Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gombos Zsolt (OMA)

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Számos közösségi média platform jött létre, hogy integrálja a marketinget, reklámot és kereskedelmet. A Practical eCommerce cég arra volt kíváncsi, hogy hány vállalat használja a közösségi médiát üzleti célokra és arra, hogy ez vajon mennyire hatékony. Íme egy legutóbbi…..
Ahogy nézem, nemcsak nekünk volt az a fannntasztikus kreatív ötletünk, hogy valamilyen játékot csináljunk így karácsony előtt, és ezzel ösztönözzük aktivitásra az embereket. Ez persze nem baj (szerintem), hiszen játszani jó, nyerni meg szeretünk.Ez is volt az alapötlete az egyik…..
Ma jól megszívatott a Facebook. Közösségi média marketinget tanítottam, és természetesen ehhez meg kellett mutatni pár dolgot a Facebookon is. Nem csináltam screenshotokat, mert jobb az ilyet élőben látni. Az oktatás helyén volt internet (ráadásul külföldi, lehet, ez volt a baj),…..
A mindenféle webkettes szolgáltatások egyik nagy előnye, hogy ezernyi helyen tolhatjuk a kontentet, vagyis számtalan eszközünk van arra, hogy elmondjuk, mit gondolunk. Sőt, van egy nagy csomó eszközünk arra is, hogy megosszuk, továbbosszuk saját írásainkat és mások írásait,…..
A Twitternek köszönhetően botlottam bele ebbe az igen csak furcsa című (Sufni tuning piackutatás), és meglepő stílusú (Le style, c'est l'homme.) „új adatfelvételi megoldásba”. A bemutatott módszer piackutatásnak nem nevezhető, hiszen nemcsak a mintavétel…..
Gombos Zsolt (OMA) 2010.03.17 16:25:44
@Konrad: Ez a most már tényleg kezd vicc kategóriába átmenni. Konrád, akkor lehetne igazad ha az OMA Blogon megjelent post címe az lenne: Profi piackutatás. De nem ez! A megfejtés ez: "SUFNI TUNING piackutatás"

Ugye Te is érzed az élét a dolognak?
Gombos Zsolt (OMA) 2010.03.17 17:48:08
@Konrad: Konrád, hidd el én is tanultam piackutatást. Főiskolán, sőt egyetemen is. Igaz lassan 10 éve.

A bejegyzésen utólag nem javítunk már, de írd le nyugodtam egy kommentben az OMA Blogon a véleményed, és akkor a Te álláspontod is ott lesz.

"Éppen ezért tőletek sem várom el, hogy értsetek a piackutatáshoz, hiszen ti az AdWordshöz értetek."

Hát ha ez így igaz lenne, a tréningjeink 80%-a meg se lenne tartva, a tudásanyagaink negyede nem lenne eladható. Sokkal szélesebb a spektrum, amin keresztül tudást kínálunk, de ez már nem tartozik a bejegyzéshez. Konrád, ismerkedj meg a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal! :)
Gombos Zsolt (OMA) 2010.03.17 18:15:27
@Konrad: Oks Konrád, további szép estét! :)
Miközben sokan még azon vakaróznak, vajon kell-e nekik Facebook vagy Twitter, vannak olyanok, akiknél már az a kérdés: elég-e az egy felhasználóval történő regisztráció?Az elmúlt hetekben több ilyen kérdésbe is belebotlottam, elsősorban a Twitterrel kapcsolatban: hány…..
Onlinemarketing blog E-mail helyett 2009.10.29 23:56:48
Ma néhány vállalkozóval beszélgettem délután, és elmondtam nekik is azt, amit szoktam: nincsenek univerzális eszközök a marketingben. Nincsenek olyan megoldások, amik biztosan és mindenkinek működni fognak.Erre példának elsősorban az e-mail marketinget hoztam. Mert ez talán a…..
Valamiért a 18 éves kor számít a felnőtté válás nagy határkövének. 18 éves kortól lehet választani, ekkortól leszünk önállóak, teljes jogú állampolgárok. A 18 év tehát egyfajta vízválasztó, a fiatalságunk odáig tart(ott).Ölég régen voltam 18 éves, sőt, már a…..
 Az időjárás-előrejelzéssel foglalkozó magáncégek szerint az állami radarkép közérdekű adat, az OMSZ októbertől mégis sok pénzt kér érte a konkurenciától...
Gombos Zsolt (OMA) 2009.10.06 11:05:26
"Jogilag nehezen igazolható követelés az is, hogy a www.met.hu [2] honlapra mutató link elhelyezéséhez az OMSZ engedélyét kell kérni."

Ezzel kapcsolatosan érdemes megnézni az MTI (www.mti.hu) láblécének utolsó két sorát is:

"Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése."

2009. október.
Komoly nem?
A közel fél éves intenzív munka meghozta eredményét, és az Ergománia bekerült a Goldenblog legjobb 10 tanácsadói blogja közé. Az eredménynek azért is különösen örülök, mert a mezőnyben jó pár erős és régóta futó blog is megmérettetésre került. A versenyző blogok…..
Gombos Zsolt (OMA) 2009.07.29 07:50:12
A hétvégén arról beszélgettünk, vajon ki vesz olyan eBook-ot, ami leír pár triviális dolgot, olyat, amit kis kereséssel máshol ingyen is meg lehet találni? Aztán persze eljutottunk odáig, hogy bizony van egy olyan kör, amelyik szakmányban gyártja ezeket, és van egy szélesebb kör,…..
Gombos Zsolt (OMA) 2009.07.15 00:04:13
Konrád, szerintem ez a kérdés nem eBookról szól. Attól ha egy PDF-et kinyomtatsz nyomdában, hozzácsapsz 2-3 (vagy 33) CD-t, becsomagolod egy díszes mappába, és 3-szor (vagy 33-szor) annyit kérsz el érte, lehet ugyanolyan silány vagy éppen profi, mint egy online kiadvány. Ez inkább általában véve az infotermékekről szól.

Annyiban igaza van @Mária -nak, hogy jól látható és elkülöníthető az, hogy mi mögött van valós munka, és érték. Nem biztos hogy ezt oldalszámban mérném (bár tény és való hogy 80-100 oldalt nem lehet elsumákolni), de a helyzetet megoldja, és egy pillanat alatt lezárja egy tematika az eBookról. Ahol látja vásárló, hogy 80-100 oldalon keresztül miről írunk, mi a téma, mik a fejezetek. Ilyenkor nagyot tévedni nem lehet.

Vesszőparipád, sok postodban átjön a tanulás/oktatás: de igen ma a kkv vezetők az online marketinget CSAK tréningeken vagy infotermékekből tanulhatják. Nincs rá más mód. Egyetlen főiskoláról tudok, ahol szakszerű online marketing oktatás folyik, külön szakiránnyal (egykori főiskolám a MÜTF), de mire az a réteg vállalkozik, eltelik még 3-4 év.

És még egy dolog az ingyen megtalálható dolgokról: Az emberek hajlandóak pénzt fizetni azért, ha időt spórolsz nekik. Ezért életképes pl egy Wordpress for Dummies könyv (online és offline is), mert habár fórumok, blogok tízezrei segítenek egy WP oldal létrehozásában, és testreszabásában ingyen, de ha ezt egyben valaki leírja (ahogy leírta), és emészthetően, visszakereshetően jól összefoglalja, akkor pár óra alatt beszippanthatóvá, és megtanulhatóvá válik, megspórolva ezzel heteket, hónapokat, éveket. Persze a gyakorlat ebben az esetben is kell, de ez már más történet. "Röviden" ennyit. :)
Gombos Zsolt (OMA) 2009.07.15 07:35:28
@Konrad: Képzelj el egy olyan helyzetet, hogy nem olyan egyetemet végeztél, ahol közgazdaságtanból, számvitelből, pénzügyből volt lehetőséged kollokválni, de mégis egy cég ügyvezetője lettél. Tudnod kell **alapszinten** hogy mit várj el egy könyvelőtől, hogyan kérd számon, ha kérdez, értsd. Kell hogy felismerd, ha rossz a könyvelőd, mert nem mond el bizonyos dolgokat, amiktől jobb lehetne a vállalkozásod.

Ebben az esetben, azt a szemléletmódot amit én pl a főiskolán + egyetemen évek alatt összeszedtem, lehet pótolni könyvekkel. És teljesen mindegy hogy ez online vagy offline kiadvány. A végeredmény nem feltétlen az hogy én könyvelek, hanem az, hogy igényem lesz egy jobb könyvelőre.

"Miért kell egy vállalkozónak megtanulnia a marketinget?"

Ezt a kérdésed egy picit álnaívnak érzem, hiszen mindketten tudjuk, hogy egy cég marketing tudás és szemlélet nélkül ma képtelen az életben maradásra. Ezt nem hiszem hogy ragozni kell. És többek között ezért tartasz Te is a Sämlingen tréningeket... :) Nem?
Képzeld el az alábbi esetet: Szeretnél egy házat építeni. Kinézted, megvetted a telket. Kitaláltad, hogy lakni szeretnél benne, és valami szép, sárgatéglás, 4 lakásos, garázsos, pirostetős házat építenél. Elmész tehát a kőműveshez: - Szépjónapotkívánok, egy házat…..
"Mottó: attól, hogy üldözési mániád van,még nem biztos, hogy nem üldöznek!"Vicces dolog ez a gerillamarketing. Minden sarkon reklámnak látszó tárgyat látunk, minden botrányos elrontott weblap mögöt ott lehet a gerillázós szándék, és ma már nem lehet csak úgy…..
Mint előadó és mint vendég a mai délutánomat a Magyar Ergonómiai Társaság „Szoftver-ergonómia: Intelligens termékek és szoftverek használhatósága”című szakmai napján töltöttem. Az én előadásom a magyar weblapok típushibái 2009-ben címmel került be az…..
Ha valaki elkezd a weben böngészni, akkor nagyon hamar szembesül azzal, hogy a céges oldalakat két nagy csoportra tudja bontani. Az egyik fajtában azok vannak, amelyeknél a tartalom egyszerre csak egy-két képernyőt foglal el, és menüpontok segítségével lehet megtalálni az…..
Gombos Zsolt (OMA) 2009.02.16 21:03:30
www.useit.com/ első blikkre erre az oldalra se mondanánk azt, hogy na ez igen. Pedig ha valaki akkor ennek az oldalnak a tulajdonosa Webergonómia guru. Gondolom ismeritek.
Lehet, furcsának hat ez a kérdés, de ha belegondolunk, azonnal van rá három lehetséges válasz:a megrendelőneka felhasználónak, aki az oldalra jöna Google-nekSzóval, kinek? Könnyű azt mondani, hogy a megrendelőnek ne, hiszen nem ő a célcsoport (szinte biztosan), hanem a…..
Gombos Zsolt (OMA) 2009.02.11 08:26:54
@cadmagician: az hogy a userek azt írják be hogy "iwiw", vagy azt hogy "www.index.hu" az lehet alapvetően az oka hogy rengeteg felhasználónál a google a nyitóoldal, és a Google keresőmezőjét használják a böngésző címsorának alternatívájaként. Az ilyen típusú (navigációs) kereséseknek azért egyre nagyobb a számuk, mert a Google annyira megbízható találati rangsort ad, hogy 100% hogy ha valaki beírja a google-be hogy index, vagy index.hu, vagy iwiw elsőként az az oldal jön be, amit vár. Onnantól egy kattintás és ott vagyunk a kívánt oldalon.

De egyébként az hogy valaki a teljes url-t miért a keresőmezőbe írja a címsora helyett, talán az egyetlen válasz a kényelem, és a fókuszálás (a google keresőmezője a képernyő közepén van).
Gombos Zsolt (OMA) 2009.02.11 13:38:07
@cadmagician: igazad van ez abszolút nem tudatos. Ez sok felhasználónál megszokás. A kényelem megszokása. Dehát a webergonómia valahol épp ez nem? :)
Írtam, hogy remélem az online marketing oktatás éve lesz 2009. Azért ehhez tenni is kell, és ezért is örültem meg nagyon, hogy a Sämling felkért egy olyan együttműködésre, amelynek keretében több képzésben is részt fogok tudni venni, mint oktató.Az első képzés máris egy…..