Regisztráció Blogot indítok
Adatok
manny

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Érdeklődtem az ORFK-n: nincs olyan statisztika, hogy taxisok több balesetet okoznának, mint bárki más. Vélemények az azonos című írásunkról...
manny 2009.09.24 05:50:07
Az elmúlt hónapban az autóvezetők leginkább a sebességkorlátozást szegték meg, minden második bevallotta, hogy a megengedettnél gyorsabban hajtott. Viszonylag gyakori a vezetés közbeni telefonálás, ezt a vétséget tízből négyen követték el. Minden negyedik autós arról is beszámolt, hogy mostanában előfordult vele a záróvonal átlépése s ugyanennyien ismerték el: nem kötötték be a biztonsági övet - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett szeptember második hetében. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 800 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik a magyarországi gépjárművezetőkével.

A magyar autósok az elmúlt hónapban sokszor és többféle módon megsértették a közlekedési szabályokat. A leggyakoribb vétség a gyorshajtás, a gépjárművezetők fele beismerte, hogy a közelmúltban túllépte a megengedett sebességet. Annak ellenére, hogy a vezetés közbeni mobiltelefonálást ettől a nyártól a korábbinál sokkal súlyosabban büntetik, az autósok 37 százaléka nem tagadja: a szigorúbb tiltás dacára használta készülékét. A közlekedési kihágások rangsorában "dobogós helyen" szerepel a záróvonal átlépése - ezt a szabálytalanságot 27 százaléknyian követték el.

Ugyancsak ennyien vallották be, hogy a közeli hetekben előfordult velük, hogy nem kapcsolták be a biztonsági övet. Ha nem is kirívóan sokan, de azért számottevő arányban, 15 százaléknyian tiltott helyen álltak meg vagy parkoltak. Statisztikai értelemben nem tűnik soknak az a 9 százalék, aki az elmúlt hetekben áthajtott a piroson. Ha azonban ugyanezt az arányt úgy fogalmazzuk meg, hogy tízből egy autóvezető figyelmen kívül hagyta a megállási kötelezettséget a kereszteződésben s ezzel veszélyeztette más gépjárművezetők és a gyalogosok életét, az nagyfokú figyelmet érdemel. Az alkoholfogyasztással kapcsolatos zéró toleranciát az autósok 3 százaléka sértette meg: ittak és vezettek.

Az adatok összesítése alapján kijelenthetjük, hogy az utakon közlekedők többsége áthágja a szabályokat. Az autósok 73 százalékára jellemző, hogy az elmúlt hónapban vezetés közben megsértette a KRESZ rendelkezéseit. Ha figyelembe vesszük azon kutatási eredményeket, miszerint az emberek ilyesmivel nem szívesen dicsekednek, mi több elrejtik botlásaikat, akkor vélelmezhető, hogy ez arány magasabb is lehet. A szabályok megszegése az átlagosnál jellemzőbb a férfiakra, különösen igaz ez a tilosban parkolás és a gyorshajtás esetében - e vétségek náluk kétszer annyira gyakoriak, mint a nők körében. További érdekesség még, hogy a piros lámpán való áthajtás főleg Budapesten és a vidéki nagyvárosokban jellemző gyakorlat, míg a záróvonal átlépése alapvetően vidéki jelenség - a lassú járművek megelőzésekor fordul És itt a vége!!!
manny 2009.09.25 07:30:26
Laccmann
Te trójai faló áldozata vagy. Magyarán a megtévesztés eszközét, vettem be. Elolvastam az előző
hozzá szólásaid. TE mocskolódtál egyfolytában.(írtam egy hozzá szólás, szándékosan rosszul.). Te erre rá haraptál, és a helyes írásom kritizáltad, és nem láttad a sorok közti dolgokat. Sajnos nem vagy egyedül. Mert abba hagytad a taxisok, szidását helyette engem szidtál mocskolódtál. ÉN meg röhögtem, rajtad hogy egy ezer éves trükknek bedőltél. (ezt hívják megtévesztésnek).Sajnos meg kell, állapítanom hogy olvasni sem tudsz. Mert az írás címe” tudnak egyáltalán vezetni a TAXISOK?”. Te sajnos vagy, hál Istenek nem tudsz különbséget tenni, mi a vezetés, és mi a hely ismeret. Mert ez két különböző dolog. Ha még mindig, nem jöttél volna rá. Ezek után már nem is fogsz..ÉS nem raxsíta vagy ha nem RASSZÍSTA de TE, ezt a burkolt célzást sem tudtad megfejteni. Talán érted, és tudod mit jelent ez a szó. Én nem fogom neked, elmagyarázni, ez nem az én dolgom.
Az írás létre hozójának is ez a problémája, nem tudd különbséget tenni. Mert ez bizony két különböző dolog. Mert autót vezetni sokan tudnak,(vagy legalábbis, azt gondolják) de Budapest utcáit, kerületeit nem mindenki ismeri, úgy azt ahogy kell, és ez most a TAXISOKRA is vonatkozik.(térképet használni nem szégyen, még a profiknak sem.)Mert aki azt mondja, ismeri Budapestet utca szinten az nem mond igazat. Látod így kell, finoman fogalmazni és nem sérteni a másokat. További kellemes napot kívánok mindenkinek!
Azok a rendszerek mindig sok galibát okoznak, amik a készítőik szerint hibátlanok. Sokszorosan igaz ez, ha a rendszer a fogyasztók megbüntetésére, méghozzá igen durva megbüntetésére lett kitalálva. Ilyen például az autópálymatrica-ellenőrző rendszer, ahol szinte felesleges…..