Adatok
Aviator
0 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Ilyen az, amikor mindenki repül, csak a Wizz hagyja ott az utasait
2017.07.18 20:39:07
Egy mai törléses sztorin szemléltetjük, mikor a legnagyobb szívás a fapados. Burgaszból ma minden légitársaság elvitte a néhány órás reptérzár miatt szopórollerre pattant utasait, kivéve a Wizz Airt. FRISSÍTÉS: kiderült, hogy mit láttak az utasok, mennyire gyenge volt megint az infomációáramlás,…..
Magyar rendezőtől, magyar zeneszerzőtől, és hát félig-meddig magyar operatőr fényképezésében készült igazi filmklasszikus Humphrey Bogart főszereplésével. A sztori alapja egyébként orosz, de készült már belőle western verzió is gonosz apacsokkal, illetve TVfilm remake a 90-es…..
Most, hogy élesedik a hazai és nemzetközi helyzet, minek következtében, továbbá a 2014-es országgyűlési választás megnyugtató, sőt, kétharmados eredményű lebonyolításának érdekében hadat üzenünk a reakciós, ellenforradalmi Ukrajnának, ideje, hogy tisztázzunk pár dolgot.…..
Aviator
2014.03.11 14:19:31
@XXL:
- mindent szabad ami másnak nem árt
- embereket kizárólag személyes tulajdonságaik alapján itélünk meg, nem pedig rangjuk, származásuk, nemzetiségük stb alapján
- elsősorban az egyén felelős sajár sorsáért
röviden ennyi
- mindent szabad ami másnak nem árt
- embereket kizárólag személyes tulajdonságaik alapján itélünk meg, nem pedig rangjuk, származásuk, nemzetiségük stb alapján
- elsősorban az egyén felelős sajár sorsáért
röviden ennyi
Aviator
2014.03.11 15:28:40
@Analyzer:
Nem. Azert lett szitokszó, mert a "magyar"-nak az az értelmezése hogy ad definitum külömbb mint más összeegyeztethetetlen a liberalizmussal. Ezért érzi mindenki aki valóban liberálisként gondolkodik, hogy választásra kényszerítik Magyarsága és életfilozófiája között. Az útóbbiból adódóan, ahogy a poszt is írja, a válaztás egyértelmű.
Hogy kicsit érthetőbb legyen, egy idézet egy széles körben ismert (és elismert) Magyar utazótól és írótól a 30as évekből: "Az Angolokat szereti ? - Nem. - Hát a Németeket ? - Azokat sem. - No és a Franciákat ? - Nem. - Akkor kiket szeret tulajdonképpen ? - A barátaimat."
Nem. Azert lett szitokszó, mert a "magyar"-nak az az értelmezése hogy ad definitum külömbb mint más összeegyeztethetetlen a liberalizmussal. Ezért érzi mindenki aki valóban liberálisként gondolkodik, hogy választásra kényszerítik Magyarsága és életfilozófiája között. Az útóbbiból adódóan, ahogy a poszt is írja, a válaztás egyértelmű.
Hogy kicsit érthetőbb legyen, egy idézet egy széles körben ismert (és elismert) Magyar utazótól és írótól a 30as évekből: "Az Angolokat szereti ? - Nem. - Hát a Németeket ? - Azokat sem. - No és a Franciákat ? - Nem. - Akkor kiket szeret tulajdonképpen ? - A barátaimat."
Aviator
2014.03.12 19:43:35
A Magyar Földrajzi Társaság Könyvtára az egyik legizgalmasabb kihívás a sorozat-gyűjtők, ill. téma-gyűjtők számára, talán nincs is hozzá fogható sorozat a magyar könyvészetben. Töretlen népszerűségének és megbecsültségének számos oka van. A "MFTK" nem pusztán szép…..
Gyakran találkozok mostanában a Sólyom Airways témájával. Sokan még mindig sírnak, hogy miért nem sikerül összehozni egy nemzeti légitársaságot. Nézzük meg milyen problémák voltak...
2013 első felében már hallani lehetett olyan hangokat, amik azt súgták készül valami…..
Urbanista
A nap kérdése: mit változtatnál a KRESZ-ben 2014-ben? A zebra előtti járdára rajzolt félkör csak egyetlen tipp
2013.12.30 08:58:55
"én bevezetnék a zebra körül a járdán egy kb. 1 m sugarú félkört. Aki azon belül áll, az át akar kelni, aki kívül, az meg nézelődik"
- zárta le Circus a "mikor van elsőbbsége a gyalogosnak a zebrán" témájú kommentvitát, ami a rendőrség brutális karácsonyi…..
2046-ot írunk. Tavasz van. Huszonöt éve nem voltam Magyarországon. Bécsben is gyönyörű ünnepségeket tartanak már évtizedek óta március 15-én. Több százezer magyar él a fővárosban, köztük mi is. Én Közép-Európában érzem jól magam, nem akartam messzire menni, de odahaza…..
Aviator
2013.10.31 10:49:24
A Paksi Atomerőmű jelenlegi megnövelt teljesítményű blokkjainak meghosszabbított élettartama is lejár a 2030-as években, így szükség lesz a kieső baseload (tehát folyamatosan üzemelő, áramot termelő) kapacitás, 2000 MW pótlására. Pótlására és nem pedig…..
Kölcsönkértem mára egy adag szociális érzékenységet, ezért nem rugózok sokat azon, hogy mennyi tudatlan mélymagyar okostojás dőlt be a Sólyom nevű átverésnek, azokat a más bolygón élőket pedig kifejezetten sajnálom, akik annyira hittek ebben az egészben, hogy felvételiztek…..
Aviator
2013.10.11 17:03:33
@nandras01:
Javaslom a www.lufthansa-technik.com/painting link megnézése után egymás után 100x leírni: "Igérem hogy mégegyszer nem posztolok kommentet olyan témában amihez nem értek".
Egyébként a posztokat olvasva támadt egy zseniális ötletem, hogy hogyan tudnám egy fúrfangos technikával 100m-en legyőzni Usain Boltot. Egyenlőre nem árulom el hogyan, de 10M egy megadott ciprusi bankszámlára helyezése fejében kizárólagos szponzori lehetőséget biztosítok az eseményre. (Amennyien hittek itt a Szolijóm sikerében, akár... :))
Javaslom a www.lufthansa-technik.com/painting link megnézése után egymás után 100x leírni: "Igérem hogy mégegyszer nem posztolok kommentet olyan témában amihez nem értek".
Egyébként a posztokat olvasva támadt egy zseniális ötletem, hogy hogyan tudnám egy fúrfangos technikával 100m-en legyőzni Usain Boltot. Egyenlőre nem árulom el hogyan, de 10M egy megadott ciprusi bankszámlára helyezése fejében kizárólagos szponzori lehetőséget biztosítok az eseményre. (Amennyien hittek itt a Szolijóm sikerében, akár... :))
Aviator
2013.10.11 18:09:21
Aviator
2013.10.12 10:08:20
@Versenycsiga:
"Miért baj az, hogy valaki megpróbált egy magyar légitársaságot összedobni? Tán fáj neked az olyan kezdeményezés, ami magyar színekben indul?"
Nem a próbálkozás a baj. Ami fáj az a teljes szakmai inkompetencia, illetve az hogyha mindez még le van öntve egy adag nemzeti mázzal, át van kötve egy piros-fehér-zöld szalaggal, és ráadásnak még egy turul is bele van szúrva kalapdísznek. Ez az a hozzáállás ami minden magára adó szakember számára NULLÁRA devalvál mindent ami "magyar" és "nemzeti" jelzőkkel van ellátva. Természetesen ez a mentalitás azzal is jár hogy minden szakmai érv az rögtön nemzetellenes támadás. Szánalmas...
A külömbség a két mentalitás között csak annyi, hogy a szakmai tudás az egész világon piacképes, nemzetiszinű pántlikával átkötött turulmadárra viszont korátozott a fizetőképes kereslet ... és ez nem az én problémám :)
"Miért baj az, hogy valaki megpróbált egy magyar légitársaságot összedobni? Tán fáj neked az olyan kezdeményezés, ami magyar színekben indul?"
