Regisztráció Blogot indítok
Adatok
muzx

0 bejegyzést írt és 72 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mi értelme az ötvenes táblának a három sávos úton? Miért kell hetvennel cammogni az autópálya-bevezetőn? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
muzx 2013.07.17 17:55:41
Mintha a cikkíró nem Magyarországon élne, ahol tele vannak az utak erőszakos tahókkal, akik mind biztosak benne, hogy ők jobban vezetnek, mint Lauda és ezért még akkor is biztonságosabbak, ha kétszer gyorsabban mennek, mint mások... rengeteg az önértékelési zavarban szenvedő, felelőtlen vezető, akik az utakon kompenzálják a frusztrációikat.
Persze ezekre a sebességkorlátozás se nagyon hat, de legalább néha, ha elkapják, a büntetés talán egy időre meggondolásra készteti (ha csak szintén jó magyar szokás szerint a felelősség vállalása helyett el nem intézi "okosba'"). Ha nem lennének legalább ilyen sebességkorlátozások, sokkal többen kapnának vérszemet és még inkább száguldoznának.
Két és fél éve élek Massachusettsben, ahol 65 mérföld (104 km/h) a max. sebesség még a soksávos sztrádán is (oké, hogy mindenki szinte mindenhol 5-10 mérfölddel többel megy, mert 10 mérföldes túllépés után büntetnek csak), de abszolút használható a közlekedés így és sokkal kevesebb az erőszakos, agresszív nyomulós gyökér. Általában semmivel se érzem korlátozóbbnak vagy megengedőbbnek a szabályzást, mint otthon (kivéve ezt a jóval alacsonyabb felső limitet) és itt az emberek jelentős része képes betartani ezt és nem rinyál állandóan, hogy jaj, gyorsabban is lehetne menni, de nem engedik, micsoda csapás...
Pedig itt aztán nagyságrenddel nagyobbak a távolság, amit az embereknek általában meg kell tenni a közlekedésben.
 Trebitsch emlékére        A miniszterelnök beszélt ma. Mondják, Abraham Lincolnt emlegette meg a Wayne Gretzkyt. Viszonyulnom kellene ahhoz, amit a miniszterelnök mondott.       Azt írja egy jobboldali hetilap főszerkesztője, hogy leverték a…..
muzx 2012.02.07 22:38:33
@muzx: Izé, úgy akart lenni, hogy már csak semleges témákról...
muzx 2012.02.08 15:21:24
@vornia:
Eléggé kevered a dolgokat, de érthető, ha nem ismerted a társaságot.

Olvír=Olvasó ír: az Internetto első vitafóruma volt, ömlesztve minden téma egyben, afféle "olvasói levelek" fórumának indult, innen a neve. Ott írogattunk sokan, Trebitsch is.

Aki motorral járt Freggatba (is), az Allveer, ő is az Olvír rovatban írogatott néha, és a rovat nevéből csinált egy szóvicces nicket magának és jóval fiatalabb Trebitschnél és teljesen másképp néz ki.
muzx 2012.02.08 15:37:14
@Szélmalomharcos: Még jó, hogy bezzeg itt akadnak olyanok, akik ilyen jól ismerik Amerikát. :)
Belsőség Ég veled cimbora! 2012.02.07 20:20:00
Meleg, nyári estén ültünk nálad az udvaron az olajos nadrágoktól megfestett kempingszékeken és röhögtünk Tie-on, azon a címeres ökrön, hogy micsoda trójai falovat kapott ajándékba, amikor a Velvet hasonmás versenyén megnyerte Jáksó ezüst Range Roverét, amit a kétállú még…..
Belsőség Halál a macskákra! 2011.08.27 17:30:00
Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők réme is ő, hatalmas, gyors és erős, nem lennék zsákmányállat a közelében. A kicsit Vikinek hívják, és bár még csak 9 hónapos, már most 23 kilós, csupa izom,…..
muzx 2011.08.28 06:47:49
@Dövan:
Minden évben megölnek pár embert a kutyák. Többnyire a család saját kutyái.
Mutass ilyet macskával!

Nagy ritkán valóban akad olyan macska, aki látszólag indokolatlanul megtámad embert, alighanem az ilyen macska beteg, idegileg. De az alaptermészete és a mérete eleve gyakorlatilag kizárja, hogy életveszélyt okozzon.
Természetesen, ha sarokba szorítják vagy fenyegetik, elég durván képes karmolni. Én is tapasztaltam, de abban nem a macsek volt a hibás.

Annak meg, aki az egyéves ivartalanított macskába belelőtt úgy, hogy negyvenezer forintos mútét és több hetes lábadozás kellett a megmentéséhez, nagy szerencséje volt, hogy első dühömben nem találtam meg, mert rosszabbul járt volna, mint a cica...
Belsőség Innen szép győzni 2010.06.16 07:13:39
Hihetetlen, de a Saab él. A saját szememmel láttam. Tényleg gyárt autókat, az új 9-5 pedig létezik, legalább húsz–harminc példányban. Sőt, vezettem is. Ilyen nem volt tizenéve: egy igazán jó Saab! Vélemények az azonos című írásunkról...
muzx 2010.06.16 22:13:33
@karlov: Ja, tényleg, Suzukiból is sokszor annyi van, mint Saaból, meg Opelből, meg Renaultból...
Valamiért mégse akarnak letolni :)
muzx 2010.06.16 22:32:03
@Ákii:
oké, egyszerűsítsük le: az Audi vagy a BMW designban inkább agresszív, a Saab nem. Egyik se volt az.
Ez nyilván tudatos döntés eredménye, ahogy nyilván egy agresszív hajlamú ember hajlamosabb lesz agresszív képet sugárzó autót vezetni. ENnyi.

Biztos igazat van, hogy a fukszos kopasznak is nagy örömmel adnák el a Saabokat, de a fukszos kopaszok jóval kisebb eséllyel fognak a Saab márkakereskedőknél megjelenni, ebben eléggé biztos vagyok. :)
muzx 2010.06.16 22:34:32
@muzx: Kiegészítés, mert kifelejtettem: az agresszív és másokon átgázoló emberek alighanem sikeresek anyagi értelemben mindenképpen, mint akik nem agresszívak, és náluk a státuszszimbólumnak is sugároznia kell ezt. Tehát aki meg tudja venni és fenn tudja tartani az ilyen drága prémiumautókat, az vagy valami céges felsőmenedzser, vagy "vállalkozó".
Magyarországon különösen.
Ma kettő órakor mutatkozik be Magyarországon az új Saab 9-5. Előtte egy kiscsoportos foglalkozáson a Saab 900 Klub tagjaiként már megnézhettük, megtapogathattuk az autót, sőt az üléspróbán is túl vagyunk. Röviden: nagyon nagy az autó (5 méter körül!), óriási a hátsó…..
Nem hiszek a hibátlan 400 000 kilométert futott autóban. Sőt, nem hiszek a 200 ezresben sem. Szinte minden – saját autóinkkal foglalkozó blogposzt – kommentelői között feltűnnek a most vettem olaszban egy kilenc éves 320d-t, hibátlan és a kilenc éves B Vectrával járok…..
muzx 2009.10.11 11:03:28
Gyakorlatilag értelmetlen új autót venni, mert az első 2-3 évben az értékének tetemes részét elveszti, a garancia esetleg jelent valamit, de ismerve a hazai szervizek hozzáállását még az se mindig pozitív.
Egyedül akkor látom értelmét, ha céges autóról van szó, amit lízingelnek, aztán 1-2 évente becserélnek egy újabbra, bár ezt meg eszetlen pazarlásnak tartom.

Nyilvánvaló, hogy minden öregedő autónak egyre több baja lesz, de nagyságrendi különbségek lehetnek abban, mennyit kell rákölteni, ha gondosan karbantartják, vagy ha hagyják addig menni, míg valami szétesik, lerohad, stb.

Abban viszont nem értek egyet, hogy az ember megszokja a hibákat. Én valahogy az a fajta vagyok, hogy a legkisebb eddig nem hallott zörej vagy a legfinomabb változás a menettulajdonságokban is gyanakvóvá tesz és megyek a hozzáértő barátomhoz, akitől vettem az autót, hogy szerinte ez mi lehet, és ha felmerül a gyanú, hogy bármi már kezd elhasználódni, akkor csere/javítás.
Szerencsére eddig még nem volt sok ilyen. De számolok vele, hogy egy tízéves autónál már várható.
A futómű - köszönhetően a magyar utaknak - elég hamar elhasználódik minden autón, a sportosabb, keményebb gépeken még inkább.

Volt már 16 éves autóm, amit tényleg azért adtam el, mert meguntam, hogy háromhavonta szervizbe kellett járkálni vele, vagy sokat kellett volna rákölteni. Igaz, abban 300e fölött volt a km, ha jól emlékszem, viszont ott tényleg a motorhoz nem kellett nyúlni, de sok minden másnak véres volt a torka.

Aztán vettem egy tízévest, ami külsőre csodás volt, és majdnem az árát még egyszer ráköltöttem egy év alatt, hogy rendberakjam.
Két és fél éve használom a mostanit, ő most 10 éves és 178e km van benne (tényleg), és köszönhetően annak, hogy a megvásárlása előtt nem sokkal esett át teljes felújításon, nekem már egy gyakorlatilag újszerű, 40e km-et futott autót adott el a barátom, egyelőre a szokásos dolgokon kívül (olaj, szűrők, fékbetét) egy gumi tartóbak és két ventillátor csere volt csak műsoron kívül, ebből az egyik még nem okozott konkrét hibát, csak nem tetszett a hangja, és nem akartam megvárni, hogy út közben adja meg magát valahol.
Rozsda egy helyen van körömnyi, ahol leverődött a csomagtérajtó sarkán a festék.
A beltér rossz úton zörög, sima úton gyakorlatilag semmivel se rosszabb, mint egy új autóé, a bőrülés a vezetőoldalon a külső részen már erősen kopott, ahol ki-beszállásnál hozzáért az ember.

Az autó egyébként egy Saab 9-3 Viggen (másfél tonnás, a korához képest jól felszerelt, 270 LE és 400 Nm, és például most Budapestről Szerencsre 8,7 literes fogyasztással jöttem).

Zajcev,
Én már nem egyszer vettem használt mobilt, és soha semmi gondom nem volt velük.
  Miért jó a tizenöt éves Golf Stuttgartból behozva, és miért pocsék Gyuláról megvéve? Vélemények az azonos című írásunkról...
  Nem az a baj, ha valaki jobbról előz. Szabálytalan, de nem vagyok én rendőr. A gond akkor van, ha ezt úgy teszik, hogy tudják: a végén le kell majd szorítani a belső sávban autózót. Vélemények az azonos című írásunkról...