Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bogreg

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Az utolsó rock'n'roll 2012.06.21 06:18:00
Rémülten tudatosítottam, hogy nem fogom tudni megindokolni, miért éri meg minden kilója a 12 600 forintot, amibe kerül. Ha létezik tökéletes és haszontalan dolog egyben, akkor ez az. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
bogreg 2012.06.21 08:34:48
bogreg 2012.06.21 10:34:48
@ommm: Elküldtem az elérhetőségem a cikk címe alatti linkre kattintva. :-)
Belsőség Tízéves a Totalcar 2010.03.12 17:44:00
  Oké, még nem, de mindjárt. Konkrétan 2000. július 14-én, péntek délután 14.49-kor jelent meg első cikkünk, nem hivatalosan, de precízen tehát akkor, mármint 2010. július 14-én leszünk tízévesek. Az évfordulót mindenképpen szerettük volna megünnepelni. Gondolkoztunk sok…..
bogreg 2010.03.25 11:52:49
@nem kéne...: Hát igen, nem olyan egyszerű azért... Ha jól tudom, Mo-gon is van vagy 1 db. (s2 limo) De ha valakinek még egy kicsit több türelme van, akkor bármilyen quattro b4-ből elindulhat. De akkor már jobban jár, ha egy komplett RS2-t is vesz hozzá rögtön alkatrésznek. Nem egy túl gazdaságos projekt, az biztos. Azért van aki a belevágott és a végére is ért. Hogy megérte-e az jó kérdés. Mint ahogy az is, hogy miért csak és pont kombi lett az RS2. Van aki szerint a Porsche nem akart közvetlen konkurenst csinálni magának, van aki a szerint az Avant volt legjobb alap, vagy egyszerűen csak ez tűnt jó ötletnek.
bogreg 2010.03.25 15:41:25
@country hungary: Ez kb. mintha zsír új lenne. Gyönyörű.
bogreg 2010.03.25 23:43:22
@ommm: Írjuk. Nem tudom az email címem publikus-e így az indapasson keresztül, ha nem, akkor "felhasználónevem"@t-online.hu.
  Ha az autók kibocsátási normáit az alapterületük alapján szabnák meg, nem lehetne csalni. Így az Európai Bizottság súly alapján szabályoz. Vélemények az azonos című cikkünkről...
bogreg 2009.01.27 23:00:17
Már a cikk elején is gyanús volt, hogy baromság a cikkíró által emlegetett "megéri a gyártóknak a nagyobb tömeg, mert az nagyobb kibocsátást engedélyez" elv. A cikkben szereplő kb. hasraütés alapján számított adatoknak semmi köze a valósághoz. Ennyire azért nem hülyék...
Kiszámoltam VALÓS adatok alapján. Persze BMW-vel, ha már úgyis a németekre hegyezzük ki a dolgot.
Típus Tömeg (kg) CO2 (g/km) CO2 hat ΔCO2
BMW 135i 1505 221 136 84,9
BMW X635i 2145 262 165 96,7

BMW 320d 1505 145 136 8,9
BMW 520d 1595 149 140 8,8

Nem tudom mi fog belőle látszani, lényeg, hogy az utolsó szám jelöli a határérték feletti kibocsátást. Ugyanazzal a motorral a "könnyű" 135i 84,9-cel van a rá számított határérték felett, az X6 pedig 96,7-tel.
Tehát a súlycsökkentés továbbra is megéri, a súlynövelés pedig semmiképpen nem teszi könnyebbé az autógyártók számára a kvóta teljesítését. A benzines példában egyértelmű a súlycsökkentés előnye, a dízeleknél nincs különbség, de hangsúlyozom semmiképpen sem éri meg nehezebbre tervezi az autókat. Még mielőtt valaki azzal jönne, hogy az X6-nak nagyobb a légellenállása és az is számít stb. stb. Azzal együtt ez a számítás elég jól megközelíti a valóságot szemben a cikkben szereplő baromsággal. Persze, hogy ez önmagában elég motiváció-e a gyártóknak a súlycsökkentésre azzal lehetne vitatkozni, de azért ennyire nem rossz az irányelv...