Adatok
akakukk
0 bejegyzést írt és 374 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Orbán Viktor vasárnapi évértékelője bőven kapott hideget-meleget az elmúlt két nap során. Számos kritikusa megjegyezte, hogy a beszéd - szokás szerint - tele volt csúsztatásokkal, féligazságokkal. Arról azonban kevesen beszélnek, ami a lényeg; a miniszterelnök legnagyobb csúsztatását néma csend…..
akakukk
2020.02.20 14:44:42
@erol: Jart itt a vilag, nem jott be. Tobbek kozott telefonod se lenne, mert nem lenne aki felfedezi a felvezetofizikat. Vannak dolgok, amiket egy vallalat nem tud megcsinalni, egy ember nem tud megteremteni, valakinek szerveznie kell. Magam reszerol alig varom azt az iskolat, ahol minden reggel a papa fizet a portasnak. Akkor 6talan a tanaroknak is lenne rendes fizetese.
Kezdjük a tény elfogadásával, miszerint egy bizonyos szint felett nincs olyan döntés, melyet nem Orbán Viktor hozna meg. Legyen az gazdasági, szociálpolitikai, vallási, tudományos, teljesen mindegy milyen, az egyetlen közös tényező a "közpénz" jelenléte. Sőt, azt is nyilván tudjuk, hogy a…..
akakukk
2020.02.12 21:48:55
@rallus: A bal Twix gyarban 50 forint a kereset, a jobb Twix gyarban 100 forint. A bal Twix gyarban nagyon jol dolgoztak, ezert 8% fizetesnovekedes volt, mig a jobb Twix gyarban nem ment olyan jol a biznisz, igy csak 5% volt a fizetesnovekedes. Igy a keresetek a bal Twix gyarban 54 forintra, a jobb Twix gyarban 105 forintra emelkedtek, igy a a ket gyar dolgozoi kozotti keresetkulonbseg 1 forinttal nott. Pontosan 2%-al....
akakukk
2020.02.14 10:02:08
@nemecsekerno_007: Tapasztalom, de kozben kuzdok zert is, hogy csak maganiskola legyen, 5 millios tandijjal.
Tékozló Homár
Hiába az országos fiókhálózat, ha csak a számlavezető fiókban intézhetjük az ügyeinket
2020.01.28 13:00:00
Remek hírünk van: idén újabb szakértő erővel gazdagodott a Homár! Új partnerünknek, a Pénzügyi Navigátornak köszönhetően mostantól a bank- vagy biztosító ügyben hozzánk forduló kedves és naiv ügyfelek pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsot is kapnak. A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat díjmentes…..
akakukk
2020.01.30 10:13:54
Meglehetősen nagy port kavart a minap az a poszt, melyben arról beszélgettünk Bandirepublickal, mi lenne, ha hirtelen hazaköltözne félmillió magyar. Nos, Orsi egyike azoknak, akik hazaköltöztek (ő ráadásul 10 év külföld után), tapasztalata tehát nagyon érdekes.
Szerinted mi történne, ha…..
akakukk
2019.08.15 13:03:34
@London2009: Jo lenne ha megoldast is adnal a helyzetukre. Mit csinalhattak volna maskepp, es most mit kellene csinalniuk.
A magyar autokrata repült oda-vissza egy napot egy szűk félórás találkozóért, és szerzett egy újabb ellenséget, de a propagandája által generált látszat-valóságban ezt is komoly eredményként lehet eladni. ..
akakukk
2019.05.15 09:15:44
@GNDL: Jol mondod, igazad van. Csak ez nem lesz addig amig Orban a miniszterelnok, mert o haragban van az osszes kozalkalmazottal, miota Medgyessy megverte az 50%-os kozalkalmazotti beremelessel. Ez most a bosszu ideje.
Amíg Magyarországon szinte mindent letarol a Nemzeti Együttműködés Rendszere, addig Európában egyelőre elég bizonytalanul mozog a NER. Néha ugyanis nehéz a Fidesz vezetőinek eligazodniuk olyan közegben, ahol médiaegyensúly van, vagy a kormány nem gyakorol nyomást az állami szervekre, civilekre, a…..
akakukk
2019.05.09 13:48:54
@Csepp a tengeriben: Amit mondasz, sokkal komolyabb annal, mint barki gondolja. Az elorejelzesek szerint pl. Bangladesh viz ala kerul. Ez 150 millio menekult, amihez kepest Jordania vagy Afganisztan semmi. Az ilyen mertekul migransaradattol a tarsadalmak leolvadnak, orszagok tonkremennek. A kerdes hogy ki lesz a fonok es ki lesz a rabszolga? Szerinted mi fogja meghatarozni?
Ma Magyarországon az átlagos nyugdíj összege 130 491 forint. Persze ezt az átlag igen csalóka, hiszen ma már akadnak meglehetősen magas nyugdíjak is, vagyis az „átlagos” nyugdíjas minden valószínűség szerint ennél kevesebbet kap. Nagy a területi egyenlőtlenség is, egy budapesti az átlagnál 19…..
akakukk
2019.03.12 13:53:47
@Buchhalter: Hat, ha ezt elernenk, jo lenne es nem is kellene semmilyen osztonzes. Csak jelenleg nem jon ki atlagban a 2 se.
B1 BLOGCSALÁD
Egy év laufot kapott az MTA, cserébe beáldozták a magyar tudományos életet
2019.03.09 11:51:34
„Kígyónak lábsó,
madaraknak fogsor,
diktál a kormány,
írja a doktor.”..
akakukk
2019.03.11 13:47:20
@Willkommenskultur: Meg is lett az eredmenye!
qubit.hu/2019/03/06/egy-fore-eso-gdp-mar-bukarest-is-elhuzott-budapest-mellett
qubit.hu/2019/03/06/egy-fore-eso-gdp-mar-bukarest-is-elhuzott-budapest-mellett
akakukk
2019.03.11 13:59:38
akakukk
2019.03.11 14:51:24
@Willkommenskultur: Ja, mert PPP-t ir a cimben. Talan innen a diszkrepancia?
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elég régóta próbálja átverni a tervét és az elképzelését a Magyar Tudományos Akadémián. Elég sok pro és kontra érv hangzik el, nézzük meg egy kicsit alaposabban, hogy hol tartunk, és hova juthatunk:
- 2018-ban kiderült a költségvetésnél, hogy az…..
akakukk
2019.02.22 18:03:22
@cavalry: Rosszul tudod. Sok nagyszeru es vilagszerte elismert kutato dolgozik itthon. Csak te nem ismered a kutatok vilagat.
Médianapló
Médianapló - Miért nincs szükség az alapkutatások melegágyára, a Magyar Tudományos Akadémiára?
2019.02.15 09:59:37
Bár felháborító, hogy az MTA kutatói közül néhány százan hamarosan elveszítik a munkáját, távol tartottam magam a megnyilvánulásoktól. Pályakezdő kutatóként több mint egy évet töltöttem az akadémia kézirattárában, és a jegyzőkönyvek olvasása közben meggyőződhettem arról, hogy nincs új a Nap alatt. A…..
akakukk
2019.02.17 13:27:55
@eloi: Hat, azert tudnek vitatkozni, de inkabb arra kerdezek ra, hogy mi a cel? Jelen pillanatban az a legfobb baj, hogy az atszervezo nem tett le egy dokumentumot az asztalra, hogy ezt akarom, es ehhez ezt az utat valasztom. Nem hiszem, hogy van olyan ceg, ahol ne kene az atszervezesre valami koncepciot letenni az asztalra. Sajtoban valo uzengetes van.
Amugy pedig mar elmondtam, hogy ha valamit akar a miniszter, jojjon elo a hozza szukseges eszkozokkel, palyazati forrasokkal. En azt kutatom, amire penzt adnak, es hiaba ker tolem (vagy mastol) valamit, barmilyen szervezeti formaban, ha arra nincs forras, nem lehet csinalni. Egy laboratorium altalaban valamilyen feladatra van beallitva, ha mast kersz tole, masik labor kell. Kis tulzassal a magyar fizikus olyan, mint az a munkas, akinek csak kalapacsa van. Es jon a fonok, hogy epiten hazat.
Amugy pedig mar elmondtam, hogy ha valamit akar a miniszter, jojjon elo a hozza szukseges eszkozokkel, palyazati forrasokkal. En azt kutatom, amire penzt adnak, es hiaba ker tolem (vagy mastol) valamit, barmilyen szervezeti formaban, ha arra nincs forras, nem lehet csinalni. Egy laboratorium altalaban valamilyen feladatra van beallitva, ha mast kersz tole, masik labor kell. Kis tulzassal a magyar fizikus olyan, mint az a munkas, akinek csak kalapacsa van. Es jon a fonok, hogy epiten hazat.
akakukk
2019.02.17 16:59:11
@akakukk: Bocs, kicsit elirtam, 20 milliard + 8 milliard.
Sokan kérdezik, hogy miért baj, ha a kormány a saját ízlése szerint akarja átalakítani (na jó, ez ma már tényleg eufemizmus, így inkább mondjuk ki nyíltan: szétverni) az Akadémia kutatóintézeti hálózatát? Többek között azért, mert ha van egy nagy presztízsű, szabadon gondolkodó és alkotó tudós…..
akakukk
2019.02.09 10:14:32
@szepipiktor: Jo indulatunak itelem a kommentedet, csak nem vagy eleg tajekozott, ezert valaszolok.
Azt irot hogy
"A kutatási területeket pedig igen, át kellene tenni a ipari területhez, a világon mindenhol oda tartozik és nem egy szobában gondolkodó csoporthoz.
A kutatásoknak ott kell lezajlaniuk, ahol abból eredmény is keletkezik, hiszen ezért fizetjük adónkból a gondolkodókat. "
Reggel amikor bemegyek a munkahelyemre, hogy fizikuskent kutatomunkaval foglalkozzak, egy ures szobaba lepek be, ahol semmi butor nincs, ulhetek a foldon. Illetve ulhetnek, ha nem lenne palyazatom. A szekem az asztalom, a szamitogepem, a konyvespolcom, a nyomtato, a nyomtatoban a pair, a labor, a laborban minden egyes muszer, vegyszer, kellek palyaztbol van. Csak a fizetesem es a futes garantalt. Nem kutatom azt, amit akarok, azt kutatom amire penzt adnak. Jo, nyilvan abban a temaban adok be palyazatot, amihez ertek, ami jobban erdekel, de az, hogy mire nyerhetek palyazatot, ugyanolyan fontos, mert oldoklo a verseny. Ha nem nyerek semmit, elsore nincs baj, de aztan masodikra mar nem lesz vegyszer, lerohad a computer, az eszkozok a laborban, es nem lesz produktum. Es az igazgato megkerdezi, ugyan mi vegre kell engem eltartania.
Ha az az allam/tarsadalom alkalmazott kutatast akar, allok elebe, de kerek penzt, paripat, fegyvert, mert anelkul csak a koldokomet tanulmanyozhatom. Jelenjen meg az allam megrendelokent, milyen kutatast szeretne, es beszeljuk meg, ahhoz mi kell. Legyenek alkalmazott palyazatok (amik nincsenek, de ez se nem az en hibam, se nem az akademiae). Engem atszervezhetnek akarmilyen formaba, eszkozok nelkul nincs innovacio. Uzleti eletben azt hiszem a befektetes nelkul nincs haszon mondast szoktak hasznalni. Ja, es arra hogy miert nem irnak szabadalmat az akademiai intezetek: nincs penz az eljarasra, nincs jogi segitseg, tamogatas. En fizikus vagyok, nem szabadalmi jogasz.
Ha pedig ugy dont a tarsadalom, hogy nem kell neki kutatas, akkor mondja ki, egyenesen es ferfiasan, en elfogadom es veszem a kalapom, amugy is csak valami belso erzes tart itthon.
Remelem sikerult roviden elmagyaraznom, hogy mukodik a kutatas magyarorszagon. Szemelyes velemenyem, hogy jo rendszer, mert kellokeppen vegyul benne a verseny (palyazatok) es a allandosag, ami az igazan uj dolgok kidolgozasahoz kell. USA-ban 100 000 dollar egy publikacio fajlagos koltsege, nalunk 10 000.
Azt irot hogy
"A kutatási területeket pedig igen, át kellene tenni a ipari területhez, a világon mindenhol oda tartozik és nem egy szobában gondolkodó csoporthoz.
A kutatásoknak ott kell lezajlaniuk, ahol abból eredmény is keletkezik, hiszen ezért fizetjük adónkból a gondolkodókat. "
Reggel amikor bemegyek a munkahelyemre, hogy fizikuskent kutatomunkaval foglalkozzak, egy ures szobaba lepek be, ahol semmi butor nincs, ulhetek a foldon. Illetve ulhetnek, ha nem lenne palyazatom. A szekem az asztalom, a szamitogepem, a konyvespolcom, a nyomtato, a nyomtatoban a pair, a labor, a laborban minden egyes muszer, vegyszer, kellek palyaztbol van. Csak a fizetesem es a futes garantalt. Nem kutatom azt, amit akarok, azt kutatom amire penzt adnak. Jo, nyilvan abban a temaban adok be palyazatot, amihez ertek, ami jobban erdekel, de az, hogy mire nyerhetek palyazatot, ugyanolyan fontos, mert oldoklo a verseny. Ha nem nyerek semmit, elsore nincs baj, de aztan masodikra mar nem lesz vegyszer, lerohad a computer, az eszkozok a laborban, es nem lesz produktum. Es az igazgato megkerdezi, ugyan mi vegre kell engem eltartania.
Ha az az allam/tarsadalom alkalmazott kutatast akar, allok elebe, de kerek penzt, paripat, fegyvert, mert anelkul csak a koldokomet tanulmanyozhatom. Jelenjen meg az allam megrendelokent, milyen kutatast szeretne, es beszeljuk meg, ahhoz mi kell. Legyenek alkalmazott palyazatok (amik nincsenek, de ez se nem az en hibam, se nem az akademiae). Engem atszervezhetnek akarmilyen formaba, eszkozok nelkul nincs innovacio. Uzleti eletben azt hiszem a befektetes nelkul nincs haszon mondast szoktak hasznalni. Ja, es arra hogy miert nem irnak szabadalmat az akademiai intezetek: nincs penz az eljarasra, nincs jogi segitseg, tamogatas. En fizikus vagyok, nem szabadalmi jogasz.
Ha pedig ugy dont a tarsadalom, hogy nem kell neki kutatas, akkor mondja ki, egyenesen es ferfiasan, en elfogadom es veszem a kalapom, amugy is csak valami belso erzes tart itthon.
Remelem sikerult roviden elmagyaraznom, hogy mukodik a kutatas magyarorszagon. Szemelyes velemenyem, hogy jo rendszer, mert kellokeppen vegyul benne a verseny (palyazatok) es a allandosag, ami az igazan uj dolgok kidolgozasahoz kell. USA-ban 100 000 dollar egy publikacio fajlagos koltsege, nalunk 10 000.
akakukk
2019.02.09 10:31:28
@Nincs közöttünk csicska: En nem igy latom. A jelen palyazatban meghirdetett keretosszegek alapjan bizton allithatom, hogy nem jut belole annyi nekunk sem, mint amennyi eddig az akademiai tamogatas volt.
Megjelent egy írás az Indexen, melyben az MTA egyik történésze mond búcsút a munkájának, múltjának, s siratja a valószínűleg volt munkaadóját, mikor az MTA kormány általi bedarálásáról ír. Félreértés ne essék, igaza van, tudjuk, hogy mire megy ki a játék. Nincs ebben…..
akakukk
2019.02.05 17:23:45
@Minden ballib bérretteg: Nem igy van. Pont azok jutnak penzhez, akik eddig is, a tobbieknek meg annyi sem marad, mint eddig. Kissebb tortan osztoznak ugyanazok.
"Akár 50 százalékkal emelkedhet egy kezdő audis dolgozó bére két év alatt a cég béremelési ajánlata alapján – ezt állítja az Audi Hungária személyügyi osztálya által készített dokumentum. A tájékoztató néhány példát sorol audis dolgozók keresetére, illetve annak változására. E szerint egy 24 éves…..
akakukk
2019.01.30 21:52:28
@JTU: Lehet hogy van ilyen, de ez egyaltalan nem tipikus. Az alatalam ismert egyetemi oktatok legalabb 2x ha nem 3x annyit oktatnak mint nyugati kollegaik, kuzdenek az adminisztracioval (kozbeszerzes), palyazatot irnak meg beszamolot, mert szamtalan kis osszegu palyazatbol kell osszeszedniuk a kutatas felteteleit. Emellett kutatnak es nehanyan meg segitik a kozepiskolai oktatast, versenyeket, diakolimpiai elokeszitot vezetnek, referalnak ujsagoknak, ismeretterjesztenek, es meg folytathatnam. Es egyik tevekenysegert sem kapnak extra bert, csak a kozalkalmazottit.
akakukk
2019.01.30 21:55:17
@Apkallu: Elkepeszto. Ezt nem is tudtam.
akakukk
2019.01.30 22:07:45
@jotunder: Na ne. Dolgoztam ausztriaban es magyarorszagon (es angliaban es USA-ban is). Ha Magyarorszagon bemegyek a munkehelyemre, van futes es villany, de valami palyazat nelkul (amihez publikacio kell) ulhetek a foldon, es meg egy ceruzam sincs. Se asztal, se szek, se szamitogep, se nyomtato, se papir a nyomtatoba. Ausztriaban bizony nem igy volt, mindez adva volt palyazat nelkul is.
No more benzinkút, no more para és no more büntetés, csak a suhanás közben megváltott autópálya-matrica! Ugye milyen jól hangzik? Nagy kár, hogy a Simple (az OTP mobilfizetős alkalmazása) 3 ígéretéből csak az első 2 volt igaz, ami olvasónknak 30 ezer forintba és egy kicsit stresszesebb szülésébe…..
akakukk
2019.01.10 20:48:46
@FDToth: Ok tevedhetetlenek.
akakukk
2019.01.10 20:55:18
@Dezsike: Igy igaz!!
akakukk
2019.01.11 10:25:41
@Etniez: Igen, pont igy kene lennie ahogy mondod. De ez az OTP, nem bank, hatosag.
B1 BLOGCSALÁD
Elérte a népharag a Gundelt: felháborodott választók százai kommenteltek az oldalára
2019.01.08 13:36:49
Az étterem gyorsan alkalmazkodott a NER-hez, és megszüntette az értékelés lehetőségét. ..
akakukk
2019.01.08 16:16:09
A magyar média idén ősszel kapta fel a „Sétáló Budapest” gondolatát, mikor Puzsér Róbert publicista bejelentette, hogy indul a főpolgármesteri székért. A sétáló város víziójáról, egy élhetőbb, emberi léptékű Budapestről és a területben lévő lehetőségekről beszélgettünk Balogh Samu Márton…..
Freund Tamás, meglehetősen dühösen, kimondta azt, amire elég sokan gondolnak. A legtehetségesebb emberek fogják elhagyni Magyarországot az akadémiai intézeti rendszer szétverése miatt.
A Magyar Tudományos Akadémia legfontosabb szerepe az volt a rendszerváltás után, hogy itt…..
akakukk
2018.12.08 19:57:21
@ámbátor: Egyre tobbet gondolok Szabo Istvan "Redl ezredes" cimu filmjere....
Puzsér Róbert feldobta a labdát, hogy elindulna a budapesti főpolgármesteri székért a jövőre esedékes választásokon, s azóta a sajtóban több helyen is interjút adott a témában. Ne legyünk naívak, ismerjük a politika működését. Jelenleg egy nyilvánvaló előfelmérés…..
Bejelentik ezt, bejelentik azt, a propaganda tolja, majd szépen lassan a teljes némaságba kerül és elfelejtődik, mert az újabb és újabb ígéretek veszik át a helyüket. Így ér körbe a kormányzati kommunikáció. Most nézzük meg, hogy milyen ígéretekkel traktáltak minket az…..
akakukk
2018.12.03 15:44:23
@Tízmillió: Meg egy erv az atmeno mellett az, hogy a fejpalyaudvarba annyi vonat erkezhet csak meg, amennyi onnan indul is (ami bonyolultabb). Az atmenonel lehet suriteni a jaratokat.
B1 BLOGCSALÁD
Lehet, hogy Orbán magánrepülőjével csempészték Magyarországra a körözött macedón exminiszterelnököt
2018.11.15 17:01:50
A nagy Gruevszki-rejtély. ..
Szinte a kormányzópárt védjegyévé vált: senkit sem méltat arra, hogy egyenlő feltételek mellett, nyílt vitában védhesse meg álláspontját. Ezért kell számára a médiatúlsúly, ezért csökevényesedett a parlamenti munka törvénygyárrá, ezért vörös posztó a Fidesz számára a fékek és ellensúlyok rendszerére…..
akakukk
2018.09.03 14:34:27
@LKerekes: Igen, Magyarorszagon 4 evente diktatort valasztunk. Mindig azt, akirol azt gondoljuk, a legkisebb rossz. Ez a magyar demokracia.
B1 BLOGCSALÁD
Palkovics kontra MTA: 5 tény, ami miatt az egész az egész történet kamu
2018.07.14 17:48:04
Palkovics Lászlót szemelték ki arra, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetőjeként bekebelezze az MTA-nak járó pénzeket és NER-esítse a magyar tudományt. Az egész történet csupán egy színházi előadás, meg is mondjuk, miért...
akakukk
2018.07.16 10:18:45
@paraszthajszal: Leginkabb elmennek.....
akakukk
2018.07.16 13:49:35
@paraszthajszal: Egyenes ut az oligarchizmus fele. Csak olyan nemzeti tokesosztaly er valamit, aki letrehoz valamit, valami plusszt tesz hozza a nemzet fejlodesehez. Itt nem errol van szo.
Szegedi Kattintós
Nem kétséges, a Nemzeti Együttműködés Rendszere igyekszik bedarálni az MTA-t is
2018.07.07 18:03:04
Úgy tűnik, nem kegyelmez a Nemzeti Együttműködés Rendszere senkinek és semminek. Ezúttal a tudomány kisszámú, ám befolyásos képviselőjére akarja ráerőltetni a NER kényszerzubbonyát Palkovics miniszter úr segítségével Orbán Viktor. Bár Mészáros Lőrinc viszonylatában aprópénznek számító összegekről…..
akakukk
2018.07.10 15:42:51
@Jakab.gipsz: En azert nagyobb celt tuznek magam ele, mint egy 92 eves, toloszekben ulo oregemberrel valo hadakozast.
Kedves Magyarország, drága Magyarok!
Mindenekelőtt engedjétek meg, hogy őszintén gratuláljak a vasárnapi showműsorban nyújtott eredményetekhez. Öröm látni, hogy hőn szeretett pártunk, a Fidesz, bár számszerűen a szavazatok 50%-át sem szerezte meg, ismét a parlamenti helyek kétharmadához jutott…..
akakukk
2018.07.10 15:31:09
@shwarcz bácsi: Igaz, de mashogy mint gondolod. Manapsag nincsenek forradalmak. Aki felkel a fotelbol, az elmegy, energiaival tobbet er el a hataron tul.
Örülünk, Vincent?
A Professzorok Batthyány Köre esete az ERC-vel(megjegyzésposzt)
2018.06.27 12:20:14
( MOST ÉRKEZETT (a Nature szerkesztőségi cikke az MTA vegzálásról: Aggasztó változások Magyarországon))
A Professzorok Batthyány Körének elnöke lendületes cikkben támadta hátba a Magyar Tudományos Akadémiát az újfasiszta Magyar Időkben. Náray-Szabó Gábor akadémikus a következőt bírta…..
akakukk
2018.06.29 09:30:47
@harmadikszem: Azert annyira nem. A biralok sokszor masik kontinensrol jonnek, es sokkal kevesbe befolyasolja oket a palyazo nemzetisege. Ez forditva es igy van, eppen harom amerikai palyazatot biralok, osszertekuk tobb mint a kutatointezetem eves koltsegvetese. Es azert nem nyerunk ERC grantot, mert a muszerezettsegunk a faluban nincs a nyugati orszagokeval. de meg a Kassai egyeteme is jobb, erre is koltenek az EU-s tamogatasokbol. Igy a hallgatok mar eleve hatranybol indulnak, mert ott a legmodernebb technikat ismerik meg, itt meg azt, amit a 60-as evekben epitettek. Van nehany kivetel, de az atlag nagyon melyen van.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz