Regisztráció Blogot indítok
Adatok
F. A. Hayek

0 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Mandiner szerzői, mint 2010 óta minden évben, idén is évet értékelnek. Agent Ungur írása. *   2016: Orbán, Walking Dead és a liberalizmus kiszenvedéseA Walking Dead előző évadának befejezésénél már csak az új évad nyitánya volt nagyobb csalódás 2016-ban. A Walking…..
F. A. Hayek 2017.01.03 11:49:35
@Robinzon Kurzor: Ez inkább az szdsz-es embertípus definíciója. Róla viszont megejtően jó leírás.
A Mandiner szerzői, mint 2010 óta minden évben, idén is évet értékelnek. Bukovics Martin írása.   Szerintem az országimázst rám kellene bíznia a kormánynak.Két harminc alatti német baloldali-feminista csajt hoztam el Budapestre és kalauzoltam őket hét napon keresztül a városban, minden…..
Vendégszerzőnk, Kürti Gábor Dezső írása   Nem tudom, hogy elmegyek szavazni vagy sem, de ha elmegyek, én is nemmel szavazok. Nem lehet a múltból levezetni a jelenlegi helyzetet. TGM szerintem fatálisan lebecsüli ennek a jelentőségét, ahogy minden baloldali ellenzéki párt is. Szerintem az LMP…..
„Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?” Ez lesz a kérdés, amelyre válaszolhatunk, már azt is tudjuk, mikor: október 2-án. Márpedig ha az ember nem…..
F. A. Hayek 2016.07.06 17:40:11
@Robinzon Kurzor: "Orbán innovációja egyrészt az, hogy a megosztottság nem véleményre, hanem identitásra és a nemzethez való tartozásra (vagy abból kizárásra) megy. Kokárda."

1. A Fideszé, és mögötte Orbán Viktoré, ez egyértelmű.
www.youtube.com/watch?v=E1VoVrMeceU

2. Mi akadályozta meg az MSZP-SZDSZ oldalt abban, hogy 2002-ben maga is kokárdatűzésre buzdítsa a szimpatizánsait? Vagy hogy 2004-ben a külhoni magyarok állampolgársága mellett kampányoljon? Vagy az SZDSZ-es értelmiséget Spirótól napjainkig, hogy mikor eszébe jut egy remek hecc a "mélymagyarok" rovására, inkább ráüljön a szájára vagy csak szűk körben, a sajátjait szórakoztassa vele?

Ezeket az embereket tényleg személyesen Orbán Viktor zárta ki a nemzetből, anélkül, hogy tehettek volna ellene?
Most, hogy már mindenki mindenkinek megmutatta, milyen jól is áll neki a morálhérosz gúnya és cseng az ügy lefele, talán beszélhetünk végre értelmesen is a Kiss László-sztoriról. Eddig nem írtam róla – ha bölcs éppen nem is lesz tőle az ember, a hallgatás bizony hasznos, ha nem tudjuk, mi történt…..
F. A. Hayek 2016.05.14 13:50:30
@bbjnick: "Nem kellett volna Schmitt Pál meglincseléséhez asszisztálni. Nem kellett volna feléleszteni és szabadon engedni a fenevadat. Most már minden héten új áldozatot kíván és mindig lesznek, akik, önös érdekből, uszítják és kiszolgálják."

Pontosan.
Születésnapi interjút adott a Kreatívnak Uj Péter, a 444 főszerkesztője. A három éve indult lap alapítójával készült beszélgetést akár a köztévé is készíthette volna tetszőleges Fidesz-politikussal – vagy a fénykorát élő Nap-kelte az MSZP vagy az SZDSZ bármely jeles képviselőjével. Ehhez hasonló…..
F. A. Hayek 2016.05.11 09:39:30
@Robinzon Kurzor: "Felháborító, hogy egyesek a magánpénzükből azt csinálnak amit akarnak!"

Ez a fafejű szerző nem érti (vagy nem akarja megérteni), hogy Soros magánpénzéből hazudozni teljesen piackonform gyakorlat!
Az elmúlt hosszú hónapokban egyre fokozódó érdeklődéssel figyeltem, meddig marad még bóvli kategóriában a hitelminősítőknél Magyarország. Most már több évnyi adatsorral a hátunk mögött, ideje lenne tényleg felülvizsgálni az ország minősítését: az a helyzet, hogy rendbe van téve a költségvetés. Sőt,…..
Úgy tűnik, ha a Fidesz nyeregben érzi magát, rögtön elkezdi a botladozást. Magas lóról lehet a legnagyobbat esni. Most épp azt találta ki a kormánypárt, hogy megünnepli és -ünnepelteti, úgy tudományosan, mint szakmailag a csak és kizárólag általa elfogadott alaptörvény ötödik évfordulóját. Végül is…..
F. A. Hayek 2016.02.17 10:03:42
@Robinzon Kurzor:

"Még a pufajkás Hornban is volt annyi, hogy elfogadja: bár igaz, hogy számszakilag kétharmada van a kormánykoalíciójuknak, de a kétharmados szabály eredetileg a kormány és az ellenzék (legalább egy részének) konszenzus kényszerét célozta meghatározott kérdésekben, így az alkotmányt illetően is."

Ez Horn Gyula és R. Kurzor sajátos teleológiai értelmezése.

Ez meg a valóság:

www.parlament.hu/szavaz/szavlist/49uk4542.htm

www.parlament.hu/szavaz/szavlist/49uf0206.htm

De mindezt félretéve, 2010-11-ben talán Sólyom László vagy egy másik értelmiségi idol érvelt valami olyasmivel az 1949. évi XX. tv. mellett, hogy ugyan valóban a kommunizmus öröksége, de az annak alapján megtartott választások és megállapodott demokratikus berendezkedés elfogadásával a polgárok elismerték a legitimitását.

Biztos értelmes dolog még mindig vitatni az Alaptörvény legitimitását?
Van itt egy sajátságos cikk – mégpedig a 888.hu-n. „És ha már a hazásságnál tartunk, ilyen képpel örvendeztette annak idején a derék magyar szocialistákat Tóbiás József MSZP-s politikus felesége is, Rába Tímea hajdani szépségkirálynő és maszturbációs segédeszköz.” – írja bátran a szókimondásáért…..
F. A. Hayek 2016.01.26 11:26:41
@Karmadealer: "A magyar belpolitikai közbeszédben ha nem is sok tabu maradt, de talán a családtagok öncélú, gusztustalan bulvármeghurcolása eddig annak számított. Bárki aki ezt jobbról-balról megszegte, joggal számíthatott a normális értékítéletű emberek megvetésére"

Nagyon helyes, akkor ezek szerint a normális baloldaliak (ellenzékiek, demokraták, konzervatívok, épp minek hívják magukat) mélyen megvetik a 444-et.
Az egri vár filmdíszletének maradványa a Pilisben Oscarra jelölték a Saul fiát, és a Golden Globe-győzelemmel a háta mögött esélye is van Nemes Jeles László filmjének elnyerni a legrangosabb amerikai filmdíjat. Ritka pillanat egy-egy ilyen siker a magyar filmtörténelemben manapság, így úgy is…..
F. A. Hayek 2016.01.16 13:53:20
@Robinzon Kurzor: "Lassan közeleg a 100 éves évforduló és a kormánynak nehéz lesz megállnia, hogy csináljon egy kurzusfilmet erről, kifejezetten belföldi használatra, azon belül is az elégedetlen "nemzeti érzelmű" szavazók kiszolgálásra."

És mi akadályozza meg a független, krétakörös ésatöbbi fékezhetetlen tehetségű művészeket, hogy maguk csináljanak - külföldi használatra is - egy Oscar-gyanús filmet, melyből az egész világ láthatja, hogy mennyire megrázó nemzeti sorstragédiáról van szó?
Ki figyel az adventre? A karácsonyi készülődés időszakát eluralták Ákos és Kövér László megjegyzései, valamint a Hóman-szoborról szóló vita. Utóbbiban a kilencvenes évek kultúrharca köszön vissza, az előbbiben egy, a magyar közbeszédben viszonylag újnak számító…..
F. A. Hayek 2015.12.23 17:10:25
@bbjnick: Pontosan.
Terjed az egyelőre csak „PRK-szindrómaként” emlegetett, súlyos feledékenységgel és nyilvánvaló tények letagadásával járó tünetegyüttes. A szakemberek annyit is megállapítottak, hogy a jelenség összefüggésben áll az Európa felé tartó tömeges migrációs hullámmal. A…..
F. A. Hayek 2015.11.18 18:27:18
@Robinzon Kurzor: Ugye, hogy ki lehet olvasni a sorok közül, hogy a szerző szerint Orbánnak igaza van?
Oviban ingyen a kaja? Még suliszünetben is ingyen lesz? Na de mi van az otthoni vacsorával? Azt miért nem szervírozza az Orbán? Különben is: mit adtak nekünk a rómaiak? Nem csitul a gyerekéhezés körüli hiszti. Nem is fog jövő hétig, amikor is az Országgyűlés plenáris ülésén…..
F. A. Hayek 2015.11.12 10:15:32
@GNDL: "Az ábrából az olvasható ki, hogy sajnos nálunk mindkét időszakban csak romlott a helyzet, mi több, 2010 és 2012 között nálunk a leginkább."

Ebből hol következik, hogy a problémát a Fidesz-kormány hozta létre, vagy akár súlyosbította?
F. A. Hayek 2015.11.12 10:55:02
@Robinzon Kurzor: Tedd a kezed a szívedre, nem esett meg egyszer sem, hogy a szavazófülkében az mszp-s szekfű vagy az szdsz-es madarak mellé csúszott az a fránya iksz?

A Fidesz által okozott gyerekszegénységgel kapcsolatos szociális demagógiátok pontosan ugyanannyira primitív gondolkodáson alapul, mint anno a Fidesz által elvett 19000 Ft nyugdíj kampánya. Logikát akkor sem kellett keresni benne, most sem. Akkor is Rákosi és Kádár jogutódjainak hatalomba kerülését szolgálta, most is. Csak szerencsére jóval kevesebb sikerrel, és úgy néz ki ez a következő egy-két évtizedben nem is fog változni.

Így marad nektek, hogy duzzogva elvakult párthívőnek állítsatok be mindenkit, aki megmosolyogja az aktuális igazolatlan ex cathedra propagandakijelentéseiteket.
F. A. Hayek 2015.11.12 12:58:22
@Robinzon Kurzor: "meg sem próbálsz valami érvnek látszó izével előhozakodni"

Igaz, itt feljebb a másik balos haveroddal (ti) nagyon meggyőzően, érvekkel levezettétek, hogy milyen okozati összefüggés áll fenn a Fidesz-kormány ténykedése és a gyermekéhezés között.

A logikus érvelésetek nyomán már csak a Fidesz-trollhadsereg katonái hajtogatják az ellenkezőjét.
Ismét jöhetnek a Kádár-kockák, az építészek kiakadtak – olvasható a Népszabadság Online cikke azzal kapcsolatban, hogy a Lázár János által meghirdetett Nemzeti Építészetpolitika keretében típustervekből lehet majd építkezni, hogy egy-egy település házai mutassanak…..
F. A. Hayek 2015.11.10 09:58:47
@Szindbad: Nem sikerült megérteni a cikket, ugye?
Ugyan lehet, hogy már egy ideje állandó vendége a közmédiának Bogár László, a lehető legnagyobb ívű világmegfejtések tudora; de csak most tudatosult a szerkesztőségünkben a tény, hogy az általunk már régóta körberajongott professzor a mi adóforintjainkból fenntartott…..
F. A. Hayek 2015.11.02 16:29:01
@rajcsányi.gellért (ergé): Csak a pontosság kedvéért: kimaradt a gazdasági adatok részletezéséből az EU-Oroszország reláció: 284,5 Mrd EUR trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2006/september/tradoc_113440.pdf

Így a kereskedelmi forgalom összege EU-Oroszország-Kína relációban 824,5 Mrd, míg EU-USA relációban az említett 515 Mrd.

A cikkben közölt adatokból még ezzel a kiegészítéssel sem lehet következtetést levonni a professzor (a szerző szerint üldözendő, letiltandó) véleményének megalapozottságára nézve. Legfeljebb annyit, hogy ilyen kereskedelmi forgalom mellett valószínűleg megalapozott az az állítása, miszerint az EU, Oroszország is Kína gazdaságilag kiegészítik egymást. Azt meg ha akarja, tisztázza vele a szerző, hogy mire (milyen területekre) gondolt az alatt, hogy az USA "több területen" (vagyis logikusan: nem általánosságban) is feleslegessé és értelmetlenné vált.

A statisztikai adatok részleges volta és a proftól idézett szöveg fals értelmezése azonban arra utal, hogy itt a legkevésbé sem valaminek a tisztázása lehetett a cél, hanem inkább a Mandinertől nem ismeretlen karaktergyilkosság, a független, mindent jobban tudó konzervatív értelmiségi imidzs erősítése jegyében.
F. A. Hayek 2015.11.02 20:38:40
@Doomhammer: "Szerintem adjuk hozzá Braziliát és Japánt is és akkor látszik majd igazán, mennyire eltörpül az USA a világ maradék részét felölelő szövetséggel szemben."

Ezt Bogárral és a fenti cikk szerzőjével tudjátok megvitatni. Utóbbi örvendetes módon utólag kiegészítette az írását a következő adattal: "Az EU és Oroszország közötti forgalom: 285 milliárd euró."
F. A. Hayek 2015.11.03 16:36:09
@Doomhammer:

"Így aztán magától várom a magyarázatot, milyen alapon adja össze Oroszországot Kínával és miért nem pl. USA-t Kínával, ami egy sokkal szorosabb szinergia."

Márpedig ezt a két remek szerzővel tudja megvitatni, ugyanis ők hozták fel az EU-Oroszország-Kína és EU-USA (TTIP) szinergiákat.

Az én szerény közreműködésem a Bogár és a közmédia lejáratására írt tudálékos cikk elemi logikai hibáinak / csúsztatásainak kijavítására korlátozódott.
Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indít a Mandiner: vezető magyar véleményformálókat kérdezünk meg arról, mit gondolnak az egyre forróbb témává váló migrációról és a kapcsolódó jelenségekről. Az eddig megjelent írások ezen a linken…..
F. A. Hayek 2015.09.09 09:38:59
@Virág et.: A "törvénysértés" itt a határsértés lehetne egyedül...

Tévedés:

2007. évi LXXX. törvény a menedékjogról

5. § (2) Az elismerését kérő köteles

a) a menekültügyi hatósággal együttműködni, így különösen: feltárni a menekülésének körülményeit, személyes adatait közölni és személyazonosságának tisztázását elősegíteni, okmányait átadni;

b) nyilatkozni vagyonáról, jövedelméről;

c) a menekültügyi hatóság által számára kijelölt szálláshelyen - az e törvényben meghatározottak szerint - életvitelszerűen tartózkodni és a kijelölt szálláshelyen a tartózkodásra irányadó magatartási szabályokat megtartani;

d) jogszabály vagy az egészségügyi hatóság elrendelése alapján magát egészségügyi szűrésnek, gyógykezelésnek, jogszabályban kötelezően előírt, valamint az egészségügyi hatóság által megbetegedési veszély esetén elrendelt, hiányzó védőoltások pótlásának alávetni...

48. § (3) A kérelmező a befogadó állomásról, közösségi szállásról, szerződés alapján fenntartott más szálláshelyről 24 órát meghaladóan csak különösen indokolt esetben, a menekültügyi hatóság engedélyével távozhat el, feltéve, hogy távolléte az eljárási cselekmények lefolytatását nem akadályozza.
Türkizkék ég, szikrázó napsütés, üde friss szél és − ezúttal tényleg − kék Duna: Budapest panorámája mindig gyönyörű, de ebben a kora szeptemberi délutánban fővárosunk tízezerszer látott látványa újra lenyűgözi az embert. Ebbe a tökéletes pillanatba robban bele a…..
Migráció és mi címmel körkérdést és cikksorozatot indít a Mandiner: vezető magyar véleményformálókat kérdezünk meg arról, mit gondolnak az egyre forróbb témává váló migrációról és a kapcsolódó jelenségekről. Az eddig megjelent írások ezen a linken…..
F. A. Hayek 2015.09.02 08:25:32
@Robinzon Kurzor: "Az egyetlen, aki láthatóan nem csak, hogy nem csinál semmit, de nem is áll szándékában, az pont Zsóti főnöke, a Nagy Egyes. "

Erről van itt szó, már megint mindenki a Patásnak falaz. Pedig a valódi független tényfeltáró újságírás most felderíthetné, hogy személyesen ő áll a tömeges tiltott határátlépések, pardon, a menekültek özöne mögött, hogy ezzel is bebetonozza a NER-t.

Kimaradt valami?
F. A. Hayek 2015.09.02 09:19:49
@Robinzon Kurzor: Az ördög nem alszik. Gyanús, hogy az utóbbi időben nem foglalkoznak a Vezérrel. Éberség, elvtársak!
Mandiner blog Migráció 895 2015.08.20 08:01:00
A türkök népe régen Kazáriához közel szerzett magának lakóhelyet, azon néven egy helyen, melyet első vajdájuk nevéről Levedíának neveznek, amely vajdát tulajdonnevén Levedinek, méltóságánál fogva pedig, miként az utána való többit is, vajdának hívták.Ezen a helyen, az…..
F. A. Hayek 2015.08.20 18:30:46
@Virág et.: "Ebben ma ca. másfél millió szavazójoggal rendelkező élőlény hisz, tehát nyilván igaz is."

Akkor egyszerű a helyzet: csak meg kell győzni a többi cca. hat és félmillió szavazójoggal rendelkező élőlényt, hogy a mélyen humanista balliberális pártok egyikére szavazzon, és 2018-tól már indulhat is a szép multikulturális jövő építése.
A székelyföldi, Homoród menti Oklánd román és gótikus eredetű unitárius templomában nem bántak kesztyűs kézzel az ősi falképekkel. Ha a vezetéknek arra köll mennie, hát arra köll…..
F. A. Hayek 2015.08.18 11:59:06
@rajcsányi.gellért (ergé): a nagy asszimilációs kényszerben - mármint a krakéler álliberális értelmiséghez - érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy a romániázás és fogalmatlan székely mesterezés nem bántó-e az oklándiak számára. Ha már.

Másrészt itt feljebb néhány hozzászólásban több érdemi tartalom gyűlt össze, mint a Mandiner "valódi konzervatív" nézőpontból között siránkozásaiban az elmúlt évben összesen. A szakmai - és emberi - tisztesség azt követelné, hogy ez a tartalom frissítés cím alatt magában a cikkben is helyet kapjon.

A végére egy jó tanács: a konzervatív újságírásnak nem feltétlenül része az önteltség.
F. A. Hayek 2015.08.18 12:00:01
@homoródkarácsonyfalváért: "Milyen szép is volna, ha a Mandi a karácsonyfalvi freskóhelyreállítást mutatná be, nem az oklándi szerencsétlen villanyszerelőt!"

Pontosan!
Nem túl forró nyár, meleg ügyek: a homofóbia elleni világnappal kapcsolatos kérdésre adott kormányfői válasz, az ír népszavazás és az amerikai Legfelsőbb Bíróság múlt heti döntése nyomán Magyarországon is állandóan felszínen tartott téma lett a melegházasság. S pont az…..
F. A. Hayek 2015.07.01 12:10:11
@Robinzon Kurzor: "Ha olyan korlátolt lennék mint te, akkor azt gondolnám, hogy ..."

Miért nem próbálsz meg érdemben reagálni arra a nagyon is jogos kérdésére, hogy mi lesz a gyerekek jogaival?
F. A. Hayek 2015.07.01 13:07:13
@Robinzon Kurzor: Tehát ha egyedül abból a célból hoznak létre gyereket in vitro, hogy egy homoszexuális pár egyik vagy mindkét tagja örökbe fogadja, az semmilyen módon nem érinti az adott gyermek jogait?

És ez független attól a kérdéstől - amelyben szintén nem értünk egyet - hogy két homoszexuális ember bármilyen családszerepet be tud-e tölteni. Meg attól is, hogy az ilyen nevelők gondozása alatt álló gyermek jobban ki van-e téve bántalmazásnak, illetve szexuális zaklatásnak, mint az, akit heteroszexuális természetes vagy nevelőszülők nevelnek.
Az emberölések számának alakulása itthon az elmúlt ötven évben: az utolsó kivégzés 1988-ban történt, 1990-ben az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek nyilvánította az intézményt. A rendszerváltás első, vadkeleti éveiben megugrott az emberölések száma, de az ezredforduló…..
F. A. Hayek 2015.05.01 11:05:51
@Fedor: "Statisztikák százaival szokták alátámasztani, hogy semmilyen összefüggés nincs a halálbüntetés és a gyilkosságok száma között. Az egyik ilyen speciel itt van ebben a cikkben"

A cikkben szereplő statisztika nem támasztja alá ezt az állítást. Inkább az ellenkezője mellett szól, bár azt sem bizonyítja. A hangadó értelmiség és a logika...
F. A. Hayek 2015.05.04 12:41:47
@Fedor: A statisztikából az látszik, hogy a halálbüntetés eltörlését követően 9-14 évig magasabb volt az emberölések száma, mint amíg létezett a halálbüntetés.

Az, hogy ez "a rendszerváltáskori bizonytalanságnak volt köszönhető", színtiszta spekuláció.

Okozatiság ezzel a statisztikával egyik irányban sem igazolható, helyesebb lenne a megfelelő szerénységgel véleményt nyilvánítani.
Gyűlöletből nem lehet országot építeni sehol. Eképpen penget érzelmi húrokat lelkünk hárfáján az emberminiszter, Balog Zoltán. De a „megélhetési bevándorlás” kapcsán tervezett nemzeti konzultáció láttán hozzátehetjük: de igen, lehet. A feltett kérdések alapján akár…..
Freudi elírásnak is tűnhet a tegnap állami hírtévéként újraindult M1 bakija, hogy köztársasági elnökünkből Ádár Jánost csináltak. Mondjuk pont nem az államfő érdemli meg a kádározást, hiszen rezervált személyisége és egyes megnyilvánulásai alapján valószínűleg…..