Adatok
jalopy
0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Profi szerelőtől vettem, teljes volt a bizalmam hozzá. Én hülye. Életem egyik legnagyobb fejtörőjének bizonyult, de persze, a lehetőségek is szűkösek voltak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Nem született mindenki gázfröccsel a lába alatt. Sőt, lefogadom, mindenki átélte egyszer a kétszer egymás utáni lefulladás élményét, amikor először kóstolgatta bal lábbal a kuplungpedált. Aki már nem emlékszik rá, nyugodtan tenyereljen a vissza gombra, ez a poszt nem neki…..
jalopy
2011.07.05 23:07:33
@1kutya: Ha a kocsi véletlenül meggurul a behúzott kézifék ellenére, és a motor fordítva kezd el forogni, akkor hidd el nekem jónéhány típuson átugrik a vezérlés!
Ha nem hiszed el, akkor kapcsolj csak bármit.
Az viszont érdekelne, hogy mi értelme van lejtőn rükvercet, emelkedőn 1-est kapcsolni.
Mikor elindulsz nehogy rossz irányba kezdj menni?:-)
Ha nem hiszed el, akkor kapcsolj csak bármit.
Az viszont érdekelne, hogy mi értelme van lejtőn rükvercet, emelkedőn 1-est kapcsolni.
Mikor elindulsz nehogy rossz irányba kezdj menni?:-)
jalopy
2011.07.05 23:18:03
@1kutya:
Ha a motor fordítva kezd el forogni(gy.k.:emelkedőn 1.fokozatba rakva a sebességváltót az autó hátrafelé kezd gurulni a behúzott kézifék ellenére, olyankor a főtengely nem a működési irányba forog, hanem ellentétesen), akkor nincs az a frissen cserélt vezérműszíj, amelyik-ha rúgós a feszítője- nem ugrik át pár fogat valamelyik keréken.
A feszítő ugyanis olyankor meglazul.
ÉRTEM?
Csak segítek, lehet nem megfogadni is, magadra vess...
Ha a motor fordítva kezd el forogni(gy.k.:emelkedőn 1.fokozatba rakva a sebességváltót az autó hátrafelé kezd gurulni a behúzott kézifék ellenére, olyankor a főtengely nem a működési irányba forog, hanem ellentétesen), akkor nincs az a frissen cserélt vezérműszíj, amelyik-ha rúgós a feszítője- nem ugrik át pár fogat valamelyik keréken.
A feszítő ugyanis olyankor meglazul.
ÉRTEM?
Csak segítek, lehet nem megfogadni is, magadra vess...
jalopy
2011.07.05 23:31:37
@1kutya: Próbáld ki utána ugass kutya.
A kerék meghajtja a motort tudod, amikor be kell tolni, húzni, ilyesmik.
Na egyszer húzd meg rükvercben előre, majd rájössz.
Ha rossz a kézifék nem tud meggurulni véletlenül sebességben rossz irányba?Akkor is hátrafelé kezd forogni a motor, erről beszélek. De látom hiába. Te csak reteszeld a váltót.He-he.
Talán kérdezz meg egy autószerelőt, aki már látott egyet s mást.
Jó éjt.
A kerék meghajtja a motort tudod, amikor be kell tolni, húzni, ilyesmik.
Na egyszer húzd meg rükvercben előre, majd rájössz.
Ha rossz a kézifék nem tud meggurulni véletlenül sebességben rossz irányba?Akkor is hátrafelé kezd forogni a motor, erről beszélek. De látom hiába. Te csak reteszeld a váltót.He-he.
Talán kérdezz meg egy autószerelőt, aki már látott egyet s mást.
Jó éjt.
Jeremy Clarkson a Top Gear újságírója ismert sarkos véleménynyilvánításairól és arról, hogy nem igazán kedveli a motorokat. Ezt nem is tagadhatná le az alábbi videó elkészítése óta: kis bizonytalankodás után inkább felrobbantja a vashengeres Harley Sportstert – meglepő,…..
jalopy
2011.05.10 21:06:24
@Nancsi: Az ilyeneket én is utálom.
Az ilyen majomnak tényleg csak azért kell motor, hogy feltűnősködjön. Utána meg a normális motorosokat köpködik.
Az ilyen majomnak tényleg csak azért kell motor, hogy feltűnősködjön. Utána meg a normális motorosokat köpködik.
Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben. Használjuk ki az alkalmat, szereztem olcsó szállást Egerszalókon, menjünk el a gyerekekkel, jó? – vetette fel hű hitvesem valamikor január végén. Norbi mindig kretén arcot vág, ha objektívet lát Hát persze, ezek a…..
jalopy
2011.03.27 11:54:48
Huszonöt éve még maga volt a csoda. Az idősebbek szeme még most is elfelhősödik, ha szóba kerül az Ezerötszázas. A fiatalok viszont nem értik, és a saját racionális énem sem. Csak az illata, az varázsol el még mindig. A mi nemzedékünk jórészt Ladában nevelkedett, és ez…..
jalopy
2011.03.03 21:14:45
jalopy
2011.03.03 21:56:51
@az_igazi_trebitsch:
A Lada gázos, olcsó(motortuninggal is), azért tartom.
A Volgával is mentem már 7.000 km-t mióta megvan, de nem vészes a fogyasztása. Hosszú távon 8-10 liter (sokan nem hiszik el)között fogyaszt benzint. És minden gyári rajta, eredeti állapotú, még festve sem volt.
A 20 literes fogyasztás egy régi városi legenda, a sofőröktől ered, akik anno buherálással kihoztak még az enyémnél is kisebb fogyasztást, a norma különbségét meg zsebre vágták.
Régebben volt egy szép fehér 2101-es Zsigulim, de eladni kényszerültem a Volga miatt. Mindkettő 1. tulajos autó volt(igen, a Volga is magánkézből, de nem mocskoskommunista bácsitól, hanem zöldségtermelő parasztbácsitól(!!!))
Ja a komcsikat egyébként én sem szívelem, de ezek a gépek ugye nem tehetnek semmiről, a gyerekkorom meg erről szólt. Ezért úgy gondolom hogy Zsiguli nélkül nem élet az élet:-)!
A Lada gázos, olcsó(motortuninggal is), azért tartom.
A Volgával is mentem már 7.000 km-t mióta megvan, de nem vészes a fogyasztása. Hosszú távon 8-10 liter (sokan nem hiszik el)között fogyaszt benzint. És minden gyári rajta, eredeti állapotú, még festve sem volt.
A 20 literes fogyasztás egy régi városi legenda, a sofőröktől ered, akik anno buherálással kihoztak még az enyémnél is kisebb fogyasztást, a norma különbségét meg zsebre vágták.
Régebben volt egy szép fehér 2101-es Zsigulim, de eladni kényszerültem a Volga miatt. Mindkettő 1. tulajos autó volt(igen, a Volga is magánkézből, de nem mocskoskommunista bácsitól, hanem zöldségtermelő parasztbácsitól(!!!))
Ja a komcsikat egyébként én sem szívelem, de ezek a gépek ugye nem tehetnek semmiről, a gyerekkorom meg erről szólt. Ezért úgy gondolom hogy Zsiguli nélkül nem élet az élet:-)!
A kétszáz kilométeres vontatás utáni reggelen a szokásosnál nehezebben pörögtünk fel a kellő fordulatszámra, de hamar megvolt a terv. Mindannyian arra tippeltünk, hogy a kuplunggal lesz a baj, úgyhogy nekiláttam körbetelefonálni a barcelonai autóalkatrészboltokat. Egyből az…..
Vannak már erősebb, gyorsabb, hangosabb, meg mindenféle egyéb Ladák. De ezek a homológ versenygépek a legromantikusabb lapjai a nagy Zsiguli-könyvnek. Pláne, ha olyanok ülnek a volánjaik mögött, mint Balatonyi Árpád és Németh Gyula. Vélemények az azonos című írásunkról...
jalopy
2010.12.12 11:37:27
@Csikós Zsolt:
Jók a videók, de azt nem akarom elhinni,hogy a VFTS-beli üvöltésed nincs meg.Kár érte...:-)
Jók a videók, de azt nem akarom elhinni,hogy a VFTS-beli üvöltésed nincs meg.Kár érte...:-)
Hetvennégy éves korában szombaton meghalt Dennis Hopper amerikai filmszínész. Halálát prosztatarák okozta. Legtöbbünk az 1969-ben forgatott, kultuszfilmmé vált Szelíd motorosokban ismerte meg, amelynek nemcsak egyik főszereplője volt, hanem a rendezője és forgatókönyvírója is.…..
jalopy
2010.05.30 22:53:26
@CBHonda: 15 éves lehettem,mikor kicsit eltévedtem a Simsonommal,nem oda jutottam,ahová terveztem.Helyismeretem nem lévén csak mentem,mentem,hátha odaérek egy ismerősebb helyre.Azelőtt soha nem mentem egyedül saját járművel messzebbre.Aztán végre kikeveredtem a hegyek közül,de közben végtelenül élveztem az utat a semmibe.Ez nagyon megmaradt bennem.
És rájöttem milyen jó csak úgy motorozni.
Ennek immár 15 éve,azóta nem volt év,hogy ne motoroztam volna.Eleinte télen is.
És rájöttem milyen jó csak úgy motorozni.
Ennek immár 15 éve,azóta nem volt év,hogy ne motoroztam volna.Eleinte télen is.
jalopy
2010.05.30 23:13:00
@CBHonda: 15 éves lehettem,mikor eltévedtem a Simsonommal.Azelőtt sohasem mentem messzebbre egyedül saját járművemmel.Mivel nem volt ismerős a hely,tudtam,hogy ha tovább megyek,egyszer csak eljutok valahová ahonnan tovább már célirányosan haladhatok.Végül kikeveredtem a hegyek közül,de közben megérintett az utazás a semmibe fíling,aminek az a hatása volt,hogy utána évekig még télen is motoroztam.Ennek már 15 éve,de azóta sem múlt el év,hogy ne motoroztam volna.
Közben volt súlyos balesetem is(nem én okoztam,egy autós frontálisan belém jött),de felépülve azonnal a motor(egy szuper 1978-as Suzuki GS-550) helyrehozásába kezdtem.Azóta már 5 éve Harley-val járok,nem anyukámék vették és még mindig szívből szeretek motorozni!!!
Ilyen ha megcsap a szabadság szele!
Közben volt súlyos balesetem is(nem én okoztam,egy autós frontálisan belém jött),de felépülve azonnal a motor(egy szuper 1978-as Suzuki GS-550) helyrehozásába kezdtem.Azóta már 5 éve Harley-val járok,nem anyukámék vették és még mindig szívből szeretek motorozni!!!
Ilyen ha megcsap a szabadság szele!
jalopy
2010.05.30 23:16:07
@jalopy: Ezt most beírtam 2x,aszittem az előbb nem vette be,látszik,hogy nem vagyok idevalósi.:-)
Augusztus utolsó heteiben összepakoltunk. Bedobozoltuk ezernyi vackunkat és átjöttünk a Flórián téri irodába. Már az első nap megakadt a szemem a szomszéd utcában lámpavashoz láncolt MZ ES 125-ön. Akkor a nyári nap szívta, hetekkel később már az őszi eső verte. Hónapok óta…..
jalopy
2010.02.14 13:12:21
Nem hittem a szememnek, amikor a mai vaterás hírlevelemet megkaptam. Oké, az ötvenezres állólámpás Merci egy médiahack volt, azt mindenki tudta, de ez nem.Fűzöld kocka Zsigulátor, 1,3-as, 44 ezer kilométer van benne. Garantáltan sérülésmentes, közel hibátlan, állítólag…..
jalopy
2009.11.24 19:41:55
@karlmann: Értem,hogy 1991-ben királyság lehetett egy Ford Taunus.
Azóta sok idő eltelt,és ma már nem tudom mire cserélném el a Volgámat,hogy ne fájjon...Talán semmire?
Egy páran már kivásárolták volna alólam:-)
Előtte egy 1977-es kikímélt 2101-em volt 6 évig,és imádtam.Csak a Volgára voltam hajlandó elcserélni,semmi nyugati szutyok!:-))))))
Azóta sok idő eltelt,és ma már nem tudom mire cserélném el a Volgámat,hogy ne fájjon...Talán semmire?
Egy páran már kivásárolták volna alólam:-)
Előtte egy 1977-es kikímélt 2101-em volt 6 évig,és imádtam.Csak a Volgára voltam hajlandó elcserélni,semmi nyugati szutyok!:-))))))
jalopy
2009.11.25 17:43:20
@karlmann:
"Hidd el a Taunus ma is éppolyan király, mint akkor. V6-os kétliteres dörmögés, könnyű, de szervo nélküli kormány, hátsókerékhajtás, kisebb helyen fordul, mint sok városi kisautó. Tudnád szeretni, jobban, mint a Volgát"
Egy szép példány biztosan megfogna,ha látnám az utcán.De nekem a Volga az IGAZI,és ezen kár vitatkozni,mert ízlés dolga.Ezzel az erővel egy Citroen CX-et is imádhatnék(broáfff)
Az enyémben is van szörnyen könnyűre áttételezett kormánymű(sok tekergetést igényel),abszurd kicsi fordulási körátmérő,hátsókerékhajtás,dörmögő kettőfeles motor,és a lényeg az oroszos egyszerűség és az,hogy nincs belőle kispórolva a VAS.Műanyag alig van az autóba építve.
És nem mellesleg kurva nagy buli vele autózni,ez sokat hozzátesz a használati értékéhez!
"Hidd el a Taunus ma is éppolyan király, mint akkor. V6-os kétliteres dörmögés, könnyű, de szervo nélküli kormány, hátsókerékhajtás, kisebb helyen fordul, mint sok városi kisautó. Tudnád szeretni, jobban, mint a Volgát"
Egy szép példány biztosan megfogna,ha látnám az utcán.De nekem a Volga az IGAZI,és ezen kár vitatkozni,mert ízlés dolga.Ezzel az erővel egy Citroen CX-et is imádhatnék(broáfff)
Az enyémben is van szörnyen könnyűre áttételezett kormánymű(sok tekergetést igényel),abszurd kicsi fordulási körátmérő,hátsókerékhajtás,dörmögő kettőfeles motor,és a lényeg az oroszos egyszerűség és az,hogy nincs belőle kispórolva a VAS.Műanyag alig van az autóba építve.
És nem mellesleg kurva nagy buli vele autózni,ez sokat hozzátesz a használati értékéhez!
Kedves olvasóink! Közeleg a Karácsony, egyre több ajándék potyog ki a puttonyból. Ezúttal a Shell ajánlotta fel ezt az öt Ferrari 430 Scuderia kisautót. Az 1:38 méretarányú modellek trükkösek, hiszen minden eddig sorozat tudott valamit, nem ám csak porfogónak voltak jók, vagy…..
jalopy
2009.11.13 23:18:37
@ommm: Értem,köszi!
Apa, megveszed, Apa, megveszed? – kántálta hatéves fiam, fel-alá ugrálva a vén Merci mellett az enyingi éjszaka csikorgó hidegében. Hát persze, Bálint, ha ennyire tetszik neked… Vélemények az azonos című cikkünkről...
jalopy
2009.01.21 21:54:42
@Macskanátha:
Nem tudja.
A tdi:Turbo Diesel Intercooler
Itt a képen nincs sehol levegőhűtő(intercooler),a turbo egyenesen a motorba nyomja a levegőt.Evvan.
Nem tudja.
A tdi:Turbo Diesel Intercooler
Itt a képen nincs sehol levegőhűtő(intercooler),a turbo egyenesen a motorba nyomja a levegőt.Evvan.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A dugattyú megfordításhoz kivenni a főtengelyt és alulról? Az azért vadas kicsit. Legalábbis én még nem láttam olyat, hogy a dugattyú kifért volna lefelé, általában nincs hely. De nem mondom hogy nincs is olyan.
Azért barmolásból 5-ös, nagyon tetszett! :-)