Adatok
oszkapiszka
0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy kis technikai összefoglaló, csak úgy Onedin családosan: feleségemmel, Katival együtt tettük le a nagymotoros vizsgát még valamikor 1998-ban. Magától akarta, nem kellett rábeszélés, amint felvetettem a témát, azonnal benyögte, ő is jön tanfolyni.
1998 tája, Miskolc-Tapolca…..
Két éve lett az enyém. Megmentettem. Kiégett a fényszóróizzó, elgyengült a motor, nem mért a sebességmérő. Kettesben, harminccal közelítettem meg a lakásunkat. Szánalmas volt. Nem fogott a fék, kihagyott a gyújtás, kiakadt a gázbovden. Estig szereltem a parkolóházban. Az első…..
Moszkító
Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge. Alacsony fordulaton is jól húz, de igazán 5000 felett kezd el élni. A 6800-as fordulat korlát miatt széles tartományban vezethető, sokféle…..
oszkapiszka
2013.05.28 14:42:36
@deepdiver:
Mondjuk azért, mert 160 Lóerős V-TECH Civicből szinte nem lehet találni már normális állapotút, ami meg tűrhető, azokat méregdrágán adják.
De amúgy nagyon gonosz dolog a világ legjobb otto-motor gyártójához hasonlítani a Rover K-seriest(mellesleg egy csomó Roverben Honda D, illetve F szériás motor van, aki biztosra akar menni)
És a Rovernek az a nagy előnye, hogy simán ki lehet fogni egy agyongondozott keveset futott példányt valami rózsadombi papától, fillérekért.
Még mielőtt valaki megvádolna, már nem vagyok Rover tulaj, csak nem tetszik, hogy itt észak-balkánon nagyon nagy divat szarozni az angol autókat.
Mondjuk azért, mert 160 Lóerős V-TECH Civicből szinte nem lehet találni már normális állapotút, ami meg tűrhető, azokat méregdrágán adják.
De amúgy nagyon gonosz dolog a világ legjobb otto-motor gyártójához hasonlítani a Rover K-seriest(mellesleg egy csomó Roverben Honda D, illetve F szériás motor van, aki biztosra akar menni)
És a Rovernek az a nagy előnye, hogy simán ki lehet fogni egy agyongondozott keveset futott példányt valami rózsadombi papától, fillérekért.
Még mielőtt valaki megvádolna, már nem vagyok Rover tulaj, csak nem tetszik, hogy itt észak-balkánon nagyon nagy divat szarozni az angol autókat.
oszkapiszka
2013.05.28 19:39:48
@deepdiver:
Talán el is fogadnám az érvedet, ha az angol Hondák és Roverek nem pontosan ugyanabban a Swindoni gyárban készültek volna, a bizonyos esetekben 95%-ban ugyanazokból az alkatrészekből.
(Tudom az autó alvázszáma J-vel kezdődik, ebben talán van is valami igazság)
Az agyongondozott, normálisan szervizelt keveset futott autóknak az az egyik főbb sajátossága,hogy nem költöd rá ingedet-gatyádat. Még egy tip-top Lada Samara is akár több évig viselkedhet problémamentesen, ellenben egy agyonsztárolt autóval, ami történetesen 15 évig padlógázon használtak és háromszor gombóccá törtek (lásd a sportosabb civicek 90 százaléka)
Rover afférom is úgy kezdődött, hogy több hónapig kerestem értékelhető állapotú civicet 500 ezerig, de sajnos annyira siralmas volt a felhozatal, hogy inkább töredék áron vettem egy sokkal jobb állapotú Rover 220 GTi-t, ami gyakorlatilag egy Honda Concerto, csak sokkal erősebb és sokkal igényesebb , jobban felszerelt. Az kurvajó kis autó volt, ha hátsókerekes lenne, el sem adtam volna sosem, csak időközben elrabolta a szívemet egy stuttgarti szépség (ami nem audi)
Talán el is fogadnám az érvedet, ha az angol Hondák és Roverek nem pontosan ugyanabban a Swindoni gyárban készültek volna, a bizonyos esetekben 95%-ban ugyanazokból az alkatrészekből.
