Adatok
Tom_
0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A szocialista Magyarország a telefont a hatalomgyakorlás eszközének tekintették. Az állam 1962-ben a távközlés feladatát – csökkenő jelentőségű sorrendben – úgy határozta meg, hogy telefon „az államigazgatásnak, a honvédelemnek, a népgazdaság irányításának és ellenőrzésének, az egyes termelési…..
Tom_
2017.08.16 13:56:48
<off>
@Frisnyák Zs.: Megtennéd, hogy átolvasod a szöveget (még)egyszer? Ha már Index címlapon vagy... Ne kelljen ennyi fájó elíráson keresztülvergõdnie az olvasónak... Köszi!
</off>
@Frisnyák Zs.: Megtennéd, hogy átolvasod a szöveget (még)egyszer? Ha már Index címlapon vagy... Ne kelljen ennyi fájó elíráson keresztülvergõdnie az olvasónak... Köszi!
</off>
Rohamtempóban fejlődik a Budapest Airport technikai felszereltsége, egy hete üzembe állítottak 300 új poggyászkocsit. Ennek azonban ára van, menetenként 300 ft/1 euro. Az utasok értetlenkedve rángatják a kocsikat, mert ezek szerint mind olyan fejletlen környékről származnak, ahol…..
Aki nem bírja a hideget, de szeretné átélni, milyen is lehet Lappföldön a tél, most kapja elő a 3D-s szemüvegét! Találtam a YouTube-on egy fickót, aki 3D kamerával ellátott mobiljával dokumentálja a sarkvidéki hangulatot.
Kai Wallin kedvenc témája a…..
A finnek nyelvi rokonságban vannak a magyarokkal, körülbelül ez az egy közös van velük. Természetesen a műszaki vizsgáztatás is másképp működik mint idehaza. Bár Attila hadilábon áll a gépeléssel, vagy nem működik neki rendesen a szóköz a billentyűzetén, ezért kicsit…..
Tom_
2009.07.29 09:58:31
@grigorij:
Az elsõ autóm itt egy 18 éves Volvó 340 volt. Az elsõ vizsgán szépen listáztak néhány cserélnivalót, meg foltoznivalót (itt-ott kicsit vékony volt már az alváz, és átesett rajta a pajszer, amikor megkopogtatta a srác). Elvittem a bódésorra (Tattarisuo, ha valaki hasonló cipõben járna errefele :) ), szorgos iráni és orosz melósok elvackoltak vele egy kicsit egy eléggé low-tech mûhelyben (nem ért annyit az ótó, hogy csilivili szervízbe vigyem).
Olyan jól sikerült, hogy a következõ évben csont nélkül átment, csak megjegyezték, hogy a következõ gumicserénél ezeket már ne rakjam vissza (az emberfia meg ugye úgyis cserél félévente. Téli szögest meg nyári csöndest).
Nem volt egy toppon lévõ kicsikocsi, de amit kellett, azt teljesített a vizsgán, nem kötöttek bele másba.
Aztán a jármû 20 éves korában kaptam egy listát, ami nem fért ki egy A4-es lapra... Vezetni már mûvészet volt, nagyon tudni kellett, melyik hang mit jelent, hol/mit kell húzni/tolni. De saját lábán ment el a roncstelepre, mert a vizsgán még a hosszú lista ellenére sem vették le a rendszámot. Ha akartam volna megcsináltathattam volna (csak a javítás minimum kétszer annyiba került volna mint az egész gép három évvel korábban).
A roncstelepen meg kaptam érte egy párszáz eurós bónt, amit új/használt autó vásárlásakor leszámoltak az árból.
Szóval ezért tudom, hogy nem a számlát kell bemutatni bukott vizsga után :-)
Az elsõ autóm itt egy 18 éves Volvó 340 volt. Az elsõ vizsgán szépen listáztak néhány cserélnivalót, meg foltoznivalót (itt-ott kicsit vékony volt már az alváz, és átesett rajta a pajszer, amikor megkopogtatta a srác). Elvittem a bódésorra (Tattarisuo, ha valaki hasonló cipõben járna errefele :) ), szorgos iráni és orosz melósok elvackoltak vele egy kicsit egy eléggé low-tech mûhelyben (nem ért annyit az ótó, hogy csilivili szervízbe vigyem).
Olyan jól sikerült, hogy a következõ évben csont nélkül átment, csak megjegyezték, hogy a következõ gumicserénél ezeket már ne rakjam vissza (az emberfia meg ugye úgyis cserél félévente. Téli szögest meg nyári csöndest).
Nem volt egy toppon lévõ kicsikocsi, de amit kellett, azt teljesített a vizsgán, nem kötöttek bele másba.
Aztán a jármû 20 éves korában kaptam egy listát, ami nem fért ki egy A4-es lapra... Vezetni már mûvészet volt, nagyon tudni kellett, melyik hang mit jelent, hol/mit kell húzni/tolni. De saját lábán ment el a roncstelepre, mert a vizsgán még a hosszú lista ellenére sem vették le a rendszámot. Ha akartam volna megcsináltathattam volna (csak a javítás minimum kétszer annyiba került volna mint az egész gép három évvel korábban).
A roncstelepen meg kaptam érte egy párszáz eurós bónt, amit új/használt autó vásárlásakor leszámoltak az árból.
Szóval ezért tudom, hogy nem a számlát kell bemutatni bukott vizsga után :-)
Tom_
2009.07.29 10:23:09
@cambridge.on:
"Kollégámat városban,40-es zónában 50 körül bemérték.Egy heti keresete bánta."
Hát, az vagy 30-as zóna volt, vagy 60 felett kapták el. 20km/h-s különbség alatt fix tarifa van, "viszonylag" enyhék. Felette viszont nagyot üt, a bírság összege a jövedelmedtõl függ.
(pontosabban az adóbevallástól, ami itt nem is igazán "bevallás", hanem az itteni Apeh mindent látó szeme tudja a cipõméretedet is. Õk kiküldik a kész kalkulációt oszt jónapot.)
"Kollégámat városban,40-es zónában 50 körül bemérték.Egy heti keresete bánta."
Hát, az vagy 30-as zóna volt, vagy 60 felett kapták el. 20km/h-s különbség alatt fix tarifa van, "viszonylag" enyhék. Felette viszont nagyot üt, a bírság összege a jövedelmedtõl függ.
(pontosabban az adóbevallástól, ami itt nem is igazán "bevallás", hanem az itteni Apeh mindent látó szeme tudja a cipõméretedet is. Õk kiküldik a kész kalkulációt oszt jónapot.)
Becsapás az Auchanban: igazából nincs garancia címmel írtuk meg, hogy Yappyapp drága LCD tévét vett az áruházban, de nem sokkal később, mikor a készülék elromlott, az Auchan gyakorlatilag elzavarta, hogy keressen egy szervízt, de őket ne zargassa. Miközben a jogszabály szerint…..
Tom_
2009.07.17 08:59:17
@Lesből Támadó Szárítókötél: izé, hívásátirányításról még nem hallottunk?
Helyi ingyenes számon behív, az átirányít a valódi számra (ami ebben az esetben egy germánus szám. Esetleg voip-on, interneten routolva, nem a T-csoport rablóárain)
Skype behívószámaim is lehetnének egy tucatnyi országban, mégse venném fel a telefont egyik ország területén...
Helyi ingyenes számon behív, az átirányít a valódi számra (ami ebben az esetben egy germánus szám. Esetleg voip-on, interneten routolva, nem a T-csoport rablóárain)
Skype behívószámaim is lehetnének egy tucatnyi országban, mégse venném fel a telefont egyik ország területén...
Az a helyzet, hogy megvannak. Egészen pontos és biztos számot még nem tudunk mondani, valahol 23 ezer környékén jár a leellenőrzött, csomagolt és a széfbe átküldött cédulák száma, de izgulni már nem kell, ezt egészen pontosan és biztosan meg tudjuk mondani. :-)Ami még van, azt…..
Tom_
2009.05.06 16:35:42
@Rózsa Misi: Nincs teljesen igazad. Ez olyan logika, mint a szerzõijogosok használnak ;)
Ha egy DVD 5.000 forint és letöltesz 10 filmet, akkor az okozott kár 50.000 Ft (hiszen ha nem töltöd le, akkor megvetted volna). Így van? NINCS. Nem vetted volna meg, na talán egyet...
Nem egy emberrõl tudok, aki semelyikre sem szavazott volna, így meg fog. Az LMP+HP-re.
Ha egy DVD 5.000 forint és letöltesz 10 filmet, akkor az okozott kár 50.000 Ft (hiszen ha nem töltöd le, akkor megvetted volna). Így van? NINCS. Nem vetted volna meg, na talán egyet...
Nem egy emberrõl tudok, aki semelyikre sem szavazott volna, így meg fog. Az LMP+HP-re.
A mexikói sertésinfluenza lesz talán leginkább az első olyan járvány, melyet percről percre számtalan platformon tudunk előben követni. Még tartja magát a tanács, ha el akarod kerülni a sertésinfluenzát, moss kezet...Az szinte meg sem lep, hogy az Amazonon már lehet venni…..
Tom_
2009.04.29 09:49:56
Vasárnap kiderült, hogy melyik az erősebb: az internet vagy az autópálya-építők elszántsága. Ahogy nyilvánvalóvá vált, hogy ezúttal nem masszív torrentrazzia okozza a hazai internetforgalom nagyarányú visszaesését, - a HUP és a twitterezők mellett - a Webisztán is azonnal…..
Tom_
2009.01.26 09:13:58
@denever:
Bezzeg, amíg Westelnek hívták, saját vonala volt a BIX-be. Illetve a "vonal" még mindig ott van ( bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=iszt-c6509-2&portid=Gi2/6 ) csak hát láthatóan tavaly augusztus óta a kutya se használja. Pedig fasza kerülõ út lehetett volna, hogy legalább a mobil mûködjön ;(
Hát, ennyit a "mobil üzletág" szépségérõl.
Bezzeg, amíg Westelnek hívták, saját vonala volt a BIX-be. Illetve a "vonal" még mindig ott van ( bix.hu/index.php3?lang=en&page=graph&swid=iszt-c6509-2&portid=Gi2/6 ) csak hát láthatóan tavaly augusztus óta a kutya se használja. Pedig fasza kerülõ út lehetett volna, hogy legalább a mobil mûködjön ;(
Hát, ennyit a "mobil üzletág" szépségérõl.
A nap hőse K. Károly állampolgár, sőt Állampolgár, Citoyen. Ő az, aki beadta a népszavazási kezdeményezést, miszerint legyen ingyért a sör. Mert ugye zajlik itt egy folytatásos bohóctréfa népszavazás ügyében, csak hálistennek nincs mindig szó róla. Tegnap döntött az…..
Jó cucc ez a forradalomünnep, mindenkinek hatalmas poénok jutnak eszébe, nagyokat röhögünk, még fel is írjuk. Másnap aztán értetlenkedve nézegetjük, silabizáljuk, és nem is értjük, mi volt ezen olyan vicces. Megvan a kormánybuktatás menetrendje, jelentem örömmel. Elárulta a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
company.airbus.com/news-media/press-releases/Airbus-Group/Financial_Communication/2007/06/20070606_ds_dcs_hungary_tetra.html
2016-ban újították meg rá újabb 5 évre a szerzõdést az Airbusszal...
Ezek a mobilok ráadásul tudnak egymás között is forgalmazni ha netán a központ és/vagy a hálózat kiesne.
==
"Így nyugodtan le lehet kapcsolni az egyéb nyilvános rendszereket "szükség" esetén, mert az elvtársak kommunikációját ez cseppet sem befolyásolja. "
A publikus mobil hálózatokon is lehet különbözõ elõfizetésekhez különbözõ prioritásokat rendelni. Tehát akár azokon akár most is megoldható, hogy a publikumnak nem megy a hálózat, de a privilégizált kör továbbra is zavartalanul telefonálhat.