Adatok
Fira Heffner
1 bejegyzést írt és 109 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Figyelem! 2012-ben Magyarországon a NAV megtehei, hogy nem adja vissza egy magánszemély számítógépét annak teljes adattartalmával együtt azzal az ürüggyel, hogy lejárt rajta egy 7 130 Ft-os program legálisan feltelepített próbaverziója.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerint…..
Fira Heffner
2012.06.03 18:11:36
Az nem lehetne megoldás, hogy írsz egy mailt a winrar-nak a problémáddal, és hátha ők tudnak erre valami jogi megoldást? mert nem hiszem h a 3 nappal lejárt próba verzió az bűn lenne. Ha a winrar nem akarná h 40 nap után használni lehessen a progiját, akkor nem csak egy figyelmeztető panel ugrana fel, hanem full blokkolná a progit. De ez nem így van.
A BBC Newsnight 2011. január 4-én sugárzott egy összeállítást, melyben számon kérik a homeopátiás készítmények szigorú szabályozásának hiányát és felvetik azok felelősségét, akik komoly betegségek esetén is ezeket a szereket ajánlják. A felvételt magyar felirattal láttuk el...
Fira Heffner
2011.02.04 12:02:29
Szombaton a Szkeptikus Társaság tagjai és külső támogatói egy gyógyszerként regisztrált homeopátiás szerből teljes doboznyit bevéve „túladagolást” hajtanak végre magukon Budapest, Szeged és Székesfehérvár egy-egy pontján. Az esemény a nemzetközi 10:23 Homeopátia – Nincs benne semmi…..
Fira Heffner
2011.02.02 13:56:07
A nagy Evolúció–Értelmes Tervezettség vita I. (sokadik meccs, első menet) Ember tervez, a Tervező is tervez. Sosem végzünk ezzel? A Szkeptikus Társaság és az Értelmes Tervezettség Mozgalom kulturált vitája már zajlik néhány hete, így a legújabb ütésváltás előtt talán hasznos lehet…..
Fira Heffner
2010.12.15 19:57:01
@pounderstibbons:
Ha nem is simulós, de elégé finomkodós. Egy laikusnak úgy tünik az egész így, mintha nem lenne elég municója a sz.t.-nak, és ezért óvatkoskodik. Mivel nem csak biológusok figyelik ezt a vitát, ezért ha a sz. társaság valóban elakarja érni ama célját h lerántsa a leplet az értem csacskaságairól, akkor jobb lenne ha szembetünöbben és "agresszívabban" lép fel az ilyen dolgokkal szemben. (most nem csak az értem-re gondolok)
Úgy, hogy érezhető legyen ténylegesen h kinél van az igazság. Mivel elég gyakran olyan emberek döntenek olyan dolgokról amihez nem értenek, ezért ezeknek a dolgoknak úgy kell "átmennie" a nyilvánossághoz, hogy még egy hülyének is egyértelmünek kell lennie hogy miről van szó.
(arra gondolok, ha nem figyel oda az ember, akkor a végén még az ilyen áltudományos dolgokat fogják tanítani az iskolában bizonyított tényként.)
Ha nem is simulós, de elégé finomkodós. Egy laikusnak úgy tünik az egész így, mintha nem lenne elég municója a sz.t.-nak, és ezért óvatkoskodik. Mivel nem csak biológusok figyelik ezt a vitát, ezért ha a sz. társaság valóban elakarja érni ama célját h lerántsa a leplet az értem csacskaságairól, akkor jobb lenne ha szembetünöbben és "agresszívabban" lép fel az ilyen dolgokkal szemben. (most nem csak az értem-re gondolok)
Úgy, hogy érezhető legyen ténylegesen h kinél van az igazság. Mivel elég gyakran olyan emberek döntenek olyan dolgokról amihez nem értenek, ezért ezeknek a dolgoknak úgy kell "átmennie" a nyilvánossághoz, hogy még egy hülyének is egyértelmünek kell lennie hogy miről van szó.
(arra gondolok, ha nem figyel oda az ember, akkor a végén még az ilyen áltudományos dolgokat fogják tanítani az iskolában bizonyított tényként.)
