Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dave68

1 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Laslavic Tímea Amikor utazik az ember, a pihenés mellett fontos szerepet kap az étkezés is. Már csak azért is, mert ilyenkor más készíti el számunkra nap mint nap az ételt. Nem nekünk kell bevásárolni, hosszasan a konyhában főzőcskézni és utána elmosogatni (mondom ezt úgy, hogy én…..
Dave68 2016.07.01 08:47:16
Apróbb kiigazítások a blitván (mángold) kívül:
A horvát tengerpart elképesztően leterhelt, az Adria pedig elég oligotróf víz. A halak közül az orada és a brancin azért kapható mindenhol, mert tenyésztett. A horvátok kiemelkedően jók a tengeri akvakultúrákban. Emiatt ez nem számít első osztályú halnak, viszont friss és megfizethető.
A horvátok által (is) kedvelt halkülönlegességek viszont aranyárban vannak, és a lehúzós helyeken "másodlagos frissességűbe" is bele lehet futni, az rendelje, aki meg tudja állapítani egy halról, hogy valóban friss-e. A Szent Péter hal, az atlanti rombuszhal, a morgóhal, a dorádó, a dentex és a nagy sziklahal vagy skorpiöhal tartozik pl. ide (a magyar nevek sokszor nem pontosak). Az áraik, khm, sokkolók, de ha az ember egy helyi halászok által vitt kocsmában kifog egy ilyet, az nagy élmény tud lenni. A kalmár (lignje, olaszul calamari) is zömmel fogott, bár sokszor mélyhűtött.
Arákok sajnos majdnem mindig mélyhűtöttek és leginkább importáltak. Ez igaz a scampi-ra és főleg a langusztára. Vannak rákhalász vidékek, (pl. Vis, Lastovo), de szezonban egy hét alatt több rákot szolgálnak fel Dubrovnikban, mint amennyit az Adrián egész évben fognak.
A nyárson sütésben valóban nagy művészek, ennek szerintem a bosnyákok az abszolút szakérői. Arrafelé a malac nyilvánvalóan nem túl gyakran fordul elő, de a birka és a bárány eszméletlen jó. Es ott nem is villany motorral forgatják a nyársat, hanem vízikerékkel...
Kétféle ember van, az egyik, akinek a vakondról a kertésznadrágos cuki mesefigura ugrik be, a másik, akinek a randa földhalmok a kertjében. Tulajdonképpen úgy is fogalmazhatunk, hogy a kert nélkülieknek a vakond egy aranyos kisállat, a kerttulajdonosoknak meg ádáz ellenség, a két csoport között…..
Dave68 2016.03.02 21:47:01
@Indexes faszkaIapok: Végzettségemre nézve agrármérnök volnék. És még kertem is van. De nem ez a lényeg. Azt próbáltam kifejteni, minden indulat nélkül, hogy a vakond megjelenésének oka van. Ha nincs kaja, vakond sincs. A kaja pedig földben lakó rovarlárva, foldigiliszta, stb. Ezek jelentős része (a giliszta nem) pontosan azokat a növényeket fogyasztja, aminek kitúrását felrójuk a vakondnak. Le lehet hülyézni meg méregzöldezni, ettől a vakond remek növényvédő.
Nyilván olyan intenzív kultúrákban, ahol a túrás közvetlen anyagi kárt jelent, nagyon bosszantó lehet. Ebben az esetben én azért megnézném, hogy mi van a talajban, mert a cserebogár larvája, a mocskos pajor vagy a drótféreg a túrásnál nagyobb kárt tud okozni. Lehet ellenük védekezni, persze, leginkább vegyszeresen. A vegyszerhasználat mindenképpen növeli a kornyezet terhelését. Manapság és Magyarországon nehéz (bár nem lehetetlen) vegyszermentesen haszonnovényeket termeszteni, de miért ne hagyjuk, hogy a munka egy részét valaki elvégezze helyettünk? Ez nem ideológiai hozzáállás kérdése, ezek tények.
A házalapot bontogató vakond miatt viszont jeleznék a Természettudományi Múzeumnak. Biztos új mutáns faj, olyan karmokkal, mint Wolverine... ;)
Vízen van megint Fa Nándi - helyesebben tengeren, például itt lehet megnézni.    Felmerülhet a kérdés, hogy miért érdekes egy idősödő úriember hobbija. Nekem azért, mert ez egy példa. Arról, hogy megalkuvás, torzulás, hazugságok és nevetségessé válás nélkül is…..
A Fifty-Fifty kétárbocos óriáskatamaránnal a Tihanyi-szorosnál találkoztunk a Kékszalagon: ő már a füredi befutó felé tartott, mi még Keszthely felé. Csak jött, jött, körülötte rajzottak a motorcsónakok. 19 óra 11 perc volt, azaz még fél órával belül volt a Nemere II.…..
Dave68 2012.07.08 11:17:06
Szerintem nagyon keverednek fogalmak és nem kellőképpen ismert tények. A Kékszalagon tucatnyi kategóriában osztanak díjat, ezek közül egy (persze a leginkább értékes) az abszolút elsőé. De értékelnek osztályonként, yardstick szám szerint, és különdíja van a klasszikus
Ez a verseny több dologról szól egyszerre. A vitorlázást különböző módon művelő, de egyaránt szerető emberek éves nagy eseménye - a többség persze nem extrém hajókon műveli ezt. És néhány profi csapat számára komoly reklám, a legnagyobb hazai megmérettetés. Az egyik fele adja azt a részét, hogy ez egy nagyon népszerű, és emiatt rangos esemény, a másik fele azt, hogy komoly technikai és sportteljesítmények születnek. A profik vívnak az abszolút elsőségért, a nem profik meccselnek az osztályukban, vagy teljesíteni akarnak egy önmagában kihívást jelentő távot. Világos, hogy a mezőny elején hasító profi csapat, akinek a harmadik hely kudarc, meg a végén örömvitorlázó baráti társaság, aki pecázással és fröccsözéssel üti el a szélcsendes órákat, az más történet. de a Kékszalagban az a szép, hogy mindkettő belefér, mindkettő ott van.
Ruják Istvánnak volt egy cikke a legutóbbi Vitorlázásban, amivel mélységesen egyetértek. azt mondja, hogy a régi nagyok, mint Tuss Miklós, akik a 30-as években megálmodták a versenyt, és egyfolytában javítottak, újítottak, ötleteltek, most bizonnyal katamaránban ülnének. Mert ez arról szól, hogy ki tudja összerakni a legütőképesebb hajót, csapatot, és ki tud végigmenni úgy, hogy az első legyen. Szerintem Paulovits Dini megint nagyot alkotott (ő ilyen, emlékezzetek vissza a Cicciolinára vagy a Szamuráj Jackre), és ez nemzetközileg is érdekes innováció és teljesítmény. (Mielőtt valaki beszólna Dinire, jelzem, hogy ő építi a Russel Coutts által tervezett RC44-es tengeri versenyhajókat, tehát a nemzetközi berkekben ismert és elismert szakemberről beszélünk). És ez a szerkezet megvert most Ventilo katamaránokat, egyéb rohanógépeket, és rekordot futott. Legyünk erre büszkék. (Én láttam közelről szembejönni Udvari magasságában, életem egyik meghatározó élménye volt.)
A klasszikus hajók meg megmaradnak. Hiszen ott a Sirocco, a most újjáépített Lillafüred, a 40-es flotta, a 30-asok, a Trami, a Talizmán, a Fiskális és a többiek. Azok a hajók, akik 50-100 éve itt vannak a tavon, és akiket mindenki ismer. És amik igencsak jó időket futnak még ma is (a Sirocco Cittel Lajossal rendszerint a 10. hely környékén végez, aki tud vitorlázni, tudja, hogy ez elképesztő teljesítmény. És pontosan mutatja, hogy nem kell siratni a cirkálókat, olyan konstrukció az, ami gyakorlatilag évszázados mértékben időtálló (a Sirocco 70 éves, a konstrukció több, mint 100).
