Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BKE2

0 bejegyzést írt és 39 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tizenkétmilliárdos kerékpárút-építési koncepció készült a Garancsi István kerékpárügyi miniszterelnöki megbízott megrendelésére. A Magyarországon soha nem látott biciklis megaberuházás az EuroVelo 6-os európai hálózatban kötné össze a Duna-partján az osztrák határt…..
(Köz)szempont Otthon szül. És? 2010.10.11 23:39:00
Nincs annál szebb, mint amikor egy új élet jön a világra. Ez eddig rendben van. Az ember akarata pedig szabad. Mondjuk még ez is oké. Amit azonban minden eszközzel kordában kellene tartani, az nem más, mint az emberi hülyeség. Az ugyanis még 2010-ben sem ismer határokat, ráadásul…..
BKE2 2010.10.12 12:31:24
@genyamagyar: végre, kezdesz a tények irányába mozdulni. Igaz, hogy 10-ből 1 a kórházban végződik, de ezzel együtt sem nagyobb a súlyos, maradandó károsodások és halálozások aránya, mint azoknál (a szintén komplikációmentesnek hitt terhességeknél), akik eleve a kórházban kezdik meg a szülést. Ez éppen amellett (tényszerű) érv, hogy a képzett bába képes időben riasztani a mentőt. Azon kell tehát dolgozni, hogy a szabályozás és a kórház/bábák közti együttműködés jó legyen. Ha (a tények ellenére) Te nem bízol abban, hogy ez lehetséges, akkor válasszátok a kórházi szülést, de nincs erős érved amellett, hogy az a legjobb megoldás, ha mindenki más alternatíváit is korlátozod.
BKE2 2010.10.12 12:51:17
@bubba2010: szerintem a magyarországi statisztikák nem megbízthatóak, épp a törvényi szabályozatlanság és a kicsi minta miatt. Nem is mindig hasonlíthatók össze egy az egyben az otthoni és a kórházi adatok (pl. mert otthon csak azok szülnek, várhatóan komplikáció mentesek). Ezzel együtt a nagyobb (külföldi) vizsgálatok az otthon szülés biztonságosságát mutatják HA adott a jogi, intézményi háttér. Ezeket kell tehát biztosítani.
BKE2 2010.10.12 13:07:49
@genyamagyar: igen, pontosan így van. Ha nem lennének kórházak, bizony magas lenne a halálozás! De ez itt egy logikai hiba a részedről - nem azt állítottam, hogy a kórházak fölöslegesek, hanem azt, hogy megfelelő szabályozással és háttérrel (bizonyítottan) megoldható az otthon szülés biztonságossága, ez pedig sok szempontból jobb, mintha mindenkinek kórházban kell szülnie.
Tök egyszerű a kérdés: melyikkel érdemes közlekedni Budapesten? A BKV-sok szerint a tömegközlekedésnél még a fény sem gyorsabb, a magyar főváros különben is jól el van látva buszokkal, villamosokkal, metrókkal (haha), értelmetlen bármilyen más eszközt választani. A biciklisek…..
BKE2 2010.10.06 16:28:33
@mcs: Nézőpont kérdése, hogy kit "fosztanak". Az autózót a dugódíjtól, mindenki mást az idejétől és az egészségétől. A politika a csoportok küzdelméről szól és minden változás fáj valakinek. Csak remélni lehet, hogy a végeredmény összességében jobb lesz. (Vagy szerinted optimumon vagyunk?) Nincs ebben semmi bicskanyitogató, ilyen a politika. (Mégis mi mást vársz egy olyan blogon aminek az a címe, hogy varosban.blog.hu)?
BKE2 2010.10.06 16:35:27
@BKE2: mea culpa. Most látom csak, miről is szól ez a blog általában (tök másról). Bocs, nem akarom szétoffolni a topikot. Az index címlap átka :)
BKE2 2010.10.06 16:42:06
@nowy: asszem nagyságrendileg stimmel, de ezt nehezen lehet megmagyarázni az átlagembernek. Ráadásul elég nagy aránytalanság van a rendszerben, mert az útkárok döntő többségét a nehéz gépjárművek okozzák, a suzukis meg nem érti, hogy az általa befizetett pénz miért nem fedezi az okozott károkat (talán még fedezheti is azt amit ő okoz, attól függ, mennyit használja).
Merthogy a Csongrád megyei városban úgy bánnak a biciklisekkel, mint egy szükséges rosszal, és egyben nem kívánatos, félreteendő közlekedővel. Az egy főre eső kerékpározást tiltó táblák száma valószínűleg messze felülmúlja a Budapesten, vagy Szegeden tapasztalható…..
BKE2 2010.07.04 15:56:23
@Sir Galahad:

Szia!

