Adatok
aszterixagall
0 bejegyzést írt és 441 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mindannyian ismerjük azokat a rajzfilm szereplőket, akiktől kiráz a hideg. Egyszerűen utáljuk őket és a vesztüket kívánjuk. Ennek számtalan oka lehet: kapzsiság, önzőség, hatalomvágy vagy csak szimplán a belső gonoszság. Ideje volt már, hogy listába szedve lássuk őket, élen a legaljasabbal.
[Akik…..
aszterixagall
2021.02.03 10:26:27
www.google.com/search?q=that+escalated+quickly+ferrell&tbm=isch&rlz=1C1GCEU_enHU820HU821&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwj54K3jss3uAhUJ_qQKHWCIDgQQBXoECAEQKg&biw=1148&bih=534
RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM
A II. világháború legbizarrabb csatája + Náci kincsek nyomában (podcast)
2020.09.21 20:40:35
Új vendégszerző-csapatunk a Hihetetlen Történelem névre hallgat, mostantól gyakran olvashatjátok majd rövid, de felettébb érdekes történeteiket a blogon, sőt podcasteket is meghallgathattok tőlük, az elsőt mindjárt ma! - Jtom
Mai bejegyzésünk azt a hihetetlen második világháborús történetet…..
Kevés dolog vált annyira evidenciává a biológia tankönyvek evolúcióról szóló fejezetében, mint a pikkelyek és tollak (és persze a szőr) homológiája. A madarak hüllő-rokonságának egyre pontosabb feltárása, a tollas dínókra való rácsodálkozás az elmúlt évtizedben mind-mind segített ezt a homológiát…..
aszterixagall
2016.09.05 10:33:26
Tegyük fel, hogy néhány évtizeddel ezelőtt önnek adták volna a feladatot: valamilyen közös, nemzetek feletti identitás révén egyesítsen félmilliárd európai polgárt! Az „elavult” nemzeti hűségek helyett formáljon új, közös európai azonosságtudatot! A cél adott volt: a béke garantálása, azaz az új…..
Jó pár évvel ezelőtt, a blog hajnalán, az egyik legizgalmasabb és legfelkapottabb kérdés a biológiában az volt, hogy a különböző fajok (alfajok) morfológiai sajátosságai miképpen alakulnak ki a fejlődés során. Az evodevo tudománya - mert arról van szó - azóta kicsit kiment a mainstream divatból, de…..
aszterixagall
2016.01.23 12:50:23
@I_Isti:
Mindegy, hogy milyen bonyolult a rendszer, a lényeg az, hogy van input (mutáció) és van output (fenotipikus változás). Mivel az evolúció nem gondolkodik, csak próbálgat - variálja az iputot és teszteli az outputot - ezért teljesen mindegy, hogy a kettő között mi zajlik le. Egy bizonyos input egyértelműen megfeletethető egy outputnak és ennyi elég. Az embriológia ez evolúció számara balck-box. Tudom, hogy nem intuitív a dolog, de kérlek próbál átgondolni.
A termodinamika második főtételének megsértése? Már nagyon sokán leírták, hogy miért nem sérül ez az élettel, ebbe most nem mennék bele.
Mindegy, hogy milyen bonyolult a rendszer, a lényeg az, hogy van input (mutáció) és van output (fenotipikus változás). Mivel az evolúció nem gondolkodik, csak próbálgat - variálja az iputot és teszteli az outputot - ezért teljesen mindegy, hogy a kettő között mi zajlik le. Egy bizonyos input egyértelműen megfeletethető egy outputnak és ennyi elég. Az embriológia ez evolúció számara balck-box. Tudom, hogy nem intuitív a dolog, de kérlek próbál átgondolni.
A termodinamika második főtételének megsértése? Már nagyon sokán leírták, hogy miért nem sérül ez az élettel, ebbe most nem mennék bele.
Mandiner blog
Meztelen európaiak, gyerekzaklatás, iráni haszon, szégyen – arab kommentek Kölnről
2016.01.11 07:15:00
Vendégszerzőnk, Sayfo Omar írása.