Fira Heffner
2010.12.18 13:23:09
@VRbagoly: "Mivel ugye egy vak szalmabáb nem tud szaladni, ezért érezhető, hogy aligha volna lehetséges rávenni egy szalmabábot, hogy szaladjon bele egy vasvillába. Ez nyilvánvaló képtelenség, szaladni csak hús-vér élőlények tudnak. Tehát ha valahogy menne is, hogy egy szalmabáb beleszaladjon egy vasvillába, az biztosan nem menne könnyen. Csak nagyon nehezen menne."
A multiverzumok elmélete szerint kifejlődhetett olyan élőlény egy párhuzamos univerzumban ami megfelel a vak szalmabáb pontos definiciójának. Az elvi lehetőség adott rá. Ne legyetek dogmatikus tudomány hívők! (copyright by: Wmiki)
A multiverzumok elmélete szerint kifejlődhetett olyan élőlény egy párhuzamos univerzumban ami megfelel a vak szalmabáb pontos definiciójának. Az elvi lehetőség adott rá. Ne legyetek dogmatikus tudomány hívők! (copyright by: Wmiki)
Fira Heffner
2011.02.01 10:26:49
@VRbagoly: "Szerintem arról, hogy 14%-át használjuk-e ki az agyunknak, arról érdemes vitatkozni.."
én ezt a százalékos dolgot a számítógép billentyühöz szoktam hasonlítani.
Attól hogy egyszerre ütöd le a billentyün az összes gombot, nem "íródik" ki a monitorra a világ minden titka. Éppen úgy, ahogy az agynak a 100% kihasználása se vezetne mindenféle csoda képességekhez. Az agyunk annyi százalékot használ fel a hétköznapi életben, amennyire szüksége van. Nincs szükség az élethez az agyi funkciók egyszerrevaló teljes kihasználtságához.
Ettől függetlenül az agy 100%-osan elátja a hivatott feladatát, úgy ahogy a pc billentyü is ellátja anélkül hogy egyszerre nyomkodnánk le az összes gombot rajta.
én ezt a százalékos dolgot a számítógép billentyühöz szoktam hasonlítani.
Attól hogy egyszerre ütöd le a billentyün az összes gombot, nem "íródik" ki a monitorra a világ minden titka. Éppen úgy, ahogy az agynak a 100% kihasználása se vezetne mindenféle csoda képességekhez. Az agyunk annyi százalékot használ fel a hétköznapi életben, amennyire szüksége van. Nincs szükség az élethez az agyi funkciók egyszerrevaló teljes kihasználtságához.
Ettől függetlenül az agy 100%-osan elátja a hivatott feladatát, úgy ahogy a pc billentyü is ellátja anélkül hogy egyszerre nyomkodnánk le az összes gombot rajta.
Ezt olvashatjuk egy egyre népszerűbb vállalkozás honlapján: „Évezredek óta őrzik őket titkos könyvtárakban valahol Indiában...Világszerte 110 millió ma élő, akár teljesen átlagos emberről szólnak....átlagos... Legalábbis eddig ezt gondolhatták... 162 ezer ma élő magyar ember életéről is vannak…..
Ezzel a zseniális darabbal vezetem be az osztályzást, mert nem minden alkalommal derül ki pontosan, hogy tulajdonképpen miért is szerepel a Subba Records rovatban az alkotás. Csillog a felni ha jó, és így néz ki amikor nem: ..
Fira Heffner
2011.01.30 04:44:52
@Slayer Ray: Valószínüleg sosem hallottál még Amerika meghódításáról sem, mikor millió szám kaszabolták le a "pogány istentelen" (indiánokat) népeket a keresztény isten nevében. Illetve nem hallottál a keresztes háborúról sem, amikor egész európát végigjárták, és megöltek mindenki aki nem akar keresztény lenni. Gondolom boszorkány égetésről, illetve inkvizicóról sem hallottál még. (ezek is mind keresztény találmányok)
de nem kell a múltba menni ilyen sztorikért, a vatikán jelenleg is belepofázik a tudományos fejlődésbe, ezzel nehezebbé téve az emberek életét. Vagy mikor idióta keresztények nem engedik a gyereküknek a vérátömlesztést, mert az isten ellen való... és lehetne sorolni.
de nem kell a múltba menni ilyen sztorikért, a vatikán jelenleg is belepofázik a tudományos fejlődésbe, ezzel nehezebbé téve az emberek életét. Vagy mikor idióta keresztények nem engedik a gyereküknek a vérátömlesztést, mert az isten ellen való... és lehetne sorolni.
Orosz Ágnes írása Azzal a fejjel gondolkozunk ma is, amit az evolúció a pleisztocéntől fogva kialakított bennünk. Vagyis kőkorszaki aggyal a kőkorszaki problémák megoldására vagyunk „bedrótozva”. De még ennél is hosszabb időre nyúlik ez vissza. Már a főemlősök is így működnek. Arra…..
Fira Heffner
2011.01.12 10:08:11
@wmiki: "miért kell az elméleteit bemagolni állami intézményekben"
A te számítógépedet táltosok varázsolták össze, vagy tudomány "hívők" akik voltak olyan hülyék és figyeltek az iskolában?
térjünk vissza erre a kérdésre akkor, ha telepatikusan tudsz majd írogatni a neten.
A te számítógépedet táltosok varázsolták össze, vagy tudomány "hívők" akik voltak olyan hülyék és figyeltek az iskolában?
térjünk vissza erre a kérdésre akkor, ha telepatikusan tudsz majd írogatni a neten.
Fira Heffner
2011.01.13 05:52:10
@Tom Benko: "mondjál csak egy példát bemagolandó dogmára az iskolából!"
Az 1x1 valóban elég dogmatikusnak hathatott számára. Provokatívan dogmatikusnak. (és itt abba is hagyta az iskolában tanulható baromságok megismerését)
Az 1x1 valóban elég dogmatikusnak hathatott számára. Provokatívan dogmatikusnak. (és itt abba is hagyta az iskolában tanulható baromságok megismerését)
Ásítunk miközben nézzük, igazából nem is várjuk el, hogy extrém reakciókat váltson ki, de mégis: ..
Fira Heffner
2010.12.28 15:41:55
(A doppelganger a németek kifejezése a megkettőződésre.)
Ez a történet a férjemről szól. A belvárosban van egy kis lakása, valamiért imád itt lakni. Amikor megismertem, a lakás épp üresen állt. Közben jött egy ötlet, segítsünk embereken, ezért alapítottunk egy…..
Na ez történik, ha egy fekete srác sok metált hallgat. /via ill bill/
..
Fira Heffner
2010.12.19 05:59:04
Van-e egyáltalán hazánkban, nem 10.000, nem 1.000, nem is 100, hanem mondjuk 10 valóban katolikus magyar ember, aki a katekizmusban és sok más helyen lefektetett katolikus egyház tanításait elfogadja, betartja és aszerint is él? Elém mer-e ezen tíz ember állni próbatételre?…..
Fira Heffner
2010.12.17 20:05:43
Fira Heffner
2010.12.17 20:44:26
@IGe: persze, de az ő szemszögükből Isten elleni cselekedett, amit a sátán irányít. (rajtad keresztül)
Thomas Szász magyar származású amerikai pszichiáter írta: Ha te szólsz Istenhez, imádkozol; ha Isten szól hozzád; skizofrén vagy.
A bibliai Isten, akármilyen megdöbbentő és sokkoló, sajnos csak néhány ókori skizofrén, paranoiás vagy súlyosan lelki beteg ember víziójából,…..
Ez a Zeitgeist c. film egyik állítása. Ebben azt állítják és bizonyítják is - ami sokunknak és persze egyre többünknek nem újdonság - hogy a keresztény vallás majdnem teljes egészében plagizálás, tehát egy nagy átverés. Ez sajnos a megdöbbentő igazság.
A film egy az egyben rámutat és be is…..
Fira Heffner
2010.07.06 10:51:24
@orgána: én is éppen így gondolom ezeket mint te.
Fira Heffner
2010.12.07 23:10:56
@oracles: viszont Mithrász személye elégé hasonló Jézuséval. Ez több mint véletlen. :)
hu.wikipedia.org/wiki/Mithr%C3%A1sz
hu.wikipedia.org/wiki/Mithr%C3%A1sz
Fira Heffner
2010.12.12 00:28:36
@IGe: Hát igen. Az is érdekes, hogy például a kereszténységgel foglalkozó wiki cikk egyáltalán nem említi meg Mithrászt. Így nem valami objektív a dolog...
Nekem az szokott még szemet szúrni a wikipédián hogy ha pl valami régi vallásról beszélnek, pl az egyiptomi vallásról, akkor általában úgy festik le, h milyen bugyuta hiedelmeik voltak, stb stb. A kereszténységnél meg elég gyakran mint történelmi tényekről beszélnek... Pedig talán az egyiptomi vallásban több igazság van, hiszen ezekből is maszoláztak a keresztények maguknak rendesen. (ha jól tudom) Ahogy én látom, minnél messzebb megyünk vissza az időben a kereszténység keletkezésétől, annál fejletebb filozófiákkal, tudománnyal, vallásokkal lehet találkozni.
Persze nem akarom túl misztifikálni a rég múltat meg semmi ilyen, de gondoljuk el mi lenne napjaink tudományos fejlődésével, ha a vatikán, vagy valamelyik fundamentalista keresztény egyház szerezné meg az uralmat? Pár száz év, és ismét az ókorban, aztán a sötét középkorban találnánk magunkat... Mivel jó eséllyel a technikai vívmányainkat mind a sátán müvének tartanák (meg bomlaszhatná a hitközösséget) ezért mind megsemmisítenék, ahogy tették azt már a múltban. Teljesen földig rombolhatnák a máig elért tudományos, müvészi, filozófiai értékeinket. Kitudja milyen infórmációk vesztek el már korábban, mikor a keresztény egyház sorra pusztította a "sátáni tudást" amit elődeink írtak le. Fura elmélázni ezen.
Nekem az szokott még szemet szúrni a wikipédián hogy ha pl valami régi vallásról beszélnek, pl az egyiptomi vallásról, akkor általában úgy festik le, h milyen bugyuta hiedelmeik voltak, stb stb. A kereszténységnél meg elég gyakran mint történelmi tényekről beszélnek... Pedig talán az egyiptomi vallásban több igazság van, hiszen ezekből is maszoláztak a keresztények maguknak rendesen. (ha jól tudom) Ahogy én látom, minnél messzebb megyünk vissza az időben a kereszténység keletkezésétől, annál fejletebb filozófiákkal, tudománnyal, vallásokkal lehet találkozni.
Persze nem akarom túl misztifikálni a rég múltat meg semmi ilyen, de gondoljuk el mi lenne napjaink tudományos fejlődésével, ha a vatikán, vagy valamelyik fundamentalista keresztény egyház szerezné meg az uralmat? Pár száz év, és ismét az ókorban, aztán a sötét középkorban találnánk magunkat... Mivel jó eséllyel a technikai vívmányainkat mind a sátán müvének tartanák (meg bomlaszhatná a hitközösséget) ezért mind megsemmisítenék, ahogy tették azt már a múltban. Teljesen földig rombolhatnák a máig elért tudományos, müvészi, filozófiai értékeinket. Kitudja milyen infórmációk vesztek el már korábban, mikor a keresztény egyház sorra pusztította a "sátáni tudást" amit elődeink írtak le. Fura elmélázni ezen.
Bud Spencer végtelenül cool. Bud Spencer végtelenül gáz. Szeretett hazánkban mindkét kijelentés maradéktalanul igaz, mindössze annyi számít, kit kérdez meg az ember. Mert Spencer (és persze Terence Hill) nevét bizony mindenki ismeri Magyarországon, és keveseket hagynak hidegen. A…..
A hihetetlenül ellenszenves, tipikus elit harvardi gyökér Winklevoss ikrek ismét beperelték a Facebook alapötletét tőlük lenyúló Mark Zuckerberget. Rájöttek, hogy az előző per során peren kívüli megállapodással kifizetett 65 millió dollár mégsem elég, arra hivatkoznak, hogy…..
Fira Heffner
2010.12.11 07:11:57
Hiszen a Sátán Isten elméjének meghasadása. A lény ugyanaz, csak éppen egyszer ennek másszor meg másnak hiszi magát. Ez magyarázat a biblia önellentmondásaira és a bibliai Isten tömeggyilkosságaira, a nagy-nagy állítólagos szeretet mellett.
A fenti érv levezetése röviden;
I. A biblia szerint Isten…..
Fira Heffner
2010.12.09 01:02:34
@orgána: Vagy mert láttad a CsillagKapu c. sorozatot? ;)
Valami borzasztó szinten szarja le a mai modern magyar felnőtt a tévéadásokat. Nincs ezzel semmi gond, részünkről. Azoknak minden bizonnyal fájhat, akik például olyan szennytől reméltek valamit, mint a Való Világ. Attól a bizonyos rétegtől rabolni a pénzt szavazatokra akiknek ez…..
Fira Heffner
2010.12.02 12:54:47
Egy kutatócsoport pár nappal ezelőtt az alábbi videót juttatta el a Szkeptikus Társasághoz: A film készítői állítják, hogy semmilyen mesterséges fényforrást, elektromos berendezést, radioaktív vagy speciális anyagot, illetve filmtrükköt sem alkalmaztak. Amit látunk, az pusztán emberi képesség.…..
Fira Heffner
2010.11.26 12:43:55
Végre tudom, honnan volt ismerős az amúgy kiváló hangú Giorgio mester jellegzetes arckifejezése!..
Hogy csillog a szemük! Biohazard kötött sapka, mint promóajándék, végig rágózás és nagyon pörgés, meg ezek az erőltetett poénok... priceless!..
Fira Heffner
2010.11.12 16:32:52
@Armbar: mert a biohazard-os a riporteren volt.
Valaki számolja már ki ennek az egyedülélő, dzsip és sok neylonfelhasználó arcnak az ökológiai lábnyomát. ..
Fira Heffner
2010.10.21 06:08:18
A Kentucky, Indiana és Ohio államok hármas határánál fekvő Cincinnati mellett, Petersburgban tegnap nyílt meg az amerikai teremtéshívők monstre kegyhelye, a Teremtés Múzeum. A sok-sok millió dolláros költséggel 5,400 négyzetméteren felépített múzeum figuráit a King-kong és a Cápa alkotója tervezte...
Fira Heffner
2010.10.18 07:44:10
@-JzK-:
Attól mert vannak a tudományban jelenleg homályos foltok, amelyeket még nem tudunk magyarázni, az a legapróbb "molekulájában" sem bizonyítja a katolikus bibliában szereplő Isten létezését. Sőt, a nem homályos részek, és a puszta logika is cáfolja a létét. Ha már mindenképp Istent akarsz keresni a megmagyarázhatatlan (tudomány által nem ismert) dolgok mögött, akkor vannak ennél tudomány közelibb megoldások is.
Olyan filozófiákról beszélek, ahol nem kell köpve nyelősen belemagyaráznia egy hivőnek a kecske pásztorok hétköznapjait leíró szöveggyüjteménybe, valami hatalmas nagy irreleváns filozófiai hátteret. (bocsánat ha kissé nyersen, és sarkosan fogalmaztam)
Attól mert vannak a tudományban jelenleg homályos foltok, amelyeket még nem tudunk magyarázni, az a legapróbb "molekulájában" sem bizonyítja a katolikus bibliában szereplő Isten létezését. Sőt, a nem homályos részek, és a puszta logika is cáfolja a létét. Ha már mindenképp Istent akarsz keresni a megmagyarázhatatlan (tudomány által nem ismert) dolgok mögött, akkor vannak ennél tudomány közelibb megoldások is.
Olyan filozófiákról beszélek, ahol nem kell köpve nyelősen belemagyaráznia egy hivőnek a kecske pásztorok hétköznapjait leíró szöveggyüjteménybe, valami hatalmas nagy irreleváns filozófiai hátteret. (bocsánat ha kissé nyersen, és sarkosan fogalmaztam)
Fira Heffner
2010.10.19 03:16:10
@-JzK-: "Ennek megfelelően a teológia nem is a természettudományok homályos foltjaival igazolja az Isten létét, azt legföljebb az egyszerű hívek teszik."
A katolikus egyháznak lenne vajon ilyen sok híve, ha a papok nem a fundamentalista értelmezést hírdetnék a templomokban? Amiket te itt írsz, azokat nem hallja egy áltag hívő - egy átlag misén. Arra akarok kilyukadni, h a népbutítás nélkül, a katolikus egyház sem tudott volna ekkorára nőni, nem lenne alkalmad egyetemen teológiát tanulni a pénz támogatásuk nélkül, stb. Tehát nem túl szép dolog részedről hogy ezeket az "egyszerü népeket" becsmérled, hiszen ezek az emberek nélkül a keresztény egyház is (nem csak a katolikus) valami zúg réteg szekta lehetne csak. A katolikus hívők nagyja, nem azért hívő amiket te leírtál, hanem mert szükségük van közösségre, vagy egyéb lelki mankókra, és nem feltétlen azért, mert oly annyira elmerültek volna a katolikus vallás filozófiájában.
- Ennek fényében elégé hiteltelennek tünik mikor a katolikus egyház méretéről, meg a kompetenciájáról beszélsz, mint igazad érveként.
A katolikus egyháznak lenne vajon ilyen sok híve, ha a papok nem a fundamentalista értelmezést hírdetnék a templomokban? Amiket te itt írsz, azokat nem hallja egy áltag hívő - egy átlag misén. Arra akarok kilyukadni, h a népbutítás nélkül, a katolikus egyház sem tudott volna ekkorára nőni, nem lenne alkalmad egyetemen teológiát tanulni a pénz támogatásuk nélkül, stb. Tehát nem túl szép dolog részedről hogy ezeket az "egyszerü népeket" becsmérled, hiszen ezek az emberek nélkül a keresztény egyház is (nem csak a katolikus) valami zúg réteg szekta lehetne csak. A katolikus hívők nagyja, nem azért hívő amiket te leírtál, hanem mert szükségük van közösségre, vagy egyéb lelki mankókra, és nem feltétlen azért, mert oly annyira elmerültek volna a katolikus vallás filozófiájában.
- Ennek fényében elégé hiteltelennek tünik mikor a katolikus egyház méretéről, meg a kompetenciájáról beszélsz, mint igazad érveként.
A Sziget Fesztiválon és a 14. Európai Szkeptikus Kongresszuson is bemutattuk alábbi plakátunkat. A megtekintéshez ajánlott a Fullscreen nézet és a nagyítás/kicsinyítés gombok használata. Svindli termékek és szolgáltatások ..
Fira Heffner
2010.10.05 09:23:34
Fira Heffner
2010.10.05 09:32:01
De talán úgy hatásosabb lenne a plakát, ha a szóban forgó cáfoló tesztekről is lennének linkek (ide a cikbbe mellékelve).
Mert ha pl beírom a gugliba hogy "Colonix tesztek", akkor jó eséllyel az első 20 oldal önigazoló reklám anekdotákról ír, vagy olyan weblapok vannak ahol venni lehet ezt a csuda terméket. (gondolom a többinél is így van.)
www.google.hu/#hl=hu&source=hp&biw=1152&bih=709&q=colonix+tesztek&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=c741687445da205e
Mert ha pl beírom a gugliba hogy "Colonix tesztek", akkor jó eséllyel az első 20 oldal önigazoló reklám anekdotákról ír, vagy olyan weblapok vannak ahol venni lehet ezt a csuda terméket. (gondolom a többinél is így van.)
www.google.hu/#hl=hu&source=hp&biw=1152&bih=709&q=colonix+tesztek&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=c741687445da205e
Mint korábban jeleztük, szeptember 28-án a Szent-Györgyi Albert Szakkollégium rendezésében vitaest zajlott le a homeopátiáról. A vitaestnek négy meghívott előadója volt: a homeopátia oldalán Dr. Katona Edit és Dr. Mátray Árpád állt, ellene pedig Dr. Lakos András és Dr. Görög Sándor föglalt állást.…..
Fira Heffner
2010.10.03 19:17:11
@Csomorkány:
Egyetértek abban hogy nem kell minden apró hülyeségre gyógyszert szedni, és én sem hiszek vakon a trehány orvosokban. Én kb 10 éve nem szedtem be semmilyen gyógyszert, szóval rá hagyom az ilyen dolgokat az immunrendszeremre. (eddig sikerrel vette az akadályokat) Személyszerint én azt támogatnám hogy alaposabban vizsgálják ki a placebo hatás mechanizmusát. Ezzel a tudományos orvoslás is fejlődne, illetve elvenné a lehetőséget a kuruzslóktól hogy beszivárogjanak a tudományos orvoslásba.
