Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Süni25

0 bejegyzést írt és 774 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2013.11.24 08:13:17
A szabadon engedett ragadozó Az autó elektronikájára nem mondhatjuk, hogy elfogadható, hiszen a Fiat Cromából származik (régi olasz elektronika, gondolom nem kell senkinek bemutatni ...). Az elektromos ablak nagyon vicces tud lenni, amikor fél percen keresztül szenved, amíg teljesen…..
Amelyik autósnak még nincs bikakábele, annak majd lesz. Elfüstöltünk párat, hogy kiderüljön, melyik a jó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Hű, kedves naplóm, te aztán megsárgultál, mióta nem találkoztunk. Elnézést, de előbb külföldön voltam, aztán nagyon sokat dolgoztam, aztán náthás lettem, és rossz volt a számítógépem is, aztán meg pont megírtam két posztot, de megette a kutya. Most viszont csikósi…..
Süni25 2013.05.24 20:24:15
Megfogalmazódott bennem pár kérdés, ezt fel is tettem a geree.hu fórumán imígyen:

""Kb a cikk negyedénél elővillantak hiányos ismereteim a témáról, és villogott fejemben a kérdés:

-Vajon szinkront néztetek, srácok? Elég hosszú az a szívócsonk?

Büszke vagyok magamra, ezek Tőled szorultak a fejembe Geree!

Mi a technikai véleményed a cikkről?""

Ezt a relatíve rövid választ kaptam, talán segítség lehet nektek is:

""Olvastam a cikket, és szerintem jó helyen kapisgálsz. A képeket megnézve
bennem is az volt az első felmerülő kérdés, hogy nem túl rövid az a szívósor
ahhoz az átmérőhöz? Tehát azzal a hosszúsággal szerintem jó helyen
kapirgáltál, csak nem az abszolút hossz az érdekes, hanem a relatív, vagyis
a szívósor-átmérőhöz viszonyított hossz.

Ránézésre nagyobbnak tűnik az a fojtószelep, mint 40-es, és ehhez az
átmérőhöz a képről rövidnek tűnik a szívósorhossz. A másik tipikus hiba,
hogy húúú, nagymotor, akkor oda nagy fojtószelep is kell. 3500ccm, hat
henger, vagyis a matek azt dobja, hogy hengerenként 583ccm. Alig valamivel
nagyobb, mint egy kétliteres négyhengeres motor egy hengerének a térfogata.
Oda pedig én egy 45-ösnél nagyobbat nem tennék fel, de egy ilyen, rövidebbecske
szívósorra még egy 40-es átmérőjű szívósor jobb is lenne, mert jobban ki tud
alakulni a dinamikus hengertöltés. És azt pedig, hogy az mikor jön meg, fülre
lehet hallani. A jellegzetes magasfordulati DTM-es, VFTS-es hang. Amíg ez
nem hallható, addig a dinamikus feltöltés sincs. S addig pedig hiába teszünk
fel ITB-t, ha nem használjuk ki a hangolt, egyforma hosszúságú szívósort.

Ez kb. olyan, mintha feltennék egy (magas fordulatra alkalmas) 4-1-es leömlőt
egy olyan autóra, amivel városban taxizunk, lowcost stílusban 1800-nál elváltva. :lol:
Nem használja ki.

Összességében úgy vélem, hogy nincsenek szinkronban a motorba tett alkatrészek
egymással. Vagyis a vezérműtengely által meghatározott fordulat, ahol az
dolgozna, a szívósor nem ott dolgozna, hanem érzésem szerint felette. Ergo,
ahol a veztengely dolgozna, ott még a szívósorban pont az ellenhullámok
tevékenykednek. De ahol a szívósor dolgozna, oda már a veztengely miatt nem
forog a motor.

És még egy elmélet: a teljesítménygörbét megnézve a következő látszik.
3000-ig döglött a motor, a sporttengely hatása. 3000-től elkezd emelkedni,
ez normális. Majd 3500-tól 4200-ig bezuhan. Ahogy növeled a fordulatot,
úgy gyengül az autó. (Vicces lehet ilyenel előzni... :lol: )

Majd onnantól kezd el megint erősödni. És 4200 felett már megint a veztengely
kezdi átvenni a stafétabotot, de a szívósor negatív hatása még mindig ott van.
És ha azt az esést megnézzük, és pont ezzel az esés-nagysággal megemelnénk
a max. teljesítményt, akkor több, mint 50 lóerőről beszélünk. És az már 300
lóerő lett volna, amivel szerintem Karotta is kibékült volna.

És még egy apróság az elméletemre. A tengely jó, 5200 körülire adja a nyomaték,
és nagyjából 7000-re a teljesítmény maximumát, ami erre a felhasználásra
teljesen jó választás volt és szépen hozza is a motor azt jelleget. De 6000-nél
van egy érdekes törés nyomaték- és ebből fakadóan a teljesítménygörbében is.
Valami elkezdett "rádolgozni". A tengely miatt a teljesítmény már hullóágban van,
de valami elkezdett rádolgozni.

Mi más, mint a relatív rövid szívósor, ami magas fordulaton kezd el élni. Vicces
megnézni a görbét, hogy a teljesítménygörbe 6000-nél már hullóágban van, és
amikor az a bizonyos ismeretlen dolog elkezd rádolgozni, még vagy 6700-ig tud
emelni a teljesítményen.

További, általan feltételezett problémás részlet lehet a leömlő. A kiszámolt
hosszokban nem kételkedem, na de ahogy azt megcsinálták, azt azért megnézném.
A Phaeton-nál is ezzel küzdök, próbálom kihozni belőle azt, amit lehet. Feltöltögetni,
alakra csiszolni, újra felhegeszteni, megint rácsiszolni. Legszívesebben kidobnám
az egészet a francba és csináltatnék egy újat. Vicces, hogy a nagynevű itthoni
kipufogósoknak is mennyire fogalmuk sincs az áramlástanról, vagyis pont arról,
amivel napi 8 órában pénzt keresnek. Aki tud hegeszteni és van egy csőhajlító
gépe az még NEM EGYENLŐ a kipufogótuningmesterrel!

A különböző színűre kiégett(?) gyertyákat pedig a kisgázas közlekedésnél a
szinkronizálás hiánya simán magyarázza. De ha ekkora volt a különbség, akkor
ennek a motornak úgy kellett járnia alapjáraton, mint egy traktornak. Feltételezve,
hogy a program tökéletes. Amúgy pl. egy túl nagy injektor is okozhat ilyesmi
problémát. Nem tudnak olyan rövid nyitási időt megadni, amihez elég kevés
üzemanyag jutna be a hengertérbe. És itt már az injektorok esetleges gyártási
szórásai is jelentős eltérést szülhetnek a hengerenkénti lambdában.

És még egy megjegyzés. Bernoulli bácsi megállapítása értelmében, ahol felgyorsul
az áramlás, ott lecsökken az abszolút nyomás. Ebből az aspektusból úgy vélem,
hogy egy a szép hosszú légtölcsér helyett egy "egyenes" tölcsér is jelenthet
még egy kis pluszt. Ennek nem az a feladata, hogy nagy átmérőről csináljon
kicsit, hanem hogy a belépőélet lekerekítse. ""
Jajj,de csúnya! Űrhajó 2012.06.01 08:08:00
Valószínűleg Hold-túrára készül a Sierra és annak tulajdonosa. Más egyéb ok nem létezik, amiért a tetejére applikálta azt a rakétának álcázott izét. Értetlenül állok a hegy előtt. Mondom én, hogy Föld körüli pályára akar állni...
Önök is ugyanarra gondoltak? Úgy tűnik, a marketingeseknek is csak az jár a fejében. Hiába na, azt mondják, "sex sells". Vagyis a nemiségre utaló reklámok jó hatásfokkal működnek. Persze van, aki ennél egyszerűbben fogalmaz: pinával mindent el lehet adni. Autógumik,…..
Süni25 2013.02.24 18:35:18
@traxx: Subaru Libero, nem Suzuki. ;)
Belsőség Tekert Audit vettem 2013.02.10 12:02:22
- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno…..
Totalcar TV: Ami sosem került képernyőre from OMG Visuals on Vimeo. Nemsokára indul az új szezon, melyben nem lesz kevesebb baki és mellényúlás, mint a legutóbbiban. Íme, ebből lett a műsor. ..
Belsőség Heti merítés 2013.01.20 09:33:48
The complete sports car Hatéves lehettem... szerelem volt első látásra pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve... Feel the sunshine Akkori árát kicsit borsosnak tituláltam, de egy próbakanyar után ki is derült, hogy mi kerül…..
A sasszeműek már észrevehették, hogy a rendszám helyén a versenyautók rajtszáma látható a Monte Carlo Ralin. Ez csak nekünk új, Franciaországban már a tavalyi is így versenyeztek.  A raliautóknak a közúti közlekedés szabályainak is meg kell felelnie. Rendszám nélkül…..
Belsőség Heti merítés 2013.01.13 08:33:09
Pufi a barátom Az állapota nem volt túl szívderítő, de a kiváncsiságból a nálam levő laptopokon megnézegettem, hogy milyen áron mennek. Na találtam is a közelben, magánszemélynél egy 3.3 automatát, kíváncsiságból megnéztem, kipróbáltam. Azonnali szerelem…..
A HJW-074-gyel szemben elfogult vagyok. Ez volt az első versenyautónk, ami nálunk lett igazi N-es autó. Miután mi eladtuk, Oberling Attila versenyzett vele, meg is nyerte a ralitúrában a kategóriát. Utána eladták ők is, és egy be nem fejezett Mikulás Rallye után az autó eltűnt. Még…..
Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked…..
Belsőség Mad Max bőrében 2011.04.19 06:51:04
Lélekben készülünk arra az időre, amikor a TotalCar stencilezett fanzinként, esetleg kódexek formájában él majd tovább - akkor mivel járunk majd, ha épp nem gyalog? Vélemények az azonos című írásunkról...
Kép innen Sír mindenki, (jövőbeli?) sportvezetők, versenyzők és persze nézők, hogy nincsenek WRC-k a magyar mezőnyben, pedig azok miatt aztán kijárnának a nézők hosszú tömött sorokban versenyt nézni. Tavalyi vitaposztunkat nem szeretnénk megismételni, de, hogy valóban a…..
Süni25 2012.12.02 14:30:28
Belsőség Heti merítés 2012.11.18 09:44:35
A világ végére is ezzel! Megjelent a kivánt gépsárkány a használtautón. 1979-es model megkímélve jó állapotban korrektül megcsinálva. Rozsda mentes kasznival, 100e km-et futott 1994-es motorral. Semmi kokány tuning egyszerű gyári állapotban karbival, 120LE-vel. Az idős 2.0…..
Süni25 2012.11.18 19:26:00
@Kivancsi: Ez idáig OK, csak így szólt a szöveg: "Semmi kokány tuning egyszerű gyári állapotban karbival, 120LE-vel."

110 lovas volt a legerősebb 1-es Scirocco (1.6 GTi)
A többség a felfelé nyíló sirályszárnyas ajtókról ismeri a Mercedes 300 SL-t – de annyit minimum általában tudnak róla, hogy ez valamilyen régi, autóipari ékszer. A hozzáértők azt is tudják, hogy a maga idejében bitang erős és gyors autó volt, már-már versenykocsi, de…..
Az alábbi képeket  Hungarian PistonHeads (IRL) töltötte fel a Facebook oldalunkra. Köszönjük! "A jó hír: restaurálásra vár" Ennek a Granadának a formatervezéséért a Ghia felelős. A Ghia többek közt, olyan autók tervezett mint: Volvo P1800,…..
Süni25 2012.11.14 20:18:36
Amióta PWRacing Ákinál regenerálódik az Időnként Kissé Elátkozottnak Tűnő Datsun 260Z, aka Hangyász, azóta olyan, mintha én egy közel fénysebességgel távolodó űrhajóról szemlélném a dolgokat. Míg nálam egyet rebben a másodpercmutató, Baksán elkészül egy fél…..
Süni25 2012.10.10 16:54:06
@powered: Köszönöm a választ, teljesen jogos, és érthető az indoklás!
Tudják-e melyik az az egyetlen, magyar – nem oktató-, és nem versenyfilm -, amely kizárólag autókról szól? Sokan talán nem ismerik, hiszen elég rég készült, a címe: Kár a benzinért! Igazából nem egy filmről van szó, hanem négy és félről, amelyeket a narrátor, Kibédy…..
Belsőség Lebuktam, beidéztek 2012.10.08 16:11:47
Piros zacskó várt szombaton az XR2-n. Egy pillanatra hátra is hőköltem. Mi van, már a külvárosban is bevezették a fizetős parkolást? Képtelenség. Ahogy ráncolt homlokkal kihúzom a papírost, még csúnyább szó üti meg a szemem: idézés. Kellett pár másodperc, amíg…..
Süni25 2012.10.08 20:18:37
@conect: Régebbi posztban írta, hogy vett bele új hűtőt.
Több kommentárt nem is fűznénk hozzá, hiszen mindenki látja, hogy elrontják a körét az aljas BMW-sek, Octáviások és különben is. Nem szabadna így hozzáállni egy pályanaphoz, pláne akkor nem, ha tulajdonképpen szándékosan nem tartotta fel őket senki. Mindenkinek egyformán…..
Napirokk End of an era 2012.10.01 18:56:12
Nem tudtam kihagyni, hogy ellőjem ezt a poént a címnél, pedig minden rosszindulattól mentesen úgy érzem, tökéletesen illik ez egy olyan poszthoz, mely Anette Olzon és a Nightwish szakításáról szól. Jómagam sosem voltam nagy partvis-fan, körülbelül 4-5 nóta után már piszkosul…..
Belsőség Egyliteres benzintemető 2012.10.01 16:55:57
Sokan tartják, hogy az elsőre mindig emlékezni fogunk. Én tizennyolc voltam, amikor megtörtént: gyorsan beleszerettem a gyönyörű feketébe, olyannyira, hogy túlságosan el is kapkodtam a dolgot. Az idő persze megszépíti az emlékeket, de az együtt eltöltött két év alatt rengeteg…..
Teljesen átlagos hétfő délelőtt volt. Zoltán, mikor felült motorjára, még nem sejtette, hogy percek múlva sokak élete gyökeresen meg fog változni. Az övé egészen a nemlétezésig –ennél gyökeresebb változást nehéz elképzelni. Az M3 bevezetőjén három sávon áramlanak a…..
Süni25 2012.09.30 11:44:00
@h4z4rd: Ebben teljesed igazad van, ám arra próbáltam rávilágítani, hogy az emberek nagy része a KÖTELEZŐ közlekedési szabályokat sem tartja be, akkor hogyan kérjük rajtuk számon a JAVASOLT dolgokat?
Süni25 2012.09.30 18:28:38
@(---Flúgos Buszos---): Hmm. Igaz is lehetne az okfejtésed, DE! A kiinduló állapot szerint a delikvens úgy véli, hogy két sávos úton van, ezért nem előz, hanem párhuzamosan halad.

Amúgy sem értem mi köze van a mondanivalódnak az én kommentemhez. Én csak azt próbáltam jelezni, hogy pár kommentelő ne nagyon üvöltözze ezt a jobbra tarts dolgot, hiszen az lakott területen belül NEM KÖTELEZŐ!