(Tudom az autó alvázszáma J-vel kezdődik, ebben talán van is valami igazság)
Az agyongondozott, normálisan szervizelt keveset futott autóknak az az egyik főbb sajátossága,hogy nem költöd rá ingedet-gatyádat. Még egy tip-top Lada Samara is akár több évig viselkedhet problémamentesen, ellenben egy agyonsztárolt autóval, ami történetesen 15 évig padlógázon használtak és háromszor gombóccá törtek (lásd a sportosabb civicek 90 százaléka)
Rover afférom is úgy kezdődött, hogy több hónapig kerestem értékelhető állapotú civicet 500 ezerig, de sajnos annyira siralmas volt a felhozatal, hogy inkább töredék áron vettem egy sokkal jobb állapotú Rover 220 GTi-t, ami gyakorlatilag egy Honda Concerto, csak sokkal erősebb és sokkal igényesebb , jobban felszerelt. Az kurvajó kis autó volt, ha hátsókerekes lenne, el sem adtam volna sosem, csak időközben elrabolta a szívemet egy stuttgarti szépség (ami nem audi)
A robogógyártásban hasonló tendencia van, mint az autóknál: növekszik a bódé. A mai kistestű robogók, azok valamikor a nagytestűnek számítottak volna. Akkoriban valóban voltak apróbbak, amelyek nagyjából akkorák, mint ma egy gyerekbicikli, vagy a Suzuki Choi Nori.
Ilyen volt…..
oszkapiszka
2013.02.19 01:19:03
@bh pearl:
Komolyan gondolod, hogy a japán mérnököknek pont egy nyomorult Simsonról kellett volna bármit is koppintaniuk?
Az NDK-s "elvtársak" nagyjából jó 15-20 évvel le voltak maradva a motorkerékpár-iparban a japánoktól, akik a'60-as évektől már négyütemű, félautomata kismotorokat gyártottak.
A '80-as években , a dicsőséges S51-es Simson idején már 6 sebességes, vízhűtéses, membránvezérléses, tárcsafékes, különolajozású, CDI gyújtású, himbarendszeres-központi rugós kismotorokat készítettek, kitűnő anyagminőségben.
Na ezt a nívót egy Simson/MZ soha nem tudta hozni.
Ami klasszikusan egy evolúciós zsákutca, az a Simson SR 50 "robogó", ami nem meglepő módon egyesíti a motorkerékpárok és robogók hátrányait.
Komolyan gondolod, hogy a japán mérnököknek pont egy nyomorult Simsonról kellett volna bármit is koppintaniuk?
Az NDK-s "elvtársak" nagyjából jó 15-20 évvel le voltak maradva a motorkerékpár-iparban a japánoktól, akik a'60-as évektől már négyütemű, félautomata kismotorokat gyártottak.
A '80-as években , a dicsőséges S51-es Simson idején már 6 sebességes, vízhűtéses, membránvezérléses, tárcsafékes, különolajozású, CDI gyújtású, himbarendszeres-központi rugós kismotorokat készítettek, kitűnő anyagminőségben.
Na ezt a nívót egy Simson/MZ soha nem tudta hozni.
Ami klasszikusan egy evolúciós zsákutca, az a Simson SR 50 "robogó", ami nem meglepő módon egyesíti a motorkerékpárok és robogók hátrányait.
Acél-vaddisznó
Hazudhatnám, hogy órákig tudnék mesélni a kocsi stílusos formavilágáról és hihetetlen technikai megoldásairól, de nem teszem. Aki tervezte az minden bizonnyal egész sanyarú gyermekkorában csak építőkockákkal tudott játszani és ez rányomta bélyegét a…..
oszkapiszka
2012.12.02 14:21:37
@Vwiktor:
Komolyan mondom, hogy nagyon irigyellek, amiért nálad egy dízel kettesgolf jelenti az autózás non-plus ultráját. Bárcsak én lennék ilyen szerény igényű, mohó vágyaktól mentes, ez már félig-meddig a buddhizmushoz vezető út volna.
Komolyan mondom, hogy nagyon irigyellek, amiért nálad egy dízel kettesgolf jelenti az autózás non-plus ultráját. Bárcsak én lennék ilyen szerény igényű, mohó vágyaktól mentes, ez már félig-meddig a buddhizmushoz vezető út volna.
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Szánalmasan vánszorgó, ütött-kopott fekete robogó hajtott fel néhány napja a négyes számú főút Üllőt elkerülő szakaszára. Vezetője nem törődött azzal, hogy kismotorral nem közlekedhet autóúton. Vajon azt képzelte, megúszhatja a budapesti irodából egy gyömrői garázsig…..
Lehet, megtérek. Ha hinnék felsőbb erőkben, már lumbágósra hajlongtam volna magam a mecsetben, csapágyasra koptattam volna a rózsafüzért, esetleg bárányt áldoztam volna, véres késsel. Lehet olyan közhelyeket durrogtatni, hogy kicsi a világ, de a statisztika tudománya még nem ért…..
oszkapiszka
2011.12.04 12:09:39
@Datsun Sunny Coupe:
Az, hogy kizárólag érvényes műszaki vizsgával lehet csak átíratni egy autót, csupán városi legenda, amit én is elhittem sajnos.
Ugyanúgy átírják, kapsz törzskönyvet, miegymást, csak nem cserélik ki a forgalmit, hanem 4-5 ezer Ft -ért cserébe bejegyzik, hogy te vagy az új tulajdonos. Majd miután megvan a műszaki, akkor cserélik ki 6 ezerért a forgalmit, az okmányirodába behozott rendszámra meg felnyalják a plakettet.
Hasonló cipőben jártam én is, idén vettem egy hengerfejes 32 éves porschét, amit az impotens szerelő nem tudott időre megcsinálni, (de cserébe még jól el is baszta, úgyhogy el is vittem máshová) úgyhogy én is rágtam a kefét a 15 napos határidő miatt, de nem kellett volna.
Az, hogy kizárólag érvényes műszaki vizsgával lehet csak átíratni egy autót, csupán városi legenda, amit én is elhittem sajnos.
Ugyanúgy átírják, kapsz törzskönyvet, miegymást, csak nem cserélik ki a forgalmit, hanem 4-5 ezer Ft -ért cserébe bejegyzik, hogy te vagy az új tulajdonos. Majd miután megvan a műszaki, akkor cserélik ki 6 ezerért a forgalmit, az okmányirodába behozott rendszámra meg felnyalják a plakettet.
Hasonló cipőben jártam én is, idén vettem egy hengerfejes 32 éves porschét, amit az impotens szerelő nem tudott időre megcsinálni, (de cserébe még jól el is baszta, úgyhogy el is vittem máshová) úgyhogy én is rágtam a kefét a 15 napos határidő miatt, de nem kellett volna.
Egy legenda, egy isten...mai szemmel csak kiskerekű, nagy nehezen hatvannal menő fostalicska, de a maga korában ez volt a király. Sőt, még gyorsnak is számított. Fekvő Minareli blokk, szíjhajtás, dizájnos idom, sisaktartó, akkori viszonylatban nagy test. Ki ne akart volna ilyet?…..
oszkapiszka
2011.10.23 15:03:15
@RumliBáttya:
Csak a német, ugye: Sachs, Zündapp, MZ, Hercules, Simson...nahát, szerintem te az élet császára lehetsz :)
Csak a német, ugye: Sachs, Zündapp, MZ, Hercules, Simson...nahát, szerintem te az élet császára lehetsz :)
Megérkeztem Magyaregregyre
Nem voltak fanfárok. A fúvósok valahol máshol játszottak, a pomponos lányok sem nálunk rázták a roppanós tini pomponjukat. Hírverés nélkül beindult a Yamaha XS400 12E, a hónapok óta agyonhallgatott barkácsmotor.
Szakál még áprilisban levette róla…..
oszkapiszka
2011.08.10 22:30:11
@baowah:
Nekem van egy Mikuni BS34-es karburátorsorom, anno egy Kawamaki GPz 750-est etetett. Már nem teljesen hiánytalan, de van benne 3 db normális állapotú membrán. Ha még aktuális a dolog, szívesen odaadnám ajándékba.
Nekem van egy Mikuni BS34-es karburátorsorom, anno egy Kawamaki GPz 750-est etetett. Már nem teljesen hiánytalan, de van benne 3 db normális állapotú membrán. Ha még aktuális a dolog, szívesen odaadnám ajándékba.
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Az öreg autó ciki, megbízhatatlan és állandóan szervizbe kell vinni. Ezt gondolják, akiknek még nem kellett hatvanezer kilométer után kettős tömegű lendkereket cserélni az új autójukon. És akik még nem bírták kiszámolni az értékvesztést. Vélemények az azonos című…..
oszkapiszka
2011.03.05 18:51:46
oszkapiszka
2011.03.05 19:51:24
@Yaesu:
Teljesen egyetértek veled.
Amúgy én is mindig keresem a bajt és mindenféle kétes hírnevű autókat választottam /Alfa Romeo, Fiat, Hyundai, Mercedes Vito, stb./, de a Rovernél nekem 100%-osan bejött az "aki mer az nyer" elv.
Teljesen egyetértek veled.
Amúgy én is mindig keresem a bajt és mindenféle kétes hírnevű autókat választottam /Alfa Romeo, Fiat, Hyundai, Mercedes Vito, stb./, de a Rovernél nekem 100%-osan bejött az "aki mer az nyer" elv.
Hibát-hibára halmoztál Jánosom, pedig látod, én megértelek. Pontosan tudom, miért van szükséged S8-as Audira. De a polgár nem, ezek ilyenek, rá se ránts. Vélemények az azonos című írásunkról...
oszkapiszka
2011.02.13 17:57:05
@orbán cigány takarogggyyyyyy:
-nem tudtad megcáfolni, hogy egyszerre vagy rasszista és mszp-s is, ami valljuk be, egy elég szánalmas kombináció
-kértél, hogy idézzek tőled egy-két helyesírási hibát, megtettem
-veled ellentétben mások nem copyznak be mindenféle bullshitgenerátor oldalakról több száz bekezdéses lózungot, aminek a valóságtartalma erősen megkérdőjelehető.
/ha mind igaz volna, a fél fidesz előzetesben lenne, mint ahogy most az mszp/
-Lopcsány barátod szavaival élve hazudtatok éjjel, hazudtatok nappal, hazudtatok minden hullámhosszon, pont az a fideszfigyelős blog lenne hiteles, ahonnan copyzol serényen? Egy teljesen hiteltelen, jelenleg 16%-os pártnak a sosemvolt becsületét próbálod védeni, nem irigyellek:)
Viszlát Iván!
-nem tudtad megcáfolni, hogy egyszerre vagy rasszista és mszp-s is, ami valljuk be, egy elég szánalmas kombináció
-kértél, hogy idézzek tőled egy-két helyesírási hibát, megtettem
-veled ellentétben mások nem copyznak be mindenféle bullshitgenerátor oldalakról több száz bekezdéses lózungot, aminek a valóságtartalma erősen megkérdőjelehető.
/ha mind igaz volna, a fél fidesz előzetesben lenne, mint ahogy most az mszp/
-Lopcsány barátod szavaival élve hazudtatok éjjel, hazudtatok nappal, hazudtatok minden hullámhosszon, pont az a fideszfigyelős blog lenne hiteles, ahonnan copyzol serényen? Egy teljesen hiteltelen, jelenleg 16%-os pártnak a sosemvolt becsületét próbálod védeni, nem irigyellek:)
Viszlát Iván!
oszkapiszka
2011.02.13 19:15:51
@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Szerintem te egy humorista lehetsz:)
Értelemszerűen nem az én tisztem megcáfolni ezeket a dolgokat, bíróságokon amúgy már megcáfolták ezeket, szerencsétlen Keller pajtásodnak anno sokszor bele is tört a bicskája, noha erős hátszelük is volt, de minden hiába.
Áhhhh, hagyjuk...
Szerintem te egy humorista lehetsz:)
Értelemszerűen nem az én tisztem megcáfolni ezeket a dolgokat, bíróságokon amúgy már megcáfolták ezeket, szerencsétlen Keller pajtásodnak anno sokszor bele is tört a bicskája, noha erős hátszelük is volt, de minden hiába.
Áhhhh, hagyjuk...
oszkapiszka
2011.02.13 19:49:09
Tibi barátomnak (IPK) köszönhetően én is szeretnék hozzájárulni e jópofa és hétköznapi blog bővítéséhez. Igaz, kicsit talán más szemmel, mert én csak rosszat tudok mondani az autókról, mert hát jó autót nem hoznak javítani. Így jutottam el az elmúlt évek alatt, hogy a…..
oszkapiszka
2010.09.10 19:15:51
@Brigi \"B. A.\" főnöke:
Igen a nagyon rosszak autók kihalnak pl.:Rover (vagy majdnem kihalnak, lásd:Saab),
A náluk sokkal jobb autók, mondjuk a Dacia meg még ma is létezik,( de mondhattam volna akár Ladát is) mert az olyan kurvajó autó.
Egészen logikus az érvelésed:)
Igen a nagyon rosszak autók kihalnak pl.:Rover (vagy majdnem kihalnak, lásd:Saab),
A náluk sokkal jobb autók, mondjuk a Dacia meg még ma is létezik,( de mondhattam volna akár Ladát is) mert az olyan kurvajó autó.
Egészen logikus az érvelésed:)
A svéd, német és francia után mi következhet? Eltalálták, az olasz. Az olasz, amelyik a nyolcvanas években még olyan volt, amilyennek ma is szeretné látni minden, tisztaszívű rajongója. Az elérhető doboz, ami kereket adott az összes olyan sofőr alá, akik nem szerették a német…..
oszkapiszka
2010.03.27 18:55:09
ez egy akkora zsírmányos kultautó, hogy még létezik alfa75-song is, bezony:
www.youtube.com/watch?v=DiYOtMXmym0
"hátul a hajtás, elöl az élvezet, a zsaruk kedvéért sem fékezek":)
www.youtube.com/watch?v=DiYOtMXmym0
"hátul a hajtás, elöl az élvezet, a zsaruk kedvéért sem fékezek":)
Nem tudja lerakni az autót? Mert a kék, horpadt Kispolák a kedvenc helyén telel, tavaszol és nyaral? Azt hiszi, van megoldás?
Vélemények az azonos című írásunkról...
Jó ideje nem írtam Eráról, a kombi fekvőlámpás Mercimről, mert, ha úgy vesszük, nem is volt mit. Ződcséges Merdzsóként szépen teszi dolgát, indul, megáll, viszi az Ikeát, kilencfelet eszik így télen, városban, fogatlan szájával szépen morzsolgatja a kilométersercliket.…..
oszkapiszka
2010.01.17 22:20:50
@mlt3: Hogyan darál le egy renault egy volvót? Sehogy.
Az nem zavar, hogy volvóból kiszerelték a motort meg a váltót?
Azt mondanom sem kell ha benne lettek volna, akkor kissé más lett volna a végeredmény.
Ez a "teszt" amúgy egy ezerszer lerágott csont, nagy botrány is keveredett belőle, a renault is elég szarul jött ki ebből a "fizetett hirdetésből"
Sebaj, ne is törődj vele.
Az nem zavar, hogy volvóból kiszerelték a motort meg a váltót?
Azt mondanom sem kell ha benne lettek volna, akkor kissé más lett volna a végeredmény.
Ez a "teszt" amúgy egy ezerszer lerágott csont, nagy botrány is keveredett belőle, a renault is elég szarul jött ki ebből a "fizetett hirdetésből"
Sebaj, ne is törődj vele.
Jóslat: Ma az al(j)bérlet lakóinak 66,67%-a gatter lesz. :D..
oszkapiszka
2009.11.07 19:56:02
@ViperaPetyi: Részedről inkább a "nagyhalál" kifejezés volna a helytálló:)
Hogy miért kellett nekem üvöltő indiántáncot járni egy szál nedves fürdőgatyában a zsúfolt bükfürdői büfében, meszes hátú bácsik és isiászos nénik rosszalló pillantásaitól kísérve? Megpróbálom elmondani. Egyszer már írtam róla, talán kétszer is, hogy a sok egyéb…..
oszkapiszka
2009.01.19 10:26:54
@zöldi:
...továbbá a garázsban kuksoló, néhány fényképen a háttérben elő-előbukkanó vespa is megérne egy misét.
Az sem számít tucatjáránynak Magyarországon, igazán írhatna róla a Csiki úr.
/vagy már írt régebben és csak simán lemaradtam róla?/
...továbbá a garázsban kuksoló, néhány fényképen a háttérben elő-előbukkanó vespa is megérne egy misét.
Az sem számít tucatjáránynak Magyarországon, igazán írhatna róla a Csiki úr.
/vagy már írt régebben és csak simán lemaradtam róla?/
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
De ha már így alakult, érdeklődés esetén nagyon szívesen felajánlom a kis Harley hangú csótánykákat tesztvezetésre a TC/TB-nek, legalább ennyi hasznuk legyen.