Nem a próbálkozás a baj. Ami fáj az a teljes szakmai inkompetencia, illetve az hogyha mindez még le van öntve egy adag nemzeti mázzal, át van kötve egy piros-fehér-zöld szalaggal, és ráadásnak még egy turul is bele van szúrva kalapdísznek. Ez az a hozzáállás ami minden magára adó szakember számára NULLÁRA devalvál mindent ami "magyar" és "nemzeti" jelzőkkel van ellátva. Természetesen ez a mentalitás azzal is jár hogy minden szakmai érv az rögtön nemzetellenes támadás. Szánalmas...
A külömbség a két mentalitás között csak annyi, hogy a szakmai tudás az egész világon piacképes, nemzetiszinű pántlikával átkötött turulmadárra viszont korátozott a fizetőképes kereslet ... és ez nem az én problémám :)
Mai hír, hogy Besztercebánya megye saját kezelésébe venné a szliacsi polgári repülőteret, hogy megmentse az esetleges bezárástól. Mindezt Vladimír Maňka besztercebányai megyefőnök mondta. Azt hiszem, Ben Affleck helyett neki kellett volna megkapni Batman szerepét, hiszen amellett, hogy…..
Aviator
2013.08.28 14:33:44
RockStation
Az utolsó Falbontás: Roger Waters – The Wall, Puskás Stadion, 2013.08.25.
2013.08.26 10:41:30
Roger Waters 2 évvel ezelőtt már járt nálunk, igaz akkor éppen Arénákban turnézott a Fallal. E korszakos alkotás, a hozzá tartozó egészen lenyűgöző körítéssel méltán érdemli ki a világ legnagyobb stadion produkciója jelzőt. Ráadásul, ha csak Mr. Waters nem gondolja meg…..
Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amelyek gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú évforduló alkalmából…..
A szakirodalom böngészése közben vettem észre, hogy a Waterloo-i csata óta, nagyjából két évszázada akkor gyorsul föl egy-egy információs eszköz fejlődése, ha a hadsereg veszi kezelésbe. A civil találmányt a katonai csapatrészek közti információcsere pontosítására…..
A fapados légitársaságok korában, amikor lassan azért is külön fizetni kell, ha levegőt akar venni az ember, érdekes kicsit kutakodni régi képek között. Kiderül, pár évtizeddel ezelőtt inkább hasonlított kényelmes, laza szórakozáshoz a repülés, mint manapság. Igaz, nem is…..
Aviator
2013.03.02 19:34:49
Ismét jelentkezett egy régi szerzőnk, Lobelt Ledfold, aki egy korábbi posztra reagálva írt arról, miként működik a protekció a multivállalatoknál. „Az én munkaadó cégemen belül az állások, különösen a jó állások Svájctól Ausztráliáig, Kínától Argentínáig ismerős…..
Jövő márciustól már hét gépet tart Budapesten, így harmad akkora flottával és ötödannyi dolgozóval is több utast hoz a magyar fővárosba, mint tavaly a Malév. Magyarok hozták létre, magyar zászló díszíti a gépek oldalát, magyarok az utaskísérők. Kell ennél több egy új…..
Aviator
2012.12.14 09:02:14
@tildy:): és @Rá Dios
Természetesen mindenki szabadon alakíthatja a véleményét, ez a fórum is erről szól. Ez a hely nem megfelelő arra hogy felsoroljam honnan és miért tudom jól, maradjunk abban hogy eléggé közelről.
Vezérigazgatósága elején Váradi valóban csinált pozitív előremutató dolgokat (pl. KLM szerződés, NG flotta csere), de már akkor is voltak legalábbis megkérdőjelezhető dolgai (pl. a régi hozzá nem értő de legalább betartó gárda lecserélése saját szintén hozzá nem értő de legalább arrogáns haverjaia - ismerős valahonnan ... ?)
