Adatok
moby2
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Budapest egyik legszebb és legbalesetveszélyesebb sétánya található a budai rakparton, a Margit híd és az Erzsébet híd közt. Éppen négy éve így írtuk a budapesti kerékpárutakat felderítő cikksorozatunkban a területről: „Ahogy az arénában a hálós-pajzsos harcol a…..
moby2
2009.07.01 14:44:00
@terrormaci: bocs, de sztem meg kb igen, szerintem ez a nonszensz plusz ultra, esetleg holtversenyben az andrassy oslennyel
A világ szerényebben motorizált szegleteiben is használják a biciklit, de ott általában nem a szabadidő egészséges és környezettudatos eltöltése motiválja használatra a népeket.Vannak olyan afrikai országok, ahol családok építenek egzisztenciát egy-egy 20-30-50 éves lepusztult…..
moby2
2009.07.01 14:46:42
Vince multkor ott hagyta abba hogy en meseljek a kiskutya-kismacskarol, igaz hogy roluk keszult a legtobb malajziai fotom, viszont amig kivalogatom oket addig nezzetek Pandaur felveteleit itt: http://www.facebook.com/home.php?#/photos.php?id=1656983997 Most csak annyit hogy 2 nap utan rajottek hogy…..
a Momotaroban megszokott zöldséges batyut névről ugyan ismerik (vegetable pao), sőt, néha fényképen is feltűnik, enni azonban nem sikerült. az egész szigetet úgy tűnik a Kim Lee (asszem) nevével fémjelzett gyár látja el batyukkal, az íz és minőség a mennyiséggel fordítottan…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
2008. decemberben du körül körül kerékpárral közlekedtem a budai felső rakparton, a Lánc híd és Batthiányi tér közötti szakaszon, a fasor és a Duna közötti részen, amelyről úgy tudom, hogy megosztott gyalogos és kerékpáros közlekedésre kijelölt út, hasonlóan az Andrássy út Oktogontól kifelé eső szakaszához (ahol soha nem hajtok, mert ott van mellette szervíz út, ami sokkal kevésbé veszélyes, mint a kijelölt bicikliút).
Ezen a buadi „osztott“ szakaszon tempómat csökkentve, bámészkodó turisták csoportjait kerülgetve közlekedtem – mint már oly sokszor máskor ugyanitt – de sajnos ezen a napon egy súlyos balesetet szenvedtem itt.
Évek óta életvitel szerűen kerékpárral is közlekedem Budapesten, elég nagy tapasztalatom van ahhoz, hogy tudjam, hogy ez a szakasz egy notóriusan rosszul kialakított helyzetet teremt, illetve tisztában vagyok azzal is, hogy a balesetek nagyrészt olyan helyzetben történnek (legalábbis az én tapasztalatom szerint), amikor a balesetveszélyes helyzetet figyelmetlen második felek teremtik, azaz olyan helyzetekben fordul elő baleset, amikor egyszerűen a nem kerékpáros fél nem is volt tudatában annak, hogy kerékpáros közelít. Ilyen a parkoló autóból körültekintés nélkül kiszálló vezető, az alsó rakpartról elsőbbség adás nélkül biciklis utat keresztező autós, indekszelés nélkül parkoló helyzetből forgalomba kapcsolódó autós, stb.
Az én balesetem úgy történt, hogy a sokadik turista csoport mellett elhaladva, ismét csengő használat melletti folyamatos lassítással közelítettem meg ezt az utat teljesen elzáró csoportot is (5 fő), azonban míg 4 ember észlelte, hogy közelítek, addíg egy nő, aki teljesen háttal állt és talán fényképezés közben is lehetett, nem. A többiek figyelmeztették a közelgő veszélyre, de sajnos szerencsétlen módon - mivel nem rám, hanem rájuk nézett - addíg is blokkoló pozíciójából még rosszabb helyre lépett, és ezáltal közelebb került hozzám. Ezen a szakaszon elég sötét az út és bár első hátsó, erős villogó fényt használok, ez nyilván nem segített. Mivel az út a csoport többi tagja által teljesen el volt zárva, kikerülni nem tudtam, és elkerülendő hogy a kormányom szarva a nő veséjébe vagy bordái közé fúródjon, teljesen megrántottam az amúgy is behúzott fékeket, és a leblokkolt első kerék felett biciklistől átszaltózva látványosan a földre zuhantam a sértetlen csoport lábai előtt.
Átérezve a meghökkentő hirtelenséggel kialakult helyzet komolyságát, az ismeretlenek azonnal angolul a hogylétem felől kérdeztek, és meg akartak győződni róla, hogy nem esett-e komoly bajom, illetve kell-e nekem valami segítség. Pár másodperc után, a földön ülve konstatáltam, hogy valószínűleg a jobb könyökömön és térdemen érezhető kisebb zúzódáson kívül komolyabb bajom nincs, ezért megnyugtattam őket, hogy rendben vagyok, halkan hozzáfűztem, hogy nagyon szerencsések vagyunk, majd folytattam az utam.
Nyilvánvaló, hogy a régebben még épphogy látható sárga felfestések mára annyira lekoptak ezen a szakaszon, hogy az út fenntartója nem megfelelően teljesíti kötelességét a szakasz biztonsága érdekében. Ez a szakasz amúgy is a létező biciklis utak legveszélyesebb formája, és a téli időszakban van annyira ritka a biciklis forgalom, hogy a turista - vagy bármely gyalogos - de facto ne érzékelje az elhaladó biciklisek folyamatos áramlatából, hogy itt egy osztott területen van és vigyáznia kell.
Hozzáteszem, hogy még a fizikailag több technikával is elkülönített Bajcsy biciklis úton is folyamatosan csámborognak járókelők, főleg a Bazilika melletti turista busz megállónál, ahova igazán ki lehetne rakni még komolyabb felfestést és figyelmeztetést, hogy ott ne tartózkodjanak, annak ellenére, hogy a napi több száz turista buszból ki- és beszállítása pont a bicikliúton keresztül történik.
Nem hinném, hogy a turistákat lehetne hibáztatni, hogy számukra ismeretlen helyzetben baleseti tényezővé válnak, sőt remélem, hogy nem esnek ütközések áldozatává, hiszen az andalgás közepette történő nézelődés a dolguk, amikor nem a legkörültekintőbb az ember, főleg ha szép felújított Parlament igézi meg hüledező tekintetüket – vagy mi.
Kérem, hogy ezen a szakaszon, de az Andrássy úti nonszensz megoldás esetében is a fenntartó tegyen azonnali lépéseket a fennt leírt helyzet kijavítására, mivel azt gondolom akceptálható az a felvetésem, hogy sem én mint biciklista, sem a gyalogosok nem vétkesek az ilyen balesetek kialakulásában, egyértelmű, hogy a nem megfelelően elkülönített/jelölt rendszer, azaz a tulajdonos/fenntartó a felelős.
Én okozhattam volna ütközéssel egy vendégnek súlyos sérüléseket, és valószínűleg jobban jöttem volna ki az ütközésből. Helyette ösztönösen magam veszélyeztetése mellett döntöttem, de nem hinném, hogy ennek az idők végezetéig így kellene maradnia.