Az arab híradások alapvetően kiegyensúlyozottan, a tények közölésére szorítkozva tudósítanak a Kölnben történtekről. De mit gondol az esetről az arab internet népe? Tipikusnak mondható szemelvények az egyik legmeghatározóbb arab hírportál, az aljazeera.net kölni…..
aszterixagall
2016.01.11 11:07:43
@bbjnick: Ez tényleg egy érdekes kérdés.
aszterixagall
2016.01.11 11:17:09
@Jean Sol Partre:
Tényleg elképzelhetetlen az, hogy egy a kultúra, amiben felnevelnek, hatással van az értékrendedre? Teljesen kizárt az, hogy vannak olyan társadalmak, amelyek olyan dolgokat vallanak helyesnek, amit mások elfogadhatatlannak vélnek? Lehetetlen, hogy van olyan kultúra, amiben a demokrácia vagy mondjuk a vallásszabadság nem érték, sőt kerülendő dolog?
Mondhatom én erre az értékrendre, hogy nem tudom elfogadni? Mondhatom, hogy veszélyes az én társadalmamra? Lehet, hogy a jelenlegi migránsokra ez nem áll, de elvben elfogadod, hogy van ilyen?
Tényleg elképzelhetetlen az, hogy egy a kultúra, amiben felnevelnek, hatással van az értékrendedre? Teljesen kizárt az, hogy vannak olyan társadalmak, amelyek olyan dolgokat vallanak helyesnek, amit mások elfogadhatatlannak vélnek? Lehetetlen, hogy van olyan kultúra, amiben a demokrácia vagy mondjuk a vallásszabadság nem érték, sőt kerülendő dolog?
Mondhatom én erre az értékrendre, hogy nem tudom elfogadni? Mondhatom, hogy veszélyes az én társadalmamra? Lehet, hogy a jelenlegi migránsokra ez nem áll, de elvben elfogadod, hogy van ilyen?
aszterixagall
2016.01.11 11:40:45
@Jean Sol Partre:
Lehet, de az nem befolyásolhatja a jelenlegi döntéseinket. És igaz az is, amit már leírtak mások: a háború másik eset. Itt arról van szó, hogy emberek tudnak-e békésen együtt élni hosszú távon, és arról, hogy feladjuk-e az európai értékrendet vagy sem. Ne értsd félre, nem a keresztény értékekről beszélek - bár azok is nagyban hozzájárultak az előbbihez. És végképp nem a magyar kormány értékrendjéről.
Lehet, de az nem befolyásolhatja a jelenlegi döntéseinket. És igaz az is, amit már leírtak mások: a háború másik eset. Itt arról van szó, hogy emberek tudnak-e békésen együtt élni hosszú távon, és arról, hogy feladjuk-e az európai értékrendet vagy sem. Ne értsd félre, nem a keresztény értékekről beszélek - bár azok is nagyban hozzájárultak az előbbihez. És végképp nem a magyar kormány értékrendjéről.
A lóháziasítás egyik eredménye a különböző fajták minta-diverzitása, ami ha nem is annyira látványos, mint mondjuk kutyák esetében, de mindenképpen figyelemre méltó.
Nem is kerülte el a genetikusok figyelmét, akik az utóbbi pár évben számos mintázat-típus genetikai okát feltárták.
Most az egyik…..
A Burger King a közhiedelemmel ellentétben nem egy cég, főleg nem jogi személy, hanem egy mítosz. Ez elég unalmasan hangzik, azért előre vetítem, hogy nemsokára szó lesz idegen lényekről és titokzatos parazitákról is.
De nézzük először a Burger Kinget. Persze, hogy van a cég…..
aszterixagall
2016.01.08 17:47:51
aszterixagall
2016.01.08 18:38:25
Jókora késéssel került nyilvánosságra, hogy arabnak mondott fiatalemberek − közülük egyes előállítottak, eddig nem cáfolt német lapértesülések szerint menedékkérők, de kétség nélkül migrációs hátterűek − tömegesen garázdálkodtak és nőket molesztáltak szilveszterkor Kölnben, a Hauptbahnhof előtti…..
aszterixagall
2016.01.06 22:07:37
@GNDL:
Kollektív bűnösség nincs, de valószínűségi kérdések vannak. Vegyünk egy példát. Ha tudod, hogy a pápuák bizonyos százaléka fejvadász és ölni fog, de nem tudod megmondani előre, hogy ki veszélyes és ki nem, akkor mikor mondod azt, hogy pápua nem jelenhet meg a te közösségedben. Ha tudod, hogy 10 százalékuk potenciális gyilkos? Ha 20? Azt mondod, hogy 99 százaléknál is beengedsz mindenkit? Komolyan kérdezem. Ha azt mondod, hogy nem, akkor alkalmazod a kollektív bűnösség elvét, és bünteted az ártatlan egy százalékot.