Ugyanakkor az utolsó két évében teljes szabad kézzel, egy nemzetközi tanácsadó cég megrendelésre írt stratégiai tanulmányával takarózva (merő véletlenségből ugyanez a cég írta a Swissair utolsó stratégiáját is) egy sor olyan lépést tett meg (a "játékrepülők" rendelése az egyik legkártékonyabb, de nem az egyetlen) amivel egyértelműen a Malév versenyhátrányba került az egy évre rá megalakult Wizz Air-el és más low-costokkal szemben.
Az már más kérdés, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló akkori kormányzat olyan impotens volt amilyen, ezt hagyta, sőt olyat ültetett a helyére akihez képest Váradi valóban kompetens szakembernek tünik. Ezekután azt is hagyták, hogy V. egy konkurens cég első embere lehessen, és kimazsolázza a pár megmaradt hozzáértőt( jobb helyeken egy menedzser szerződés kőkeményen kiköti hogy hány évig nem lehet konkurrenciánál elhelyezkedni...).
Nem azt mondom hogy a Malév tönkretétele V. műve, de ő is rendesen benne volt, ahogy az elmúlt 20 év szinte valamennyi hírhedtebb szereplője (pl. a "légügyi dinasztiára" emlékszik még valaki ... ;))
Természetesen mindenki szabadon alakíthatja a véleményét, ez a fórum is erről szól. Ez a hely nem megfelelő arra hogy felsoroljam honnan és miért tudom jól, maradjunk abban hogy eléggé közelről.
Vezérigazgatósága elején Váradi valóban csinált pozitív előremutató dolgokat (pl. KLM szerződés, NG flotta csere), de már akkor is voltak legalábbis megkérdőjelezhető dolgai (pl. a régi hozzá nem értő de legalább betartó gárda lecserélése saját szintén hozzá nem értő de legalább arrogáns haverjaia - ismerős valahonnan ... ?)
Ugyanakkor az utolsó két évében teljes szabad kézzel, egy nemzetközi tanácsadó cég megrendelésre írt stratégiai tanulmányával takarózva (merő véletlenségből ugyanez a cég írta a Swissair utolsó stratégiáját is) egy sor olyan lépést tett meg (a "játékrepülők" rendelése az egyik legkártékonyabb, de nem az egyetlen) amivel egyértelműen a Malév versenyhátrányba került az egy évre rá megalakult Wizz Air-el és más low-costokkal szemben.
Az már más kérdés, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló akkori kormányzat olyan impotens volt amilyen, ezt hagyta, sőt olyat ültetett a helyére akihez képest Váradi valóban kompetens szakembernek tünik. Ezekután azt is hagyták, hogy V. egy konkurens cég első embere lehessen, és kimazsolázza a pár megmaradt hozzáértőt( jobb helyeken egy menedzser szerződés kőkeményen kiköti hogy hány évig nem lehet konkurrenciánál elhelyezkedni...).
Nem azt mondom hogy a Malév tönkretétele V. műve, de ő is rendesen benne volt, ahogy az elmúlt 20 év szinte valamennyi hírhedtebb szereplője (pl. a "légügyi dinasztiára" emlékszik még valaki ... ;))
Aviator
2012.12.14 09:25:02
@Rá Dios:
A posztomban azt hiszem egy szóval sem említettem hogy én ne lettem volna benne valamilyen szinten... Én is hoztam jónéhány olyan döntést az életben amire utólag nem vagyok büszke, de tanultam belőlük és utólag is vállalom őket.
Nagy valószinüséggel ismerjük egymást személyesen is. A fenti posztoddal alapvetően egyetértek, és nem vitatom hogy V. egy kemény és felkészült menedzser volt, én csak annyit állítok hogy egy rövid időszaktól eltekintve nem az őt alkalmazó cég érdekében dolgozott. A Wizz Air ötlete egyébként valószimüleg a NG tárgyalások alatt fogalmazódott meg, vagy a saját fejében, vagy sugásra.
A posztomban azt hiszem egy szóval sem említettem hogy én ne lettem volna benne valamilyen szinten... Én is hoztam jónéhány olyan döntést az életben amire utólag nem vagyok büszke, de tanultam belőlük és utólag is vállalom őket.
Nagy valószinüséggel ismerjük egymást személyesen is. A fenti posztoddal alapvetően egyetértek, és nem vitatom hogy V. egy kemény és felkészült menedzser volt, én csak annyit állítok hogy egy rövid időszaktól eltekintve nem az őt alkalmazó cég érdekében dolgozott. A Wizz Air ötlete egyébként valószimüleg a NG tárgyalások alatt fogalmazódott meg, vagy a saját fejében, vagy sugásra.
Aviator
2012.12.14 11:32:08
@Kovács Béla váltóőr:
Az aljas rágalmak felemlegetésétől tartózkodjunk a kommentekben (pláne ha még eetleg igazak is), mert mindjárt jön a szalaimari ;)
Én nem véletlenül csak olyan dolgokat állítottam, amit bármikor (ha kell független bíróság előtt is...), ha kell dokumentumokkal alátámasztva is meg tudok védeni.
Az aljas rágalmak felemlegetésétől tartózkodjunk a kommentekben (pláne ha még eetleg igazak is), mert mindjárt jön a szalaimari ;)
Én nem véletlenül csak olyan dolgokat állítottam, amit bármikor (ha kell független bíróság előtt is...), ha kell dokumentumokkal alátámasztva is meg tudok védeni.
Segítséget kért a mai írás szerzője, a cím el is árulja, miben. Mielőtt azonban beállítottság, politikai nézetek, vagy bármilyen más indíttatás miatt rávágnátok az igent vagy a nemet, olvassátok el a posztot – utána jöhetnek a tanácsok!
„Ebben a levélben nem az…..
Aviator
2012.12.12 15:15:51
Új korszak kezdődött a bangkoki légiközlekedésben: október 1-től a régi bangkoki repülőtér, a Don Muang az AirAsia bázisa. A 2006-ban átadott új reptér, a Suvarnabhumi kapacitását évi 45 millió utasra tervezték, ezzel szemben tavaly 48 millió utas fordult meg itt, idén pedig…..
„Ne a mi májunkat egyétek, inkább ezt” kiált fel Gyenyisz, a nagydarab orosz aktivista, és egy jókora fóliába csomagolt nyers sertésmájat pakol ki az asztalra. Hirtelen megáll a levegő a washingtoni nemzetközi AIDS konferencia fogadásán, ahol éppen előkelő orvosok és…..
Aviator
2012.09.19 13:51:20
@Foxtrotty: mivel véletlenül tévedtem ide, nem tudok válaszolni. De ha nincs, az elég szomorú...
Budapest másmilyen is lehetne, mint amilyennek megépült. Ha másként történnek az események, egészen más épületek valósulnak meg. Ha 2004-ben nem privatizálják a repteret, ha kitartanak egy korábbi pályázat eredménye mellett, akkor most ilyen lenne Ferihegy: A 2003-as nyertes…..
Örülünk, Vincent?
Selmeczi: gondolkozni felesleges, emlékezni kifejezetten káros
2012.03.12 20:10:00
Azt írja a Képviselő Funky hogy "Selmeczi Gabriella elborzadva értesült arról, hogy a nemzetközi baloldal francia importtüntetőkkel készül meggyalázni március 15-i ünnepünket." Konkrétan így fogalmaz a zsák foltja Fidesz szóvivője:"Tovább folytatódik a…..
Másfél évvel ezelőtt, több bejegyzésben is körbejártam azt a néha felsejlő gondolatot, hogy Magyarország akár az európai kontinens Szingapúrja is lehetne. Az ázsiai városállam úgy vált a térség és a világ egy főre jutó GDP-ben kifejezve egyik legerősebb gazdaságává, hogy…..
Most zajlik az egyesült államokbeli Wisconsin állam egyik kis városának repülőterén, Oshkoshban az év legnagyobb repülős eseménye, az EAA-Air Venture Fly-in, amelyre minden magára is valamit adó repülő-fanatikus (olyan szívesen írnám a repülőbuzi szót) saját gépével repül…..
Rendkívül tanulságos videó, hogy miként működik a jetski maffia, amely Thaiföldön főleg Phuketen és Pattayán gyűjti az áldozatait a turisták közül. A képlet rendkívül egyszerű: a homokon heverő nyaralóhoz odalépnek a jetskis bérlést kínáló thaiok, megegyeznek…..
Aviator
2011.03.09 22:02:47
@mityu: Látszik hogy még sohasem jártál keleten. Egy kis thai balfasznak kicsit gyorsabb a keze mint egy józsefvárosi vagány akérmilye... És ez a tanács még ingyen volt :)
Aviator
2011.02.17 18:13:43
@pHérték:
Nem, az általad felsoroltak egyike sem korrekt. Én csak annyit mondtam, nekem idáig ilyen jellegű tapasztalatom szerencsére nem volt, pedig a vállalkozás amit vezetek eléggé az APEH "célcsoportjába" tartozik.
Nem, az általad felsoroltak egyike sem korrekt. Én csak annyit mondtam, nekem idáig ilyen jellegű tapasztalatom szerencsére nem volt, pedig a vállalkozás amit vezetek eléggé az APEH "célcsoportjába" tartozik.
Aviator
2011.02.17 19:35:53
@intrex:
Hozzászólásod talán az eddigi összes közül a legjobban illusztrálja a probléma lényegét. Magyarországon alapvetően "adóoptimalizálási" okokból rengetegen vállalkoznak kényszerűségből, mert a munkáltató nem hajlandó (sok esetben nem is tudja) kigazdálkodni a munka adóterheit. Ezeknek az embereknek nagyrésze semmilyen pénzügyi vagy vállalkozási ismeretekkel nem rendelkezik, azért mentek bele a dologba mert azt modnták, ők is jobban fognak járni. Elméletileg ez igaz is lehet, de elfelejtik hozzámondani hogy egy vállalkozásnak vannak költségei. Bár én tanultam jogot és pénzügyeket, mégsem mernék egy vállalkozást megfelelően képzett könyvelő és jogtanácsos nélkül vezetni, pont azért mert nekik az a dolguk hogy a hivatalban kifüggesztett sajtpapirokat napi szinten olvasgassák (és felelősséggel tartoznak, hogy ezt meg is tegyék). Amerikában a SZJA bevallások 80(!) %-át hivatásos könyvelők töltik ki, mert ott mindenki tudja, hogy még mindig sokkal olcsóbb, mint egy IRS (ottani APEH) bünti ha valami rosszul van kitöltve. Magyarországon szinte mindenki maga próbál ezekkel megküzdeni, megspórolva az erre fordítandó összeget. Utána csodálkozunk, ha valami visszamenőleg 20-ról 30%-ra ugrott...
(Tudom, messzire vezet ez, miért vannak az emberek vállalkozásba kényszerítve, ki jár jól ezzel, stb. de ez már megint nem az APEH sara)
Hozzászólásod talán az eddigi összes közül a legjobban illusztrálja a probléma lényegét. Magyarországon alapvetően "adóoptimalizálási" okokból rengetegen vállalkoznak kényszerűségből, mert a munkáltató nem hajlandó (sok esetben nem is tudja) kigazdálkodni a munka adóterheit. Ezeknek az embereknek nagyrésze semmilyen pénzügyi vagy vállalkozási ismeretekkel nem rendelkezik, azért mentek bele a dologba mert azt modnták, ők is jobban fognak járni. Elméletileg ez igaz is lehet, de elfelejtik hozzámondani hogy egy vállalkozásnak vannak költségei. Bár én tanultam jogot és pénzügyeket, mégsem mernék egy vállalkozást megfelelően képzett könyvelő és jogtanácsos nélkül vezetni, pont azért mert nekik az a dolguk hogy a hivatalban kifüggesztett sajtpapirokat napi szinten olvasgassák (és felelősséggel tartoznak, hogy ezt meg is tegyék). Amerikában a SZJA bevallások 80(!) %-át hivatásos könyvelők töltik ki, mert ott mindenki tudja, hogy még mindig sokkal olcsóbb, mint egy IRS (ottani APEH) bünti ha valami rosszul van kitöltve. Magyarországon szinte mindenki maga próbál ezekkel megküzdeni, megspórolva az erre fordítandó összeget. Utána csodálkozunk, ha valami visszamenőleg 20-ról 30%-ra ugrott...
(Tudom, messzire vezet ez, miért vannak az emberek vállalkozásba kényszerítve, ki jár jól ezzel, stb. de ez már megint nem az APEH sara)
Aviator
2011.02.17 19:49:02
@pHérték:
Igen, itt élek, és valóban a tapasztalataim úgy tűnik szélsőértéknek tekinthetők.
De nem hiszem hogy ez csak szerencse, részben hozzáálláson is múlik. Amikor a vállalkozást beindítottuk, előre látni lehetett hogy az ÁFA visszaigénylés miatt nagy lesz az adókockázat, nagyon sok múlik az APEH hozzáállásán. Cégalapítás előtt bementem az APEH-hez állásfoglalást kérni. Egy számomra teljesen ismeretlen, nem is túl barátságos revizor végighallgatott, majd elmondta, hogy mik azok a sarkalatos pontok, aminek meg kell hogy feleljek ahhoz, hogy egy esetleges APEH vizsgálaton megfeleljek. Ennek megfelelően alakítottuk ki a működést, és ennek megfelelően írtuk meg az összes vevő és beszállítói szerződést. Cégalapítás után három hónappal jött az első revizió, pont azokat a pontokat feszegették. Hivatkoztam a korábbi állásfoglalásukra, bemutattam hogy mindent az általuk ajánlottak szerint csinálok. Gond nélkül zárult a vizsgálat, azóta is ha valamit kérnek hogy ne így hanem úgy (volt ilyen), vita nélkül megcsinálom.
Az általunk irígyelt nyugati demokráciákban teljesen bevett dolog, hogy valami komplikáltabb üzleti tranzakcióhoz ELŐRE kikérjék az adóhatőság állásfoglalását, mert utólag ha valami nem stimmel, sokkal nagyobb szivatásnak lehetnek kitéve mint itthon.
Igen, itt élek, és valóban a tapasztalataim úgy tűnik szélsőértéknek tekinthetők.
De nem hiszem hogy ez csak szerencse, részben hozzáálláson is múlik. Amikor a vállalkozást beindítottuk, előre látni lehetett hogy az ÁFA visszaigénylés miatt nagy lesz az adókockázat, nagyon sok múlik az APEH hozzáállásán. Cégalapítás előtt bementem az APEH-hez állásfoglalást kérni. Egy számomra teljesen ismeretlen, nem is túl barátságos revizor végighallgatott, majd elmondta, hogy mik azok a sarkalatos pontok, aminek meg kell hogy feleljek ahhoz, hogy egy esetleges APEH vizsgálaton megfeleljek. Ennek megfelelően alakítottuk ki a működést, és ennek megfelelően írtuk meg az összes vevő és beszállítói szerződést. Cégalapítás után három hónappal jött az első revizió, pont azokat a pontokat feszegették. Hivatkoztam a korábbi állásfoglalásukra, bemutattam hogy mindent az általuk ajánlottak szerint csinálok. Gond nélkül zárult a vizsgálat, azóta is ha valamit kérnek hogy ne így hanem úgy (volt ilyen), vita nélkül megcsinálom.
Az általunk irígyelt nyugati demokráciákban teljesen bevett dolog, hogy valami komplikáltabb üzleti tranzakcióhoz ELŐRE kikérjék az adóhatőság állásfoglalását, mert utólag ha valami nem stimmel, sokkal nagyobb szivatásnak lehetnek kitéve mint itthon.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egy valódi légitársaság garanciát vállal hogy a pénzedért lesz ami lesz de eljuttat a célodig, a körülményekhez képest a lehető leggyorsabban. Egy fapadostól kapsz egy igéretet hogy megpróbálja, és ha nem sikerül visszakapod a pénzedet.
Értelemszerűen ennek ára van, egy Lufthansa jegyet nem nagyon lehet kapni sehová 60e alatt.
Ezzel nem lenne semmi baj ha a fapadosok ezt előre és egyértelműen megmondanák, hogy mindenki szabadon eldönthesse hogy vállalja-e a kockázatot az olcsó jegyért cserébe. Ahogy az előttem szólók már többen rámutattak, ingyen ebéd nincs.