Adatok
tarasp
0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A MÁV-nak sikerült elérnie, hogy évtizedek stabilan posztszocialista minőségű szolgáltatása mellett újabb kellemetlenséggel tesztelje kitartó ügyfelei türelmét:
Megérkezett a válasz a MÁV-tól a kérdésemre, miszerint milyen megfontolásból szüntették meg a retúr jegy…..
tarasp
2013.02.28 07:54:04
@polgarjenö: elég lett volna menettérti jegy érvényességi idejét egy napra korlátozni.
Most kap az utas két egy útra szóló jegyet aznapi érvényességgel, ami egy jegyen költséget és időt kímélve kiadható lenne.
Most kap az utas két egy útra szóló jegyet aznapi érvényességgel, ami egy jegyen költséget és időt kímélve kiadható lenne.
Hova megy ez a vonat?
Országos (mene)trendek, lehetőségek, 5. rész – További beavatkozási lehetőségek
2012.04.19 07:00:00
Sok képernyőoldalnyi olvasnivaló született már arról, hogy elméletben hogyan kell jó menetrendet készíteni, és hogy – ugyancsak elméletben – hogyan határozza meg a jó menetrend a beruházásra rendelkezésre álló véges források felhasználását. Legutóbb Cegléden és…..
A vasút és autóbusz közötti átszállások nehézségéről szóló bevezető bejegyzésben három alapproblémát jelöltem meg: a közös megállóhelyek hiányát, a menetrendek összehangolatlanságát, valamint a komfortra ható szubjektív tényezők (például biztonság,…..
Talán ismerik a viccet az egyszeri vasutasról, aki 40 év szolgálat után nyugdíjba ment. Megkérdezték tőle, hogy "Bátyám, mint csinált a vasúton 40 évig?" Az öreg ezt válaszolta: "Kopogtattam a vonatkerekeket kalapáccsal." Mire jött a kérdés, vajon miért? Mire…..
Érdekes cikket olvastam az előbb a Napi Gazdaságon: a MÁV egyik igazgatósági tagja, Lantos Csaba harmadával csökkentené a MÁV tarifáit, főleg azért, hogy a közösségi közlekedés újra előnyben legyen az egyéni közlekedési módokkal szemben. Ezt társítanák a jelenlegi…..
Lyken nemzetközi jegyet szeretett volna venni a Keletiben, szerintem nem mondok el újdonságot, hogy rá is faragott erre. Végül is ő a hibás, hiszen tudvalevőleg aki jegyet akar, az menjen ki napokkal korábban, nemzetközi jegypénztárnál esetleg már hetekkel korábban - de itt most nem…..
A Nekrológ blog álhalálhírekkel foglalkozik. Több neves vagy éppen hirhedt blogszemélyiség vagy éppen közéleti személyiség lelte már méltó halálát sorai között. Ezt a vendégposztot a Nekrológnak köszönhetjük, ezek szerint a temetéseken szokott lenni zene...
A kilencvenes…..
tarasp
2010.12.09 12:23:28
Szombat reggeli update: érdemes elolvasni az Indóház beszámolóját arról, hogy ugyanezt a helyzetet hogy kezelik az osztrákok. Hááááát, kár volt Francit Szarajevóba küldeni, az biztos!
A fél Európa légiforgalmát megbénító izlandi vulkánkitörés lehetőséget teremt az…..
Szekszárdi gyorsbuszokkal temetjük a vasútreformot
Új, a vasútnál gyorsabb és kényelmesebb buszjáratok indulnak mától a fővárosból Szekszárdra, kihasználva az M6-os sztráda új szakaszát. A tolnai megyeszékhelyig meg sem álló, majd Pécs, Harkány, Mohács, Villány, Siklós,…..
tarasp
2010.04.14 12:45:22
@xclusiv: "fel vagyok háborodva azon, hogy ilyen kis hatékonysággal költünk el ekkora mennyiségű pénzt."
Döntően a tulajdonos intézkedéseinek következménye a kis hatékonyság. Mind a két ágazatnál megrendeli ugyan azt a szolgáltatást.
"Ne haragudj, ezt nem értem.
Én vagy el akarok jutni Szekszárdra vagy nem. Vagy van erre igényem vagy nem. Az államnak ehhez elég kevés köze van."
Nincs mindenkinek pénze saját gépkocsira és vannak akik koruk vagy egészségi állapotuk miatt nem alkalmasak gépjármű vezetésre.
Ezért kell a közösségi közlekedés.
Ez pedig állami feladat, kell hogy köze legyen hozzá.
"Zokog a szívem, de tényleg. Ha ne megy akkor be kell fejezni."
Azt már korábban, véleményed szerint kicsit sarkítva leírtam, hogy miért nem lehet megszüntetni.
"A személyszállítás miatt tehát nem érdemes fenntartani."
Erről talán kérdezd meg a Sárbogárdon, Dombóváron, Pécsen és környékükben élőket.
"Tehát szerinted van nagy mennyiségű teherforgalom arrafelé?"
Ennyire tájékozatlan nem lehetsz. Dunai Finomító, Dunaújváros, Gyékényes határátmenet vasúti forgalma nagy.
"Akkor kéretik abból eltartani a vonalat."
Erre már nincs lehetőség csak akkor, ha az állam visszavásárolja az osztrákoknak eladott árufuvarozási üzletágat, mint tette azt a MALÉV-vel.
"Figyelj, elmondom az utas érdekét."
Az utas érdekét nem vitatja senki.
A párhuzamos vasútra milliárdokat kell költeni akkor is, ha az utazási igény kisebb vagy ha szünetel a személyszállítás.
A régen nem használ vasútvonalak és pályaudvarok (Szolnok rendező, Rákosrendező, Józsefváros) felszámolása is sokba kerülne. Az államnak sóra sincs pénze, hogy felhintse a vasutat, de párhuzamos közlekedésre van.
"És most a 2 ágazat együttesen (busz+vonat) versenyképesebb lett az egyéni közlekedéssel szemben."
Nem lett versenyképesebb. Az autópálya elsősorban az egyéni közlekedést tette gyorsabbá, biztonságosabbá, ami a közösségi közlekedést igénybevételét csökkenti.
Döntően a tulajdonos intézkedéseinek következménye a kis hatékonyság. Mind a két ágazatnál megrendeli ugyan azt a szolgáltatást.
"Ne haragudj, ezt nem értem.
Én vagy el akarok jutni Szekszárdra vagy nem. Vagy van erre igényem vagy nem. Az államnak ehhez elég kevés köze van."
Nincs mindenkinek pénze saját gépkocsira és vannak akik koruk vagy egészségi állapotuk miatt nem alkalmasak gépjármű vezetésre.
Ezért kell a közösségi közlekedés.
Ez pedig állami feladat, kell hogy köze legyen hozzá.
"Zokog a szívem, de tényleg. Ha ne megy akkor be kell fejezni."
Azt már korábban, véleményed szerint kicsit sarkítva leírtam, hogy miért nem lehet megszüntetni.
"A személyszállítás miatt tehát nem érdemes fenntartani."
Erről talán kérdezd meg a Sárbogárdon, Dombóváron, Pécsen és környékükben élőket.
"Tehát szerinted van nagy mennyiségű teherforgalom arrafelé?"
Ennyire tájékozatlan nem lehetsz. Dunai Finomító, Dunaújváros, Gyékényes határátmenet vasúti forgalma nagy.
"Akkor kéretik abból eltartani a vonalat."
Erre már nincs lehetőség csak akkor, ha az állam visszavásárolja az osztrákoknak eladott árufuvarozási üzletágat, mint tette azt a MALÉV-vel.
"Figyelj, elmondom az utas érdekét."
Az utas érdekét nem vitatja senki.
A párhuzamos vasútra milliárdokat kell költeni akkor is, ha az utazási igény kisebb vagy ha szünetel a személyszállítás.
A régen nem használ vasútvonalak és pályaudvarok (Szolnok rendező, Rákosrendező, Józsefváros) felszámolása is sokba kerülne. Az államnak sóra sincs pénze, hogy felhintse a vasutat, de párhuzamos közlekedésre van.
"És most a 2 ágazat együttesen (busz+vonat) versenyképesebb lett az egyéni közlekedéssel szemben."
Nem lett versenyképesebb. Az autópálya elsősorban az egyéni közlekedést tette gyorsabbá, biztonságosabbá, ami a közösségi közlekedést igénybevételét csökkenti.
tarasp
2010.04.14 13:11:01
@xclusiv: Kérlek definiáld a közérdek fogalmát."
Ebben a témában az aköz érdeke, hogymindenki által hozzáférhető, színvonalas, kihasznált szolgáltatás legyen, az elérhető legalacsonaybb ráfordítással.
"Jól értem, hogy azt írtad, hogy tök mindegy, hogy az utas jobban jár vagy rosszabbul?"
Nem. Arra akartam rávilágítani, hogy egy fejlesztésnek elsődlegesen minden közösségi közlekedésben résztvevő érdekeit kell szolgálni. A csoportérdek az másodlagos.
Ebben a témában az aköz érdeke, hogymindenki által hozzáférhető, színvonalas, kihasznált szolgáltatás legyen, az elérhető legalacsonaybb ráfordítással.
"Jól értem, hogy azt írtad, hogy tök mindegy, hogy az utas jobban jár vagy rosszabbul?"
Nem. Arra akartam rávilágítani, hogy egy fejlesztésnek elsődlegesen minden közösségi közlekedésben résztvevő érdekeit kell szolgálni. A csoportérdek az másodlagos.
tarasp
2010.04.14 23:32:42
@combo: "Ha már egyszer ott a pálya, akkor az expresszbusz beindítása versenyképesebbé a tömegközlekedést, mint anélkül, ezt leszögezhetjük."
Félreértjük egymást. Én a tömegközlekedést nem csak az autóbuszra értelmezem. Az expresszbusz beindítása az autpályán a vasúttal szemben tette versenyképesebbé a közúti tömegközlekedést. Hatására a vonatról a buszra terelődik az utasforgalom. A busz és a vasút együtt nem lett versenyképesebb az egyéni közlekedéssel szemben.
Ezt bizonyítja a KSH statisztikája.
www.nkh.hu/vasut/content/blogcategory/28/67/lang,hu/
2003-tól mutatja be az adatokat.
A korra jellemző az autópálya építés.
A vasuton és a buszon szállított személyek száma és az utaskm is csökkenő tendeciát mutat. Ezért írtam, hogy az autópálya elsősorban az egyéni közlekedést tette gyorsabbá, biztonságosabbá, ami a közösségi közlekedés igénybevételét csökkenti.
Félreértjük egymást. Én a tömegközlekedést nem csak az autóbuszra értelmezem. Az expresszbusz beindítása az autpályán a vasúttal szemben tette versenyképesebbé a közúti tömegközlekedést. Hatására a vonatról a buszra terelődik az utasforgalom. A busz és a vasút együtt nem lett versenyképesebb az egyéni közlekedéssel szemben.
Ezt bizonyítja a KSH statisztikája.
www.nkh.hu/vasut/content/blogcategory/28/67/lang,hu/
2003-tól mutatja be az adatokat.
A korra jellemző az autópálya építés.
A vasuton és a buszon szállított személyek száma és az utaskm is csökkenő tendeciát mutat. Ezért írtam, hogy az autópálya elsősorban az egyéni közlekedést tette gyorsabbá, biztonságosabbá, ami a közösségi közlekedés igénybevételét csökkenti.
Pozitívumok a magyar vasúton - ezt a címet is adhattam volna. Most ne a mellékvonalak bezárásáról (szünteteltetéséről stb.) beszéljünk. Azt nézzük meg, találunk-e arra utaló jeleket az új menetrendben, hogy Magyarországon lehet jó vasutat csinálni. A MÁV-START hivatalból…..
Szokatlanul őszinte hangvételű interjút adott A vasút így totál reménytelen címmel a Zoom.hu-nak Tömpe István, a MÁV-Start üzleti vezérigazgató-helyettese. Mindenkinek érdemes elolvasni, én csupán egyetlen témát emelnék itt most ki. Feltehetően a legkevésbé fontosat. De engem…..
Vác felé is megjelennek hétvégén a Stadler Flirtjei
Határidő előtt megérkezett a második 30 darabos Flirt-rendelés első két járműve a MÁV-hoz. A svájci Stadler több mint két hónappal az eredeti határidő előtt szállított. A Kötött pálya információ szerint a 30. (vagy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
2013. február 1-jétől a Nemzeti Közlekedési Hatóság, EH/VA/NS/A/14/6/2013-as nyilvántartási számon jóváhagyta Társaságunk Üzletszabályzatának módosítását.
A módosítás szerint ettől a naptól az egy útra szóló menetjegyek 100 km és az alatti távolság esetén csak a jegyen feltüntetett naptári napon érvényesek."
A jóváhagyásra felterjesztett javaslatba kellett volna bele venni, hogy nem csak az egy útra hanem a menettérti útra szóló jegyek is,csak a jegyen feltüntetett naptári napon érvényesek 100 km távolságig.
Most a pénztárnál két jegyet kell kérni, nyomtatni, ami egy jegyszelvényen is kiadható lenne. Idő és költségtöbblet, amit végül az adózók fizetnek meg.