Kérlek írd le, hogy mit gondolsz erről.
Kollektív bűnösség nincs, de valószínűségi kérdések vannak. Vegyünk egy példát. Ha tudod, hogy a pápuák bizonyos százaléka fejvadász és ölni fog, de nem tudod megmondani előre, hogy ki veszélyes és ki nem, akkor mikor mondod azt, hogy pápua nem jelenhet meg a te közösségedben. Ha tudod, hogy 10 százalékuk potenciális gyilkos? Ha 20? Azt mondod, hogy 99 százaléknál is beengedsz mindenkit? Komolyan kérdezem. Ha azt mondod, hogy nem, akkor alkalmazod a kollektív bűnösség elvét, és bünteted az ártatlan egy százalékot.
Kérlek írd le, hogy mit gondolsz erről.
aszterixagall
2016.01.07 10:28:42
@GNDL:
Hagyjuk már a kormányzatot, a kérdésemnek semmi köze nem volt hozzá. A kollektív bűnösségről beszélünk. A feltételezésem szerint nem tudjuk, hogy melyik pápua fejvadász, de tudjuk, hogy 99 százalékuk az. Beengeded őket vagy sem. Bünteted az egy százalékot vagy sem?
Hagyjuk már a kormányzatot, a kérdésemnek semmi köze nem volt hozzá. A kollektív bűnösségről beszélünk. A feltételezésem szerint nem tudjuk, hogy melyik pápua fejvadász, de tudjuk, hogy 99 százalékuk az. Beengeded őket vagy sem. Bünteted az egy százalékot vagy sem?
Mandiner blog
Nemzeti Építészetpolitika: tényleg megint kádárista az Orbán-kormány?
2015.11.10 07:01:00
Ismét jöhetnek a Kádár-kockák, az építészek kiakadtak – olvasható a Népszabadság Online cikke azzal kapcsolatban, hogy a Lázár János által meghirdetett Nemzeti Építészetpolitika keretében típustervekből lehet majd építkezni, hogy egy-egy település házai mutassanak…..
aszterixagall
2015.11.11 10:30:00
aszterixagall
2015.11.11 10:42:17
@Counter:
Ok, értem, köszi. Ez így teljesen rendben van. Nem bízom sem a "hatóság" sem az "emberek" ízlésében, de amíg mindenki eldöntheti, hogy milyen - adott esetben rettenetes - házat a épít a telkére, addig jók vagyunk :)
Ok, értem, köszi. Ez így teljesen rendben van. Nem bízom sem a "hatóság" sem az "emberek" ízlésében, de amíg mindenki eldöntheti, hogy milyen - adott esetben rettenetes - házat a épít a telkére, addig jók vagyunk :)
Vendégszerzőnk, Sayfo Omar írása.
Kedves Újságírók, kedves Véleményvezérek, kedves Érdeklődők!
Az alábbi tíz kérdésből álló tesztsor segítségével megtudhatjuk, van-e elég ismeretünk ahhoz, hogy véleményt fogalmazzunk meg az iszlámról.
Az elmúlt időszakban…..
aszterixagall
2015.11.05 12:25:04
(#cb10_retro születésnapi sorozatunkban szakmabeli olvasóinkat kértük meg, hogy írjanak pár sort, mi az, amit fontosnak tartottak/tartanak a blogban. A második poszt Hoffmann Gyula, a Pécsi Tudományegyetem evolúció, fejlődésbiológia és genetika tanárától származik.)
A…..
aszterixagall
2015.11.05 10:22:25
Már beharangoztam korábban, de most azért mégis durván hat leírni: ma pontosan tíz éve, hogy létezik ez a blog. Tíz év az nagy idő, nem csak már-már, hanem konkrétan történelmi távlat. Nemcsak abban mérhető (bár számomra természetesen leginkább), hogy azt a bizonyos első…..
aszterixagall
2015.11.02 20:54:29
@dolphin:
Igen, igazad van. A jobboldal, főleg az USA-ban inkább tudományellenes, mint a bal. Érdekes egyébként, hogy GMO kérdésben mégis a konzervatív oldal az (megint csak az USA-ban) amelyik mintha a tudomány oldalán állna. Ennek persze valószínűleg inkább pénzügyi okai vannak, de mégis. Érdekes az is, hogy az amerikai szkeptikusok, mit pl. Michael Shermer nem is nagyon piszkálják a témát, talán azért mert a jellemzően baloldali/liberális közönségük nem nagyon lelkesedne. Mit gondolsz?
Igen, igazad van. A jobboldal, főleg az USA-ban inkább tudományellenes, mint a bal. Érdekes egyébként, hogy GMO kérdésben mégis a konzervatív oldal az (megint csak az USA-ban) amelyik mintha a tudomány oldalán állna. Ennek persze valószínűleg inkább pénzügyi okai vannak, de mégis. Érdekes az is, hogy az amerikai szkeptikusok, mit pl. Michael Shermer nem is nagyon piszkálják a témát, talán azért mert a jellemzően baloldali/liberális közönségük nem nagyon lelkesedne. Mit gondolsz?
aszterixagall
2015.11.02 22:30:55
1. Használj olyan nyelvészeti torzszüleményeket, mint a „ciszheteró”, és az öt egyetemi és jogvédő haverodon kívül senki nem fog érteni. Főleg használj ilyeneket, ha amúgy költő vagy.
2. Tegyél úgy nyugodtan, mintha a veled ellentétes véleményen lévők egyszerű, hülye…..
aszterixagall
2015.09.12 11:30:32
Boross Péter aggódik. Aggódik, mert "az európaiaktól eltérő bőrszínű emberek érkeznek milliószámra Európába", ráadásul ezeknek az embereknek másak "a biológiai, genetikai adottságaik is". Sok minden miatt lehet okkal aggasztónak találni a napi többezer menekült érkezését…..
aszterixagall
2015.08.22 23:13:33
@Pipas:
Az hogy felsorolunk bizonyos tulajdonságokat, amelyeknél kölönbségek vannak a "rasszok" között, egyáltalán nem jelenti azt, hogy egy tetszőleges tulajdonságra nézve (intelligencia) azt következtetést vonhatjuk le, hogy abban is egész biztosan különbségek vannak. Mint természetesen tudod, az emeberi faj kivételesen egyöntetűnek számít genetikai szempontból, más fajok jóval változatosabbak, mégsem feltételezzük a proiri, hogy eltérés van a különböző populációik között a kognitív képességek szempontjából. Lehet, hogy van, lehet, hogy nincs, de nem kell következtetésekre hagyatkoznunk, ha meg is viszgálhatjuk. Ahogy az embernél is, és amennyire én tudom az ilyen viszgálatok nem tudtak semmilyen eltérést meggyőzően felmutatni.
Az hogy felsorolunk bizonyos tulajdonságokat, amelyeknél kölönbségek vannak a "rasszok" között, egyáltalán nem jelenti azt, hogy egy tetszőleges tulajdonságra nézve (intelligencia) azt következtetést vonhatjuk le, hogy abban is egész biztosan különbségek vannak. Mint természetesen tudod, az emeberi faj kivételesen egyöntetűnek számít genetikai szempontból, más fajok jóval változatosabbak, mégsem feltételezzük a proiri, hogy eltérés van a különböző populációik között a kognitív képességek szempontjából. Lehet, hogy van, lehet, hogy nincs, de nem kell következtetésekre hagyatkoznunk, ha meg is viszgálhatjuk. Ahogy az embernél is, és amennyire én tudom az ilyen viszgálatok nem tudtak semmilyen eltérést meggyőzően felmutatni.
Folytatódik a feministák háborúja azok ellen, akik azt a halálos bűnt merték elkövetni nő létükre, hogy kikérték maguknak a minden nő nevében mantrázott férfiellenes szövegeket és a privilégiumok követelését.
A Nők a Feminizmus Ellen nevű kezdeményezés követőit előbb…..
Vendégszerzőnk, Bencsik Gábor írása.