Egyetértek abban hogy nem kell minden apró hülyeségre gyógyszert szedni, és én sem hiszek vakon a trehány orvosokban. Én kb 10 éve nem szedtem be semmilyen gyógyszert, szóval rá hagyom az ilyen dolgokat az immunrendszeremre. (eddig sikerrel vette az akadályokat) Személyszerint én azt támogatnám hogy alaposabban vizsgálják ki a placebo hatás mechanizmusát. Ezzel a tudományos orvoslás is fejlődne, illetve elvenné a lehetőséget a kuruzslóktól hogy beszivárogjanak a tudományos orvoslásba.
Fira Heffner
2010.10.04 22:10:39
@Csomorkány:
Írod: "A "hagyományos" orvoson nem kérik számon ezeket a szoft izéket, hogy odafigyel-e a betegre, meg ilyesfajta lila ködök. Oszt közben meg a lila ködök gyógyhatásúak volnának, mert ez egy ilyen világ.
Ha a betegségek igen jelentős arányban pszichoszomatikusak, az nem jelenti azt, hogy a betegségek igen jelentős hányada leszarható."
Ezért írtam korábban hogy fontos lenne ezt a jelenséget tüzetesebben átvizsgálni hogy miről is van szó. Mert ha a tudományos orvoslás olyan bizonyított tényekre bukkan a placebo hatás általi gyógyulásban, ami az orvoslás hatékonyságát segíti, akkor jó eséllyel számonkérhető lesz az orvosokon is hogy miképp viselkednek egy beteggel, stb. Ergo a beteg megkaphatná azt a figyelmet, amit egyébként a homeopátiás gyógyitóktól igényel jelenleg. Így nem lenne szükség sarlatánokra a késöbbiekben.
Írod: "A "hagyományos" orvoson nem kérik számon ezeket a szoft izéket, hogy odafigyel-e a betegre, meg ilyesfajta lila ködök. Oszt közben meg a lila ködök gyógyhatásúak volnának, mert ez egy ilyen világ.
Ha a betegségek igen jelentős arányban pszichoszomatikusak, az nem jelenti azt, hogy a betegségek igen jelentős hányada leszarható."
Ezért írtam korábban hogy fontos lenne ezt a jelenséget tüzetesebben átvizsgálni hogy miről is van szó. Mert ha a tudományos orvoslás olyan bizonyított tényekre bukkan a placebo hatás általi gyógyulásban, ami az orvoslás hatékonyságát segíti, akkor jó eséllyel számonkérhető lesz az orvosokon is hogy miképp viselkednek egy beteggel, stb. Ergo a beteg megkaphatná azt a figyelmet, amit egyébként a homeopátiás gyógyitóktól igényel jelenleg. Így nem lenne szükség sarlatánokra a késöbbiekben.
Fira Heffner
2010.10.04 22:16:27
@Csomorkány:
Írod: "Ha egy hp orvos télleg nem kvantumelmélettel, meg ilyen baromságokkal jön, hanem ezzel a mondattal: "itt van ez a szer, tapasztalatok szerint hatásos, nem tudom pontosan miért", akkor a tükörbe is belenézhet, meg a placebohatást sem rontja le."
Pont ebből derül ki hogy kókler bandáról van szó. Hiszen ahelyett hogy buta arccal közölnék hogy fogalmuk sincs hogy mitől hat (ha hat), tudományoskodó baromságokat állítanak úgy, hogy kisérletekkel nem tudják igazolni az állításaikat.
Írod: "Ha egy hp orvos télleg nem kvantumelmélettel, meg ilyen baromságokkal jön, hanem ezzel a mondattal: "itt van ez a szer, tapasztalatok szerint hatásos, nem tudom pontosan miért", akkor a tükörbe is belenézhet, meg a placebohatást sem rontja le."
Pont ebből derül ki hogy kókler bandáról van szó. Hiszen ahelyett hogy buta arccal közölnék hogy fogalmuk sincs hogy mitől hat (ha hat), tudományoskodó baromságokat állítanak úgy, hogy kisérletekkel nem tudják igazolni az állításaikat.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz