Adatok
gondolkodjmár
2 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A március 15-i ünnepen a nagyobb balhék (előrejelzésünktől eltérően) szerencsére elmaradtak, de azért a Jobbik - elsősorban leselejtezett komcsi katonatisztekből álló - lumpenfrakciójának egyik szép alakítását sikerült elkapnunk Naményi kollegával. A radikális párt…..
gondolkodjmár
2010.03.16 00:06:09
"külföldről" hazakerült, mellesleg elismert főiskolai tanár...
"Győr-Méfőcsanak vasúti átjáró ez, aholis havonta egyszer beszarik a lámpa. A busz is át szokott menni régebben :)" via youtube Csaj az a baj, ha tényleg ez van, akkor miért nem csinálja meg a MÁV? Ebből egyszer még baleset lesz.....
gondolkodjmár
2009.09.23 19:50:16
gondolkodjmár
2009.09.23 20:02:37
@Kocsivizsgáló80: láttam a videót, én küldtem be :) csak felmerült, hogyan lehet, hogy egyszerre világít a két piros?
Most mindenki az állami cégek vezetőinek a zsebében turkál. Én most erre nem térnék ki még, inkább turkálok magának a cégnek, nevezetesen a MÁV-Start-nak zsebében. Ugye az üvegzseb fogalmát mindenki ismeri. No a Startnak is van ilyen, és közzé is tette a honlapján.…..
gondolkodjmár
2009.09.23 19:55:16
@georgejr: pedig simán összejöhet komoly lenyúlás nélkül is... mondjuk egy 4x6m-es helyiség teljes felújítása, bútor, villany, szgép, egyéb terminálok, net, stb. az kb reális jelenleg 6-7 milla körül.
Urbanista
Lakatok a Lánchídon. Megvan a pécsi szerelmes kerítés budapesti párja?
2009.09.17 16:53:00
Miután a Borfesztiválon végigkóstoltuk a Lisicza teljes szortimentjét oda-vissza, lesétáltunk a várból és átballagtunk a Lánchídon Pestre. Lehet, hogy már korábban többször elmentünk mellette, de most egy kis pécsi cirfandlival élesített szemünkkel kiszúrtuk, hogy egy lakat…..
Kedves MÁV-figyelő!MÁV ügyben felhívnám a figyelmed egy érdekes oldalra, ahol sok érdekes dologra bukkanhat az ember „majdnem katasztrófák”-ról a MÁV berkeiben. Hátha érdekes lesz az olvasóknak…Egy kis kedvcsináló:„…2009. augusztus 23-án 21 óra 18…..
gondolkodjmár
2009.09.04 15:09:17
gondolkodjmár
2009.09.04 15:46:46
@Ákibard!: köszi, értem.
Az elmúlt egy hétben a családommal töltöttem szinte minden percemet kihasználva az éves szabim maradékát (ezért is volt kevesebb post a szokásosnál). Csodásan telt a mai napig. Ma a feleségemmel és a fiammal elindultunk Budapestre. Mivel a Nyugati mellett volt dolgunk így most…..
gondolkodjmár
2009.08.30 12:01:31
@Rabbeleben:
lmgtfy.com/?q=vonat+meneszt%C3%A9s+szab%C3%A1lyai
"A menesztő dolgozó teste elejével a menesztett vonat felé fordulva _köteles a vonat mellett állni_, és jelzést adni. Menesztés közben csak arcát és a jelzőeszközt fordíthatja a mozdonyvezető felé. A vonatindító jelzőeszközzel történő menesztéskor a vonat mellett olyan helyen kell álljon, hogy a mozdonyvezető jól láthassa jelzéseit. "
lmgtfy.com/?q=vonat+meneszt%C3%A9s+szab%C3%A1lyai
"A menesztő dolgozó teste elejével a menesztett vonat felé fordulva _köteles a vonat mellett állni_, és jelzést adni. Menesztés közben csak arcát és a jelzőeszközt fordíthatja a mozdonyvezető felé. A vonatindító jelzőeszközzel történő menesztéskor a vonat mellett olyan helyen kell álljon, hogy a mozdonyvezető jól láthassa jelzéseit. "
gondolkodjmár
2009.08.30 13:52:53
@Rabbeleben: szeretem a konstruktív vitákat. affene :) megkövetlek, én mint utas és vasútbarát még a régit ismerem mélyebben, de most usgyi átnéztem az újakat. Ugye nincs a 2008. áprilisinál frisebb, ami felülírkálná az alapokat?
Megnéztem az általad is idézett F2 15.17.2.1. pontot, és ahogy látom végeszakad a vitánknak eme pont harmadik bekezdése miatt:
"15.17.2.1. A felhatalmazást végző dolgozó személyszállító vonatoknál az utasok fel- és leszállására kijelölt pályaoldalon, más vonatoknál általában
a felvételi épület felőli pályaoldalon, különleges helyi ok miatt az ÁVUban kijelölt helyen köteles a mozdonyvezetőt felhatalmazni az indításra,
áthaladásra.
A felhatalmazást végző dolgozónak mindenkor ügyelnie kell arra, hogy felhatalmazás közben vonat- vagy tolatási mozgás ne veszélyeztesse
testi épségét.
Vonatindító jelzőeszközzel a vonat mellett olyan helyen állva kell felhatalmazni a mozdonyvezetőt az indításra, áthaladásra, hogy az láthassa a
felhatalmazást végző dolgozót és a Felhívás az indításra-jelzést. A felhatalmazás legtávolabbi helye a jelzőkocsi (F.1. sz. Jelzési Utasítás). "
Szerintem elég egyértelmű. Sőt továbbmegyek, ha sikerül az előírt módon vigigcsinálnod a menesztési procedúrát (F1 6.1.1.3.;F1 6.1.1.4.) úgy, hogy a vonaton vagy, hát vendégem vagy egy sörre az biztos :)
Megnéztem az általad is idézett F2 15.17.2.1. pontot, és ahogy látom végeszakad a vitánknak eme pont harmadik bekezdése miatt:
"15.17.2.1. A felhatalmazást végző dolgozó személyszállító vonatoknál az utasok fel- és leszállására kijelölt pályaoldalon, más vonatoknál általában
a felvételi épület felőli pályaoldalon, különleges helyi ok miatt az ÁVUban kijelölt helyen köteles a mozdonyvezetőt felhatalmazni az indításra,
áthaladásra.
A felhatalmazást végző dolgozónak mindenkor ügyelnie kell arra, hogy felhatalmazás közben vonat- vagy tolatási mozgás ne veszélyeztesse
testi épségét.
Vonatindító jelzőeszközzel a vonat mellett olyan helyen állva kell felhatalmazni a mozdonyvezetőt az indításra, áthaladásra, hogy az láthassa a
felhatalmazást végző dolgozót és a Felhívás az indításra-jelzést. A felhatalmazás legtávolabbi helye a jelzőkocsi (F.1. sz. Jelzési Utasítás). "
Szerintem elég egyértelmű. Sőt továbbmegyek, ha sikerül az előírt módon vigigcsinálnod a menesztési procedúrát (F1 6.1.1.3.;F1 6.1.1.4.) úgy, hogy a vonaton vagy, hát vendégem vagy egy sörre az biztos :)
gondolkodjmár
2009.08.30 13:57:59
@Rabbeleben: viszont nem látom értelmét, h pont ezt a kérdést feszegessük, mert ez csak arról szól ki mit talál meg egy irdatlan szabálykupacban.
Miért nem inkább azon vitatkozunk, h a modern központi zárású ajtórendszereknél milyen lenne a megfelelő szabályozás? Egyáltalán kell-e különbséget tenni a hagyományos és az ilyen vonatok között?
amúgy esetek 90% bicóval járok, pláne nyáron, így sokszor futok 10centire a kormányvéggel a megfelelő ajtó felé... miután 3-4x otthagyott a vonat, azóta rászoktam, h sorba minden ajtón rácsapok a nyitógombra. az is pár másodperc :)
Miért nem inkább azon vitatkozunk, h a modern központi zárású ajtórendszereknél milyen lenne a megfelelő szabályozás? Egyáltalán kell-e különbséget tenni a hagyományos és az ilyen vonatok között?
amúgy esetek 90% bicóval járok, pláne nyáron, így sokszor futok 10centire a kormányvéggel a megfelelő ajtó felé... miután 3-4x otthagyott a vonat, azóta rászoktam, h sorba minden ajtón rácsapok a nyitógombra. az is pár másodperc :)
Diána gyerekeivel iskola által szervezett táborba ment volna. Le is foglalták a kocsit úgy ahogyan az meg van írva. A foglalást a MÁV-nak sikerült egy fecnivel megoldani, aminek az eredménye az lett, hogy a kocsi tömve volt már utasokkal mire a nebulók odaértek. Nem értem miért…..
gondolkodjmár
2009.08.03 16:48:23
@Manyizga: :O Vajon azért mert az átlag utasnak nem jut eszébe hogy magaköré _csoportot_ szervezzen, és előre fizessen(a neki megfelelő jegyáron felül) azért, hogy legyen helye?
Láttam olyat, h érettségiszünetben, péntek du a Pécs felé induló gyorsra a szokott utasmennyiségen kívül 16(!) kiránduló osztály akart felszállni a Déliben.
Ráadásul szegény jv lány első éles napja volt. Ott ült a vágány végénél a márványon, és próbálta megygyőzni a heves tanárokat, h erre a vasút nincs felkészülve, mérnem szóltak előre, már szinte sírt, kapta rendesen. Végül kijött(!) az ÜgyeletesTiszt, mindenkit erősen, leüvöltött, hogy ne bántsák már, ha egyszer a saját hibájuk, majd közölte, hogy 2db plusz kocsit tud intézni, meg egy fullbicóst, lehet rá licitálni. Aki mégegyszer megemeli a hangját az ittmarad és kész! Nah ezután rend volt, és meg tudták beszélni. Volt aki azt mondta megy átIC-hez, volt aki pályázott a következőre. Akasztottak, fékpróba, azalatt felverekedte magát a fiatalság ahova sikerült, és már indultunk is. alig +110el. Mókás volt nagyon, volt olyan állomás, ahol egyik srác az ablakon mászott ki, kiadogatták neki a csomagot, és addig kapaszkodott, amíg a többiek kiverekedték magukat. Mondjuk a jv se ment végig, esélye nem volt.
Én pl. simán beszúrnék a kismillió szabály közé olyat, ami minden 30 főnél nagyobb csoport kötelezne rá, h min 2 nappal hamarabb bejelentse utazási szándékát. Az persze más kérdés, h ki és mit tudna kezdeni vele...
Láttam olyat, h érettségiszünetben, péntek du a Pécs felé induló gyorsra a szokott utasmennyiségen kívül 16(!) kiránduló osztály akart felszállni a Déliben.
Ráadásul szegény jv lány első éles napja volt. Ott ült a vágány végénél a márványon, és próbálta megygyőzni a heves tanárokat, h erre a vasút nincs felkészülve, mérnem szóltak előre, már szinte sírt, kapta rendesen. Végül kijött(!) az ÜgyeletesTiszt, mindenkit erősen, leüvöltött, hogy ne bántsák már, ha egyszer a saját hibájuk, majd közölte, hogy 2db plusz kocsit tud intézni, meg egy fullbicóst, lehet rá licitálni. Aki mégegyszer megemeli a hangját az ittmarad és kész! Nah ezután rend volt, és meg tudták beszélni. Volt aki azt mondta megy átIC-hez, volt aki pályázott a következőre. Akasztottak, fékpróba, azalatt felverekedte magát a fiatalság ahova sikerült, és már indultunk is. alig +110el. Mókás volt nagyon, volt olyan állomás, ahol egyik srác az ablakon mászott ki, kiadogatták neki a csomagot, és addig kapaszkodott, amíg a többiek kiverekedték magukat. Mondjuk a jv se ment végig, esélye nem volt.
Én pl. simán beszúrnék a kismillió szabály közé olyat, ami minden 30 főnél nagyobb csoport kötelezne rá, h min 2 nappal hamarabb bejelentse utazási szándékát. Az persze más kérdés, h ki és mit tudna kezdeni vele...
Hófrász után itt a hőfrász?
Déltől este hétig legfeljebb 80-nal haladhatnak a vonatok az egész országban. A nagy melegre való tekintettel döntött így Szamos Alfonz, nyugdíjazás előtt álló pályavasúti főigazgató.
Az eleve kisebb sebességű (40-80 km/h közötti legnagyobb…..
Haladunk! felfedeztem a stílusokat. rájöttem,hogy tudok beleformázni kézzel, rendesen igazítani, táblázatot méretezne, stb... Átnyálaztam az "admin felület gombjait". Értem a rendszert. És ez jó! bár a kommentmoderálással kapcsolatban vannak aggályaim, dehát ez…..
Hogy mik vannak? Ma utolért a végzet. A végzet. A VÉGZET Blogot írok. De csakpróba. bizony. mert ecccer ha futja lesz rendes is :) És vala az a pillanat amikor elér a felismerés, hogy cselekedned kell ►1234567 Na egy listát ide izibe! egy kettő há pötty?…..
gondolkodjmár
2009.02.11 23:20:38
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz