Regisztráció Blogot indítok
Adatok
oszkapiszka

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy kis technikai összefoglaló, csak úgy Onedin családosan: feleségemmel, Katival együtt tettük le a nagymotoros vizsgát még valamikor 1998-ban. Magától akarta, nem kellett rábeszélés, amint felvetettem a témát, azonnal benyögte, ő is jön tanfolyni. 1998 tája, Miskolc-Tapolca…..
Belsőség Heti merítés 2013.05.26 09:38:37
Moszkító Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge. Alacsony fordulaton is jól húz, de igazán 5000 felett kezd el élni. A 6800-as fordulat korlát miatt széles tartományban vezethető, sokféle…..
oszkapiszka 2013.05.28 14:42:36
@deepdiver:

Mondjuk azért, mert 160 Lóerős V-TECH Civicből szinte nem lehet találni már normális állapotút, ami meg tűrhető, azokat méregdrágán adják.

De amúgy nagyon gonosz dolog a világ legjobb otto-motor gyártójához hasonlítani a Rover K-seriest(mellesleg egy csomó Roverben Honda D, illetve F szériás motor van, aki biztosra akar menni)

És a Rovernek az a nagy előnye, hogy simán ki lehet fogni egy agyongondozott keveset futott példányt valami rózsadombi papától, fillérekért.

Még mielőtt valaki megvádolna, már nem vagyok Rover tulaj, csak nem tetszik, hogy itt észak-balkánon nagyon nagy divat szarozni az angol autókat.
oszkapiszka 2013.05.28 19:39:48
@deepdiver:

Talán el is fogadnám az érvedet, ha az angol Hondák és Roverek nem pontosan ugyanabban a Swindoni gyárban készültek volna, a bizonyos esetekben 95%-ban ugyanazokból az alkatrészekből.
(Tudom az autó alvázszáma J-vel kezdődik, ebben talán van is valami igazság)

Az agyongondozott, normálisan szervizelt keveset futott autóknak az az egyik főbb sajátossága,hogy nem költöd rá ingedet-gatyádat. Még egy tip-top Lada Samara is akár több évig viselkedhet problémamentesen, ellenben egy agyonsztárolt autóval, ami történetesen 15 évig padlógázon használtak és háromszor gombóccá törtek (lásd a sportosabb civicek 90 százaléka)

Rover afférom is úgy kezdődött, hogy több hónapig kerestem értékelhető állapotú civicet 500 ezerig, de sajnos annyira siralmas volt a felhozatal, hogy inkább töredék áron vettem egy sokkal jobb állapotú Rover 220 GTi-t, ami gyakorlatilag egy Honda Concerto, csak sokkal erősebb és sokkal igényesebb , jobban felszerelt. Az kurvajó kis autó volt, ha hátsókerekes lenne, el sem adtam volna sosem, csak időközben elrabolta a szívemet egy stuttgarti szépség (ami nem audi)
A robogógyártásban hasonló tendencia van, mint az autóknál: növekszik a bódé. A mai kistestű robogók, azok valamikor a nagytestűnek számítottak volna. Akkoriban valóban voltak apróbbak, amelyek nagyjából akkorák, mint ma egy gyerekbicikli, vagy a Suzuki Choi Nori. Ilyen volt…..
oszkapiszka 2013.02.19 01:19:03
@bh pearl:
Komolyan gondolod, hogy a japán mérnököknek pont egy nyomorult Simsonról kellett volna bármit is koppintaniuk?

Az NDK-s "elvtársak" nagyjából jó 15-20 évvel le voltak maradva a motorkerékpár-iparban a japánoktól, akik a'60-as évektől már négyütemű, félautomata kismotorokat gyártottak.
A '80-as években , a dicsőséges S51-es Simson idején már 6 sebességes, vízhűtéses, membránvezérléses, tárcsafékes, különolajozású, CDI gyújtású, himbarendszeres-központi rugós kismotorokat készítettek, kitűnő anyagminőségben.
Na ezt a nívót egy Simson/MZ soha nem tudta hozni.

Ami klasszikusan egy evolúciós zsákutca, az a Simson SR 50 "robogó", ami nem meglepő módon egyesíti a motorkerékpárok és robogók hátrányait.
Belsőség Heti merítés 2012.12.02 10:27:17
Acél-vaddisznó Hazudhatnám, hogy órákig tudnék mesélni a kocsi stílusos formavilágáról és hihetetlen technikai megoldásairól, de nem teszem. Aki tervezte az minden bizonnyal egész sanyarú gyermekkorában csak építőkockákkal tudott játszani és ez rányomta bélyegét a…..
oszkapiszka 2012.12.02 14:21:37
@Vwiktor:
Komolyan mondom, hogy nagyon irigyellek, amiért nálad egy dízel kettesgolf jelenti az autózás non-plus ultráját. Bárcsak én lennék ilyen szerény igényű, mohó vágyaktól mentes, ez már félig-meddig a buddhizmushoz vezető út volna.
Lehet, megtérek. Ha hinnék felsőbb erőkben, már lumbágósra hajlongtam volna magam a mecsetben, csapágyasra koptattam volna a rózsafüzért, esetleg bárányt áldoztam volna, véres késsel. Lehet olyan közhelyeket durrogtatni, hogy kicsi a világ, de a statisztika tudománya még nem ért…..
oszkapiszka 2011.12.04 12:09:39
@Datsun Sunny Coupe:
Az, hogy kizárólag érvényes műszaki vizsgával lehet csak átíratni egy autót, csupán városi legenda, amit én is elhittem sajnos.
Ugyanúgy átírják, kapsz törzskönyvet, miegymást, csak nem cserélik ki a forgalmit, hanem 4-5 ezer Ft -ért cserébe bejegyzik, hogy te vagy az új tulajdonos. Majd miután megvan a műszaki, akkor cserélik ki 6 ezerért a forgalmit, az okmányirodába behozott rendszámra meg felnyalják a plakettet.

Hasonló cipőben jártam én is, idén vettem egy hengerfejes 32 éves porschét, amit az impotens szerelő nem tudott időre megcsinálni, (de cserébe még jól el is baszta, úgyhogy el is vittem máshová) úgyhogy én is rágtam a kefét a 15 napos határidő miatt, de nem kellett volna.
Robogó A legolcsóbb legenda 2011.10.19 19:50:00
Egy legenda, egy isten...mai szemmel csak kiskerekű, nagy nehezen hatvannal menő fostalicska, de a maga korában ez volt a király. Sőt, még gyorsnak is számított. Fekvő Minareli blokk, szíjhajtás, dizájnos idom, sisaktartó, akkori viszonylatban nagy test. Ki ne akart volna ilyet?…..
oszkapiszka 2011.10.23 15:03:15
@RumliBáttya:
Csak a német, ugye: Sachs, Zündapp, MZ, Hercules, Simson...nahát, szerintem te az élet császára lehetsz :)
Megérkeztem Magyaregregyre Nem voltak fanfárok. A fúvósok valahol máshol játszottak, a pomponos lányok sem nálunk rázták a roppanós tini pomponjukat. Hírverés nélkül beindult a Yamaha XS400 12E, a hónapok óta agyonhallgatott barkácsmotor. Szakál még áprilisban levette róla…..
oszkapiszka 2011.08.10 22:30:11
@baowah:
Nekem van egy Mikuni BS34-es karburátorsorom, anno egy Kawamaki GPz 750-est etetett. Már nem teljesen hiánytalan, de van benne 3 db normális állapotú membrán. Ha még aktuális a dolog, szívesen odaadnám ajándékba.
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Az öreg autó ciki, megbízhatatlan és állandóan szervizbe kell vinni. Ezt gondolják, akiknek még nem kellett hatvanezer kilométer után kettős tömegű lendkereket cserélni az új autójukon. És akik még nem bírták kiszámolni az értékvesztést. Vélemények az azonos című…..
Hibát-hibára halmoztál Jánosom, pedig látod, én megértelek. Pontosan tudom, miért van szükséged S8-as Audira. De a polgár nem, ezek ilyenek, rá se ránts. Vélemények az azonos című írásunkról...
oszkapiszka 2011.02.13 17:57:05
@orbán cigány takarogggyyyyyy:
-nem tudtad megcáfolni, hogy egyszerre vagy rasszista és mszp-s is, ami valljuk be, egy elég szánalmas kombináció
-kértél, hogy idézzek tőled egy-két helyesírási hibát, megtettem
-veled ellentétben mások nem copyznak be mindenféle bullshitgenerátor oldalakról több száz bekezdéses lózungot, aminek a valóságtartalma erősen megkérdőjelehető.
/ha mind igaz volna, a fél fidesz előzetesben lenne, mint ahogy most az mszp/
-Lopcsány barátod szavaival élve hazudtatok éjjel, hazudtatok nappal, hazudtatok minden hullámhosszon, pont az a fideszfigyelős blog lenne hiteles, ahonnan copyzol serényen? Egy teljesen hiteltelen, jelenleg 16%-os pártnak a sosemvolt becsületét próbálod védeni, nem irigyellek:)

