Adatok
Wirchow
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk. 2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők,…..
Wirchow
2009.02.08 11:43:07
@csongorbela:
Eszemben sincs ítélkezni a szavazók felett. A leszavazást is lehet logikusan támogatni (Minek fizessek még, amikor már fizetek TB-t? stb.)
Az is igaz, hogy az eü. problémái sokkal-sokkal mélyebbek és régebbiek ahhoz, hogy egy ilyen (kis hatású) intézkedéssel érdemi javulást lehetne elérni.
Szerintem a leszavazás tanulsága az, hogy az emberek még mindig nem értik (talán azért, mert nem magyarázták el érthető, egyszerű szavakkal), hogy nem lehet mindent az államtól elvárni.
Más:
Az eü. problámáiról: olyan kórházban dolgozom, ahol a főigazgató engedélyezi a szakorvosoknak a vállakozást. Hogy lehet annyira rövidlátóan ostoba egy szakorvos, hogy olyan mértéktelenül pofátlan legyen, mint amit említeni fogok: a szóban forgó kollégát a betege behívta éjszaka egy beavatkozásra. A kolléga minden további nélkül eltette a vaskos borítékot (egy közalkalmazott tanár/orvos több, mint egyhavi nettó bérét), majd a beavatkozás idejét leszámlázta a kórháznak, mint vállalkozó. Ehhez eléggé vastag felhám szükséges.
Persze, tudom, hogy az orvosok/tanárok/mérnökök/egyéb közalkalmazott értelmiségiek fizetése megalázóan kevés. De sajnos be kell látni, hogy az eü. vezetésének (minisztériumi szinten) nem érdeke az eü. dolgozók fizetésének rendezése. Minek adjon több fizetést, ha a beteg úgyis fizet?
Ha rajtam múlna (még szerencse, hogy nem múlik), a jelentős (pl. 4-5x) fizetésemelés után vasszigorral büntetném a hálapénzt, mint korrupciót. (pl. rejtett kamerás "álbeteg" segítségével, első lebukás fegyelmi, második: szakvizsga el.) (Nyilván normális dolog az, hogy egy ember hálás a másiknak, ha az segített rajta. Ezt ki lehet fejezni másként is, mint a föníciai találmány.)
Eszemben sincs ítélkezni a szavazók felett. A leszavazást is lehet logikusan támogatni (Minek fizessek még, amikor már fizetek TB-t? stb.)
Az is igaz, hogy az eü. problémái sokkal-sokkal mélyebbek és régebbiek ahhoz, hogy egy ilyen (kis hatású) intézkedéssel érdemi javulást lehetne elérni.
Szerintem a leszavazás tanulsága az, hogy az emberek még mindig nem értik (talán azért, mert nem magyarázták el érthető, egyszerű szavakkal), hogy nem lehet mindent az államtól elvárni.
Más:
Az eü. problámáiról: olyan kórházban dolgozom, ahol a főigazgató engedélyezi a szakorvosoknak a vállakozást. Hogy lehet annyira rövidlátóan ostoba egy szakorvos, hogy olyan mértéktelenül pofátlan legyen, mint amit említeni fogok: a szóban forgó kollégát a betege behívta éjszaka egy beavatkozásra. A kolléga minden további nélkül eltette a vaskos borítékot (egy közalkalmazott tanár/orvos több, mint egyhavi nettó bérét), majd a beavatkozás idejét leszámlázta a kórháznak, mint vállalkozó. Ehhez eléggé vastag felhám szükséges.
Persze, tudom, hogy az orvosok/tanárok/mérnökök/egyéb közalkalmazott értelmiségiek fizetése megalázóan kevés. De sajnos be kell látni, hogy az eü. vezetésének (minisztériumi szinten) nem érdeke az eü. dolgozók fizetésének rendezése. Minek adjon több fizetést, ha a beteg úgyis fizet?
Ha rajtam múlna (még szerencse, hogy nem múlik), a jelentős (pl. 4-5x) fizetésemelés után vasszigorral büntetném a hálapénzt, mint korrupciót. (pl. rejtett kamerás "álbeteg" segítségével, első lebukás fegyelmi, második: szakvizsga el.) (Nyilván normális dolog az, hogy egy ember hálás a másiknak, ha az segített rajta. Ezt ki lehet fejezni másként is, mint a föníciai találmány.)
Wirchow
2009.02.08 11:56:24
@KIRA-az új:))))):
Természetesen nem csak az eü. dolgozók fizetését kellene rendezni, hanem nagyon megfizetni a tanárokat is.
Abnormálisnak tartom, hogy egy pedagógus, akinek meghatározó szerepe van abban (főként az ált. isk. esetében), hogy a tanítványai megszeretik-e a tanulást, illetve, hogy rájönnek-e, hogy érdemes tanulni, nyomorúságos fizetést keres.
Sajnos, meglehetősen borulátó vagyok a jövőt illetően.
Természetesen nem csak az eü. dolgozók fizetését kellene rendezni, hanem nagyon megfizetni a tanárokat is.
Abnormálisnak tartom, hogy egy pedagógus, akinek meghatározó szerepe van abban (főként az ált. isk. esetében), hogy a tanítványai megszeretik-e a tanulást, illetve, hogy rájönnek-e, hogy érdemes tanulni, nyomorúságos fizetést keres.
Sajnos, meglehetősen borulátó vagyok a jövőt illetően.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Oké, értem. Persze ez a gondolat eléggé utopisztikus, s távol álljon tőlem, hogy valami "Falansztert", vagy egyéb, erészakon alapuló "hangyatársadalmat" éltessek.
Egyszerűen csak egy olyan korban szeretnék élni, ahol az emberek a maiaknál (az átlagnál) többet tudnak a világról.
S egyáltalán nem a "proletár öntudat"-ra gondoltam/gondolok, amikor a tudás szükségességéről írok.
Néhány orvoskollégámmal (a jelenlegi és a megelőző munkahelyemen) nagyon sokat "politizáltunk", s ez szerintem nagyon gyümölcsöző. Nyilván nem tudjuk megváltani a világot, de a saját ismeretanyagunk bővül, s ez megéri. (A legjobban két olyan kollégámmal tudtam vitázni, akik "hithű" jobboldaliak, én pedig inkább liberális (a szó klasszikus értelmében véve: elfogadó, az emberi test és lélek szabadságában hívő) vagyok.
Abban egyetértek az előttem szólóval/szólókkal, hogy a jelenlegi kormányzat (meg a következő - ellenpólusú) kormányzatna nem (lesz) érdeke az, hogy a széles tömegek műveltek és gondolkodók legyenek. Tudod, elég a "Négy láb jó, két láb rossz!"-szintű ismeret a megfelelő négyzet beikszeléséhez! S ez nagyon szomorú...