Magyarországon sajnos valószínűleg nincs konkrétan ilyen felmérés. (A rendőrség által készített statisztikát én fenttartásokkal kezelném, nem vagyok róla meggyőződve, hogy módszertanilag erre a célra - ti. annak eldöntésére, hogy adott körülmények között melyik típusú ifrastruktúra a biztonságosabb - alkalmasak, pl. figyelembe veszik a Veghaa által is említett szempontokat is.)

De ha tényleg érdekel, itt számos hivatkozást találsz:
en.wikipedia.org/wiki/Segregated_cycle_facilities#Urban_roads

Üdv:
B.
Múlt vasárnap Jano látoptt Debrecenben egy csúnya balesetet, ami a leírás alapján érthetetlen, hogy egyáltalán miért következett be. Sajnos sok ilyet látok, a napokban majdnem ugyanezt produkálta az Üllői úton is Pesten egy kopasz twingos, aki cikázott, előzgetett index nélkül…..
Az Belváros új -kétirányúsított- főutcájának megnyitására az MK 7 pontban szedte össze, hogy érdemes használni a bringásoknak szemből is megnyitott egyirányú utcákat. Sokáig kellett lobbizni az újításért, ami közelebb hoz minket Nyugat- Európa nagyvárosaihoz, egyszerűen,…..
BKE2 2010.04.03 15:49:54
@Jankove:
1 - igen, ki van táblázva, hogy kerékpáros forgalomra számíthat mindkét irányból
2 - igen, te leszel a hibás
3 - igen, meg kell adnod az elsőbbséget a kerékpárosnak
4 - szerintem meg nem veszélyesebb (Namost ha innen tovább akarod vinni a vitát, akkor légyszi járj utána, hozz statisztikákat és azzal érvelj. Köszi.)
Mi a teendő akkor, ha a megszokott, sivár és unalmas városképet kellene kicsit felfrissíteni? Néha egy egészen egyszerű ötlet is alkalmas a célra. Ott vannak például mindennapi életünk megszokott, elmaradhatatlan kellékei, a biztonságos közlekedésünket szerényen szolgáló,…..
Abban a megtiszteltetésben van részünk, hogy Mikael, a Copenhagenize.com szerkesztője utánközlési engedélyt adott Dave Horton szociológus eredetileg nála megjelent cikksorozatára a kerékpározást övező félelemről.   Félelem a kerékpározástól - A sisakviselést…..
Sajnos, nem paródia, hanem csak Abszurdisztán mocorog egy picikét ... Október 26-án átadták (részlegesen) a felújított Vámház körutat a Kálvin tér és a Fővám tér között. És óriási szarkavarás után sikerült kilobbizni, hogy legyen rajta bicikliút. A parkolósávok…..
BKE2 2010.01.14 23:34:55
@Bélapáti Béla: a kutya ott van elásva, hogy az autóval kapcsolatos külön fizetendő díjak (vételár áfája, reg. adó, teljesítményadó, jövedéki adó) közel sem fedezik az összes kiadást. Ha akarod előkeresek neked néhány forrást erre vonatkozólag. Ha jól emlékszem, csak az útfelújításokra költött éves összeg kb. a duplája az éves jövedéki adóból és teljesítményadóból származó bevételnek. (És akkor az egyéb nehezebben számszerűsíthető költségekről, pl. dugók által okozott időkiesés még nem is beszéltünk.) A hiányzó összeget pedig a közös adóból (és uniós forrásokból) kell kipótolni. Így aztán ez egy közös ügy, amiből senkit se lehet kizárni azzal a hivatkozással, hogy "nem fizet adót".
Megjegyzem, ebből az is következik, hogy a kerékpár össztársadalmi szinten hasznot termel. Ugyanis többet spórolunk meg azáltal, hogy nem amortizálja az utat, nem szennyez stb. mint amennyi bevétel lenne az összes autóra háruló teherből.
Sárdobáló A biciklik polgárjoga 2010.01.03 07:00:00
Na, most megkaptuk a jogainkat. Az új KRESZ-módosítás egész furcsa lett. Két új kerékpáros-jogot emelek ki. Az egyik: az egyirányú utcákba való behajtási lehetőség. Mostantól akármelyik egyirányú utcába behajthat kerékpáros ellenkező irányból, feltéve, hogy van ott…..
BKE2 2010.01.03 12:56:58
Úgy illenék, hogy az engedményekkel együtt a már meglévő szabályokat szigorúbban tartassák be.

