Regisztráció Blogot indítok
Adatok
atesz

4 bejegyzést írt és 124 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vannak tárgyak, melyek rég túlléptek valós használati értékükön, és önmagukban is értelmezhető jelenséggé váltak. Aki nem rajong az autókért, az is tudja, mi az a Ferrari; aki nem foglalkozik repüléstörténettel, az is tudja, hogy néz ki egy zeppelin - és aki nem rajong a rockzenéért, az is látott…..
atesz 2017.06.08 12:45:57
@ymel: Izlések és pofonok. van les paul, strat és PRS is a repertoáromban, mindegyik más, mindegyik tud olyan csodát, amit a másik nem. Ettől szép a rokkendroll... gondolom én, amatőr hobbista :) Mindamellett volt már nagyon nem jól szóló, durung amerikai strat a kezemben, de elképesztő kényelmesen játszható, gyors, közel 5 kilós les paul is. De ami nekem jó, az a másiknak nem, ami nekem kényelmes, az másnak nem biztos, amit én mojo-nak érzek egy hangszerben, azt lehet, más nem veszi észre, de lehet, hogy másik hangszernél meg én nem... szóval ez egy nagyon bonyolult és abszolút szubjektív műfaj... Ettől még azért vannak általánosan elfogadott szabályok a Les Paulok esetében is. Ilyen, hogy a modern könnyített test nem tudja azt, amit a valóban tömör testüek; hogy a drágább és custom változatoknál nagyon odafigyelnek a fára, a test és a nyak rezonanciájára; hogy egyáltalán a faanyag nagyon sok mindent meghatároz. Egy ideje ugye nem lehetésges hondurasi mahagóniból készíteni hangszert, mert védett lett. De az AAA afrikai meg mégsem pontosan olyan... és lehetne sorolni... Abban is konszenzus van a Les Paul-lal kapcsolatban, hogy az 1958-1959-1960 év eleje közötti darabok, még a legjobban sikerültek közül is kiemelkedőek (a gitárok Szent Grálja, ugye) valamilyen oknál fogva. Meg lehet nézni az ebből az időszakból nagyon ritkán felbukkanó darabok árát. Meg kicsit visszatérve Knoplerre, a legbecsesebb kincse egy ilyen hangszer... Mindegy, a lényeg, hogy végtelen a gitárok és bennük a Les Paulok univerzuma és ez engem mindig felvidít :)
1. Elfogyott három évtized. Erőszak van, kérlelhetetlenség, a világ ellenünk, de rohanunk tovább, senki sem ért minket. Késői kamaszkor. Nőügyek. 2. Vívódik a lélek. Analizál, szintetizál, próbálja érteni az érthetetlent. Ember Ő, vagy Embertelen?   3. Oszt. Feloszt. Megoszt. Kioszt. Oszt' jó…..
A palántanevelés kapcsán gyakran felvetődik az a gondolat: mi a fenének vesződjek vele, mikor a piacon mindent meg lehet venni? A gyakorlat engem többször meggyőzött, hogy ez nem teljesen igaz, megjegyezve azt is mindjárt, hogy egy igazi biokertésznek ez nem vesződség, hisz csaknem ugyanolyan…..
atesz 2016.02.04 12:46:33
  Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is. Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen Hogy…..
atesz 2014.11.24 05:36:17
Két és fél éve van meg az én "hans"-om. Elég drágán vettem, patika volt belül, összességében kívül sem volt rossz. Azt tudtam, hogy az alját át kell csiszolni, alvázvédeni, de nem volt sehol átrozsdásodva. Valamennyire rutinos öregautósként egy évet adtam az ismerkedésre, hogy kiderüljön minden gebasz. És ez így is lett: az alvázvédelemből a hátsó fertály felé vezető valamennyi fémcső cseréje lett, az autó gyakorlatilag életveszélyes volt a vételkor. (Ettől még simán honosította és levizsgáztatta a hatóság). Pár hónap múlva teljes kipufogó-rendszer csere. Aztán tavaly januárban el kezdtek elpukkanni az izzítógyertyák. Az egyik beletörött. Hengerfej-felújítása, síkolás, rettenetes hang, füstölés, iszonyat sok pénz, azt hittem a hajam tépem ki. Tavasz végére kezdett összeállni a technika, kisimult a motor járása, elcsendesedett, maj az egy éves évfordulónk előtt két héttel, a nyaralás első napján, külföldön eltörött az egyik magasnyomású üzemanyagcső. Tőben, így nem kellett újat vadászni és egy idős dalmát szaki szépen megperemezte, összeraktam és viszlát. Na, azóta másfél év telt el, az autó üzembiztos, továbbra is megnézik, mert valóban korát meghazudtolóan szépen mutat. Egy érdekes "hibája" volt, ezt leírom tanulságként. Valamikor idén tavassal menet közben egyszer csak elnémult a műszerfal néhány funkciója (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám-visszajelző). Aztán visszajött minden. Aztán a fékre lépve tűnt el minden. És vissza... Mivel tudtam, hogy ezek mind egy elektromos körön vannak, a biztosítéktáblával kezdtem. Minden rendben volt. Azért kontaktspray-vel megkínáltam. Nem szűnt meg a hiba. Szétbontottam a mindent, átvizsgáltam mindent, semmi hiba. Hát, mondom ez nem igaz. Vissza a biztosítéktáblához és mi történt? Kivettem a biztosítékot, látszólag rendben volt, azonban a fémrészei szétpízlettek az ujjaim között. Így amikor ráléptem a fékre, a hirtelen jött terhelést már nem bírta átvinni magán az anyag. Újat tettem be, teljesen rendben minden azóta.
Szóval szívatott engem is rendesen egy évig, de azóta rendben van. Még akkor is nagyon szerettem, amikor rossz volt. Egyszerűen isteni autó. És én is nagyon szerettem a 115-öst és a 123-ast is. Majd egyszer talán még lesz hozzájuk szerencsém. Üdv: Atesz
- Szia Peti! Van egy perced? - Persze. Mondjad Jani! - Te Peti, kéne nekem egy diplomata útlevél, megoldható? - Hogyne, intézem. - Köszi, heló! - Heló!  ..
Prokee-t szentté kellene avatni. Ő a forrasztópáka Quentin Tarantinója és a hidegvágó Charlie Benantéje egyben. Még az Eurovan megvétele előtt megkérdeztem, hogy a nagy precizitást és rutint igénylő belső elektromos dolgokkal elszüttyögünk-e a garázs kellemes félhomályában,…..
A minap bekövetkezett. Igen, a számláló átlépte a 150 ezret, ami igazából nem sok egy tizennégy éves kocsitól. Ebből úgy 57 ezret nyomtam bele én, mert hát nem vagyunk nagy menőkések. A nagy pillanat: megvan a 150 ezer! Bocs, hogy poros a műszer, spontán fotó, nem…..
atesz 2013.08.15 09:41:25
@230e: csak a klíma nincs benne. Ja, és teljes a dokumentáció az elejétől, számlákkal egyetemben. Elég régóta utazom régi merciben, de ilyet még nem láttam.
atesz 2013.08.15 09:42:50
@CorollaVVTI: húúú... de gyönyörű lehet! Grat!
2013: A napenergia éve Magyarországon Az elmúlt néhány évben számos ország bőkezű támogatási rendszert léptetett életbe a megújuló energiaforrások, köztük a napelemes áramtermelés elterjesztésért. Németország, Olaszország, Spanyolország hatalmas, 10-20 évre…..
atesz 2013.04.10 14:26:15
@kelevaleez: Nagyon tanulságos. Érdekelnek engem is a részletek. Annyira lusta azért nem lehetsz, ha ezt mind szépen megcsináltad :)
Írtunk már a sportrendszámról és a francia megoldásról is. Most jöjjön egy kis matek: mennyi az annyi? A rendszám kiváltásának négy szakasza van, négy helyszínen kell kinyitni a pénztárcát: az MNASZ-nél, a hírhedt Mozaik utcában, a biztosítónál és a Központi…..
Sajnos nem vagyok olyan könnyű helyzetben, mint önök, akik csak olvassák a Totalcart; én találkozom is az olyan cikkek íróival, mint ez, valamint ez, és kávézás közben könyörtelenül térítenek, győzködnek. Nem erőszakosan, hanem úgy passzív agresszív módszerrel, Göbi, neked…..
atesz 2012.12.27 08:17:19
Grat, valóban nagyon ritka autó már. Néhány személyes élményt engedj meg: 1973-at írtunk, apáék befizettek egy daciára. Mire megjött, kiderült, hogy már nem francia motorral adják (előtte R10-esünk volt, ezért a renault). Tudom-tudom, olvastam, ez valószínű városi legenda volt, hogy ti. VALAHA is francia motort kaptak az első példányok, de ez most nem lényeges. A pontos sztorit már nem tudja az öregem elmondani, de a lényeg, hogy visszamondták és egyben cválasztási lehetpséget kaptak: bogár, vagy 127-es. Ez utóbbi lett (UH 62-67). Tíz évi volt nálunk, iszonyúan rohadós volt, viszont öt tagú családot vitt nyaralni az Adriára kempingezni. Apám soha nem volt 100 kiló alatt, szóval ma eszemmel nehéz elképzelni, hogy fértünk be mindnyájan, de igen. Aztán 84 körül eladtuk, nem is tudom a pontos okát, de annyira megbántuk, hogy pár hónap múlva megvettük a szomszéd IX-es rendszámú szintén okker 127-sét. Közben, az első fityó árán vett trabit elcsréltük egy 1969-es világos homokszínű bogárra. És kedves Zsolt azt kell, mondjam, hosszú évekig ennek a két autótípusnak a "fogságában" éltem. Nagyon szerettem őket. Első saját autónk is egy késői 127-es lett. )7-ben ért véget a történet, amikor egy csere révén először lettem MB 115-ös tulaj. De ez már egy másik történet, majd Csíknak megírom egyszer... :) De vissza a 27-eshez. Majdani, egyben jelenlegi feleségemmel 1990-ben bejátruk az IX-es rendszámúval egész európát, egyszerre volt hálóhelyünk és védelmezőnk közel egy hónapig, szenzációs túra volt. Mindig jó szívvel emlékszem ezekre a kocsikra. Még egyszer gratulálok, remélem sok örömet fog okozni!
Eddig csak rossz viccnek tűnt a nemzeti italboltok hálózata, de úgy tűnik, valósággá válhat - sajtóértesülések szerint a trafiktörvény után előkészületben van a szeszes italok koncessziós árusításának tervezete. A Népszava szerint az elképzelés az,…..
atesz 2012.11.20 13:27:00
@orient: ez igaz, de szerintem ott is koncesszió alapján megy, vagyis az állam adja a jogot. No, de itthon sem ez a lényeg szerintem, hanem, hogy korrupció által lesznek-e jogtulajdonosok, vagy transzparens módon.
atesz 2012.11.20 13:38:32
@orient: :)) természetesen nincsenek kétségeim...
Mint minden rendes ivarérett férfinak, nekem is egészséges érdeklődésem van a foci iránt. Ebbe a dologba tökéletesen beleilleszkedik az, hogy évek óta nem láttam a magyar válogatott meccseit. Úgy egyáltalán olyan focimeccset ahol magyar csapat volt érdekelt. Az eredményeket és a…..
atesz 2012.11.15 14:45:01
@Jaffar: nem is az a baj, hogy nem nyerünk, hanem amit többen lertak korábban: nem volt hajtás, tűz, és akarás. Ez a baj. Ki lehet kapni lelkes és jó játékkal, meg ki lehet kapni lelketlenül és szar játékkal. Óriási a különbség.
Szlovákia-Magyarország 2:0! Bős-Nagymaros után újabb összecsapáson igazoltuk a papírformát, ahogy azt az előzetes latolgatások alapján sejteni lehetett, sallangmentesen lehoztuk Brüsszelben a meccset. A dotoho birtokába jutott néhány kép, hogyan égette magát a magyar…..
Képzeljük el az önfenntartó életet valahol egy kihalni készült földutas zsákfalu melletti erdő szélén némi cserekereskedelemmel, és képzeljük el a kiszolgáltatottak seregét egy százezres lakótelep kellős közepén. Megvan? A munkamegosztáson alapuló társadalom egyik…..
Néhány ponton tényleg enyhítettek, csökkentek a bírságok is, de az autósok mégsem lehetnek nyugodtak. Új veszély leselkedik rájuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mocskos ügy! Félelmet keltő. Mi az üzenete? Előre bocsátom, apám révén örmény származású vagyok. Amennyire édesanyám révén magyar és ezt fontos leírni bármi előtt, hiszen Itt élek sok száz örmény származású honfitársammal együtt és rajongva szeretem ezt az országot,…..
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
atesz 2012.07.16 14:45:51
@TomT: Be kellene emelni a Nemzeti Együttműködés Rendszerébe. Zsoltit is, meg legfőképp ezt a történetet is... :)
@rognork: igen. pontosan ezt éreztem magam is.
Nem válik az ember mindennap COTY-taggá, most ketten vagyunk ilyenek Magyarországról. Az biztos, hogy furcsa perspektívák bontakoznak ki a láthatáron. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Belsőség Kombi nélkül. Tovább 2012.02.26 07:00:00
  Eladtam hát. Utoljára áll a házunk előtt Era Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus…..
atesz 2012.02.28 08:22:37
@hauptrichter: Hát mit mondjak...:) 429 ezerrel vettem hét éve. Előtte 19 (!) évig egy tulajnál volt, előtte taxizott pesten néhány évet és másfél évesen első német tulajtól kerül az országba. A hét év alatt 60 ezret tettem bele. Csak a fontosabbakat említem: fékrendszer kuka, lengéscsillapítók, kuka, kipufogó rendszer kuka, futómú kopóalkatrészek kuka, ülések kuka, övvonaltól lefelé teljes felújítás (hátfal, első sárvédők, külső, belső, hátsók, küszöb külső belső). Aztán persze izzítógyertyák, porlasztócsúcsok, tűzkarikák. 8 ezrenként olajcsere. Évente minimum kétszer alaposan átnézem, tetőtől talpig. Egyszóval: nem volt túl jó bőrben amikor megvettem, de ez kívülről nem nagyon látszott.
atesz 2012.02.29 08:08:59
@hauptrichter: ohh dehogy... Pl. a négy minőségi lengéscsillapító árából egy azaz egy darabot tudtam venni a Corollánkhoz. Hát ennyi. A merci alkatrészárak szerintem nem vészesek. De nem is ez a lényeg persze. Már sokszor és sokan leírták/leírtuk Zsolt cikkei kapcsán: ez itt egy komplikált érzelemmel dús kapcsolat egy régi, szerethető tárgy (és annak világa) és köztünk. Van, aki érti ezt, van akinek furcsa. A magam részéről nem török pálcát azok felett, akik nem értik. De azt is állítom, hogy pénzügyi értelemben sem feltétlenül rossz választás a régi autó.
atesz 2012.02.29 08:45:28
@közösperonos átszállás: Havi 10 rugó minimum belemegy a cikkben említett kategóriától felfelé bármilyen kocsiba (ha máshogy nem, értékcsökkenés formájában). A plussz az az érzelmi többlet, vagyis azok tényezők, amiket itt mindnyájan értünk. De természetesen az autótól függ, kinek, hol áll meg a havi fix (egy 200D nyilván egészen más kategória mint a gyönyörű 6.9). Jaja, értem mire gondolsz amúgy... :)
Közösség&Egyéniség 1. Miért? 2012.02.11 07:54:00
Hírfogyasztóként, a világunk dolgai iránt érdeklődőként gyakran merengek az (ebben a kontextusban érték-semleges) önzés természetén, közösségre gyakorolt hatásán. Vajon mi motiválja az egyént, amikor a közösség érdekeit figyelembe véve, avagy azzal ellentétben cselekszik?…..
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
atesz 2012.01.10 12:33:53
@Csikós Zsolt: Biztosan nekem akartál válaszolni? :)Pontosan azt gondolom a dologról, amit te.
És hogy miért fáj sokaknak? Kinek-kinek... Az egyik, hogy a "tárgyakhoz" való érzelmi kötődésünk nyilván különbözik. A másik - ahogy írod is - igazából kevesen érzik át, mi minden kell ahhoz, hogy egy patika zöld előálljon. Mindenesetre szerintem jól csinálod. És nagyon örülök neki.
atesz 2012.01.10 12:53:18
@Shadowbull: ez így valóban pontosabb. köszi. :)
Az öregautó-imádat meg fene tudja honnan jön, de élvezetes. Próbáld ki egyszer! :)
atesz 2012.01.10 13:02:48
@Shadowbull: Ér hát! :))