Adatok
saul
0 bejegyzést írt és 102 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vitaposzt - Hogyan tovább, Afganisztán?
2009.11.19 08:00:00
Szeretnénk meghívni a lemilblog olvasóközönségét egy virtuális kerekasztal-beszélgetésre a következő vitaindító bekezdésekkel. Szeptember eleje óta a biztonságpolitikai előrejelzésekkel foglalkozó szakműhelyek mindegyike megpróbálta már legalább egyszer eltalálni a leendő…..
saul
2009.11.25 19:33:29
@kószák egyike: Gondoljam végig, hogy az "afgán-trianon" milyen okos dolog lenne? Ez még bizarabb, minthogy én, mint libral... hehe. Nyugodtan nácizz le, mivel szerintem az afgán belsö megoldást semmiféle odarittyentett fegyveres népségnek nincs joga kenyszeríteni. Az más kérdés, hogy valahonnan úgy hallottátok, hogy az erösebb kutya... ez mindig a végén szokott eldölni (pl. Vietnam)
Néha történelmet is jólenne olvasni, nemcsak az ószövetségi sunyitásokat...
Néha történelmet is jólenne olvasni, nemcsak az ószövetségi sunyitásokat...
A hatvanas évek Amerikájának légköre, a híres embereket (főleg csúcspolitikusokat) sújtó, akkoriban bekövetkezett erőszakos halálsorozat a legigényesebb ízlésű konteóhívők elvárásait is maradéktalanul kielégíti. Az összeesküvéselméletek kialakulásához és…..
Az amerikai polgárháború utolsó napjaiban, amikor a Konföderáció legelvakultabb hívei számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a déli államok visszavonhatatlanul vesztésre állnak, a fajelmélet és a rabszolgatartás meggyőződéses harcosainak maroknyi (állítólag mindössze hatfős) csoportja elhatározta, hogy…..
saul
2009.11.20 07:07:40
@Árpádka:
érdekes válasz.
@mokas_gizi: Nem tom pontosan mire gondolsz ugyanis Amerikában tudtom szerint nincs többségi állam alkottó nemzet. A legtöbben ir vagy német származásuak a népszámlálás szerint ez kb 30% a többiek meg olaszok, angolok, hollandok , franciák, spanyolok.
A fehérek többségben vannak kb80%. Obama félvér de ő csak az egyik a 100 közül aki vezeti Amerikát és nem is a legbefolyásosabb.
Már a nyolcvanas évek végén, s azóta is folyamatosan jött a nagy örömködés a lib mediákban, hogy a fehérek (az összes) nemcsak, hogy 50 % alá fogytak, de a jövöben sansz sincs arra, hogy többségbe kerüljenek. ez a helyzet azért ideális, mert megkönnyíti a kisebbsegek felé a hatalomkezelést. A KKK saját ideologiáját ha olvassuk, most egy mondat erejéig eltekintve a kötelezötöl, akkor a fehér önvédelem önszervezödésének egy lokal formációjának becézik. Hehe ..
érdekes válasz.
@mokas_gizi: Nem tom pontosan mire gondolsz ugyanis Amerikában tudtom szerint nincs többségi állam alkottó nemzet. A legtöbben ir vagy német származásuak a népszámlálás szerint ez kb 30% a többiek meg olaszok, angolok, hollandok , franciák, spanyolok.
A fehérek többségben vannak kb80%. Obama félvér de ő csak az egyik a 100 közül aki vezeti Amerikát és nem is a legbefolyásosabb.
Már a nyolcvanas évek végén, s azóta is folyamatosan jött a nagy örömködés a lib mediákban, hogy a fehérek (az összes) nemcsak, hogy 50 % alá fogytak, de a jövöben sansz sincs arra, hogy többségbe kerüljenek. ez a helyzet azért ideális, mert megkönnyíti a kisebbsegek felé a hatalomkezelést. A KKK saját ideologiáját ha olvassuk, most egy mondat erejéig eltekintve a kötelezötöl, akkor a fehér önvédelem önszervezödésének egy lokal formációjának becézik. Hehe ..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Szolgálati közlemény - Születésnap!
2009.11.17 21:29:00
Percre pontosan két évvel ezelőtt jelent meg a lemilblog első, bevezetőnek és bemutatkozásnak szánt posztja, amelyben elvittük a balhét és bevallottuk, mit is akarunk csinálni. Úgy érezzük, sikerült... A szülinapi emlékposzt akár itt abbahagyható lenne, hiszen minden…..
A kubai Ötökről szóló előzetes posztunkban felvázoltuk Luis Posada Carilles életpályáját, különös tekintettel a kubai légitársaság gépe ellen 1976-ban elkövetett terrorcselekményre, melynek kitervelésében és lebonyolításában aktívan részt vett. Ma végre elérkezünk…..
Százegy évvel ezelőtt, Szibéria kellős közepén egy olyan természeti (?) jelenségre került sor, amelyet bízvást benevezhetünk a „huszadik század legrejtélyesebb eseménye” versenyre, és nem tévedek sokat, ha azt mondom, hogy komoly esélyekkel indulhatna valamelyik pontszerző…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Operation Flashpoint - Dragon Rising
2009.10.09 12:00:00
Elérkeztünk hát négyrészes reklámsorozatunk utolsó felvonásához, amelyben fellebbentjük a (már eléggé átlátszó és szakadozott) fátylat arról a termékről, amelyet népszerűsíteni akartunk. Sokak számára már nem meglepetés, hogy a hivatalosan az elkövetkezendő napokban megjelenő Operation Flashpoint:…..
Alaszka délkeleti sarkában, az atabaszk indiánok athna nevű törzsének egykori halász- és vadászterületén található egy – körülbelül 300 állandó lakosú – kis település, Gakona. Határában sétálva az óvatlan látogató (aki talán csak a környék lazacállományát…..
saul
2009.10.06 22:28:34
@Licus: Bármennyire igazad van, kedves Licus, azért szorgos kis kezeiket némi illedelmes aggodalommal figyeljük...
A Maderspach családA mai gyásznapon az egész Kárpát-medencében számos megemlékezést tartanak az aradi vértanúk kivégzésére emlékezve, emléküket persze mi is tiszteletben tartjuk, de a mai (és a sorozatban következő) poszt elsősorban a méltatlanul elfelejtett mártírok emléke…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vitaposzt - Az algériai atomprogram
2009.09.28 12:30:00
A különböző államok (hadseregek) nukleáris csapásmérési potenciálja, kapacitása (magyarán és leegyszerűsítve: atombomba a spájzban) olyan téma, amely az utóbbi időben (hála az Iráni Iszlám Köztársaság, valamint Észak-Korea erőfeszítéseinek) nemcsak a biztonságpolitikai…..
saul
2009.10.02 00:09:56
@Lucius Flavius Arrianus:
A magyar problémák bejöttek, de már az utódoknak. (56) Az okossága sok esetben azon alapult, hogy tudott olyasmit, amit nagyon sokan nem.
A saját behatárolt idejével nem számolhatott.
Szerencsére, legalábbis tüske a köröm alatt néhány csapatnak lehetünk majd még ezután is.
A magyar problémák bejöttek, de már az utódoknak. (56) Az okossága sok esetben azon alapult, hogy tudott olyasmit, amit nagyon sokan nem.
A saját behatárolt idejével nem számolhatott.
Szerencsére, legalábbis tüske a köröm alatt néhány csapatnak lehetünk majd még ezután is.
Noha sokáig húzódoztam a téma megérintésétől, számos olvasói komment és levél meggyőzött arról, hogy - az angol amerikai eredeti verzió után a nemzetközi közbeszédben is simán kilenc-tizenegy (Nine-Eleven) néven elhíresült, ma éppen a nyolcadik évfordulóját ülő -…..
saul
2009.09.29 19:48:29
Az eltelt nyolc év alatt mindent elolvastam ezügyben amit lehetett, az itteni közel ötszáz beírás sem semmi, nagyon tanulságos volt.
Végszóra befutott a dán professzor mellé, akivel nemcsak a cikk, hanem beszélgetés is megdöbbentö poennal, hogy mármint mitöl merte közzétenni a nanotermitet?
Ma megjelent egy cikk, ami a számomra még létezö jukacskákat is hihetetlen eleganciával kitölti, s mégcsak túlnagy feneket sem kerit az Ogido elörejelzésnek, pedig az nemcsak világraszóló pofátlanság, hanem helyére is teszi a történteket rendesen. Olvassátok el, nagyon érdemes!
www.ujjobboldal.hu/node/1740
Végszóra befutott a dán professzor mellé, akivel nemcsak a cikk, hanem beszélgetés is megdöbbentö poennal, hogy mármint mitöl merte közzétenni a nanotermitet?
Ma megjelent egy cikk, ami a számomra még létezö jukacskákat is hihetetlen eleganciával kitölti, s mégcsak túlnagy feneket sem kerit az Ogido elörejelzésnek, pedig az nemcsak világraszóló pofátlanság, hanem helyére is teszi a történteket rendesen. Olvassátok el, nagyon érdemes!
www.ujjobboldal.hu/node/1740
saul
2009.10.01 11:35:09
@azazello:
Kedves úr, ezt írod:
"Te most azt mondod, hogy szerinted reális esély van arra, hogy ötven év múlva tényszerűen kiderül, hogy az USA kormányzata egy szofisztikált diktatúra...? Ne már. Nagyon sok gond van az amerikai politikai rendszerrel (meg a magyarral is), bizony hazudnak is (iraki WMDs, Watergate), de ez egy viszonylag transzparens, kutatható ..."
Csak annyit: amennyiben ezt az 50 évet szószerint kell venni, nem úgy mint a 6ezer évet, akkor nagyon nagy koppanásra számíthat, aki ezt reálisnak érzi. Szerintem 1-2 éven belül olyan változások lesznek (láthatóak is) hogy alapjaiban átrajzolódik minden.
Az ötvenes évek magyar valósága azért volt olyan nem kritizált, mivel nemcsak keletröl hanem nyugatról is szoritották rá a födelet. Ez bizonyos mértékben tart még most is. Vagyis nagyon.
Ami a transzparens, kutatható amerókai valóságot illeti, tipikus, hogy legnagyobb pénzekkel a kutatásban azok vannak, akiknek érdeke egy elöre leszögezett kutatási eredmény kialakulása. Ennek a tálalása viszont annyira sokszínü, hogy komoly pengék is elájulnak, hogy szétdurran a seggünk a demokrácia elért magaslataitól. A fergeteges pofázás róla nem demokracia. 6-7 év mint a Népszabi szerk, lett némi fogalmam az ügymenetröl..
Kedves úr, ezt írod:
"Te most azt mondod, hogy szerinted reális esély van arra, hogy ötven év múlva tényszerűen kiderül, hogy az USA kormányzata egy szofisztikált diktatúra...? Ne már. Nagyon sok gond van az amerikai politikai rendszerrel (meg a magyarral is), bizony hazudnak is (iraki WMDs, Watergate), de ez egy viszonylag transzparens, kutatható ..."
Csak annyit: amennyiben ezt az 50 évet szószerint kell venni, nem úgy mint a 6ezer évet, akkor nagyon nagy koppanásra számíthat, aki ezt reálisnak érzi. Szerintem 1-2 éven belül olyan változások lesznek (láthatóak is) hogy alapjaiban átrajzolódik minden.
Az ötvenes évek magyar valósága azért volt olyan nem kritizált, mivel nemcsak keletröl hanem nyugatról is szoritották rá a födelet. Ez bizonyos mértékben tart még most is. Vagyis nagyon.
Ami a transzparens, kutatható amerókai valóságot illeti, tipikus, hogy legnagyobb pénzekkel a kutatásban azok vannak, akiknek érdeke egy elöre leszögezett kutatási eredmény kialakulása. Ennek a tálalása viszont annyira sokszínü, hogy komoly pengék is elájulnak, hogy szétdurran a seggünk a demokrácia elért magaslataitól. A fergeteges pofázás róla nem demokracia. 6-7 év mint a Népszabi szerk, lett némi fogalmam az ügymenetröl..
saul
2009.10.01 13:11:32
@azazello:
"Alapjáraton marhaság feltételezni, hogy aki a legjobbak között végezte el az egyetemet, majd évekig Phd-kutatást végzett, végül jó nevű egyetemek és kutatóközpontokban csinál karriert, az mind agymosott kis szolgája a globalizált árnyékhatalombak. "
Nem feltételezés.. Ismerek többeket személyesen.
6ezer: ismert konteo az ó-szövetség c. szöveggyüjteményböl. Csak példa...
"Alapjáraton marhaság feltételezni, hogy aki a legjobbak között végezte el az egyetemet, majd évekig Phd-kutatást végzett, végül jó nevű egyetemek és kutatóközpontokban csinál karriert, az mind agymosott kis szolgája a globalizált árnyékhatalombak. "
Nem feltételezés.. Ismerek többeket személyesen.
6ezer: ismert konteo az ó-szövetség c. szöveggyüjteményböl. Csak példa...
Ha kérdő hangsúllyal azt mondom: Kennedy-gyilkosság, mindenki elsősorban (és természetesen) az általunk is feldolgozott JFK-ügyre gondol. Tájékozottabb olvasóink azonban rutinosan visszakérdezhetnek: melyik? Ez a szerencsétlen család ugyanis úgy vonzza magához a több, mint…..
saul
2009.09.24 09:46:57
@Halálkufár: Pontosan. Ez az atom-megtagadás volt a legfontosabb probblema az elnökkel, meg természetesen az, hogy "önhatalmulag" a magasságos pénzügyi guruk jóváhagyása nélkül elkezdett állami pénzt gyártatni. Mindkét akció föbenjáró. Nemám a Fidel szakálla... Namost a jogszerü lemészárlás után a kistesó nagyon belemászhatott volna a képbe, tehát ö is megkapta a magáét.
Utána minden ment rendesen.
Utána minden ment rendesen.
saul
2009.09.24 10:18:55
@saul: Mindkét esetben együttjárt a legmagasabb-szintü profi kivitelezés az alkalmazott fél-profi balek képbehozatalával, ami szintén a tervezettséget bizonyítja. Szinte a lemészárlás utáni secundumoktól megindul a nyomok eröteljes eltüntetése, ami ugyancsak a széleskörben behozott proffs jele. A nemzetközi szinten bedobott konteok ebbe a kategoriába begyömöszölhetöek, naná.
Élvezettel is lehet dógozni. Hofi tudna mesélni, egyetemi szinten a konteok alkalmazásáról a szoc. építésének nekije, mint ahogy mesélt is néha a Fészekben. (vagy a környezö kocsma-hivatalban...)
Élvezettel is lehet dógozni. Hofi tudna mesélni, egyetemi szinten a konteok alkalmazásáról a szoc. építésének nekije, mint ahogy mesélt is néha a Fészekben. (vagy a környezö kocsma-hivatalban...)
Eljött tehát a nap, amikor az első és a második rész után a harmadikkal pontot teszünk a náci bordélyház, a Kitty Szalon történetének végére. Kérlek benneteket, hogy a Magyar Bloggerszövetség Etikai Szabályzatának 156/B. §. (k) bekezdés 69. pontjában foglaltaknak…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Vendégoldal - Atrox: Gladiátorok 1.0
2009.09.07 14:00:00
Aki nem tudná, itt az idő, hogy szembesüljön a kegyetlen ténnyel: Atrox barátunk másodállásban nem filozófiából korrepetált középiskolásokat, nem krumpliszsákokat pakol avagy fenyőfát árul a Bosnyákon és még csak nem is zongorista egy kuplerájban (noha ez utóbbi opciótól…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Mennyből a pokolba – Görgey 3 napja
2009.08.13 08:00:00
A segesvári csatavesztés még nem bizonyult végzetesnek a honvédsereg számára, igaz ugyan, hogy öt részre szabdalva, de még erős seregtestek álltak fegyverben. Négy alakulat erdélyi hadszíntéren mozog, az ötödik sereg pedig a bevehetetlen Komáromban várja az események…..
saul
2009.08.15 15:40:28
@Titus Pullo Urbino: Finom gesztus volt a zászlók visszaadása. A kicsit késöbb felmerült adatok szerint Paszkijevics herceg úr hadserege kivitelezte holmi négy és félmillió ezüst fizetség ellenében a bér-rendcsinálást a Habsburg-Rotschild megrendelö kontójára, ami az elvégzett munka után hianytalanul kifizetésre került.
A forradalom-szabadságharc kérdéséhez sajnos annyit mindenképpen hozzá kell biggyeszteni, hogy még a politikai katonai potentátoknak sem volt halvány szellentésnyi fogalma (esetleg néhánynak) a forradalmi vonulat szabadkömüves nemzetközi felülrölvezérletének, ami már a reménybeli nagy európai átrendezéseket is célbavette, s ennek bizony késöbb látható formája lett a Trianon is. Kossuth, mint már bejegyzett
masonist-nagyfönök szinte vihogva írta öregkori leveleiben, hogy ti otthon még csak nem is kepzelitek, miféle csapások vannak készülöben, tululu...
A forradalom-szabadságharc kérdéséhez sajnos annyit mindenképpen hozzá kell biggyeszteni, hogy még a politikai katonai potentátoknak sem volt halvány szellentésnyi fogalma (esetleg néhánynak) a forradalmi vonulat szabadkömüves nemzetközi felülrölvezérletének, ami már a reménybeli nagy európai átrendezéseket is célbavette, s ennek bizony késöbb látható formája lett a Trianon is. Kossuth, mint már bejegyzett
masonist-nagyfönök szinte vihogva írta öregkori leveleiben, hogy ti otthon még csak nem is kepzelitek, miféle csapások vannak készülöben, tululu...
saul
2009.08.16 17:08:26
@Lord_Valdez:
Tudomásom szerint az időtájban a szabadkőművesség tiltott és üldözött volt.
Ezt elmesélem Mazzini és Karl Marx uraknak legközelebb ha találkozunk, megszakadnak a röhögéstöl. (nemsokára Mazzini államelnök úr lett az összeuropai masonisták fönöke...)
Valamint tudtommal Kossuth csak tiszteletbeli szabadkőműves volt.
Ezidöben Kossuth valami hasonló, de Szemere úr keményen képviselte a vonalat. Amerikában meg nemhogy tiszteletbeli, hanem kihasználták a marketing értékét rendesen.
Tudomásom szerint az időtájban a szabadkőművesség tiltott és üldözött volt.
Ezt elmesélem Mazzini és Karl Marx uraknak legközelebb ha találkozunk, megszakadnak a röhögéstöl. (nemsokára Mazzini államelnök úr lett az összeuropai masonisták fönöke...)
Valamint tudtommal Kossuth csak tiszteletbeli szabadkőműves volt.
Ezidöben Kossuth valami hasonló, de Szemere úr keményen képviselte a vonalat. Amerikában meg nemhogy tiszteletbeli, hanem kihasználták a marketing értékét rendesen.
Bármennyire is szerettük volna azt hinni, hogy a konteóblog független a napi aktualitásoktól, az utcán járva, emberekkel beszélgetve rá kellett döbbennünk, hogy nem tudjuk kivonni magunkat a közvélemény nyomása alól. Megszakítjuk tehát a konteóblog nyári pihenését, s mai…..
saul
2009.08.15 19:52:26
@Nash vs. Keynes:
persze hogy nincs, van fogalmad
mit gürizik itt mindenki, hogy erre ne is gondoljon?
persze hogy nincs, van fogalmad
mit gürizik itt mindenki, hogy erre ne is gondoljon?
Mielőtt a háttérinformációkat tartalmazó első részt követően belevágnék a JFK-sztori második, konteós részébe (amely blogunk történetében az eddigi leghosszabb lesz, előre szólok!), szeretném megköszönni olvasóinknak a példamutató visszafogottságot, amit azzal…..
Történetünk idején, vagy mondjuk úgy, a kelta uralom csúcspontján a Duna alsó szakaszától egészen a donegali partokig el lehetett utazni úgy, hogy túl sok új nyelvet nem kellett megtanulni közben. Egységes birodalommá természetesen nem szerveződtek az Európa nyugati és…..
saul
2009.06.28 00:12:16
@berciXcore:
ez kezd kicsit komikus lenni. ;)
iqdepo.hu/dimenzio/28/28-02-04.html
kedves Berci, miért dugtag föl ezt a paródiát?
Ez nem egészen seriös nivo, mint a tankönyvek.... ;-))
ha igazán jót akarsz, akkor olvasd ezt a srácot.
www.sitchin.com/
ez kezd kicsit komikus lenni. ;)
iqdepo.hu/dimenzio/28/28-02-04.html
kedves Berci, miért dugtag föl ezt a paródiát?
Ez nem egészen seriös nivo, mint a tankönyvek.... ;-))
ha igazán jót akarsz, akkor olvasd ezt a srácot.
www.sitchin.com/
saul
2009.07.01 18:59:11
@teddybear01:
Kedves Úr, én csak egy tévelygö, választkeresö vagyok, akinek túl nagykanállal jönnek a válaszok.
A bizonyos linkeket olvasva egy módszert figyelhetünk meg. Az Orosz, és Zsoldos c. cáfolatok felsorolják, hogy ha Illignek igaza lenne, akkor ez és ez nem történt volna meg.
Közben ahogy olvastam, ott leginkább arról volt szó, hogy ami történt, megtörtént, csak nem akkor, amikor a taxióra mutatta. Ezért van, hogy a honfoglaláskori sírban 20 évvel antadatált pénzecskék bukkannak fel. A pénz bejött, a pontos év nemannyira. Ha gondolatban lestoppolnánk egy "kalandozó" európát járó lovascsapatot, na gyerekek, melyik évet írjuk most, igen vicces válaszokat kapnánk.
Léccives ne haragudj a kérdéseimért, igen sokat tanulok töletek. De a legtöbbet valóban a konteókban. Most is jött egy a szomszédos Koppenhagaból, ami komoly politikai botrányt fog kavarni.
Kedves Úr, én csak egy tévelygö, választkeresö vagyok, akinek túl nagykanállal jönnek a válaszok.
A bizonyos linkeket olvasva egy módszert figyelhetünk meg. Az Orosz, és Zsoldos c. cáfolatok felsorolják, hogy ha Illignek igaza lenne, akkor ez és ez nem történt volna meg.
Közben ahogy olvastam, ott leginkább arról volt szó, hogy ami történt, megtörtént, csak nem akkor, amikor a taxióra mutatta. Ezért van, hogy a honfoglaláskori sírban 20 évvel antadatált pénzecskék bukkannak fel. A pénz bejött, a pontos év nemannyira. Ha gondolatban lestoppolnánk egy "kalandozó" európát járó lovascsapatot, na gyerekek, melyik évet írjuk most, igen vicces válaszokat kapnánk.
Léccives ne haragudj a kérdéseimért, igen sokat tanulok töletek. De a legtöbbet valóban a konteókban. Most is jött egy a szomszédos Koppenhagaból, ami komoly politikai botrányt fog kavarni.
Egy politikus erőszakos halála minden esetben beindítja az összeesküvések feltételezésére hajlamos embertársaink fantáziáját. Ha ez a politikus ráadásul a világ vezető nagyhatalmának első embere, az iménti kijelentés axiómává nemesedik; John Fitzgerald Kennedy, az Amerikai…..
Forrong a perzsa nemzet, tüntetések Teheránban és a többi iráni nagyvárosban, recseg-ropog az iszlám köztársaság. Az ember óhatatlanul is arra gondol, hogy vagy az amerikaiak, esetleg izraeliek támogatásával összehozott újabb "színes forradalmat" lát, ezúttal a volt…..
saul
2009.06.17 16:03:34
@mark renton: Nem gondolod, hogy az irániaknak némileg csípi a szemét, hogy a megköszöngetös Izrael egész dúsitott mennyisége, és mindenféle fegyverzetének a durranós része azokból a bizonyos vizsgálatokból kihuzóckodta magát sokadiziglen, olykor hivalkodósan, hogy márpedig mi ezt is megtehessük, most meg látványosan követelve a másiknak... Ezek figyelnek...
saul
2009.06.18 18:47:23
@Tilikov:
Bármit tesz Irán, mindenképpen katonai kezelés a cél. Ha van sapka, ha nincs füstszürös... A dúsítás jópofa dolog, hivatkozási alap, casus beli, a plebs kajolja, ha megnyitnák a Kövágószöllöst, hétfötöl Magyarország is dúsithatna. De Magyarország szétpiszkálásához már nem kell ürügy... rendben folyik.
Bármit tesz Irán, mindenképpen katonai kezelés a cél. Ha van sapka, ha nincs füstszürös... A dúsítás jópofa dolog, hivatkozási alap, casus beli, a plebs kajolja, ha megnyitnák a Kövágószöllöst, hétfötöl Magyarország is dúsithatna. De Magyarország szétpiszkálásához már nem kell ürügy... rendben folyik.
A vallást belekeverni a háborúba egy elég ellentmondásos dolog. Alapvetően a háborúnak racionális érdekek, nem pedig teológiai kérdések erőszakos érvényesítésének kellene lennie, de vannak esetek, amikor a vallási hevület, a fanatizmus komoly harcérték-bónuszt ad a…..
saul
2009.06.04 15:18:02
@Dirky: Demokráciát építeni, különösen szegény és premodern jellegű társadalmakban katonai megszállással meg nem valami nagy reményekkel kecsegtet szerintem.
Különösen nehéz egy olyan országban, ahol párszázezer idegen megszálló zsoldos elméletileg még mindig egy BinLaden nevü volt CIA-ügynököt keresgél, aki azóta már levágatta a szakállát, s Washington külvárosában muszlim téritöként Halal-virslit árul a Capitolium-parkban. A premodernek viszont lemondóan csak annyit tesznek hozzá, hogy sebaj, a világ kettes számu serege egy idö után elballagott, egyszer csak majd a Nr.1 is menni fog.
Na akkor kezdödhet a demokracia....
Különösen nehéz egy olyan országban, ahol párszázezer idegen megszálló zsoldos elméletileg még mindig egy BinLaden nevü volt CIA-ügynököt keresgél, aki azóta már levágatta a szakállát, s Washington külvárosában muszlim téritöként Halal-virslit árul a Capitolium-parkban. A premodernek viszont lemondóan csak annyit tesznek hozzá, hogy sebaj, a világ kettes számu serege egy idö után elballagott, egyszer csak majd a Nr.1 is menni fog.
Na akkor kezdödhet a demokracia....
Június 7-én több ország is dönt a sorsáról - csak egyes helyeken kicsit jobbak a döntési alternatívák, mint idehaza. Libanonban parlamenti választásokat tartanak vasárnap, ahol a tét az ország jövőjének alakítása, vagy a helyén marad, és megerősödik a nyugatbarát…..
A Közel-Kelet gyöngyszeméről mostanság nem sok szó esett a blogon, pedig zajlik azért ott is az élet, Netanyahu például nemrég próbált lobbizni Obamánál az Irán ügyében, látszólag nem sok sikerrel, de hát ki tudja, mit hoz a jövő. De a mostani írásnak nem is ez az apropója,…..
saul
2009.06.04 01:59:50
@Rammjaeger83: Megjegyzem, az első nyugati szerző, aki komolyabban körüljárta ezt a témát, Robert Pape. Ő pedig azt a következtetést vonta le, hogy az öngyilkos merényletek hagyományosan demokratikus államok ellen irányulnak (mint ugyebár a terrorizmus általában), és az idegen katonai megszállás elleni harc eszközei.
Ügyes kis demagogos lehet ez a Pape. Katonai megszálló demokráciák? Röhej. Aki védekez, az meg terrorista. (Lánykori neve patriot.) valamiképp a kutya elásva az antagonisztikus színvonalkülönbségben a birtokolt eszköztár terén.
Ügyes kis demagogos lehet ez a Pape. Katonai megszálló demokráciák? Röhej. Aki védekez, az meg terrorista. (Lánykori neve patriot.) valamiképp a kutya elásva az antagonisztikus színvonalkülönbségben a birtokolt eszköztár terén.
A sorkatonai szolgálaton alapuló Magyar Királyi Honvédséget az 1868. december 4-én elfogadott XL. törvénycikk alapján szervezték meg, ezután indulhattak a magyar bakák vígan (?) a sorozóbizottságok elé. A véres világháborúk kissé lecsillapították a bevonulási kedvet, de a…..
Sándor barátunk, rendszeres olvasónk és szs. nicken kommentelőnk elhatározta, hogy kissé felélénkíti a klasszikus történeti elemeket az ókori Görögországból. Szerzőnk szerényen azt írja, hogy mostanában egy projekt miatt foglalkozik kicsit a Kr.e. 4-3. század (had)történelmi…..
saul
2009.05.18 12:46:26
@petyace:
igen, a professzor az egészségügyi vonatkozásokra helyezte a hangsúlyt, s az egész írás nagyon érdekes ebböl a szempontból. Az egyiptomi vonatkozást is a világviszonylatban leggazdagabb természetes mineral tartalomhoz füzi, ami már 2500 éve is köztudott volt... Magát a cikket nagyon szívesen elküldöm, nagyon fontos iromány, mindenkinek, aki elmúlt 50... és érdeklödik.
igen, a professzor az egészségügyi vonatkozásokra helyezte a hangsúlyt, s az egész írás nagyon érdekes ebböl a szempontból. Az egyiptomi vonatkozást is a világviszonylatban leggazdagabb természetes mineral tartalomhoz füzi, ami már 2500 éve is köztudott volt... Magát a cikket nagyon szívesen elküldöm, nagyon fontos iromány, mindenkinek, aki elmúlt 50... és érdeklödik.
saul
2009.05.19 00:45:50
saul
2009.05.19 11:51:37
@dudix:
Ktexiphonon kívül még volt másik három föváros is:Hekatompylosz, Arszak és Ekbatana. Az egy szokásos római túlzás, hogy Mezopotámiát is... arról csak álmodozhattak volna még sokáig.
Örmányország is bonyolult politikai elözményekkel, tárgyalások után bevonultak, ideiglegesen.
A Kusan és Partos Birodalmak története.Haussig történész.
Saeculum Weltgeschichte.
Amianus Marcelinus romai töténetíró
Ktexiphonon kívül még volt másik három föváros is:Hekatompylosz, Arszak és Ekbatana. Az egy szokásos római túlzás, hogy Mezopotámiát is... arról csak álmodozhattak volna még sokáig.
Örmányország is bonyolult politikai elözményekkel, tárgyalások után bevonultak, ideiglegesen.
A Kusan és Partos Birodalmak története.Haussig történész.
Saeculum Weltgeschichte.
Amianus Marcelinus romai töténetíró
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mai cikk:Omar molla, az afganisztáni tálibok vezére ismét elutasította a tárgyalásokat a kabuli kormánnyal egy szerdai üzenetében.
Hamid Karzai elnök a beiktatása alkalmából mondott beszédében a politikai életbe való bekapcsolódásra szólította fel azokat a tálibokat, akik lemondanak a "terrorizmusról".
Omar molla az interneten terjesztett üzenetében azt hangoztatta, hogy „az afgán nép elutasít minden tárgyalást, amely meghosszabbítaná és törvényesítené a betolakodók katonai jelenlétét”.
(Nemértem, nem akarja feszítövassal feloszlatni magát, inkább tovább dugdossák BiLadent?)