Ettől eltekintve elég sok pontatlanság van a posztban.

"Marhaság azt hinni, hogy egy kis utcában elfér egymás mellett a bicikli és az autó."

Ennek mi köze a módosításhoz? Ha tényleg nem fér el, akkor pl. ugyanabban az irányban haladva megelőzni se tudod (feltart).

"Ezután már nem fognak olyan buzgón lehúzódni a gyanútlanul ötvennel közeledő gépkocsi elől."

Gyanútanul? Már jó messziről látod. Másrészt, miért feltételezed, hogy a. öngyilkos akar lenni b. szánt szándékkal szabálytalan?

"A nagy utcákba meg úgyis kell bicikliút, minek hát a KRESZ-kiegészítés?"

Ezt nem tudom értelmezni. Pont azért van a kiegészítés, hogy ne kelljen, nem?

"Minden autósok egyik legszörnyűbb rémképe a kocsik között cikázó kerékpáros."

Lehet, hogy frászt kapsz a cikázó bringástól, de legalább látod. A gyakorlatban biztonságosabb, ha előtted imbolyog, mintha beszorul a kocsik mellé.

"többségük csak másodpercekkel az előzés előtt pillantja meg a kerékpárost"

Hát ha épp telefonál vagy sminkel vezetés közben, akkor igen, egyébként nem.

"Akkor miért nem lehet a rossz, szmogos útviszonyokra való tekintettel a járdán közlekedni, maximum 10 km/h-val? Hiszen erre eddig is lehetőséget nyújtott a KRESZ."

Nem igaz. Ha tényleg kresz vizsga kellene a biciklikre, nagy valószínűséggel ugrana a jogsid :)
BKE2 2010.01.03 13:54:38
@Róma:
Én sem ellenezném a kresz vizsgát kerékpárra. De úgy lenne fer, hogy ne járjon automatikusan a B-kat. jogsival, mert a többség nincs tisztában a kerékpárosokra vonatkozó szabályokkal. Vagyis kelljen újra letenni és vonják be a jogsiját annak, aki megbukik (mint motor esetén).

A kérdés egyébként tárgytalan, mert a közlekedésről szóló Bécsi egyezmény (3. cikkely 5.) nem engedi meg jogosítvány előírását kerékpárra.
Első olvasatban tárgyalt a KRESZ módosításairól a kormány szerdai ülésén, a tervezetet még nem fogadták el, további egyeztetések várhatóak, mondta kérdésünkre Szollár Domokos kormányszóvivő. A Magyar Kerékpárosklub levélben tiltakozott (pdf) az ellen, hogy a kormány olyan…..
BKE2 2009.10.14 20:59:13
@Scaramella va alla guerra:

"az egyirányú utca azért egyirányú, mert a kétirányú forgalom a helyszűke miatt nem lehetséges"

A legtöbb utca nem ezért egyirányú - nézz körül a városban, hanem azért, hogy csökkenjen a forgalom és legyen hely parkolni. Nagyon sok egyirányú utcában bőven elfér egy kerékpáros és egy autós egymás mellett.

"A biciklisták bunkó magyar szokás szerint lerúghatják a tükröt, megkarcolhatják a fényezést miközben előre mennek a pirosnál"

Én elég sokat vezetek belvárosban, szubjektív tapasztalatom szerint ez nem lehet túl gyakori. Én a helyedben örülnék, minél több a biciklis, annál több helyed van az úton: -1 autó.

"a biciklikre kötendő kötelező felelősségbiztosítást"

Nekem van felelősségbiztosításom a biciklimre (nem tudom, pontosan mennyibe van - MK tagsággal jár, de biztos nem több évi 1-2 ezer forintnál). Nem hinném, hogy érdemes lenne kötelezővé tenni, a kerékpárosok által összességében okozott károk nagyságrendileg elmaradnak a gépkocsik által okozottaktól.

"nem támogatná e a biciklik rendszámmal történő ellátását"

Kétlem, hogy az illetékes minisztériumot meg lehetne győzni arról, hogy ennek az intézkedésnek a költségei arányban állnak a hasznával.

Azért jó, hogy megírtad az Autóklubnak a véleményed :) de nem hinném, hogy nyilvánosan égetnék magukat azzal, hogy támogatják ezeket a javaslatokat :)
BKE2 2009.10.15 10:05:56
@városjáró:

"Simán felhajt a járdára és ott ronygol tovább, mert miért ne?!"

