Adatok
atesz
4 bejegyzést írt és 124 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vannak tárgyak, melyek rég túlléptek valós használati értékükön, és önmagukban is értelmezhető jelenséggé váltak. Aki nem rajong az autókért, az is tudja, mi az a Ferrari; aki nem foglalkozik repüléstörténettel, az is tudja, hogy néz ki egy zeppelin - és aki nem rajong a rockzenéért, az is látott…..
atesz
2017.06.08 12:45:57
@ymel: Izlések és pofonok. van les paul, strat és PRS is a repertoáromban, mindegyik más, mindegyik tud olyan csodát, amit a másik nem. Ettől szép a rokkendroll... gondolom én, amatőr hobbista :) Mindamellett volt már nagyon nem jól szóló, durung amerikai strat a kezemben, de elképesztő kényelmesen játszható, gyors, közel 5 kilós les paul is. De ami nekem jó, az a másiknak nem, ami nekem kényelmes, az másnak nem biztos, amit én mojo-nak érzek egy hangszerben, azt lehet, más nem veszi észre, de lehet, hogy másik hangszernél meg én nem... szóval ez egy nagyon bonyolult és abszolút szubjektív műfaj... Ettől még azért vannak általánosan elfogadott szabályok a Les Paulok esetében is. Ilyen, hogy a modern könnyített test nem tudja azt, amit a valóban tömör testüek; hogy a drágább és custom változatoknál nagyon odafigyelnek a fára, a test és a nyak rezonanciájára; hogy egyáltalán a faanyag nagyon sok mindent meghatároz. Egy ideje ugye nem lehetésges hondurasi mahagóniból készíteni hangszert, mert védett lett. De az AAA afrikai meg mégsem pontosan olyan... és lehetne sorolni... Abban is konszenzus van a Les Paul-lal kapcsolatban, hogy az 1958-1959-1960 év eleje közötti darabok, még a legjobban sikerültek közül is kiemelkedőek (a gitárok Szent Grálja, ugye) valamilyen oknál fogva. Meg lehet nézni az ebből az időszakból nagyon ritkán felbukkanó darabok árát. Meg kicsit visszatérve Knoplerre, a legbecsesebb kincse egy ilyen hangszer... Mindegy, a lényeg, hogy végtelen a gitárok és bennük a Les Paulok univerzuma és ez engem mindig felvidít :)
1.
Elfogyott három évtized. Erőszak van, kérlelhetetlenség, a világ ellenünk, de rohanunk tovább, senki sem ért minket. Késői kamaszkor. Nőügyek.
2.
Vívódik a lélek. Analizál, szintetizál, próbálja érteni az érthetetlent. Ember Ő, vagy Embertelen?
3.
Oszt. Feloszt. Megoszt. Kioszt. Oszt' jó…..
A palántanevelés kapcsán gyakran felvetődik az a gondolat: mi a fenének vesződjek vele, mikor a piacon mindent meg lehet venni? A gyakorlat engem többször meggyőzött, hogy ez nem teljesen igaz, megjegyezve azt is mindjárt, hogy egy igazi biokertésznek ez nem vesződség, hisz csaknem ugyanolyan…..
atesz
2016.02.04 12:46:33
Mivel Magyarországon sajnos már a mopedek sem örvendenek nagy népszerűségnek, nehéz elképzelni, hogy bármiféle kereslet mutatkozna egy olyan motorizált kétkerekű iránt, ami még a mopedeknél is lassabb. Pedig van benne ráció. A Sachs Saxonette ugyanis a kerékpárok és a mopedek előnyeit igyekszik…..
Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is.
Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen
Hogy…..
- Szia Peti! Van egy perced?
- Persze. Mondjad Jani!
- Te Peti, kéne nekem egy diplomata útlevél, megoldható?
- Hogyne, intézem.
- Köszi, heló!
- Heló!
..
Prokee-t szentté kellene avatni. Ő a forrasztópáka Quentin Tarantinója és a hidegvágó Charlie Benantéje egyben. Még az Eurovan megvétele előtt megkérdeztem, hogy a nagy precizitást és rutint igénylő belső elektromos dolgokkal elszüttyögünk-e a garázs kellemes félhomályában,…..
A minap bekövetkezett. Igen, a számláló átlépte a 150 ezret, ami igazából nem sok egy tizennégy éves kocsitól. Ebből úgy 57 ezret nyomtam bele én, mert hát nem vagyunk nagy menőkések.
A nagy pillanat: megvan a 150 ezer! Bocs, hogy poros a műszer, spontán fotó, nem…..
atesz
2013.08.15 09:41:25
@230e: csak a klíma nincs benne. Ja, és teljes a dokumentáció az elejétől, számlákkal egyetemben. Elég régóta utazom régi merciben, de ilyet még nem láttam.
atesz
2013.08.15 09:42:50
@CorollaVVTI: húúú... de gyönyörű lehet! Grat!
Európa népessége 4500 éve hirtelen kicserélődött. Legalábbis ezt állítják genetikusok, de egyelőre senki nem tudja, miért.
A Nature Communicationsben megjelent tanulmányában Alan Cooper, az ausztráliai Adelaide Egyetem kutatója azt írja, közép-európai 7500-2500 éves…..
atesz
2013.04.25 14:29:30
2013: A napenergia éve Magyarországon
Az elmúlt néhány évben számos ország bőkezű támogatási rendszert léptetett életbe a megújuló energiaforrások, köztük a napelemes áramtermelés elterjesztésért. Németország, Olaszország, Spanyolország hatalmas, 10-20 évre…..
atesz
2013.04.10 14:26:15
@kelevaleez: Nagyon tanulságos. Érdekelnek engem is a részletek. Annyira lusta azért nem lehetsz, ha ezt mind szépen megcsináltad :)
Írtunk már a sportrendszámról és a francia megoldásról is. Most jöjjön egy kis matek: mennyi az annyi? A rendszám kiváltásának négy szakasza van, négy helyszínen kell kinyitni a pénztárcát: az MNASZ-nél, a hírhedt Mozaik utcában, a biztosítónál és a Központi…..
Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked…..
Eddig csak rossz viccnek tűnt a nemzeti italboltok hálózata, de úgy tűnik, valósággá válhat - sajtóértesülések szerint a trafiktörvény után előkészületben van a szeszes italok koncessziós árusításának tervezete. A Népszava szerint az elképzelés az,…..
atesz
2012.11.20 13:27:00
@orient: ez igaz, de szerintem ott is koncesszió alapján megy, vagyis az állam adja a jogot. No, de itthon sem ez a lényeg szerintem, hanem, hogy korrupció által lesznek-e jogtulajdonosok, vagy transzparens módon.
atesz
2012.11.20 13:38:32
@orient: :)) természetesen nincsenek kétségeim...
Mint minden rendes ivarérett férfinak, nekem is egészséges érdeklődésem van a foci iránt. Ebbe a dologba tökéletesen beleilleszkedik az, hogy évek óta nem láttam a magyar válogatott meccseit. Úgy egyáltalán olyan focimeccset ahol magyar csapat volt érdekelt. Az eredményeket és a…..
atesz
2012.11.15 14:45:01
@Jaffar: nem is az a baj, hogy nem nyerünk, hanem amit többen lertak korábban: nem volt hajtás, tűz, és akarás. Ez a baj. Ki lehet kapni lelkes és jó játékkal, meg ki lehet kapni lelketlenül és szar játékkal. Óriási a különbség.
Szlovákia-Magyarország 2:0! Bős-Nagymaros után újabb összecsapáson igazoltuk a papírformát, ahogy azt az előzetes latolgatások alapján sejteni lehetett, sallangmentesen lehoztuk Brüsszelben a meccset.
A dotoho birtokába jutott néhány kép, hogyan égette magát a magyar…..
Képzeljük el az önfenntartó életet valahol egy kihalni készült földutas zsákfalu melletti erdő szélén némi cserekereskedelemmel, és képzeljük el a kiszolgáltatottak seregét egy százezres lakótelep kellős közepén. Megvan?
A munkamegosztáson alapuló társadalom egyik…..
Néhány ponton tényleg enyhítettek, csökkentek a bírságok is, de az autósok mégsem lehetnek nyugodtak. Új veszély leselkedik rájuk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
atesz
2012.09.07 12:20:37
@Mityu: jaja. de hát nem akarásnak ugyebár... :)
egyébként nem vagyok híve ezeknek a szerkezeteknek, veszélyesek a többi közlekedőre nézve. Isten mentsen meg az általánosítástól, de elképzelhető, hogy embertársaink egy része pontosan azért hal/öl, mert nem méri fel az eszközben rejlő biztonságérzet hamisságát - hogy kellőképp cizelláltan fogalmazzak.
egyébként nem vagyok híve ezeknek a szerkezeteknek, veszélyesek a többi közlekedőre nézve. Isten mentsen meg az általánosítástól, de elképzelhető, hogy embertársaink egy része pontosan azért hal/öl, mert nem méri fel az eszközben rejlő biztonságérzet hamisságát - hogy kellőképp cizelláltan fogalmazzak.
Mocskos ügy! Félelmet keltő. Mi az üzenete? Előre bocsátom, apám révén örmény származású vagyok. Amennyire édesanyám révén magyar és ezt fontos leírni bármi előtt, hiszen Itt élek sok száz örmény származású honfitársammal együtt és rajongva szeretem ezt az országot,…..
atesz
2012.09.03 13:13:48
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
atesz
2012.07.16 06:02:13
Életképtelenségét bizonyítja majd a baloldali-liberális gazdasági-politikai erőtér, ha nem lesz képes megmenteni a Neo FM-et. Orbán Viktorra és támogatóira biztos nem számíthatnak, mert a Fidesz vezetői 2002-ben a saját bőrükön is megtapasztalták, hogy mit jelent…..
Nem válik az ember mindennap COTY-taggá, most ketten vagyunk ilyenek Magyarországról. Az biztos, hogy furcsa perspektívák bontakoznak ki a láthatáron.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A juhásznak jól van dolga,Egyik dombról a másikra.Terelgeti nyáját, fújja furulyáját,Bú nélkül éli világát.Népdal Hát, megint hazudott…Ma Orbán, miután találkozott Barrosoval, ezt mondta: „az akadályok lényegében elhárultak”… Rá…..
atesz
2012.04.25 13:32:12
Eladtam hát.
Utoljára áll a házunk előtt Era
Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus…..
atesz
2012.02.28 08:22:37
@hauptrichter: Hát mit mondjak...:) 429 ezerrel vettem hét éve. Előtte 19 (!) évig egy tulajnál volt, előtte taxizott pesten néhány évet és másfél évesen első német tulajtól kerül az országba. A hét év alatt 60 ezret tettem bele. Csak a fontosabbakat említem: fékrendszer kuka, lengéscsillapítók, kuka, kipufogó rendszer kuka, futómú kopóalkatrészek kuka, ülések kuka, övvonaltól lefelé teljes felújítás (hátfal, első sárvédők, külső, belső, hátsók, küszöb külső belső). Aztán persze izzítógyertyák, porlasztócsúcsok, tűzkarikák. 8 ezrenként olajcsere. Évente minimum kétszer alaposan átnézem, tetőtől talpig. Egyszóval: nem volt túl jó bőrben amikor megvettem, de ez kívülről nem nagyon látszott.
atesz
2012.02.29 08:08:59
@hauptrichter: ohh dehogy... Pl. a négy minőségi lengéscsillapító árából egy azaz egy darabot tudtam venni a Corollánkhoz. Hát ennyi. A merci alkatrészárak szerintem nem vészesek. De nem is ez a lényeg persze. Már sokszor és sokan leírták/leírtuk Zsolt cikkei kapcsán: ez itt egy komplikált érzelemmel dús kapcsolat egy régi, szerethető tárgy (és annak világa) és köztünk. Van, aki érti ezt, van akinek furcsa. A magam részéről nem török pálcát azok felett, akik nem értik. De azt is állítom, hogy pénzügyi értelemben sem feltétlenül rossz választás a régi autó.
atesz
2012.02.29 08:45:28
@közösperonos átszállás: Havi 10 rugó minimum belemegy a cikkben említett kategóriától felfelé bármilyen kocsiba (ha máshogy nem, értékcsökkenés formájában). A plussz az az érzelmi többlet, vagyis azok tényezők, amiket itt mindnyájan értünk. De természetesen az autótól függ, kinek, hol áll meg a havi fix (egy 200D nyilván egészen más kategória mint a gyönyörű 6.9). Jaja, értem mire gondolsz amúgy... :)
Hírfogyasztóként, a világunk dolgai iránt érdeklődőként gyakran merengek az (ebben a kontextusban érték-semleges) önzés természetén, közösségre gyakorolt hatásán. Vajon mi motiválja az egyént, amikor a közösség érdekeit figyelembe véve, avagy azzal ellentétben cselekszik?…..
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
atesz
2012.01.10 12:33:53
@Csikós Zsolt: Biztosan nekem akartál válaszolni? :)Pontosan azt gondolom a dologról, amit te.
És hogy miért fáj sokaknak? Kinek-kinek... Az egyik, hogy a "tárgyakhoz" való érzelmi kötődésünk nyilván különbözik. A másik - ahogy írod is - igazából kevesen érzik át, mi minden kell ahhoz, hogy egy patika zöld előálljon. Mindenesetre szerintem jól csinálod. És nagyon örülök neki.
És hogy miért fáj sokaknak? Kinek-kinek... Az egyik, hogy a "tárgyakhoz" való érzelmi kötődésünk nyilván különbözik. A másik - ahogy írod is - igazából kevesen érzik át, mi minden kell ahhoz, hogy egy patika zöld előálljon. Mindenesetre szerintem jól csinálod. És nagyon örülök neki.
atesz
2012.01.10 12:53:18
@Shadowbull: ez így valóban pontosabb. köszi. :)
Az öregautó-imádat meg fene tudja honnan jön, de élvezetes. Próbáld ki egyszer! :)
Az öregautó-imádat meg fene tudja honnan jön, de élvezetes. Próbáld ki egyszer! :)
atesz
2012.01.10 13:02:48
@Shadowbull: Ér hát! :))
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz