Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ykcky

111 bejegyzést írt és 161 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Így jó nosztalgiázni 2014.05.01 17:12:58
Április utolsó hétvégéje gyakorlatilag tökéletesre sikerült. Szombaton Oldtimer Premier reggeltől késő délutánig, egész hétvégén Retropartyzánok, vasárnap pedig budaörsi reptéren a Goldtimer-napon lehetett öreg autókat, motorokat, katonai járműveket és repülőket nézni.…..
A hétvégére készülve, a neves Autosport magazin hasonló listája alapján én is összeállítottam a Le Mans-i 24 órás versenyen valaha rajthoz állt autók közül az 50 kedvencemet tartalmazó listát, amit a szombati rajtig hátralévő öt napon tízesével közlök. A lista…..
A farkasgyepűi poszt után egy olvasónk küldött egy nagyobb adag fotót.   Sziasztok! Nekem nincs nagy történetem ezekhez a fényképekhez.Amikor ezek készültek még csak 2 éves voltam.Azt tudom hogy a Nagybátyám és Édesapám jártak versenyekre és ők fertőztek meg a rali…..
Goodwood 2012. St.Mary's Trophy. Mindig megnézem ezeket, havonta egyszer rámtör a vágy, hogy autóversenyt nézzek, ilyenkor törvényszerűen itt kötök ki. Aztán közben olyan hangosan üvöltök, hogy hirtelen azt veszem észre, hogy Stump Bandi és Csik is itt guggolnak a székem mellett…..
ykcky 2014.02.03 21:47:04
Belsőség Ezer 2014.01.23 17:34:07
Lassan hat éve, 2008 április 8.-án jelentkeztem először saját nick alatt, szerzőként a Belsőség-blogon. Az volt az első poszt, melyet én írtam és én is raktam be egy kettővel ezelőtti blog.hu adminfelületen. Az eltelt hat év alatt lettem kommentelőből külsős, majd immáron…..
Belsőség Heti merítés 2013.09.15 09:08:21
Most miről álmodjak? A Maseratiból kiszállva, minden logikus gondolat elpárolgott a fejemből. Elkezdtem keresni a piacon lévő olcsóbb autók között. Megnéztünk egy szörnyű állapotú piros Biturbot Pécs mellett. Nem vettem meg. Dízelcica Az anyagminőségnél ne gagyi,…..
ykcky 2013.09.16 14:40:29
A Biturbos szöveg megírása óta eltelt asszem 8 év. Köszöni jól van. És köszönöm a kommenteket.

Ami fontos apróság lehet, azóta kiderült, hogy simán kibír egy Montenegro odavisszát, úgyhogy azért működik is. Immár 160.000 km-t ír az óra, ami rettenetesen sok egy ilyen autótól, kereshettek eladó példányok között nagyobb futást, nem nagyon lesz, hogy ez most értékcsökkentő, vagy épp a megbízhatóságot bizonyitja az mellékes, mint ahogy az is hogy manapság már nem kunszt 300.000 km-es futású autót használni. Ez egy másik világ, az én napi Alfámban is bőven 3-assal kezdődik már a pörgő, és immár ő is 21 éves.

Persze ebben a szent pillanatban is olyan hosszú hibalistát írhatnék, hogy szem nem marad szárazon, de minek ha működik megbízhatóan. Idén nulla forintot kellett rákölteni, tavaly beesett egy első futómű és teljes fékfelújítás, ez asszem a kopó-fogyó kategóriába tartozik. Így most nyugodtan jelentem ki, nem annyira vészes a fenntartása, csak kell hozzá egy megbízható szerelő, aki persze minimum 60 km-re kell hogy legyen. :) Nem célom, hogy makulátlan OT rendszámos csodává váljon, szeretem a látható múltját.

Ja és egy pár gondolat a beltér/kapcsoló fetisiztáknak: A kapcsolók lehet, hogy nem szépek egyes szemlélőknek, de szerencsére nem törnek, nem esnek ki a helyükről, a funkciójukat boldogan teljesítik. És úgy alle-zusammen nem zörög semmi az utastérben. Szerencsére nekem tetszik a kocsi belülről is. Nálam top szempont egy autó megvásárlásánál a szerintem szép műszerfal, ezért is találok nagyon nehezen napi használatra autót.

És természetesen nem eladó, és kívánok minden autóbuzinak ugyanekkora boldogságot, mint amit ez a Biturbo ad nekem.

OFF

Ommm Pista:
Asszem a Te A6 Avantodat néztem ezerrel pár napja a Margit-híd alatt Budán a felső rakparton a pirosnál. Remek karban van, jó kocsinak tűnik. És imádom az első A6/100 műszerfalát, úgyhogy kell szereznem egyet a 155 helyett, mert csereéretté vált szeginyem.

ON

Szigony látásra, Kedves Urak!
ykcky 2013.09.16 16:41:14
@DeezL: 1.8 TS 8v
ykcky 2013.09.16 17:03:33
@DeezL: Pont emiatt mentem rá erre a motorra. De sajna előttem már megölték :( miután megvettem a pótkerékben találtam egy Castrol és egy noname olajos flakont, persze mikor ez eladót kérdeztem milyen olajat kapott, nagyban Seleniazott. Aztán szép lassan észrevettem, hogy eszegeti az általam betöltött Seleniat. Így nincs benne nagy bizodalmam, ha 3 nap alatt beletolok mondjuk 1500 km autópályát akkor tuti buríthatok rá fél litert. Plusz a kocsi osztrák volt, tehát ott rohad, ahol minden Tipo alapú osztrák autó, az első tornyoknál. Sajna akkor még nem tudtam, hogy osztrák autót nem veszünk, mert sóznak mint állat (pedig vasi gyerök vagyok).
AUTÓSKÁRTYA Na, ki a sofőr? 2013.07.26 09:20:49
Vettel és Webber Két kocsi volt. Előtte  van még egy ugyanilyen. Túl nagy/gyors volt a forgalom, hogy oldalra, vagy hátra fotózzak, amíg az Üllői még dugómentes részén jöttünk befele, pedig háromszor előztem vissza őket - nem krúzoltak. Itt a dugóban már nem sikerült…..
Egy korábbi posztból sokan már talán tudják – hazajött a Puch. Ez az az autóm, amelyik olyan régen készül, hogy néha szinte el is felejtettem, hogy létezik, annyira az ősidőkben vettem, hogy minden akkori tervem dugába dőlt, amit szántam neki.Az évek során sokszor eljutott oda,…..
ykcky 2013.01.27 12:48:46
Szia Zsolt, az embléma spiáteröntésének ügyében keresd esetleg Alecwolfot (autohistory.blog.hu/). Nem embléma, de egyéb öntés ügyben mostanság eléggé kiokosította magát, gondolom nem haragszik meg, hogy Őt adom tippnek, talán tud segíteni.
Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban. Köszönet Tóth Zolinak és Drága…..
Egyáltalán nem foghatja rám senki, hogy amerikaiautó-rajongó lennék. Elismerem, hogy voltak szép és voltak jó dobásai Detroitnak az utóbbi száz évben, sőt - kivételes esetekben e két tulajdonság találkozott is egy típusban - de mindent egybevetve, leszámítva a C5-től újabb…..
Ez az az árszint, ami valószínűleg tömegeket érdekel majd. Autók kezdőknek, mindenféle igényhez, mindenféle spektrumban. Nagy tanácsadónk második része. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ykcky 2012.03.25 13:37:44
Alfa 155 emberek. 250-be be kell férjen, ennyiért lehet találni máig törésmentest. A 600-at kóstáló darabok a felszín alatt ugyanúgy kérdésesek, mint a 250 környékiek, tehát ugyanúgy kell majd őket, ugyanannyiért lakatolni, ezt viszont csak hátul a csomagtartó alatt, máshol nincs gond a galvanizált kasztnival. Motorból csak a Twin Spark jöhet szóba, de ne csörögjön, ezt végtelenül könnyű meghallani amatőröknek is. A futómű ennyiért nem lesz tökéletes, de szinte széthullott állapotában is ezerszer jobban tart, és kényelmesebb is, mint német ártársai. A beltér zöröghet, de mindennek működnie kell, érdemes a klímásat kerülni, mert az úgysem fog, vagy elfogani ezt a tényt. Ennyiért kapsz egy korrekt utazóautót nagy utastérrel, ha töröd 25 ezerért a komplett elejét megkapod bontva, ha pukkadék a belseje 25 ezerből az egészet kicserélheted, ha rohad a kipufogó, utángyártott komlett kipuff 30-ból megáll, lengéscsillapítók újonnan egy 10-es alatt.

Fogyasztás, 1.8 TS 8V, teljes egy éves, cca. 60% város, 20% óuti, 20% pálya: 7,3.

Mi kell még?

Van egy segítőkész alfás közösség a neten, ami fontos lehet egy öreg autó esetén.

Ez saját tapasztalat, bár nem első autóm, de az első Alfám, amúgy nem voltam Alfás a vásárlás előtt, igazából még mindig nem vagyok az. Mazdát szerettem volna, a cikkben is ajánlott 323-ast, amiből van a családban jópár, eddig jól is szolgáltak, de épp nem volt a piacon egy sem olyan állapotban amit elvártam.

Ezen felül 250-nél többet autóra költeni szerintem abszurdum. Mondom ezt úgy, hogy egy '80-as évek eleji restaurálás alatt álló youngtimer coupéra költöm épp az összeg sokszorosát, de az sima vak szerelem, nem autó, szobor, ahogy Csikós Úr is írja.
A 350-es Jawa univerzális motor. Láttunk már rajta világutazót, postást, motoros futárt, sőt, még veteránversenyeken is feltűnik. Blokkjából készült már gokart, kerti kapa és quad is – ez az ötlet azonban merőben új, de nagyon szimpatikus: egy ilyen kést minden motoros…..
ykcky 2012.03.05 18:38:28
@Lobogó gatyaszár: Én Maserati dugót használok asztali tolltartónak. Működik.
Tavaly télen, épp csak karácsony előtt wannabe prófétaként méretes kirohanással zártam egy – egyébként elég klassz – posztot. Hogy bármi eredménye volt-e az utólag kicsit nevetségesnek tűnő szavaimnak, azt máig nem tudom, de valami biztos:…..
Belsőség A magyar Goodwood* 2011.09.27 07:00:00
* Na jó, kis jóindulattal, kicsit kosztümös és csak egynapos, de a mienk! Jön a Maserati, négykerekű égiháború. A betonkatlan sokszorozva veri vissza a mennydörgést, ahogy Kurt Hasler öblít egy nagyot a kanyar előtt, recsegve-ropogva horkan fel a hosszú motor még hosszabb…..
Árpád csak egy jó hobbiautót akart. Volt is egy kivételesen szép állapotú, majdnem veteránkorú, 1982-es Toyota Carina Coupéja, egészen múlt csütörtökig. Akkor lopták el az autót Budapestről, a XI. kerületből, a Mohai útról. Mivel testületileg tagadjuk, hogy a szerelem csupán…..
A rajzos blogom kizárólag a rajzok publikálására szánom, ezért a vele kapcsolatotos híreket itt szoktam közzétenni. Most van néhány aktualitás.A car, pencil, et cetera kapott (egy? :) ) nevezést a Goldenblogon, nagyon köszönjük. Az egyéb kategória nagyon színes, nagyon nagy…..
ykcky 2011.08.08 18:56:59
Gábor barátom Opel Corsa kisárúszállítóját készíti fel vizsgára Fater. Mivel én elsősorban az irodában ülök, aktívan nem tudok részt venni a munkában (leszámítva az online alaktrészrendeléseket). Az abszolút primitív kialakítású kézifék, a kialakítás okán…..
2011. április 14. 12.00–14.00, Velodrom Millenáris, Budapest --- Jövő csütörtökön vegyen ki szabadságot! Jelentsen beteget! Lógjon el a tanításról, keressen helyettest – érjen rá valahogy! És kérje ki a gyereket is az iskolából, mert olyasmi történik majd itt,…..
Skandináviában a kompok éppúgy a tömegközlekedés megszokott eszközei, mint nálunk a buszok, ahogy a hosszú, szabdalt tengerpartok miatt a hajózás is jobban hozzátartozik a mindennapi élethez, mint a főként szárazföldi országokban. Volt szerencsém megfordulni…..
Belsőség A világ összes kincse 2011.03.26 07:58:00
A Totalcar OT Expós megjelenése körüli gépezet beindulni látszik. Eddig csak tömtük-nyomtuk tele ötletekkel a tankot, terveztünk és újraterveztünk. A hét elején már azonban beröffent a gépezet és lassan, de biztosan megmozdult, kérlelhetetlenül lendült, nincs megállás.…..
ykcky 2011.03.26 22:45:48
@Szobadísz: Szia Szobadísz,
engem eddig a számomra nagy értékű olasz hulladék youngtimeremmel mindig beintegettek az említett parkolóba a kaput őrző bácsik, szerintem vágj neki nyugodtan a kedvenceddel.
A régi képeknek nehéz ellenállni. Biztos a korral jár, de úgy alakult mára, hogy a napi reader-rutinom scanzennel indul, a shorpyval folytatódik, és ha megkérdeznéd, melyik a kedvenc oldalam, azt fogom mondani, hogy a fortepan az. Éppen ezért nagyon szeretném, ha kockagyárnak is lenne…..
ykcky 2011.03.17 20:35:10
@ykcky: kiegesziteskepp, van itt meg lego utanzat is BELA nevre hallgat, valojaban ez hozott vissza a LEGO vilagos oldalara, valami vicc penzert meglattam, megvettem, majd huztam anyam pincejebe megkeresni az eredeti dobozaiban szettenkent elraktarozott keszleteket.
ykcky 2011.03.17 20:36:18
@tutuka: OFF: amugy a levelezesunk nincs elfelejtve, de meg nem sikerult rovidre zarnom a storyt
ykcky 2011.03.17 21:49:54
@klarky: :D vannak dupla keszletek is, amiket nem duplan epitettem meg, hanem pimpelesre mentek el.
A traktor mellett a régi plakátokat szerettem legjobban a zuffenhauseni Porsche múzeumban. Amíg a bütykös gumis, áramvonalas mezőgazdasági munkagépet alaposan körbejárhattuk, addig a gyönyörű grafikákat nem sokáig csodálhattuk: az idegenvezető pikk-pakk kiterelt minket a…..
Mostanság Budapesten elég jól lehet autózni nappal. Aztán leszáll az éj, az autók többsége eltűnik, és járhatatlanná válik a város. Vélemények az azonos című írásunkról...
ykcky 2011.02.24 21:48:29
@tocibacsi: gyakran ugyanez a Budakeszi irányú az éjszakai haladásom nekem is, összesen a Moszkva tér végén lévő piros lámpánál kell megállni, 50 környékén addig gond nélkül el lehet jutni. Utána jön egy picit bonyolultabb rész, a fasor elején a kanyarból ki kell gyorsítani, pont lámpaváltásra érkezel, onnan 70 a János kórházig, aztán utána az öbölből kiérve az első keresztutcánál már 80, a Gábor Áronnál 90, így simán átférsz a Budagyöngyénél a zöldön, onnan már sétagalopp.