Adatok
Kori & R
0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az állam idén közel 3 milliárd forinttal többet húz ki az autóvásárlók zsebéből. Íme a módszer.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Kori & R
2014.01.29 09:18:46
Kellene csinálunk egy autós párt-ot végre és véget vetni a társadalom autóval rendelkező tagjainak a kizsigerelésének.
Volt ugye az elvileg megnyugtató történetünk fél éve, hogy nem kutyát/macskát sütnek a kínai kajáldákban a piacokon, hanem max galambot. Most viszont fénykép is érkezett hozzá Ágitól, úgyhogy ezt ezennel megerősített információnak vehetjük:
Épp a Józsefvárosi piacról…..
Egyáltalán nem biztos, hogy a szmog, a járványok, a túlnépesedés, vagy az aszályok a legfőbb ellenségünk: sokkal nagyobb az esély, hogy megszokásaink áldozatává válunk, és azért halunk meg, mert hozzáragadunk a karosszékhez, amit véletlenül leselejtez a történelem. Nincs ez…..
Semir Osmanagić nem adja fel. Hiába tartja sarlatánnak gyakorlatilag az egész tudományos világ, hiába nem veszi már komolyan senki Bosznia-Hercegovinán és Szarajevón kívül, ő rendületlenül folytatja az „ásatásait”, újra és újra megtalálva Visočika hegyét. Korábban már megjelent egy erről…..
Kori & R
2012.01.09 12:25:24
A méltán népszerű Sarokház kocsmában (százforintos feles, ugye) bukkantunk erre a leletre. Kérdés: mi ez? A helyes válaszok bekommentelői között értékes, az Index 10. születésnapjára kiadott fingópárnákat sorsolunk ki május 14-én, Kamuton. ..
Kori & R
2011.05.12 13:30:13
Peka barátunk veleszületett érzéke, hogy valamiképpen mindig a dolgok sűrűjébe keveredik. Ezúttal Sanghajból jelentkezett pár érdekes képpel-infóval. Így végre önök is láthatják, milyen az a hely, ahol az S-klasse is csak egy utcára kiterített áru. Köszi Peka! BYD e6…..
Kori & R
2011.04.28 00:01:54
@btprg:
"- az akkumulátorok előállítása kifezetten nem környezetbarát művelet..."
az elektromos energia tárolását ma már nem csak a hétköznapi használatra kapható akkumulátorokkal lehet megoldani. Ha a belsőégésű motorok fejlesztéséhez mérhető anyagi támogatás kerülne a fejlesztőkhöz, már hozzáférhető lenne olcsó, környezetkímélő megoldás, mint pl szén-nanocsöves technológia. Ezeknél a töltés idejét néhány percre lehet csökkenteni és több tízezer töltési ciklust is elviselnek jelentős kapacitás csökkenés nélkül.
"- az elektromos energiát is ugyanúgy elő kell állítani, és ennek jelentős részét még mindig fosszilis anyagok eltüzelésével állítjuk elő; szóval annyival lesz jobb a dolog hogy nem ott szennyezzük a környezetet ahol megy az autó, hanem máshol" A belsőégésű motorok hatásfoka 20%, míg az elektromotoroké 90% környékén mozog. Az elektromos energiát akár az otthonodban is előállíthatod, de erőművekben előállítva is sokkal környezetkímélőbb mint az autódban elégetve. A villamos energia szállításának költségét pedig nincs is értelme összehasonlítani a fosszilis üzemanyagokéval, amit először elvisznek a finomítóba, stb. A fűtést(és nyáron a hűtést is) egy elektromos inverteres hőszivattyú(a.k.a. klíma) megoldja. Még hosszasan sorolhatnám az előnyöket, akit érdekel a téma mindent megtalál a neten.
"- az akkumulátorok előállítása kifezetten nem környezetbarát művelet..."
az elektromos energia tárolását ma már nem csak a hétköznapi használatra kapható akkumulátorokkal lehet megoldani. Ha a belsőégésű motorok fejlesztéséhez mérhető anyagi támogatás kerülne a fejlesztőkhöz, már hozzáférhető lenne olcsó, környezetkímélő megoldás, mint pl szén-nanocsöves technológia. Ezeknél a töltés idejét néhány percre lehet csökkenteni és több tízezer töltési ciklust is elviselnek jelentős kapacitás csökkenés nélkül.
"- az elektromos energiát is ugyanúgy elő kell állítani, és ennek jelentős részét még mindig fosszilis anyagok eltüzelésével állítjuk elő; szóval annyival lesz jobb a dolog hogy nem ott szennyezzük a környezetet ahol megy az autó, hanem máshol" A belsőégésű motorok hatásfoka 20%, míg az elektromotoroké 90% környékén mozog. Az elektromos energiát akár az otthonodban is előállíthatod, de erőművekben előállítva is sokkal környezetkímélőbb mint az autódban elégetve. A villamos energia szállításának költségét pedig nincs is értelme összehasonlítani a fosszilis üzemanyagokéval, amit először elvisznek a finomítóba, stb. A fűtést(és nyáron a hűtést is) egy elektromos inverteres hőszivattyú(a.k.a. klíma) megoldja. Még hosszasan sorolhatnám az előnyöket, akit érdekel a téma mindent megtalál a neten.
Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag, ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz. Az elmúlt hetekben világot látott felmérések szerint a gyakorlatban a hangsúly a „legfeljebb” szóra tevődik: a vizsgált kutak…..
Mivel tegnap kezdődött el annak az autósnak a pere, akit annak idején Békés-megyében szereltek le a helyi rendőrök, amiért nem tudták bemérni a sebességét, a sajtó és mindenféle médium tele volt a témával. A blog kemény magjának régi tagja, SzaGértő az ügyben a védelem…..
Az io9 készített egy összeállítást a valaha volt tíz legmenőbb űrhajóról, ami scifikben szrepelt. Nézzük a listát, a kommentekben meg lehet vitatkozni, hogy melyik maradt ki és melyik került érdemtelenül előkelő helyre. A másik kérdés, hányat ismertek a felsorolt…..
Kori & R
2011.02.02 21:18:39
A Hiéna nagyon cseles volt, ráadásul a Densionnál mindent megtettek azért, hogy ne ásítson sokáig az irodában, hiszen szájából áradó rettenetes bűzével komoly fenyegetést jelentett minden - szaglószervvel rendelkező - élőlény számára. Így fejét gyorsan letakarták egy…..
Kori & R
2010.12.11 21:07:27
Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak. Biztos voltam benne, hogy ha netalán betéved valamelyik fiókjukba holmi ittas paraszt a gereblyével handabandázni, a pénzem attól még nincs veszélyben, és…..
Az egyik művészeti egyetemen lőtte egyik kedves olvasónk...
Kori & R
2010.11.27 12:16:52
Belsőség
Tényleg olcsó lesz elektromos autóval járni? Ampera, és ami mögötte van
2010.10.29 06:30:00
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
Kocsma- és amperszag a levegőben. De hová tegyük a villanymotort? És mégis mekkorát? Vélemények az azonos című írásunkról...
Az élet eleinte kínszenvedés lesz egy villanyautóval, ha nem kertes házban laksz. Mintha egy benzinkutak nélküli városban kellene járni egy tízliteres benzintank tartalmával. Vélemények az azonos című írásunkról...
Japán kétségkívül a világ egyik legdrágább országa, mégsem botlunk lépten-nyomon kesergő kis japán emberbe. Ők valahogy megvannak odaát, a glóbusz másik oldalán, saját szigeteiken. Pár napja kaptuk ezt a fotót, melyen lényegében semmi érdekes nincs, fotótechnikai…..
"Lehet, hogy azért állnak így, nehogy rájuk nyissák az ajtót" - mondta Winkler, amikor hétfő reggel, a parkolóházunkban azon kapott, hogy kivont Nikonnal lövöm az autókat."Akkor menjenek fel a negyedikre, tele van üres hellyel az a szint. Az ötödik pedig tök üres. Ez…..
Kori & R
2010.04.12 20:26:43
@Daily Shark: ez nézőpont kérdése, szerintem az a lopás amikor szűkebbre veszik a helyet mint az elvárható lenne, mégis teljes díjat szednek be érte.
Éppen három éve indult ez a blog, eddig körülbelül kétszázötvenezer komment született, ezek kábé kétharmada az előzetes moderálás bevezetése (2008 augusztus), avagy a rendkívüli állapot előtt. Máshol ennél sokkal több közvélemény gyűlt össze, ez a negyedmillió…..
A megelőző írásokban többször utaltam egy titokzatos közgazdasági szabályra, amely szerint tökéletes versenypiacon a sorozatban gyártott termékek ára hosszú időtávon egyre jobban megközelíti a határköltséget, vagyis az egyetlen példány legyártásához szükséges…..
Kori & R
2009.07.27 21:57:04
@nikon: Annyit tennék még hozzá, hogy a terjesztés költsége hatalmas, amit a kiadók előlegeznek meg azért, hogy eljusson a fogyasztóhóz a 'jó zene'. A kiadók számára a zene csak 1 termék amit el kell adni és ha jó marketinget kap akkor el is fogják. Ettől kezdve a zene maga már nem fontos. Ami fontos, hogy gyártsanak sztárokat "barandeket" amit el lehet adni. Ez az egész egy iparág, nem a másolás a lényeg. Naponta több száz zeneszám készül a világ ezernyi zenésze által, ezek legtöbbje sosem jut el a nagyközönséghez. A zenék legtöbbjét a kiadók maguk gyártják és nyomják le a fogyasztók torkán. (Rádiók és zenetévék fizetett játszási listái, fizetett rajongók, fizetett "álhírek" a bulvárban. Ezek valóban órási bevételt tudnak generálni miközben a termék valójában nem hordoz művészi értéket. A kiadók és a gyártott sztárok joggal félnek a digitális másolatoktól, mivel a marketingbe befektetett pénzük nem térül meg sosem. Az igazi zenészeknek arra lenne szükségük, hogy a saját produkciójukat tudják menedzselni és megismertetni a világgal. Erre az internet már alkalmas. Ha ez sikerül nekik, saját weboldalaikon már kevés pénzért letölthetővé tehetik a műveiket és nem fognak éhen halni, ha az valóban jó, hameg nem akkor lehet menni dolgozni, mint bárki más. A kiadókra a továbbiakban nem lesz szüksége senkinek, az eddig milliárdos bevételek 0-ra futnak, lehet nekik más biznisz után nézni.
Nálunk - ellentétben például Németországgal - nem az állam támogatja az autósokat, hogy új kocsit vásárolva pörgessék a válságba került gazdaságot, hanem az autósok fizetnek az államnak, mert öreg autóik vannak. Hungarikum. Vélemények az azonos című…..
Simor, Oszkó és Bajnai rengeteget tettek egy nem offshore EU-tagország költségvetési egyensúlyáért, itthon is meg fogják tudni csinálni...
Kori & R
2009.06.04 21:47:20
Magyarbűnözők agyonütik Szent Viborádát A zsidót még a hülye fasiszták is kultúrnépnek fogadják el, sőt a legtöbb hülye fasiszta pont azért utálja őket, féltékenységből. Viszont hagyomány és örökség ide, genetika oda, egy ilyen kultúrnép is lopni, rabolni fog, sőt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz