Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szkájvóker Lajos (törölt)

0 bejegyzést írt és 48 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Több, mint egy èvvel az október 4-i vörösiszap katasztrófa után az iszap még mindig mindennapos problémát jelent, még mindig érezteti hatását. Nem csak Devecserről és Kolontárról van szó vagy Somlóvásárhelyről, amit szintén mindenki elfelejt megemlíteni, hanem sok más…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.10.31 21:23:18
@ErősenZöld: 1. Ezt egyelőre te mondod
2. Ha mégis így van, akkor a MAL verje le a balhét ezen a cégen, ami után kifizette a büntit.
Zoltán az oldalt található gyorsbeküldőn küldte be a történetét. Mivel a gyerekei szeretnek vonatozni, így Velencére tartva nem az autó mellett döntött, hanem igénybe szerette volna venni a magyar vasút segítségét. A család ki is érkezett a Déli-pályaudvarra, ahol az indulás…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.08.28 10:41:58
@sirdavegd: Ez a tipikus eset, amikor éppen nem a MÁV-on múlna a késés. Csak az utasok sajnos már annyit lettek más alkalmakkor szívatva, hogy az ilyen "jogos" késéseket sem tolerálják. Igen, máshol is vannak a mieinknél sokkal durvább átépítések, máshol is vannak viharkárok, amik miatt sokszor nem kevés késés keletkezik. Viszont alapesetben normálisnak mondható a forgalom. Ha ezt a MÁV-ról is elmondhatnánk, sokkal kevesebb felháborodott user levelét olvasnánk itt :)

Most ezzel nem a jv-ket, mv-ket, fszt-ket akarom bántani. Igen köztük is vannak olyanok, akiket igencsak indokolt lenne lapátra tenni, de ahogy én látom, az átlag teljesen megfelelően végzi a munkáját.

Fel kéne végre fogni, hogy a vasút nem egy hatáság, hanem egy szolgáltató cég.
Illetve az sem ártana, ha legalább a középvezetői szintig működne a szamárlétra. Olyan emberek döntenének, akik valamennyire ismernék a dolgokat a másik oldalról is.
Az eddig is ismert volt, hogy a vasutasok, vasúton dolgozók családtagjainak ingyenes utazás jár. A gyorsbeküldővel beküldött történet szerint azonban a történet koránt sem ilyen egyszerű, hiszen akkor jár az ingyenes utazás a vasutas gyerekének, ha egy címen lakik az apával.…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.08.19 10:35:18
"Mert a magyar mindent ingyen akar, meg mindenre kedvezményt"
@savrola: Akkor talán európai szintű munkabéreket kellene adni, ha az árakat már sikerült addig felemelni...
Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.08.19 14:09:58
@Add_tovább: Ezek konkrét számok, statisztikai adatok. De semmiképpen se duma, és nem is feltételezés.

"mindent olcsóbban, vagy ingyen"
Mivel a pénz nem áll végtelen mennyiségben rendelkezésre, ez talán érthető. Nyilván mindenki minimalizálni akarja a kiadásokat, a háztartási szféra, a vállalati szféra, a bankok, az állam, mindenki. És nem csak nálunk.
Új MÁV blog Ha teli a WC tartály 2011.05.14 18:26:00
László (ismét egy még régebbi levél) arról ír, hogy már többször találkozott olyan Desiro-val, melynek nem működött a WC-je. Az hogy nem működött, még hagyján, de mivel nem volt más, továbbra is azt kellett használni. A kalauz szerint megtelt a tartály, ezért nem folytle a…..
MAL Október 4-én átszakadt az ajkai (kolontári) vörösiszap-tározó 10. kazettájának északnyugati sarka. A következmények ismertek, az okokról majd legközelebb. Szóval, nagy volt a baj. "A teljes kárfelszámolás meghaladhatja a tízmilliárd forintot" — nyilatkozta még aznap…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.01.26 11:13:44
@jotunder: @T mint T: Jaaaa, hogy nem azt vizsgálták, de azért mégis fogalmaztak meg kritikát ("szóvátették"), csak itthon elhallgatták. Értem már :)
Na, ez most keményebb lesz.Tisztelt Raáb Donát!Az alábbi levelet két példányban elküldtem a MÁV-START Zrt. illetékeseinek, ezért kérném, feléjük ezt ne továbbítsák, pusztán észrevételként közölje a blogján. Tisztelt Ügyfélszolgálat!Az 1997. évi CLV.…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.01.18 12:51:02
Az ilyenektől nem ártana minél hamarabb megszabadulnia a vasútnak. A többségben lévő normális vasutasokat járatja le egy-egy ilyen paraszt.

"„Örüljél neki bazd meg, hogy egyáltalán működik ez a szar"
Kezd elég lenni abból, hogy egyesek úgy gondolják, hogy arra hivatkozva, hogy nélkülük összeomlana a vasút, gyakorlatilag bármit megtehetnek. Ha az ilyenről kiderül valami (csak az nem hibázik, aki nem dolgozik), akkor egyből jön az önsajnáltatás....

Meg kell jegyezni, hogy tényleg olyan viszonyok vannak a MÁV-nál, hogy sokszor a dolgozók rátermettségén múlik, hogy egyáltalán van vonatközlekedés egy adott helyen. De gyanítom, hogy az általam említett vasutasok és a posztban szereplő mentalitású "vasutasok" között nem túl sok átfedés lehet.

"nem kötelező igénybe vennem a vasút személyszállítási szolgáltatásait, mert létezik más közlekedési eszköz is."
Ez a másik, amin nagyon ki tudok akadni. A vasút az állam egy szolgáltatása, amit többek közt az adókból finanszíroz. A vasutat nem egy magánvállalkozó, hanem az állam építette/tarja fent, a "közös" pénzből. Szóval ez így nemigen állja meg a helyét.

Lehet, hogy a hiba aznap már nem először jött elő, és az mv.-nek már tele volt a töke a hátrajárkálások miatt, de erről a legkevésbé tehet az utas. (Meg elvileg kultúremberek lennénk, vagy mik). Ha késik a vonat (esetleg azon a héten már nem először), én se azzal indítok, hogy a jv-n (aki 99%, hogy nem tehet a késésről) kitöltöm a MÁV miatti frusztrációmat...
 Még januárban írtunk arról, hogy a vonat otthagyta az utasokat a peronon. Olvasónk panaszleveléra a mai napig egy sor válasz nem érkezett. Pedig már azóta már eltelt lassan 60 nap is. Bocsánat jött válasz, havonta egy-egy:2010-02-27:"Köszönettel vettük a Társaságunk…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.03.31 17:43:29
@Adani: Csak halkan, mert a végén pár százmillióért olyan különlegese Office-t rendelnek, amiből ki van szedve a másol/kivág/beilleszt funkció. Mondván, hogy nekik jó lenne a sima is, de az ügyfeleik így szeretnék xD
A KRESZ szerint a vasúti átjárókat mindig fokozott óvatossággal kell megközelíteni. Ha nem figyelünk csúnyán végezhetjük, de mi a helyzet akkor, ha a kellő figyelem, óvatosság nem elég? Vannak olyan vasúti átjárók, ahol se sorompó, se fénysorompó nincs, és a pálya is…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.03.12 11:57:21
@gozos: "Kérdezem: nem lenne illendő a vasúti szemafort is bekötni az átjáró jelzőrendszerébe? Ha a jelzőrendszer nem megy, akkor az 1 percnyi távolságra levő szemafor a vonatnak is toljon lassújelet."

Térközölt pályán vagy állomási sorompónál így működik. Ha gond van a sorompóval, visszaesik a jelző/nem tudod szabadra állítani.

Az újabban átépített (nem térközölt) vonalaknál egyébként az a szisztéma, hogy az átjárókat vörös árbócos főjelzőkkel fedezik le, ha nem ment le a sorompó, akkor a jelzőre csak hívót tudsz kipakolni.
Tegnap bőven kijutott a MÁV-nak az oralitásból. A Nyugatiban totál káosz volt. Tegnap este jártam arra, és még akkor is bizonytalan közlekedést mondtak be. Tetézte, hogy órákig képtelen volt a MÁV a rendes tájékoztatásra. Nem ragozom tovább olvassátok a lenti postot: Tegnap…..
-Így emlékszik vissza olvasónk a 23E buszon történtekre. Erika hétfőn reggel a munkahelyére utazott az említett busszal, aminek kereke a szétdurrant. „Megbillent a busz, de nem állt meg, halad tovább, azt sem tudtuk mi történt. A Lágymányosi hídnál le kellett szállni, akkor…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.01.27 12:30:09
@tcpip2inv: Meglapolni azt is meglehet :D
A defekt már kissé nehézkesebb :)
Álmozdonyvezetőt fogtak a MÁV belső ellenőrei - írja a Blikk. A férfinak volt mozdonyvezető egyenruhája, sapkája, sőt, még táskája is, csak jogosítánya nem. A Blikk információi szerint ennek ellenére többször is szállított utasokat.A Blikk úgy tudja, hogy a csaló hónapok…..
A sztrájk első és harmadik napján is robbantással fenyegették meg a BKV-t. A magát BA-S-nak hívó szervezet e-mailben küldi el fenyegetését. A levelet csak a BKV-nak és blogunknak küldi el. Az első levelet 11-én éjszaka kaptuk. Akkor –mivel nem tudtuk, hogy a BKV olvassa-e-…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.01.14 18:59:09
@forum: "Ezek az emberek tehetnek arról, hogy eddig ilyen szar körülmények között utaztunk-"
Mintha csak denyót vagy kocsist hallanám :)

Mennyi jár az Akácfában egy-egy ilyen kommentért? Jövedelmező?
Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.01.14 19:46:00
@TóthT: Ha jól tévedek, az előző tárgyaláson abba egyeztek meg, hogy marad a KSZ, de dec. 31-ig nem lesz sztrájk.
(erősítsetek vagy cáfoljatok meg, én így tudom)

De igen, akkor is szarok voltak a járművek. Volt sztrájk, már emiatt (is). A BKV betartott a dolgozóknak azzal, hogy elvette a juttatásokat (ok, a másik oldalon 13%-al emel, de a mérleg ennek ellenére negatív). Erre válaszul a dolgozók is betartottak a cégnek.

Am. aki szerint olyan jól keresnek a jvezek, olvassa el az origón az egyik interjút amit a Dél-pesti sofőrökkel csináltak. Többen is azt nyilatkozták, hogy ha 100 alá megy a fizu, más munkát keresnek. (Ennyit a havi 250 ezerről.)
Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.01.15 07:36:18
@JaBa: A sztrájkolók közül szvsz nem lesz sok ellenzője :)
Remélem mindenkinek kellemesen telt a Karácsony. Nekem sikerült szépen megfáznom, úgyhogy bejgli mellé hagymatea és neocickány ment, de jelentem sikerült kikupálnom magam és ismét itt vagyok. Nagyon sok levelet kaptam és ígérem, hamarosan publikálni is fogom őket.  Rögtön…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.29 08:27:38
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

És még mindig nincs vége ... :S

"A bezárt vasútvonalak és vasútállomások, megállóhelyek minden fő- és előjelzőjét (kivéve az indító állomásokét), továbbá a be- és kijárati jelzőket érvényteleníteni kell - rendelkezik a vezérigazgató-helyettes. Le kell állítani továbbá az állomási biztosító berendezéseket, s módosítani kell a váltók működését is. Valamennyi, átmenő fővágányban fekvő váltót egyenes irányban lezárnak majd, s a központi állításba kapcsolt szerkezetek vezérlését helyszínire szerelik át. A vonatnak minden váltókörzet előtt meg kell állnia és a személyzetnek váltóellenőrzést kell tartania, így a szállítási idő jelentékeny növekedésére kell számítani, annál is inkább, mert a megszüntetett vasútvonalon közlekedő tehervonat legnagyobb sebességét óránként negyven kilométerben határozzák meg.
Változások várhatók a sorompók és fénysorompók üzemeltetésében is. A megszűnő szolgálati helyről vezérelt és ellenőrzött fénysorompót a vonattal úgy kell megközelíteni, mintha az használhatatlan lenne, s előtte meg kell állni, továbbhaladás csak ellenőrzés vagy fedezés után lehetséges.

A távközlő, erősáramú és biztosítóberendezési szakterület feladata lesz a jövőben a nem használt berendezések elbontásának előkészítése. Azaz a megszüntetett személyforgalmú vasútvonalakon nem lesznek jelző- és biztosítóberendezések, illetve bizonyos helyeken sorompók sem. Ez az intézkedéssorozat teljes mértékben kizárja ezen vonalak későbbi újraindításának lehetőségét, hiszen azt a legnagyobb ellenzéki párt képviselői is csak akkor tartják megvalósíthatónak, ha a műszaki feltételek adottak. Így azonban egy újabb csapást mérnek a vasúthálózat ezen elemeire, ráadásul a jövőben várható járműselejtezéssel még a feltámadás lehetőségét is kizárják. Ezt erősíti meg a dokumentum azon pontja is, mely arra utasítja az ingatlangazdálkodási szakterületet, értékesítse a vasútvonalakon feleslegessé vált ingatlanokat és mondja fel a hozzájuk kapcsolódó különféle szerződéseket (például a közműszolgáltatásról), mégpedig minél hamarabb."

(a teljes cikk : www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1566:tenyleg-nincs-visszaut&catid=1:nagyvasut&Itemid=3)

Ha tényleg csak a spórolás lenne a cél, akkor mi szükség minderre? Egyrészt a lekötések is pénzbe kerülnek, másrészt sok helyen ez feleslegesen fogja lassítani a tehervonatokat.
Miért kell kollektíva mindent lekötni,kikapcsolni, attól függetlenül, hogy jól működik-e, vagy sem. Én már nem tudok másra gondolni, mint a vasút szándékos tönkretételére ...
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.30 09:34:21
@Peti817172M: És ha azon a párszáz méteren találkozik olyan helyzettel, amit a szlovák utasítás máskép kezel, és ebből baj lesz, akkor ki lesz a felelős?

Az egy dolog, hogy a szlovák fényjelzők elve hasonló (bár már ott is vannak különbségek: csökkentett 60 pl., vagy ha jól rémlik, a hívó mellett max 30, de ebbe nem vagyok biztos), de a figyelmeztető jelek már teljesen mások. Az ottani F2-esről (gondolom ők nem így hívják) pedig már ne is beszéljünk)
Az elmúlt néhány napban szándékosan kerültem, hogy a havazásról, illetve annak a MÁV-ra gyakorolt hatásairól írjak. Inkább csak megfigyeltem. De így két nappal az "ítéletidő" után engedjetek meg egy elemzést. Szombaton relatív sok hó esett, persze erről és a -20…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.12.21 19:55:04
@Theremin: A Siemens&Halske nevű berendezés rövidítése. Ahogy már előbb már írták, kb. 80 éves típus, szóval enyhén cserére szorul(na) :)

Eredetileg van egy ütemterv, hogy milyen mozgás mikor, melyik vonat hova. Amikor ez borul, akkor jön az, hogy melyik ujjamat harapjam meg. És a rendelkezőnek (ő dönti el, hogy milyen mozgás mikor, hova történjen, ő tartja a kapcsolatot a többi állomással) érthetően nincs korlátlan jogköre. Azt például, hogy melyik vonatot engedjék előre, melyiket hol tegyék ki az IC elől, nincs joga önhatalmúlag eldönteni. Pl. ha személyvonatról van szó, akkor a Startos diszpécseré a döntés joga, mint a megrendelő.

Ezt a rendszert kéne igazából racionalizálni, vagy valamivel működőképesebbé tenni. Sokszor a telefon ide, telefon oda alatt okafogyottá válik az egész intézkedés (pl. egy vonatelőzésnél, vagy keresztáthelyezésnél).

És akkor még erre jönnek ilyenkor a végállásukat elvesztő váltók, elfagyott fékvezetétek, leszakadó felsővezeték stb. (ugye részben a karbantartás hiánya)

"A mobiltelefonról már esett szó? Egséz jól bevált más területeken. "
De igen, egy bizonyos beosztás felett. Valami "cégesmobil", vagy milyen néven szokták emlegetni.

Egyébként van, hogy a dolgozó a saját telefonját (saját pénzén) használja szolgálati ügyben.

A műszaki fejlesztéshez visszatérve egyáltalán meg nem mindegy, hogy néhány monitoron átlátod az állomás forgalmát, vagy akár egy egész vonal forgalmát. Nem véletlenül jelentek meg a központilag irányított vonalszakaszok (pl. Balaton déli part Fonyódig). A mai berendezések egy csomó olyan plussz szolgáltatást (pl. tolatóvágányút, tárolt vágányút, önműködő jelzőüzem) nyújtanak, ami a hatékony forgalomszervezésnél elengedhetetlen.

Bocs, ha egy kicsit hosszúra sikerült :)
PTinfo 100 villamos Bukarestbe 2009.11.09 14:40:00
Baku: Az azeri főváros 15 új metrókocsit rendelt a Metrovagonmastól, 9 darab 81-714.5 jelzésű közbenső kocsit, és 6 darab 81-717.5 jelzésű vezérkocsit. Az orosz cég nem vacakolt, augusztusban le is szállította a kocsikat... Bergamo: Június 10-én átadták a Bergamoból…..
 Vagy ismét a félnapos szájkarate party kezdődik?  A 2000-eshez hasonló nagy leállás körvonalazódikMár kedden megbénulhat a vasút, ha a kormány képviselőivel a mellékvonalak bezárásáról ma folytatódó egyeztetés nem a vasutas-szakszervezetek elvárásai szerint alakul…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.26 17:25:07
Végre történik valami, és nem csak a VDSZSZ sztrájkol a mellékvonalakért.

@greggrant: Egy szakszervezetnek nem feladata semmilyen modell elkészítése. A szakszervezet egy érdekvédelmi szervezet.

Ahhoz egyébként nem szakembernek lennie senkinek, hogy belássa, hogy ez az állítólagos reform teljesen átgondolatlan, és minden szakmaiságot nélkülöz. Ezzel nem lehet mást kezdeni, mint nemet mondani rá...

A MÁV átszervezésére tényleg szükség van, de ezt a mostaninál komolyabban kéne átgondolni. Nem csak azt tartva a szem előtt, hogy mennyit csökken a bevétel, ha bezárják az adott vonalat.
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.26 17:26:20
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.26 20:26:37
@greggrant:
"Talán azért, mert nem ért hozzá? Akkor milyen jogon ugat bele, hogy ez az ajánlat nem jó?!"

Azért, mert nem szakmája a közlekedéstervezés, és nem is kell, hogy az legyen. Erre megvannak odafent a megfelelő emberek (akik egy része a jelek szerint vagy politikailag befolyásolható, vagy alkalmatlan a feladata ellátására, esetleg mindkettő - tisztelet a kivételnek) Viszont mivel a vasúton dolgozik nap mint nap, van "némi" rálátása a dolgokra.

De ott vannak például a kerékpárosok, vagy akár az autósok. Ezek szerint akkor ők (mint mindennapi használók) se mondjanak véleményt egy-egy elkészült kerékpárútról/kereszteződésről, ha nincs a zsebükben a komplett tervdokumentáció a szerintük helyes megoldásról? Ugye ezt nem gondolod komolyan?

"És nem a bevétel az egyedüli, ami csökken, ha bezárnak egy vonalat - azért zárják be, mert ezáltal a költségek/ráfordítások még jobban fognak csökkenni."
Bocs, elírtam. Kiadásokat akartam írni, nem bevételt.
Új MÁV blog Re: Vonaldarabolás 2009.10.15 09:46:42
A tegnapi postra kaptam Törzsgyökeres szentesi-től az alábbi fotókat. Itt látszik, hogy a 147-es vonalon már szedik fel a síneket. Csak a legnagyobb baj az, hogy ezen a vonalon lenne teherforgalom:"Szentesről indult répavonatokat az alábbi helyekről származó répatermésből…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.15 11:48:14
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete bejelentette, hogy sztrájkolni fognak, mivel a kollektív munkaügyi vitán a kormányzat részéről nem látszik a megállapodási szándék - közölte a szakszervezet pénteken, miközben még folytak a zárt ajtók mögötti tárgyalások a kormány…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.10 14:04:21
@kenshikun:
"de egyszerűen nem tudom megérteni miért... "
Nézd meg, hogy kik a másik két szakszervezet vezetői, és hogy milyen múlttal rendelkeznek. Valszeg meg fogod érteni.

Tegnap az egészségügyet tették tönkre, ma a vasút van terítéken, ki tudja, holnap mi következik :S
Nem egy panasz jelent már meg az „új típusú” sorompók hibáiról, amik vagy csak félig nyílnak fel, vagy felnyitott állapotban is vörösen villog, vagy egyáltalán nem csinál semmit. Olvasónk két ilyen sorompóval is találkozott tegnap. A meghibásodott berendezések miatt…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.09.26 11:00:30
@Adani:"
3.7. Az állomási fénysorompó használhatatlanságáról
a bejáró vonat személyzetét — a
3.7.3. pontban előírt esetek kivételével — élőszóval,
a kijáró vonat személyzetét Írásbeli rendelkezéssel köteles a forgalmi
szolgálattevő értesíteni.

Eljárás az állomási
fénysorompó
használhatatlansága esetén
F.2. Pályavasúti Üzletág Forgalmi Főosztály 81/267
3.7.1. Abban az esetben, ha az állomási fénysorompón a biztosítóberendezés
kezelése után a — megtévesztő — villogó fehér fény megmarad, az
útátjárót jelzőőrrel kell fedezni és a bejáró vonat személyzetét élőszóval,
a kijáró vonat személyzetét Írásbeli rendelkezéssel történő értesítés után
kell az állomásra be-, illetve kijáratni.
A jelzőőr kirendelésére — mind vonatközlekedés, mind tolatás alkalmával
a 3.10.4. pontban foglaltakat kell alkalmazni."

A posztban nem szerepel, hogy fehéren (is) villogott volna a sorompó.
A mai naptól nem közlekednek a Nyírvidéki kisvasút szerelvényei Herminatanya - Balsa illetve Dombrád állomások között. Az "ideiglenes" szüneteltetés decemberig tart, amikor életbe lép az új menetrend, amely valószínűleg már nem számol ezzel a vasútvonallal: Kedves…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.09.17 17:41:58
@SilentSound:A vonalbezárásokkal hozzávetőlegesen mennyi pénzt takarítanánk meg?

És mit kezdenének ezzel a pénzel? Megépítenék például a régóta tervezett Nyugati-Déli vasúti alagutat? Vagy egy országos állomásfelújítási program indulna, mint a nyugati szomoszédunknál? Vagy esetleg beszereznek néhány száz Flirtet a Szili+Bhv+Bd ingák végleges kiváltására?

Mégis mit kapunk (az ígéreteken kívül) cserébe, amiért megérni nekünk odadobni a fél vasúti hálózatunkat?
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.09.17 17:42:55
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.09.17 19:06:27
@az aki:Azt senki nem vitatja, hogy át kell szervezni a MÁV-ot, amiben esetleg a vonalbezárás is benne van.

Itt sokaknál az ész nélküli bezárások verik ki a biztit.
Gergely a MÁV-figyelő egyik legtermékenyebb olvasója (beküldője). Ha napvilágot lát egy érdekes közlekedési hír egyből billentyűzetet ragad és leírja véleményét, észrevételeit. Most a vonalbezárások kapcsán sem tett másképp. Megvizsgálja az egészet kormányzat, vasutas,…..
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.08.27 20:26:55
@TheElf: "Feljelsztésekre csak a bezárások árán lehet pénz"
???
Ez hogy jött ki Neked?

Még mindig az autós példához visszatérve. Az autót először leadod a roncstelepen, majd abból a pénzből, amit ezentúl már nem kell az üzemeltetésére költened felújítod, hogy ne kerüljön olyan sokba az üzemeltetése ...
Számomra kicsit fura megoldás :S
Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.08.27 20:58:21
@stepboy: Ezt én mind értem, de engem az érdekelne, hogy ez miben segít "a" és "c" vonalak helyzetén.

Most tegyük fel, hogy a és c vonal olyan vonal, ami felújítással tovább működtethető lenne.

Az olyan vonalak bezárásával, amiket tényleg nincs értelme tovább működtetni, pedig nem hinném, hogy annyit spórolna a vasút.

"ezért jövőre nem x, hanem x-nél keveseb pénzt fog kapni a vasút. "
Na ezaz.
Azt mindenki tudja, sokszor elmondták már, hogy a Margit híd felújításának idején nem szabad biciklizni a hídon, csak a gyalogosok, a BKV járművei és a taxik számára szabályos az átkelés. Látványra egyébként elég meglepő a híd, főként éjszaka, amikor kihaltságával…..
1874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. A mellékvonalak nagyobbik felén állnának le a vonatok. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja,…..