Regisztráció Blogot indítok
Adatok
supermatic

0 bejegyzést írt és 56 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Hippiből lett kőműves 2014.01.30 18:12:56
Esténként szorgosan mosogattam a Szimplában, napközben az egyetemen voltam, a kieső időben pedig a használt autókat böngésztem. Megvolt még a csúnya, de hálás rongytetős Corsám, de én buszt akartam. Volkswagen Transportert, T2-est. Faros Transporterek. Jól látszanak a különbségek Az első…..
Ha azt halljuk, hogy halálos vírusok, nem éppen bonyolult és egyben gyönyörű biológiai szerkezetekre gondolunk. Azonban az Egyesült-Királyságban élő Luke Jerram művésznek köszönhetően most megcsodálhatjuk ezen kórokozók szebbik oldalát. HIV A művész elmondása szerint…..
Mára egy igen komplex dolgozatot ajánlunk figyelmetekbe. Volt már példa arra, hogy foglalkoztunk a számítástechnikai vallás Alma egyházával. Általában házilag is elkészíthető, egyszerűbb és bonyolultabb kiegészítőket ajánlottunk barkácsolásra, ma sem lesz ez másképp. Az…..
Vannak úgynevezett értékeket közvetítő műsorok, és most nem azokra gondolunk, amiket a kinyúlt garbónyakba motyogó professzorok néznek hajnal kettőkor a köztévén, hanem mondjuk a XXI. századra, vagy az On the Spotra, és vannak olyanok, amik szimplán csak szórakoztatni akarnak,…..
supermatic 2012.12.08 14:18:55
@Ebben a ködben jelenleg nem kommentezhetsz: broadcastban nincs olyan, hogy jogvédett tartalmat "lopnak". közös jogkezelés, "kisjog", ilyeneknek nézz utána ha okosabb akarsz lenni. a lényeg (magyarországon) hogy te mint rtl klub nem a lemezkiadónak hanem az artisjusnak fizetsz egy fix összeget.
Miért van az, hogy a filmesek közt alig akad, aki el tudja dönteni, milyen motoros jelenethez, milyen előre felvett hang illik, és mi az amit tilos alákeverni. Azt még megértjük, ha nem motorgyár a produkció főszponzora, nem érdemes bemikrofonozott motorokkal felvenni az üldözési…..
supermatic 2011.11.02 23:36:07
Végre valami, amihez szakmabeliként szólhatok hozzá...
Szóval ez úgy van, hogy 80%-ban fel szoktuk venni a lényegesebb játszó járművek hangját a helyszínen. "Csak hang"felvétel ill. "wild track" néven fut ez a terminológiában, és külön elvisszük egy körre az autót egy sofőrrel, vagy a mikrofonos egy vállról indítható magnóval felül a motorra utasnak, és nyúzzuk egy negyed-fél órát a gépet a jelenetnek megfelelően.
A maradék 20%-ban valóban az van, hogy nincs idő erre (pedig sokszor ebédszünetben vagy munkaidő után csináljuk), elviszik a járművet vagy nekünk kell máshova mennünk, nyilván annak a függvényében kardoskodik az ember az eredeti hang "elhozása" mellett, amennyire ritka v. speciális járműről van szó.
A "nem odaillő" effekt az utómunka során kerül a hangkulisszába, merthogy itt is (mint mindenhol) a rendezőé az utolsó szó. Megpróbálhatod elmagyarázni, hogy itt egy CRF450 szeli át a kukoricást csőgázon, és nem illik hozzá egy vízhűtéses sornégy hangja (megtörtént eset), de ha ő azt mondja, hogy ez neki túl nyers, és a jelenetben mást jelent, mint amit ő szeretne, vagy egyszerűen azt mondja, hogy neki ez jobban tetszik, akkor neki lesz igaza (mint mindig).
És nem feltétlenül ők a hülyék, egyszerűen az van, hogy a játékfilm az nem a valóság leképezése, arra ott van egy másik műfaj, a dokumentumfilm. Itt szabad és kell hazudni, képben és hangban egyaránt, ha a történetet úgy szebben el tudod mesélni.
Félreértés ne essék, sokszor én is sajnálom a meggyalázott klasszikusokat. De pl. az újabb James Bond filmekben a legjobb kamu járműhangok vannak, oda kell is...
Vágd rá kapásból ha tudod: milyen szín ez? In Vino Veritas, tartja a közhely. A Vino klasszikus formájával valóban jól mutatna egy fürt szőlő mellett - még akkor is, ha 10-ből 9 embernek ez az idegesítő baromság jut eszébe. Nekem valamiért továbbtekeredik az agyam és nem tudom…..
Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy ellátogathattunk az ország legnagyobb bicikligyárába, a némi átmenetekkel, de mégis 80 éve működő Csepel üzemébe. A XXI. kerületben önálló városrészt alkotó, mégis elszigetelt Csepel Művek területére bárki besétálhat, de…..
Tisztelt Praxis blog,   Ez a történet életem egyik legkeményebb kórházi története, úgy hogy a családomban több orvos is található és azt hiszem nyugodtan mondhatom, alaposan ismerem az egészségügy helyzetét, a közalkalmazott orvosok és ápolók körülményeit,…..
supermatic 2011.04.09 22:54:36
 A nap idézete: "Olyan szakok válthatnak fizetőssé, amelyekre a magyar társadalom és annak képviseletében eljáró kormány a köz érdekére való tekintettel nem tart igényt. Például ilyen a balneológia. A riporter visszakérdez 'Balneológia?'. A balneológia nem ugyanaz. A…..
supermatic 2011.02.25 14:48:24
A kétszáz kilométeres vontatás utáni reggelen a szokásosnál nehezebben pörögtünk fel a kellő fordulatszámra, de hamar megvolt a terv. Mindannyian arra tippeltünk, hogy a kuplunggal lesz a baj, úgyhogy nekiláttam körbetelefonálni a barcelonai autóalkatrészboltokat. Egyből az…..
Jajj,de csúnya! Nap képe: ABC 2011.01.14 13:06:01
Fomicstól érkezett, indafotón, bence93 képei között találta.Szép délutánt! És ne feledjtétek, PÉNTEK VAN!..
Ezen intergalaktikus kezdeményezés célja, hogy a világon, de legalább a Földön, de legeslegalább Magyarországon tegyük végre élhetővé a közlekedést, szüntessük meg a dugókat, csökkentsük a balesetek számát, csökkentsük az amúgyis pocsék minőségű közúthálózat…..
Az alábbi kérdés a vitatott RTL Klubos tudósításra is igaz, vajon tényleg megszegte-e a KET határidőkről szóló előírásait a Médiahatóság? Tisztelt Zugügyvéd,Eltekintve az NMHH Ice-T és Tilos Rádió esetének tartalmiabszurdumairól, érdemesnek tartanám megvizsgálni azt,…..
supermatic 2011.01.10 17:22:11
@Fánkevő Fáncsi: A Hivatal és a Tilos levelezése hozzáférhető utóbbi honlapján:
hirek.new.tilos.hu/?p=1745
A mindennapi közlekedésre tervezett kerékpáron nem kell másképp öltözködnünk, hogy tekerni tudjunk. Végső soron a hatékony, közlekedési célú kerékpár nemcsak elvisz bennünket mindenhová, hanem azt is lehetővé teszi, hogy a kerékpáros önmaga legyen, és eközben…..
supermatic 2011.01.10 17:11:17
Nem lehet ennyire általános megállapításokat tenni kerékpárokat vagy akár csak városi bringákat illetően.

Az itt felsorolt "aranyszabályok" nagy része egyéni preferencia, mint például a váz anyagára vonatkozó kitétel.

Alumínium vázat tömegesen nagyjából 15 éve használnak, előtte csak a legdrágább vázak anyaga volt, de mára annyira elérhetővé vált, hogy komoly alternatívája az acélnak az olcsó kerékpároknál is. Az alumínium merevebb, így a kerékpáros energiájából kevesebb vész el tekerésnél, ezáltal a bringa gyorsabb, dinamikusabb és jobban is irányítható. Alumíniumból olcsóbb könnyű vázat gyártani, így ezek a bringák általában könnyebbek. Az alu képes törni, az acél inkább hajlik, de mindkettő masszív a maga módján. Tény, hogy az acél kényelmesebb, pont az anyag viszonylagos rugalmassága folytán, de van, aki haladni jobban szeret. Én úgy láttam Berlinben, hogy kb. fele-fele az aluvázas ill. acélvázas bringák aránya.

Az agyváltónak a felsorolt előnyökön kívül nagy hátránya, hogy szerszámok kellenek a hátsó kerék kivételéhez. Persze sokan neki sem állnak egy defekt megjavításának, de sokkal könnyebb valakit találni egy foltkészlettel, mint villáskulcsokkal. És én még nem láttam helyet Budapesten, ahol értettek volna az agyváltókhoz és még alkatrész is lett volna, viszont egy láncváltónál egyszerűbb és univerzálisabb alkatrész nincs.

Az agydinamók szintén visszafogják a bringát, bár nem annyira, mint a hagyományos dörzskerekes megoldások. Viszont az agydinamó nehéz és drága, és mivel forgó tömegről van szó, ez a súly még inkább számít gyorsításnál. A LED-es lámpáknál, villogóknál az elemek cseréje nem szempont, fél évnél gyakrabban tuti nem merülnek le, minimális egy ilyen fényforrás fogyasztása.

Amikkel pedig meg lehet duplázni egy bringa sebességét: láncolaj és egy pumpa. Ennél látványosabb eredményt semmivel nem lehet elérni!
Igen érdekes eset következik, ugyanis egy új csajozási praktikáról rántjuk le a leplet. Használatát csak saját felelősségre javasoljuk, mert a lebukás esélye minden áldozatnál egyre nő. Így járt a következő sztoriban szereplő lány is, aki megismer egy helyes legényt. A srác…..
supermatic 2011.01.05 13:41:01
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
supermatic 2011.01.05 13:19:39
Úgy tűnik, sokaknak fogalmuk sincs, milyen törvények vannak hatályban ma Magyarországon. Idézek pár dolgot, szerintem minden vitán felül állnak ezek a sorok. Menjünk szép sorban végig a baleset eseményein!

KRESZ

"9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek: (...)
d) a veszélyes hely jelzésére szolgáló fényjelző készülék: egy (kör alakú sárga fényű) lámpából áll és villogó sárga fényjelzést ad; ilyen fényjelzést - időszakonként - az a) pontban említett fényjelző készülék is adhat;
(...)
(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
f) a villogó sárga fény veszélyes helyre hívja fel a figyelmet: e helyen fokozott óvatossággal szabad továbbhaladni.
(...)
(9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók."

(Eszerint a villogó lámpák figyelmeztették a közeledő autóst a veszélyre. Mivel a forgalmat NEM irányította fényjelző készülék, a jelzőtáblák voltak irányadóak.)

"21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
(9) A gyalogosnak tilos
a) híd, alagút, aluljáró, felüljáró úttestjén áthaladni;
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni"

(A gyalogosnak még akkor is elsőbbsége lett volna, ha történetesen nincs zebra felfestve. Merthogy kijelölt gyalogos átkelőhelyen lépett az úttestre, a (8) és (9) bekezdés értelmében ZAVARHATTA a járműforgalmat, akár takarásból is kiléphetett, ezt semmi nem tiltja. A zavarás fogalma nem azonos a (6) bekezdésben foglalt "járművezető megzavarása" fogalommal. Nem lépett váratlanul az úttestre, és határozottan haladt át azon.)

"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."

(Ez talán a legegyértelműbb helyzet. A 2010-es KRESZ módosítással került be az a passzus, mely szerint meg kell tudnod állni a zebra előtt, ha arra gyalogos lép, vagy azon gyalogost észlelsz! Nyílt terepen nyilván mehetsz gyorsabban, mert látod, ha valaki közeledik. De ha jármű takarja a zebra egy részét, akkor csak lépésben haladhatsz el! Pont ezért tilos párhuzamos közlekedésnél a zebra előtt megálló jármű mellett elhaladni! Még annyit a történethez: elhangzottak érvek, miszerint a gyalogos nem nézett körül. A furgonos sokkal előbb észrevehette volna őt, mint fordítva. Nem volt más gyalogos a közelben, láthatta, hogy át fog menni a zebrán, és azt is tudta, hogy keresztezni fogja ő is ugyanazt az átkelőt. A gyalogos is elkerülhette volna a balesetet, de az autósnak ez esetben sokkal nagyobb a felelőssége.)

Közúti baleset okozása

BTK
"187. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz.

Segítségnyújtás elmulasztása

Btk.172. § (1) Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

(2) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a sértett meghal, és életét a segítségnyújtás megmenthette volna.

(3) A büntetés bűntett miatt három évig, a (2) bekezdés esetén öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a veszélyhelyzetet az elkövető idézi elő, vagy ha a segítségnyújtásra egyébként is köteles."

(Én úgy gondolom, a sofőr vagy piás volt, vagy már volt ilyenért büntetve, és most próbál találni valakit, akire rányomhatja a balhét.)

Azt nem érzi amúgy senki, hogy fékezés nélkül telibekúrni egy kiscsajt a zebrán újév hajnalban hatalmas gáz?????
Minél több adás kerül képernyőre egy-egy vetélkedőből, annál nagyobb az esélye, hogy a kérdésszerkesztők hibáznak, és olyan feladványok kerülnek a játékosok elé, melyeknek nincs jó megoldása. A Tv2 új, Negyvenmilliós játszma című kvízsójában már volt egy necces…..
Subba Téli móka 2010.12.07 01:52:27
Eléggé metál: szánkóval a vonat után, szerintem Békásmegyer felé a HÉV-vel ki is lehet próbálni!..
supermatic 2010.12.07 18:10:13
helló! érdemes egy pillantást vetni az amerikában tegnap sugározni kezdett új telefonos reklámokra, van benne néhány budapest helyszín is: http://www.youtube.com/watch?v=EHlN21ebeak csináltam pár screenshotot is hozzá, én csak a városligetet, a hullámvasutat és a körutat ismertem…..
supermatic 2010.10.12 22:01:52
A www.penissizedebate.com oldal felméréséből készült a következő táblázat, mely a nők preferenciája alapján osztályozza a pénisz méreteket. A ideális (tökéletes)B nagyon kielégítő, de nem ideálisC kielégítőD élvezetesE nem megfelelő: túl kicsi, túl nagy, vastag…..
Ott mérnek, ahol kell, vagy ott, ahol többet tejel? Megkérdezték a vezetőt. Válaszolt is. Inkább ne tette volna. Tudták, hogy idehaza a szakmaiságnak van prioritása, nem a pénzszedésnek? És akkor még elő sem került a mindenható statisztika... Vélemények az azonos című…..
supermatic 2010.09.29 13:29:45
www.tapioszele.hu/download/jegyzokonyv_100429.pdf

olvassátok el a 4-5. oldalt! meglepően őszinte...