Én egyébként az egyik legkiemelkedőbb
Dave68 2012.07.08 11:26:34
@whale:
de különleges volt. A háború előtti legjobb technológia, speciális anyagokból (fákból), az akkori guru, Benacsek Jenő egyik csúcsa, extrém gazdagoknak való játékszer. A cirkálók bőszeles teljesítménye egyébként nem kiemelkedő, (nem hiába hívják cirkálónak) és az 53-as versenyen azért tudott rekordot menni, mert végig erős északi fújt (háromnapos szél) úgyhogy egy-egy takkon végigfélszelezték a tavat.

BTW, a rekord egyszer már megdőlt, Litkey emlékeim szerint 2003-ban, egy szintén erős szeles versenyen 9 óra alatt végigment, de nem "hitelesítették" a rekordot, mondván, hogy az extrém alacsony vízállás miatt a keszthelyi bója beljebb volt... Mintha tudta volna bárki, hol volt a bója 53-ban... Akkor nagy balhé volt ebből, és azóta vannak hivatalos bójapozíciók és hivatalos rekord. Ami a leggyorsabb hajóé. Ennyi. Hiszen minden sportban új eszközök használatával, új edzésmódszerekkel, innovációval születnek új rekordok.
  „Nyerni szeles napon duplán kellemes. Légy bátor, de ne túl bátor!” (Gregersen Hugó)     Hát nem gyönyörű ez a fotó (via kékszalag2011.com)? A békés Balaton azonban pillanatok alatt meg tud vadulni: viharos szél csapott le a múlt héten rendezett,…..
Dave68 2011.07.23 14:58:44
Én ott voltam, végig is mentünk. Kicsike, gyengébb szeleket kedvelő, sportos hajóval (Scholtz22). A helyzet a következő:
- Némi tudással és alapos odafigyeléssel simán megvitorlázható idő volt, főleg úgy, hogy a közeledő frontról jó előre lehetett tudni.
- Nem vihar volt, hanem nagyon erős frontszél. A vihar jön, aztán elmegy. Ha nagyon fúj, az ember begombolkozik, leszed mindent és kivárja a végét. Ez itt nem jöhetett szóba, mert 15-16 óránál is hosszabb ideig fújt a 60-80 km/h körüli alapszél. Magyarán végig kellett vitorlázni, ami a balatoni körülményekhez szokott emberek jelentős része számára szokatlan volt. Főleg úgy, hogy a vízen voltak 100 km/h-t meghaladó pöffök is. Több olyan barátom, akik évtizedek óta hajóznak a Balatonon, azt mondták, hogy ilyet még nem láttak.
- Azon emberek többsége, akinek a saját vagy hajója képességeit túlzottan próbára tette a vihar, vagy egyszerűen nem akart kockáztatni, kiállt. Kb. 60 hajót kellett menteni, és 240 körüli adta fel, azaz 180 hajó abbahagyta, mert úgy gondolták, ez a helyes. És ez igaz is. Magyarán, az emberek jelentős többsége jól megállta a helyét.
- A rendezőség és a vízimentők jól vizsgáztak. A Kékszalagot SOHA nem lövik le, mert egyszerűen lehetetlen 600 egységet értesíteni a verseny felfüggesztéséről. Ha a rendezőség nem lehet abban biztos, hogy mindenki értesült arról, hogy nincs verseny, akkor az előre meghirdetett ideig úgyis készültséget kell adnia. Akkor meg nem mindegy?

Én teljesen értetlenül állok az olyan vélekedések előtt, hogy a kormánynak/rendezőségnek/a józsefvárosi úriasszonyok kézimunkakörének kellett volna intézkednie/lefújnia a versenyt. Alapvetően mindenki magáért, meg a rábízott emberekért felel. Minden információ adott volt ahhoz, hogy megfelelően lehessen dönteni. Aki rosszul döntött, az most tanult. Szerencsére a tanulópénz nem volt drága, senki sem sérült meg, senki sem halt meg.

A vitorlástársadalom valóban sokrétű, és elviselhetetlen trollok is vannak köztünk jócskán. De hát a biciklisek, vitorlázórepülők, motorosok, kőfaragók és balett táncosok között is... BTW, azok a magamutogató tahók, akik soktízmilliós tengeri anyahajókkal szemetelik tele a Balatont, most minimális vitorlázótudással is simán végigmentek, lévén ezek a hajók a balatoni átlagnál sokkal masszívabb időjárásra vannak optimalizálva.
B+ blog Ébresztő Magyarország! 2010.10.25 12:07:00
Szép napokat él az ország: a svájci frank mindjárt 200 alatt, nagy ívű kormányzati tervek és akciók, miközben természetesen mit csinál a magyar véleményvezér: panaszkodik és károg: úristen, mi lesz akkor ha ránk  hárítják a nagy multik az Orbán-féle…..
Dave68 2010.10.26 09:28:05
@Devil: Mit kúrt el? Nézzük végig, milyen szektorokra vetettek ki különadót:
- Bankok, eddig az országos problémát okozó eladósodás eredőjeként minden évben bevallott extraprofittal
- Távközlési szolgáltatók, a fogyasztási szokások változása miatt minden évben bevallott extraprofittal
- Energiaszektor, ahol a privatizációs szerződések zöme államilag garantált(!) profitot rögzít
- Kereskedelmi láncok, ahol agresszív, a termelőt sok szempontból sújtó beszállítói feltételek mellett kritikán aluli színvonal és teljesítmény jelenik meg. (Itt nincs extraprofit, mert papíron veszteségesek.)
Mi ezekben a közös? Zömmel multinacionális konglomerátumok tulajdonolta cégekről van szó, így a realizált profit az országból nagyrészt kimegy. Az energiaszektor számos vállalata esetében az államilag garantált profitrátát csökkenti a különadó, ami azt jelenti, hogy nem ők fizetnek nekünk, hanem mi fizetünk nekik kevesebbet... A kereskedelmi láncoknál meg őszintén szólva nem is bánnám, ha ez az intézkedés kissé megroppantaná a gerincüket. Hány kisbolt tűnt el, hány ember lett munkanélküli, vagy önfenntartó vállalkozóból minimálbérért lapátoló kiszolgáltatott alkalmazott miattuk? És akkor még nem beszéltem arról, hogy miket engednek meg maguknak (lásd pl. az Auchan dunakeszi védett lápra tervezett parkolóját...).
Miért kellettek a különadók? Mert a költségvetés nincs balanszban. Brüsszel megmondta, hogy nem enged nagyobb mozgásteret a kormányváltás konszolidációs időszakára. Mit tehet a kormány - elvesz a nagyoktól, vagy a kicsiktől (azaz tőlünk). Szerintem tőlünk az utóbbi években már eleget vettek el...
Természetesen nagy szükség volna arra, hogy a kiadási oldal is megfelelően csökkenjen. ehhez meglehetősen át kell szabni a költségvetési szektort, ami egyrészt idő, másrészt sok pénz (reorganizációs költségek és az elbocsájtott emberek végkielégítései) harmadrészt az állami szerepvállalás megváltozása/szűkülése számodra szintén megszorításnak fog tűnni. Úgyhogy szvsz most az irány jó, lássuk meg, mi lesz belőle (az IMF és a befektetők, akiket nem kedvelek ugyan, de a szavuknak súlya van, már "visszafogottan bizakodók")és akkor fikázzuk, ha látszik az eredmény. ez még csak a kezdet.
Dave68 2010.10.26 10:46:05
@Devil: Én vitázni és érvelni próbáltam (vehetjük okoskodásnak is). "A vita észérvek logikus sorozatainak ütköztetése, amelyet konklúzió követ." (Monthy Python) A hozzászólásodban mi volt tény, mi volt általad helyesnek vélt (de nem bizonyított) axióma és mely elemek közt volt kimutatható logikai kapcsolat?