Adatok
Traktoros
2 bejegyzést írt és 209 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
9 172 db légifelvétellel bővült a fentrol.hu-n elérhető képek száma. Így jelenleg már 254 019 db légifelvételt lehet böngészni, letölteni, címkézni és ha szükséges pontosítani a helyzetét a térképen...
Nem kell röhögni! Simán előfordulhat... :)..
Traktoros
2024.10.28 14:35:06
Mások is hoztak érdekességeket, mint például Richard barátunk Nagykürtösről a saját gyártmányú gőzöseit és valódi fa kocsijait...
Arra gondoltunk, hogy ha már a hétfői képek most és még pár hétig az idei lengyelországi modultalálkozóról szólnak, akkor növeljük a TT modulos dózist kissé és mutatunk egy videót is az eseményről. Közel 40 perc tömény modellvasút, az élet hangjaival (itt-ott magyar szóval), csomó kisszériás vagy…..
Traktoros
2024.07.19 09:59:58
Osek állomás körfűtőháza. Változatos járműpark, de vajon az a Desiro hogy jön ki onnan? :)..
Traktoros
2023.10.02 16:45:42
Mallard Falcon személyvonattal. Az étkező kocsikban világítanak az asztalon lévő lámpák (a start szetteknél nem)...
Egyszer réges-régen, még az 1990-es évtized legelején az Mk48 2019-es pályaszámú mozdony elhagyta otthonát, az éppen leszálló ágban lévő Királyréti Állami Erdei Vasutat, és bevonult felújításra a MÁV szombathelyi járműjavító üzemébe. A megrendelt munka el is készült, azonban a mozdony nem tért…..
Találós kérdés: vajon melyik társaság azonosítója bújik meg a vandál graffitisek "műve" alatt?..
Traktoros
2021.11.29 09:46:33
Az ipartelepi kiágazás váltóit a sebnitzi nyílt napról hozott szürke talpfarácsra építette meg nekem Váltógyártó jó sok évvel ezelőtt. A vezetősínekhez is normál sínszálat használt (mivel azt adtam neki) és megjegyezte, hogy túl messze vannak a tősínektől, ez még gondot okozhat játék közben. Aztán…..
Traktoros
2021.05.19 14:49:21
Traktoros
2021.05.20 05:51:09
@HOttó: nem, volt olyan drótköteles vonszoló is, amit a kocsi sarkára akasztottak. Tekerj 6:22-höz ebben a filmben és keresd az állad! :)
youtu.be/rRZTkbYccZs
youtu.be/rRZTkbYccZs
István egészen addig boldog volt, hogy a Magyar Postán feladott csomagját nyomonkövetési információk alapján követheti, amíg rá nem jött, hogy milyen is az. Össze vissza ugráló státuszok, helyszínek és dátumok alapján próbált rájönni, mikor érdemes várnia a csomagos postást. Hiába.
Rendszeresen…..
Traktoros
2021.01.20 10:19:38
avagy, Indul az utolsó menet
A teljes dioráma füvezésre került, jöhetett a többi növény ültetése. A korábbi építésekből még mindig volt a Heki 1640 és 1641 csomagokból, így ezeket használtam ennél a diorámánál is. A hátsó részre, ahová erdőtalaj került, több és nagyobb fa és bokor lett ültetve, a…..
A Herpa megint dobott egy csontot (csontocskát) nekünk tétéseknek. A július-augusztusi újdonság lapban szúrhatják ki éles szemű 120 rajongók az "Einsatzleitung" feliratú, kék villogós VW Golfot, a 2db N-es járműtől kissé jobbra, a 10. oldal alján. Nem szoktam bosszankodni ezen, mert hát biztos…..
Traktoros
2018.04.16 10:42:22
Ismét egy egyedi átépítést mutatunk. A Halbi vezérlőkkel meglehetősen mostohán bánnak a MÁV-nál, nem használják ki a lehetőségeiket. Nálunk, a modulokon viszont remekül helyt áll az ingavonatban...
Traktoros
2018.04.10 08:10:46
Ma reggel egy barátom küldött nekem mosolyogva egy videót, hogy lám-lám, van hóhelyzet máshol is, nem csak Magyarországon. A videó alapján a Japán Vasút is küzd a hóval...
...viccet félretéve: a mai napra egy roppant látványos japán videót ajánlok a figyelmetekbe az idei télről. Japánban is esett…..
2014-ben egyszer már jártam a Deutsche Bahn Nürnberg Hauptbahnhof közelében levő múzeumi telephelyén, de 2016-ban ismételten eljöttem ide. Eredetileg nem terveztem ilyesmit, csak a vonatból kiszúrtam, hogy mintha más járművek állnának a szabadtéri kiállítási területen, mint régen, és meg akartam…..
Ez az elsőre furának hangzó cím ugrott be, mikor is minap bóklásztam a Facebookon, és az egyik makettező csoportban felfigyeltem egy megosztásra. A képeken egy vasúti szállítójárművön lévő Szojuz rakéta van. Ebben még semmi különös nem lenne, hiszen űrhajózási témájú makettekből igen sok van. Amire…..
Traktoros
2017.10.30 09:03:20
Már-már azt hihettük, hogy vége ennek a hármas kis sorozatnak, nehezen jön el a harmadik rész, de örüljünk: nem ússzuk ám meg ennyivel! Ahogyan mi magyarok jól ismerjük, a hármas szám misztikus és jellemző a mi világunkra, azonban magyar ember sosem éri be annyival, ami jár neki, mindig van egy-két…..
Régen volt már Nohab, nem? Illetve nem is, csak sose elég belőle :) A Nohab-GM Alapítvány 2017. szeptember 9-én a Börzsönybe invitálta az érdeklődőket a Tizeske által vontatott különvonattal:
Interszitivel csak hazafele menet, a Cserhátban tudtuk elkapni a szerelvényt, de itt is…..
Traktoros
2017.09.27 08:14:46
@wmitty: Gondolom az amerikai Northeast Corridorra utal... :)
A zsolnai TT modultalálkozó talán legszebb állomásának részlete. Bélá Pod Bezdézem részletesen kidolgozott, személy és teherforgalmat is bonyolító állomás. Olajtartállyal, raktárakkal, rakodóval. A képen egy önürítős kocsik gyors ürítésére szolgáló garat látszik.…..
Traktoros
2017.09.19 14:48:59
Bělá pod Bezdězemben van a Dehtochema üzeme, kátrány- és bitumentermékekkel, valamint mindenféle műanyagokkal foglalkoznak:
www.dehtochema.cz
Egyike azon nagy múltú gyáraknak (1868-ban alapították), melyek túléltek két világháborút, a szocialista Csehszlovákiát, a '93-as kenyértörést és még az uniós csatlakozást is :)
www.dehtochema.cz
Egyike azon nagy múltú gyáraknak (1868-ban alapították), melyek túléltek két világháborút, a szocialista Csehszlovákiát, a '93-as kenyértörést és még az uniós csatlakozást is :)
Majd' egy hét szünet után mi mással is folytathatnám, mint vonatokkal... sőt: szlovák vonatokkal! Konkrétan a Pozsony-Szőlőhegy (Bratislava-Vinohrady) és Pozsony főpályaudvar (Bratislava Hlavná stanica) közti rámpát fogjuk látni. Pozsony vasúti hálózatáról azt kell tudni, hogy a főpályaudvar a…..
Traktoros
2017.09.02 20:39:00
Traktoros
2017.09.02 21:04:32
@NAR: a gyöngyösi vonaton azért néha egészen jó az utasterhelés, a szóló Bz már igencsak kevés lenne oda.
A hazai augusztusi uborkaszezon egyik friss híre, hogy a kormány nem nyilvános telefonhálózattal kötné össze az összes fontosabb kormányzati és közigazgatási szervet. Első körben vezetékes (kanócos) hálózatról van szó, később állítólag megcsinálnák a cucc mobilos verzióját is. Ahogyan azt…..
Traktoros
2017.08.31 20:30:00
Ma egy kis agytornával indítjuk a hetet. Hol készült a fenti kép? Annyit segítünk, hogy a hétvégén került a kamera elé a jármű, amikor is fotós kollégánk Sebnitzben járt a Tillig nyílt napon. Tehát valahol arrafelé kell keresgélni, mondjuk 200km-es körön belül. A helyesen…..
Traktoros
2017.06.14 09:17:04
A nyolcvanas évek első felében számomra Csehszlovákia volt _a_ külföld... ugyanis még soha nem jártam másutt. Minden feltűnően más volt, mint otthon: másképp néztek ki a buszok, a lámpaoszlopok, a vasúti átjárók, az emblémák - de úgy gondoltam, pont attól külföld a külföld, hogy nem ugyanazt látjuk…..
Traktoros
2017.06.07 14:02:31
Traktoros
2017.06.07 14:05:51
Vagy féltucat ismerősöm végigutazta már a Transzszibériai vasútvonalat, ehhez képest én már akkor büszke vagyok magamra, amikor ki merem próbálni egy szomszédos ország egy fősodorból csak kicsit kieső viszonylatát :) Pedig a Csallóközben még csak idegen nyelveket se kell beszélni ahhoz, hogy…..
A múltkori, csilli-villi bécsi-ausztriai villanymozdonyozáshoz képest most a közép-európai vonatozás átellenes oldala következik: egy mellékvonal jellegű, de fővonalként nyilvántartott, nem villamosított csehországi viszonylat, csupán leheletnyivel az osztrák határ fölött. A bejegyzés címe nyilván…..
Traktoros
2017.04.11 14:35:26
@KissGecihuszár: Azért 2003-ban elég rendesen megnyirbálták a szlovák vasutat...
www.railpage.net/desatrocie-od-hromadneho-zastavenia-regionalnej-dopravy/
www.railpage.net/desatrocie-od-hromadneho-zastavenia-regionalnej-dopravy/
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem nézegetni a többi képet is a sorozatban, mígnem a 0610-esen kiszúrtam, hogy van vasút is. Mivel pelenkás korom óta imádom a vasutakat, ezen a fogódzón indultam el. Tüzetesen megnéztem a képet, kétvágányú vasúti pálya, rajta egy megállóhellyel, mellette két csonkavágánnyal és ledepózott, beépítésre váró betonaljakkal. Ez az elrendezés eléggé szokatlan, de hát én relatíve fiatal vagyok, ki tudja, mi ment a '60-as években! Tehát ott tartottam, hogy kétvágányú vasútvonal és nem síkvidék. Ez lecsökkentette a lehetőségeket az 1-es vonal Budaörs - Tata, a 70-es vonal Vác - Szob, és a 80-as vonal egyes szakaszaira. A 70-es vonalnak szinte minden szegletét ismerem, így azt kizártam. A többit végigpásztáztam, de nem jártam sikerrel. "Ez nem lehet igaz, nálam nagyobb vasútb... izé, vasútbarátot nem hordott még a hátán a föld - talán Sheldon Coopert, de ő meg kitalált karakter - nem foghat ki rajtam ez a rejtvény" - gondoltam magamban.
Újra visszatértem a képhez, és elkezdtem tüzetesebben tanulmányozni, szinte pixelről pixelre. Kétvágányú pálya. Egy megállóhely. Mellette rakodóvágányok, és egy pályafenntartási depónia. Egy ív, az ívben egy útátjáró. A vasutat főút keresztezi, ami nem sokkal később élesen balra kanyarodik és beletorkollik a vasúttal párhuzamosan futó út. Tehát kanyarodó főútvonal. Az átjárónál van egy nagy gyártelep, de nincs iparvágánya. Nézzük újra az útátjárót! Hoppá, az átjáró mindkét oldalán egy-egy peron van a vasút mellett. Tehát egy második megálló is van a légifelvételen, a kettő között akkor ez nem is nagyvasút (MÁV) vonal lesz, hanem valamelyik HÉV! Kezdett ismerőssé válni a környék is, mintha láttam volna már ilyet. És akkor beugrott: csak nem Budakalász?
Gyorsan vissza a Google térképhez, és BINGO! Az ívben fekvő megállóhely nem más, mint Budakalász, Lenfonó, a másik, a pft. telephellyel pedig Szentistvántelep! A vasúton átkelő kanyarodó főút a Szentendrei út, a betorkolló út pedig a Pomázi út.
A hideg végigfutott a hátamon, amikor rádöbbentem, hogy sikerült megtalálni a légifotó helyét, gyakorlatilag egy 1 km-es vasúti pályaszakasz alapján! Utána már csak el kellett forgatni és a helyére kellett igazítani a képeket (a Balaton közepéről a Budai-hegységbe). A helyreigazításkor meglepve tapasztaltam, hogy az elmúlt 60 évben nem csak a településszerkezetek nem változtak számottevően, hanem a legtöbb dűlő- és földút nyomvonala is szinte változatlan maradt, illetve az erdőségek és a rétek, szántóföldek határvonalai is ugyanott vannak a mai napig. Ezek nagyban segítették a képek pozicionálását, viszont a pontos méretre illesztésre már nem maradt türelmem, valamint késésben is voltam, így be kellett érnem annyival, hogy a "munka" nagyját sikerült abszolválnom :)