Egyáltalán nem teoretikus, hanem valódi kérdés: miközben a muszlim férfiak tetszés szerinti ruhát hordhatnak, a mi normáink szerint elfogadható-e, hogy a hozzájuk tartozó számos muszlim nőnek Európában is úgynevezett burkát, az egész…..
aszterixagall
2015.08.03 14:28:39
@Lord_Valdez:
"Erre a kérdésre a válasz, hogy elfogadható, ha nem kényszerítik rá. Amíg szabad akaratából teszi, addig az államnak nincs dolga az üggyel."
Igen, de pont az a kérdés, hogy mi van akkor, ha megjelenik egy csomó ember, akik szerint az államnak igenis van dolga az üggyel, és ennek megfelelően fognak szavazni.
"Erre a kérdésre a válasz, hogy elfogadható, ha nem kényszerítik rá. Amíg szabad akaratából teszi, addig az államnak nincs dolga az üggyel."
Igen, de pont az a kérdés, hogy mi van akkor, ha megjelenik egy csomó ember, akik szerint az államnak igenis van dolga az üggyel, és ennek megfelelően fognak szavazni.
Most, hogy vége a szivárványos őrületnek és az internet visszanyerte a korábbi színét, én is szólnék pár szót. Az amerikai legfelsőbb bíróság határozata után, az amerikai "családbarát", vagy "keresztény" szervezetek elkezdtek tanakodni, hogy hol ronthatták el. Az egyikük…..
A menekültügyi kérdés fokozódik, és ha valaki úgy érezné, hogy a történelem ismétli önmagát, az nem a véletlen műve. Ennek oka persze nem valami misztikus erő vagy a sorsszerűség. Egyszerűen az emberek még mindig nem vonták le azt a tanulságot, hogy a kollektivista megoldások…..
aszterixagall
2015.07.14 23:22:59
@stoic79:
Ezt nem értem:
"Ennek egy speciális esete, amikor kijön egy társadalmi csoportra, hogy mondjuk 70%-uk bűnöző. Itt érdemes megemlíteni, hogy statisztikában teljesen mindegy, mennyi az átlag, az egyedi mintára az semmilyen információt nem tartalmaz."
Nem értem, miért nem számít, hogy mennyi az átlag. A tigrisek 99.99%-a kibelez, ha a közelükbe megyek. A lovak 0.01%-a lerúgja fejemet, ha közelükbe megyek. Ha választanom kell, akkor inkább egy lovat közelítek meg. Tévedek? Esetleg félreértem, amit írtál?
Ezt nem értem:
"Ennek egy speciális esete, amikor kijön egy társadalmi csoportra, hogy mondjuk 70%-uk bűnöző. Itt érdemes megemlíteni, hogy statisztikában teljesen mindegy, mennyi az átlag, az egyedi mintára az semmilyen információt nem tartalmaz."
Nem értem, miért nem számít, hogy mennyi az átlag. A tigrisek 99.99%-a kibelez, ha a közelükbe megyek. A lovak 0.01%-a lerúgja fejemet, ha közelükbe megyek. Ha választanom kell, akkor inkább egy lovat közelítek meg. Tévedek? Esetleg félreértem, amit írtál?
aszterixagall
2015.07.15 12:34:57
@Bresalio:
"nem kezdeményezhetsz egy olyan tigris Egyén ellen erőszakot, aki még nem belezett ki senkit bizonyíthatóan, olyan alapon, h "mivel tigris, ezért nagy eséllyel kibelezős a fajtája""
Ok, ülsz az erdőben a faludban. Kilép a fák közül egy tigris. Még sohasem láttad ezt a példányt. Ő csak szépen lépeget, egyenesen a kunyhód felé. A Kezedbe puska van. Mit teszel?
"nem kezdeményezhetsz egy olyan tigris Egyén ellen erőszakot, aki még nem belezett ki senkit bizonyíthatóan, olyan alapon, h "mivel tigris, ezért nagy eséllyel kibelezős a fajtája""
Ok, ülsz az erdőben a faludban. Kilép a fák közül egy tigris. Még sohasem láttad ezt a példányt. Ő csak szépen lépeget, egyenesen a kunyhód felé. A Kezedbe puska van. Mit teszel?
Churchillnek tulajdonítják a következő mondást: „Három közgazdásztól kértem szakvéleményt, és négy tanácsot kaptam. Ebből kettőt Keynes úrtól.”
A napokban Le Figaro párizsi napilap négy Nobel-díjas közgazdásztól kérdezte meg, hogy mit ajánlanak a görögöknek:…..
aszterixagall
2015.07.12 06:45:40
@sztd:
Igen, és pontosan innen tudjuk, hogy a Newtoni modell valódi tudományos elmélet. Jóslatokat ad, amelyekről eldönthető, hogy pontosak-e vagy sem.
Igen, és pontosan innen tudjuk, hogy a Newtoni modell valódi tudományos elmélet. Jóslatokat ad, amelyekről eldönthető, hogy pontosak-e vagy sem.
Ma emlékezünk a "mássággal" szembeni gyűlöletre és az LMBTQ emberek elleni diszkriminációra -- ma van a Nemzetközi Homofóbia és Transzfóbia Ellenes Nap. Ez alkalomból tíz magyar nagykövetség intézett felhívást a magyarokhoz ezzel a mottóval: Your gender is your business. I only…..
aszterixagall
2015.05.18 09:27:01
@F.M.J.:
Minden harag nélkül mondom: az evolúcióról alkotott elképzeléseid nagyon leegyszerűsítettek, emellett persze, hozzák a középiskolás szintet. No offense, nem is kell ebben mindenkinek nagyon elmélyülni. Ha érdekel a dolog, szívesen írok bővebben arról, hogy hol találom tévesnek, amit írtál.
Minden harag nélkül mondom: az evolúcióról alkotott elképzeléseid nagyon leegyszerűsítettek, emellett persze, hozzák a középiskolás szintet. No offense, nem is kell ebben mindenkinek nagyon elmélyülni. Ha érdekel a dolog, szívesen írok bővebben arról, hogy hol találom tévesnek, amit írtál.
aszterixagall
2015.05.18 14:37:45
@F.M.J.:
Semmi gondom azzal, amit a toleranciáról írsz, nagyjából egyet is értek.
Az evolúcióbiológia okfejtést érzem kicsit leegyszerűsítettnek, méghozzá a következők miatt:
1. A tudomány, így az evolúciótudomány is leíró és nem előíró tevékenységek. Az, hogy a "gyenge elpusztul a természetben" az égvilágon semmit nem mond arról, hogy hogyan helyes bánni a gyengékkel
2. Az egyedek célja nem a fajfentartás, még csak nem is a túlélés vagy a szaporodás, hanem a génjeik átörökítése a következő generációkba Ennek eszközei lehetnek a túlélés vagy a szaporodás, de ha ezek a célok konfliktusba kerülnek a végső céllal, akkor az utóbbi fog érvényesülni. Hogy jön ez ide? Találós kérdés: egy kiváló mézgyűjtő méh génjei hogy kerülnek át a következő méh generációba, amikor ő maga terméketlen? Ha ez megvan megyünk tovább.
Bocs tényleg csak akkor akarok többet írni, ha érdekel. Ha nem, akkor ne válaszolj, nem fogok megsértődni. :)
Semmi gondom azzal, amit a toleranciáról írsz, nagyjából egyet is értek.
Az evolúcióbiológia okfejtést érzem kicsit leegyszerűsítettnek, méghozzá a következők miatt:
1. A tudomány, így az evolúciótudomány is leíró és nem előíró tevékenységek. Az, hogy a "gyenge elpusztul a természetben" az égvilágon semmit nem mond arról, hogy hogyan helyes bánni a gyengékkel
2. Az egyedek célja nem a fajfentartás, még csak nem is a túlélés vagy a szaporodás, hanem a génjeik átörökítése a következő generációkba Ennek eszközei lehetnek a túlélés vagy a szaporodás, de ha ezek a célok konfliktusba kerülnek a végső céllal, akkor az utóbbi fog érvényesülni. Hogy jön ez ide? Találós kérdés: egy kiváló mézgyűjtő méh génjei hogy kerülnek át a következő méh generációba, amikor ő maga terméketlen? Ha ez megvan megyünk tovább.
