Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Flak

0 bejegyzést írt és 343 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bálint fiammal autóztunk hazafelé a szokásos szombati gimnáziumi felvételi előkészítőjéről, álltunk a Rákóczi úti dugóban, amikoris figyelmes lettem egy ma már mind ritkábban látható, csodás jelenségre. „Odanézz, az a szörnyűség a legérdekesebb autó, amit látsz,…..
Flak 2015.01.14 17:24:44
Nem rossz téma, de egy kicsit hatásvadásznak érzem a cikket. Igaz, hogy nekünk keleten nem voltak olyan jó autóink (semelyik országban), mint nyugaton, de azért nekem furcsa, hogy a keleti blokk egyik legjobb és legéletképesebb autójáról ilyen hangvételű, konklúziójú cikk született.

Én nagy lengyel autó-fanatikus vagyok, rengeteg jó barátom van északi testvéreinknél, egy részük Polonezt is hajtott vagy hajt még mindig. Nagyon strapabíró és jó autók, kényelmesek és szerintem szépek is. Nyilván ez utóbbi szubjektív, de egy rendszerváltás után gyártott Polonez Caro (ferdehátú) vagy Atu (lépcsőshátú) szerintem azért sokkal jobb volt már akkor is, mint az itthon gyártott Suzukik. A beleépített motorokat is lehet szidni, de a lengyel barátaim valahogyan mégis meg vannak velük elégedve. És maga a vezethetőségük is jó, és kényelmesek - ezt tudom én is tanúsítani. A szerző ült már ilyen autóban? Nem kőművesek által lelakott, eleve keményebb rugókkal szerelt kisteherautóra gondolok.

Pár apróság a cikkhez:

A gyár neve helyesen Fabryka (nem Fabrika) Samochodów Osobowych, de ez így is nagyon jó, fejből leírva, hiszen az átlag magyar nyelve menten kitörik egy közepes hosszúságú lengyel szótól is. :D

"1978-ban megszületett tehát a hórihorgas, magas futóművön billegő, keskeny, hosszú, de nagy vonalakban, leginkább messziről, fent hagyott kupakos távcsővel nézve talán még modernnek is tűnő Polonez." - Hát nem is tudom, ha nálunk is forgalmazták volna már a kezdetektől, sokan lehet inkább erre fizettek volna be, mintsem akármilyen más szoci autóra. Arról nem is beszélve, hogy nem értem, miért kell a szoci autókkal kapcsolatban mindig megjegyezni, hogy milyen "magasak". A Wartburg, Trabant, Lada kapcsán is olvastam már ilyet. Igen, magasak, mert itt sokan jártak velük kiskertbe, rossz utakon, vagy egyes településeken eleve nem volt normális út. Ezért a helyi viszonyokhoz képest ez volt a jó megoldás. Sok értelme lett volna 10 centivel alacsonyabb autót gyártani olyan utakra, ahol még sokszor a gyári magasság is kevés volt.

"onnantól a Polonez ötajtós ferdehátúként egészítette ki az addig csak négyajtós szedánból és kombiból álló (volt egy darab egyedi kabrió is, azzal most ne foglalkozzunk) Polski-Fiat 125p-kínálatot." - Létezett ezen kívül Polski Fiat 125p Jamnik (tacskó) néven hosszított cabrio "limuzin" elsősorban turisztikai célokra és sokkal több példányszámban készült pickup is, mezőgazdasági célokra. (Ez azért volt fontos, mert a lengyeleket nem kényszerítették TSZ-ekbe, lehetett saját földjük, és birtokolhattak "termelőeszközöket", teherautót is. Még Zukot, Nysát is.)

"Ezt komolyan gondolták? Behegesztik a hátsó ajtót, ráhánynak egy nonfiguratív ablakmutációt, és akkor kupé?" - Tényleg esetlen kinézetű, de a két kupéváltozat közül a fotóhoz sikerült kiválasztani a rosszabbat. :) És emellett azért azt is megjegyezném, hogy azért nem ilyen behegesztős módon készült a Coupé, hiszen az első ajtók is hosszabbak. Ja és eredetileg olcsó verziónak, nem pedig elegáns Coupénak készült, ezt csak az utókor látja bele.

Képzelhetik, micsoda légellenállása volt a lengyel kartondoboznak… - Ahogy az összes korabeli nyugati kockának is. Pl. az egyes Golf mitől lenne sokkal jobb aerodinamikailag? (max. nincs olyan magasan)

"a háromajtós kupéverzió elvágott bódéjára rágraftolt fél-alvázas felépítménnyel" - Ahogy írtam, a coupé hosszított ajtós változat volt. A pickup a normál változatból készült, normál hosszúságú ajtókkal.

"Ezt az agyontákolt szörnyszüleményt is sorozatban készítették. Hátrafelé toldva, felfelé duplán toldva, na aztán valami ajtó is kéne rá..." - Ezek mentőautónak készültek, nem pedig elsősorban kisáruszállítónak, mint a Skoda Forman. A 80-as évekre a lengyelek is kezdték érezni, hogy le kellene cserélni a Nysa 522 R és S változatú mentőket, s mivel a kedves Szovjetunió és a lengyel "efftársak" voltak olyan kedvesek a végletekig kifacsarni az országot, nem volt pénz nyugati beszerzésre. Megoldották abból, ami volt. Bénán néz ki, nem is túl praktikus, de egy Nysához hasonlítva azért mégis nagy a különbség a "komfort" terén. Szerintem ilyen szempontból érthető a létezésük oka, nem pedig a lengyelek "igénytelenségével" magyarázandó, ahogy azt a cikk érezteti.

Nem akartam sértő lenni mindezzel, s remélem érdekes kiegészítésekkel szolgáltam a cikkhez.
Flak 2015.01.14 19:40:10
@pizo: Igazad van, hirtelen a 4 ajtós Roy képe lebegett a szemem előtt, az elvileg egy az egyben olyan, mint a széria Polonez. Viszont az első változat a szimpla fülkés volt, ott pedig (akárcsak a hosszított fülkés esetében) nagyobb szükség van egy némileg hosszabb ajtóra.

