Adatok
király2644
0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az észak-lengyelországi Ostróda - Elbląg csatorna (lengyelül: Kanał Elbląski / németül: Oberländischer Kanal) története az 1800-as évek elejére nyúlik vissza. A terület 19. században Kelet-Poroszország részeként fontos szerephez jutott a faanyagok Balti-tengerig történő elszállítását illetően. Az…..
MátészalkaLeaks
Friss hír: megmenekült a bezárástól a két megyei vasútvonalunk !
2018.11.22 18:14:56
Pár nappal ezelőtt elsőként adtunk hírt adtunk arról, hogy a MÁV - Start Zrt a napokban pályázati felhívást tett közzé, amelyben azt írják, hogy a 2018/2019. évi menetrendtől kezdődően a MÁV-START Zrt. a 113. számú Nyírbátor-Nyíregyháza és a 114. számú Mátészalka-Csenger vasútvonalakon a vasúti…..
király2644
2018.11.23 13:14:32
Fapados tippek, trükkök, élmények
Nyolc komoly érv, hogy sürgősen felejtsük el az utazási irodákat
2016.10.30 12:09:08
Egyre jobban megy az utazási irodáknak a hírek szerint. Árbevételük végre elérte a válság előtti szintet, kevesebb cég megy csődbe. Bár reálisan egyre kisebb az esélye, hogy bedől az irodánk, és itthon maradunk - vagy kinn ragadunk - összeszedtünk néhány indokot, hogy miért érdemes inkább másra…..
A Forbes Magyarország blogja
Vitézy Dávid a fonódó hibáiról, Tarlósról és a BKV-vitáról
2016.03.02 21:33:00
Vitézy Dávid ma a Közlekedési Múzeumot vezeti, illetve újítja meg. Természetesen aktuális terveiről is beszélgettünk vele a Forbes márciusi számában megjelent interjúban, de rengeteg érdekes rész nem fért be a lapba. Ezeket két részletben közöljük itt a blogon, ez az első - többek között…..
király2644
2016.03.04 09:48:10
@Normális:" Combinók 8500-9000 embert visznek egy irányban egy órában a körúton, autóban kb. 2500-3000 ember ül."
A többség érdeke, hogy a villamos haladjon, ne az autók. Nem értem, ezen mit nem lehet felfogni????
A többség érdeke, hogy a villamos haladjon, ne az autók. Nem értem, ezen mit nem lehet felfogni????
Horvátország legdélibb kikötővárosát, Adria gyöngyét talán már nem kell bemutatnom senkinek. Mondhatni szinte adta magát az ötlet, hogy a Dubrovnik mögött közvetlen elterülő, 412 méter magas Srđ-hegyre egy kötélpálya épüljön, hiszen onnan a kilátás az elénk terülő óvárosra, az adriai térségre,…..
Hova megy ez a vonat?
Sokasodó fények az éjszakában - 10 éve újult meg a budapesti éjszakai hálózat
2015.09.22 07:00:00
Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…..
király2644
2015.09.22 09:38:26
király2644
2015.09.23 09:31:37
@Thomas a laprugós: Én csak 2 megállót szoktam vele utazni, úgyhogy nem tudok válaszolni :( és péntek-szombaton, a hét többi napját nem tudom.....
Lett már ez egyébként jelezve a BKK-nak, de érdemi lépés még nem történt... Csuklós nem mehet fel a Hegyalján, a sűrítés meg agyonvágná a K-Ny tengelyt....
Lett már ez egyébként jelezve a BKK-nak, de érdemi lépés még nem történt... Csuklós nem mehet fel a Hegyalján, a sűrítés meg agyonvágná a K-Ny tengelyt....
Ugyan múltkori írása kisebb visszhangot keltett, mint gondoltuk, NZA barátom ihlete nem csillapodott, és ezúttal a fogaskerekűről, pontosabban _a_ Fogaskerekűről oszt meg néhány gondolatot velünk. Néhány gondolatot, melyek nem feltétlenül egyeznek az enyéimmel - bár az alapötlet…..
király2644
2014.07.09 20:56:41
@Hamster: Azt hiszem valamit félre értettél, mivel az első mondatom így kezdődött:" Alapvetően jó ötlet lehet, " csak felvetettem egy olyan problémát, ami mindenképpen szembejön, vagy előbb, vagy utóbb.... sőt mindenképpen jó elgondolásnak tartom az egészet, sajnálom ha nem ez jött le belőle, a kioktatásból viszont nem kérek, mellesleg nem vagyok partvonalon kívüli, de mindegy...
Mivel teljesen új váltók kellenek (fogasléc nélkül) ezért a vonal rekonstrukciókor ezt is cserélni kell. Amúgy csak arra próbáltam célozni, hogy a teljes biztosítóberendezési rendszert is cserélni kellene...
A bizbert lehet szidni nyugodtan, de ne felejtsük el már azt sem (amellett hogy csere érett a kora miatt is), hogy a hatóság követelt meg bizonyos dolgokat (pl nem indulhat el felülről, amíg az alsó meg nem áll)és főleg azt sem, hogy ez egy D55 buhera, egyedi felülvezérléssel, nincs belőle több az országban....
Én inkább ott látom a problémát, hogy ezek nem kis tételek, és jól át kell gondolni bármi lesz is, főleg a jelenlegi helyzetben, amikor egyesek projekteket húznak le a listáról, mert kell otthonra a kertbe tram-train, de ez nem ide tartozik...
Mivel teljesen új váltók kellenek (fogasléc nélkül) ezért a vonal rekonstrukciókor ezt is cserélni kell. Amúgy csak arra próbáltam célozni, hogy a teljes biztosítóberendezési rendszert is cserélni kellene...
A bizbert lehet szidni nyugodtan, de ne felejtsük el már azt sem (amellett hogy csere érett a kora miatt is), hogy a hatóság követelt meg bizonyos dolgokat (pl nem indulhat el felülről, amíg az alsó meg nem áll)és főleg azt sem, hogy ez egy D55 buhera, egyedi felülvezérléssel, nincs belőle több az országban....
Én inkább ott látom a problémát, hogy ezek nem kis tételek, és jól át kell gondolni bármi lesz is, főleg a jelenlegi helyzetben, amikor egyesek projekteket húznak le a listáról, mert kell otthonra a kertbe tram-train, de ez nem ide tartozik...
király2644
2014.07.09 20:59:55
@VT22: Hát én is remélem hogy igazad lesz, és a hosszabbítás után tényleg 21 alternatíva lesz (igaz csak a 21-es Pethényi úti megállójától fölfelé)
király2644
2014.07.09 21:04:03
@N_Z_A: Bizbert egyértelműen a kora miatt, (meg akkor át lehetne gondolni ezt az egész irányítási struktúrát, egy új, rugalmasabb, könnyebben kezelhető rendszerrel) Váltót meg azért, mert ha megszűnik a fogasléc (gondolom nem marad beépítve, hanem ki lesz szerelve, vasáron még jó pénzért eladható), akkor sokkal ésszerűbb, hogy egyszerű kitérőket kell beépíteni (adj isten tengelyszámlálóval, és akkor a sínáramköröktől is meg lehetne szabadulni) aminek kevesebb a mozgó alkatrésze és kevésbé fenntartásigényes, vagyis hosszú távon olcsóbb (ha már lúd, legyen kövér)
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új…..
király2644
2014.06.18 11:40:04
@szedlacsek@citromail.hu: hát ez baromira nem igaz.... az útfenntartás költséginek töredékét fizetik ki (benzin adójával együtt) és akkor a külső költségekről (mint a lég és zajszennyezés) nem is beszéltünk....
Fél éve rendelkezem a közalkalmazottak utazási utalványával. Eme A4-es méretű „sajtpapír” használata során – a díjszabási terület iránt érdeklődőként – meglepő tapasztalatokat gyűjtöttem össze. Valószínű, hogy a néhány tízezer felhasználó szinte mindegyike…..
király2644
2014.04.18 17:19:01
@VT22: Hát nézd. egy óvónő, tanár fizetéséből nem telik teljes árú jegyre, vagy ha igen, akkor évente nem fog utazni vonattal, csak 1-2 -szer, mert annyiba kerül. Szüntessük meg, ok, de akkor emeljük már fel a fizetéseket is!!!
Ami esetleg jogos, hogy a havi netto többszázezret kereső közalkalmazottam, minisztériumi senkiházik,képviselők szintén megkapják. Ezt kéne letiltani, nekik telik rá, annyira, hogy még kocsit is tartanak, szóval akkor minek a kedvezmény? Anno volt a fényképes igazolvány, arra szépen kiadták a jegyet, sokkal jobb volt, mint a mostani sajtpapír....
Ami esetleg jogos, hogy a havi netto többszázezret kereső közalkalmazottam, minisztériumi senkiházik,képviselők szintén megkapják. Ezt kéne letiltani, nekik telik rá, annyira, hogy még kocsit is tartanak, szóval akkor minek a kedvezmény? Anno volt a fényképes igazolvány, arra szépen kiadták a jegyet, sokkal jobb volt, mint a mostani sajtpapír....
király2644
2014.04.19 11:09:26
Hova megy ez a vonat?
