Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rudy68

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nívó Én nem védelek meg téged 2016.01.19 07:22:28
Szerencsére Orbán világossá tette, hogy nem lesz sorkatonaság, és gondolom, majd négyszemközt helyre teszi Kövért, hogyha a következő ciklusban is szeretne ingyenélő lenni, ne beszéljen hülyeségeket - de látok némi érthetetlen "romantikát" a katonasággal kapcsolatban, amit nem tudok hová…..
rudy68 2016.01.19 19:16:39
"Az a baj, hogy szerintem a sorkatonák 99%-a is kb. ennyit tudna tenni."
Az a "probléma", hogy a bevonult sorkötelesek 70-80%-a volt a honvédségnél, a fennmaradó százalék pedig éles szolgálatot látott el határőrségnél. Tehát a baj nem a százalékoknál, hanem a tájékozatlansággal keletkezik. A nyulak (honvédek) és a HŐR(csögök) rühellték is egymást kellőképpen, pontosan azért, mert a határőrök éles határőrizeti feladatot láttak el (ha hibáztak mentek a futkosóra vagy éppen hadbíróság elé), míg a honvédségnél egymást szopatták. Mivel a határőrség a BM alá tartozott, a "80-as évek végén (rendszerváltozás ugyebár) a sorköteles határőrök is készültségben álltak, különösen a jól kiképzett tömegoszlató szakaszok....többek között. Néhány hétig senki nem kapott hosszú eltávot, max. félnapos kimaradást, de azt is inkább indokolt esetben.
Mellesleg nem véletlen, hogy a HŐR, az 1 hónapos alapkiképzés után 2 hónapos szakkiképzést kapott, szakmája, tudása, tehetsége szerint. Kutyás, műszaki, lovas, FEP okmánykezelő, mélységi ellenőr, jármű- ésvagy terepkutató stb. stb. stb.
Mennyire volt izgalmas a tiltott határátlépés a '80-as évek végén? Most már nyitottak az akták és a statisztikák, meg lehet lepődni. Az osztrák határon volt ugye jelzőrendszer, ami már akkor is szörnyen elavult volt, így aki ott szolgált, semmivel sem járt jobban. A déli Jugoszláv határon lényegesen a többszöröse volt az akciók száma: bel- és külföldi tolvaj, rabló, gyilkos, csempész, politikai stb. éppúgy próbált ki-be menekülni. Csakhogy akkoriban ez (sem) került a sajtóba, pedig rengeteg eset történt. Ha a határsértőt elkaptad, kitüntetés, jutalomszabi, ha nem, kőkemény bünti, komolyabb esetben hadbíróság. Volt lövöldözés is? Igen, nem sűrűn és nem napi szinten, de bizony záporoztak a figyelmeztető lövések, ezzel nem kellett spórolni.
Hogy jó volt-e 18-19 évesen mindezt átélni? A mai napig sem tudok egyértelműen igent vagy nemet válaszolni. Akkor és ott mi nem szoptunk, nem szopattak, egyszerűen az éles határvédelem mellett ilyen f@szságra se idő, se erő nem maradt. Annyi élményt és tapasztalatot szereztem, hogy egy vaskos kötetet lazán meg lehetne tölteni. A csapattársak... többen a mai napig tartjuk a kapcsolatot, sőt, életre szóló barátságok is kötődtek. Nem csoda, hiszen nemegyszer - szó szerint - egymás életét is védeni kellett, ehhez pedig kőkeményen össze kellett csiszolódnunk. A HŐR századnál zseniális minőségű és mennyiségű volt a kaja, a kantin csurig mindennel, ez is rendben volt. A Dráva partján eltöltött éjszakákat szívesen kihagytam volna, de hát határzáráskor nincs mese, belémnevelték a határ védelmét...attól függetlenül bizony nagyon sokszor be voltam fosva, sőt, kifejezetten féltem. Utóbbi nem szégyen, a török csempészcsoportokkal szemben senki nem volt bátor, egészen addig, amíg nem történt meg a fizikai találkozás...ott elpattant a húr, és nyugodtan állíthatom, a magyar srácok mindig megállták a helyüket!
Tulajdonképpen tehát többnyire "jó" és hasznos volt az 1,5 év, a mai napig megmaradtak az ott tanultak és még mindig csukott szemmel és villámgyorsan összerakom a fegyvereket, de persze nekem most nincs ilyen.
Valamilyen "értelmes" formában hasznos is lehetne mondjuk 1 havi kiképzés, ami nem a menetelésről, hanem valódi gyakorlati képzésről szól, de ebben a felvetett formában nem igazán értelmes.
Mindennapi munkánk, szórakozásunk, életünk szerves része lett az informatika, számítógép, laptop, tablet és természetesen az internet. Nem mindegy, hogy milyen számítástechnikai eszközt használunk és az sem, hogy milyen munkafázishoz milyen programot választunk. A megfelelő szoftver megkönnyíti a…..
rudy68 2016.01.13 20:43:28
@Thor71: A Maxthon tud kezelni ICC profilt? Szívesen kipróbálnám, ha támogatja.
rudy68 2016.01.13 22:03:20
Azt gondolod, hogy nehéz egy filmet a bemutatása előtt kritizálni? Ha igen, nincs igazad. A Star Wars legújabb epizódjával kapcsolatban már bőven rendelkezünk elég információval ahhoz, hogy összerakjuk a történetet, következtessünk a látványvilágra, legyen néhány elég jól…..
Én tegnap találkoztam a propandának azzal a formájával Facebookon, hogy emberek fotópárokat osztanak meg, az egyik egy zsoldost/terroristát/katonát ábrázol, a másik fele pedig ugyanazt az embert, Európában tartózkodó menekültként. A fotók általában rossz minőségűek, és…..
„Alkoholista leszek, fiacskám.” - mondta egykori osztályfőnököm. Pofán vágott ez a három szó. Leírom még egyszer, hogy ti is ízlelgessétek a magyar gyomorkeserűt: „Alkoholista leszek, fiacskám.” - értitek?! Hagyjátok?!Rühelltem az iskolát. Az általánost. A gimit. Minden…..
A rendőrök a lejárt és hiányos mentődobozok miatt büntetik az autósokat - állítják sokan. Önt is megbüntették? Egyáltalán, tudja, hol van a mentőcsomag az autójában? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
rudy68 2012.04.25 19:51:15
Közlemény (ORFK)
www.police.hu/nyitooldal/cikkek/orf120425_02.html

Az átcímkézésnek nincs sok értelme, ez a néhány évvel ezelőtti mizériakor már lefutott, ugyanis a doboz felnyitásakor ellenőrizhető:
(4) Az elsősegélynyújtó felszerelés (1) bekezdésben meghatározott egyes tartalmi elemei a gyártó által meghatározott időpontig alkalmazhatóak.

A kamu címke csak súlyosbítja a helyzetet.

Egy másik lényeges pontot is sajnos kevesen ismernek:
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elsősegélynyújtó felszerelés - a tartalmának alkalmazhatóságára vonatkozó lejárati időn belül - helyettesíthető olyan elsősegélynyújtó felszereléssel, amelyet az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam a jármű kategóriájához alkalmazni rendelt, amennyiben azt magyar nyelvű, vagy ábrás elsősegélynyújtási tájékoztatóval ellátták.

Tehát bármilyen EU-s országból származó, pontosabban DIN szabvány szerint készült csomag megfelel!
DIN13164 legyen, illetve megfelelő lejárati idővel. Úton az osztrák import, hamarabb kapható lesz, mint a hazai gyártás, ugyanis itthon nemcsak a kötszer, de az üres doboz utánpótlása is akadozik. Pár száz forinttal kerül többe, de lesz, itt is: www.nteam.hu
rudy68 2012.04.25 20:26:49
@szgy: Volt aki tudott róla, és az elmúlt egy-két hétben már a szokottnál nagyobb mennyiségben készletezett. Ők pedig nem a hazai gyártók, a kis- és nagykeresek, hanem egynémely multi, ahol talán még most is kapható...persze nincsenek véletlenek...vagy mégis? :/

Az átcímkézést pedig azért sem javaslom, mivel tutira veszem, hogy a hosszú hétvégén már bontatni fogják a dobozokat.

Zorden: legalább képes, ábrás útmutatónak mindenképp kell(ene) lennie, ha nincs, gyorsan tölts le és nyomtass. A tartalom a lényeg, a fertőtlenítő, illetve a steril kötszerek.
rudy68 2012.04.25 20:51:14
@Doubledecker: szerintem ezért nem karóznak, csak vesszőznek :D
Mindenesetre, ha tételes ellenőrzés is lesz dobozonként berosálok és szerintem mások is.

prokee: igazad van, de ezért is tettem hozzá:
DIN13164 legyen, illetve megfelelő lejárati idővel. ;)
  Miért utálják a furgonosokat a többiek? Gyorsak, rutinosak, nem félnek a kockázattól. Ritkán is esnek pofára, de akkor nagyon. Vélemények az azonos című cikkünkről...
rudy68 2009.01.30 20:42:29
Feszengek némileg, mivel furgonügyileg érintett vagyok. Igazándiból semmi okom erre a feszengetős érzésre, de valahogy mégis kellemetlen. Egy híján két évtizede vezetek... most illene sorolni, hogy mennyire elképesztő számú km van a lábamban meg miazmás, de feleslegesnek tartom. Soha nem okoztam balesetet, siheder koromban volt két karcolmányos eset, ami a rutintalanságnak volt köszönhető. Ellenben törtek meg hátulról, frontálisan, oldalról is a legkülönfélébb járművek annál is változatosabb vezetői, egy közös volt bennük, a figyelmetlenség és a kapkodás.
Alapjában furának érezhető, hogy ugyanazzal a jogsival vezethető egy alig 1 tonnás kisautó és egy 3,5 tonnás - akár - monstrum is. Aki már érezte egyszer is a saját kezével a két kategória közti merő különbséget, az szerintem jogosnak érzi ezt a kérdést/kétkedést. Nem is volna ezzel gond, de azért némi plusz alapgyakorlat jót tenne a kezdő pilótáknak, hogy ne az éles forgalomban tanulják meg kezelni a nagyobb jármű okozta eltéréseket. Legyen az tolatás vagy bármilyen más "nehézség", ami később abszolút rutinná válik, még a tolatóradar és -kamera használata nélkül is! Mellesleg személyautóban, ha netán hárman ülnek hátul, akkor olyan nagy problémát jelent a tolatás? Igen válasz esetén kéretik kicsit többet gyakorolni és menni fog! Apropó, ha már más által is szóba került a tolatás elősegítése, akkor ugye nem is olyan meglepő az a tapasztalat, hogy a legbeláthatatlanabb helyről való kiálláskor miért csak a hasonszőrű furgonos és buszos engedi ki őket előzékenyen (tisztelt kivételek persze akadnak)?! Ha már a szabálytalankodó motorosokat megtanultuk előzékenyen elengedni, akkor ez nem olyan nagy kérés.
A céges autók gyilkolása manapság már meglehetősen elavulttá válik, aki ezt hagyja és megengedheti magának, az vagy idióta vagy nem normális, úgyhogy ezt a téves elképzelést kéretik lassan homályzónásítani.
Azt viszont megindokolhatná valaki, hogy miért kell - egysávos útszakaszon - egy furgon seggébe mászni, ha az már eleve 70 körül nyomja, pedig csak 50 a megengedett? Ez ráadásul nem ritka, hanem mindennapos! A fordítottja is nehezen tolerálható, de az már abszurd, ha egy "puhatestű" tol egy többször akkora batárt!
A rakodás ügye mindig is zűrös volt, mindig is az marad. HA volna megfelelő mennyiségű és méretű rakodásra kijelölt hely (ahova persze mások nem állnak be más céllal), akkor talán javulna a helyzet. Talán költözzön ki minden kereskedelmi egység a belvároson kívűlre, és ne is lehessen "furgon mérettel" a belvárosban kölekedni? Talán pont fordítva kellene? Legyen pl. a belvárosi övezet kizárólagos BKV, taxi és menetlevéllel igazolt áruszállítók (EURO3 és 4) kiváltsága? Talán jócskán csökkene a dugók miatti idegeskedés és a környezetszennyezés, mivel a sok személyautós kerülni kényszerül és üres rakodóhelyek is felszabadulnak? Hát, kinek-kinek nézőpontja szerint, de a talán helyett jó lenne minél hamarabb valami biztosat megvalósítani.
Ha a főnököm túlhajt(ana) és többet vár(na) el, mint amit a mindenki által ismert közlekedési viszonyok megengednek kirúgna? Engem tuti nem, mert balesetmentesen, mégis dinamikusan vezetek, vigyázok a céges autó(k)ra és nem csak egyszerű sofőr vagyok, hanem "kicsit" több :)
Ugyanakkor megértem azokat, akiket gyakorlatilag rákényszerítenek olyan munkavégzésre, ami szinte már megvalósíthatatlan. Megértem, de én is nehezen tudom a stílusukat elfogadni, elviselni. Mivel ez ellen semmit nem tudok tenni, próbálok türelmes, megértő és elővigyázatos lenni, mert mindenáron haza akarok érni biztonságban!