Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lr

0 bejegyzést írt és 516 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ehhez nem szívesen fűznénk hozzá semmit, meg ugye, nem is nagyon lehet. A kép forrása: blog.deathspraycustom.com..
Remek cucc, én is használom. És aki pakolászta már a dzsuvás-fékporos kerekeket a csomagtartóba (mert bármennyire is tisztítjuk meg őket, akkor is összekoszolnak mindent), az tudja, hogy az ilyen, hordozható keréktáska hasznos dolog. Sok bosszúságtól kíméli meg az embert. 37…..
lr 2012.12.23 21:38:03
@ommm: nem akarok rosszindulatú lenni, de nem láttam még leírva, hogy Volkswagen AG.
Vagy ilyen mélységekbe nem megyünk, mert pikkpakk kiderül, hogy a világ 80%-a kb. 5 cég kezében van? :)
(Ez volt az első kérdés,amit tudtam volna.)
Belsőség Bioetanol? Biodízel? 2012.03.22 16:15:00
Péter, aki annak idején segítségünket ill. segítségüket kérte lassan, de biztosan halad doktori címe felé. Időközben kiderült, ki nyerte a pöpec kis traktort, valamint egy rövid szösszenet erejéig még egy kis biodízel-bioetanol-oktatást is kaptunk. Tanulni pedig sosem késő.…..
 Amikor a napokban találkoztam ezzel a cikkel/ http://bikemag.hu/tech/hazavagott-alkatreszek-foruma/ és a képpel: ,még vonakodva dőltem hátra, hogy nem eszik azért olyan forrón azt a láncszakadást, hiszen én már évek óta használok ilyen félszemes láncot/igaz, más…..
Csikorgó fagy, a leheletünk mázsás lufitömbként fagy a szánkra, majd hangos reccsenéssel minduntalan letörik. Elfagyott láb a bakancsban, negyvennégy réteg ruha, és a Madarász Viktor utcai kórház buszmegállója előtt feltűnik valami fura. Valami házi tákolmány, ilyen…..
Kezdjük azzal, hogy gyűlöllek és egy undorító féreg vagy. Nem, nem rád gondolok, aki hirtelen rosszul lesz egy felelőtlen aluljárós büfézés vagy egy pusztakoktélos (Mecseki itóka!) átmulatott éjszaka után, nem. A klozett pontosan azért van ott a munkahelyen, hogy ilyen…..
Robogó Ne halj meg a hóban! 2012.02.05 16:44:00
Ez első részben már behugyoztam, így jogos lenne az olvasói elvárás, hogy a folytatásban minimum be is szarjak téli robogózás közben, de sajnos nem tudok ilyen sztorit prezentálni, különben is, ilyenkor az csak koppanna. (Amennyiben valaki viszont igen, szívesen közzéteszem.) …..
Azt hiszem, múlt csütörtök volt az a nap, amikor megkockáztathattam volna azt a pezsgőbontást, amit a Hivatalos Fordulópont megünneplésére terveztem még az első Hangyász Hétfőn. A Hivatalos Fordulópont az a pillanat, amikor a régi vasak és a rosszul kitalált vagy kivitelezett új…..
Modorosblog Arcok a gymből 2012.02.07 06:00:00
Ez az Arcok a konditeremből c. olvasói poszt újragondolása, kiegészítése, folytatása. Mert ugye a garázsban, pincében, iskolában berendezett, rozsdálló konditermek kora mára lejárt. Járjanak oda a telepi Zsoltik és Norbik a buggyos gyúrósgatyáikban, ujjatlan pólóikban,…..
Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Nagyobb. Tágasabb is. Csendesebben fut. Jóval takarékosabb, és már elektromos szervó segíti a kormányát. Ha családi kompaktról lenne szó, tapsikolnánk. De ez az új Porsche 911… ..
  Bevallom, elérzékenyültem: néztem ezeket a szerecsen kölyköket, és az összes régi emlék feltolult. A nagy Babetta Grand Prix, a jawás állórajtok és a rengeteg kölyökkori röhögés – lehet, hogy azóta messzebbre is elmerészkedünk és gyorsabban is motorozunk, de azt…..
lr 2012.02.01 16:42:59
:)
Fantasztikus látvány, mikor egy autó keresztben csúszva halad. Ízlés kérdése, hogy az erőből, vagy tempóból úszó autókat kedveli valaki jobban. A 90-es évek közepén tudtuk, hogy mi az a drift. Pontosabban, akkor úgy tudtuk, hogy drift szög a tempós haladás egyik eszköze. A…..
lr 2012.01.30 00:53:18
@morcosboci: azért én itt elég erős kéziféktartalmat vélek felfedezni.
Miért van, hogy a B-csoportról mindenkinek a Lancia 037 és Delta S4, az Audi S1, a Peugeot 205 T16, és a Ford RS200, esetleg az mg Metro 6R4 jut eszébe. Pedig van egy ikonikus darab, ami a magyar ralisport történetének is kitörölhetetlenül rész: A Renault R5 Maxi Turbo. Középmotor,…..
lr 2012.01.29 00:57:56
1.4 OHV - 350 LE :)-imádom a beteg franciákat :)

@redriot77: Formatervezési remekműnek azért sokkal inkább a Super5-öt mondanám (Szigorúan 3 ajtós, aszimmetrikus maszkos, integrált spoileres, telioldalas változatban!).
Abszolút kortalan, letisztult(!-vö. R5), optikailag minden részletében arányos, zárt, ráadásul praktikusan használható forma.
Csak mellékesen jegyzem meg, h Marcello Gandini elkövetett még mellette olyan "kommersz" dolgokat, mint:

-Alfa33
-Cápa BMW
-Cizeta Moroder
-Bugatti EB110
-Lamborghini Miura, Countach, Diablo
-Ferrari Dino 308GT4
-DeTomaso Pantera
-Maserati Ghibli/Shamal
-Fiat X1/9
-Lancia Stratos

a teljesség igénye nélkül.

Hozzáteszem, a fenti megállapításokat már azelőtt meg sikerült tennem a géppel kapcsolatban, hogy kiderítettem volna, melyik kollégám (kissé nagyképűen,de hivatalosan :)) vetette papírra -de az egyértelműen ordít róla, hogy nem vmi. gyári "noname" csapat műve, hanem olyasvalakié, akinek ez a szakmája, és igencsak érti.
Belsőség Hazahoztam a Mercit 2012.01.22 08:00:00
Tudják, az elmúlt négy hónapban – hogy is mondjam, hogy ne tűnjek teljesen őrültnek – afféle küldetéstudatom lett. Lehetetlen dolgot készülök megvalósítani: oldtimerrel szeretnék járni. Persze nem minden nap, hiszen hűséges és szintén öreg Honda Spacy robogóm az…..
Ha elvesszük a gázt, semmit nem fogyaszt az autó. Van ennél takarékosabb? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
lr 2012.01.26 17:09:17
@emmett brown: az a helyzet, hogy a forgalom mindekori sebessége minél közelebb van az átlaghoz, annál nagyobb egy útszakasz áteresztőképessége. Amíg a terhelés nem haladja meg a még "zöldhullámmal" lehetséges szintet, addig vidámság van, mikor meg igen,akkor már úgyis mindegy. Onnantól pont a lámpák segíytenek a "szakaszolással" a fenti elv lehetőség szerinti érvényesítésében, ill. abban, hogy a túlterhelés lehetőleg a városon kívül maradjon. (egyébként konrada kommentje is ezt erősíti meg)

Ami a hatásfok vs közegellenállás témát illeti (velocistának és a többieknek) -még ha Swind esetében más ok is derült ki- itt is megemlíteném (tapasztalatból), h a pill. fogyimérő szerint pl. a SwiftII. uannyit (6-6.2) fogyaszt 90-nél, mint 130-nál.(!) Azaz 2x (kétszer) akkora közegellenállást győz le az autó ugyanannyi benzinből pusztán azáltal, hogy a hatásfokmaximum környékén dolgozik a motor (3250) a 2000 környéki erőlködés helyett. Természetesen ebből már adódik, hogy a fogyasztási optimum valahol 110 környékén lehet. (Btw. a hatásfokmaximum nem teljesen egyezik meg a nyomatékmaximummal,de utóbbi jó viszonyítási alap.) Simán el tudom képzelni, hogy ami egy 1.3-as motornál a 110, az egy 2 liter felettinél 140-150.

A fogyasztósdival kapcsolatos általános véleményemet is megismételném:
Addig,amíg 2-3 _centiliter_ üzemanyag fordítódik minden egyes _literből_ annak az átlag 1.2 embernek az arrébbmozdítására, sztem elég vicces ezen az egész témán rugózni. Az autózás luxus, amíg megnegedhetjük magunknak, addig legalább élvezzük.
(Én vagyok olyan mázlista, hogy tök élvezetesen lehet közlekedni a viszonylag kisfogyasztású autómmal.) Az egyetlen dolog,ami zavar, hogy azok miatt,akiknek a seggére nőtt a gép,nekem is hamarabb kerül többe a nafta. :P

_Fogyasztás szempontjából_ gazdaságos gyorsítás sztem. nem kérdés:lehető legrövidebb idő alatt kell elérni a kívánt sebességet egy olyan jó bő fél gázzal (vö. tempomat, ill. taxis 1-3-5),majd tartani (bár hipermilerék szerint a tartásnál gazdaságosabb a gyorsít-vitorláz-gyorsít-vitorláz... egy olyan seb. intervallumban,ami uazt az átlagot adja, de ez már tényleg rohadt idegesítő lehet a többieknek). Igaz, PonDrow példáját végigszámolva 5mp alatt elérni az 50-et 24 l/100-al kb. kétszer annyi benzin, mint 15mp alatt 10l/100-al :S
Mai visszaemlékezésünk a preinternetikus korokba repít vissza, hiszen alig 15-20 esztendővel ezelőtt bizony még merőben más idők jártak. Emberfeletti munkával kellett dolgoznunk nemhogy a partner, de saját kéjérzetünket illetően is. A szellemnek sokkalta hangsúlyosabb szerep jutott, mint az…..
Vajon hogy fér be egy nagyon magas ember az autókba? Egyáltalán, be tud ülni? Tud vezetni? Mi a minimum? Teszt a használttelepen. Mai cikkünk blogposztja...
lr 2012.01.17 14:30:54
@driftrabi: 185 cm/96 kg vagyok-Renault 5-el járok, és imádom. :)
(Az igaz, h kb 3 cm van a fejem és a tetőkárpit között, de az 5ajtósakban jobb a helyzet.(A dönthető ülések magasabbak.) Összességében több benne a hely,mint egy SwiftII-ben (hátul ülni nem, de cuccolni igen), viszont a legdurvább tapasztalataim a cikkben szereplő járművek közül az S40-bunkerrel vannak. Nem tudom, kinek tervezhették (főleg, h svédek!?), de 175cm felett pain in the ass.

@Hozzászólás: ez bennem is felvetődött, de lehet, h az ő arányaival így adódik. (Matiz bérautót vezettem egy álló napon át, és fel sem tűnt (mi több: 5en ültünk benn), GolfII.-vel meg 193 cm-es ismerős évekig járt.)

@Gibr: Ja,Marutiban is ültem rövid úton (hátul!), hasonló méretűekkel. Tréfás, bár már tényleg kicsit extrémsport-kat. :)

Ha a kisautók ellen nagyon fel akarnék hozni vmit, az az lenne, hogy vagy a kormányt nem éred el, vagy a lábad van nagyon messze a szabályos majdnem kinyújtottól kuplungoláskor (ill. bármelyik pedál kezelésekor: hátra kell feszítened a lábfejedet), a korlátozott szélességet meg általában a vezetőülés és a kormány középtengelyének eltolásával kompenzálják,de igazából ez sem zavar -kényelmesen elringatózok, bal kéz a könyöklőn, jobb kézzel csuklóból mozgatom azt a pár centit a kormányon, amit kell, és 80-90-el kimegyek a világból 5 litert fogyasztva, tökéletesen közvetlen vezetési élménnyel. :)

A mindennapi életben a legnagyobb szopó: a 10-15 cm-el alacsonyabbakra méretezett konyhapultok, munkapadok, irodabútorok (ahogy azt már írta is valaki), buszkapaszkodók - ezek ill. az ezek miatti folyamatos görnyedés pl. az autóknál sokkal jobban zavarnak.
Nem vagyok teljesen amatőr makettépítésben, de már van vagy 20 éve, hogy az utolsót összeraktam. Akkor főleg keletnémet repülőkkel foglalkoztam, ma már egy sincs meg belőlük. Ez viszont egy autó, ráadásul egy 1961-es Porsche 356B, az egyik kedvencem. A kicsi és könnyű,…..
Belsőség Rendőrautót vegyenek! 2011.12.21 14:11:00
Annak idején, amikor még Érden laktam (és sikított a flex este tízig) történt, hogy egyik éjszakai hazaérkezésem alkalmával igazoltattak a rendőrök. Különösebb probléma nem volt semmivel, a fiatal főtörzzsel és kedves, dekoratív kolléganőjével jól elbeszélgettünk.…..