Adatok
gobb
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az alábbi nemzetközi balesetet azért teszi közzé a Zugügyvéd, mert bármelyikünkkel megtörténhet. Biztosítási joghoz értő kollégák hajrá!Tisztelt Zugügyvéd! Fontos nemzetközi jogi kérdésben kérném segítségét!Az eset: magyar lízingelt autónkba szlovák autó hajtott…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Teljesen irreveláns, hogy az autó lízingelt, vagy "csak kölcsönből" vett. Az üzembentartó személye a lényeg. Ő szerződője a közelező biztosításnak és az esetleges casconak is (azaz a használó).
Az nagyon jó tanács, hogy a Mabisz tud megfelelő felvilágosítást adni. Ha van bizotsítása a károkozónak, akkor teljesen mindegy, hogy melyik országban történt a károkozás, és milyen a károkozó honossága. Ha nem kideríthető (mert nem tudunk kommunikálni vele, stb.) célszerű rednőrt hívni a zöldkártya és egyebek megléte miatt. Zárójel: A MABISZ csak a magyar honos üzembentratók, vagy tulajdonosok gépjárművei által okozott károkért áll helyt.
A javítást szinte 100 % hogy meg kell előlegezni, mert a magyar szervíz tuti nem szerződőtt a szlovák kimondhatatlan és leírhatatlan nevő biztosítóval. Ez elkerülhető, ha szlovákiában javítatja a kárusolt az autót. Az avultatás kérdése a bonyolultabb. Létezik egy olyan jogszabály, hogy a nemzetközi magánjogról szóló 1979. évi 13. tv. erejű rendelet. Amely 33. § (1) azt mondja: "Arra nézve, hogy a károkozó magatartás közlekedési, vagy más biztonsági szabály megsértésével valósult-e meg, a károkozó magatartás helyének joga irányadó." Tehát, ha a német jogszabályok ezt kimondják, akkor a szlovák biztosítónak ezért is helyt kell állnia. Ha ezt a fogalmat a német jog nem ismeri, akkor a károkozót, a szlovákot kell perelni az avulási érték miatt. És emiatt a magyar bíróságnak is van joghatósága, de az alkalmazandó jog a német lesz.