Viszlát Iván!
oszkapiszka 2011.02.13 19:15:51
@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Szerintem te egy humorista lehetsz:)
Értelemszerűen nem az én tisztem megcáfolni ezeket a dolgokat, bíróságokon amúgy már megcáfolták ezeket, szerencsétlen Keller pajtásodnak anno sokszor bele is tört a bicskája, noha erős hátszelük is volt, de minden hiába.

Áhhhh, hagyjuk...
oszkapiszka 2011.02.13 19:49:09
@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Igen, most örököltem meg a Lazer Johnny-tól:)
Tibi barátomnak (IPK) köszönhetően én is szeretnék hozzájárulni e jópofa és hétköznapi blog bővítéséhez. Igaz, kicsit talán más szemmel, mert én csak rosszat tudok mondani az autókról, mert hát jó autót nem hoznak javítani. Így jutottam el az elmúlt évek alatt, hogy a…..
oszkapiszka 2010.09.10 19:15:51
@Brigi \"B. A.\" főnöke:
Igen a nagyon rosszak autók kihalnak pl.:Rover (vagy majdnem kihalnak, lásd:Saab),
A náluk sokkal jobb autók, mondjuk a Dacia meg még ma is létezik,( de mondhattam volna akár Ladát is) mert az olyan kurvajó autó.

Egészen logikus az érvelésed:)
A svéd, német és francia után mi következhet? Eltalálták, az olasz. Az olasz, amelyik a nyolcvanas években még olyan volt, amilyennek ma is szeretné látni minden, tisztaszívű rajongója. Az elérhető doboz, ami kereket adott az összes olyan sofőr alá, akik nem szerették a német…..
oszkapiszka 2010.03.27 18:55:09
Jó ideje nem írtam Eráról, a kombi fekvőlámpás Mercimről, mert, ha úgy vesszük, nem is volt mit. Ződcséges Merdzsóként szépen teszi dolgát, indul, megáll, viszi az Ikeát, kilencfelet eszik így télen, városban, fogatlan szájával szépen morzsolgatja a kilométersercliket.…..
oszkapiszka 2010.01.17 22:20:50
@mlt3: Hogyan darál le egy renault egy volvót? Sehogy.

Az nem zavar, hogy volvóból kiszerelték a motort meg a váltót?

Azt mondanom sem kell ha benne lettek volna, akkor kissé más lett volna a végeredmény.
Ez a "teszt" amúgy egy ezerszer lerágott csont, nagy botrány is keveredett belőle, a renault is elég szarul jött ki ebből a "fizetett hirdetésből"

Sebaj, ne is törődj vele.
Jóslat: Ma az al(j)bérlet lakóinak 66,67%-a gatter lesz. :D..
oszkapiszka 2009.11.07 19:56:02
@ViperaPetyi: Részedről inkább a "nagyhalál" kifejezés volna a helytálló:)
Hogy miért kellett nekem üvöltő indiántáncot járni egy szál nedves fürdőgatyában a zsúfolt bükfürdői büfében, meszes hátú bácsik és isiászos nénik rosszalló pillantásaitól kísérve? Megpróbálom elmondani. Egyszer már írtam róla, talán kétszer is, hogy a sok egyéb…..
oszkapiszka 2009.01.19 10:26:54
@zöldi:
...továbbá a garázsban kuksoló, néhány fényképen a háttérben elő-előbukkanó vespa is megérne egy misét.
Az sem számít tucatjáránynak Magyarországon, igazán írhatna róla a Csiki úr.
/vagy már írt régebben és csak simán lemaradtam róla?/