Adatok
Gerardus A. Lodewijk
0 bejegyzést írt és 751 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Stuttgart és a német államvasút, a Deutsche Bahn nagy fába vágta a fejszéjét, amikor belevágtak a Stuttgart 21 projektbe, mely Közép-Európa legnagyobb vasútfejlesztése, hatása pedig, he elkészül, egészen Budapestig ér!
A jövendőbeli pályaudvar már elkészült vonatfogadó csarnoka, egyenlőre még…..

A Bécs–Schwechati nemzetközi repülőtér (német nyelven: Flughafen Wien-Schwechat) 16 kilométerre található Ausztria fővárosától, Bécstől. A repülőtér nem csak Ausztria legnagyobb, Közép-Európa egyik legforgalmasabb repülőtere, hanem az ország keleti felének legnagyobb munkaadója is. A City Airport…..
Gerardus A. Lodewijk
2023.08.16 23:48:41
@Balogh Zsolt: "Elméletileg egy kétvágányú vasútvonal maximális kapacitása 40 vonat/irány/óra"
Igen, pontosan írja, elméletileg. A gyakorlatban ez az érték inkább villamos- vagy metróüzemben közelíthető meg, de ott sem gyakori. Nagyvasúton a biztosítóberendezés koncepciójától és gyakorlati működésétőltől függően akár már 8-10 vonat/irány/óra körül is rezeghet a léc. (Reméljük, itt nem így lesz.)
Igen, pontosan írja, elméletileg. A gyakorlatban ez az érték inkább villamos- vagy metróüzemben közelíthető meg, de ott sem gyakori. Nagyvasúton a biztosítóberendezés koncepciójától és gyakorlati működésétőltől függően akár már 8-10 vonat/irány/óra körül is rezeghet a léc. (Reméljük, itt nem így lesz.)

A Kevin Speed nyílt hozzáférésű, induló vállalkozás javaslatokat tett közzé a nagysebességű vonalakon nagykapacitású ingajáratok indítására Párizsból a francia nagyvárosokba. Jelmondatuk: "mindenki számára, minden nap", célozva arra, hogy járataik mindenki számára minden nap elérhetőek lesznek a…..
Gerardus A. Lodewijk
2022.10.18 18:29:38
Várkonyi Gábor Autóblog
A "zéró emisszió" nevű utópiát úgy tűnik, hogy beéri a valóság
2022.10.14 09:56:24

Tiltások, "zöldítések" és társadalommérnökösködés hevében egymásra licitáltak a kormányok Európában, főleg ami az autóipar szabályozását illeti.8-12 év múlva a tervek szerint Európában már csak villanyautókat lehetne forgalomba helyezni. Ennek következményei gazdaságilag beláthatatlanok, ezt évek…..

Időről időre felröppen a hír, hogy Magyarország is belép azon országok sorába, ahol a vasúti személyszállítás legmagasabb sebessége 200 km/h vagy több. Az előnyök egyértelműek: rövidebb utazási idők, vagy azonos idő alatt messzebbre való eljutás. Nőne a mobilitás, az országrészek közelebb…..
Vonattal? Természetesen!
A DB rekordösszeget fektet be új járművekbe: több mint 19 milliárd eurót 2030-ig!
2022.09.26 18:46:03

A Deutsche Bahn 2022-ben elindította járműparkjának eddigi legnagyobb modernizációs programját. A csoport 2030-ig több mint 19 milliárd eurót (400 Ft-os árfolyamon számolva 7600 milliárd Ft-ot) fektet be új mozdonyokba és vonatokba. A DB ezt a berlini "InnoTrans" vasúti szakvásár alkalmával…..
Gerardus A. Lodewijk
2022.09.30 18:07:37
@Balogh Zsolt: A 2 évtized szerintem kimondottan optimista becslés. A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) már vagy 130 éve dolgozik a megoldáson, amely nem technikai, hanem a szerző által is felsorolt logisztikai akadályokon bukott meg mindig.
Várkonyi Gábor Autóblog
Salvini nyíltan ellenzi a belsőégésű motoros autók tiltását
2022.09.23 15:54:03

Az olasz parlamenti választások kampány hajrájában Matteo Salvini több ízben tett kijelentéseket arról, hogy Olaszországnak kellene megakadályoznia, hogy az EU 2035-től betiltsa a belsőégésű motorokkal ellátott új autók forgalmazását.Salvini szerint az olaszoknak jogunk van erről a “badarságról”…..

Nincs neve igazából ennek a mozgalomnak még, egyesek szemében nem több mint „visszatérés a normalitáshoz”, mások számára viszont kő-konzervatív felfogásúak ligája. Az ilyen rendszerek jellemzője kicsiben és nagyban is, hogy hangsúlyozottan ismeretségi alapon működnek (el sem tudnak képzelni a…..

Minden vasúttársaság igyekszik kialakítani egy egységes arculatot a vasúti járművei számára. Néhány szabály a biztonságot szolgálja (vitatható eredményességgel), más színelemek az utasoknak nyújtanak segítséget és persze ott a rengeteg kivétel, mozdonyok, melyeket sehogy sem lehet beilleszteni az…..
Gerardus A. Lodewijk
2022.04.07 12:30:23

Hosszabb repülőutak velejárója a jetlag tünetegyüttes, amelynek kellemetlenségei odafigyeléssel jelentősen enyhíthetőek...
Gerardus A. Lodewijk
2021.07.05 22:43:44
Egy biztos módja van a jetlag elkerülésének: egyszerre max. 2 időzónányit utazzunk (nyugat felé esetleg 3 még belefér), utána 2-3 napot pihenjünk, és így tovább. Ez nyilván nem túl életszerű megoldás az esetek jó részében. Ezenkívül ha éjjel utazunk, akkor fokozottabban jelentkezik a jetlag, mintha nappal utaznánk (ha alszunk, akkor azért, ha meg nem, akkor azért). De hát a menetrendeket nem feltétlenül ehhez igazítva tervezik. Még egy hasznos tanács: ne öregedjünk meg, mert a korban előrefelé csak egyre rosszabb lesz a jetlag. Egyébként pedig ami még segíthet az indulás előtti 3. naptól kezdve: könnyű ételek, sok folyadék, kevés alkohol, némi testmozgás, a szokásosnál kicsit több alvás.
@efi: A kérdés teljesen jogos. Esetleg az lehet az oka, hogy akik az óraátállításon "vinnyognak", azok jó eséllyel nem ugyanazok, mint akiket esetleg érinthet egy jetlag? És azt is jól látja, hogy a tavaszi óraátállítás mindig kellemetlenebb az őszinél, mert a cirkadián ritmust kevésbé zavarja egy 25 órás nap, mint egy 23 órás.
@efi: A kérdés teljesen jogos. Esetleg az lehet az oka, hogy akik az óraátállításon "vinnyognak", azok jó eséllyel nem ugyanazok, mint akiket esetleg érinthet egy jetlag? És azt is jól látja, hogy a tavaszi óraátállítás mindig kellemetlenebb az őszinél, mert a cirkadián ritmust kevésbé zavarja egy 25 órás nap, mint egy 23 órás.

A náci vezetés az élet minden területét igyekezett leuralni a Harmadik Birodalomban - nem volt kivétel ezalól a szexualitás sem. A népesség drasztikus csökkenése miatt komoly demográfiai problémával nézett szembe az ország. Ahogy sejthetitek, Hitler az árja "fajjal" akarta benépesíteni birodalmát,…..
Gerardus A. Lodewijk
2021.06.18 14:11:02

A magyar konyhának szerves (elnézést…) részét alkotják a belsőségek. Ízlés kérdése persze, ki mennyire szereti a májat, a szívet vagy éppen a pacalt, de az is igaz, hogy a nyugati országok egy részében ezeket finoman szólva is gyanakvással figyelik. Steve posztja erről, valamint az olyan…..

Az NDK teljes fennállása alatt az állami vasút a háború előttről megörökölt Deutsche Reichsbahn, azaz Német Birodalmi Vasút nevet használta. Viszonylag furcsa ez egy szocialista-kommunista, de főleg antiimperialista államban, és bizonyára szívesebben átnevezte volna a pártvezetés Vörös Békevasútra,…..
Gerardus A. Lodewijk
2021.03.30 18:15:11
@gigabursch: Ha jól tudom, egyetlen vasútvonaluk volt 25 kV 50 Hz-cel villamosítva, minden más villamosított vasútvonaluktól távol, a Harz-hegységben a jelentós bányaforgalmat (de nem szén, hanem kő) ellátó, kb. 30 km hosszú, 60 ezrelék legnagyobb lejtésű Rübelandbahn. Az ott használt E251 sorozatnál a V63-nak nagyobb volt az indító vonóereje, csak éppen mire az utóbbi első példányai forgalomba álltak, addigra már az előbbiek már vagy 10 éve közlekedtek.

A Mufuti az NDK egyik szimbóluma lehetne. Hangzása ellenére nem valami kedves, puha aranyhörcsög vagy nyuszika egy kelentémet meséből. Jelentése Multifunktionstisch, magyarul multifunkciós asztal. A Sonnenallee (Napsugár Sétány) című filmből szerzett "világhírnevet", de legalábbis némi ismertséget…..
Gerardus A. Lodewijk
2021.03.30 17:45:58
Érdekesnek ígérkezik ez az új blog, köszöntöm a szerzőt, és érdeklődve várom az újabb írásokat.
Személyesen csak az NDK utolsó néhány évének lehettem tanúja, és azóta is foglalkoztat a kérdés, hogyan és miért sikerült egy (vitatott megítélésű, de kétségkívül létező) államot lényegében egyetlen pillanat alatt kompletten eltörölni a föld színéről. És hogy valóban sikerült-e?
Rögtön élnék is egy témajavaslattal, nemrég hallottam egy podcastot az NDK tévéhíradóról: www.swr.de/swr2/wissen/nachrichten-im-ddr-fernsehen-die-geschichte-der-aktuellen-kamera-100.html
Személyesen csak az NDK utolsó néhány évének lehettem tanúja, és azóta is foglalkoztat a kérdés, hogyan és miért sikerült egy (vitatott megítélésű, de kétségkívül létező) államot lényegében egyetlen pillanat alatt kompletten eltörölni a föld színéről. És hogy valóban sikerült-e?
Rögtön élnék is egy témajavaslattal, nemrég hallottam egy podcastot az NDK tévéhíradóról: www.swr.de/swr2/wissen/nachrichten-im-ddr-fernsehen-die-geschichte-der-aktuellen-kamera-100.html

Te hol élnél szívesebben, a magyar vagy az osztrák fővárosban? Pozsonyban vagy Rómában? Bukarestben vagy Berlinben? A válasz elsőre egyértelműnek tűnik. Másodikra már nem biztos...

Az elmúlt hetekben több olyan levelet is kaptunk, amelyben a hölgy levélírók a partnerük, férjük merevedési gondjairól számolnak be. Természetesen minden levelet egyénileg is megválaszoltunk, Zsuzsa pedig hozzájárult a története és a tőlünk kapott válasz nyilvános közléséhez is. Íme : "A férjem 67…..
Gerardus A. Lodewijk
2021.03.02 09:08:25

Maga Lenin nicknevű vendégszerzőnktől az elmúlt években már olvashattatok egy-egy bejegyzést. A Techstory-ról és rendkívül részletes cikkeiről is ismert írónak saját oldala is van, ami nem más mint a Modernwartech. Ma a szovjet űrrepülőről láthattok sok remek fotót.
A Szovjetunió úgy vélte, hogy…..
Gerardus A. Lodewijk
2021.02.11 19:09:36
@MIG-31: Köszönöm a pontosítást.
Egy képet - upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/OK-GLI_Technik_Museum_Speyer_2008_12.JPG - jobban megnézve most már én is látom, hogy légijárműként természetesen CCCP (latin betűvel SzSzSzR) volt a lajstromjel elején. Közben utánanéztem, és arra jutottam, hogy az OK (latin betűvel is OK) az oрбитальный корабль (latin betűvel orbitalnüj korábl, azaz égitestet [Földet] megkerülő hajó) rövidítése.
Egy képet - upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/OK-GLI_Technik_Museum_Speyer_2008_12.JPG - jobban megnézve most már én is látom, hogy légijárműként természetesen CCCP (latin betűvel SzSzSzR) volt a lajstromjel elején. Közben utánanéztem, és arra jutottam, hogy az OK (latin betűvel is OK) az oрбитальный корабль (latin betűvel orbitalnüj korábl, azaz égitestet [Földet] megkerülő hajó) rövidítése.

Pár hete a Totalcar-on olvastam egy cikket, amiben arra panaszkodott egy levélíró, hogy tavasszal eladta a kocsiját arra számítva, hogy a járvány miatt kialakuló gazdasági krízis miatt majd jól le fognak menni az autó árak, majd most meglepve tapasztalja, hogy ennek éppen az ellenkezője a helyzet. A…..

Apja mérges lett, a nagymamája sírt, amikor megtudták, hogy Anja Krneta bevonult a hadseregbe...
Gerardus A. Lodewijk
2021.01.29 01:04:01

December van, márpedig minden évben ez az az időszak, amikor talán még azok a határátkelők is hazalátogatnak Magyarországra, akik egyébként a nyarat máshol töltik. Nagy kérdés, hogy idén mi lesz, hiszen a járvány és a vele járó korlátozások alaposan felborították mindannyiunk életét.
Te…..
Gerardus A. Lodewijk
2020.12.04 13:52:20
@Platonica: A híres swiss propaganda research megfellebezhetetlen véleménye ...

A különböző listák kapcsán az ember már hajlamos élni a gyanúperrel, őszintén szólva nincs ez másként a MoverDB tanulmánya esetében sem, melyben a legjobb (és legrosszabb) városokat szedték össze expatoknak. Vajon Budapest hol található?..

Nagyon beindultak a viták a magyar jogállamiságról, de sajnos, a színvonal megint a béka segge alatt. Különösen a Fidesz produkál lenyűgöző bullshit-cunamit. (előre szólok, hogy ezt a posztot indulatból írom, ami látszik is rajta)..
Gerardus A. Lodewijk
2020.11.19 21:39:46

Arról vitatkozni, hogy az Európai Unió tagországaiban be kell-e tartani a jogállamiság kritériumait, olyan, mintha arról folyna a diskurzus, hogy a fürdéshez szükség van-e vízre? Talán pont ez az abszurd helyzet akadályozta meg a tagállamok többségét, hogy nyílt vitába szálljanak az utóbbi években a…..
Gerardus A. Lodewijk
2020.11.19 21:22:55

Mi lehet annyira vonzó egy német kisvárosban, hogy a 19. század legnagyobb orosz írói, költői telepedjenek le ott karöltve más európai művészekkel? S mi lehet vonzó ma a csaknem félmillió turista számára, akik oda érkeznek évente?
Sokat hallottam már Baden-Baden városáról, elsősorban akkor,…..

Donald Trump amerikai elnök ma hivatalosan is megemlékezett Ruth Bader Ginsburgról, a Legfelső Bíróság 87 éves korában elhunyt bírájáról, és elrendelte, hogy eresszék félárbócra a csillagsávos lobogót a Fehér Házon és a középületeken.
1916-ban választották meg az első zsidó bírát a…..
Gerardus A. Lodewijk
2020.09.22 10:54:08
@kemény keleti kommentelő: "Azt hiszem, amerikában azért fontosak a bírák, mert precedensjog van. Minden itéletre odafigyelnek, mert a következő itéletekre is nagy hatással van."
Ezt én is pont így gondolom, de annyit hozzátennék, hogy valamiféle - hivatalos vagy nemhivatalos, kifejezett vagy hallgatólagos, kötelező vagy ajánlott, kezdetleges vagy részletesen kidolgozott - precedensrendszernek a következetesség minimumának biztosítása érdekében muszáj működnie a világ minden olyan bíróságán (legalábbis a bírák fejében), amely nem teljesen önkényes ítéleteket akar hozni.
Ezt én is pont így gondolom, de annyit hozzátennék, hogy valamiféle - hivatalos vagy nemhivatalos, kifejezett vagy hallgatólagos, kötelező vagy ajánlott, kezdetleges vagy részletesen kidolgozott - precedensrendszernek a következetesség minimumának biztosítása érdekében muszáj működnie a világ minden olyan bíróságán (legalábbis a bírák fejében), amely nem teljesen önkényes ítéleteket akar hozni.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyikük fel is idézi azt a régi nyílt titkot, hogy az S21 nem vasúti, hanem lényegében ingatlanprojekt.