Adatok
vincze.mate
6 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vegyünk tíz magyar alkotmányjogászt, vagy európai hírű magyar jogtudóst. Képzeljük el, hogy meglátogatja őket Orbán Viktor és azt mondja nekik: tiéd a Sándor-palota legalább öt évre, cserébe mellőzni kellene az amúgy is gyenge alkotmányos jogköröket, és ha probléma van…..
vincze.mate
2010.06.30 19:46:04
@Rogue: Miből gondolja a posztoló, hogy bárki, akit a Fidesz felkérne a köztársasági elnöki posztra az hardcore Fideszessé válna?
Nem ezt gondolom. Azt gondolom, hogy lehetne olyan, szaktekintéllyel rendelkező, bólogató jánost találni, aki mindent aláírna, de nem teszik. Mert nem ez a cél.
Nem ezt gondolom. Azt gondolom, hogy lehetne olyan, szaktekintéllyel rendelkező, bólogató jánost találni, aki mindent aláírna, de nem teszik. Mert nem ez a cél.
vincze.mate
2010.06.30 19:46:55
@bariga: A közvélemény kutatások alapján megválasztanák...
Miközben vannak, akik szlovák bölcsességről, Fico elképesztő bukásáról írnak, az előzetes szlovák eredmények alapján két dolgot lehet csak biztosan kijelenteni. Egyrészt, a Fico által fémjelzett demagóg politizálás továbbra is nagyon sikeres maradt északon, miközben a vele…..
vincze.mate
2010.06.13 19:43:57
@kisdubos: Én magyar pártnak tartom a Híd-Most-ot, és a szavazóik legalább kétharmada magyar, saját elmondásuk szerint. Két tényből szűrhetünk le pontos információt a támogatóik tekintetében. Egyrészt a számszerű szereplésből. Látjuk, hogy Pozsonyban (nyilván ez az OKS-sel való együttműködésnek is köszönhető) szavazóik kb. fele szlovák volt. Azt is látjuk, hogy a szavazók ,,előre karikáztak" jó pár szlovák képviselőt. Ugyanakkor a felvidéki magyar népesség mérete és az MKP eddigi eredményeit tekintve én legfeljebb a szavazóik negyedéről tartom elképzelhetőnek, hogy szlovák származásúak.
vincze.mate
2010.06.13 21:12:23
@Bloodscalp:
,,"ha nem lenne orbán"..ahogy te mondod, még bugár lenne az mkp elnöke, stabilan kapnak 12-15 % és egy megbízható képviselet lennének...
nem az amit csáky művelt viktor vezérünk keze alatt..."
,,tökvilágos hogy a felvidéki magyar nem is akart 2 nemzetiségi pártot bejutatni, mellesleg mi szükség van rá?legyen 1,csak normális képviseletet adjon---nem úgy mint az mkp (nekem úgy tűnt viktor kézileg vezérli"
Érdekes kijelentések. Mire alapozod őket? Én szorítottam az MKP-nak és a Hídnak is, és kicsit szomorú voltam, mert közelről láttam az MKP kampányát és nem éreztem jónak. Nyilván a Fidesz az ideológiailag hozzá közelebb álló pártot támogatja.
És a tendencia az, hogy a nemzetiségi pártok szakadnak, ideológiák mentén újraszerveződnek. Szerbiában ugyanez van, pedig ott hol van az életszínvonal a szlovákhoz képest...
,,"ha nem lenne orbán"..ahogy te mondod, még bugár lenne az mkp elnöke, stabilan kapnak 12-15 % és egy megbízható képviselet lennének...
nem az amit csáky művelt viktor vezérünk keze alatt..."
,,tökvilágos hogy a felvidéki magyar nem is akart 2 nemzetiségi pártot bejutatni, mellesleg mi szükség van rá?legyen 1,csak normális képviseletet adjon---nem úgy mint az mkp (nekem úgy tűnt viktor kézileg vezérli"
Érdekes kijelentések. Mire alapozod őket? Én szorítottam az MKP-nak és a Hídnak is, és kicsit szomorú voltam, mert közelről láttam az MKP kampányát és nem éreztem jónak. Nyilván a Fidesz az ideológiailag hozzá közelebb álló pártot támogatja.
És a tendencia az, hogy a nemzetiségi pártok szakadnak, ideológiák mentén újraszerveződnek. Szerbiában ugyanez van, pedig ott hol van az életszínvonal a szlovákhoz képest...
vincze.mate
2010.06.14 10:01:05
@dissou: Nem azt mondom, hogy nem lehet alapja. De gondolod, hogy az általad idézett kettősmércés kommenten kívül SEHOL nem lenne ennek nyoma, ha valóban így lenne? Számomra sokkal inkább hihető a Bugár-Duray párharc.
"Ha úgy fogalmazza meg a kérdést, hogy Sólyom László a következő években a köztársasági elnök lesz-e, akkor azt a választ adnám, hogy szerintem nem, nem ő lesz" Pokorni Zoltán, a Fidesz alelnöke 2010. április 27. Három állításom van: (1) A Fidesznek…..
Az egészségügyi rendszer szociális reformja azt az alapvető kérdést veti fel, hogy az eddig individualista, versenyképes USA el fog-e mozdulni egy szociális, európai típusú jóléti állam irányába. A vasárnapi képviselőházi szavazás egyik tétje az volt, hogy több…..
vincze.mate
2010.03.22 12:28:48
Az MSZP jelentős európai arcvesztésével a következő években számolni kell, és ez azt is eredményezheti, hogy a pártnak biztosi helyétől is meg kell válnia. A publicisztika a Konzervatórium.hu-n olvasható...
vincze.mate
2009.06.08 01:24:25
@Vendéen (dszg): Nem feltétlenül. Illetve nehezen képzelem el, hogy Bokros beül egy Néppártba. De ha igen, akkor Schmitt P. és Szájer lesznek a főnökei, :D
vincze.mate
2009.06.08 10:04:10
@stabiloldalfekvés: csakhogy nem úgy megy az, hogy én kijelentem, melyik frakcióba fogok beülni. Ezért is nem lehet tudni, mennyi mandátuma van pontosan az EPP-nek. Majd júliusban megtudjuk. (Erre jó példa Tőkés esete, akit a román néppárti képviselők nem támogattak, a magyarok meg igen, mégsem lett néppárti.)
@KA_Steve: Én elhiszem, hogy az LMP nem liberális párt, és nem azért, mert olvastam a Rózsa Misi levelet. :) De abban biztos vagyok, hogy a legtöbben a zöld-liberális karaktert érzik az LMP-ben, a következő egy évben nekik és nektek (ha maradtok szövetségben) az lesz a feladata, hogy letisztázzák/letisztázzátok az üzeneteiteket. Ha ez jól sikerül, akár ti lehettek az új baloldali (balközép) erő.
@KA_Steve: Én elhiszem, hogy az LMP nem liberális párt, és nem azért, mert olvastam a Rózsa Misi levelet. :) De abban biztos vagyok, hogy a legtöbben a zöld-liberális karaktert érzik az LMP-ben, a következő egy évben nekik és nektek (ha maradtok szövetségben) az lesz a feladata, hogy letisztázzák/letisztázzátok az üzeneteiteket. Ha ez jól sikerül, akár ti lehettek az új baloldali (balközép) erő.
vincze.mate
2009.06.08 18:46:25
@stabiloldalfekvés: Persze, a "főnöke" nyilván idézőjeles. Az én kommentem arra vonatkozott, hogy Orbán nem része az ep frakciónak. A néppártba pedig hidd el, nem olyan könnyű ki-be járni, hogy oda mindenféle volt balos kormánypolitikusokat beengednének csak azért, mert ő oda akar tartozni.
@phaidros: A kispártok szintjén (LMP, MDF) most arra fog menni a harc, hogy a mainstream-mel, a ,,nyerő" pártokkal szemben ők jelentsék a protest-szavazók mentsvárát, akik nem akarnak a bukott MSZP-re sem szavazni.
@phaidros: A kispártok szintjén (LMP, MDF) most arra fog menni a harc, hogy a mainstream-mel, a ,,nyerő" pártokkal szemben ők jelentsék a protest-szavazók mentsvárát, akik nem akarnak a bukott MSZP-re sem szavazni.
Sokakat meglepetésként ért a hír: sem előrehozott magyar euróbevezetést, sem regionális 190 milliárdos segítséget nem kapunk az Európai Uniótól a válság kellős közepén. Meglepődni azonban legfeljebb csak rövid ideig érdemes: ha jobban belegondolunk, az Unió racionálisan…..
Olyan hivatalos, a széles nyilvánosság előtt publikált exitpoll felmérés egyelőre (előttem legalábbis) nem ismert, amely a választók pártpreferenciája helyett/mellett arra is rákérdezett volna, vajon tudja-e a választó, hogy pontosan kire, milyen érvek mentén szavazott, és az…..
A mögöttünk lévő hét második felét kétségtelenül tematizálta Bayer Zsolt publicisztikája, és sokadszorra előkerült a „Meddig terjedhet a sajtószabadság?”-kérdése. Hadd ne éppen mi bocsátkozzunk ex cathedra értékítéletek kijelentésébe; egyrészt a mi…..
vincze.mate
2009.02.14 22:01:44
@Tgr: Nem hiszem, hogy a kuruc infóban hirdetnie kéne az államnak. De nem azért, mert a kuruc infó egy szélsőséges, gyűlölködő média, tele személyeskedéssel, légbőlkapott infókkal és lejáratással.