Te magad mondtad. Autóval ugyanez az ember se hajt a gyalogosok közé a pirosba. Viszont lehet, hogy nem ad elsőbbséget a zebránál, átmegy a narancssárgán és szabálytalanul parkol. A kultúra és szabálykövetés nem járműfüggő, hanem emberfüggő. Rettentően bunkó dolog piroson áttekerni biciklivel és áthajtani a gyalogosok között, de sokkal kevésbé veszélyes, mint ugyaezt autóval megtenni.

"Nem is értem, hogy a fenébe akarják szankcionálni az új KRESZ-ben a bringás sebességtúllépéseket. Abszurdum. "

Nem abszurdum, baleset esetén egyértelműen megállapítható, ki mennyivel ment, ez alapján felelősségre lehet vonni.
BKE2 2009.10.15 13:20:07
@Perillustris:

"Oké, benne vagyok, ha a százszor nehezebb autókra - nagylelkű vagyok, felezem az összeget - 50x annyit kell fizetni. "

Asszem az útkárosodás mértéke a tengelyterhelés negyedik, vagy ötödik (már nem emlékszem pontosan) hatványával arányos. Feladat: mennyi súlyadót fizessek, ha a biciklim velem együtt 100 kg (erősen felülbecsült), összehasonlítva egy személyautó kb. 1 tonnás?
A Fővárosi Közgyűlés szerdán döntött arról, hogy uniós pályázati források segítségével közösségi kerékpárkölcsönző-rendszert építene ki. A budapesti rendszer célja, hogy a belvárosban egyre többen közlekedjelenk biciklivel, és egyúttal csökkenjen az…..
BKE2 2009.06.07 02:15:18
@szonyecska:
Gondolom a bérbicikli-hálózat inkább azokra van kitalálva akik gyorsan és viszonylag rövid távra szeretnének eljutni (ezt ösztönzi pl. hogy az első fél-egy órára ingyen lesz).
A turisták ellenben általában több napra bérelnének biciklit, nekik ott vannak a már meglévő kölcsönzők.
Megértük, hogy a civilek már nem azzal szekálják anyalapunkat, az Indexet, hogy bulvárosodik, hanem maguk is erre az útra lépnek. Mivel sejtjük, hogy mi motiválja a lelkes aktivistákat, tárgyszerűen számolunk be a kezdeményezésről. A Critical Mass támogatói filmsorozatot…..
BKE2 2009.04.17 09:33:05
@tc: "Illetve ahogy azt fentebb írtam, mivel a megmozdulás nem kezeli az autós közlekedés kiváltó okait"

Ez szerintem nem igaz. Én pl. a múlt őszi CM hatására váltottam át teljesen autóról kerékpárra.

Egyéni szinten mindenki maga dönti el, hogy mivel közlekedik (figyelembe véve a lehetőségeket). Közösségi szinten a politika dönti el, hogy milyen közlekedési infrastruktúrát építünk. Nem éppen ezek a döntések a problémák gyökerei? Nem éppen ezekre a döntésekre hat (szerintem eredményesen) a CM?
Hungarian Cycle Chic Tévhitek I 2009.04.11 08:18:00
Ez a sorozat azoknak szól, akik félnek a kerékpározástól. Összegyűjtöttük a tíz legjellemzőbb tévhitet a bringázásról, és jól el is oszlatjuk őket. Kísérd figyelemmel, aztán már csak fel kell öltöznöd, keményre pumpálni a kerekeidet, és indulhatsz.   Tévhit 1,…..
Nyilván hatott a fenyegetés, mert megmásította szándékát a gazdasági minisztérium, és mégis lesz kerékpárút-fejlesztés. Pont akkora, mint amit azelőtt ígértek, hogy bringás szervezetek demonstrációját kiváltva lemondták az egészet. 11,7 milliárd forint értékben írnak…..
BKE2 2009.04.10 12:02:55
@d0rgedelem: "egy új autó lényegesen környzetbarátabb mint egy tizenéves"

Hosszú távon igen. Rövid távon az új autó gyártása során növekszik a környezet terhelése. Nem tudom, mennyi idő alatt "térül meg" környezeti szempontból az új autó, de átlagos (nem napi többszáz km) használat mellett évekre tippelnék. A legjobb az ha nem autózik, akinek nem muszáj.

Egyébként az autócserére adott állami támogatás szerintem is agyrém, felháborító, erkölcstelen, pofátlan lobbizás. Egyszerűen nem igaz, hogy a magyar viszonyok között ez a befektetés összességében megtérülne (kivéve egy szűk réteget) a munkahelyek megtartása, a plusz adóbevétel, vagy a kevesebb szennyezés miatt. Ráadásul a probléma megoldásához sem kerülnénk közelebb, mivel egyszerűen nincs ennyi új autóra szükség és a lufi előbb-utóbb úgyis kidurran. Szerintem is sokkal ésszerűbb, hatékonyabb és egyben emberbarátabb lenne a munkájukat elvesztők átképzését támogatni inkább.
Miközben szerte Nyugaton új paradigmában kezdenek gondolkodni a kapitalizmus működtetői és ideológusai, idehaza fölerősödött a neolib nyomulás. Ennek számos aggasztó és mulatságos jelét láthatjuk. Aggasztó jel például, hogy a gazdasági elit egyes prominensei már nem…..
BKE2 2009.03.31 00:42:18
@fam:

Azt hiszem, teljesen félreértettél. De én sem értelek téged. "Neolib", "neokon", és most újabban, "melós". :) Szerintem egy másik ember számára, aki nem feltétlenül ugyanazzal a képpel (vagy akár semmilyen képpel sem) rendelkezik a kategóriákról, amiket te használsz és amelyekről ítéletet mondasz, a cikked valószínűleg követhetetlen. Számomra legalábbis az volt, ezért hiányoltam a racionális gondolatmenetet. Még akkor is, ha ez egy blog, nem pedig társadalomelméleti esszé.

Olvasva a többi hozzászólást is, lehet, hogy a cikket tényleg nem is a "pórnépnek" szántad, akiket esetleg meg kellene győzni, hanem az LMP-s közösségnek, erősítendő a belső szocializációt.

Ezt a gyanút erősíti bennem, hogy vetted a bátorságot, hogy durván és kioktató hangnemben válaszolj, mint kívülálló ellenségnek, "bértopikolónak". :)

És én kérek elnézést az alacsony színvonal miatt.
Válságkezelésre, munkahelyteremtésre és munkahelyek megtartására fordítják azt a 12 milliárd forintot, amire uniós forrásból 2013-ig lehetett volna pályázni kerékpárúthálózat-fejlesztéshez, áll a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) közleményében. A 2008 áprilisában…..
BKE2 2009.02.04 16:55:12
@9mmPara: ez a pénz eleve nagy forgalmú utak melleti, külterületi kerékpárutakat finanszírozott volna (lásd a cikkben lévő linket követve a pályázati felhívásban). Ott pedig a kerékpárút a célszerű, így sajnos nincs minek örülni. :-S
BKE2 2009.02.05 10:05:36
@kaszakő:
Miért lenne mindegy? Engem inkább az nem érdekel, hogy kinek mi mit jelent, esetleg a szíve csücske vagy egy kelés a seggén. Az viszont nagyon is érdekel, hogy mi valósul meg, illetve mi nem.
Azt matrázni, hogy mindenki úgyis lop, bármi történjék is, nem vezet sehova, sőt. Ez a retorika csakis azoknak az érdeke, akik szeretik az általános érdektelenséget kihasználni.
BKE2 2009.02.05 14:44:22
@kaszakő: Bocs, "mantrát" akartam írni. Ezalatt azt értem, hogy azt ismételgetni, hogy a politikusok korruptak, lesz*rják az embereket stb, ugyanakkor semmiféle alternatívát, vagy konstruktív gondolatot sem közölni. Ha ez olyan hatékony "eszköz" lenne, a netes fórumok már megváltották volna a világot :)
Elkészült Budapest közlekedési rendszerének fejlesztési terve (pdf), a koncepció 2020-ig tartalmazza a főbb irányokat. A Főmterv koordinálásával megírt tanulmány csütörtökön kerül a fővárosi közgyűlés elé, további sorsáról ott döntenek. Végignéztük a javaslatot…..
BKE2 2009.01.27 18:18:46
@grigorij:
Ezt nem gondolhatod komolyan...:)
Nem azért kell fejleszteni a kerékpáros infrastruktúrát, mert a biciklisek szabályosak vagy sem, hanem azért, mert hosszú távon a közösség számára jó.
Ezen logika mentén a utakat is majd csak akkor építsünk, ha a szabálytalan autósokat jól megneveltük. Ez ugyebár nonszensz.