a megoldásokat annak figyelembe vételével kell kitalálni.
4. A politikai kommunikációban - mindenütt, nem csak nálunk - alapvetően nem racionális érvek, hanem hazugságok küzdenek a választók figyelméért. Elég volt egyetlen párttal/politikussal megértetni egy ügyes kommunikációs tanácsadónak, hogy a racionális érvek csak kevesek számára érthetőek, unalmasak, nem váltanak ki elsöprő indulatokat; ellenben a hazugságokat úgy lehet megfogalmazni, hogy azokat mindenki megértse, megragadják az emberek érzelmeit, zsigeri indulatokat váltsanak ki, tömeges mozgósító erővel bírjanak. Onnantól kezdve a versenytársaknak is élni kellett ezzel a felismeréssel, különben alulmaradtak volna a küzdelemben.
...
Reflektor Magyarország döntött 2018.04.14 08:00:00
  A választások estéjén fél Magyarország letargiába süllyedt. A pártok értelmetlennek érezték az elmúlt négy év építkezését (sokaknál inkább csak vergődést), a civil szervezetek felzizzentek, ahogy elképzelték a nyakuk köré fonódott kötél szorosabbá válását, az…..
vizesnyolcas 2018.04.14 17:14:50
@aarkon: Amíg az ellenzéki oldalon ott van a DK meg a szép emlékű MSZP, addig a Fidesz veresége nem valószínű. Addig értelmetlen az LMP-t bármiért is hibáztatni.
Az ISIS jelentős fegyverarzenált szerezett 2014-ben az összeomló iraki hadseregtől. Ezek között sok amerikai fegyver is volt, amiket (M4, M16 gépkarebély) szép számmal fel is használták a propagandavideóikban vagy öngyilkos akcióikhoz (Humvee-k). Az igazság azonban az, hogy ezek az amerikai…..
Orbán Viktor másfél éve még azt mondta, nem támogatja szobor állítását Horthynak...
vizesnyolcas 2017.05.11 21:10:40
@Legeslegalja:
Hát igen, a kommunista történetírásban nem jelenhettek meg olyan tények, amelyek Horthy pozitív tetteire utaltak. Például nem csak Budapesten volt zsidómentő akció. Lásd hu.wikipedia.org/wiki/Reviczky_Imre
Reviczky Imre 40 ezer(!) fős munkaszolgálatos zászlóalja elég érdekes menedék volt, amely nem csak behívó parancsok hatására szaporodott, hanem akik tudtak róla, a deportálások elől önként mentek oda. Életkortól függetlenül bárkit felvettek, ha oda jelentkezett. Aki meg úgy látta jónak, elmehetett. Ha nem lehetett megygőzni, hogy máshol sokkal nagyobb veszélyben lesz, igazolásul egy kamu paranccsal útjára engedték. Egy alezredes aligha tudott volna a saját szakálára fenntartani és eldugni a magasabb parancsnokok elől egy ilyen létszámú "zászlóaljat", csakhogy Reviczky személyesen Horthytól kapta a megbízását.
Hetek Hack Péter: Ezért nem 2016.09.29 18:03:02
A legutóbb 2015 szeptemberében írtam a Hetekben a migrációs krízis európai és magyar politikára gyakorolt hatásáról (A baloldal válsága. Hetek, 2015. szeptember 18.). Ekkor úgy láttam: ha a baloldal nem néz szembe ennek a kérdésnek a súlyával, akkor nagyon könnyen elveszítheti a 2014 után megmaradt…..
vizesnyolcas 2016.10.03 14:05:39
Elöregedő társadalomban élünk, de vajon tudjuk-e hogy egyáltalán miért öregszünk? Kötelező-e az élőlényeknek meghalniuk? Ha átfogó képünk van az életről és a halálról, olyan válaszokat találhatunk, amelyek segítségével levehetjük öregedésünk terhét a társadalomról, és megbirkózhatunk saját…..
Egyeseknek a kis dolgok is okozhatnak nagy problémát, hát még a nagy dolgok! A Gyakori Kérdéseken kért tanácsot ez a húszéves lány, aki az első komoly, felnőtt munkahelyén nem szeretne megszégyenülni:..
Zentai András véleménycikke Fontos különbség Fodor Gábor feleségének kinevezése és Eörsi Mátyás jelölése között: ha valaki miniszteri biztos lesz, akkor bizony a Fidesz-kormánytól kapja a pénzt és az utasítást, és érdekeltté válik annak sikerében. Viszont: ha Eörsi Mátyás ennek a gittegyletnek a…..
vizesnyolcas 2016.08.04 11:29:46
Hát igen, ez "jó kis pikáns hír" (a blog többi része méretes mellébeszélés). Képzeljük el, amint Matyi amellett kardoskodik majd, hogy zárják ki a gittegyletletből az őt oda főtitkárnak jelölő diktatúrát.

"De akkor mégis mit jelent ez a jelölés? Szerintem a világon semmit!" De bizony jelent, azt hogy van az főtitkári zsozsó meg cafrang, amiért akármilyen kezet meg lehet csókolni.

Kíváncsi vagyok, megírja-e Fajkasházy a Hócipőjében a Matyi meg a Peti közötti párbeszédet. (Esetleg segítenék neki. Ingyen is.)

Eörsi facebookos közleményének vannak nehezen hihető pontjai. "A jelölés ötlete eredetileg a diplomáciai állományból származik, végül a külügyminiszter meghívott egy találkozóra." Valószínűbb, hogy Eörsi szólt Németh Zsoltnak, a haverjának: - Figyelj van itt ez az izé, ahol én most jó eséllyel főtitkár lehetnék, de kellene hozzá a kormány javaslata. Szóljál már a Petinek, hogy hivatalosan hívjon meg egy találkozóra. Mégiscsak gáz lenne egy olyan látszat, hogy én koncsorgok nálatok a kormány ajánlásáért.

- Ó, neked nagyon szívesen - mondhatta Peti -, bár annyiból necces a dolog, hogy elveszíthetünk pár szavazót, ha emiatt összemosnak téged a Fidesszel.
- Gondoltam rá, ezért hoztam egy nyilatkozatot, amit majd közzéteszek a facebookon. Úgy írtam meg, hogy a ti szavazóitokat is megnyugtassa. Itt van.
- Hát, ez egy kicsit lájtosra sikerült. Feltétkenül írd bele még azt is, hogy "A találkozón világossá tettem az egyébként ismert véleményemet Magyarország jelenlegi bel- és külpolitikájáról, valamint rögzítettem, hogy alapjaiban helytelenítem ezt a politikát." - Várj, még ez is kevés. Úgy írd, hogy "a Demokratikus Koalíció tagjaként helytelenítem".
Összehasonlító jelleggel érdemes megvizsgálni a vietnami konfliktus harceszközeit is. Lássuk tehát a háborúban használt legjellemzőbb hadipuskákat és gépkarabélyokat, melyek között megtaláljuk a huszadik század legmeghatározóbb kézifegyvereit is, amint az hamarosan kiderül...
Mindenki szidja a Vajna-rendszert, ugyanakkor, ha nehezen is, de kezdünk visszatalálni a moziba, ha honi alkotás érkezik, és ez az elmúlt évek siralmas termése után igenis szép eredmény. A filmipar felébredni látszik a hosszúra nyúlt tetszhalálból, egyre több külföldi produkció forog nálunk,…..
vizesnyolcas 2016.06.11 13:21:08
@Dr. Nagy László: Képzeld! Szerintem is ez minden idők legjobb magyar filmje.
Nehéz elmondani miért. Egyfelől abszolút film, mert elmesélhető történet nélkül is a legmesszebbmenőkig mindent kihoz abból, amit a film csupasz eszközeiből, elsősorban képekből és azokra rezonáló hanghatásokból ki lehet hozni, és ezekből megragadó, egyszerre elszomorító és felemelő emberi érzéseket komponál. - Ha nincs is összefüggő történeti fonál, a Szindbád figurára felfűződő epizódokból, azok hangulatából, a nézőben nagyon mély, érzékletes kép alakulhat ki nemcsak Szindbád életéről, gondolatairól, hanem egy egész korszakról. Számomra a film legmengrendítőbb hatása, az amiatt érzett fájdalom, hogy egy világ, amely valahol Kelet-Közép-Európában, úgy a XIX. század közepétől a második világháborúig (de nálunk nyomokban vidéken még azután is egy két évtizedig) létezett, mára visszahozhatatlanul eltűnt. Nem, nem egy világrend letűnését fájlalolom, hanem a korra jellemző és ezért megismételhetetlen emberi érzéseket, hangulatokat. Valahogy úgy, mint amikor a felmenőit kell eltemetnie az embernek.
vizesnyolcas 2016.06.13 14:02:52
@bukszindeksz: Honnan veszed, hogy én bármin is felháborodtam volna. Dr. Nagy László háborodott fel azon, hogy létezik valaki, akinek ez "minden idők legjobb magyar filmje". Csak erre válaszoltam. - Ráadásul pontosan tisztában vagyok vele, hogy a többségnek kimaradtak az életéből azok az élmények, amelyek birtokában képes lenne rezonálni egy ilyen filmre.

"A mozi feladata a szórakoztatás kéne legyen, nem a »népnevelés«.
1. A filmet egyetlen pillanatig sem népnevelésnek éltem meg, ellenben nagyon jól szórakoztam rajta.
2. Különböző embereket nagyon különböző dolgok tudják szórakoztatni. - Szerinted melyik szórakozás számít abban az értelemben "legitimnek", hogy arra kellene a köz pénzét költeni?
A rendszerváltás óta fokozódó érdeklődés mellett egyre növekvő szinten foglalkoztatja az embereket őseink származásának kérdése. Vajon mely népből származunk? Kik lehettek őseink? Kik a legközelebbi rokonaink? A szkíták, hunok, avarok leszármazási „vonalán” helyezkednek el az „ősmagyarok”, vagy…..
vizesnyolcas 2016.03.10 13:19:01
@bölcsuhu: A kánonnal nem csak "autodidakták" állnak szemben, hanem több olyan külföldi tudományos kutató is, aki nem vádolható azzal, hogy valamilyen érzelmi kötődés homályosítja el a látását. A kánonnal szemben tényleg sok dilettáns figura lép fel, de az egy nagyon rafinált taktika, hogy a kánon oldalán állók szisztematikusan azt próbálják elhitetni, hogy az övékével ellenkező elméleteket kizárólag csak dilettánsok fogalmaztak meg.
vizesnyolcas 2016.03.10 13:20:47
@Pervenimus: Lehet, hogy politikai szervezettség tekintetében a Kárpát medence egy vákuum volt, de ez nem jelenti azt, hogy az itt található népesség számát tekintve is az lett volna. A sírleletek arra utalnak, hogy Kárpát-medence a honfoglalás előtt egyáltalán nem volt annyira gyéren lakott, mint amennyiere sokan gondolják. A keletkezésükben arra az időre datálható sírok számából statisztikailag több százezres lakosságra lehet következtetni. Ezzel szemben a honfoglalók számát a becslések néhány tízezerre, maximum százezerre teszik.
Hasonló volt a helyzet a bolgár honfoglalók és az ott talált szláv népesség esetében. Az, hogy végül az érintett területeken a magyar illetve a bolgár népnév maradt fenn a honfoglalóknak nem a számbeli, hanem a szervezettségben és katonai erőben való fölényét jelenti.
Azért is érdekes a páhuzam a két honfoglalás között, mert a beszélt nyelv tekintetében általában a nagyobb népesség által beszélt nyelv kerekedik felül. (Vegyük még hozzá, hogy a honfoglalók kisebb létszáma, de nagyobb katonai ereje, relatíve több férfit mint nőt feltételez, azaz a honfoglalók férfi feleslege a helyben talált nőkkel házasodik; a gyerekek pedig inkább a - mindig velük lévő - anyjuk nyelvét beszélik). Ennek a szükségszerűségnek megfelelően a bolgárok szépen el is vesztették eredeti nyelvüket, mára szláv nyelvet beszélnek.
Akkor most mi a helyzet a magyar nyelvvel? Az miért nem halt ki? - A logikailag lehetséges válaszok: 1. A honfoglalók számbeli fölényben is voltak, de ezt mint a bevezetőben írtam, az ásatások leletei cáfolják. 2. A ma magyarnak nevezett nyelv nem a honglalók, hanem a helyben talált legszámosabb etnikum nyelve. 3. A honfoglalók és a helyben talált legszámosabb etnikum azonos (vagy nagyon hasonló) nyelvet beszélt.
Filmbook Schmidt története (2002) 2015.04.20 06:00:00
Saját tanácsomat megfogadván, gyorsan pótoltam a Schmidt történetét, melyet már legalább tíz éve megtehettem volna, de valamiért nem akartam látni Jack papát ebben a szerepben. Általában azt mondják erről a filmről, hogy Jack egyedül itt színészkedett, minden más filmben önmagát adta, mert itt olyan…..
Hal-adás Talált, süllyedt! 2015.02.18 00:32:00
Habár az EU már 2010-ben törvénybe foglalta az illegális halászat elleni törvényi és kereskedelmi fellépést, eddig túl sok változást nem ért el. Mindeközben a világ másik tájékán a papírgyártás és kereskedelmi szankciók helyett a tettek mezejére léptek. Joko…..
vizesnyolcas 2015.02.19 17:56:35
"melyik kormány vezetői állnának ki a saját bűnözőik mellett, pártfogolva az illegális tevékenységüket?"
Például a briteké?:
"A 16-17. századi London kereskedelmi életének kulcsfigurái a hajósok, és a velük üzleti kapcsolatra lépő kalózok lettek. Az állam kifejezetten pártolta a kalózok tevékenységét, hiszen a zsákmányok után jelentős állami adót zsebelhetett be."
mult-kor.hu/cikk.php?id=11343&print=1
Az államilag engedélyezett, kalózlevéllel rendelkező rablóhajóknak külön neve volt: privateer.
A leghírhedtebb angol kalóz, Sir Francis Drake portyázásait I. Erzsébet angol királynő kifejezett biztatására végezte.

Azon felül gyakran vitatott, hogy egyes vizek, mely állam felségterülete alá tartoznak. Így, ami a károsult állam szemszögéből bűncselekmény, a másik állam megítélése szerint legális tevékenység.
A sztoriban sokszor felbukkanó SEO kifejezés Search Engine Optimizationt, vagyis keresőoptimalizálást jelent. Ez egy igen praktikus marketingterület. Azzal foglalkozik, hogy jól megmondja, hogyan lehet egy cég honlapját a gugli találati lista első oldalára, azon belül is minél…..
St.Rosine Kenyérlángos 2014.12.04 09:19:47
Évek óta sütöm, de eddig csak szemre pakoltam össze a nyersanyagokat, most végre vettem a fáradságot, és mindent pontosan kimértem. Kenyérlángos (1 tepsihez, 4 fő részére) 500 g szitált liszt, 150 ml langyos tej, 20 g élesztő, 1 csipet cukor, kb. 1 teáskanál só, 1 db tojás, 1 gerezd szétnyomott…..
vizesnyolcas 2014.12.05 22:40:00
Nem, nem ez az igazi kenyérlángos. Ez a piacok úgynevezett kemencés lángosa, amely nekem nagyon nagy csalódást jelentett gyerekkorom igazi kenyérlángosához képest.
A pusztán (ami ebben az esetben egy apró települést, az egykori bárói major nyolc cselédlakását jelentette) volt egy közkemence . Be volt osztva, hogy melyik nap melyik család süt benne. (Mivel a nyolc lakásból csak hét volt lakott, egy-egy családra éppen hetente került sor. ) Abban fantasztikus kemencelángost lehetett sütni. A tésztája semmiben sem különbözött a kenyérétől, merthogy a lángost is a kenyeret is ugyanabból a tésztából szakították ki, csak a lángost egészen laposra (vékonyra) formázták, talán meg is szurkálták. Mondjuk a mostani kemencés lángosénál vastagabb volt, de azért még kisgyerekként is át tudtam harapni. A kemencés lángossal ellentétben a kemencében semmit nem tettek rá, mert magában is nagyon finom volt. Fantasztikus volt a sima (üres) lángossal tejet inni. Persze utólag a kész lángost ki-ki kedve szerint ízesíthette: fokhagymás zsírral, sült szalonnával.
Számomra az igazi attrakció a friss (nem forró, de még meleg) lángosnak a sült héja volt, és az, hogy bárhol harapott ebbe a lángosba az ember, a falatba mindig jutott ebből a finom héjból. (És persze a vékony tésztának a belseje is másképpen sült át mint a kenyéré.)
Engem leginkább a mai bagett íze emlékeztet rá, de nem a hosszú fehér bagett, hanem van az egészen rövid és jó kovászos bagett.
A bambuszból készült kerékpárváz ötlete nem újkeletű, hazánkban is többen foglalkoznak „növényi alapú” biciklik fejlesztésével és építésével. Nem mellékes az sem, hogy az elmúlt években a bambuszbringák sokszor és sokféleképpen bizonyították létjogosultságukat,…..
Leszögezem, nem a magyar egészségügy pocskondiázása a célom ennek a bejegyzésnek a megírásával, csupán be szeretném mutatni hogy tőlünk nem egészen 1400 km-re hogy is megy ez. Szia!   Régóta olvasója vagyok blogodnak, jómagam is vezetek egyet, azért kereslek most meg, mert…..
vizesnyolcas 2014.11.05 13:05:20
@christophe:
1. Azzal kezdtem, "hogy a kép ne legyen olyan egyhangú". Tehát nem állítottam, hogy a magyar egészségügyben minden rendben van, és azt sem, nincsenek benne fenyegető tendendciák, csak jelezni akartam, hogy mindezek ellenére a tartalmi lényeg tekintében még mindig képes csodákra.
2. Mi ez az azonnali frusztrált narancsdroidozás? Szerinted csak a Fidesz-kormányok alatt rohadt az egészségügy, egyébként meg az egekben szárnyalt?
3. A többség számára az egészségügyi szolgáltatások nyugaton is romlanak, csak ez a romlás magasab színvonalról kezdődött, így kelet-középeurópai szemnek, nehezen észrevehető. Na, miért tud annyi magyar orvos nyugaton munkát találni? - Mert a nyugati bennszülöttek szemével az orvosi pálya ott is rosszul fizetőnek számít. Különösen ha összevetik azokkal a csillagászati összegekkel, amibe az orvosképzés az orvostanhallgatónak kerül. (Igazából a plusz költségek már jóval az egyetem előtt kezdődnek, mert akinek nem jut drága magánközépiskolára, annak nem sok reménye lehet sikeres orvosegyetemi felvételire.)
4. A csili-vili nyugati kórházak szolgáltatásai nem mindenkinek szólnak. Például akinek csak állami egészségbiztosítása van, az jóval szerényebb ellátásra számíthat. Ha most úgy gondolod, hogy aki olyan hülye, hogy nem fizet magán egészségbiztosítást, az vessen magára, akkor elárulom ez nem egészen így működik. Van olyan munkáltató, amelyik cak a kötelező állami egészségbiztosítást fizeti, van olyan, amelyik magán egészségbiztosítást is fizeti. Aki csak a kötelező állami egészségbiztosítást fizető munkáltatónál dolgozik, annak általában a bére is annyival alacsonyabb, hogy másfajta kiadásait kénytelen a magán egészségbiztosítási díj megfizetése elé sorolni.
vizesnyolcas 2014.11.05 18:39:22
@csakmotyogok:
"Mihez képest?" - Például a magas bónuszokra jogosult banki menedzserekhez képest.
De a lényeg: Magyarázd már meg, légy szíves, nyugaton miért lett egyszer csak akkora kereslet a keletei végek orvosai iránt! Még olyan államokban is, amelyek korábban mereven elzárkóztak az odaemigrált magyar orvosok diplomájának elismerésétől.
vizesnyolcas 2014.11.05 23:35:48
@csakmotyogok: Konkrétan Svédországban. - Ma már persze ott is lasszóval fogják a bevándorló orvosokat.
Ha egy társaságban szóba kerül a hit, vagy a vallás, akkor a legtöbben zavarba jövünk, függetlenül attól, hogy ateista, vagy vallásos emberekről legyen szó. Ez az egyik olyan téma, amiről „nem szokás beszélni”. Ha pedig valaki mégis így tesz, akkor máris arra gondolunk, hogy…..
vizesnyolcas 2014.10.18 01:49:39
Ez nem semmi. Egy blogbejegyzés alatti kommentekben több mint 8 hónapja folyik két ember párbeszéde. Ennyi erővel már telefonszámot, címet is cserélhettetek volna.
A szituáció teljesen elbizonytalanít: mekkora neveletlenségnek számít, ha megpróbálok bekapcsolódni ebbe a bensőséges (zártkörű?) beszégetésbe.
Ráadásul az eddigi párbeszédetek olyan terjedelmes, hogy nem olvashattam végig, kivált hogy csak néhány perce tévedtem ide. Így beavatatlanként könnyen olyasmivel, hozakodhatok elő, amit már régen kitárgyaltatok.
Tulajdonképpen csak annyit akartam mondani, hogy erős vallásos nevelés következtében 17 éves koromig istenhívő voltam, azóta pedig hitetlen. A post szerzője értelmezésében hitetlen helyett inkább ateistát kellett volna írni, de arról nekem mindjárt a harcos ateisták ugranak be, akiket szívből utálok; ugyanúgy, mint az erőszakos hittérítőket (különösen a köztereken kihangosítóval prédikálókat).
Hitetlenként (ateistaként) is megértem, hogy emberek sokasága számára szörnyű elfogadni azt a tényt, hogy a körülötte lévő nagy természet ugyanolyan közömbös az ember iránt, illetve személyesen ő iránta, mint egy kockakő iránt. Megértem ha valaki, csak olyan világban képes létezni, amelyről ember iránti, saját személye iránti jóindulatot feltételezhet. Ráadásul sokak számára az istenhit nem csupán elviselhetővé teszi az életet, hanem pozitív alkotó energiák forrását képezi.
Gyermekként nem katolikusnak nevelve, felnőttként ateistává válva képes vagyok átélni a katolikus vallás némely jelenségében ható spiritualitást. Például amikor embereket a régi magyar katolikus himnuszt énekelve látok vonulni, az valami hatalmas borzongató, magával ragadó érzést vált ki bennem. (Megjegyzem, szerintem nálunk kétféle katolicizmus van: a hivatalos és a népi változat. Meggyőződésem, hogy az említett himnusz a népi katolicizmus terméke.)
Mi lennénk Attila vitéz hunjai? Vagy a nyelvészeknek van igazuk, és finn-ugor vér csörgedez ereinkben? Esetleg kereszténnyé vált törökök volnánk, vagy az első, írott emlékeket ránk hagyó civilizáció, a rég letűnt sumer városállamok örökösei? Netán Egyiptom a magyarság…..
vizesnyolcas 2014.10.17 23:18:57
@maxval a bircaman:
Lehet, hogy a nyelvészet nem beszél etnikai (genetikai) rokonságról, de a finn-ugor nyelvrokonságot az iskolában lényegében genetikai rokonságként is értelmezve sulykolták a tanulók fejébe. És nem azért, mert a tanítók, tanárok félreértették a nyelvészeket, hanem mert valamiért ez a nézet emelkedett a hivatalos ideológia rangjára.
Egyetlen húzással több ezer magyar diploma elértéktelenedik. Ezúton tudatjuk mindazokkal, akik ismerték, hogy alapításának és sikeres működésének 24. évében, „hosszan tartó, súlyos” támadások után, a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar Tanácsának indoklás…..