Adatok
budapeestii
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor vasárnap belefutottam a Gyalogoshíd épül a Dunán című hírbe, hatos fokozatú izgalmi állapotba kerültem: az elmúlt hetekben sokat tanulmányoztam Budapest városfejlesztési koncepcióit, és szinte mindegyiknek hangsúlyos eleme volt valamilyen belvárosi gyalogoshíd. A…..
Bojár Iván András korábban a város és az építészet progresszív kritikusaként volt ismert. Ezért is lepődtem meg, amikor a Szeretem Budapestet elnökeként kandeláberhívő városvédők, frusztrált nyugdíjasok és harcos családanyák élére állva graffitiellenes mozgalommá tette…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nekünk is lenne "Károly hídun" , de Belvárosban, nem a periférián!!!
szeretembudapestet.hu/hirek/2010/12/szexi-budapestet-iii-budapest-%E2%80%9Ekaroly-hidja%E2%80%9D/
vagy ITT : gyaloghid.hu/
Az eredeti jó ötszáz évig működött, és még csak alig több mint másfél évszázada nem létező hídnak Pest város északi, és Buda déli találkozási pontjánál való kialakítása a lehető leglogikusabb helyszín volt. A városszerkezeti mélyrétegből áramlás-és funkcióanalízis segítségével kihámozható tanulság pedig az, hogy ma is ez a pont lenne a legalkalmasabb helyszín ahhoz, hogy a légvonalban közel lévő két városrész olyan módon kapcsolódjék újra egymáshoz, hogy a történelmi Buda, valamint a Belváros legerősebb sűrűsödést mutató közepe mindössze tíz-tizenöt pernyi gyalogostáv közelségbe kerülhessen.
Ez a követelmény megfelel a prágai Hradzsin és a Károly-híd révén megközelíthető nagyoldali központ, a Tyn templom közötti távnak. Ilyen szoros kapocs nélkül ugyanis nem túl reményteli, hogy a mostanra elnéptelenedett, kiürített és lefáradt Budai Várba a valódi városlakók élete is bekapcsolható lenne a későbbiekben, és az sem, hogy a város közepén álló, ugyanakkor mégiscsak nagyon nehezen megközelíthető Várkert Bazár életre kelthető. Az e helyről huzamos ideje hiányzó, bár évszázadokig itt futott híd visszaállítása tudná bekapcsolni a városi élet vérkeringésébe.
Ez a követelmény megfelel a prágai Hradzsin és a Károly-híd révén megközelíthető nagyoldali központ, a Tyn templom közötti távnak. Ilyen szoros kapocs nélkül ugyanis nem túl reményteli, hogy a mostanra elnéptelenedett, kiürített és lefáradt Budai Várba a valódi városlakók élete is bekapcsolható lenne a későbbiekben, és az sem, hogy a város közepén álló, ugyanakkor mégiscsak nagyon nehezen megközelíthető Várkert Bazár életre kelthető. Az e helyről huzamos ideje hiányzó, bár évszázadokig itt futott híd visszaállítása tudná bekapcsolni a városi élet vérkeringésébe.
Ezek révén jönne létre Budapesten a szolgáltatások és az élhetőség érzetét fokozó városi élményhelyszínek láncolata: olyan összefüggésrendszer, amelyben egyaránt helyet kap a sokszínű épített környezet, a nagyváros közepén megélhető természeti attrakciók, a magyar agrárium ékköve, a hazai borkultúra fokozott képviselete, valamint a várost mindenekelőtt jellemző fürdőkultúra ügye, – egyszóval a Budapestet meghatározó alapértékek.