Az állam azért ne hirdessen a kuruc infóban, mert a kurucnak nincs hivatalos szerkesztősége, nem áll rendelkezésre releváns adat az olvasóiról, nem tudjuk, hogy kit érne el a hirdetés (a hirdetésre költött pénz hatékonysága nem mérhető) és mert (nem tudjuk, de sejthetjük), hogy a kuruc olvasóit nagy részben érdeklő témák valószínűleg nem lesznek állami projektek.
Elvben, ha létezne egy kifejezetten az elvakult szélsőjobboldaliakat célzó kormányzati hír, még akár indokolt is lehetne hirdetni a kurucon. De ilyet nem nagyon tudok elképzelni.
A Hírlap egy alapvetően politikai-gazdasági napilap, néha erőteljes hangvételű publicisztikákkal, és rengeteg, a tulajdonos személye körüli hírrel. Ha szakmailag nem indokolt, hogy a Hírlapot "bojkottálják" (mert például kimutatható, hogy elérik az olvasóikat máshol is), akkor pedig a kormány hirdessen a Hírlapban is.
Az állam azért ne hirdessen a kuruc infóban, mert a kurucnak nincs hivatalos szerkesztősége, nem áll rendelkezésre releváns adat az olvasóiról, nem tudjuk, hogy kit érne el a hirdetés (a hirdetésre költött pénz hatékonysága nem mérhető) és mert (nem tudjuk, de sejthetjük), hogy a kuruc olvasóit nagy részben érdeklő témák valószínűleg nem lesznek állami projektek.
Elvben, ha létezne egy kifejezetten az elvakult szélsőjobboldaliakat célzó kormányzati hír, még akár indokolt is lehetne hirdetni a kurucon. De ilyet nem nagyon tudok elképzelni.
A Hírlap egy alapvetően politikai-gazdasági napilap, néha erőteljes hangvételű publicisztikákkal, és rengeteg, a tulajdonos személye körüli hírrel. Ha szakmailag nem indokolt, hogy a Hírlapot "bojkottálják" (mert például kimutatható, hogy elérik az olvasóikat máshol is), akkor pedig a kormány hirdessen a Hírlapban is.
vincze.mate
2009.02.14 20:48:54
@Kettes: Így van, egyetértek
vincze.mate
2009.02.14 21:48:56
@Fedor:
Amúgy meg: csak fizetett hirdetésben tehet eleget a tájékoztatási kötelezettségének a kormány?
Van olyan, hogy igen, és ez néhány esetben praktikusabb is, mint keresztülverni egy (ki tudja milyen irányba elfogult) szerkesztőségen a témát.
Abban viszont egyetértek, hogy a kormánytag, tisztviselő tájékoztasson, ellenoldali médiát is, mert a demokrácia fontos része az állampolgárok tájékoztatása. Meg abban is, hogy lehetőség szerint a kommunikációs költségeket le kell szorítani, amíg nem megy a hatékonyság rovására.
Minden esetre ha a kormány arra szórja a pénzt, hogy magát reklámozza, azt semmilyen médiumban ne tegye. Ha meg tájékoztatási kötelezettségének tesz eleget, akkor meg választását indokolja meg a REACH %-kal, vagy esetleg az árral, ne pedig ideológiával.
Amúgy meg: csak fizetett hirdetésben tehet eleget a tájékoztatási kötelezettségének a kormány?
Van olyan, hogy igen, és ez néhány esetben praktikusabb is, mint keresztülverni egy (ki tudja milyen irányba elfogult) szerkesztőségen a témát.
Abban viszont egyetértek, hogy a kormánytag, tisztviselő tájékoztasson, ellenoldali médiát is, mert a demokrácia fontos része az állampolgárok tájékoztatása. Meg abban is, hogy lehetőség szerint a kommunikációs költségeket le kell szorítani, amíg nem megy a hatékonyság rovására.
Minden esetre ha a kormány arra szórja a pénzt, hogy magát reklámozza, azt semmilyen médiumban ne tegye. Ha meg tájékoztatási kötelezettségének tesz eleget, akkor meg választását indokolja meg a REACH %-kal, vagy esetleg az árral, ne pedig ideológiával.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ennyit mondtam. A többit te tetted hozzá. Mi nem volt törvényszerű, vagy az alkotmánynak megfelelő a kinevezésben? Az újradefiniáláshoz pedig meg kell és meg is lehet változtatni a törvényeket és a keretet. Ha sikeres lesz az új terv, a fidesz is sikeres lesz. Ha nem, négy év múlva elbukik.