Köszi a javítást és elnézést kérek a Szerzőtől a hibás megjegyzésemért! :)
Flak 2015.01.14 19:51:32
@misinator: Először is: Hatalmas tiszteletem a Nagypolski-márkahűségért! :) :) Másodszor pedig: nagyon jól, szépen leírtad a dolgokat, minden szavaddal egyetértek!

(Én most nyáron szeretnék valamilyen lengyel csodát keríteni, csak még nem döntöttem el, hogy Nagypolskit, vagy Polonezt. Lengyelországból hoznám mindenképpen, s a lengyel barátaim segítségével választanám ki, venném meg. Mióta az eszemet tudom, Nysára vágyok, de az még egy későbbi történet lesz, ahhoz sok hely kell. Régóta Wartburgozok, ehhez képest - továbbra is hű maradva a "keletnémet Mercedshez" - akár Polski, akár Polonez, mindenképpen előrelépés lesz.)
Ha az ember érdekes autóbemutatón van, a többiek mindig izgatottan várják a beszámolót. Szorított az idő, így tényleg csak pár szóban előtájékoztattuk a kollégákat. És értették. Mert autóbuzik ezek. A nyelvezetért elnézést, de rövidebben máshogy nehéz kifejezni. Ha…..
Flak 2014.09.30 20:32:12
@bajan: "Csak ne gondold hogy csak úgy lehet ahogy te csinálod." Ezt is leírtam, igaz eggyel később: "az hogy neked más a véleményed, vagy a blog szerkesztőinek és szerzőinek más, teljesen természetes. Kinek a pap, kinek a papné." Szerintem maximálisan rendben van az, ha valakinek ez elfogadható. Csak jelezni bátorkodtam, hogy nekem nem tetszik, mert én a TC csapatát ennél nagyobbra tartom. Ennyi. Hol itt a baj? Hogy van saját véleményem? Én senkit nem hülyéztem le.
Flak 2014.09.30 23:38:24
@ommm: ok :)
Flak 2014.09.30 23:41:49
@Bono92: Nem tudom miért személyeskedsz, és vetítesz ki rám olyat, ami csak a fejedben létezik. Maradjunk annyiban, hogy nem ismerjük egymást és ez így van jól. Én leírtam a véleményemet kultúráltan, te is a magad módján. Szép estét neked is, "autóbuzi"! :D :D
A helyzet valós, nyilatkozni viszont mégsem szeret senki. Miért is? Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja. Reggel hívtuk az alvállalkozónkat, hogy kell még egy markoló. Be is futott az áhított szerkezet. Amikor megláttam, a kezembe temettem az arcomat és magamhoz intettem a…..
Flak 2014.06.23 12:02:36
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
OFF Csak a kiigazítás kedvéért. Történettudománnyal foglalkozom. Az egyik legnagyobb tévedés, ami a közvéleményben ezzel kapcsolatban él, hogy mi nem tesszük fel soha azt a kérdést, hogy "mi lett volna, ha". Ezt azok terjesztik/terjesztették el, akik szeretik a múltbeli felelősséget lerázni magukról, azaz elsősorban a politikusok. Valójában ez a kérdés igenis fontos és vizsgálandó: számba kell ugyanis venni minden lehetőséget, ami pl. egy döntéshozó előtt állt és ezek lehetséges kimeneteleit. Amit valószínűleg a kérdéses döntéshozó is végigpörgethetett fejben, ismerve akkori helyzetet. Csak így juthatunk az igazsághoz, hogy valaki miért döntött úgy, ahogy, miért nem másféle megoldást választott, stb. És így érdekes dolgokra lehet fényt deríteni. :) Tudom, ez nem annyira tartozik most a témához, de gondoltam, leírom, ha már szóba jött a dolog. ON
Flak 2014.06.23 13:41:00
@protézisesh: Igen, igazad van mindenben. Viszont én nem is cáfolatként írtam amit írtam, csak egy kiegészítésként. :) Tudom, hogy a témához nem nagyon kapcsolódik, csak a megjegyzés, amire reagáltam, mint "nagy igazságként" elfogadott "bölcsesség" hibás, ezt igyekeztem kijavítani.
Flak 2014.06.23 13:43:31
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Igen, így igaz! De nem áll távol a történettudománytól, és nem "történelmietlen". Csak ennyiben szerettem volna korrigálni. NA nem OFFolok tovább. :)
Arra kerestük a választ, hogy melyik a leginkább használható és szerintünk legjobb kultautó. A 2CV, a Bogár vagy a Renault 4? Összehasonlító, majdnem.   ..
Flak 2014.05.14 22:33:11
A hódmezővásárhelyi választási bizottság átadta a nyertes képviselőjelöltnek az igazolást az eredményről.Ez így elég egyszerűnek hangzik, bemegyek, jónapot, átveszem, köszönöm, kijövök.Nade nem rólam van szó, hanem a bájgúnár Lázár Jánosról! Ő aztán megadta a…..
Flak 2014.04.26 19:14:02
@Dödölle: Semmi gond, nem kellett volna javítanod, érthető volt. Egyébként igazad van, Lázár valóban egy törtető és semmirekellő alak, de szerintem ez a mostani megnyilvánulása azért nem kiugróan pofátlan ha az egész mai politika kiugró pofátlanságát nézzük. Bár abban igazad van, hogy attól még valóban "érdekes" a dolog. Azért elgondolkodtató, hogy mennyire kilúgozta az emberekből (belőlem is) a politika a tisztességes politika iránti vágyat, vagy legalábbis igényt. Én is csak legyintek egy ilyenre, mert gyakorlatilag annyira mindennapos, hogy ha egy ilyen felhúz, minden nap agyvérzést kaphatnék egy híradó megtekintése után. :D Már csak a százmilliós sikkasztások, titokban tartott lopott vagyonok és milliárdos mutyik érik el az átlagos ingerküszöböt, de egyeseknél már az is el van intézve annyival, hogy szóra sem érdemes, ilyen a politika. Nem tagadom, sokszor én is elintézem ennyivel.
Flak 2014.04.26 23:27:30
@Dödölle: Gratulációval a politikusok 98%-ának tartozol, Ők érték el, hogy már ez se legyen KIUGRÓAN pofátlan cselekedet. És nem a "pofátlanon" van a hangsúly, hanem a "kiugrón" remélem érted. Ettől még elítélendő (ebben egyet is értünk), de szerintem továbbra is a "semmi különös" kategória, ha a politika eddigi trendjére és "színvonalára" tekintünk (a magyar politika egészére értve). Nem tudom, érthetően fogalmaztam-e. Mindegy, ez az én véleményem volt, a Tiéd ettől még lehet más, ettől szép a világ. Mindenesetre azért olvasd el az ehhez a bejegyzéshez írt 3. hozzászólásomat ("közösperonos átszállás"-nak címeztem). Ott leírtam nagyjából mi a véleményem. Egyébként én nem akarok Veled "veszekedni" itt, mert úgy érzem, nem sokban tér el a véleményünk és csak apróságokon rugózunk. Én megértem ha Téged ez felháborít, nekem csak annyiban tér el a véleményem, hogy én már nem tudok felháborodni sem. Ettől még (újra hangsúlyozom) NEM ÉRTEK EGYET Lázárral és nem is támogatom. Mindegy, nem folytatom, mert ez már tényleg nem jó semmire.
Flak 2014.04.26 23:30:08
@Dödölle: Egyébként pedig amit többen és régóta csinálnak, az inkább "bevett szokás" (sajnos), nem pedig "kiugró" cselekedet. Ami kiugró, az rendkívüli, egyszeri, feltűnően grandiózus, stb. Ez sajnos (a politika mai állása szerint és legnagyobb szégyenére) egészen hétköznapi eset volt. Amennyire én látom helyi példák alapján (lásd a már említett helyi példákat). DE: ettől még nem helyes!!!! Ne értsd félre.
Ha érdekelnek az autók, biztos te is belefutottál már a Discovery Channel Autókerekedők című műsorába. Ebben Mike a kereskedő, és Edd, az ex-topgeares szerelő részről-részre megvesznek, rendbe pofoznak majd eladnak egy klasszikus típust. Felmerültek benned kérdések az autókkal…..
Belsőség Így neveld a gyereked! 2014.01.23 13:42:30
Paul Walker halála elég sok dologra rádöbbentett. Például arra, hogy öreg vagyok. Vagyis nem, mert a Sipos úr öreg, én egyszerűen csak nem vagyok fiatal. Pedig  tudom mi a swag meg a yolo, használtam már hashtaget és még legózom is, de múltkor egy mondatomat úgy kezdtem: a mai…..
Flak 2014.01.23 14:47:41
Nem kisgyerekeknek, de még talán ajánlható régebbi autós filmek (ezek mondjuk nem annyira a versenyzős fajtából valók):

"Vanishing Point" (1971) - Nem sok története van, csak egy hosszú autósüldözés az egész. Némi droggal és nőkkel, szóval óvodásoknak nem biztos, hogy jó. :) Készült egy 1997-es változata is, fene tudja mennyire jó, nem láttam.
www.youtube.com/watch?v=62UEDyEzpXQ

"Duel" (Párbaj), szintén 1971-ből, Steven Spielbergtől. Igazából nem túl jó film szerintem (autós szemszögből nézve), de gyerekként rám nagy hatással volt.
www.youtube.com/watch?v=qCKEpAmv4EI

"A félelem bére" (1953) - Szintén nagy hatást tett rám gyerekként, igaz itt nem az autó szeretete, és nem is sportkocsik kaptak főszerepet.
www.youtube.com/watch?v=o96BnpFDQgw

(Tudom, ezek annyira nem illenek ide)
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
Flak 2014.01.08 17:31:31
@Scaleo: Nem a szerzőkre gondoltam, hanem hogy sokkal több védelmezője akadt akkor a hozzászólók közt, az itt látható idiótákat pedig (nagyon helyesen) a többség elítéli.
Flak 2014.01.08 17:38:39
@Scaleo: Az biztos!
Flak 2014.01.08 17:53:51
@Arculatervin: Jó a kérdés, elvileg megtehetném hogy végigmegyek 130-al előtte és szabályos is lenne. Viszont egyrészt annak vagyok a híve, hogy jobb a békesség (meg aztán ki tudja hová siet), másrészt (és főként) pedig az ilyen tahók általában nem elégszenek meg a villogással és képesek 2-3 méterrel a kocsim fara mögött lihegni kilométereken keresztül. :( Ez pedig megítélésem szerint elég veszélyes helyzet (pláne ilyen nagy sebességnél), így inkább elengedem ha lehetőség nyílik rá. Persze addig ki kell bírnia. :) Ismerek olyat is, aki szintén felmérgeli magát az ilyen rakétázókon, és amikor elkezdik "tolni" ad nekik egy fröccsöt az ablakmosóból vagy finoman rálép a fékre. Mondjuk ezt épp úgy elítélem, mint az esztelen gyorshajtást, sőt talán még veszélyesebb. A lényeg, hogy normálisnak kellene maradni és alkalmazkodni minden irányban oda-vissza.
Nem akartam elhinni - valójában persze tudtam, hogy igaz, és a Hírcsárdát megint jócskán túlszárnyalja az élet - a hírt, miszerint a kormány emlékművet állít Magyarország 1944. március 19-i német megszállásának. Megvártam, míg kijön az online Közlönyben, és hát igen,…..
Flak 2014.01.06 11:33:29
Te jóságos Atyaúristen! Milyen szinten kell ahhoz ostobának lenni, hogy azt higgye bárki, ez az emlékmű azért készül, hogy a németeket sajnáltassa és a megszállást jó színben tüntesse fel???!!! Komolyan gondoltad Te ezt, kedves posztíró!? Én sem szeretem a Fideszt, sőt, az állandó megemlékezéseket sem pártolom, de ez már súlyos elmebaj vagy legalábbis olyan mértékű rettegés-gyűlölködés, ami elhomályosít bármiféle objektivitást. Régen olyan jó volt ez a blog, egyformán kapott jobb és baloldal is a fricskákból és csak a tényleg "vastagbőr-gyanús" esetek lettek kitéve. Ez itt már primitív baloldali ellenpropaganda. Nem mintha a jobboldal ne lenne képes ugyanilyen primitív fogásokra, de én személy szerint nagyon-nagyon sajnálom, hogy idáig jutott a blog. Régen naponta olvastam, most egy kihagyás után, főleg visszaolvasva meg vagyok döbbenve. Mi történt?

A témához visszatérve:
-Idén holokauszt-emlékév lesz, ezt már jó előre bejelentették és ez együtt fog járni különféle programokkal, és emléktábla- és szoboravatásokkal.
-Aki egy kicsit is használja az eszét, sejti, hogy ez az emlékmű ebbe a sorba illik, tehát jó eséllyel a zsidó áldozatokról lesz szó. Az egy mondat, amit aláhúzott a kedves szerző, persze esetlen, de ennek ellenére azért egy kis ésszel rá lehet jönni, hogy miről van szó.
-A Fidesz nácisága csak a szélsőbaloldalon evidens, valójában nagyon sokat tesznek a zsidóságért, egyesek szerint túl sokat is (ez meg a szélsőjobb véleménye). Tessék utánaolvasni. Ezért sem áll meg a náci-vád.
-Hazánk "felszabadításának" is van emlékműve, a Muhi csatának is, a Holokausztnak is (ezer és egy), mégis egyik sem volt vidám esemény, sokan haltak meg. Nem értem mi a gond. Lesz egy emlékmű arról, hogy mit tettek Magyarországgal a németek. Ne feledjük, hogyha ez nem történik meg, akkor Budapestet sem lövik szanaszét az oroszok, vagy legalábbis nem annyira.
-Szerintem inkább tényfeltáró cikkeket kellene írni, nem ilyen propaganda izű böffentéseket, már elnézést a kritikáért. Ha egy fórumra kommentnek írod be ezt, nem vagy más, mint nyelvtannáci, aki beleköt egy mondatba. És sajnos kb. ez a színvonal most tényleg. Én ezt nem tartom jónak, bár el tudom képzelni, hogy van, akit ez villanyoz fel.

Annyi érdekes téma lenne még, amiről lehetne írni! A Fidesz és az MSZP, vagy akármelyik párt háza tájáról lehetne ezerszer érdekesebb és igazán "sunyi" dolgokat összeszedni, hiszen ezzel van tele az egész sajtó nap mint nap. Miért nem esik ezekről szó? Nem kellene ennyire leadni a színvonalat és ezt tényleg úgy írom, hogy közben reménykedek, hogy majd lesznek még olyan cikkek, amelyek tényleg igazi "kutatómunkán" alapulnak és szép tényfeltáró-összegző jellegűek. Nekem annak idején ez adta a blog sava-borsát, sajnálom, hogy most nem annyira ez az irányvonal.
Az internet tele van autós fedélzeti kamerák videóival. Ebben a műfajban évek óta az oroszok jeleskednek leginkább, de ma már a világ szinte minden részéről találni sokkoló, dühítő vagy mókás dashcam-felvételeket. Magyarországról persze nem, mert ahhoz, hogy a hazai autósok…..
Flak 2013.12.25 18:37:04
@Flak: Na zsír, ez kétszer ment el. :( Bocsi emiatt mindenkitől.
Flak 2013.12.26 10:29:38
@vilagpolgar: Nem sok köze van, mondjuk csak a közlés időpontja. :)
Flak 2013.12.26 10:31:48
@ön itt áll: Ne "beszélj" csúnyán, attól nem lesz nyomatékosabb a véleményed. Igazad van, nem sok köze van az ünnephez, maximum csak a közlés időpontja. Mindegy. Csak egy megjegyzést tettem, hogy én karácsonykor ilyet nem közölnék le. Ennyi. Remélem már nem fáj neked, kipihented a sokkot.
Lassan két éve már, hogy a béketáborbeli járműveket 1:43-as méretarányban megformázó, jó megítélésnek örvendő IST bemerészkedett az 1:18-as modellek közé. Elsőként az 1200-es Ladával jelentek meg, majd lehúztak róla pár bőrt, Fiat 124, Seat 124, vagy éppen NDK-s…..
Flak 2013.12.25 18:13:31
Szia!
Király a blog, hosszasan elkalandoztam már rajta többször. :) Most írok először azonban, mert én igaziból is Wartburgokkal foglalkozok, a másik hobbim pedig a modellautók átalakítása, gyűjtése. Megvan mindkét 1:18-as Wartburg. Az egyik fórumon megírtam a modellek hibáit, érdemes átfutni :

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=127979129&t=9196187

+ Kiegészítés:

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128127673&t=9196187

Nem rossz, tényleg szép és látványos a modell, de ennyiben ki is merül a sok előnye. Elég trehány módon lett kivitelezve szerintem. :( A legrosszabb az egészben talán az, hogy a Wartburgra jellemző legendásan nagy illesztési hézagok nem köszönnek vissza a modellen. Személy szerint én úgy gondolom, hogy a modell (néhány szebb részlettől eltekintve) inkább csak egy "felnagyított" és méretei miatt impozáns 1:43-as modellautó. Ez pedig szerintem kicsit kevés az árához képest. De legalább kapható (volt, amíg el nem kapkodták).
Belsőség Ilyet még nem láttál! 2013.12.23 18:33:19
Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos volt a lencséje, és a nagy kapkodásban elfelejtettem megtörölni. Cápa barátomnál jártam, szintén nepper, iszonyatosan tud alkudni, egy isztambuli bazárban ríva szaladnának…..
Flak 2013.12.24 12:47:08
@KissGecihuszár:
"Sajnos, ez Magyarország; a hekmány, gánya, buhera nagyhatalma vagyunk!"

Már megint ez az ostoba Magyarország-lekicsinylő duma. Láttál Te már ukrán, orosz, román képeket? Személy szerint én nagyon szeretem a lengyeleket, de még ők is ezerszer "jobban" tudnak kókányolni nálunk. Személyesen tapasztaltam. De akár az USA-ból vagy Franciaországból is lehetne példát hozni, ott is burjánzik az igénytelen sufnituning műfaja. Szóval nem kell itt magyarozni, egyszerűen igénytelen emberek műve az ilyen, ebből pedig rengeteg van máshol is, nem csak nálunk.
Belsőség Hazavágtam az autómat 2013.12.14 06:48:39
Még a jogosítvány kézhez kapása előtt, 2008-ban vettünk egy új SX4-et. Tudom, rohadjak meg. Édesanyámmal ketten élünk, ő már nem vezet (azért vagyunk még életben), két hozzá nem értő nő pedig gyilkos kombináció egy autónak. De nagy volt az öröm, csak sajnos nem tartott…..
Flak 2013.12.14 16:19:43
@Emmanuel Goldstein: Lehet, hogy azért született a cikk, hogy itt a komment-felhőben kitörjön a vihar? :)
Flak 2013.12.14 16:20:55
@uki: Maximálisan egyetértek.
Flak 2013.12.14 16:22:19
@Leonard Zelig: Sírok a röhögéstől. :D
„Azért a 88 ezer euró egy Transporterért már az elmebaj kategóriába esik. Láttam már eredeti, nem restaurált és gyönyörűen megőrzött példányt pár éve, annak az ára 30 ezer volt és sokkal jobban nézett ki.” Ezt a kommentet Karlmann felhasználó írta Sipos Úr mannheimi…..
Flak 2013.11.06 13:58:43
Ha már régi kisbuszokról van szó, nekem egy ilyen az álmom:

static.panoramio.com/photos/large/4881199.jpg

Ez valószínűleg sokkal olcsóbb lenne, mint egy Samba, de sokkal-de sokkal ritkább is. Szerintem sokkal inkább autó-szerű, és szebb is, de nyilván ez elfogultság, kinek a pap, kinek a papné. Mindenesetre műszakilag nyilván elmaradottabb több téren, de nekem ez tetszik. Eddig egyetlen egy normális darabot nem találtam itthon még az utódából sem, nem hogy ebből a régiből. (a lengyelektől kell majd behozni) Pedig voltak igen szép változatok is:

forum.nysa.pl/files/thumbs/t_n_63_m___872.jpg

auta5p.eu/katalog/nysa/nysa_n521_01a.jpg

Nekem ezek dobogtatják meg a szívemet, ha kisbuszokról van szó. :)
Flak 2013.11.06 14:01:43
@Make Valamit: Ez olyan, mint a bélyeggyűjtés. Ott is vannak olyan kis példányszámú, ritka, vagy keresett darabok, amelyek akár több millió forintot is megérnek. Pedig csak egy kis papírfecni. De minden gyűjtőszenvedély területéről (érmék, régi rádiók, stb.) lehet ilyen irreálisan magas árú dolgokat találni. Úgy értem, ár-érték arányban. Persze ezeknek nem a "használati" értékük, hanem az eszmei értékük határozza meg az árat.
Flak 2013.11.06 14:08:18
@Opel P1: Nekem már az is kissé meglepő, ahogy a veterán Zsigulik ára kúszik felfelé, holott annyira (még) nem ritkák és annyira jó autók sem voltak. Ehhez képest már milliós áruk van az igazán szép daraboknak. Mondjuk ez érthető dolog, én Wartburgot újítok fel éppen, mire készen lesz, az sem lesz meg kevesebből. És soha nem lesz olyan, mint egy gyári állapotban szépen megőrzött. Ja és most hirdetnek egy felújított Touristot is két millióért. Szerintem az sem reális, ár-érték arányban főleg. Persze ha azt az oldalát nézem, hogy "hiánycikk" és ilyet ilyen állapotban nem igazán kapni máshol, akkor akinek kell és van is rá pénze, úgyis megveszi. Így megy ez a Transportereknél is. Miért ne legyen drága, ha egyszer van, aki megadja érte ezt a pénzt?
Belsőség Heti merítés 2013.09.29 10:34:50
Magyar tervezésű , német cirkáló ,megállja a helyét A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plusz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az…..
Flak 2013.10.01 12:06:14
Gratulálok annak a néhány embernek, akik képesek a népítélet alatti hozzászólásokat végletekig eldurvítani az ostoba Suzuki-gyalázó és Suzuki-istenítő szövegeikkel. Minden autót a helyén kell értékelni. A Swift, különösen az első egy olcsó, de kis teljesítményű, viszonylag megbízható, de (mint mindegyik) karbantartást is igénylő autó. Ennyi. Az összes többi dolog szubjektív. (Jó és rossz egyedi esetek és egyéni ízlés keveredése.) Egyébként is, kit érdekel, mennyit megy az autótok? Az enyém 130-at autópályán, 90-et városon kívül, 50-et városon belül. Maximum. :)
Egy autó nem ettől lesz jó!!! (Értsétek már meg, könyörgöm!) Mit gondoltok, miért van itt annyi elfogult hozzászólás a Suzukiknál? Miért van, aki régi Mercit, BMW-t újít fel, holott már eljárt fölöttük az idő? Miért használnak egyáltalán napi szinten ilyen autókat? Miért újította fel olyan szent őrültséggel Csikós a Ponton Mercijét? Miért beszél olyan nagy szeretettel a Bianchiról? Mert egyszerűen szereti, megvan benne az öröme, jól esik vezetni, neki így-ez jó. Mivel mindannyian különbözőek vagyunk, mindenkinek más kell, mindenki másra esküszik. Ez olyan, mint a zenei ízlés, nők, kedvenc étel, öltözködési stílus. Mindenkinek megvan a kedvence és azt is el tudja mondani, hogy választottja miért jobb a többitől - szerinte. De ez mindig szubjektív vélemény, és törvényszerű, hogy az emberek többségének más a kedvence vagy másban leli örömét. Ezért anyázni, hülyézni fölösleges, osotoba időpocsékolás.
Nekem Wartburgom van, 353-as krómos, kétütemű. Van nála jobb autó, ma már nem is egy. A mai autókhoz képest lassú, nem olyan kényelmes és bizony a biztonsági "extrák" is kimerülnek az első övben és egy-két apróságban. Természetesen jól karban van tartva, megy is ahogy kell és nem olyan roncs, ami egy óriási kocsisort tart fel maga mögött (nem szeretem ha rabolják az időmet - én sem szeretem másét rabolni). Már három is van, más autóm soha nem volt és szerintem soha nem is lesz. Egyszerűen én azt szeretem. Tudja amit kell (50-90-130), többet nem. Vezettem már más autókat is (pl. Swiftet is), de mindannyiszor visszavágytam a Wartburgba. Mert nekem "ez az a ruha, ami kényelmes", mert "ez az az étel, ami ízlik", stb. :) És mivel tisztában vagyok vele, hogy mit bír az autóm, nem mesélek Háry János-történeteket róla. De ha olykor-olykor mégis megesne, azt tudjátok be az elfogultságomnak. Ugyanaz vesz rá, ami ráveszi az embereket arra, hogy kimondják, a barátnőjük/feleségük szeme a legszebb a világon. :) Ami tényszerűen nézve szubjektív és valószínűleg nem igaz, mégis csak megmosolyogjuk és elfogadjuk. Akkor az autót miért nem lehet elfogadni? És miért nem lehet kulturáltan véleményt nyilvánítani? (pro és kontra)
Ezzel senkit nem akartam megsérteni, megbántani, csak leírtam a gondolatomat, ami a kommentek olvasása közben fogalmazódott meg bennem.
Jézus magasságos ereje! Csikóstól kaptam az imént, a világ egyik legjobb mozija. Rosemeyer, Caracciola, Nuvolari. Rövidujjúban, bőrsisakban, öv nélkül, szervó nélkül, fékrásegítés nélkül, száz meg száz lóerőket tartanak kordában négy kondomon gurulva,…..
Flak 2013.07.12 13:44:19
@Flak: Ja és kicsit elkanyarodtunk a témától, én ezzel nem akarom kisebbíteni a korabeli pilóták és versenyzők érdemeit, hiszen igazi legendák. :)
Flak 2013.07.12 14:07:12
@Laciii: Igen, ismerik, de például ezek a gokartok is inkább egyszerűnek, mint régiesnek mondhatóak. Nem többszáz lóerős, virsligumikon pattogó mozdony-szerű versenyautó-szörnyek. Ilyen szempontból a gokart is inkább a mai versenyautókhoz van közelebb (alacsony súlypont, széles gumik, tökéletes pálya, stb.), persze nem kinézetre vagy teljesítményre, hanem kezelhetőséget tekintve (azaz: viszonylag jól kezelhető).
Flak 2013.07.12 14:18:00
@Shadowbull: Nem értem az összefüggést azzal amit írtam, de a gumikkal kapcsolatban igazad van. Ja és: "Mindenre sokkal több idő van" - helyett: "Minden sokkal több időt igényel". Mikor pedig nem volt annyi idő amennyire szükség lett volna, kész is volt a baleset. :(
12 milliárdért traffipaxot venni? Nem hinném, hogy a gyorshajtás az egyetlen probléma az utakon. Pláne nem ennyiért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Flak 2013.01.31 08:39:37
@Shadowbull:
Nem vagyok hobbiautós.
"nem vagy képes a megengedett sebességgel haladni" - Ezt ki mondta neked? Simán hajthatnék gyorsan is, de nem teszem, mert a többséggel és az általatok is lenézett Suzukis, Ladás, Twingos, stb. száguldozó hülyékkel szemben én tisztában vagyok azzal, meddig nyomhatom a gázt úgy, hogy az biztonságos autózást tesz lehetővé. És ezt nem az fogja nekem diktálni, aki nagyobb és erősebb autóban ül. Ebben egyetérthetünk. Én is alkalmazkodom hozzájuk (elengedem és segítem őket), illetve alkalmazkodom az útviszonyokhoz és a kocsim adottságaihoz, Ők pedig próbáljanak cserébe hozzám is alkalmazkodni. Ez ami nem mindig megy. Szerencsére azért a többség normálisan vezet.
"a negykereku hulladekoddal" - Hát nem tudom a Zaporozseced vagy a széthulló félben lévő Suzukid kormánya mögül miért van ekkora szád (biztos ilyesmid van ha ilyen frusztrált vagy), de a neten tudod, mindenki azt mond, amit akar. Nekem is lehetne Porschém. De nincs. Ehelyett van egy olyan Wartburgom, amin minden gyári és minden a lehető legjobban működik, szóval tökéletes műszaki állapotnak örvend. Ezt sokan nem mondhatják el a kocsijukról, talán éppen te sem. A net olyan, mint egy western kocsma, bárkibe ismeretlenül bele lehet kötni és meg lehet sérteni, sőt igazából következmények nélkül. Te is erre vagy egy jó példa. Ha kérhetném, az ilyen találgatásokra és kifejezetten rosszindulatra alapozott marhaságokat mellőzzük már, jó? Mert ilyet én is tudok ahogy láttad, de semmi igazság nincs mögötte és nem is használ senkinek, a vitának sem.
"Minek mesz egyaltalan autopalyara?" Nem naponta használom, de volt hogy muszáj volt. Ez van. Megtehetem, 110 a külső sávban pedig nem lassú és nem is tiltott. Nem tudom ezzel mi a bajod.
A gyorshajtásokkal kapcsolatban pedig: a statisztika úgy alakítható, ahogy a kedved tartja. Erre a legjobb példa a politika. Úgyhogy ezzel kár dobálózni. Azt viszont statisztikán kívül is tudom, hogy az ismeretségi körömben legalább 5-6 ember halt meg gyorshajtás miatt. Nekem ez is elég.
Flak 2013.01.31 08:46:20
@Sirius01: Képzeld, Kelet-Magyarországon élek és igenis tudom, milyen nagy problémát jelent a bűnözés. Engem már vettek körbe úgy, hogy agyonvernek (kocsiból kirángatva). Ha nem tudod megvédeni magad, illetve nem tanulod meg, hogy hová nem szabad behajtani (milyen egyének által lakott helyekre), akkor baj van. Ez van, ez ma Magyarország 2013-ban. Rendőrre nem lehet számítani. Akár egy van belőle, akár tíz, akár száz.
Flak 2013.01.31 11:53:24
@Shadowbull: Innentől fölösleges bármit is írnom, aki ennyire önző és lenéző (mire fel?), az maradjon meg a kemping-bicónál, ahogy te. De igazából nem is érdekel mit mondasz. Én továbbra is használom a kocsimat (napi szinten), a normálisan közlekedőkkel továbbra sem lesz semmi bajom, akinek viszont 5 km/h sebességkülönbség fáj (és nem tud előzni), annak azt ajánlom, hogy forduljon orvoshoz és kezeltesse magát. Én mindenkihez korrekt módon állok hozzá, aki megérdemli. Leírtam a véleményemet, erre te nem csak engem, de a kocsimat is (milyen alapon?) elkezdtél lehúzni. Maradjunk annyiban, hogy nem ismerjük egymást és én ennek nagyon is örülök. Bicikliről vagy rollerről könnyű azt kritizálni, aki autót hajt, kis barátom. Ne itt éld ki a frusztrációdat. Ja és még egy dolog: én továbbra is Wartburggal fogok közlekedni és nagy ívben lesz*rom ki mit gondol róla. Biztonságosan és előzékenyen vezetek. Akinek viszont 85-90 nem elég városon kívül, ahol ENNYIVEL LEHET menni, az vagy előzzön (kussolva)(és ebben én segítem maximálisan), vagy inkább szégyellje magát és üljön buszra (ahogy te mondtad - mert nem való neki autó).

A gázpedált egy agysorvadásos majom is tudja nyomni, ehhez nem kell ész. Ezt vésd be.
Megpróbálom röviden összefoglalni a lényeget, mármint azon kívül, hogy a rombolás gyerekkorától kezdve ugyanúgy foglalkoztatja az ember fantáziáját, mint az építés. Akit egy kicsit jobban érdekel az előbbi, mint az utóbbi, az biztosan nézi a Fast, Furious and Funny című…..
Flak 2013.01.20 21:14:31
@AIR: Igen, minden példa sántít. De az "élvezeti faktor" kb. ugyanaz. Kivéve ha az én házam falát festik össze. Vagy ha az én kertembe dobják az autót. :D
Flak 2013.01.20 21:38:34
@AIR: Nem jobb. De szerintem itt is kezd már használati tárggyá válni, főleg az autók iránt nem annyira fogékonyak szemében. Nem is azzal van a baj, hogy az autókat szeretők egy része feljajdul egy ilyen videó láttán (vagy elszomorodik). Egy ilyen videónak mi az üzenete? Semmi. MAx. az, hogy "milyen jó a rombolás", amit a kétbites primitívek sikerrel el is sajátítanak, illetve ami még rosszabb, hogy esetleg a gyerekeket is rossz irányba befolyásolhatja. Egyszerűen rossz példa. És persze a nincstelen tróger vagy a csínytevő gyerek nyilván nem a saját autóját fogja összetörni, nem a saját háza falát firkálja össze, nem a saját tulajdonát veri széjjel, hanem vagy másét, vagy a köztulajdont. Innen is megfogható a probléma. Amíg ilyen példa van, addig igény is lesz a rombolásra. Nem véletlenül néz ki a legtöbb mai város egy nagy trágyakupacként a graffitik és a szétvert utcabútorok miatt. Egyszerűen menő lett a lazaság, a pusztítás, mert TE megteheted. :) Nyilván ezer egy más oka is van ennek, de ez is hozzájárul. A példa ragadós - tartja a mondás és ez igaz is.
Flak 2013.01.20 21:40:22
@Wilson: Nagyon jól látod. A történelem ismétli önmagát.
Az SS 101. páncélos hadosztályának PZ VI-ja 1944-ben egy francia mezőn. Propagandafotó, de kétségkívül impresszív látvány, bár ekkoriban már keveset mozogtak ilyen merészen, nyílt terepen. A szövetségeseké volt a légtér A Panzerkampfwagen VI, azaz a Tigris a világ talán…..
Flak 2013.01.14 18:43:29
Hát igen, a német technika a pokolban is német technika.

Itt egy videó, ahol nagyon szépen hallatszik, hogyann "muzsikál" egy Jagdpanther Maybach motorja:

www.youtube.com/watch?v=QCCCKiQWMRM

Azért akármilyen szörnyű is volt a háború és akármennyire is messze esnek az autózástól ezek a gépek, ez a hang zene minden autó-kedvelő fülének. :)
Flak 2013.01.14 18:47:08
@merzo: Jól néz ki nagyon, itt a futógörgőkre is ügyeltek, hogy hasonlítson az eredetire.
Egyébként létezik egy magyar csapat által épített példány is, ahol még IFA alkatrészeket is felhasználtak (ha jól emlékszek az erőátviteli rendszerhez). Az is nagyon jó, bár azon hamarabb észrevenni, hogy "home made". :)
Akinek van pénze benzinre, az már simán adhat egy kis aprót, nem? Hát nem. Az autók között semmi keresnivalójuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Flak 2013.01.03 12:44:39
@Wendriner Piroska sakál és balerina:

Előítélet: Valami olyasmiről előre véleményt alkotni, amit még nem ismerünk. (ostobaság)

Negatív előítélet: Valami olyasmiről előre negatív véleményt alkotni, amit még nem ismerünk. (ostobaság)

Tapasztalat alapján alkotott vélemény: Valami olyasmiről véleményt alkotni, amiről tapasztalatot szereztünk.

Tapasztalat alapján alkotott negatív vélemény: Valami olyasmiről negatív véleményt alkotni, amiről már tapasztalatot szereztünk.

Az embert ez utóbbi kettő segítette abban, hogy azzá váljon, ami most: megtanulta, hogy a tűz mire jó, hogy a ragadozóktól félni kell, a mérges pókot kerülni kell, a hidegben fel kell öltözni, stb.
Az élményekből tapasztalat lesz, amit felhasználunk a továbbiakban életünk során.

Pl. a darázstól nem azért félünk, mert sárga-fekete csíkos, vagy mert repül, hanem mert vagy megszúrt, vagy tudjuk hogy másokat megszúrt. tehát ez is tapasztalatból származik.

A koldusokat (és a társadalom bizonyos más csoportjait is) is sokan rossz tapasztalatok alapján kerülik el. Mert nem akarják, hogy megismétlődjön. Egyszerű, így működik ez a dolog nagyon régóta.
Aztán jött a liberalizmus, és minderre ráaggatta, hogy "gyűlölködés" és "előítélet". Pedig nem az, csak tapasztalat.

Én sem látok itt mást, csak felgyülemlett rossz tapasztalatot és ennek a hatását. Ezellen pedig csak úgy lehet tenni, ha annak okát változtatjuk meg, az emberiség több évezredes védekező mechanizmusát nem lehet semmissé tenni.

Az alpári véleményekkel természetesen nem értek egyet, de valamilyen szintem valószínűleg azok is negatív élményhez csatolhatók, ha nem, akkor az ostobaság (lásd: előítélet) kategóriájába illenek.
Flak 2013.01.06 21:47:15
@Németh András:

Igazából ez már tényleg csak játék a szavakkal.
Az általánosítást 2 okból nem írtam bele:
-Egyrészt nem illeszthető a 4 fogalom mellé, inkább az egész jelenség leírására lehetne használni.
-Másrészt a politika mára "szitokszóvá" fejleszette azok ellen, akikben fellép az általam leírt reflex (akár ösztönszerűen is).

Az általánosítás egyébként egyedek szintjén, nem pedig eltérő fogalmak közt valósulhat meg (egy egyedből a többire vonatkoztatva). Két faj összekeverése már nem általánosítás, inkább tudatlanságból eredő képzavar/tévesztés. Ezért a példád nem annyira sikerült, de egyébként nem rossz.

Az viszont tagadhatatlan, hogy ez a reflex (nevezzük akkor általánosításnak) benne van mindenkiben, segít a mindennapokban, a "túlélésben" és bizony nem igazán lehet kiiktatni. Persze lehetnek ennek negatív következményei is, ezt én sem vitatom. Viszont az tény, hogy ez még korántsem rosszindulat.

Persze a politika nyilván kihasználhatja (ez egyértelmű, igazad van benne), de nem csak pro, hanem kontra is. Mint minden más emberi tulajdonságot, akár rossz, akár jó. Sajnos.

Egy szó mint száz én csak azért írtam ide, hogy kifejtsem: nem rosszindulat szerintem a rossz tapasztalatokból eredő óvatosság vagy elzárkózás. Egyszerűen természetes dolog, az ember ilyen. Akár tetszik, akár nem. Persze mivel az ember és ez a világ sem tökéletes, így mindennek van árnyoldala, ennek is. De a lényeg: nem rosszindulatról van szó, vagy gyűlöletről.
Vélemény-cikkünk kommentposztja...
Flak 2013.01.03 11:34:16
Kedves Ladás versenyzők, akik ott voltatok!

Én debreceni vagyok, nekem is régi autóm van (Wartburg) és voltam már én is "forgolódni" a hóban (igaz, mivel nem hátul hajt a gépem, csak "vezetéstechnikai" gyakorlásnak volt jó, látványnak nem.).
Részben megértem a lelkesedést, mert az ilyen autós bohóckodás mindig jó buli, a találkozókat én is szeretem. A cikk hangvételét is túlzásnak érzem.

DE

Azért néhány dolgot hadd tegyek hozzá:
-Debrecenben számos olyan hely van, ami forgalomtól elzárt, vagy pedig teljesen kihalt, szóval senkit nem zavartatok volna.
-Pl. nagyjából egy kilométerre (vagy kevesebb) ott a decatlon bekötőútja végén egy nagy körforgalom, aminek csak egy (1!!!) bekötője van, tehát gyakorlatilag üres és mellette óriási a szabad tér. Vagy vannak áruházi a környéken, nem is kis számban. Ezeket kis megbeszéléssel talán oda is adták volna a hatóságok. És akkor nincs "átmenő fogalom"!
-A szervezőknek valóban figyelniük kellett volna a nézők épségére. Kicsit jobban. Nem feltétlenül kell vasrácsos kordonra gondolni, de egy pár méter távolság pluszba jót tett volna szerintem.
-Hiába a lassú tempó, az ördög nem alszik. Bármikor történhet baj, főleg ha amatőrök is beneveznek (ne vegyétek sértésnek, nem negatív előjellel értendő). Fölösleges azon vitázni, hogy mi nem történt. A biztonság mindig jobb, mint annak hiánya.
-A közút közlekedésre van. Nem értem, miért egy ilyen helyre kellett szervezni, holott (ahogy írtam is) csak a környéken 1 km-es körzetben több más megfelelő hely is lett volna.
-Nyilán a budapesti pálya, a raliversenyek, stb. nem mindenkinek elérhetőek. Anyagilag. De a közút akkor is közút és a rendőröknek igazuk volt. Máshová kellett volna szervezni.
-Veterántalálkozókra járva tudom, hogy ott is 2 féle ember van: a higgadt, megfontolt és autóját szerető "profi" VALAMINT a bravúroskodó tuningolós, a pénz hiányát bravúroskodással (saját tehetségén felül persze) kompenzáló siheder. :D Na most általában ez utóbbiak mindig okoznak valami bajt (tapasztalat), pl. veterános felvonulásokon csattanás, stb. Ez áll az ilyen rendezvényekre is (talán még jobban). Ha pedig ilyen van, a biztonság elsőrendű kell, hogy legyen.

Ezeket meg kellett volna szívlelni, mielőtt leszervezitek a programot. Persze ha figyelemfelkeltés volt a cél, akkor a hozzászólásom tárgytalan. Nyilán ezen sokat dob a hd videó is, ami azonban egy illegális rendezvény esetén nem biztos, hogy jót tesz utólag.

Mindenesetre túlzónak találom a cikk hangnemét, de jórészt egyetértek a benne foglaltakkal (biztonsági megfontolások).
Sok balesetmentes (tényleg) kilométert a Ladáitokhoz és legközelebb okosabban!!
Flak 2013.01.03 11:37:32
@Balazs87: Teljes mértékben egyetértek.