Regisztráció Blogot indítok
Adatok
concierge

10 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Review őrületben élünk, nem vitás. A TUFI szerzője nem hisz a review-kban, de ezzel kb. elmehetek a picsába, ha a Google imádja, az internetre rászabadult, Facebookon szocializálódott, a web szépségeit felfedezni képtelen öklendező tömeg viszont odavan ezért, és szinte feltétel…..
In memoriam katalógusoldalakA jutalékfétis megölte a user friendly turisztikai adatbázisokat Travelport.hu, lánykori nevén MIWO.HU Hol volt még Index, hol volt még Expedia, de még a Google is talán csak kósza terv lehetett, amikor a miwo.hu (Magyar Idegenforgalmi Weboldal) a…..
Lassan másfél éve, hogy falrahánytunk némi borsót az online szállásközvetítők Google által kedvelt (=sok lét hozó), a józan életű szállodások által gyűlölt (=fizetni saját vendég után is) gyakorlatával kapcsolatban: Adwords hirdetések szállodanevekre. Egész tűrhetően…..
ADrenalin De hová tűnt az Iwiw? 2012.08.27 10:38:42
Mert úgy tűnik, a magyar szociális média térképéről végérvényesen letörölte a közöny, legalábbis, amennyiben hihetünk (márpedig miért ne hinnénk) a Statcounter statisztikáinak. A mellékelt ábra szerint a tettes egyértelműen a Facebook, a jelek szerint egyeduralmát szinte…..
concierge 2012.08.27 16:04:18
@bereg: Szerintem anno a városszavazás azért volt, hogy a fontos irányokba bővítsenek a fejlesztők. Tudni kell, hogy egy kritikus tömeg elérésekor - 2006-ban talán - iszonyú terhet rótt ez a lelkes gazdákra. A T csoport ezért lett kényszer.
Egész egyszerűen nem lehet elmenni a Groupon-story mellett szó nélkül, hiszen a modelljüket minden épeszű helyen másolják. Kérdés, a klónok sorsa mennyiben lesz ugyanaz, mint az eredetié?Hosszas elemezgetések helyett először is ajánlanék két cikket. Az első optimista:Amikor az…..
concierge 2011.06.15 15:14:02
Kivonat egy levelezésemből:

1. Ők:

Kedves ....!
Együttműködés ügyében keresen Önt, kérem szenteljen figyelmet ajánlatomnak: Pár héten belül indulunk az …… oldallal, melynek lényege, hogy az oda ellátogatók jelentős engedménnyel, általában 50% kedvezménnyel vásárolhatnak. Az együttműködésnek az a legfőbb célja - a jelentős reklámértékén felül-, hogy új vendégeket szerezzenek akik remélhetőleg visszatérnek Önökhöz a jövőben. (Független statisztikák szerint a vásárlók 20%-a visszatérő lesz, 53-55% pedig fontolgatja.) Ezen szisztémára épült oldalak hihetetlen népszerűségnek örvendenek, nem lesz ez másként esetünkben sem. Az indulásig víruskampányt folytatunk, és Facebook és Google és tévék - marketingbullshit stb.
Fontos, hogy nincs előre semmilyen fizetendő költség, az elszámolás utólag történik, a beváltott kuponok alapján. A jutalékunk mértéke: a kedvezményes összeg 30%-a.

elköszönés stb.

2. Erre én:

Kedves .....,
csak hogy jól értem-e. Egy tízezer forintos szobát adjunk ötezerért, és abból adunk 30% jutalékot? Tehát nekünk a tízezerből 3500 marad?
Köszönöm stb.

3. Erre ők:

Igen így van, de meggyőződésem, hogy lehet úgy csomagokat összeállítani, hogy az legalább ne forduljon mínuszosba, mert ugye ez az együttmükődés Önöknek marketingköltség, sajnos nem arról szól, hogy kimondottan ezen az akció keretein belül nyereséghez jutnak. Kimondottan a visszatérő vendégekre számítunk, mert így alkalma nyílik a vásárlónak megismerni a szállodát stb. stb. marketingbullshit.

4. Erre én:

értem. Nekünk van egy komoly és nagy méretű vendégkörünk. Nekik mit mondhatunk, ha oda tudjuk adni 5000-ért, ők miért fizessenek 10000-et? Még valami: többszáz milliós forgalmat hozó partnereinknek 10-15% jutalékot fizetünk. Ők mit szólnak majd? Nyilván ismerni fogják az Önök üzleti modelljét. Mindegy is, számos hasonló projekt keresett meg bennünket már, eleddig sikertelenül, attól tartok, ez egyelőre így is marad. Megértését köszönöm.
Azt meséli egy kedves ismerősöm, hogy ő az ötvenhez közel mostanában kezdte el használni a Facebook-ot, és mennyire bejön neki. Olyan bő 3 hónapja van fönt, és rengeteg a sikerélménye: ha egy-egy szakmai ismerősénél bejelöli a neki tetsző képet, videót, akkor nem egyszer…..
Minden az úgynevezett közösségi vásárlós oldalaktól hangos. Igény bizonyára van rá, hiszen a piac termelte ki. De meddig vajon? Nekem a vírusok jutnak eszembe - a leghatékonyabban rombolók, mint Ebola és társai oly gyorsan fogyasztják el gazdaszervezeteiket, hogy terjedésük éppen…..
Bizony, elaggott őshotelek százéves csővezetékeiből már víz sem csöpög, de a Facebook onnan is ömlik ránk naponta. Rögtön az első mondatunkban  tisztáztuk is a magyar online marketing social szekciójának gigantikus problémáját: SMO=Facebook.   Lássuk, mihez…..
concierge 2011.05.10 21:28:59
@Szűcs Attila: Ah, kimaradt annyi minden, de igen, így van!
Gyorsan essünk is túl azokon az alapvetésen, hogy naná, egy szállodának is meg kell határoznia a vendégkörét (aka célcsoport). Ez valamelyest könnyebb, mint általában, főleg, ha az adott szállodának még mondanivalója is akad. Nem kell túl sok mondanivaló egy megbízható…..
Akár. Mindenesetre ez a felkiáltás sem ritka manapság egy hotelszakmai programon. A tények   Néhány szállásfoglaló portál, de különösen az utóbbi időben jelentős marketingköltségeket megmozgató szallas.hu a szállodák saját nevére folytat Adwords kampányokat.   A…..
concierge 2011.03.18 10:26:55
@Konrad: Köszönjük, mester :)
concierge 2011.03.18 10:59:18
@prosimpozor: fontos, amit írsz, mert leginkább kimaradt a posztból, hogy a "tájékozott fogyasztó" pont nem tudja sajnos megkülönböztetni.
Ha mégis, egy-egy érdekes szöveg (itt olcsóbb, mint a hotelben, akár 40%-kal) - még őt is elviszi.
concierge 2011.03.18 11:25:22
@Mr. Big: az url-es sztoriban annyiban igazad lehet, ha az tényleg egy ütős, jól körülírt kampánynál kap szerepet: ilyen volt a Danubius Hotels Télness kampánya. URL: telness.hu.
ÁLTALÁBAN azonban a hotel url-ek, pl. hotel-korona vagy hotelkorona izé, korona-hotel és más verziók egyáltalán nem bonyolultak, de nem egyértelműen megjegyezhetők, és nem feltétlenül egy kampánynak alárendeltek.

Nagyon sok KORREKT szállásközvetítő van, aki ÚJ VENDÉGET (pl. utisugo.hu, wellnesshetvege.hu) hoz, nem a szálloda által megszerzettet, és itt ezen van a hangsúly.

Az árakat nem kell és nem is lehet (gvh) közösen lenyomni, ez ettől a problémafelvetéstől merőben eltérő ügy.

Árban és szolgáltatásban ösztönözve vannak sok helyen a vendégek különböző loyalty programokkal. Ennek ellenére (közvetlen tapasztalat) a loyalty előnyeiknek is a ppc első oldalon próbálkoznak érvényt szerezni :)))
Az Utazás Kiállítás szakmai napján (február 26. csütörtök) a Vásárközpont Konferencia Központjának I. emeletén levő Zöld teremben 14 órakor "Online marketing a turizmusban recesszió idején" címmel tart előadást Erdős Ákos, a C-Travel.hu és Ongo.hu ügyvezetője. A…..
Nos kérem, mivel a tapasztalatnak, a szakértelemnek birtokában vagyunk, és nem vagyunk híján az egészséges önbizalomnak, sőt az arroganciával barátkozó magabiztosságunknak* sem, alkalmasnak tartjuk magunkat arra, hogy egy minden eddiginél használhatóbb, on-line turisztikai…..
Hát nem megcsinálták, amit terveztem? Annyit beszéltünk mostanában az Apple-netbookról, arról, hogy az Atom processzor vajon mire elég, gondoltam felhekkelek egy OS X-et egy MSI Windre, vagy Asus Eee-re aztán megnézem, hogy mire képes a mostanában már tényleg belépőszintnek…..
 A Nemzeti Turisztikai  Bizottság ez évben is meghirdeti a Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázati programot szállodák és éttermek részére.
A díj garanciát ad arra, hogy az adott szolgáltató valóban megfelel a kategóriáján belül elvárható követelményeknek. Elnyerése…..
...hogy "borzasztó év lesz ez a turizmusban", és Kovács Istvánt, a Magyar Szállodaszövetség  titkárát idézi:  "A gazdasági válság hatásait már tavaly nyár óta érzik a hazai szállodák, augusztus óta már a vendégéjszakák számában is meglátszik, az…..