Menetrendváltás '13 - 4.rész: még néhány vasúti változás, no meg a buszok
2013.12.19 08:29:00
Az idei menetrendváltás hozott néhány jelentősebb változást a Székesfehérvár-Szombathely, illetve a Budapest-Székesfehérvár vonal életében is, de rápillantottunk a nemzetközi változásokra is. Belföldi viszonylatban, maradt még néhány további változás, melyekről a…..
Hova megy ez a vonat?
Menetrendváltás '13 - 3. rész: nemzetközi vonatok országhatáron innen és túl
2013.12.17 07:00:00
Mikor az egy évvel ezelőtti menetrendváltásnál vettük sorra, hogy mi az, ami örömet vagy bosszúságot okozhat az utasoknak, könnyen megállapítható volt, hogy falrengető változásokkal nem fogunk szembesülni. Szentgotthárdtól Magyarbólyig körbenézve ez a kijelentés most is…..
Megszületett a „megoldás” a váci átépítés során rendszeressé vált hatalmas késések csökkentésére. A MÁV-START honlapján már megjelentette a november 4-től életbe lépő új menetrendet, amivel kommunikációja szerint a kiszámíthatóbb közlekedést kívánja elérni. Az…..
király2644
2013.11.03 09:41:26
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Mert nem volt benne a tenderben, hogy kell oda kitérő. Sajnos ezért. Ha benne lett volna, hogy kell, akkor lenne, de mivel nem lett benne, így nincs. Így kb 10 millával olcsóbb...
Sajnos a kitérő ügyben nem a Közgép a hibás, hanem a dilettáns MÁV.... (A másik oldal átépítésénél lesz, mivel a cementművet ki kell szolgálni, ott elő is lett írva a tenderben, gyanítom hogy sajnos azt a kitérőt nem lehetett volna Alsóvárosba beépíteni, mivel az egyikre balos, a másikhoz jobbos kell...)
A kábelekhez csak annyit, hogy sokszor a MÁV sem tudja, hol futnak a kábelei, (mivel sok esetben 30 évvel ezelőtti kézi rajzok vannak, amikre a változtatások nem biztos hogy rá lettek vezetve) másrészt jobban oda kéne figyelni a Közgép részéről... bár mondhatni a kábelátvágás mindennapos volt a 30a-n is....
Mert nem volt benne a tenderben, hogy kell oda kitérő. Sajnos ezért. Ha benne lett volna, hogy kell, akkor lenne, de mivel nem lett benne, így nincs. Így kb 10 millával olcsóbb...
Sajnos a kitérő ügyben nem a Közgép a hibás, hanem a dilettáns MÁV.... (A másik oldal átépítésénél lesz, mivel a cementművet ki kell szolgálni, ott elő is lett írva a tenderben, gyanítom hogy sajnos azt a kitérőt nem lehetett volna Alsóvárosba beépíteni, mivel az egyikre balos, a másikhoz jobbos kell...)
A kábelekhez csak annyit, hogy sokszor a MÁV sem tudja, hol futnak a kábelei, (mivel sok esetben 30 évvel ezelőtti kézi rajzok vannak, amikre a változtatások nem biztos hogy rá lettek vezetve) másrészt jobban oda kéne figyelni a Közgép részéről... bár mondhatni a kábelátvágás mindennapos volt a 30a-n is....
Hova megy ez a vonat?
Megszűnő átszállási kapcsolatok Vácott - mekkora áldozattal járhat egy vágányzár?
2013.10.15 07:00:00
Legutóbbi cikkünkben éppen a Vác és Balassagyarmat közötti, 75-ös számot viselő vasútvonal egykori elágazásáról, megszűnt határátkelőhelyéről írtunk. A napokban érvénybe lépő vágányzári menetrendek sajnálatos aktualitását adták azonban annak, hogy a vonallal ismét…..
Előző alkalommal végigjártuk a Pápa-Tatabánya vonalat, ahol 2007 óta szünetel a forgalom. Most egy olyan vonalat nézünk végig, ami egykor nagyon erős volt a vonal mellé települt ipar miatt, sőt, a szűk hely miatt a településeken is viszonylag jó helyen fut, ma azonban mindössze…..
király2644
2013.09.25 10:57:20
@Thomas a laprugós: Csaba-Nyugati 30 perc, Egom-Nyugati órás, de lehetőség lesz a belső szakaszon csúcsban 15 percre is :) ill. az egész vonalon 30 percre.
@FrankyLon:
"Esztergom allomas a varoskozponttol ket kilomterre van, onmagaban alkalamatlana a varos kiszolgalasara, autobuszos rahordas kell."
Látom, nem jársz arra. Van, hogy Egomban már 70-80%-os a kihasználtság Pest felé.... Főleg, hogy az autóbusz állomást a vasútállomáshoz helyezik, intermodális csp-lesz, ennek nincs értelme. Az a pályaudvar csak maradjon ott, ahol mos van, ha már beljebb vinni nem is lehet. Ráhordás is volt, de az,, hogy már nincs Egom helyi, arról masszívan a politika tehet..... Arról nem is beszélve, hogy a dunkanyari bringásoknak hazafelé Egomban a vonat kiváló, főleg ha nem akarsz rohadt drágán átkelni Visegrádon a Dunán...
"A vonatok oras utemben Komarombol Almasfuziton es Dorogon at (a deltavaganyt hasznalva) Budapest Nyugatiig jarnanak, esetleg zonazo rendszerben (Piliscsaba es Nyugati kozott megallas nelkul, esetleg, ugy hogy. pl. paros oraban Komarom es Dorog kozott minden allomason es magllohelyen, utana viszont sehol, paratlanban Komarom es Dorog kozott sehol, utana mindenhol megallnak. Ekkor kell egy Piliscsaba - Nyugati betetjarat a paros orakra, mert oda kell az oras utem)."
NNos, főleg hogy vllamosítva lesz Egom-Bp, a 4-es meg nem, ez kivitelezhetetlen (FLIRT nem fog tudni kimenni). A 4-esre is ráférne egy alapos felújítás, meg ebben az esetben villamosítás, aztán esetleg. Pár éve volt Süttő-Bp, az nem tudom miért szűnt meg. A legjobb most az lenne, ha a csatlakozások Kertvárosban lennének, és akkor nem kéne bemenni Egomba annak, aki nem akar.
"A haszontalan PR projektek (30a, 100, 120) "
Miért haszontalan???? Nagyon ráfért már rájuk....
@FrankyLon:
"Esztergom allomas a varoskozponttol ket kilomterre van, onmagaban alkalamatlana a varos kiszolgalasara, autobuszos rahordas kell."
Látom, nem jársz arra. Van, hogy Egomban már 70-80%-os a kihasználtság Pest felé.... Főleg, hogy az autóbusz állomást a vasútállomáshoz helyezik, intermodális csp-lesz, ennek nincs értelme. Az a pályaudvar csak maradjon ott, ahol mos van, ha már beljebb vinni nem is lehet. Ráhordás is volt, de az,, hogy már nincs Egom helyi, arról masszívan a politika tehet..... Arról nem is beszélve, hogy a dunkanyari bringásoknak hazafelé Egomban a vonat kiváló, főleg ha nem akarsz rohadt drágán átkelni Visegrádon a Dunán...
"A vonatok oras utemben Komarombol Almasfuziton es Dorogon at (a deltavaganyt hasznalva) Budapest Nyugatiig jarnanak, esetleg zonazo rendszerben (Piliscsaba es Nyugati kozott megallas nelkul, esetleg, ugy hogy. pl. paros oraban Komarom es Dorog kozott minden allomason es magllohelyen, utana viszont sehol, paratlanban Komarom es Dorog kozott sehol, utana mindenhol megallnak. Ekkor kell egy Piliscsaba - Nyugati betetjarat a paros orakra, mert oda kell az oras utem)."
NNos, főleg hogy vllamosítva lesz Egom-Bp, a 4-es meg nem, ez kivitelezhetetlen (FLIRT nem fog tudni kimenni). A 4-esre is ráférne egy alapos felújítás, meg ebben az esetben villamosítás, aztán esetleg. Pár éve volt Süttő-Bp, az nem tudom miért szűnt meg. A legjobb most az lenne, ha a csatlakozások Kertvárosban lennének, és akkor nem kéne bemenni Egomba annak, aki nem akar.
"A haszontalan PR projektek (30a, 100, 120) "
Miért haszontalan???? Nagyon ráfért már rájuk....
király2644
2013.09.25 13:23:48
@biciklis bakter: Csak ezt sajnos nem hajlandók megérteni bizonyos szinteken. Meg persze az állandó és változó ktg-eket sem. Pedig kimutatható lenne a növekedés, főleg ha már "csak" az ütemes menetrend is meglenne...
király2644
2013.09.25 22:09:04
@FrankyLon:
"Egy kerdes, Flirtot es Dezsot ossze lehet csatolni, azonos a kapcsoloszerkezet, illetve a Flirt szamitogepe felfogja mit raktak moge? Mert akkor, es foleg, ha egy motorvonatot ilyen jol kihasznalnak Egombol illetve Egomig, akkor mehetne egy Flirt Dezso csatolt Nyugatitol Dorogig, a Dezso termesztesen hidegen, majd a Flirt bemenne Egomba, a Dezso tovabb Komaromba."
Tudtommal mechanikusan igen, tehát ha nagyon kell, akkor igen, de üzemszerűen nem, a két motorvonat nem érti meg egymást. Akartak egyszer dezsővel kitolózni kelenföldön, hogy a flirt-eket is lehessen kitolni, de pont emiatt nem lehetett, mert nem működtek együtt...
"Ha ekkora kihasznaltsaggal fut Egombol, akkor kicsit mas a helyzet. "
Én is általában 7végén jártam arra, és vasárnap délután elég sokan voltak, Csabán már állóhely sem volt, és ez nem egyszer fordult elő a dupla egységben. (Olyan is volt, hogy a kaller nem ért végig Egomból Nyugatiig)
"Majd 2016-ban. " Igen, reméljük akkor már igen. Amúgy mivel akarnál 160-al közlekedni??? EVM sajna 120 felett már nem igazán alkalmas, nem hiába nincs 4* ütem használatban, akkor mégis mivel akarnál közlekedni??? GSM-R meg megint áll, sajnos 16 előtt tényleg nem lesz semmi sem belőle..
"Ezeket a penzeket sokkalesszerubb lett volna elkolteni a haldoklo mellevonalakra, amelyek 40-es meg 60-as sebessegekkel es tele 20-as 10-es..."
Mivel az EU nem ad pénzt, csak korridor vonalakra, így ezt a pénzt másra nem lehetett volna elkölteni. A 30a-n már olyan menetidő volt átépítés előtt, hogy dugóban állva is gyorsabb volt kocsival, na ahogy meg kinéztek a megállók, állomások, hányadék volt az egész. Azt azért vedd figyelembe, hogy 30a-n KÖFI is kiépül végig elektromos biztosítóberendezéssel, ezzel a kapacitás is nőni fog. Szerintem nagyon sokan örülni fognak a menetidő csökkenésnek, a gyors majd 40-45 perc alatt ott lesz, ez jó hír mindenképpen. A baj az, hogy ennek a 60 km-nek a felújítása is 10 évig tart. És akkor hol van ez a kb 7000 km-hez? Amúgy meg ezen vasútvonalak állapota kritikán aluli, az alépítménytől kezdve minden rohadt rajtuk, csoda hogy még bírták.......
"Balaton parti szakasz, ahol jelenleg 80-nal lehet docogni (mar ahol nincs lassujel)? Miert nem a vaganytengely eltolasos allomasokat szamoljak fel orszagszerte, mert egy 40-es kiterozes egy 7-8 kocsis szerelvennyel perceket ad a menetidohoz, de a felszomolasa legfeljebb milliokba kerul, nem milliardokba? "
Erre nem tudom a választ. átgondolatlan fejlesztések folynak folyamatosan, a pénz meg csak folyik elfele...
"Miert nem a biztositoberendezeseket teszik rendben, hogy legalabb ami a mneterndbe van azt tartani lehessen? Miert nem koltik vedelmi rendszerekre kabeltolvajok, rongalok, sineken keresztulk kasul bojongo partizanok ellen?"
Köztudott, hogy a bizberekre van a legkevesebb pénze a MÁV-nak. Nincs elég szakképzett műszerész, sőt mérnök sem ezen a területen. Amúgy d55-öt, d70-et már nem igazán gyártanak, ráadásul meg lehet nézni a biztonsági jelfogók (TM, XJ) árát. Nagyon nagyon drágák.
Elektronikus bizber ára szintén csillagos ég, mivel 2 cég van Mo-n jelenleg, aki gyárthat ilyet hozzánk. Egy "nagyállomási" elektronikus bizber ára több milliárd forint. És ebben még nincs benne az RBC, ami ETCS-hez kell....
"Allomasfelujitas; ehhez csak annyit, hogy nezzuk meg hogy neznek ki a felujitott allomasok, aluljarok mar most. Bocsanat, de Magyarorszagon nem erdemli meg a nep, hogy barmit is kicsinositsanak neki, mert vagy tonkreteszi, vagy tetlenul nezi, hogy mas tonkretegye. Dupla korlat az van, csak egy terfigyelo rendszerre mar nem tellett. Persze annak sem lenne ertelme, mert Magyarorszagon csak a becsuletesen dolgozo es adozo ember buntetheto, a bunozo nem."
Hiába, minden felújítás elején meg van mondva, hogy kell a térfigyelő, ha nem lesz, 1 hét után úgy fog kinézni, mint ha fel sem lett volna újítva. A nép kultúrájáról ez sokat elmond. Ez ellen nem nagyon lehet mit tenni, sajnos...
"Egy kerdes, Flirtot es Dezsot ossze lehet csatolni, azonos a kapcsoloszerkezet, illetve a Flirt szamitogepe felfogja mit raktak moge? Mert akkor, es foleg, ha egy motorvonatot ilyen jol kihasznalnak Egombol illetve Egomig, akkor mehetne egy Flirt Dezso csatolt Nyugatitol Dorogig, a Dezso termesztesen hidegen, majd a Flirt bemenne Egomba, a Dezso tovabb Komaromba."
Tudtommal mechanikusan igen, tehát ha nagyon kell, akkor igen, de üzemszerűen nem, a két motorvonat nem érti meg egymást. Akartak egyszer dezsővel kitolózni kelenföldön, hogy a flirt-eket is lehessen kitolni, de pont emiatt nem lehetett, mert nem működtek együtt...
"Ha ekkora kihasznaltsaggal fut Egombol, akkor kicsit mas a helyzet. "
Én is általában 7végén jártam arra, és vasárnap délután elég sokan voltak, Csabán már állóhely sem volt, és ez nem egyszer fordult elő a dupla egységben. (Olyan is volt, hogy a kaller nem ért végig Egomból Nyugatiig)
"Majd 2016-ban. " Igen, reméljük akkor már igen. Amúgy mivel akarnál 160-al közlekedni??? EVM sajna 120 felett már nem igazán alkalmas, nem hiába nincs 4* ütem használatban, akkor mégis mivel akarnál közlekedni??? GSM-R meg megint áll, sajnos 16 előtt tényleg nem lesz semmi sem belőle..
"Ezeket a penzeket sokkalesszerubb lett volna elkolteni a haldoklo mellevonalakra, amelyek 40-es meg 60-as sebessegekkel es tele 20-as 10-es..."
Mivel az EU nem ad pénzt, csak korridor vonalakra, így ezt a pénzt másra nem lehetett volna elkölteni. A 30a-n már olyan menetidő volt átépítés előtt, hogy dugóban állva is gyorsabb volt kocsival, na ahogy meg kinéztek a megállók, állomások, hányadék volt az egész. Azt azért vedd figyelembe, hogy 30a-n KÖFI is kiépül végig elektromos biztosítóberendezéssel, ezzel a kapacitás is nőni fog. Szerintem nagyon sokan örülni fognak a menetidő csökkenésnek, a gyors majd 40-45 perc alatt ott lesz, ez jó hír mindenképpen. A baj az, hogy ennek a 60 km-nek a felújítása is 10 évig tart. És akkor hol van ez a kb 7000 km-hez? Amúgy meg ezen vasútvonalak állapota kritikán aluli, az alépítménytől kezdve minden rohadt rajtuk, csoda hogy még bírták.......
"Balaton parti szakasz, ahol jelenleg 80-nal lehet docogni (mar ahol nincs lassujel)? Miert nem a vaganytengely eltolasos allomasokat szamoljak fel orszagszerte, mert egy 40-es kiterozes egy 7-8 kocsis szerelvennyel perceket ad a menetidohoz, de a felszomolasa legfeljebb milliokba kerul, nem milliardokba? "
Erre nem tudom a választ. átgondolatlan fejlesztések folynak folyamatosan, a pénz meg csak folyik elfele...
"Miert nem a biztositoberendezeseket teszik rendben, hogy legalabb ami a mneterndbe van azt tartani lehessen? Miert nem koltik vedelmi rendszerekre kabeltolvajok, rongalok, sineken keresztulk kasul bojongo partizanok ellen?"
Köztudott, hogy a bizberekre van a legkevesebb pénze a MÁV-nak. Nincs elég szakképzett műszerész, sőt mérnök sem ezen a területen. Amúgy d55-öt, d70-et már nem igazán gyártanak, ráadásul meg lehet nézni a biztonsági jelfogók (TM, XJ) árát. Nagyon nagyon drágák.
Elektronikus bizber ára szintén csillagos ég, mivel 2 cég van Mo-n jelenleg, aki gyárthat ilyet hozzánk. Egy "nagyállomási" elektronikus bizber ára több milliárd forint. És ebben még nincs benne az RBC, ami ETCS-hez kell....
"Allomasfelujitas; ehhez csak annyit, hogy nezzuk meg hogy neznek ki a felujitott allomasok, aluljarok mar most. Bocsanat, de Magyarorszagon nem erdemli meg a nep, hogy barmit is kicsinositsanak neki, mert vagy tonkreteszi, vagy tetlenul nezi, hogy mas tonkretegye. Dupla korlat az van, csak egy terfigyelo rendszerre mar nem tellett. Persze annak sem lenne ertelme, mert Magyarorszagon csak a becsuletesen dolgozo es adozo ember buntetheto, a bunozo nem."
Hiába, minden felújítás elején meg van mondva, hogy kell a térfigyelő, ha nem lesz, 1 hét után úgy fog kinézni, mint ha fel sem lett volna újítva. A nép kultúrájáról ez sokat elmond. Ez ellen nem nagyon lehet mit tenni, sajnos...
2013.szeptember 14-én délelőtt - miután úgy tűnt, hogy a babonások és számmisztikusok szerint kritikus napot sikerült a hazai vasútüzemnek megúsznia (pedig még az év is 13-as volt...) - egymástól mintegy száz méterre sikerült két vonatnak megállnia. Szerencse, de ezt a szakma akkor is vasúti…..
király2644
2013.09.17 09:33:08
király2644
2013.09.18 10:19:29
@biciklis bakter: Csúcs felől a váltót NEM LEHET FELVÁGNI,csak gyök felől - a terminológia kedvéért.
"Váltófelvágásnak nevezzük azt a (rugós váltók kivételével) tiltott cselekményt, amikor egy gyökkel szemben érkező vasúti jármű a váltót a kerekeivel állítja át."
Kéretik a fogalmakat helyesen használni.....
"Váltófelvágásnak nevezzük azt a (rugós váltók kivételével) tiltott cselekményt, amikor egy gyökkel szemben érkező vasúti jármű a váltót a kerekeivel állítja át."
Kéretik a fogalmakat helyesen használni.....
Kevés szó és kép esik a 2007-es vasútbezárásokkal sújtott vonalakról. A szüneteltetett vonalak egy részét 2010-ben visszanyitották, de egy jó részükön azóta sem jár vonat. Vagy mégis? Felszedték ezeket a vonalat? Netán színesfém-gyűjtők betevőjére fordítódtak a…..
király2644
2013.09.13 10:00:35
@Magyarnaba:
"És ez a mindenkori magyar kormány felelőssége"....
Bár én a 40 milliárdot kissé alulbecsültnek gondolom, de ha nem lehet utazni, legalább stadionba hadd menjen a nép...sajnos....
"És ez a mindenkori magyar kormány felelőssége"....
Bár én a 40 milliárdot kissé alulbecsültnek gondolom, de ha nem lehet utazni, legalább stadionba hadd menjen a nép...sajnos....
A múlt héten az északi part nyári menetrendjének tanulságait vizsgáltuk, most átmegyünk a "magyar tenger" déli partjára, a 30-as vonalra, ahol más jellegű problémák kísérték a nyári menetrendet.
Fellapozva a 10 évvel ezelőtti menetrendeket, a Balaton déli partján húzódó…..
király2644
2013.09.05 11:17:03
@Adani:
Ja, igen, elég a 100.... és akkor marad minden a régiben, a vasút a Balatonra sosem lesz versenyképesebb a közútnál...........
az hogy minden vonat megáll mindenhol baromság, zónázók kellenének személyek és gyorsok...
arról nem is beszélve, hogy a vasútvonal elvileg nemzetközi folyosó része, a tehervonatok is mehetnének gyorsan, nem csak a személyek.... arról meg nem is beszélve, hogy ha a személyvonat flirt-el lenne kiadva, annak nem lenne probléma produkálni a megfelelő gyorsítási/lassaulási adatokat 2 megálló között....
versenyképes szolgáltatást nem lehet 100-as pályán nyújtani, ezt észre kellene már venni....
a 30a-n is csak úgy lesz veresenyképes enetideje a gyorsnak fehérvárról pestre, hogy 160/140-es pályán fogja tudni hozni azt a kevesebb mint egy órát (bár pontosan nem tudom mennyi lesz felújítás után a menetidő) ami kocsival ma alap.....
Ja, igen, elég a 100.... és akkor marad minden a régiben, a vasút a Balatonra sosem lesz versenyképesebb a közútnál...........
az hogy minden vonat megáll mindenhol baromság, zónázók kellenének személyek és gyorsok...
arról nem is beszélve, hogy a vasútvonal elvileg nemzetközi folyosó része, a tehervonatok is mehetnének gyorsan, nem csak a személyek.... arról meg nem is beszélve, hogy ha a személyvonat flirt-el lenne kiadva, annak nem lenne probléma produkálni a megfelelő gyorsítási/lassaulási adatokat 2 megálló között....
versenyképes szolgáltatást nem lehet 100-as pályán nyújtani, ezt észre kellene már venni....
a 30a-n is csak úgy lesz veresenyképes enetideje a gyorsnak fehérvárról pestre, hogy 160/140-es pályán fogja tudni hozni azt a kevesebb mint egy órát (bár pontosan nem tudom mennyi lesz felújítás után a menetidő) ami kocsival ma alap.....
Ha nem ismerjük a szabályokat, jelek helyett használjunk szöveget? Legyen Magyarország Amerika?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
király2644
2013.08.28 14:03:53
@Hurrá Torpedó: azért nincs zöld nyíl mert ha jobbra kanyarodsz, rögtön zebra jön, amelyen zöld van a gyalogosoknak ebben a fázisban. Nekem valami okos megmagyarázta egyszer, hogy ilyenkor nem lehet zöld nyílt kitenni. Bár nem vezetek, szóval a KRESZ-t sem vágom annyira, de lehet amúgy ez hülyeség.
Amúgy anno még amikor először csinálták meg itt a BUSZ sávot, sokáig zöld nyíl volt (kb 2 éve szerelték le a zöld nyilat), szóval nem tudom miért kellett levenni, és akkor is zebra volt jobbra, rajta zöld ebben az időben a gyalogosoknak.....amúgy meg van sárga villogó is a zebránál ebben a fázisban....
Viszont mielőtt nem tették ki a táblát, a buszok rendszeresen benn ragadtak, nem tudtak átmenni a BUSZ jelzés alatt, max csak akkor, ha a sofőr kicsit türelmetlenebb volt, és agresszíven rádudált az autósokra, bár volt olyan, aki még így sem fogta fel...
Ja és vicces, mert eredetileg ez a tábla nem a lámpánál volt, hanem kb 20 m előtte egy oszlopon, majd kb 2 hét után rájöttek, hogy így senki nem tudja elolvasni, és áttették a mostani helyére.
És pozitív lett az eredmény, van aki megáll, de felnéz, elolvassa a táblát, és akkor rájön hogy mehet jobbra, és a buszok sem ragadnak be a keresztezés előtt, szóval a végeredmény abszolút pozitív.
Amúgy anno még amikor először csinálták meg itt a BUSZ sávot, sokáig zöld nyíl volt (kb 2 éve szerelték le a zöld nyilat), szóval nem tudom miért kellett levenni, és akkor is zebra volt jobbra, rajta zöld ebben az időben a gyalogosoknak.....amúgy meg van sárga villogó is a zebránál ebben a fázisban....
Viszont mielőtt nem tették ki a táblát, a buszok rendszeresen benn ragadtak, nem tudtak átmenni a BUSZ jelzés alatt, max csak akkor, ha a sofőr kicsit türelmetlenebb volt, és agresszíven rádudált az autósokra, bár volt olyan, aki még így sem fogta fel...
Ja és vicces, mert eredetileg ez a tábla nem a lámpánál volt, hanem kb 20 m előtte egy oszlopon, majd kb 2 hét után rájöttek, hogy így senki nem tudja elolvasni, és áttették a mostani helyére.
És pozitív lett az eredmény, van aki megáll, de felnéz, elolvassa a táblát, és akkor rájön hogy mehet jobbra, és a buszok sem ragadnak be a keresztezés előtt, szóval a végeredmény abszolút pozitív.
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Mikor lesz végre vállalható vasúti közlekedés a Balatonra?
2013.08.26 07:00:00
Ez volt a nyár utolsó hétvégéje, a balatoni szezon vége. Nyilván sokakban felfrissült az élmény: a magyar tengerre tömegközlekedéssel lejutni rémálom. A vonat koszos, büdös, késik, meleg van, nincs rajta légkondi, se wifi. És persze rettenetesen lassú. Busz nincs. Autóval pedig 1,5 óra alatt lehet…..
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
Houston, jelentkezz! Houston, baj van! De ezt még hétfőn nem is sejtettük. Akkor még csak annyit tudtunk, hogy nincs internet. Nem is volt, ezért a szép piros női biciklin bementem az egyetemre, telefonáltam, meg gyűjtöttem néhány fánkreceptet. Oda- és visszafelé is megnéztek…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
en.wikipedia.org/wiki/Saint-Louis-Arzviller_inclined_plane