Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kori & R

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Ehhez azért pofa kell 2014.01.29 06:19:01
Az állam idén közel 3 milliárd forinttal többet húz ki az autóvásárlók zsebéből. Íme a módszer. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Volt ugye az elvileg megnyugtató történetünk fél éve, hogy nem kutyát/macskát sütnek a kínai kajáldákban a piacokon, hanem max galambot. Most viszont fénykép is érkezett hozzá Ágitól, úgyhogy ezt ezennel megerősített információnak vehetjük: Épp a Józsefvárosi piacról…..
Semir Osmanagić nem adja fel. Hiába tartja sarlatánnak gyakorlatilag az egész tudományos világ, hiába nem veszi már komolyan senki Bosznia-Hercegovinán és Szarajevón kívül, ő rendületlenül folytatja az „ásatásait”, újra és újra megtalálva Visočika hegyét. Korábban már megjelent egy erről…..
A méltán népszerű Sarokház kocsmában (százforintos feles, ugye) bukkantunk erre a leletre. Kérdés: mi ez? A helyes válaszok bekommentelői között értékes, az Index 10. születésnapjára kiadott fingópárnákat sorsolunk ki május 14-én, Kamuton. ..
Peka barátunk veleszületett érzéke, hogy valamiképpen mindig a dolgok sűrűjébe keveredik. Ezúttal Sanghajból jelentkezett pár érdekes képpel-infóval. Így végre önök is láthatják, milyen az a hely, ahol az S-klasse is csak egy utcára kiterített áru. Köszi Peka! BYD e6…..
Kori & R 2011.04.28 00:01:54
@btprg:
"- az akkumulátorok előállítása kifezetten nem környezetbarát művelet..."

az elektromos energia tárolását ma már nem csak a hétköznapi használatra kapható akkumulátorokkal lehet megoldani. Ha a belsőégésű motorok fejlesztéséhez mérhető anyagi támogatás kerülne a fejlesztőkhöz, már hozzáférhető lenne olcsó, környezetkímélő megoldás, mint pl szén-nanocsöves technológia. Ezeknél a töltés idejét néhány percre lehet csökkenteni és több tízezer töltési ciklust is elviselnek jelentős kapacitás csökkenés nélkül.
"- az elektromos energiát is ugyanúgy elő kell állítani, és ennek jelentős részét még mindig fosszilis anyagok eltüzelésével állítjuk elő; szóval annyival lesz jobb a dolog hogy nem ott szennyezzük a környezetet ahol megy az autó, hanem máshol" A belsőégésű motorok hatásfoka 20%, míg az elektromotoroké 90% környékén mozog. Az elektromos energiát akár az otthonodban is előállíthatod, de erőművekben előállítva is sokkal környezetkímélőbb mint az autódban elégetve. A villamos energia szállításának költségét pedig nincs is értelme összehasonlítani a fosszilis üzemanyagokéval, amit először elvisznek a finomítóba, stb. A fűtést(és nyáron a hűtést is) egy elektromos inverteres hőszivattyú(a.k.a. klíma) megoldja. Még hosszasan sorolhatnám az előnyöket, akit érdekel a téma mindent megtalál a neten.
Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag, ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz. Az elmúlt hetekben világot látott felmérések szerint a gyakorlatban a hangsúly a „legfeljebb” szóra tevődik: a vizsgált kutak…..
 Az io9 készített egy összeállítást a valaha volt tíz legmenőbb űrhajóról, ami scifikben szrepelt. Nézzük a listát, a kommentekben meg lehet vitatkozni, hogy melyik maradt ki és melyik került érdemtelenül előkelő helyre. A másik kérdés, hányat ismertek a felsorolt…..
A Hiéna nagyon cseles volt, ráadásul a Densionnál mindent megtettek azért, hogy ne ásítson sokáig az irodában, hiszen szájából áradó rettenetes bűzével komoly fenyegetést jelentett minden - szaglószervvel rendelkező - élőlény számára. Így fejét gyorsan letakarták egy…..
Kori & R 2010.12.11 21:07:27
Subba Backdoor: Az eddigi legszebb 2010.11.27 11:30:00
Az egyik művészeti egyetemen lőtte egyik kedves olvasónk...
Kori & R 2010.11.27 12:16:52
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
Japán kétségkívül a világ egyik legdrágább országa, mégsem botlunk lépten-nyomon kesergő kis japán emberbe. Ők valahogy megvannak odaát, a glóbusz másik oldalán, saját szigeteiken. Pár napja kaptuk ezt a fotót, melyen lényegében semmi érdekes nincs, fotótechnikai…..
"Lehet, hogy azért állnak így, nehogy rájuk nyissák az ajtót" - mondta Winkler, amikor hétfő reggel, a parkolóházunkban azon kapott, hogy kivont Nikonnal lövöm az autókat."Akkor menjenek fel a negyedikre, tele van üres hellyel az a szint. Az ötödik pedig tök üres. Ez…..
w Mea culpa 2009.11.06 17:12:00
Éppen három éve indult ez a blog, eddig körülbelül kétszázötvenezer komment született, ezek kábé kétharmada az előzetes moderálás bevezetése (2008 augusztus), avagy a rendkívüli állapot előtt. Máshol ennél sokkal több közvélemény gyűlt össze, ez a negyedmillió…..
A megelőző írásokban többször utaltam egy titokzatos közgazdasági szabályra, amely szerint tökéletes versenypiacon a sorozatban gyártott termékek ára hosszú időtávon egyre jobban megközelíti a határköltséget, vagyis az egyetlen példány legyártásához szükséges…..
Kori & R 2009.07.27 21:57:04
@nikon: Annyit tennék még hozzá, hogy a terjesztés költsége hatalmas, amit a kiadók előlegeznek meg azért, hogy eljusson a fogyasztóhóz a 'jó zene'. A kiadók számára a zene csak 1 termék amit el kell adni és ha jó marketinget kap akkor el is fogják. Ettől kezdve a zene maga már nem fontos. Ami fontos, hogy gyártsanak sztárokat "barandeket" amit el lehet adni. Ez az egész egy iparág, nem a másolás a lényeg. Naponta több száz zeneszám készül a világ ezernyi zenésze által, ezek legtöbbje sosem jut el a nagyközönséghez. A zenék legtöbbjét a kiadók maguk gyártják és nyomják le a fogyasztók torkán. (Rádiók és zenetévék fizetett játszási listái, fizetett rajongók, fizetett "álhírek" a bulvárban. Ezek valóban órási bevételt tudnak generálni miközben a termék valójában nem hordoz művészi értéket. A kiadók és a gyártott sztárok joggal félnek a digitális másolatoktól, mivel a marketingbe befektetett pénzük nem térül meg sosem. Az igazi zenészeknek arra lenne szükségük, hogy a saját produkciójukat tudják menedzselni és megismertetni a világgal. Erre az internet már alkalmas. Ha ez sikerül nekik, saját weboldalaikon már kevés pénzért letölthetővé tehetik a műveiket és nem fognak éhen halni, ha az valóban jó, hameg nem akkor lehet menni dolgozni, mint bárki más. A kiadókra a továbbiakban nem lesz szüksége senkinek, az eddig milliárdos bevételek 0-ra futnak, lehet nekik más biznisz után nézni.
  Nálunk - ellentétben például Németországgal - nem az állam támogatja az autósokat, hogy új kocsit vásárolva pörgessék a válságba került gazdaságot, hanem az autósok fizetnek az államnak, mert öreg autóik vannak. Hungarikum.  Vélemények az azonos című…..
Kori & R 2009.07.23 22:40:38
Szerintem a képlet egyszerű. Bajnai bácsi kiadta az utasítást, többek között az NKH-nak, hogy többb pénz kell, mert válság van, úgyhogy 2 választásuk van, vagy a saját költségeiket(fizetés prémium stb.) csökkentik vagy több pénzt szednek be. Nyilván a második mellett döntöttek, más kérdés, hogy röhejesen átlátszó.
-"Ezt látszik igazolni az a tény is, hogy jóval több baleset vezethető vissza emberi tényezőkre, mint műszaki okokra."-
ne fesd az ördögöt a falra, így haladunk lesz itt még évenként kötelező KRESZ vizsga X -ezer forintért. Tényleg birkák vagyunk, hogy tűrjük, miközben szinte naponta derül ki 1-1 vezető politikusról vagy állami cég vezető tisztségviselőjérő valamilyen gazdasági disznóság. Indexen ma legalább 2 cikk volt!!! Azt mindenesetre örömmel látom, hogy egyre többen jönnek rá, hogy teljesen mindegy milyen színekben osztják az észt, az egész 1 csapat. Ideje lenne elkergetni az összeset a slepjével együtt, hamár a rendszerváltáskor elmaradt. Persze nem kődobálással meg gyújtogatással, mert azok terroristák és kölönben is úgy járnak, mint Budaházy bácsi. Népszavazás szintén felejtős, elkaszálják és egyébként is lassú. Polgári engedetlenség kell, adott naptól összehangoltan senki(se cég se állampolgár) ne fizessen 1 forint adót se, ne fizessen be egyetlen államkincstári számlára, súlyadót, böntetést, ne vigye zöldkártyára, műszakira az autót, ne vegyen pálymatricát, ne fizessen tömegközlekedésért. Az egész országot úgyse lehet kriminalizálni, az államkassza kiürül pillanatok alatt, nem lesz mit lopni, úgyhogy aztán lehet gondolkozni, hogy is másznak ki a szarból.
bodoky El a kezekkel Ciprustól 2009.06.04 15:40:56
Simor, Oszkó és Bajnai rengeteget tettek egy nem offshore EU-tagország  költségvetési egyensúlyáért, itthon is meg fogják tudni csinálni...
Magyarbűnözők agyonütik Szent Viborádát A zsidót még a hülye fasiszták is kultúrnépnek fogadják el, sőt a legtöbb hülye fasiszta pont azért utálja őket, féltékenységből. Viszont hagyomány és örökség ide, genetika oda, egy ilyen kultúrnép is lopni, rabolni fog, sőt…..
Kori & R 2009.02.11 15:44:07
Mi ez a hülyeség? Ne keverjük már össze a hódítást a hétköznapi bűnözéssel. Amióta világ a világ, a katonailag erősebb népcsoportok vagy nemzetek leigáztak vagy legalábbis megpróbáltak leigázni más népeket. Ez a mai napig így zajlik (pl USA-Irak) különben kinek lehetne tankot eladni, stb.. Mi magyarok is próbálkoztunk sok ilyennel, eleinte sikerrel, később meg beletört a bicskánk és megszívtuk. Az ilyen összecsapások alkalmával bizony szörnyű dolgok történtek/történnek meg. Az említett 2 ország közötti konfliktus során történt ilyen jellegű eseményekről több videó és fénykép is napvilágra került(mennyi lehet ami sosem derül ki?), így ennek bizonyítása nem kétséges. Úgy gondolom ezért, hogy az ilyen viselkedés alapvetően az ember jellegből fakad és a földön élő összes népre kiterjed. Az a tény azonban, hogy egy bizonyos, saját, önálló nemzetállammal nem rendelkező népcsoport, amelyik évszázadok óta képtelen maradéktalanul beilleszkedi az őt befogadó társadalmakba, mindenképpen antiszociális jelzővel illethető. Az Átlalad végzett összehasonlítása ennek a népcsoportnak és a magyaroknak azért is nem helytálló, mert amíg a hódítók a saját hazájukat elhagyva -erőszak útján ugyan- próbálják területi vagy vagyoni igényüket érvényesíteni és siker esetén a teljes nemzet élvezi annak eredményét, a másik társaság az őt befogadó társadalmat igyekszik kizsákmányolni kizárólag egyéni érdkeknek megfelelően. Teszik mindezt oly módon, hogy a közvetlen környezetükre gyakorolnak negatív hatást, tartják rettegésben akár szomszédaikat, fittyet hánynak az együttélés szabályaira, visszaélnek a kisebbségként őket megillető jogokkal. A Rózsa Sándorral történő összevetés annyiban megállja a helyét, hogy köztörvényes bűnöző volt, de amennyire tudom el is ítélték, nem mentették fel azzal, hogy a hátrányos helyzete miatt tulajdonképpen ő az áldozat. Ezeken túlmenően nincs információm arra vonatkozóan, hogy személyes anyagi haszonszerzés céljából vagy egyszerűen csak heccből erőszakot kövessen el. Ettől függetlenül való igaz, hogy más magukat magyarnak valló honfitársaink is elkövetnek bűncselekményeket, elsősorban gazdasági jellegűekre gondolok, ahol bizony nagyságrendekkel magasabb összegekkel történik károkozás mint egy pitiáner autótolvaj esetében. Ez a probléma azonban szintén nem a magyarokra vonatkoztatható, az egész világ gazdasági és politikai elitjét érinti. Ennek megoldására nem elég törvényeket hozni, még x milliárdot adni a rendőrségnek, hanem sokkal erőteljesebb társadalmi összefogásra lenne szükség. Ez azonban úgy gondolom utopia, reálisan gondolkodva nem hiszem, hogy ez a mi életünkben bekövetkezne. Sajnos...