Bocs tényleg csak akkor akarok többet írni, ha érdekel. Ha nem, akkor ne válaszolj, nem fogok megsértődni. :)
aszterixagall
2015.05.19 09:18:05
@F.M.J.:
Továbbra is fontosnak érzem hangsúlyozni, hogy a természetes kiválasztódás az egyed vagy a gén szintjén működik és nem a faj vagy csoport szintjén (általában). A "fajfentartás" ebben az értelemben csak egy következménye annak, hogy az egyedek a génjeiket tovább örökítik. Nem kell tehát amiatt aggódnunk, hogy a homoszexualitás jelenléte hogyan hat a csoport vagy faj túlélésére/evolúciójára. Ha feltesszük, hogy a homoszexuális hajlam örökölhető, akkor azt kell megmagyaráznunk, hogy miért van egyáltalán jelen? Hiszen az egyszerű magyarázat szerint a melegek nem szaporodnak, tehát ezek a gének villámgyorsan el kellene hogy tűnjenek a populációból. Mégis jelen vannak. Miért? Látnunk kell, hogy ha tisztán öröklődésről van szó, akkor a kultúra, a "torz, szabados értékrend", az "erkölcsi válság" nem ad magyarázatot.
Lehetséges magyarázatok:
1. Maguk a melegek nem szaporodnak, de ellenkező nemű rokonaik olyan szaporodási előnyt élveznek, ami ellensúlyozza ezt a hátrányt azon gén szempontjából, ami a homoszexualitást okozza ('A' meleg férfi-> nincs utódja. 'B' hetero nő, 'A' testvére -> 4+ utódot hoz a világra, amelyek 50% eséllyel hordozzák az adott gént -> a gén fennmarad, adott körülmények között akár terjedhet is. (méhek -> terméketlen dolgozó, termékeny rokona - a fiatal királynő - hordozza azokat a géneket, amelyeket a dolgozó. Bár maga a dolgozó nem fogja ezeket továbbadni, de ha olyan tulajdonságokat kódolnak, amelyek sikeressé teszik a családot, akkor az több királynőt tud felnevelni és a gének elterjednek.
2. A kérdéses gén nem kódolja egyértelműen a homoszexuális beállítottságot, csak növeli a valószínűségét. Más tulajdonságokra is hatással van azonban, amelyek egy heteroszexuális rokonban kifejeződve szaporodási előnyöket biztosítanak. (Egy teljesen légből kapott példa: a gén amellett, hogy növeli a homoszexualitás esélyét, javítja a 'művészi érzéket' - gondold tovább, innnen már egyértelmű)
Ha jobban érdekel a téma érdemes mondjuk ezt:
en.wikipedia.org/wiki/Kin_selection
vagy ezt:
www.youtube.com/watch?v=d3Y69ipNtmo
Továbbra is fontosnak érzem hangsúlyozni, hogy a természetes kiválasztódás az egyed vagy a gén szintjén működik és nem a faj vagy csoport szintjén (általában). A "fajfentartás" ebben az értelemben csak egy következménye annak, hogy az egyedek a génjeiket tovább örökítik. Nem kell tehát amiatt aggódnunk, hogy a homoszexualitás jelenléte hogyan hat a csoport vagy faj túlélésére/evolúciójára. Ha feltesszük, hogy a homoszexuális hajlam örökölhető, akkor azt kell megmagyaráznunk, hogy miért van egyáltalán jelen? Hiszen az egyszerű magyarázat szerint a melegek nem szaporodnak, tehát ezek a gének villámgyorsan el kellene hogy tűnjenek a populációból. Mégis jelen vannak. Miért? Látnunk kell, hogy ha tisztán öröklődésről van szó, akkor a kultúra, a "torz, szabados értékrend", az "erkölcsi válság" nem ad magyarázatot.
Lehetséges magyarázatok:
1. Maguk a melegek nem szaporodnak, de ellenkező nemű rokonaik olyan szaporodási előnyt élveznek, ami ellensúlyozza ezt a hátrányt azon gén szempontjából, ami a homoszexualitást okozza ('A' meleg férfi-> nincs utódja. 'B' hetero nő, 'A' testvére -> 4+ utódot hoz a világra, amelyek 50% eséllyel hordozzák az adott gént -> a gén fennmarad, adott körülmények között akár terjedhet is. (méhek -> terméketlen dolgozó, termékeny rokona - a fiatal királynő - hordozza azokat a géneket, amelyeket a dolgozó. Bár maga a dolgozó nem fogja ezeket továbbadni, de ha olyan tulajdonságokat kódolnak, amelyek sikeressé teszik a családot, akkor az több királynőt tud felnevelni és a gének elterjednek.
2. A kérdéses gén nem kódolja egyértelműen a homoszexuális beállítottságot, csak növeli a valószínűségét. Más tulajdonságokra is hatással van azonban, amelyek egy heteroszexuális rokonban kifejeződve szaporodási előnyöket biztosítanak. (Egy teljesen légből kapott példa: a gén amellett, hogy növeli a homoszexualitás esélyét, javítja a 'művészi érzéket' - gondold tovább, innnen már egyértelmű)
Ha jobban érdekel a téma érdemes mondjuk ezt:
en.wikipedia.org/wiki/Kin_selection
vagy ezt:
www.youtube.com/watch?v=d3Y69ipNtmo
A GDP-növekedésünk forrásai:
- csökkenő -- ám agyontámogatott, tehát hosszasan nemzetgazdasági veszteséget produkáló -- külföldi beruházások termőre fordulása, az egyenleget csak a Jóisten tudja,
- rezidens külföldi (multi) működőtőke és tőkepótlás,
- multik magyar…..
aszterixagall
2015.05.16 06:59:00
Orbán Viktor szerint egyetlen kérdést sem lehet tabuként kezelni. Tényleg? Megmutatom milyen, amikor nem kezeljük a kérdéseket tabuként.
1. tabu: A magyar egy tehetséges nép, különleges észjárással.
Benedetto Croce-val szólva:…..
aszterixagall
2015.05.11 22:37:12
Konzervativizmus – alapelvek
Itt nincs lehetőség a szellemtörténeti pozicionálásra és vitára, talán elég annyit leszögezni, hogy a konzervativizmus alapvetően szkeptikus a programszerű és doktriner módon erőltetett emberi megoldásokkal (social engineering) szemben, tiszteli az…..
aszterixagall
2015.05.11 22:11:12
A magyar társadalom legnagyobb elnyomószervezete az állam és a politika. Az élősködés nagyságrendje meglátszik a jövedelemelvonás mértékén, az állam működési kiadásain (kis híján eléri az oktatásra és egészségügyre fordított tételek összegét!), a központi…..
aszterixagall
2015.05.04 12:29:49
@nevetőharmadik:
Az esküdtbíróságról két dolog:
1. Szerintem tudatosítja a polgárban, hogy a feladata nem ér véget azzal, hogy választ néhány embert, akik majd megalkotják szabályokat.
2. Ha nem vagyunk teljesen "poroszok" akkor tudjuk, hogy nincs olyan szabály, ami tökéletes támpontot ad azzal kapcsolatban, hogy mi számít bűnnek és mi nem. Amennyire értek a joghoz, jelenleg nálunk leginkább a bíró az, aki ezt eldönti. De ha már valamennyire szubjektív ez a döntés, akkor bízhatjuk a "társadalomra" is, vagy az abból vett véletlenszerű mintára. Végső soron az írott jog a társadalom igazságérzetét kellene, hogy leírja valamilyen többé-kevésbe egzakt módon.
Lehet, hogy a fenti gondolatmenettől egy-két jogász a falat kaparja, nekem mindenesetre ezt jelenti az esküdtbíróság, és ezért tetszett mindig is a gondolta.
Az esküdtbíróságról két dolog:
1. Szerintem tudatosítja a polgárban, hogy a feladata nem ér véget azzal, hogy választ néhány embert, akik majd megalkotják szabályokat.
2. Ha nem vagyunk teljesen "poroszok" akkor tudjuk, hogy nincs olyan szabály, ami tökéletes támpontot ad azzal kapcsolatban, hogy mi számít bűnnek és mi nem. Amennyire értek a joghoz, jelenleg nálunk leginkább a bíró az, aki ezt eldönti. De ha már valamennyire szubjektív ez a döntés, akkor bízhatjuk a "társadalomra" is, vagy az abból vett véletlenszerű mintára. Végső soron az írott jog a társadalom igazságérzetét kellene, hogy leírja valamilyen többé-kevésbe egzakt módon.
Lehet, hogy a fenti gondolatmenettől egy-két jogász a falat kaparja, nekem mindenesetre ezt jelenti az esküdtbíróság, és ezért tetszett mindig is a gondolta.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz