Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kercerece

35 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
    10 éves korba lépett az autó, illetve az utóbbi hónapokban túl sok időt töltöttem otthon, volt időm mindenfélével foglalkozni, így felmerül bennem, hogy veszek helyette egy 2016-tól gyártott XF-et. A gondolatot tett követte, amíg a régire nem találok vevőt, addig tudok a két autóról készíteni…..
  Az autóm 9 éves és ez az a kor, ahol lassan csereéretté válnak a vezérmű szíjak, a többesszám helyes, a 3.0d blokknak kettő is van :)   - Első szíj; ez a klasszikus vezérmű szíj, a főtengelyről hajtja a vezérmű tengelyeket. 3.0d-nél 160.000km / 10év a csere periódusa. Szétszedéskor egy Dayco…..
A karácsonyi ünnepek táján a csapból is a kedves, szívmelengető filmek folytak. Akarva, akaratlanul is biztosan megnéztük az Igazából szerelmet, a Reszkessetek betörőket, vagy bármilyen szép, havas, romantikus vígjátékot, elbűvölő, szerelmi történetet. Nos, adventnek és a karácsonyi időszaknak…..
Kercerece 2019.01.14 22:23:46
@hordalek: Teljesen egyetértek a listáddal +1:

Mai Wei (zseniális)
CHORD HUGO – M-SCALER USB-SPDIF átalakító   A most bemutatásra kerülő kis ketyerét a véletlen sodorta felém, egyik ismerősöm hívott fel, nála van és érdekelne-e és szeretném-e kipróbálni. Gondoltam magamban, még életemben egyetlen Chord termék sem fordult meg a kezeim között, viszont a besöpört…..
Sajnálatos módon nem kapott nagy hangsúlyt és megfelelő publicitást a magyar médiában az a különleges hír, mely szerint a magyar honvédség vezetése december 19 -én szerdán egy nagyon fontos szerződést írt alá egy német vállalatcsoporttal, mégpedig 68 db korszerű harci-jármű megvásárlásáról. A…..
Kercerece 2018.12.20 15:26:07
@kovizozo: amire gondoltam és egy NATO harckocsinál sem láttam, talán mintha az M1 Abrams -hoz fejlesztenének most valami hasonlót;

www.youtube.com/watch?v=vMY0p_2KrYg

faék egyszerű, a közelítő gránát elé kidob egy kis táskányi robbanóanyagot néhány méterre a páncéltól és berobbantja, nem kell vele pontosan célozni elég ha eltérül a gránát, hogy ne tudjon befúrni a páncélon. Ezek a kis táskák meg be vannank málházva egy adagolóba, "olcsó" bele a lőszer és elég nagyjából eltalálni a gránát irányát és sebességét.
  Magát a fékbetétcserét már régebben megcsináltam, azt önmagában nem gondoltam annyira izgalmasnak, de időközben beérett a tárcsa csere is, így egyben írok az egészről. A tárcsa elhasználódását legkönyebben a fémlemezekből álló résmérővel lehet ellenőrízni. Ez filléres eszköz, 0.05mm-től 1mm-ig…..
Összegyűjtöttük azokat a kérdéseket, melyek tapasztalataink szerint a leggyakrabban elhangzanak érdeklődőink szájából. Célunk, hogy röviden, tömören és érthetően megválaszoljuk a felmerülő kérdéseket.   Hova telepíthető a napelem?   A napelemes rendszer nem bocsájt ki semmilyen zajt vagy…..
 A ZF filled for life egységként kezeli a 6HP26, 6HP28 váltókat, de a life persze sokkal rövidebb, ha nincs karbantartva, az utóbbi időben enyhítettek is a gondozásmentes jelzőn és kijött egy ajánlásuk, ami szerint 35.000 és 160.000km között ajánlott a váltó olajat cserélni,…..
/Szerk.: főként Ádám foglalkozott az autó CAN-jének megismerésével, ezért megkértem, hogy ő ossza meg a tapasztalatait./   Az átalakítás során számtalan előnnyel jár, hogy egy új vagány sportautót választottunk szívátültetésünk pácienséül, hiszen nem fog a kezünkben maradni egy rozsdás takaróelem…..
Kercerece 2018.05.27 11:34:52
A CAN buszos részért őszinte tisztelet, ez tényleg autóépítés, ez igen. Nagyon felkészültek vagytok, ezért kérdeznék egyet villanymotoros átépítés témakörben;

Mi a véleményetek, főtengely szíjtárcsához csatlakoztatott, agymotorról ? Ezek elég laposak a tárcsa és a hűtő közé, átmérőre sem vészesek, kis ügyeskedéssel hosszmotornál elférnek és van 1-2 nagy teljesítményű példány. Csak arra gondoltam, hogy a 2000-es fordulat alatt nyomatékszegény motorra segítene rá, a nyomatékával, afelett lekapcsolna. Láttam, hogy 2000-es fordulatnál nagy nyomatékhoz azért kell már teljesítmény.

Mi a véleményetek, ez mennyire kivitelezhető ? (pl gázadás szinkronizálás házilag) Illetve van javasolt (lapos, erős) motor típusotok, ami legalább 1700-as fordulatig tudja a legalább 150Nm-t ? Mivel indulási rásegítés, pillanatnyi teljesítményben kellene tudnia a motornak és aksinak. No meg, amihez létezik dokumentáció, lehet programozni/konfigurálni.

Esetleg a nagy fordulatszámon, gázadásra nyomaték rásegítés is érdekes lehet, de olyan agymotor konstrukciós villanymotor, ami nagy fordulaton is leadja a nyomatékát... ilyet nem találtam. (közepes fordulaton az automata váltó korlátozza a max átvihető nyomatékot)

Nézegettem még a Contiental 48V-os mid hibridjét, ennél szíjjal van összekötve, benne az inverter, de ehhez nem találtam semmi dokumentációt, ami a beépítéshez szükséges:

www.continental-automotive.com/en-gl/Passenger-Cars/Powertrain/Electrification/48-Volt-Mild-Hybrid/48-Volt-belt-driven-starter-generator

Ha időtök engedi és van ötletetek, írjatok.

Köszönöm és kitartás az átépítéshez!
  Biztosan sokan indulnának síelni az XF-el és 4 főre is lenne elég hely, ha a hátsó ülés síalagutas lenne. Sajnos ez egy ritka opció, az előző X-Typeomban volt és nagyon hiányzott. Egy bontott sízákos keret beépítése nem nehéz, de gondoltam leírom, mivel jár.   Ebayen találtam sízsákot, ez két…..
  Tél végén tapasztaltam, hogy néha az érintőképernyő az autó indításakor nem töltődött be teljesen, kinn maradt a Jaguar logó, és kezelőfelület már nem jelent meg, hamarabb kifagyott. Csak úgy lehetett működésre bírni, ha autó leállít, bezár, kinyit és újra indít. Először megijedtem, mert ez egy…..
  Az elmúlt 50.000km-t a legnagyobb megelégedéssel töltöttük együtt az XF-el, amit barkácsoltam a kocsihoz, az inkább tökéletességre törekvés volt, mint hibajavítás. De eljött az a pont, amikor apró, de érdekes meglepetést tartogatott a technika.   Autópályán próbáltam meg kövérebb gázzal előzni,…..
Vásárlás után elérkezett az első kötelező szervíz ideje, ez már csak azért is esedékes, mert az utolsó olajcserét elhanyagolták, a szervízkönyv és az autó figyelmeztető jelzése szerint is bőven itt az idő.   Egyébként a szervíz periódus európai por és időjárási viszonyokra: 26.000Km vagy 1 év.…..
Kercerece 2017.10.16 21:11:08
Kössz a gondolatokat, sokan olvassák, másnak is hasznára lehet.

A motor elhullásról annyit tudnék mondani, sajnos többen megkerestek már a problémával, minden esetben 200 és 250.000Km közötti autókról volt szó. Pl volt aki az üléscseréből megmaradt bőrhuzatot vette volna meg és azért mondta vissza, mert épp azon a héten krepált be szegénynek a motor kb 200.000km-nél, vagyon kétségbe volt esve. Legyen igazad, amúgy, menjen el mindkettőnké jó sokat.

A DPF-ről itt egy vicces cikk;

www.dailymail.co.uk/news/article-2056574/Motorist-told-45-000-Jaguar-keeps-breaking-driving-FAST-enough.html

mármint a megfogalmazás vicces, a lényeg azért annyira nem, Bp-i használatnál is előjön.

A váltó olaj cseréről (nem a szintellenőrzéses bejegyzés) írtam egyet, majd nézd meg, ha érdekel, bár ha jól értem már túlvagy rajta te is, abban én is a fekete gumigyűrűs elektromos csatlakozó tömítést használtam, cseréje kötelező elem :)

Minden jót és jó látni hogy mást is lázba hoz ez a gyönyörű autó.
A zárszót levettem a blogról, mert néhány napja vettem egy használt Jaguar XF 3.0V6D-t, elvileg kevés km-el így remélem évekig probléma mentesen, de ha tudok hasznos információkat írni XF témában, nem indítok másik blogot, inkább ide írom.   Hónapoking nézegettem és a…..
Kercerece 2016.07.14 09:14:10
@Oregon (TM): Szia,

A DPF szűrő bemelegítése kb 10km-ig tart, ebből az első 1-5km-en egyáltalán nem hajthatod az autót mert a hideg motor azonnal telekormolja ("DPF Full" üzenet). Írtam később az autó kötelező szervízéről, ott részletesebben leírom a fenntartásaim. Például, bár én átlag 10-15km-es, Bp környéki utakra használom, az olajcsere periódusom (amit automatikusan számol, majd kiírja hogy "Service Required") a 26.000Km / 1év helyett 10.000km-re csökken a DPF miatti plussz üzemenyag befecskendezés majd az üzemanyag egy részének olajba kerülése miatt, amitől az olajminőség katasztrofálisan leromlik.

Mi lenne, ha belvárosban, rövid utakra használnám ?

No és akkor még ott a turbófeltöltő, aminek szintén olajmelegítésre, leállításkor hűtési időre van szüksége. Így egy mai turbódízel-t ne vegyen meg az, aki sportosan szeretne vezetni. Vagy cserélgetheti a DPF szűrőt, turbót.
Kercerece 2016.07.14 11:06:54
@Oregon (TM): a 2.7V6D -hez 150eFt körül lehet már utángyártottat találni. 3.0V6D -hez 240eFt körül plussz a csere költsége, a gyári verzióknál biztosan van egy 2-3x szorzó, nem tudom hogy az utángyártottakban mennyi a felvitt anyag, de pl normál katalizátoroknál is jellemző hogy az ár (kerámiateseteken a nemesfém katalizátor anyag) egyenesen arányos az élettartammal. De, és ez a nagyobb baj, ha például városon belül használnád csak az autót, bármilyen rövid idő alatt el tud dugulni. Lehet akár néhány 10.000km a csere után. Lehet akár csak 10 perc erőltetett menet hidegen.

Egyébként a normál élettartama, ha nem csak rövid utakra használt az autó, kíméletesen és a kiégető ciklus végig tud futni, akkor 150-180eKm között lehet. Utána, mint pl egy gyertyát vagy levegőszűrőt cserélni kell mert elhasználódott. Nekem XF vásárlásánál ezért volt fontos szempont az igazolható alacsony km futás, mert egy 150eKm -nél többet megélt modern dízelnél a vásárlás utáni felújítás akár plussz 1mFt is lehet, pl a DPF miatt.

Ha hosszabb vidéki utakra használnád az autót, akkor megnő az élettartam, mivel kevesebb a kormos üzem és a megszakított kiégető ciklus.

Igen a britishparts.co.uk szállít Mo-ra, a csomag súlyától is függ, 7eFt és 10eFt közötti a csomagolási és postaköltség, profin már a webshopban látni fizetés előtt hogy mennyi lesz a postaköltség, sajnos a postázás nem olcsó náluk. Ha megnézed a kötelező szervízes postot, abban a végén leírom, hogy mit honnan szerzek be itthon.

Ha azért kérdezted, mert épp számolod kb mennyibe kerül az XF fenntartása, akkor én vezetem a spritmonitoron, már másfél évnyi adat fenn van;

www.spritmonitor.de/en/detail/690267.html

nem a fillérezés miatt, hanem hogy lássam hogy állnak össze a költségek. Gumit, fékeket pl 2 évente komplett cserélni kell.

Ha ott megnézed, az üzemanyagköltség nincs 50%-a a teljes költségnek. Így egy benzines lehet 50%-al többet fogyaszt, de összköltségben nem sokkal több és megbízhatóbb idősebb korára.
 Már hónapokkal ezelőtt kicseréltem az üléseket, de sosem volt időm a gép elé leülni, ma esik így gyorsan néhány mondatot írok róla.   Az XF ülései 2008 és 2011 között, sajnos nincs rá sokkal jobb szó, mint hogy botrányosan rosszak. Van egy szuper autó, de kanyarban simán oldalra ki lehet csúszni…..
Bár nem is olyan régen volt nálam egy XF, szerettem volna egy aktuálisabb benyomást szerezni arról, hogy mennyire tartották frissen, így a modellciklus végéhez közeledve. A mostani tesztautó nem sokat változott, picit finomítottak a kezelőszerveken, amúgy ugyanaz az igényes és…..
Mert minden hozzám hasonló átéli ezt családi ebédek, kocsmázások alkalmával. Akinek még nincs autója, nem tudja, hogy mit gondoljon erről. Ő most talán közelebb kerülhet az igazsághoz. Vagy mégsem?..
Sajnos az autóm a "Basic" hifivel felszerelt, amit most szeretnék felokosítani. Nem szól egyébként rosszul, nincs doboz hangja és nem is erőtlen, de nem nyűgöz le, nem szólja be igazán a teret, nincs benne nagyon mély és nem elég tiszta, könnyed a magas, ráadásul semmi baja az autónak, szeretnék már…..
  Egy ideje nem nagyon volt mit ügyködnöm az autón, de a katalizátor (már a közelben) csere új lökést adott némi barkácsolásnak. Először is a katalizátor csere miatt az egész elejét szét kell szedni, jobban, mint az osztómű cserekor kellett. Mivel 182.000km főként városi…..
Kercerece 2015.12.12 11:26:41
Szia Ákos,

Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalkoznom. Egyébként az autós újságírók is néha hibáznak, főleg ha új autóról kell írniuk, amivel még nincs tapasztalat.

Itt a Mondeo (másoktól elnézést, gondolom kb 30 napig lesz még elérhető ebayen):

www.ebay.co.uk/itm/Ford-Mondeo-MK3-ST220-COMPLETE-FRONT-SUSPENSION-HUBS-ABS-SENSORS-SPRINGS-KNUCKLE-/361447790247?hash=item5427f796a7:g:7bAAAOxy7nNTP~rm

És az X-Type:

www.ebay.co.uk/itm/JAGUAR-X-TYPE-SALOON-AND-ESTATE-FRONT-SUSPENSION-VERTICAL-LINK-RH-PART-C2S46813-/251745492628?fits=Car+Make%3AJaguar%7CModel%3AX-Type&hash=item3a9d335e94:g:TRkAAOSwQJhUgguO

gyanúsan hasonlóak. Az biztos hogy úttartásban elöl nincs különbség a kettő között, esetleg 1-2 apróság pl furat lehet máshol rajta, bár a fenti fotók alapján még azokból is minden úgy tűnik a helyén.

A DSC failure-el én 1-2 alkalommal találkoztam, de ha ilyen üzenetet kapnék, csak indításkor, akkor nem foglalkoznék vele, indításkor pl alacsony feszültség okozhatja (gyengülő aksi) vagy az ECU/CAN bus pillanatnyi leterheltsége. Ha a hiba menet közben jönne be vagy fennmaradna indítás után, akkor a kapcsolódó szenzorok és csatlakozóik, kábeleik felé néznék szét; ABS jeladók, dőlés/elfordulás érzékelő. Ezek után jönne az ECU csatlakozója, végül khm csak félve írom, mert ördögöt sose fessünk... az ECU hiba (csere) lehetősége, de legnagyobb esélye mindíg a kosznak, víznek kitett pontok meghibásodásának lenne, ezek pedig az érzékelők és csaltakozóik a DSC-nél. Mindenesetre Te ettől nyugodtan alhatsz.
A kötelező szervíz elvégzésekor le kellett vennem a motor alatti takarólemezt és ekkor láttam, hogy a váltó olateknő tömítés csöpögött. Azóta utánaolvastam, a ZF váltókra jellemző, hogy a műanyag olajteknő elvetemedik és ez okozza a problémát (későbbi megjegyzés). Sajnos nincs röntgenszemem így…..
Mivel a leggyengébb változatot vettem, ami 211LE-s, elgondolkoztam hogy milyen különbségek lehetnek a 211 (450Nm), 241 (500Nm) és 275 (600Nm) lóerős változatok között ? Nem akarok senkit bármiféle tuningolásra buzdítani, csak leírom amit találtam, hogy másnak már ne kelljen keresgetnie ugyanezeket…..
Egyszerre három Jaguar tesztje következik, és mind új, közöttük a sose látott XJ-vel. Na jó, akkor öt. Vélemények az azonos című írásunkról...
Kercerece 2015.03.31 19:25:40
@w a s d: ha-ha, egy német újságban volt egy teszt, ami a német autókat hozta ki jónak... ha-ha.

Ez a baj, hogy ennyi alapján mondassz véleményt, tapasztalat helyett.

(egy XF tulaj)