Adatok
Gubo77
0 bejegyzést írt és 113 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha néhány alapkérdésre tudja a választ, sokkal közelebb kerülhet a dilemma feloldásához.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Brutálisan nagyok lettek az autóink, és nem a BMW X6-osokra és egyéb, a kulturált együttélésre alkalmatlan szörnyekre gondolok, csupán a köznapi dobozkákra. Hol rontottuk el?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Gubo77
2014.08.13 17:23:26
Az öregek többsége azért sírja vissza a szocializmust, mert akkor volt fiatal. Tehát nem a rendszer hiányzik nekik. Én mostanában Csikós úr cikkeiben kezdem ugyanezt az analógiát érezni, ami finoman fogalmazva nem minden témában szerencsés egy autós újságírónál! A fiatalkori szerelgetős visszaemlékezések kiválóak és roppant hangulatosak, ám az objektivitást háttérbe szorító kesergős rovat nem jön be. Mi az, hogy kiemeljük az A oszlop szélességét, mint az aktív biztonságra veszélyes elemet? A széria ABS és a lassan széria légkondi hányszor többet nyom a mérleg másik oldalán, könyörgöm. A zajszigetelésről és a (tömegből is adódó) lengéskényelemről és úttartásról ne is beszéljünk, valamint arról a számos ergonómiai elemről, ami a komforton keresztül szintén az aktív biztonságra van jótékony hatással. Továbbá költőien megkérdezem, hogy egy élektől és kiálló alkatrészektől mentes, akár elütéskor felpattanó vékony alu géptetőn szeretne-e jobban átbucskázni a cikkíró, vagy jobb lenne inkább egy kockalada? Ha már gyalogosvédelem...
A passzív biztonságról meg álljon itt egy videó a 90-es évek elejéről. Nem kell hozzáfűzni semmit, úgy érzem, a 2-3 mázsa mínusz igancsak hiányzik bizonyos kocsik teherviselő elemeiből.
www.youtube.com/watch?v=QaiMUM0XVZk
UI: Azért az érdekes, hogy a Volvo ablaka még csak be sem reped, miközben a Croma bábuját a tűzoltók feszegetik ki a műszerfal alól.
A passzív biztonságról meg álljon itt egy videó a 90-es évek elejéről. Nem kell hozzáfűzni semmit, úgy érzem, a 2-3 mázsa mínusz igancsak hiányzik bizonyos kocsik teherviselő elemeiből.
www.youtube.com/watch?v=QaiMUM0XVZk
UI: Azért az érdekes, hogy a Volvo ablaka még csak be sem reped, miközben a Croma bábuját a tűzoltók feszegetik ki a műszerfal alól.
Gubo77
2014.08.13 17:47:31
@uki: Tökéletesen megértettem a cikk lényegét. A "hol rontottuk el" és a "szükség volt-e erre" kérdésekre ez volt a válaszom.
Továbbá kevesen tudják, mennyibe kerül az autóiparban 1 kg megspórolása, ha az ugyanolyan jó megoldás a követelmény (tehát nem "kispórolás" a cél).
Továbbá kevesen tudják, mennyibe kerül az autóiparban 1 kg megspórolása, ha az ugyanolyan jó megoldás a követelmény (tehát nem "kispórolás" a cél).
Gubo77
2014.08.13 18:11:45
@uki: Még egy rövid gondolat, immár a te kommentedre reagálva. Mindegy, hogy hogyan hívják az adott modellt. Akkor is voltak 5 méter feletti kocsik és most is lehet kapni három és fél méteres városi futkosót. Annyi a különbség, hogy a "családi autó" immár valóban olyan méretű, amiben egy család kényelmesen tud utazni. Ez baj? Ez jó!
A Mondeo nagyobb, mint az utolsó Scorpio? Így van, talán át is vette a helyét. Bár nem tudom, mi most a korabeli Fiesta megfelelője, mert nagyon nem érdekel, de valószínűleg nem hagytak űrt a konkurenciának, tehát az is létezik. Ford Ka esetleg?
A Mondeo nagyobb, mint az utolsó Scorpio? Így van, talán át is vette a helyét. Bár nem tudom, mi most a korabeli Fiesta megfelelője, mert nagyon nem érdekel, de valószínűleg nem hagytak űrt a konkurenciának, tehát az is létezik. Ford Ka esetleg?
A gépjárművek öndiagnosztikája gyakran félrevezeti a szakembereket. Egy hibakód alapján alkatrészt cserélni nagy lutri, mégis jó irányba terelheti a hibafeltárást a vezérlőegységből kinyert információ.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Gubo77
2013.12.03 16:41:02
@becseit: Persze, és a gyertyafuraton át az ügyeletes kismanó dobálja majd utána az égő gyufát :)
A suttogás határán egyensúlyozó lágy, alázatos hangon beszél hozzánk a tolmács, miközben Weiss Manfréd egykori birodalmába, a Csepel Művekbe hatolunk be. A régi vágású ipartelepen nagy vasdarabok között keresi útját a busz, rozsdás hullámlemezből épült csarnokok mellett…..
Gubo77
2013.11.25 17:52:04
Gubo77
2013.11.25 18:11:44
@Stump András: Sajnos nem látszik jól a mélysége, meg ami benne van, de tény, hogy az olajjárat hiányát felfedezhettem volna ;)
Mire jó a hatóságoknak, hogy van ez a regisztrációs matrica nevű dolog? Hát jó sok pénzt lehet vele beszedni.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Repedt fék, törött alváz, leboruló rakomány, kameruni menekültek és kőkemény rendőrök.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Alu, acél, széles, keskeny, pöttöm vagy malomkő - felniből millióféle van. Melyik lesz nekem a legjobb?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Bántam, hogy nincs nálam annyi pénz, hogy megvegyem a feleségemnek*, mert ha van tuti vétel, akkor ez az volt. Pedig csak egy öreg, vacak Ford. (* valójában magamnak.)
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző…..
Sorsszerűen ma, a 35. születésnapomon, Augusztus 30-án, a 30. Hangyász hétfőben jelenthetem be, hogy a projekt ebek harmincadjára jutott.
Ahogy többször is ígértem itt korábban, az nem volt kérdés, hogy ezen a napon elhozom-e a Datsunt az Adorján-Hexer Művektől, csak az volt a…..
Gubo77
2012.08.31 11:08:32
Egy kis vidámság a tegnapi trauma után.
www.youtube.com/watch?v=33roteGGPzs
"- Gondolkodtál-e már, hogy túl adj rajta még MOST?
- Gondolkodtál-e már, hogy túl adj rajta de GYORSAN?"
www.youtube.com/watch?v=33roteGGPzs
"- Gondolkodtál-e már, hogy túl adj rajta még MOST?
- Gondolkodtál-e már, hogy túl adj rajta de GYORSAN?"
Karotta Közlöny
Hangyász hétfő 20 – A világ legnagyobb autóépítő projektmenedzsment táblázata
2012.05.21 22:29:00
Az utolsó 100 napot alaposan be kell osztani. Ezt erősítette meg bennem a múlt péntek, amikor először – és egészen biztosan utoljára – veszekedtünk egy kicsit Adorjánnal. A helyzet az, hogy a dicsőséges áprilisi hadjárat meglehetősen lehangolóan alakult. Ezt a keserű…..
Milyen olajat tegyek a nagy fordulatú motoromba? Majdnem mindegy, mert nem a fordulat számít. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Gubo77
2012.05.15 11:22:17
@tükörfúró: "Honnan veszi, hogy az alacsony fordulattol van? Mondjuk erről szól a cikk, leírja.
Mivel alacsony forulaton az olajpumpa is keveset forog, nem képes olyan mennyiséget szállitani (nyomást felépiteni) mint az alacsony fordulatos extrém nyomatékterhelés mellett kellene."
És mi köze a terhelésnek a vezérműhöz? Semmi. Alapjárattal mi a helyzet, az is tiltott? Pongyola egy cikk.
Mivel alacsony forulaton az olajpumpa is keveset forog, nem képes olyan mennyiséget szállitani (nyomást felépiteni) mint az alacsony fordulatos extrém nyomatékterhelés mellett kellene."
És mi köze a terhelésnek a vezérműhöz? Semmi. Alapjárattal mi a helyzet, az is tiltott? Pongyola egy cikk.
Hű, most látom csak, hogy lassan több, mint egy éve nem írtam semmit saját, metálszürke S70-esemről. Pedig meg voltam róla győződve, hogy nem így van, de valószínűleg csak a temérdek mivanavolvóval? – jellegű olvasói kérdés visszhangja rezonált a fejemben. Nagyjából…..
Gubo77
2012.05.12 11:37:13
@M@tek@: "vezérműszíj cseréje után kell rajta állítani, hogy jó legyen a szelepvezérlés és befecskendezés ütemezés"
Jajjajj... Szerintem ezt a vonalat ne erőltessük. (OBD-n bütyükprofilt akarsz "reszelni", vagy mi? :))) )
Jajjajj... Szerintem ezt a vonalat ne erőltessük. (OBD-n bütyükprofilt akarsz "reszelni", vagy mi? :))) )
Gubo77
2012.05.12 11:46:47
@M@tek@: Nem szereltek le a tengelyről semmit (pláne mert neki még nem is lenne mit, nem VVT-s), így nem is kell állítani semmit. De szívesen tanulok tőled autókról, főleg Volvókról ;)
Gubo77
2012.05.12 11:53:27
@ommm: Dieselmotorról vizionál a kedves fórumtárs szerintem.
Ez az az árszint, ami valószínűleg tömegeket érdekel majd. Autók kezdőknek, mindenféle igényhez, mindenféle spektrumban. Nagy tanácsadónk második része.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Gubo77
2012.03.26 09:03:31
@Abfangjaeger: Ne viccelj már. Neked mekkora "legendád" van ennyiből?
Amikről én beszélek, azokat 150-200 átíratni, 30-40 teletankolni, 100 alatti zsebpénzzel szó szerint kiröhög a gumis, 30 bele pl. egy akku (mert a "gombelem" el nem indítja), és akkor még nem szervizelted le a vásárlás után, mondjuk egy vezérléscserével egybekötve. Szögezzük le: szó nincs arról, hogy főnixmadár lett volna a gép valaha is, vagy motorgenerálra szorulna - nagyon is ép-szép példány lehet a korához képest! Mindössze a tulaj alig várja, hogy lekerüljön a nevéről a mai viszonyok együttálása miatt. Mert ezekkel az a baj, hogy hiába kétszer nagyobb a tank (legalább), akkor is ugyanazt a kilómétert lehet vele megtenni (legfeljebb), mint mondjuk egy Matizzal, a kW alapú KGFB + adó pedig szinte csak kerekítési hiba lesz a végére. Ja igen. Jellemzője még a kategóriának, hogy elbontogatva többszörösét érné, de helyhiány miatt, vagy sajnálatból nem így dönt a tulaja.
Amikről én beszélek, azokat 150-200 átíratni, 30-40 teletankolni, 100 alatti zsebpénzzel szó szerint kiröhög a gumis, 30 bele pl. egy akku (mert a "gombelem" el nem indítja), és akkor még nem szervizelted le a vásárlás után, mondjuk egy vezérléscserével egybekötve. Szögezzük le: szó nincs arról, hogy főnixmadár lett volna a gép valaha is, vagy motorgenerálra szorulna - nagyon is ép-szép példány lehet a korához képest! Mindössze a tulaj alig várja, hogy lekerüljön a nevéről a mai viszonyok együttálása miatt. Mert ezekkel az a baj, hogy hiába kétszer nagyobb a tank (legalább), akkor is ugyanazt a kilómétert lehet vele megtenni (legfeljebb), mint mondjuk egy Matizzal, a kW alapú KGFB + adó pedig szinte csak kerekítési hiba lesz a végére. Ja igen. Jellemzője még a kategóriának, hogy elbontogatva többszörösét érné, de helyhiány miatt, vagy sajnálatból nem így dönt a tulaja.
A márkaszervizben visszahőköltek a bedöglött motorú, cserébe vészesen vijjogó és a tetejét fenyegetően nyitogató, beteg Astra kabrió láttán. Hozzám került.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Gubo77
2012.03.22 11:40:27
Téved, aki azt hiszi, egyre megy az Apollo meg az Infinity. Ezek bizony gumimárkák, de ahol az egyikkel áll, a másikkal még negyvennel rombol az autó.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mit mondhatnék? Negyedik lettem. A krumpli-díj nekem jutott, elméletileg szomorúnak kellene lennem, hiszen a legerősebb autóval ez minden bizonnyal nem az az eredmény, amit más elképzelt volna. De ez nem az én esetem. Én tulajdonképpen szopni mentem oda, mint az ominózus vadász.…..
Gubo77
2011.09.10 21:19:54
@ommm: Ő tudja jól. (Majdnem.) Ugyanis csak az utolsó évjáratban, 2000-ben létezett 5 sebességes automata, az is a 2.4-eshez (beleértve az akkori V70R-t is). A tiéd a motortér alapján MY97, vagy MY98, ehhez pedig csak az AW50-42 jöhetett szóba. AW, mint Aisin Seiki & BorgWarner (Aisin-Warner). Ja igen. Soha nem is volt S70-ben GM váltó. Nem így kell legendát gyártani az Aisinnek, önmagában is meg tudja állni a helyét. Amivel keverheted, az az S80 sorhatosai mögé faragott automata borzalom. (A 850/S70 vonal csakis öthengeressel kézült ugye, tehát ez a vonal is kilőve.)
Csütörtökön felpakoltuk a csonkolt orrú hangyászt a trélerre, és elvittük Karihoz, kibekkelni az időt, amíg fogadni tudja a húzatópados bácsi. Nem sok kedvem van egy olyan szakemberhez, aki a nulladik napon megszívat, de Kari esküszik rá, hogy a lézeres padja és a szemmértéke is…..
Gubo77
2010.05.19 07:48:24
@Nínó Karotta: Valójában azért lett ez a V6, mert most pont egy szétforgatható, sokszelepes, relatíve nagyköbcentis tombolására vágytál ;) Plusz egy kicsi családfakutatás. (A többi utólagos ideológia.)
Az Miniben már választhatunk, milyen motorhangot hallgatnánk, de az Audinak és a BMW-nek is érdekes megoldásai vannak. Vélemények azonos című írásunkról...
Ma kettő órakor mutatkozik be Magyarországon az új Saab 9-5. Előtte egy kiscsoportos foglalkozáson a Saab 900 Klub tagjaiként már megnézhettük, megtapogathattuk az autót, sőt az üléspróbán is túl vagyunk.
Röviden: nagyon nagy az autó (5 méter körül!), óriási a hátsó…..
Mai cikkünk blogposztja...
Gubo77
2009.11.06 13:31:47
@Hagalex: Mivel újabb és újabb, indulatosabbnál indulatosabb kommentek jönnek, amikben minimum hülyéznek, rosszabb esetben fenyegetőznek bizonyos egyedek (akik jellemzően abszolót nincsenek képben tényekkel), így erre még mindig nem lehet pontot tenni. A kis összefoglalóm nekik szólt, nem azoknak az értő, gondolkodni tudó embereknek, mint pl. Te ;)
A másik megalapozott aggodalmam, hogy kellő lobbierővel nyomva, és ismerve a törvényhozók értelmi szintjét, nem úgy kerül át pl. az osztrák szabályozás, ahogy az valóban szól. Kötelező téli és kész. A valóság - és a realitás - is az ezzel szemben, hogy november elsejétől TÉLIES ÚTVISZONYOK esetén kötelező. Amivel maximálisan egyet is értek!
A másik megalapozott aggodalmam, hogy kellő lobbierővel nyomva, és ismerve a törvényhozók értelmi szintjét, nem úgy kerül át pl. az osztrák szabályozás, ahogy az valóban szól. Kötelező téli és kész. A valóság - és a realitás - is az ezzel szemben, hogy november elsejétől TÉLIES ÚTVISZONYOK esetén kötelező. Amivel maximálisan egyet is értek!
Gubo77
2009.11.06 16:18:15
@McK: Mi van, ha...? Nincs ilyen, hogy mi van, ha. Statisztika van, meg időjárásjelentés. Nem arra kell felkészülni, hogy 10 évente egyszer nem fogok majd tudni hazajutni a saját kocsimmal (mert hóban, vagy már a puszta előrejelzésére én el nem indulok). A saját kis problémámat majd akkor és ott megoldom, ha egyáltalán bekövetkezik. De kösz az aggódást. Különben meg kötelező nekem autót tartani? Nem. Nahát, vegyük úgy, hogy azon a 10-20 napon (elszórva) nincs. (Vagy szervizben van, vagy mittomén, találj ki valamit.) Nem használom, ennyi. Sok embernek nincs kocsija, mégis eljut mindenhova, ha akar. A maradék szerény 345+ napon pedig takarított utak várnak, és remélhetőleg a hőmérséklet sincs -5 alatt nappal. Addig ugyanis jó vagyok a bőven szilikázott nyáriakkal. Tesztek bizonyítják.
Itt pedig meg lehet tekintgetni a havi hőmérsékleteket, aki akarja:
www.met.hu/omsz.php?almenu_id=climate&pid=climate_Hh&mpx=0&kps=1&pri=0
Itt pedig meg lehet tekintgetni a havi hőmérsékleteket, aki akarja:
www.met.hu/omsz.php?almenu_id=climate&pid=climate_Hh&mpx=0&kps=1&pri=0
Gubo77
2009.11.06 17:17:26
Olvasom a cikket az indexen még vagy egy hónapja. Elsiklottam felette, mintha valamelyik április 1-jei tréfa lenne a sorban, aztán nézem a naptárt, szeptember van, bakker.
Pedig milyen szép is volna, ugye. Megtörténhetne velünk az, ami Európa boldogabbik felében, vagyishogy az autó…..
Volt luk, nincs luk
Nincs több kibúvó. Ez egy tökéletes autó. Kényelmes, halk, takarékos, gyors. Újonnan kell venni, sokat kell bukni rajta és négyévesen el kell adni.
Vélemények az azonos című írásunkról...
EP-választás, III. rész - MSZP Tavaly nyáron az utolsó nyolc évben először a 100 emberből a Szonda szerint csak 18 mondta, hogy ránk fog szavazni. Tavaly nyáron, gyerekek! Egy évvel később nyertünk. Gyurcsány Ferenc, Ősz 27,1 Ez eddig reménytelien hangzik, a 18 százaléka majdnem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"...nekem is van egy Skodám, amivel Németországba járok. Autópályán, ahol lehet, jellemzően 160 körül megyek, de előfordul, hogy inkább 180-al. Két tankolás között van egy kevés városi forgalom, némi városok közti cirkálás, de leginkább autópályázás. Ha nem megyek 160 fölé, akkor klímával megáll 5.8-6 liter körül, ha vannak 180-as szakaszok, akkor felmegy 6,2-6,3-ra, ami még mindig egy vicc."
Tekintve a tüzelőanyag energiatartalmát, a belsőégésű motor hatásfokát és az ilyen tempóhoz szükséges teljesítményigényt, valóban egy vicc. Köszönjük a tanácsokat és a konkrétumokat mellőző, ámde "kattintékony" cikkeket.