Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dol86

5 bejegyzést írt és 42 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Időutazás egy szódásszifontól kezdve a Volga parton keresztül egészen a mai modern korig, avagy miért nem festi pirosra a nyelved egy mai meggy-Márka? Régi-új sztorik a legismertebb magyar üdítőről...
dol86 2021.01.25 05:58:58
@gabroca: hát úgy, hogy ez volt a reklám szlogen is:50 kupak csak az ára gyűjtsön inkább Dacia-ra
Ez egy elég hosszú túra útvonal, de a leírás már nem annyira. A tervem szerint a benitsesi szállástól Ag. Mattheosba szerettem volna eljutni, mivel böngészés közben akadtam egy itt Magyarországon is honlappal rendelkező olívaolaj gyártóval, akinek a nevezett helységben van a présüzeme. Gondoltam…..
A hét legrövidebb mégis a leggyilkosabb túrája volt. Na de ne szaladjunk ennyire előre. Csak azért írtam le mégis a végkövetkeztetést, hogy akit a hely nagyon érdekel, az tanuljon belőle és ne elrettenjen, hanem egy kis finomítással, figyelmesebb tervezéssel/kivitelezéssel egy élvezetes túrát hozzon…..
Egy hetes ottlét idejére, amely csak 6 egész napból áll, mert az érkezés/indulás napja az igazából semmilyen nagyobb tervre nem jó, három nagyobb túra elég bevállalósnak mondható. Egyrészt ezek a túrák egyben felfedezésnek is számítanak, ami plusz nehézség, másrészt kevés a regenerálódásra az idő.…..
Nincs két egyforma ember, ezért nem mindenkinek ugyanazt jelenti a nyaralás, a túrázás vagy bármi más. Ha valaki kedvet kapna, hogy ne csak, egy vagy több tengerparton napozva, vagy csak a legismertebb látványosságokat kocsival vagy tömegközlekedéssel gyorsan letudjon, hanem esetleg kicsit…..
Sakkozz mindennap! Vitára fel! 2019.03.02 02:16:00
Elképesztő állás. Horror feladvány. Vitára fel! Világos lép!A megoldást a hozzászólásokhoz várom!..
dol86 2019.03.03 17:52:58
@engedélyes pinaellenőr: ez a sakktáblám van itthon. Bár ez nem visz közelebb a megoldáshoz :P
Korfu egy gyönyörű sziget, és vannak akiknek egyszer is elég és vannak akik nem tudnak elszakadni tőle. Mivel én inkább ez utóbbiak közé tartozom, ezért abban a reményben, hogy lesz még számtalan alkalmam eljutni oda és egy olyan oldaláról is megismernem amelyet a legtöbb turista nem szokott…..
A 2017-es esztendő filmes szempontból átlag felettinek ígérkezik. Az év elején a nézőket megosztó Utazók után (mely nekünk nagyon "bejött"), sikert aratott a Számolás joga (IMDb: 7,8 pont) és a Széttörve is (ami viszont nekünk nem nyerte el a tetszésünket, pedig 7.3 pontot kapott az Utazók 7.0…..
dol86 2017.06.04 21:43:22
Gondolatok egy pech-mázli-selejtezősorozatról... Pár évvel ezelőtt odahaza csellengvén valamelyik áruházban, megpillantottam egy olyan szurkolói kalap-szerűséget.Tudják, kedves olvasók, vannak azok az irgalmatlanul ostoba kinézetű fejfedők, amikben az emberek a focivébék, ebék…..
Nincs ebben a sztoriban semmi, csak egy történet egy ellopott és megtalált autóról, ami végül mégsem lett meg. Mert csak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
dol86 2015.04.08 23:07:59
Nem kimagyarázni, hanem röviden megmagyarázni akarom miért is van az ami a cikkben van. Azért mert bár 25 éve állítólag nem az a rendszer van, de a felépítés/mentalitás fullra maradt. Nem csak a rendőrségnél, hanem a teljes közszférában és nagyrészt a magánszférában is. Addig amíg "nyugaton" nem kérnek számlát az alkalmazottól, hanem átalányban megkapja a kiküldetésre a pénzt (korrekt átlagárat alapul véve amit vagy kipótol ha nagyobb az igénye vagy nem de akkor is korrektül el van) addig nálunk 5 kiló papírral magyarázkodni a kisembernek a nagyoknak meg ... Vagy az ellenőrzésről/lefoglalásról stb egy egy oldalas jegyzőkönyv készül addig nálunk 150 oldalas szakdolgozat. Lásd ominózus EB pályázat, ahol mi ezer oldallal vesztettünk és az ukránok 3-al nyertek, bár tudom volt ott más is, de érzékeltetésnek jó példa. Vagy hogy nálunk 88 főnök akarja láttamozni az alkalmazott munkáját mielőtt kimegy az ügyfélnek, holott az az ügyintéző az aki tudja mit csinált a főnökök kezén csak átmegy ki tudja mennyi idő alatt. Na ezek nem változtak és innen indulnak a bajok. Teljesen más alapokról kellene indulni. Természetesen jobb fizetés, kevesebb vízfej és sokkal több önállóság kellene az állami alkalmazottaknál és valós számonkérhetőség, de nem a főnökök részéről, hanem az ügyfelek részéről. Na meg sokkal kevesebb jogászkodás, mert szétjogászkodunk mindent, ami lebénítja az ügyeket. A jogszabályok meg olyan nyakatekert magyartalan megfogalmazásúak, hogy úgy lehet érteni ahogy éppen "valakinek" kell és nem úgy ahogy azokat a jó érzés és az átlagpolgár gondolja. Körül kell nézni és azt lehet látni, hogy már a kórházakban is a jogászi végzettség a fontos nem az orvosi, de így van ez a legtöbb szakmában, ami mindent tönkre tesz.
A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam túljárok az eszén, és beszereztem egy aksitöltőt. Na de ahhoz helyváltoztatásra kellett volna bírni az aksit, ami sehogy sem akart magától bekövetkezni, így az internetet…..
Belsőség Nem vagyunk normálisak 2014.03.16 06:49:53
Nyár végén ismét számot vetettem autótulajdonosi énemmel. A mérleg egyik nyelvén ott volt a T3-asom, ami rengeteg pénz és munka után egy kis fogyasztású, T3-as viszonylatban dinamikus, kilenc fő szállítására alkalmas kisbusz lett. A pincétől a padlásig tele voltam…..
Tudjátok minden stílusos férfi életében eljön az a pillanat, amikor szüksége lesz komolyabb karórára/karórákra. Akárhogy is ellenkeztek, nem, egy telefonon megnézni az időt nem ugyanaz. A férfinek mindössze 3 (ami valójában 4 darab) ékszere lehet: a karórája, a jegygyűrűje…..
Ez a poszt nagyjából ennyi. Megvolt az eredetigazolás (nem összetévesztendő az eredetiségvizsgával), a veteránvizsga, a biztosítás, a műszaki vizsga – csak a két fehér plakett maradt hátra és a forgalmi. Most már azok is a mieink. Mind. Kicsit újraélhettem a harnosändi…..
dol86 2013.11.09 08:28:10
Gratulálok Dezső Apukájának, hogy a gyermekét felvették az elsőbe :)
Annó veled egy napon mentem én is svédbe egy öreg Volvóért, és még meg is említettem talán a legelső posztban, hogy mehetnénk együtt (akkor nem tudtam, hogy te egy egész stábbal tervezel menni)
Én is lábon elhoztam és már 3 éve OT-s, de a központi okmányirodában ugyanígy jártam, de az ott töltött idő versenyben én nyertem, mert én nyitástól zárásig voltam. Ugyanis nekem nem csak az volt a baj, hogy nincs a rendszerben, hanem a rendszerbe rögzítő valaki buzgón utánajárva megállapította, hogy nincs olyan típus. Sőt ezt meg is alapozta azzal, hogy a magyarországi Volvo képviseletet is felkérte, aki azt alá is támasztotta, hogy bizony ilyen típus nincs és nem is volt. Ott állok eredeti Svéd kék színű forgalmival (sőt több is van belőle, mert ott az adás vétel után a régit nem vonják be, hanem a veteránosnak megmarad) + a sárga színű a forgalmihoz nagyon hasonlító papírral ami a törzskönyvnek felel meg (ezért nem kellett eredetigazolás) és azt mondják ilyen nincs. Menjek vissza, mondják, a veterán minősítő bizottsághoz írassam át. Vagyis új időpont, még 50 nap várakozás, új + 240 Km utazás és vegyem rá őket közokirat hamisításra, mert szerintem ez az.
És mindezt szóban közlik.
Erre mondom ez így nem megy várom a törvényes írásbeli elutasítást és az indokolást is vele, mert ha nincs ilyen típus és nem is volt, akkor két eset lehetséges. Vagy én hamisítottam meg a svédországi forgalmit, vagy Svédországban történt ez meg, de akkor nem csak el kell utasítsanak, hanem feljelentést is kell tegyenek. Én mindenesetre nem megyek vissza a Bizottsághoz.
Persze ez nem volt ilyen egyszerű, minden mondat után 1-2 óra várakozás. A happy end az adu ászomnak volt köszönhető, ugyanis meg volt az 1959-ben kiadott sajtfecni, azaz az akkori Svéd forgalmi, ami természetesen ugyanazt a típust tartalmazta. Ezzel az indokkal felvitték a rendszerbe.
UI: Van egy olyan Uniós jogszabály, amit a magyar jogrend is átvett, hogy ha a külföldi "törzskönyvet" (nem így hívják de annak felel meg) itt adom le akkor azt a központi okmányiroda hivatalból kiküldi a külföldi hatóságnak aki ez alapján kivezeti a gépjárművet az ottani forgalomból. Na ezt itt nem történt meg, úgyhogy nekem kellett a Svéd okmányirodának emailon szkenneleve elküldenem a magyar forgalmit ami alapján emailon válaszolt nekem a svéd okmányiroda, hogy köszönik a kivezetést elvégezték.
Egy korábbi posztból sokan már talán tudják – hazajött a Puch. Ez az az autóm, amelyik olyan régen készül, hogy néha szinte el is felejtettem, hogy létezik, annyira az ősidőkben vettem, hogy minden akkori tervem dugába dőlt, amit szántam neki.Az évek során sokszor eljutott oda,…..
dol86 2013.01.27 19:42:23
@Csikós Zsolt: Köszönöm a válaszod. Én is hasonlóban gondolkodom (már elözönlöttek a rendezetlen 10-20 példányban is meglévő képeim a gépen). Csak azért kérdeztem, mert titokban reménykedtem valami "csoda" programban.
Ez a zöld szín egyébként a kedvencem öreg autóban, de az is igaz, hogy csak kevés típushoz illik. Ilyen a dacia 1100 (renault 8) meg a renault dauphine. Legalább is gyerek/fiatal koromban ezek voltak ilyen színűek, amelyekből volt alkalmam látni egy jó párat és nagyon tetszettek.
„Tiszta por a műhely, mindent takargatok, de így is legalább egy perc, mire eltörlöm a kezemet, és a telefonomat fel tudom venni” – szomorkodott Csabi egy hét java részében szinte minden nap, amikor felhívtam. Nem lehet könnyű neki, a lemezek mágusának, a…..
dol86 2012.12.23 18:52:39
@35up: Köszönöm az ajánlatokat, de pont ez a bajom, hogy itt Magyarországon ezt a típust/méretet nem találtam csak kisebbet. Mert hát akku esetében a postaköltség irreális, ha egyáltalán vállalják, mert veszélyes áru.
Régen voltak akik foglalkoztak régi bakelit akkuk felújításával, de már ilyet sem találtam. Ha nem lesz más marad a 77 Ah-s. Legfeljebb sűrűbben kell cserélnem, meg az már műanyag házas, nem bakelit. Nem is illik bele a motortérbe az olyan. Skodába meg bogárba ahol az ülés alatt van ott nem annyira fontos, de az enyémben a motortérben van premier plánban.
dol86 2012.12.24 09:18:27
@gyuri70: Kedves márkatárs :) Ha sikerült valamit megtudnod akkor a veterán Volvo honlapon is megtalálsz a további egyeztetéshez. A keresett akku típusa eléggé behatárolja, hogy ki lehetek, bár a nick nevem is hasonló, még ha nem is teljesen ugyanaz.
Északon élünk Újra itthon... 2012.09.08 03:24:48
Itthon vagyunk, visszaértünk már kb 1 hete, azóta zajlik a visszaszokás a hétköznapokra.Nem egyszerű, de azért haladunk ezzel is.Többek közt az egyik átka a "túl hosszú" (van ilyen?) szabadságolásoknak.Az idei túránk azért jobban sikerült mint a tavalyi, nem moroghatok…..
Egyelőre ez a neve, bocs, a By-Way, Biwi, Bivaly és egyéb kreálmányok borzasztó erőltetettek, a Levelibéka, Fűcsomó, Borsó is elvérzett, nem tetszenek. Mindenáron nem kell neki becenév, egyelőre Bazegkettőként emlegetem a szép emlékek miatt, aztán lehet még más is, nincs kőbe…..
Van az a makettezés, amikor megveszel egy dobozt sok pici alkatrésszel, levágdosod őket egyenként az öntőkeretről. Óvatosan, figyelve arra, hogy ne sértsd meg, mert csak egy van belőle, és ha elrontod, mehet a kukába az egész alkatrész, mert nem tudsz még egyszer neki állni.…..
dol86 2012.06.23 14:07:41
@Mike Pistol: Rendszeres pálinkafogyasztók is elkezdhetik, DE szigorúan csak az első felesek betermelését követően, ha elmúlt a kézremegés. A megfelelő állapot akkor áll be, ha már/még nem lötyög ki a teli pohár :)
Hát ezt is megértük. Családunk mindenkori biztos tartóoszlopa, a feleségem 190-es Mercije, máshogyan mondva - az „újautónk” is megérte a félmillió kilométert. 432 ezerrel vettük 2006 márciusában, tehát mi tettük bele a gyűjtemény közel egyhatodát. Így nézett ki…..
TComment Made in Csepel 2012.03.09 08:01:40
Nincs átverés a címben, ez a Volvo nagy eséllyel tényleg a Csepel Autógyárban készült. Igaz, ma már a jó édes anyukája sem ismerne rá. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
dol86 2012.03.11 01:19:21
@qawsedrf: Hát én nem vagyok ennyire szakértő. Csak nézegetem a svéd piacot innen messziről és reménykedem, hogy egyszer el tudok hozni egy 544-est. Így találkoztam a többi Volvo "csemegével".
Mi lenne, ha őt: ..meg őt: K E R E S Z T E Z N É N K ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Igen, kitalálhatták rendszeres olvasóink, egy újabb borzasztó műremek kerül ide, még…..
Idén karácsonykor otthonlétünkben eljutottam egy számomra igen érdekes helyre.Gondolom, nem az egyetlen ilyen hely az országban, bár talán a leginkább szem előtt lévő és szabadon bejárható, az általam eddig látottak közül.Simán lehet nevezni kis magyar Pripjatynak, van…..
dol86 2012.02.14 20:03:05
@geegee: Csövesek nem nagyon vannak, de a fiatalok (a lányom is) kedvenc találka helye volt a nyáron, mert jó dzsungeles és van mit felfedezni, és a felnőttek elől ellehet "különülni". Majd megtudod ha elértek a kamaszkorba :)
A fiammal meg biciklivel jártuk be. Vagy 3 éve bontották el a tankok által használt garázsokat, meg a Decathlon előtti bazi nagy üres tér (a főúti körforgalomig) erdős terület volt, vagyis mindent eltakart. Azért is vetted most észre mert nem volt ott az erdős rész, így messzire virít. Érdekes ott barangolni jó időben, mert én még tudom milyen volt az az idő amikor ott még "élet" volt és sokszor amikor ott nézelődöm elképzelem milyen volt az élet.
dol86 2012.02.16 17:20:43
@geegee:
Hát én valójában Nagyváradi lennék, és csak 90-től ösmerem Kmétet, és akkor már nagyban ment a csencselés. Kicsit olyan végkiárusítás volt. Tesómék közel laktak a helikopter leszállóhoz (de nagyon közel ahhoz amit láttál csak kintebb a városból, most az autópályán túli terület, ipari park) Járták a ruszki az utcákat és kínálgatták amijük még volt. Máig hallom amikor alkudoztunk, hogy mondja "minimum ütve". Mi ajánlottunk 40-et de ő ötven forintnál kevesebbér nem akarta adni. Aztán rájöttünk, hogy csak ennyit tud a negyvenet harmincat nem tudja mondani ezért mindenre ugyanezt mondta, ezért hatásosabb alkupozíció volt ha letetted a kp-t. Hoztak azok mindent amit meg tudtak mozdítani. Nagy divat volt akkoriba padlóvázát csinálni tanklövedék hüvelyéből ami rézből volt olyan 80 cm hosszú és 15 cm átmérőjű ahogy emlékszem. Arra valami mintát gravíroztunk és jó pénzért eladható volt. De volt azoknak minden, ajtó ablak, vas, szerszám ...